طریقه کاشت سبزی تره

دوره مقدماتی php
طریقه کاشت سبزی تره
طریقه کاشت سبزی تره


“>

تماس بگیرید

09122395094

سبزیجات مناسب برای کاشت در فصل سرد

آموزش کاشت گوجه گیلاسی

طریقه کاشت سبزی تره

چگونه در آپارتمان سبزی ارگانیک بکاریم؟ ( سبزیکاری خانگی )

دوره مقدماتی php

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می کنند .

میکروگرین چیست و چرا باید میکروگرین بکاریم؟

آموزش کاشت خیار در گلدان

کاشت و پرورش کاهو در منزل:

میکروگرین چیست ؟ آموزش کاشت و پرورش ریزسبزی

راهنمای کاشت و پرورش بذر شنبلیله

راهنمای کاشت و پرورش بذر اسفناج

راهنمای کاشت و پرورش بذر تره

بذر تره  (نام علمی: Allium schoenoprasum) کوچک‌ترین هموند خانواده پیازهای خوراکی است که در آسیا(از جمله ایران و افغانستان)، اروپا وامریکای شمالی می‌روید.

در آشپزی برگ آن به‌دلیل طعم ملایم‌تر از سیر و پیاز، کاربرد بیشتری دارد.

این گیاه در آشپزی اروپا چندان شناخته شده نیست و حتی برخی ایرانیان اروپا آن را با پیازچه یکی می‌انگارند. اما در ایران بسیار استفاده می‌شود. در افغانستان با نام گندنه مشهور است و یک نوع نان (بولانی) با آن تهیه میکنند.

ابتدا برای کشت بذر تره در گلدان، گلدانی با زهکشی مناسب تهیه کنید سپس خاکی مناسب ( خاک مخصوص سبزیکاری  ) را درون گلدان بریزید و بذرهار را روی خاک بپاشید

و روی آن حدود نیم سانت کود ورمی کومپوست استفاده کنید  یا خاک بریزید و خوب آب بدید بهتر است روی آن نایلون فریزر بکشید و بگذارید کنار پنجره جنوبی یا بالکن

حتما به نور توجه شود چون که به نور زیادی نیاز دارن در کل بهتر است در بالکن در مکانی با نور مستقیم آفتاب نگهداری شود .

درصورت کمبود نور ساقه ها بلند شده و سبزی ها کیفیت خوبی نخواهند داشت.

برای این که جوانه های بذر تره شوند، باید رطوبت خاک بالا باشد. در این هنگام میزان آبیاری را زیاد کنید.

تره سبزی است که برای رشد کردن به نور کامل خورشید نیاز دارد و در مکان های نیم سایه به خوبی رشد نمی کند.

تره را باید در فصل مناسب کاشت که بهار و پاییز است  به صورت کلی این گیاه هوای خنک را بیشتر می پسندد.

تره گیاهی چند ساله می باشد که در سال اول برگ های بسیار ظریف و تردی دارد ولی در سال های بعد برگ هایش ضخیم تر می شود. 

توجه کنید که بذرها خیلی نزدیک به هم و فشرده پاشیده نشوند زیرا بعداز اینکه بزرگ تر شدن توی هم رفته و رشد خوبی نخواهند داشت.

می‌توانید هشت هفته قبل از پایان سرما و یخبندان، بذرها را داخل یک گلدان کاشته و در منزل نگهداری کنید.

قبل از کاشت، بذرها را به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت در آب ولرم قرار دهید تا متورم شوند.

این گیاه به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارد.

رطوبت خاک تا جوانه زدن بذرها باید حفظ شود.

طریقه کاشت سبزی تره

آبیاری بیش از اندازه هم موجب خفه شدن گیاه می شود.

بذر ها رو خیلی متراکم نکارید چون در هم پیچیده و رشد ضعیفی خواهند داشت .

روی بذرها را نباید به مقدار زیاد خاک بریزید.

آبیاری: روزی یکبار.

زمان کاشت: اواسط اردیبهشت.

زمان جوانه زنی : ۸ تا ۱۴ روز.

ابتدا باید زمینی را که میخواهید بذر سبزی در آن بکارید را شخم بزنید و به خاک آن کود دامی اضافه کنید.

خاک را خوب به هم بزنید تا کود با خاک ترکیب شود سپس خاک را خوب خورد کرده و سطح خاک را صاف کنید.

بذرها را بر روی بستری که آماده کردین بپاشید ، توجه کنید که بذرها خیلی نزدیک هم و فشرده پاشیده نشوند زیرا رشد خوبی نخواهند داشت.

حالا کافیست بر روی بذرها حدود نیم سانت کود دامی یا خاک بپاشید و به آرامی خوب آب بدید ،

  • عکس از طبیعت زیبای اروپا
  • بهتر است ۱۰ روز اول با آبپاش آبیاری بکنید تا بذرها جابجا نشوند.نکته : اضافه کردن کود دامی کهنه به خاک باعث رشد بهتر سبزی میشود. 



    فروشگاه اینترنتی کشت شهر ( کشاورزی شهری) در تلاش است با آموزش و ارائه ملزومات سبزیکاری به تمامی شهروندان ایرانی که علاقه مند به مصرف سبزیجات تازه و ارگانیک در آپارتمان های شهری خود هستند کمک نمایید . بهبود سلامت با مصرف سبزیجات تازه و ارگانیک
    🌱🌹🌾🌻🌼🍅🍓🍉🥦🌶🌽
    صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی کشت شهر : مهندس مهدی شاه محمدلو کارشناس کشاورزی شهری

    آدرس انبار فروشگاه اینترنتی کشت شهر : تهرانپارس ، فلکه سوم ، خیابان 194 غربی آدرس دفتر فروشگاه اینترنتی کشت شهر : تهران-خیابان آزادی-خیابان استادمعین-خیابان ۲۱ متری جی – کوچه اخوان -پلاک ۶

    09122395094 – 02166010943

    info@KeshtShahr.ir

    طریقه کاشت سبزی تره

    پاسخگویی 24 ساعته در تمام ساعات روز

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برای آگاهی از جدیدترین اخبار برندها و دریافت تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، در خبرنامه سایت عضو شوید

    فروشگاه اینترنتی کشت شهر

    تره با نام علمی schoenoprasum Allium که به گندنا هم معروف می باشد، کوچکترین گونه از خانواده پیازچه به حساب می آید. این گیاه در آسیا به ویژه ایران، آمریکای شمالی و اروپا به صورت وسیع کاشت می شود. گرچه بیشترین مصرف را در ایران دارد.

    تره یک گیاه چند ساله می باشد که در سال اول برگ های بسیار ظریف و تردی دارد ولی در سال های بعد برگ هایش ضخیم تر می شود. این سبزی هم به صورت تازه و هم خشک شده مورد مصرف قرار می گیرد.

    تره یکی از سبزیهای پر طرفدار در خانواده های ایرانی می باشد از این سبزی خوشمزه و پرکاربرد در تهیه قورمه سبزی ، کوکو سبزی ،سوپ و انواع آش استفاده می شود تره گیاهی است سه ساله که در ابتدا دارای برگهای بسیار ظریف و ترد و بعداز چندین بار چین برگهایش پهن و ضخیم میشود تکثیر این سبزی از طریق بذر بوده که در اوایل بهار یا اوایل پاییز کشت میشود.

    تره از طریق بذر کاشت تکثیر می شود. بهترین زمان برای کاشت تره فصل بهار و پاییز می باشد.طریقه کاشت سبزی تره

    خاک:

    خاک های رسی شنی برای کاشت بذر تره بسیار مناسب هستند. قبل از کاشت تره باید خاک را با کودهای ازت و فسفره غنی کرد. برای تقویت خاک، به آن کود ریز مغذی و یا حیوانی اضافه کنید. تره در خاک مرطوب، غنی، دارای زهکشی خوب یا در کمپوست خوب پوسیده شده رشد بهتری خواهد داشت.

    نور:

    این سبزی برای رشد کردن به نور کامل خورشید نیاز دارد و در مکان های نیم سایه به خوبی رشد نمی کند.

    دما:

    گرمای زیاد موجب از دست رفتن سبزی می شود. بنابراین تره را در فصل مناسب کاشت که بهار و پاییز است بکارید. به صورت کلی این گیاه هوای خنک را بیشتر می پسندد.

    آبیاری:

    این گیاه به خشکی خاک حساس است. تره برای رشد کردن به آب فراوان نیاز دارد.

    ابتدا باید زمینی را که می خواهید بذر سبزی تره در آن بکارید را شخم بزنید و به خاک آن کود دامی اضافه کنید و خاک را خوب به هم بزنید تا کود با خاک ترکیب شود سپس خاک را خوب خورد کرده و سطح خاک را صاف کنید.

    نکته : اضافه کردن کود دامی کهنه به خاک باعث رشد بهتر سبزی می شود.

    بذرهای تره را بر روی بستری که آماده کردین بپاشید ، توجه کنید که بذرها خیلی نزدیک هم و فشرده پاشیده نشوند زیرا بعداز اینکه بزرگ تر شدن توی هم رفته و رشد خوبی نخواهند داشت.

    حالا کافیست بر روی بذرهای تره حدود نیم سانت کود دامی یا خاک بپاشید و به آرامی خوب آب بدید ، بهتر است ۱۰ روز اول با آبپاش آبیاری بکنید تا بذرها جابجا نشوند. حدود ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد که بذرهای تره سبز بشوند.

    در دنیای امروز خیلی ها آپارتمان نشین هستند و ممکن است باغچه ای برای کاشت سبزی نداشته باشند اما در گلدان و بستری کوچک هم میتوان سبزی کاشت .

    ابتدا گلدانی به اندازه دلخواهتان تهیه کنید سپس خاکی مناسب ( ترکیبی از ۶۰ درصد خاک باغچه – ۲۰ درصد ماسه -۲۰ درصد کود دامی ) را درون گلدان بریزید و بذرهای تره را روی خاک بپاشید و روی آن حدود نیم سانت کود دامی ( اگر کود دامی در دسترس نبود از ورمی کومپوست استفاده کنید ) یا خاک بریزید و خوب آب بدید بهتر است روی آن نایلون فریزر بکشید و بگذارید کنار پنجره جنوبی یا بالکن

    حتما به نور توجه شود چون که تره به نور زیادی نیاز دارد در کل بهتر است در بالکن در مکانی با نور مستقیم آفتاب نگهداری شود . درصورت کمبود نور ساقه ها بلند شده و سبزی ها کیفیت خوبی نخواهند داشت.

    رفع مشکلات دستگاه گوارش با تره

    سولفیدهای آللی (آلل متیل سولفید) و دیگر ترکیبات منحصر به فرد این ماده غذایی باعث می‌شود که تره، ویژگی‌هایی بسیار شبیه به سیر داشته باشد و در نتیجه کاهش مشکلات مربوط به دستگاه گوارش می‌تواند از جمله خواص تره باشد. جدای از موارد فوق به خاطر خواص تره به عنوان یک ماده غذایی ضد باکتری طبیعی، این ماده غذایی می‌تواند گستره وسیعی از باکتری‌ها به خصوص باکتری‌های گونه سالمونلا که در بعضی موارد می‌توانند باعث آسیب به دستگاه گوارش شوند (مثل بیماری حصبه) را کنترل و حذف کند. همچنین این ماده غذایی می‌تواند میزان جذب ماده غذایی از روده فردمصرف کننده را افزایش دهد و این ویژگی، عنصری مناسب در داشتن یک برنامه غذایی کافی و مطمئن برای فرد است.

    بهبود سلامت سیستم قلبی – عروقی با تره

    آلیسین یکی از ترکیباتی است که مصرف آن رابطه مستقیمی با کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و در نتیجه کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن من جمله آترواسکلروزیس و بیماری‌های قلبی – عروقی دارد. همچنین با اثر هم افزایی که این ماده با پتاسیمدارد، باعث کاهش فشار خون می‌شود. خوشبختانه مقدار قابل توجهی از آلیسین در تره وجود دارد و باعث شده که موارد فوق از جمله مهم‌ترین خواص تره برای حفظ و ارتقای سلامت فرد مصرف کننده این سبزی باشد. جدا از این تره با داشتن ترکیبی مفید با نام کوئرستین در کاهش سطح کلسترول خون و پیشگیری از ایجاد پلاک در شریان‌ها مؤثر است. این امر نیز به مثابه مورد قبلی که ذکر شد دارای پیامدهایی مثل پیشگیری از ابتلای به تصلب شرایین و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی در فرد مصرف کننده این نوع از سبزی است.

    تقویت سیستم ایمنی بدن با تره

    اگرچه بیشترین تمرکز بر روی ترکیبات آلی موجود در تره و خواص آنها است ولی نباید از مواد مغذی سنتی موجود در این ماده و نقش آنها در بدن هم غافل شد. از جمله این موارد ویتامین C است که از دیرباز بر نقش آن بر تحریک تولید سلول‌های قرمز خونی و همچنین کلاژن (که نقشی مؤثر در تولید عرق خونی، سلول‌های بدن، بافت‌ها و سلول‌های ماهیچه‌ای دارد) و بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن فرد مصرف کننده تاکید شده است. با مصرف این ماده غذایی می‌توان این ویتامین را دریافت و از مزایای آن بهره برد.

    طریقه کاشت سبزی تره

    بهبود سلامت استخوان ها با تره

    خواص تره و مواد مغذی موجود در تره اعم از ویتامین و مواد معدنی دارای گستره زیادی است ولی یکی از مهم‌ترین آنها وجود ویتامین K است که در مواد غذایی معدودی وجود دارد. مصرف این ویتامین باعث کمک در حفظ و بهبود تراکم معدنی و سلامت استخوان به خصوص با افزایش سن ما که با کاهش تراکم معدنی استخوان زمینه را برای ابتلای به بیماری‌هایی نظیرپوکی استخوان و عود بیماری‌هایی نظیر آرتریت خواهد شد، می‌شود. سطوح بالای این ویتامین که در تره موجود است می‌تواند در تولید استئوکالسین که از عناصر اصلی در حفظ تراکم مواد معدنی در استخوان‌های ما است، تأثیربه سزایی داشته باشد.

    پیشگیری از بروز سرطان با تره

    از دیگر خواص تره که البته در مورد سایر اعضای خانواده پیاز نیز مطرح است، وجود ماده کوئرستین و اهمیت آن در پیشگیری از بعضی سرطان‌ها است. علی رغم اینکه در این زمینه تحقیقات ادامه دارد ولی نتایجی که تاکنونبه دست آمده است حاکی از آن است که ماده کوئرستین دارای نقشی مهم در پیشگیری از انواعی از سرطان شامل سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان تخمدان است. همچنینفعالیت‌های آنتی اکسیدانی ویتامین C و ویتامین K نیز در این زمینه دارای نقشی هم افزا است و با کاهش رادیکال‌های آزاد موجو د از بروز یا گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری کند. علاوه بر موارد فوق تره دارای دوماده دیگر با نام لوتین و Zeaxanthin است که با خواص آنتی اکسیدانی خودمی‌توانند باعث جلوگیری از بروز سرطان‌هایی مانند سرطان سلول‌های دهان شوند.

    سلامت چشم با مصرف تره

    حفظ و بهبود قدرت دید از دیگر خواص تره است که این امر با داشتن موادی نظیر لوتین وزاکسنتین که مسئول کاهش استرس اکسیداتیو در چشم و تأخیر در پدیدار شدن پدیده مخرب آب مروارید در چشم است، حاصل می‌شود. آنها همچنین به کاهش یا جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک می‌کنند و از این طریق باعث حفظ سلامت چشم شما می‌شوند.

    پیشگیری از بروز نقص در نوزاد با مصرف تره

    یکی دیگر از مواد مغذی ضروری موجود در تره، فولیک اسید است کهمی‌تواند باعث اطمینان خاطر مادران بارداری شود که می‌خواهند نوزاد آنها دارای میزان رشدی طبیعی باشد. از ویژگی‌های بسیار خوب فولیک اسید این است که باعث پیشگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان می‌شود و خوشبختانه در این زمینه تره نیز یک منبع خوب از اسید فولیک برای مادران باردار است.

    سم زدایی از بدن با تره

  • خواص ژل آلوورا براي پوست صورت
  • سم زدایی بدن پدیده‌ای مبارک است که می‌تواند بدن را خالی از عناصری کند که شانس ابتلای انسان را به گستره زیادی از بیماری‌ها افزایش می‌دهد. تره با توجه به خواص دیورتیکی که دارد و با توجه به خواص دیگری همچون خاصیت ضد باکتری و همچون آنتی اکسیدانی این ماده می‌تواند در زمینه سمزدایی از بدن و دفع موادی همچون آب، نمک و حتی چربی‌های اضافی نقشموثری ایفا کرده و بدن را از وجود این چنین عناصری خالی کند.

    بیشتر بخوانید:

    شرایط نگهداری و پرورش گل عنکبوتی

    نگهداری و تکثیر گل سیکلامن پرسیکوم

    کاشت و پرورش گیاه آلوئه ورا

    روش کاشت:بذر تره را به صورت دستپاش یا خطی می کارند ضخامت خاک روی بذر نباید بیشتر از یک سانتیمتر باشد و خاک تا سبز شدن بذرها باید مرطوب باشد فاصله بوته ها باید 3-2 سانتی متر باشد  بعد از 2 هفته بذرها سبز میشوند ، بذرها بعد از جند بار چیده شدن ضخیم و گوشتی خواهند شد و هر دو یا سه هفته یکبار بذرها یک دوره ی کامل قد کشیدن را  طی میکنند برای چیدن سبزیها آنها را از سطح خاک با فاصله کمی از زمین قطع کنید  . (به فضای سبزتان عشق بورزید زیرا آنها موجود زنده اند و به شما لذت میبخشند)

    این هم عکسی از تره های کوچولوی باغچه ی منزل ما:

    طریقه کاشت سبزی تره

    نور،حرارت 

    مناسب و آب نسبتا زیاد احتیاج دارد زمان کاشت این گیاه بستگی به شرایط اقلیمی و محل رویش گیاه دارد و در 

    فصل بهار و پاییز میتوان  این گیاه را کشت نمود گشنیز دارای برگهای باریک در قسمت فوقانی وبرگهای پهن در  

    قسمت پایین ساقه می باشد.این گیاه دارای عطر و بوی خوبی است ودر شمال کشور از این گیاه به همراه 

    سیر در تهیه بورانی اسفناج استفاده می شود.

    روش کاشت:پس از شخم زدن ونرم کردن کلوخه های خاک باغچه  به وسیله ی چنگک یا هر وسیله

     دیگربذرها را در (اوایل بهار یا پاییز) در عمق 5-4 سانتیمتری زمین میکارند، برای افزایش قدرت رویشی 

    بهتر است که بذرها  به مدت 24-12 ساعت در آب خیسانده شوند روش کشت میتواند دستپاش یا خطی

     باشدپس از کشت بذر حداکثر سه هفته طول میکشد که جوانه ها سر از خاک در آورند، آبیاری مرتب

    و وجین علفهای هرز و مبارزه با آفتها از مراحل مهم داشت این گیاه می باشد.

    روش کاشت  شاهی

    سبزی شاهی یا تره
    تیزک یکی از سبزیهای مورد علاقه ی اکثر ایرانیان میباشد و جزءسبزیهایی است که به شکل خام مصرف میشود و کمی تندوتیز است و خوردن

    خالص آن به تنهایی کمی دهان را میسوزاند به همین دلیل
    اسم تره تیزک رو براش

    گذاشتن. این سبزی خیلی سریع رشد میکنه  و اگه رویش سریع چیزی رو در زبان

    عامیانه مثال بزنن میگن مثل تخم تره تیزک رشد میکنه.

    روش کاشت: بذر شاهی را به صورت دستپاش یا خطی در فصل بهار درعمق 0 تا

    6 سانتیمتری باغجه ایکه خاک آن نرم
    شده باشد  و ترجیحا” در مکانی آفتابگیر

    بپاشید خاک باید تقریبا همیشه مرطوب
    باشد چون در خاک مرطوب بهتر رشد میکند طریقه کاشت سبزی تره

    بعد از 3 الی 4 روز پس از کاشت بذررویش
    جوانه ها را ازدل خاک مشاهده خواهید

    کرد(میدونم این مرحله برای علاقه مندان به گیاهان خیلی لذت بخشه) اگه سبزیها

    تون
    پرپشت شدن میتونین از لابه لاشون اونها روکم کنین (تنک کردن). با مراقبت

    وآبپاشی به اندازه سبزیهاتون بین10 تا 15 روز بعد از جوانه زدن قابل برداشت خواهند

    بود البته این مرحله شاهی ها بسیارجوان و ترد هستند و شما میتوانید آنها را

    باقیچی برداشت کنید ، دقت نمایید خیلی از نزدیک ریشه نچینید فقط برگها رابچینید

    و از خوردن سبزیهای خوشگلتون لذت ببرید نوش جونتون.

    مراحل
    رشد شاهی های خوشکل  حیاط منزل ما:

  • عکس شمع واسه شام غریبان
  • روش کاشت ریحان

    طریقه کاشت سبزی تره

    این سبزی معطر که همیشه به همراه  کباب یکی از خوشبوترین سبزیهاست  که امروزه بهعلت

    گرانی گوشت با کشک  هم میشه خورد(که چقدر ارزونه) ولی مهم نیست با
    اشکنه واملت هم

    خوشمزه است ،یکی از سبزیهای مورد علاقه ی منه . این سبزی خوشبوومعطر رو میشه

    اواخر زمستان یا اوایل
    بهاردر باغچه ی منزلمون بکاریم و هم میشه اونو توخزانه کاشت

    ونشاها رو به محل اصلی منتقل
    کرد.یکی دوهفته  بعد از پاشیدن بذرها ،جوانه
    ها سر از خاک در

    میارن و تا اواسط پاییز هم میتونیماین سبزی رو تو باغچه  هامون داشته باشیم  این گیاه

    خوشبو و خوشکل در دو نوع وجود داره سبز و بنفش مراقبت ویژه ای نیازنداره
    دمای مناسب

    برای رشد این گیاه حدود 10تا 25 درجه  است 
    و آب پاشی تقریبی یک روزدرمیان کفایت 

    میکنه (تجربه ی شخصی).این هم از ریحانهای خوشکل باغچه ی منزل ما. 

     

    روش تهیه کود طبیعی از زباله تر

    دوستان عزیزی که به کاشت سبزیجات وگلها وگیاهان زینتی علاقه دارند و
    درمنزل یا پشت بام یا حتی  آپارتمان گل وگیاه نگه میدارند یکی از ایده ها
    وتجربه های شخصی خودم رو جهت تهیه کود طبیعی از طریق زباله یتر در اختیارتون  قرار
    میدم  شما میتونید در قسمتی از باغچه ی
    منزل خود گودالی  به قطر وعمق 50 سانتیمتر
    یا کمتر حفر کنید سپس زباله های تر از قبیل پوست تمام 
    میوه جات وسبزیجات  را در این گودال
    بریزید سپس  محکم با پا فشار دهید و روی آنآب بریزید وآن را با خاک بپوشانید 
    و مجددا  با پا  بکوبید ،بطور طبیعی این فرآیند (تهیه کمپوست)
    چند ماهی طول میکشد  ولی برای تهیه سریعتر کود
    طبیعی میتوانید این مخلوط را هر چند روز یکبار 
    زیر و رو کرده و مجددا روی آن را با خاکبپوشانید بدین ترتیب بعد ازمدتی ، آن قسمت از خاک باغچه ی شما دارای کود
    طبیعی با خواص عالی برای رشد گیاهان  خواهدبود و شما می توانید از این کود که خود ساخته اید برای  خاک 
    گلدانها و باغچه ها استفاده نمایید.همچنین از زباله های طبیعیدیگر مثل پوست گردو ،پسته، فندق و ساقه و برگ خشک گیاهان دیگر وبه طور
    کلی هر زباله ی طبیعی که ریشه ی گیاهیداشته باشد میتوانید به همین روش کود طبیعی تهیه نمایید. حتی میتوانید
    ته گلدانهای گل خود را تا نیمه ی گلدان 
    پوست وتفاله یمیوه و سبزیجات بریزید وسپس روی آ نرا خاک بریزید وگلهای زیبای خود را
    در داخل گلدان بکارید.

    09358504040

    ۳,۹۰۰ تومان–۹۴,۹۰۰ تومان

    بذر تره گیاهی از دسته سبزیجات است که به صورت دو تا چندساله کشت می‌شود. تره نام سبزی ای خوراکی است که رشد سریعی دارد طوری که با هر بار برداشت دوباره رشد و قابل برداشت می‌شود. کوچکترین عضو خانواده پیازچه به شمار می رود. به صورت علفی است. خواص دارویی و درمانی زیادی دارد. از سبزی‌های خوراکی پر طرفدار به شمار می رود. به صورت تازه و خشک‌شده قابل مصرف است. استفاده‌های مختلفی به ویژه برای تهیه قرمه‌سبزی، کوکو سبزی، آشپزی، تازه خوری و .. می‌شود. به رنگ سبز است.

    در ابتدای رشد برگهای این گیاه ظریف و نازک هستند که پس از چند بار برداشت پهن و ضخیم می‌شوند. طعم دلچسبی دارد. برگهای این نوع سبزی باریک و دراز است. قسمت انتهایی و ریشه این گیاه به رنگ سفید است. مخلوط با دیگر سبزیجات استفاده می‌شود. در بیشتر مناطق رشد می‌کند و نسبت به سرما مقاوم است ولی با شروع فصل سرما رشد آن متوقف می‌شود و دوباره با رسیدن فصل گرما و افزایش دما شروع به رشد می‌کند. با یکبار کاشت بذر می‌توانید دو تا چند سال از این سبزی تره استفاده کنید.

    تره از جمله گیاهانی است که از طریق بذر تکثیر می‌شود. بذرهای این گیاه بیضی مانند و به رنگ سیاه مایل به بنفش است. در کشت بذری ابتدا زمین را شخم زده و به آن کود و مواد آلی اضافه کنید. سنگ‌ها و کلوخ‌ها را جدا کنید و بستر مورد کشت را صاف کنید. برای تسریع در جوانه زنی بذرها را به مدت 12 ساعت در آب ولرم قرار دهید؛ سپس بذرها را به صورت دستی بر روی بستر مور کشت بپاشید و لایه نازکی خاک نرم و کود بر روی بذر بریزید طوری که بذرها دیده نشوند.طریقه کاشت سبزی تره

    بستر مورد کشت را به آرامی آبیاری کنید و تا زمان جوانه زنی آن را مرطوب نگه‌دارید. پس از گذشت یک تا دو هفته بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند، رشد سریعی دارد و پس از گذشت 40 تا 50 روز قابل برداشت و استفاده می‌شود. پس از آنکه گیاه رشد کرد سریع گیاهان نازک را قیچی کنید تا دوباره رشد کند، با گذشت زمان برگهای کلفتر و پهن تر می‌شوند.

    ارتفاع این گیاه بین 20 تا 30 سانتیمتر است.

    فاصله کاشت بذر 4 تا 7 سانتیمتر است.

    عمق کاشت بذر 30 میلیمتر است.

    برای رشد به خاک باغچه، ورمی کمپوست، کوکوپیت، پیت ماس و … نیاز دارد. خاک باید سبک و از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

    دمای مناسب 20 تا 30 درجه سانتی گراد است.

    به آبیاری متوسطی نیاز دارد.

    برای رشد به آفتاب کامل و نیمه سایه نیاز دارد.

    برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

    در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

    1 کیلویی, 20 گرمی, 200 گرمی

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    با توجه به وزن های متغییر محصولات فروشگاه پوپونیک جهت رفاه حال مشتریان این فروشگاه از چهار روش ارسال استفاده میکند که سعی در آن شده است که پایین ترین قیمت ارسال برای محصولات استفاده شود. با توجه به اینکه محصولات بالای وزن 30 کیلوگرم هزینه ارسال با پست زیاد میباشد شرکت پوپونیک گزینه ارسال باربری را هم به روش ارسال خود اضافه کرده تا به صورت انتخابی در صورت رضایت مشتری از این گزینه استفاده شود تا هزینه ارسال کمتر شود فقط ذکر این نکته الزامی است که در صورت انتخاب گزینه باربری تحویل از پایانه مسافربری به عهده مشتری میباشد.

    ارسال با پست 72 ساعته

    کلیه کارت های شتاب

    از ساعت 9 تا 17

    فقط 7 روز

    بالای دویست هزار تومان خرید

    (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    طریقه کاشت سبزی تره

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    


    سبد خرید من

    سبد خرید شما خالی است!

    طریقه کاشت سبزی تره

    در خبرنامه بذرام مشترک شوید تا آخرین محصولات و اطلاعیه ها برای شما ارسال شود.

    ‘ + data.message + ‘

    خطای اتصال. لطفا دوباره امتحان کنید.

    آموزش ثبت نام و خريد از سايت بذرام

    جهت ارتباط از طریق تلگرام با کارشناس فروش کلیک کنید.

    اگر این مطلب مفید است، شاید یکی از دوستان شما نیز به آن احتیاج داشته باشد. آن را به اشتراک بگذارید.

    12,500تومان

    مشاوره : سوالی دارید؟ (کلیک کنید)

    فکس :(+98) 911 4747 707

    بذرام در لغت به معنی جای خرم و با طراوت است. در
    بذرام یک اصل بسیار مهم وجود دارد، اینکه باغ، باغچه یا حتی گل آپارتمانی شما حس
    طراوت و شادی را داشته باشد. بدون شک یک گل پژمرده یا گیاه ناسالم آراسته و زیبا
    نخواهد بود. در بذرام بذر سبزیجات، بذر
    صیفی جات و بذر درختان میوه عرضه می‌شود تا با تولید محصولات کشاورزی سالم،
    سلامتی جسمی خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. همچنین کاشت بذر گیاهان دارویی که سبب افزایش سطح سلامتی خواهد شد. اما در
    فضای سبز همیشه کاشت انواع گل و چمن ضروری است. لذا بذر چمن و بذر گل در
    فروشگاه بذرام عرضه می‌شود. لوازم باغبانی، کود
    و سموم ارگانیک، انواع خاک و گلدان و دیگر ملزومات
    باغبانی که شاید تهیه آن
    برایتان کمی دشوار باشد، با تنوع و کیفیت بالا در فروشگاه بذرام وجود دارند.

    USDA یا وزارت کشاورزی ایالات متحده یک سازمان در سطح کابینه است که بر صنعت کشاورزی آمریکا نظارت دارد. وظایف وزارت کشاورزی ایالات متحده کمک به کشاورزان با پرداخت یارانه و حمایت از قیمت تولیدات آن هاست و همچنین با بازرسی محصولات کشاوزی سلامت مردم آمریکا را تضمین می کند. تاییدیه گرفتن از این سازمان به مفهوم رعایت تمام استانداردهای صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است.

    طریقه کاشت سبزی تره
    طریقه کاشت سبزی تره
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *