طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد
طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پماد تتراسایکلین چشمی,پماد تتراسایکلین برای سوختگی,پماد تتراسایکلین ۳ درصد,پماد تتراسایکلین برای درمان جوش,تتراسایکلین موضعی,چه پمادی برای سوختگی مناسب است,پماد تتراسایکلین ۳ درصد برای زخم,پماد تتراسایکلین برای بخیه,قیمت پماد تتراسایکلین,قرص تتراسایکلین ۲۵۰,پماد تتراسایکلین برای جوش,بهترین قرص برای جوش صورت,پماد تتراسایکلین ۳ درصد موارد مصرف,محلول اریترومایسین برای جوش صورت,پماد موضعی تتراسایکلین ۳ درصد,پماد تتراسایکلین برای زخم,پماد تتراسایکلین برای درمان جوش,کپسول تتراسایکلین برای جوش صورت,پماد تتراسایکلین برای ختنه این دارو در درمان تشدید برونشیت مزمن،عفونت های ناشی از بروسلا، کلامیدیاف میکوپلاسما وریکتزیا و نیز در درمان آکنه ولگاریس و افوزیون پلورال ناشی از سیروز یا بیماری های بد خیم مصرف می شود.

دوره مقدماتی php

مکانیسم اثر فارماکوکینتیک ۷۵ در صد دارو از راه جذب خوراکی جذب می شود که این مقدار در حضور غذا کاهش می یابد. غلظت سرمی دارو ۳-۲ روز پس از مصرف به حد درمانی می رسد. پس از جذب به خوبی در اغلب بافت ها و مایعات بدن منتشر می شود. دفع دارو عمدتاً کلیوی است، اما از راه صفرا نیز دفع می شود. نیمه عمر دارو ۱۱-۶ ساعت است که در بیماران آنوریک ممکن است تا ۱۰۰ ساعت نیز افزایش یابد.

موارد منع مصرف دارو در صورت وجود عیب کار کلیه و در کودکان با سن کمتر از ۱۲ سال نباید مصرف شود.

هشدارها این دارو به ندرت ممکن است موجب بروز حساسیت به نور شود. مصرف تتراسیکلین موضعی ممکن است باعث حساس شدن پوست و بروز حساسیت به دارو در صورت مصرف موضعی یا سیستمیک آن در دفعات بعدی شود. در صورت نارسایی کبد این دارو با احتیاط فراوان مصرف شود.

عوارض جانبی تهوع، استفراغ، اسهال، عفونت ثانویه ناشی ازمیکروارگانیسم‌های مقاوم و بندرت واکنش‌های آلرژیک با مصرف این دارو گزارش شده‌است. سردرد و اختلالات‌بینایی ممکن است نشانه افزایش فشار داخل جمجمه باشند. همچنین درد، قرمزی، تورم و سایر علایم تحریک با مصرف‌ موضعی این دارو گزارش شده‌است. عموماً سمیت {تتراسایکلین‌} کم است، اما از بین بردن فلور طبیعی دستگاه گوارش است می‌تواند منجر به اسهال شود و رشد بیش از حد قارچ‌ها و باکتری‌های مقاوم به دارو را باعث می‌شود. اشکال دوم قهوه‌ای وزردشدن دندان‌های جنین و کودکان کم سن و سال است که ناشی از رسوب دارو بر روی دندان‌های در حال رشد می‌باشد. تتراسایکلین‌ها باعث دفع شدید یون کلسیم می‌شوند، به همین دلیل مصرف خانواده تتراسایکلین ها(مثل:داکسی سایکلین،اکسی تتراسایکلین،مینوسایکلین و…)درزنان باردار وکودکان زیرهشت سال ممنوع میباشد.طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد

تداخل دارویی مصرف همزمان این دارو با آنتی اسیدها جذب آن را کاهش می دهد. جذب خوراکی املاح آهن و تتراسیکلین ها در صورت مصرف همزمان دو دارو کاهش می یابد. سوکرالفات جذب خوراکی تتراسیکلین ها را کاهش می دهد. تتراسیکلین ها در صورت همزمان با دارو های خوراکی جلوگیری کننده از بارداری، اثر این داروها را ممکن است کاهش دهند.

نکات قابل توصیه دوره درمان تراخم با این دارو ممکن است چند ماه طول بکشد. از مصرف همزمان داروهای آنتی اسید، مکمل های حاوی کلسیم و آهن، ملین های حاوی منیزیم و سدیم بی کربنات، شیر لبنیات طی ۳-۱ ساعت پس از مصرف این دارو باید خودداری شود. بیمار نباید به مدت طولانی در معرض نور آفتاب یا لامپ های دارای اشعه ماوراءبنفش قرار گیرد. دوره درمان با این دارو باید کامل شود. کپسول این دارو باید همراه با مقدار زیادی آب مصرف شود.

مقدار مصرف بزرگسالان : مقدار مصرف این دارو از راه خوراکی ۵۰۰-۲۵۰ میلی گرم هر ۶ ساعت می باشد. در درمان آکنه این دارو به مقدار ۲۵۰ میلی گرم ۳ بار در روز به مدت ۴-۱ هفته مصرف می شود و سپس این مقدار به ۲ بار در روز کاهش و تا بهبودی ادامه می یابد. در صورتی که پاسخ درمانی لازم دیده نشود، افزایش مقدار مصرف ممکن است ضروری باشد. تتراسیکلین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم ۴ بار در روز برای ۱۵ روز در درمان مراحل اولیه سیفلیس مصرف می شود. مقدار مصرف تتراسیکلین در درمان اورتریت غیر گونوکوکی ۵۰۰ میلی گرم ۴ بار در روز برای ۲۱-۷ روز می باشد. به صورت موضعی، یک یا دو بار در روز استفاده می شود. کودکان : به صورت موضعی یک یا دو بار در روز بر روی موضع مالیده می شود. به عنوان ضد باکتری، در کودکان با سن ۸ سال و بیشتر، مقدار mg/kg12/5-6/15 هر ۶ ساعت مصرف می شود.

اشکال دارویی Capsule : 250mg Topical Ointment : 3%

مطلب قبلی

مطلب بعدی

کاربرد: درمان عفونت های چرکی سطح پوست ناشی از ارگانیسم های حساس

بسته بندی: تیوب 15 گرمی

قیمت مصرف کننده: 11،000 ریال

توزیع توسط شرکت های پخش: فردوس، رازی، سلامت پخش هستی، محیا دارو، داروگستر نخبگان ،به پخش

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد

شركت ايران ناژو (سهامي خاص) با هدف توليد محصولات دارويي، آرايشي و بهداشتي از سال 1361 به ثبت رسيده و از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت صنايع مجوزهاي توليد و پخش محصولات دارويي، آرايشي و بهداشتي را دريافت كرده است.

شركت ايران ناژو داراي بيش از 220 نفر كادر است كه در ميان اين افراد تعداد 60 نفر فارغ التحصيل دانشگاهي در رشته هاي داروسازي، پزشكي، شيمي، ميكروبيولوژي، تغذيه، فيزيك، حسابداري، مكانيك، كامپيوتر، آمار و مديريت وجود دارند.

عرضه دهانشویه مَس

 

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد
طریقه مصرف پماد تتراسایکلین 3 درصد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *