طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

دوره مقدماتی php
طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی
طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

برگ بیدی را در بسیاری از خانه ها قطعا دیده اید، گیاهی که به دلیل ظاهر زیبا و متفاوتش در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت. برگ بیدی یکی از بهترین گیاهانی است که به سادگی در آپارتمان رشد کرده و برگ هایی آویزان و زیبا دارد. برای نگهداری این گیاه نیازی به شرایط ویژه ای ندارید و نوع علفی آن به سادگی می تواند زینت بخش خانه شما باشد. برگ های برگ بیدی نوک تیز هستند، که بر روی آنها دو رگه از رنگ های متفاوت نیز قابل مشاهده هستند، این دو رگه اغلب و در بیشترین مدل به رنگ سبز، سفید و کرم هستند و اما رنگ بنفش آن نیز موجود است، که زیبایی بیشتری داشته و طرفداران خاص خود را دارد.

یادتان باشد برگ بیدی برای یک رشد مناسب باید آفتاب غیر مستقیم و متوسطی داشته باشد و آن را در نقطه ای قرار دهید تا گرمای زیادی در محیط وجود داشته باشد، چراکه این گیاه برای رشد خود نیاز به 30 درجه سانتی گراد گرما دارد. یادتان باشد برگ بیدی به سرما حساسیت بالایی نشان داده و در دما زیر 10 درجه رو به نابودی خواهد رفت. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد نه به معنای اینکه غرق در آب باشد! بنابراین به 2 تا 3 بار آبیاری در هفته نیازمند خواهد بود؛ این میزان در زمستان ها که دمای هوا کاهش می یابد تا 1 بار در هفته کاهش خواهد داشت.

مناسبترین خاک برای رشد گیاه مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب یا خاک‌برگ می باشد و برای این خاک باید زهکشی مناسب ایجاد کنید تا آب اضافی منجر به گندیدگی ریشه ها نشود. خاک برگ بیدی را می توانید برای تغذیه بهتر با 3 گرم کود در لیتر همراه کنید، این میزان از کود دهی بهتر است یک بار در هفته در فصل بهار و تابستان انجام شود.

برگ بیدی از طریق قلمه زنی ساقه علفی تکثیر می شود، این کار باید از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه انجام شود و باید شاخه های هرس شده در داخل آب قرار بگیرند تا ریشه بدهند. این قلمه ها اگر در شرایط مناسبی نور و گرمای محیط باشند تا یک ماه بعد کاملا ریشه دار شده و آماده برای کاشت در گلدان هستند.طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

دوره مقدماتی php

اگر گیاه شما تغییر شکل در برگ هایش ایجاد شد، اولین دلیل سردی هوا می باشد، در این حالت برگ ها حالت آبکی و نرم پیدا خواهند کرد و رنگ خود را از دست می دهند. یادتان باشد کود دهی زیاد می تواند منجر به تغییر رنگ برگ ها شده و آنها را ضخیم تر کند که زیبایی برگ های گیاه از دست می رود. اگر رطوبت محیط شما کم باشد و دمای محیط بیش از حد بالا باشد، برگ های گیاه به سوی بالا تغییر شکل می دهند و مداوم خواهند ریخت. یادتان باشد، آبیاری بیش از حد در این گیاه می تواند ریشه را بپوساند، بنابراین اگر مشاهده کردید ساقه بیرون زده از سطح خاک دچار پوسیدگی شده است، بدانید آبیاری شما زیاد بوده است. برای آن دسته از خانه هایی که در مناطق خشک واقع هستند، قرار دادن برگ بیدی در جلوی نور مستقیم خورشید می تواند منجر به زوال گیاه شده و لکه های قهوه ای رنگ را بر روی آن پدید آورد.

شمعدانی گیاهی بهشتی و زیبا و گل‌دار است که نام علمی آن Pelargonium hortorum است و از خانواده Geraniaceae است. شمعدانی‌ها دارای دو نوع یک‌ساله و چندساله هستند و اغلب در ایران نمونه چندساله آن یافت خواهد شد. این نوع از گیاه چندساله را می‌توان در گلدان…

سرخس بوستون یکی از دسته گیاهان زیبایی است که بانام سرخس برگ شمشیری نیز معروف است. سرخس بوستون از دسته گیاهانی بسیار زیبا بوده که برای رشد خود نیازی به نور زیاد ندارد ازاین‌رو بسیار مناسب برای استفاده در آپارتمان‌ها است. سرخس‌ها نیاز به رطوبت بسیار…

گیاهان یکی از بهترین عناصر دکوراتیو در بشمار می‌روند که علاوه بر زیبایی منجر به تصفیه هوای شما نیز شده و طراوت زیادی را به فضای داخلی شما خواهند بخشید. آب نقش بسیار مهمی در زندگی گیاهان دارد و در هر فصلی نیاز گیاه به آب تغییر خواهد کرد؛…

کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به شرکت آوای اسکانو نوین شرق می باشد

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

گلی است علفی و خزنده. بسیار مناسب برای بانک ها ، ادارات و کارخانجات ، به صورت آویز بوده و زیبایی خاصی به دفتر شما می دهد، البته نیاز به نور متوسط دارد.

برگها بیضی شکل و نوک تیز با لکه های نقره ای و بنفش در متن سبز،در صورت عدم وجود نور کافی برگ ها به رنگ سبز در می آیند،حذف جوانه های انتهایی به منظور پر پشت شدن و توپی شدن گیاه ضروری است.بهتر است از ساقه های دراز و منحرف به منظور تکثیر استفاده شود. این گیاه برای پوشش گلدان های بزرگ مناسب است.

برگ بیدی به نور قوی و کافی احتیاج دارد واز نور مستقیم وسط روز به خصوص از پشت شیشه بیزار است.در صورت کم نور بودن گل شما دراز و بی قواره خواهد شد . بین دو آبیاری خاک خشک شود.
برگ بیدی گیاهی است از خانواده کملیناسه و جهت تزئین طاقچه ها و گلخانه ها و پشت پنجره مورد استفاده قرار میگیرد،گیاهی است زیبا و سریع الرشد و کم توقع و ارزان ، به طوری که از یک گلدان ان در یک سال متوالی میتوان ۵ گلدان جدید تهیه و تکثیر کرد،شاید به همین دلیل باشد که در بعضی کتب ان را بی ارزش خوانده اند و به آن گیاه ” لش” گفته میشه ،نگهداری و تکثیر ان ساده و گیاه مناسبی برای پوشش گلدان های بزرگ و کاشت گروهی است،ساقه ها رونده و برگها بیضی شکل که در بعضی واریته های سبز یکسدت و بعضی دیگر ابلق با رگه های سفید و به شکل برگ بید است.

گرفتن قلمه در کلیه فصل های سال از شاخه ها و کاشت هر ۵ عدد در یک گلدان
به‌سادگی و از راه قلمه ساقه علفی انجام می‌شود. برای این کار می‌توانید از ماه اردیبهشت تا شهریور در طی روند سر زنی که برای قوت بیشتر گیاه انجام می‌دهید، شاخه‌های هرس شده را در آب یا خاک ریشه‌دار کنید. قلمه‌های برگ بیدی کمتر از یک ماه در شرایط مناسب ریشه می‌دهند.

گلدان های جدید را انتخاب و درون انها مخلوط خاک برگ و شن بریزید،گلدان ها را قبل از کاشت ابیاری کنید تا کاملا نشست کنند،با مفتول سیمی باریک یا مداد سوراخ هایی در خاک ایجاد کنید و قلمه های حداقل با دو جفت برگ درون انها کاشت کنید،به طوری که یک جفت برگ زیرین درون خاک قرار گیرد.

با حذف جوانه های انتهایی برای تهیه قلمه و تکثیر علاوه بر تولید گیاهان و گلدان های جدید در حقیقت باعث بیدار شدن جوانه های جانبی و در نتیجه پر پشت شدن و توپی شدن گیاه میشود.

نوک برگها به طرف سطح بالایی برگ خم می شوند سپس سقوط میکنند:هوای محیط گرم و خشک است،گلدان را به محل خنک تر منتقل نمایید و غبارپاشی را فراموش نکنید،آبیاری را زیادتر و گلدان را در معرض اشعه مستقیم افتاب قرار ندهید.

هوای سرد باعث یخ‌زدگی برگ‌های برگ بیدی می‌شود و آنها را نرم و آبکی می‌کند و برگ‌ها هم کم‌رنگ می‌گردند.
کوددهی بیش‌ازحد نیاز باعث کم‌رنگ شدن و ضخیم شدن برگ‌ها می‌شود.
چنانچه می‌بینید نوک برگ‌ها به سمت بالا برگشته و ریزش دارند بدانید که رطوبت محیط کم و دما بالا است.
همیشه آبیاری بیش‌ازاندازه مشکل‌ساز است و در برگ بیدی موجب پوسیدن ساقه سطح خاک می‌شود.
اگر محیط منزل شما خشک است به‌هیچ‌وجه برگ بیدی را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید تا دچار لکه‌های قهوه‌ای نگردد.

یک برنامه نویس علاقه مند به پرورش گل و گیاه های آپارتمانی. به خاطر علاقه ای که به گل و گیاه دارم، دائم مشغول تحقیق و مطالعه راجع به گل ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی هستم، از این رو تصمیم گرفتم تجربیات و دانشم در این زمینه رو با شما به اشتراک بزارم.

دیدگاه

آدرس

وب سایت

مرسی میثم عالی بود 👌

من دارم خیلی گیاه دوس داشتنیه و نگهداریش راحته حتی واس منی ک گیاه زیاد کشتم این شاید راحت ترین گیاه برای نگهداری باشه تکثیرشم راحته تو اب سریع ریشه میده

خیلی ممنون بابت قرار دادن دانشتون برای همه

ممنون نظر لطف شماست.

سلام وقت بخیر من از این گیاه دارم اما برگاش چند وقته داره کوچیک میشه و مثل قبل نیست

سلام گل های من زرد شدن برگاش ولی رشدشون خوبه دلیلش چیه ؟

🙏👌👍

سلام.گل های من از بالا برگاش خشک میشه اما ساقش سالمه باعث میشه برگاش کم بشه.مشکل از چیه؟

دلایل زیادی میتونه داشته باشه اما این موارد رو بررسی کنید : ۱- مطمئن بشید بخاطر آبیاری زیاد ریشه گل پوسیده نشده باشه ۲- با غبار پاشی آب، محیط گل رو مرطوب نگه دارید. ۳- خاک گلدون رو تقویت کنید.طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

من چند وقته گلدون برگ بیدی رو اوردم تو خونه پشت پنجره ولی صب که پا میشم میبینم یه چیزی برگا رو خورده، هر چی میگردم چیزی پیدا نمیکنم ، علتش چیه؟؟؟

سلام من این گلو چند روزه خریدم بهمراه گل برگ انجیری و دراسنا،میشع راجب این دوتا هم توضیح بدین مختصر

گلدون سبز رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. مطالب این وب سایت به محض انتشار در این شبکه ها منتشر خواهد شد.

شاید دلتان بخواهد که این گیاهان بنفش رنگ را در کالکشن گیاهان خانگی خود داشته باشید .گیاه قلب ارغوان به خانواده گیاهان عنکبوتی برمی گردد و نگهداری و مراقبت از آن نیز بسیار راحت می باشد .

مراقبت از گیاه برگ بیدی بنفش در فضای خانه باعث می شود که محیط را بسیار زیبا کند و شما می توانید گیاه برگ بیدی بنفش را درون یک گلدان بنفش قرار دهید و جذابیت آن را چند برابر کنید.

برای نگهداری از گیاه ترادسکانتیا پالیدا باید با احتیاط زیاد با ساقه های آن رفتار کنید زیرا احتمال شکستن آن ها بالاست و این گیاه را در جایی قرار دهید که احتمال برخورد با آن کمتر باشد .

 گیاه ترادسکانتیا پالیدا در فصل بهار شروع به شکوفه زدن می کند و اگر در فصل تابستان گیاه ترادسکانتیا پالیدا را در حیاط خانه می گذارید، حتما مراقب باشید که نور مستقیم با آن برخورد نکند و همچنین یک روز در میان خاک آن را بررسی کنید تا ببینید که خشک شده است یا خیر و در صورت خشک شدن، به آن آب دهید . 

– نور خورشید

طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

گیاه خود را در محیطی قرار دهید که نور به آن برسد :گیاه   قلب ارغوان یا همان  ترادسکانتیا پالیدا توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد اما برگ های آن به جای بنفش کم کم سبز می شوند و اجازه دهید که نور به این گیاه برسد اما در بهترین حالت آن را در معرض نور جانبی قرار دهید تا باعث پلاسیده شدن آن نشوید.

– برش

ساقه های جدید را در ابعاد کوچک برش دهید تا قلمه زدن آن راحت تر باشد و دوباره رشد خود را از سر بگیرد و مراقب باشید که ساقه ها پاره نشوند و اگر گیاه شما در بین برگ ها فاصله زیادی داشت، می توانید تا 15 سانتی متر آن را هرس کنید .

 – عوض کردن گلدان برگ بیدی بنفش در فصل بهار

چنانچه در نمناک گفته شده است زمانی که دیدید ریشه ها از قسمت نقاط زهکشی خاک بیرون زده اند، آن ها را به یک گلدانی به اندازه 2.5 تا 5 سانتی متر منتقل کنید و همچنین از گلدانی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و از گل شدن خاک جلوگیری کند و باعث پوسیده شدن ریشه نشود . 

– آب

به گیاه برگ بیدی بنفش به طور کامل آب دهید و اجازه دهید که حدود 2.5 سانتی متر از روی خاک خشک شود و بعد دوباره آب بدهید و در فصل زمستان نیز میزان آب دادن را کاهش دهید که بیش از حد آب دادن باعث پوسیده شدن ساقه می شود که نشان دهنده پوسیدگی ریشه است .

 – رطوبت

 گیاه قلب ارغوان را در اتاقی قرار دهید که 40 درصد رطوبت داشته باشد. نوک قهوه ای برگ ها نشان دهنده خشکی هوا می باشد .

 

– دما

دمای متوسط از 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای گیاه قلب ارغوان مناسب است.  گیاهان برگ بیدی بنفش می توانند دماهای بسیار پایین را تا 10 درجه سانتی گراد تحمل می کند اما در هر حال بهتر است که محیط را برای  گیاه  برگ بیدی بنفش گرم کنید. 

– خاک

از خاک گلدان ارگانیک برای گیاه قلب ارغوان استفاده کنید . 

– کود گیاهی

در فصل بهار و تابستان ماهی یک بار به گیاه قلب ارغوان کود دهید و سعی کنید که کود محلول در آب بگیرید.

– هرس کردن

10 سانتی متر از نوک ساقه های این گیاه را در فصل بهار یا در اوایل تابستان برش دهید که گیاهان  در گلدان مرطوب به راحتی ریشه می زنند.

رنگ بندی زیبا، وجود طرح خاص روی برگها و ساقه های آویز از خصوصیات منحصر به فرد گل برگ بیدی است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم. برگ بیدی از زمانهای قدیم تا اکنون، گیاهی محبوب در خانه و یا باغچه ها بوده است. نگهداری از این گیاه خوشرنگ در یک گلدان آویز و یا در کنار گیاهان سبز برگ، طیف رنگی چشمگیری به فضا می‌دهد و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. برگ بیدی نگهداری آسانی دارد اما برای داشتن یک گیاه سالم و شاداب در این مقاله همراه ما باشید تا با نگهداری گیاه برگ بیدی یا زبرینا آشنا شوید.

گل برگ بیدی

گل برگ بیدی یا زبرینا ( Wandering jew ) گیاهی زیبا و خوشرنگ از خانواده Commelinaceae است و زادگاه اصلی آن جنوب کانادا تا شمال آرژانتین است. برگ بیدی گیاهی کم توقع با قیمت مناسب است که رشد سریعی دارد و تکثیر آن بسیار آسان است. برگهای بیضی شکل در طرح های متنوع و ساقه های رونده، این گیاه را برای پر کردن داخل باغچه، گلدان های بزرگ و گلدان های آویز مناسب کرده است. برگ بیدی بیش از 60 گونه متفاوت دارد و برگهای این گیاه زیبا در شکل ها و رنگهای متنوعی رشد می‌کنند و گل برگ بیدی بنفش نسبت به انواع دیگر آن در ایران بیشتر یافت می‌شود.

گل برگ بیدی

تمامی انواع برگ بیدی نگهداری آسانی دارند و نور فراوان از جمله نیاز های ضروری آنها محسوب می‌شود، بنابراین پشت پنجره جنوبی و یا قرار گیری آنها در فضای باز بهترین مکان برای نگهداری آنهاست. توجه داشته باشید در صورتی که از برگ بیدی در فضای باز نگهداری می‌کنید، در فصول سرد سال آن را به داخل منتقل کنید زیرا هوای سرد سبب از بین رفتن برگهای آن می‌شود. نام “Wandering jew” در واقع به سه گونه مختلف در جنس Tradescantia اشاره دارد : fluminensis ،zebrina و pallida که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم :طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

1. Tradescantia pallida

نوع محبوب برگ بیدی با شاخ و برگ ارغوانی است که برگهای کشیده و باریکتری نسبت به انواع دیگر دارد. این گونه در فصل تابستان گلهایی ظریف و کوچک به رنگ صورتی تولید می‌کند. 

برگ بیدی

 

2. Tradescantia zebrina

این گونه دارای برگهای بیضی شکل به رنگ سبز و بنفش و با نوار های کرم رنگ است که زیبایی منحصر به فردی به آن داده است. 

گل برگ بیدی بنفش

3. Tradescantia fluminensis

این برگ بیدی ظاهری کلاسیک و شیک دارد و به برگ بیدی سه رنگ معروف است. برگهای سبز با نوارهای صورتی و قرمز ظاهری خاص به این گیاه بخشیده است.

برگ بیدی صورتی

نیاز آبی گیاه برگ بیدی نسبتا زیاد است و از خشکی دادن بیش از حد به گیاه خودداری کنید. بعد از کمی خشک شدن خاک به آبیاری اقدام کنید و در روزهای گرم تعداد دفعات آبیاری را بیشتر کنید. حساسیت برگ بیدی به آبیاری تا حدی است که در صورت نگهداری از آن به صورت آویز به آبیاری بیشتری نیاز دارد زیرا گرما مدام در حال جابه جایی و بالا رفتن است.

برگ بیدی نیازمند نور متوسط غیر مستقیم است و در سایه نیز رشد می‌کند. پشت پنجره جنوبی بهترین مکان برای قرار گیری برگ بیدی است و در صورت دریافت نور کم ساقه ها علفی رشد می‌کنند و گیاه بی حال می‌شود. واریته های ابلق برگ بیدی برای داشتن برگهایی زیبا به نور بیشتری نیاز دارند.

برگ انجیری دوستدار هوای گرم است و نسبت به سرما حساس است. از سرما دادن به این گیاه خودداری کنید و در روزهای سرد آن را از لب پنجره و یا باغچه دور نگه دارید.

برگ بیدی نیز مانند تمامی گیاهان دوستدار هوای مرطوب است و در آن رشد بهتری دارد. رطوبت نسبی بین 50 تا 70 درصد را می‌طلبد و از طریق غبار پاشی و یا ساخت جزیره می‌توانید رطوبت آن را تامین کنید. ساخت جزیره به این صورت است که داخل زیر گلدانی را پر از سنگریزه و آب می‌کنیم و گلدان را روی آن قرار می‌دهیم به صورتی که آب با انتهای گلدان در تماس نباشد.

خاکی سبک با زهکش بالا برای این گیاه مناسب است. خاک ماسه، خاک و کود اماده و خاک مخصوص گیاهان آپارتمانی مناسب گیاه برگ بیدی است.

برگ بیدی به کوددهی حساسیت زیادی ندارد و برای داشتن رشد بهتر و در صورت نیاز می‌توانید در فصول رشد مانند بهار و تابستان هر 2 هفته یکبار گیاه را تغذیه کنید.

هر یک یا دو سال یکبار بهتر است گلدان را تعویض کنید و یا خاک سطحی را با خاکی کامل و نو تعویض کنید. در صورت بیرون زدن ریشه ها نیز بهتر است گلدان را تعویض کنید.

تعویض گلدان برگ بیدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ایران درخت

طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

امروز ، فروشگاه اینترنتی گل و گیاه  ایران درخت با بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی ، انواع تقویت کننده ها و کود های گل و گیاه ، انواع گلدان های پلاستیکی ، سفالی ، سرامیکی و … ، انواع خاک های مخصوص گیاهان توانسته است نیاز های گل و گیاه شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.

آدرس ایمیل:

کلمه کاربری یا ایمیل *

رمز عبور *

ورود

سبد خرید شما خالی است.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

نام خانوادگی *

نام فروشگاه *

آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

شماره تلفن*

قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

مشتری هستم فروشنده هستم

عضویت

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

نام خانوادگی *

نام فروشگاه *

آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

شماره تلفن*

قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

مشتری هستم فروشنده هستم

عضویت

گل برگ بیدی یکی از گل های جذاب و زیبای آپارتمانی است که به دلیل مقاومت بالای آن بسیار مورد توجه افراد دوستدار گل قرار گرفته است. این گل گونه های مختلفی دارد و می توانید از هر یک از گونه های آن که باب میل تان بود برای فضای منزلتان خریداری کنید. گل برگ بیدی به نگهداری آسانی نیاز دارد و هر فردی می تواند به راحتی از این گل نگهداری کند. اگر شما هم قصد دارید از گل برگ بیدی برای تزئین آپارتمان خود استفاده کنید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

خرید گل برگ بیدی به صورت آنلاین راحتترین روش است. این روزها فروش آنلاین گل با توجه به ویژگی هایی که دارد بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است و در هر زمانی که قصد خرید گل را داشته باشید می توانید با ورود به فروشگاههای آنلاین، گل موردنظرتان را خریداری کنید. جالب است بدانید: خرید اینترنتی گل مزیتهای فراوانی دارد و یکی از این مزیت ها، عدم رفت و آمد شما در خیابان‌های پرتردد شهر است. همچنین اگر در شهرهای اطراف هم باشید، فروشگاههای آنلاین، گل خریداری شده را راس ساعت درب منزل به شما تحویل خواهند داد.

فروش آنلاین گل این روزها یکی از فعالیت های پرمخاطب است و خیلی از افراد در زمان های مختلف به خرید آنلاین گل می پردازند. شما می توانید برای مناسبت های مختلف هم گل سفارش دهید و گل دلخواهتان را درب منزل دریافت کنید. همچنین تمامی گل هایی که در فروشگاههای آنلاین وجود دارند به همراه تمامی مشخصات، ویژگی ها و قیمت آنها درج شده است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید گل موردنظرتان را با قیمتی که مدنظرتان است انتخاب کنید.

نام: برگ بیدی یا زبرینا

نام انگلیسی: Wandering Jew

نام علمی: Tradescantia albiflora

خانواده: Commelinaceae

فرم گیاه: برگ بیضی نوک تیز با رگه ‌های موازی سفید

آبیاری: ۷-۴ روز یکبار

نور: کم

غبارپاشی: ۲ هفته یکبار

  • درمان روده تحريک پذير با طب سنتي
  • تکثیر: قلمه ساقه

    بومی: آرژانتین و جنوب کانادا

    اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora، از خانواده Commelinaceae می باشد. این جنس داری ۶۰ گونه از گیاهان خشبی و علفی چند ساله می باشد. انواع علفی آن به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. گونه مذکور بومی، آمریکای جنوبی است و برگهای زیبا و مناسبی برای آویز دارد. این برگ ها تخم مرغی شکل، پهن و بدون دم برگ و به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید یا کرم می باشند.

    خانم ها بیشترین مشتریان مراقبت از گیاهان هستند. شاید به دلیل ذات مادری که دارند دوست دارند از گیاهان نیز در منزل خود مراقبت کنند. بنابراین بسیاری از گیاهانی که در خانه ها یافت می شوند باید با توجه به ویژگی هایی آن گیاه مراقبت و نگهداری شوند.

    دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه برای گیاه برگ بیدی مطلوب است.

    این گیاه، در سایه و نور متوسط  به خوبی رشد میکند.

    بهتر است این گیاه در تابستان، حدود ۲ تا ۳ بار در هفته آبیاری شود.در زمستان نیز باید این میزان آبیاری کمتر شود.

    خاک نیمه سبک (که مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ است)، برای این گیاه توصیه میشود.

    این گیاه، نیاز چندانی به کوددهی ندارد.درصورت نیاز میتوانید هر دو هفته یکبار (از فروردین تا مهر ماه) با کودهای شیمیایی گیاهتان را تغذیه کنید.طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

    ازدیاد برگ بیدی به دو روش قلمه ساقه و تقسیم بوته انجام میشود. در ادامه توجه شما را به توضیح هر کدام از روش های تکثیر برگ بیدی جلب میکنم.

    1) برگ بیدی را از طریق قلمه ساقه تکثیر میکنند.

    2) بدین صورت که از اواسط بهار تا اواخر تابستان، از گیاه مادری، قلمه هایی به طول حدود ۱۰ سانتیمتر میگیرند.

    3) بطوریکه هر قلمه، بین ۳ تا ۵ جوانه داشته باشد و برگهای پایینیِ آن حذف شوند و فقط چند برگ انتهایی آن بماند.

    4) سپس آنها را در گلدانی حاوی ماسه یا کمپوست و یا هر خاک سبک دیگر قرار دهید.

    5) گلدان را در جای گرم (با نور کافی) قرار دهید و خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

    6) پس از ۲ تا ۳ هفته، قلمه ها ریشه میدهند.

    7) قلمه ها را در آب هم میتوان نگهداری و ریشه دار کرد.

    8) سپس بعد از ریشه دار شدن، میتوانید گیاه جدیدتان را به خاک منتقل کنید.

    1) در صورت پر بوته شدن گلدانتان میتوانید گیاه را از خاک درآورده و بوته های آن  را از هم جدا کنید.

    2) بعد دسته های کوچکی از هر بوته تهیه کنید.

    3) سپس هر بوته را که شامل ریشه، ساقه و برگ هست را در گلدانهایی جداگانه بکارید.

    4) خاک گلدان و شرایط نگهداری هر گلدان نیز کاملا مشابه گیاه اول است.

    علت: سرمای هوا علت آن است.

    راه حل: گلدان را به جای گرمتری منتقل کنید.

    علت: برگ های این گیاه، در اثر تغذیه مصنوعی، بیش از اندازه ضخیم و سبز روشن میشوند.

    راه حل: برای رفع این مشکل بهتر است تغذیه را متوقف کنید. خواهید دید که رنگ ابلق برگ ها برمی گردند.

    علت: هوای محیط نگهداری گیاه، گرم و خشک است.

    راه حل: گلدان را به محل خنک تری برده و  آن را غبار پاشی کنید.

    علت: جود حشرات آفت میباشد.

    راه حل: برای رفع آن بهتر است هر دو هفته یکبار، با یک حشره کش نفوذی، گیاهتان را سمپاشی کنید.

    علت: کمبود نور باعث آن میشود.

    راه حل: گیاه را به مکان پرنورتری منتقل کنید.

    علت: آبیاری زیاد میباشد.

    راه حل: آبیاری را کمترکنید و زهکش گلدان را چک کنید.

    علت: در اثر کمبود آبیاری است.

    راه حل: آبیاری گیاه را بیشتر کنید.

    علت: گیاه در معرض نور مستقیم خورشید است.

    راه حل: باید جای آن تغییر کند تا شرایط گیاه رو به بهبودی برود.

    علت: کوچک شدن گلدان برای گیاه است.

    راه حل: بهتر است گلدان را تعویض کنید.

    علت: مصرف مواد براق کننده و یا غبار پاشی روی گیاه، در نور مستقیم آفتاب میباشد.

    علت: کوددهی بیش از حد بوده است.

    راه حل: بهتر است میزان کوددهی را تعدیل کنید.

    علت: کنه تارعنکبوتی میباشد.

    راه حل: باید گیاهتان را با سموم کنه کش سمپاشی کنید. همچنین تمیز نمودن برگها با دستمال مرطوب و افزایش رطوبت محیط نیز در کاهش آنها مؤثر است.

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «خرید و نگهداری گل برگ بیدی» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «خرید و نگهداری گل برگ بیدی» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

    برگ بیدی بنفش (setcreacea) با نام علمی Tradescantia albiflora و بومی جنوب مکزیک از خانواده کملیناسه است و برای کاشت در فضای آزاد بسیار مناسب است، گرچه بسیاری از مردم این گل کم زحمت را در بالکن و تراس خود و در گلدان نگهداری می ‌کنند.

    وجود برگ هایی به رنگ بنفش در کنار برگهای سبز گیاهان دیگر در باغچه یا تراس منظره ای بسیار زیبا ایجاد می‌کند. برگ بیدی گیاهی سریع الرشد است و می توانید با هرس کردن به موقع و مداوم آن گلدانی پر و شاداب داشته باشید. همچنین می‌توانید قلمه ها را در گلدان‌های دیگر بکارید و به زودی چندین گلدان بسیار زیبا از آن داشته باشید.

    گل های برگ بیدی بنفش دارای جذابیت خاصی در برگ ها هستند که گل های کوچک انها زیبایی خاصی دارند.گل های برگ بیدی بعد از حدود ۳ ماه یا کمتر رشد ساقه ها یشان اویز شده ، ممکن است شکسته شوند و اگر به مرور زمان هرس نشوند تک ساقه شده و از جذابیت خود می کاهند.

    طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی

    نور : این بوته زیبا نیاز به حداقل یک ساعت نور مستقیم افتاب در روزدارد و بهتر است بیش از ۴ ساعت در زیر نور مستقیم نباشد تا نیاز به ابیاری کمتری داشته باشد و بیش از حد در زیر افتاب بودن از جذابیت گل شما می کاهد. اگر گل خود را در سایه و یا نور کم نگه دارید برگ های گل شما متمایل به سبز شده ، ساقه ها ظریف شده و زیبایی گل شما از بین می رود.

    دما : از اینکه گلدان گل خود را در زمستان در هوای ازاد بگذارید ترس نداشته باشید زیرا اگر دما در منطقه شما سرد شود تنها سا قه ها را خشک می کند و ریشه های گل شما زنده اند و گل شما در خواب زمستانی می باشد که این برای گل شما بهتر می باشد . با فرا رسیدن فصل بهار گلدان شما جوانه های نو زده و زیبایی دو چندانی به فضای خانه ی شما می دهد.

    آبیاری : گلدان های خود را در هفته ای دو بار ابیاری کنید . اما اگر گلدان های شما زیاد در افتاب هستند و هوا گرم است نیا ز به ابیاری بیشتری دارند. اگر پای گلدان شما خشک است نیاز به ابیاری دارد و این خود می تواند معیاری برای اب دادن باشد . هر چند وقت یک بار گلدان خود را در نظر داشته باشید تا ببینید پس از ابیاری چند روز بعد پای گل شما خشک می شود سپس با تجربه ای که کسب کرده اید گلدان خود را ابیاری کنید. در فصل زمستان که گیاه شما به خواب زمستانی رفته است نیاز به ابیاری چندانی نیست و همان ابیاری باران برای گلدان شما کافی است . با شروع شدن گرمی هوا و نزدیک شدن به بهار شروع کنید گلدان خود را ابیاری کنید.

    گل خود را می توانید از اوایل بهار با تقسیم ریشه و نهال تکثیر کنید و یا در فصل بهار و تابستان با کاشت چند ساقه در گلدان جدید به راحتی ازدیاد کنید. توجه کنید بعد از کاشت جدید تا گلدان شما برگ نو بزند در سایه نگهداری کنید.

    گلدان های برگ بیدی نیاز چندانی به تعویض گلدان ندارند و اگر اندازه گلدان مناسب باشد تا حدود ۳ سال یا بیشتر به زیبایی گل شما ضربه ای وارد نمی شود. اما برای این کار در بهار و تابستان ( بهترین زمان اوایل بهار )فقط کافی است گلدان خود را وارونه کرده گل بیرون امده سپس ریشه ها را به صورت نهال در گلدان جدید بکارید. سا قه ها را هرس کرده و تا زدن جوانه جدید در سایه نگهداری کنید.

    اگر گلدان برگ بیدی ما ظاهر زیبای خود را از دست داده است لازم است برای اینکه گلدان به وضعیت قبلی خود باز گردد گل را هرس می کنیم . توجه داشته باشید هرچه ساقه های گل خود را بیشتر ببرید جوانه های جدید و گل جدید شما دارای جذابیت بیشتری است.گل شما بعد از هرس کردن خیلی زود رشد می کند و زیبایی خود را باز می یابد.

    ۱- برگها به سمت داخل لوله شده سپس خشک می شوند : عامل : هوای گرم و خشک . درمان : رفع عوامل . آبیاری زیادتر و غبار پاشی لازم است . گلدان در معرض آفتاب مستقیم نباشد۲- ساقه ها دراز و منحرف و فاصله بین برگها زیاد است و برگها ابلق بودن خود را از دست می دهند : عامل : نور کم . درمان : رفع عوامل .۳- برگها نرم و آبکی و کم رنگ می شوند : هوا خیلی سرد است . ممکن است گیاه یخ زده باشد . در این صورت از شاخه های سالم به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید۴- برگها ضخیم و سبز روشن شده اند : عامل : تغذیه مصنوعی بیش از اندازه درمان : توقف تغذیه تا ظاهر شدن رنگ ابلق.۵- لکه های سوخته قهوه ای روی برگها : عامل : براقکننده . درمان : عدم استفاده۶- ساقه ها دراز و پراکنده و نسبت به گلدان بسیار بزرگ است : نیاز به تعویض گلدان دارد.۷- خم شدن نوک برگها به طرف پشت برگ و تار عنکبوت در زیر آنها : عامل : کنه ریز قرمز۸- برگهای بدشکل و چسبناک با حشرات سبز رنگ روی آنها : عامل : آفت . درمان : سمپاشی با سم نفوذی دو هفته یک بار تا رفع علائم۹- برگها خیلی رنگ پریده هستند و لکه های قهوه ای روی آنهاست : عامل : تابش مستقیم آفتاب . درمان : رفع عوامل .۱۰- برگها قهوه ای ، چروک و پژمرده می شوند و حاشیه آنها زرد یا قهوه ای است : عامل : خشکی محیط . درمان : غبار پاشی .۱۱- قاعده ساقه ها نزدیک به سطح خاک می پوسد : آبیاری زیاد است . بین دو آبیاری باید سطح خاک حشک شود . زهکش را بازدید کنید . اگر قاعده ساقه فاقد برگ و لخت است ، گیاه پیر شده و باید از ساقه های سالم آن به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید

    بیشتر بخوانید:

    روش کاشت و پرورش گل رعنا

    روش کاشت و شرایط تکثیر گل حنا

    راهنمای کاشت و پرورش گل ختمی

     

    طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی
    طریقه ی نگهداری گل برگ بیدی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *