طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر
طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر



مطالب پر بازدید

سیاه دانه یکی از ادویه هایی است که اغلب در ترشیجات از آن استفاده می کنیم و دارای طعم تلخی است. این ادویه دارای خواص درمانی بسیاری است و بومی جنوب غربی آسیا می باشد. سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی نام های دیگر سیاه دانه است. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه مصرف این ادویه پرخاصیت بیشتر صحبت کنیم.

دوره مقدماتی php

طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

۱- معجون به نسبت یک قاشق غذاخوری سیاه دانه و  نیم کیلو عسل تهیه شود ،

۲-سیاه دانه بایستی آسیاب شود وگرنه تاثیر چندانی نخواهد داشت ،

۳-سیاه دانه لازم است بلافاصله پس از آسیاب شدن با عسل مخلوط شود وگرنه تحت تاثیر هوا خواص مفید آن تغییر یافته و کاهش می یابد ،

۴-  هر روز صبح و شب یک قاشق مرباخوری همراه با یک لیوان شیر یک ساعت بعد از صبحانه و شام میل شود

 

يکي از روش هايي که به کمک آن مي توانيد مصرف سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه کنيد تهيه  املت يوناني با سياه دانه است. براي تهيه اين املت که مي توانيد در وعده صبحانه آن را ميل کنيد به تخم مرغ، يک عدد گوجه فرنگي، کمي پنير سفيد فتا، يک حبه سير، سياه دانه و اندکي فلفل نياز داريد. براي تهيه اين املت کافي است به اندازه نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون در تابه بريزيد و گوجه خرد شده و سير را در آن تفت دهيد. سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنيد و در آخرين مرحله پخت پنير رنده شده فتا، فلفل و سياه دانه را روي تخم مرغ بريزيد. به اين ترتيب به سادگي مي توانيد سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه  کنيد و از خواص درماني و تسکين دهنده آن بهره ببريد.

يکي ديگر از روش هايي که مي توانيد به کمک آن گیاه سياه دانه را به سبد غذايي خانواده اضافه کنيد استفاده از  پودر تخم سياه دانه با پنير در وعده صبحانه يا ميان وعده عصر است. مي توانيد با پودر کردن تخم سياه دانه و پاشيدن آن روي پنيري که تصميم داريد ميل کنيد يک پنير با چاشني سياه دانه در منزل تهيه و از آن براي بهره بردن از خواص سياه دانه استفاده کنيد.

مصرف مرتب سياه دانه و همچنين روغن آن در برنامه ي غذايي تاثير فوق العاده اي روي تقويت سيستم ايمني بدن دارد و شما را در برابر بيماري‌هاي زمستاني و سرماخوردگی مصون مي‌کند. مي‌توانيد به خورشت ها، ماست يا سالادهايتان نيز سياه دانه بزنيد و از خواص آن نهايت استفاده را ببريد.

اگر شما نيز جزو افرادي هستيد که دچار اختلالات گوارشي هستيد مي‌توانيد به سياه دانه اعتماد کنيد. مي‌توانيد هر روز چند قطره از روغن سياه دانه را به نوشيدني گرم تان اضافه کرده و ميل کنيد. سياه دانه و روغن آن باعث تقويت فلور روده شده، با نفخ و گاز معده مقابله مي‌کند و همچنين ميکروب‌هاي آسيب رسان به دستگاه گوارش را که باعث نفخ و دل درد و ورم معده مي شوند، از بين مي‌برد.

اگر مدتي است که از احساس خستگي مداوم شکايت داريد حتما روغن سياه دانه را به برنامه ي غذايي تان اضافه کنيد. صبح‌ها به چايتان چند قطره روغن سياه دانه، کمي عسل و چند پر نعنا اضافه کنيد. اين کار را به مدت 10 روز ادامه دهيد. خواهيد ديد که به مرور انرژي از دست رفته برگشته و انرژي تان چند برابر مي‌شود.

دانه هاي سياه دانه و روغن گرفته شده از آن از جمله بهترين داروهاي گياهي و طبيعي براي بيماراني محسوب مي شود که به دليل شيمي درماني يا مصرف داروهاي شيميايي دچار نارسايي و اختلال در عملکرد کليه ها شده اند. با مصرف روغن سياه دانه مي توان مانع از دفع پروتئين از ادرار شد و تا حد زيادي کراتين موجود در خون را کنترل و مهار کرد.

استفاده موضعي از تخم سياه دانه و روغن کنجد براي درمان جوش هاي زيرپوستي بسيار موثر است. روغن کنجد و پودر سياه دانه را با يکديگر ترکيب کرده و آن را روي پوست صورت ماسک کنند. استفاده از اين ترکيب به بهبود جوش هاي زيرپوستي منجر مي شود، اما هنگام استفاده از اين ترکيب بايد مراقب بود که بيش از اندازه از اين روغن روي پوست استفاده نکنيد چرا که استفاده بيش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستي مي شود.

 

استفاده از خمير سياه دانه براي درمان جوش هایی که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود مي آيد و در برخي موارد تا جواني افراد ادامه پيدا مي کند، موثر است. براي تهيه اين خمير کافي است، پودر سياه دانه را با مقداري سرکه ترکيب کرده و آن را روي صورت خود ماسک کنيد. اين ترکيب کمک مي کند جوش هاي التهابي و چرکي به مرور خشک و برطرف شوند.

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

مصرف تنها 2 گرم سیاه دانه در روز میزان قندخون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

 

طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

خانم هاي بارداري که در روزهاي پاياني دوران بارداري قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر مي برند با شروع دردهاي شکمي يا دردهاي زايمان مي توانند از ترکيب سياه دانه و عسل براي کنترل درد و افزايش مقاومت و توان بدن شان استفاده کنند. براي تهيه اين ترکيب کافي است، پودر الک شده سياه دانه را با عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکي روغن حيواني به آن اضافه کنند.

 

سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

  • مدل لباس های قلاب بافی دخترانه
  • نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

    یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

    پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

    به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

    برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

    اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده  و بر سر ضماد کنید.

    معجزه ی سیاه دانه در درمان سینوزیت

    شیرینی های سیاه دانه ای

    مه چیز درمورد خواص و مضرات سیاه دانه

    گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

    هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    سلام سیاه دانه آیا برای کسیت سینه مناسب هست

    سلام وقت خوش بله میتونید استفاده کنید

    سلام خسته نباشید چند روزی است من روزی سه قاشق دوسین میخورم ولی کمی یبوست پیدا کرده ام چکار کنم برطرف شود

    سلام روزبخیر
    شما چندروز قطع کنید میل نکنیدببیند بهتر میشید

    سلام براي نفخ و بي خوابي به چه صورت استفاده كنم ، و اينكه مصرف سياه دانه اسهال مي اورد ؟

    سلام چند قطره از روغن سیاه دانه را به نوشیدنی گرمی که در روز میل می کنید اضافه کنید هم برای درمان نفخ و هم خستگی ناشی از بیخوابی موثر می باشد و سیاه دانه یه خودی خود باعث درمان اسهال می شود

    سلام ببشید سیاه دانه میتونه برای درمان درد شدید دوره قاعدگی مناسب باشه ؟
    اگر هست که لطفا طرز استفادشو لطف کنید ممنون میشم

    سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرمایید
    کاهش درد قاعدگی را باهم مرور میکنیم

    باسلام ببخشید میشه سیاه دانه رو آسیاب نکنیم و بپاشیم روی پنیر و بخوریم ؟

    سلام بله مشکلی ندارد

    سلام
    میشه به جای مصرف سیاه دانه و عسل از سیاه دانه و خرما استفاده کرد؟
    به من گفته بودن سیاه دانه و عسل بخور
    اما من با خرما هر روز صبح یک قاشق سیاه دانه میخورم.

    سلام مشکلی نداره اما عسل هم خاصیت خودش را دارد

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    سیاه دانه خام اثرات بسیار مثبتی روی بدن انسان دارد و خوردن سیاه دانه خام توسط بسیاری از پزشکان حاذق طب سنتی توصیه شده است اما باید بدانید که از عوارض خطرناک سیاه دانه نمی تواند فرار کرد و باید قبل از مصرف سیاه دانه با کارشناس طب سنتی مشورت کنید.

     

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    خوردن سیاه دانه خام برای لاغری و کاهش وزن و همچنین طریقه خوردن سیاه دانه خام را در اینجا توصیح خواهیم داد. خوردن سیاه دانه خام سیستم ایمنی را تقویت می کند و خواص ضد باکتری، ضد التهاب و ضد قارچ دارد. سیاه دانه برای درمان مشکلات تنفسی و دستگاه گوارش استفاده می شود اما مطالعات نشان میدهد عناصر مبارز با سرطان نیز در سیاه دانه وجود دارد. می توانید برای خوردن سیاه دانه خام آنرا را همراه با عسل، آب، ماست و سایر غذاها مصرف کنید یا به صورت موضعی بر روی پوست اعمال کنید. با خوردن سیاه دانه خام برای لاغری با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید. متأسفانه اکنون در فضای مجازی خوردن سیاه دانه خام به صورت خودسرانه تجویز می‌شود که ما توصیه می‌کنیم حتماً برای مصرف سیاه دانه خام با پزشک طب سنتی مشورت شود. مثلاً باید گفت خوردن سیاه دانه خام به صورت خودسرانه در زنان باردار می‌تواند سبب سقط جنین شود.

    خوردن سیاه دانه خام

     

    مقدار مناسب مصرف سیاه دانه ۱ یا ۲ قاشق چای‌‌خوری روغن سیاه دانه یا ۲ عدد کپسول آن در روز است. کپسول‌های سیاه دانه معمولا محتوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم از آن هستند. مصرف سیاه دانه به‌ندرت موجب بروز عوارض جانبی می‌شود، اما در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها صورت گرفت، مقادیر بالای آن باعث اختلالات کلیه و کبد شد.

     

    آماده سازی سیاه دانه خام برای خوردن:

    1- پیش از هضم سیاه دانه خام را گرم کنید. نمی توانید دانه ها را به صورت خام مصرف کنید. بنابراین برای مراقبت از معده و مزه بهتر، دانه ها را گرم کنید. دانه ها را در یک ماهی تابه قرار دهید و گاز را روشن کنید. هر چند دقیقه دانه ها را هم بزنید. بعد از پنج دقیقه گرم کردن، دانه ها را مزه کنید. اگر هنوز مزه تند و تیز دارد باید بیشترحرارت ببیند.

     

    2- بعد از گرم کردن سیاه دانه خام را آسیاب کنید. دانه ها را آسیاب کنید تا هضم آن ها راحت تر شود. تبدیل آن ها به پودر راحت ترین راه مصرف آن ها می باشد.

     

    3- پودر سیاه دانه خام را در یک ظرف در بسته قرار دهید. پودر را در ظرفی در بسته که رطوبت و هوا به آن راه ندارد بریزید.

     

    4- می توانید روغن سیاه دانه یا دانه های فراوری شده تهیه کنید. اگر نمی خواهید دانه ها را حرارت دهید و آسیاب کنید، می توانید روغن سیاه دانه یا دانه های حرارت داده شده تهیه کنید. از خرید سیاه دانه به مقدار زیاد اجتناب کنید. شما به مقادیر کم مانند یک قاشق چایخوری در روز نیاز دارید.

    1- مقدار بسیار کمی سیاه دانه خام را روزانه همراه با پنیر بخورید. سیاه دانه خام به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مانع از بسیاری از بیماری ها می شود. بنابراین خوردن سیاه دانه خام به همراه سایر مواد غذایی مفید است. همچنین می توانید از روغن سیاه دانه استفاده کنید. خالص ترین فرم سیاه دانه زمانی به دست می آید که خودتان دانه ها را فراوری کنید. در این صورت مطمئن هستید که هیچ ماده مضر یا غیرضروری استفاده نشده است.

     

    2- برای خوردن سیاه دانه خام آن را با عسل مخلوط کنید. یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. این مخلوط را روزی یک تا سه بار مصرف کنید. این ماده خاصیت ترمیم دارد و بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، آنفولانزا و کیست فیبروئید (فیبروم یا میوم رحم چیست+درمان) را بهبود می دهد. می توانید یک قاشق چایخوری پودر سیاه دانه را به مخلوط اضافه کنید.

     

    3- تهیه آب سیاه دانه: اگر نمی خواهید سیاه دانه خام را آسیاب کنید اما می خواهید آن ها را حرارت دهید و استفاده کنید، از جوشاندن آن ها در آب استفاده کنید. کمی آب را به جوش بیاورید و یک قاشق چایخوری سیاه دانه خام به آن اضافه کنید. بعد از جوشیدن، بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس این مخلوط را در ظرف بریزید و هنگامی که به قدر کافی سرد شد بخورید.

    خوردن سیاه دانه خام

     

    4- برای خوردن روغن سیاه دانه آن را با ماست مخلوط کنید. روغن سیاه دانه برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. اگر اسهال هستید یا مشکل گوارشی دارید می توانید یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با ماست مخلوط کنید و روزی دو بار مصرف کنید.

     

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    5- برای خوردن سیاه دانه خام آنرا به غذا اضافه کنید. بعد از گرم کردن و آسیاب سیاه دانه خام، می توانید پودر تهیه شده را به غذا اضافه کنید. می توانید یک قاشق چایخوری از پودر را به نان، سوپ و هر غذایی اضافه کنید.

     

    از جمله بهترین تاثیرات خوردن سیاه دانه خام برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. خوردن سیاه دانه خام علاوه بر چربی سوزی و لاغری دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد.

     

    فواید خوردن سیاه دانه برای لاغری و کاهش وزن چیست؟ خوردن سیاه دانه خام برای لاغری نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص خوردن سیاه دانه برای لاغری می باشد. سیاه دانه خام بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد. سیاه دانه خام خاصیت چربی سوزی و کاهش وزن داشته و از این رو خوردن آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

    روش استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد. برای اینکه افراد گرم مزاج هم بتوانند از خواص مصرف سیاه دانه برای لاغری بهره ببرند، بایستی ابتدا مقداری سیاه دانه را در سرکه سیب خیسانده و بعد مصرف کنند.

     

    برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله:

    سیاه دانه 50 گرم
    طباشیر 25 گرم
    زیره سیاه 50 گرم
    هلیله سیاه 25 گرم
    تخم گشنیز 25 گرم
    زنیان 50 گرم
    لاک مغسول 25 گرم

  • عکس پروفایل ناراحت دختر
  • را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

    برای خوردن سیاه دانه خام به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید.
    سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید.
    این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

     

    یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن سیاه دانه خام را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از پودر تخم سیاه دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان‌وعده عصر است. می‌توانید با پودر کردن تخم سیاه دانه خام و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه دانه خام در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص خوردن سیاه دانه استفاده کنید.

     

    یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید خوردن سیاه دانه خام را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه دانه است. برای تهیه این املت که می‌توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به 2 عدد تخم‌مرغ، یک عدد گوجه‌فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، 2 قاشق سیاه دانه و اندکی فلفل نیاز دارید. برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. سپس تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم‌مرغ بریزید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید سیاه دانه خام را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

     

    سیاه دانه خام خواص درمانی بی‌شماری دارد که در کنار برخی گیاهان یا روغن‌های طبیعی دیگر می‌تواند تاثیرات درمانی موثر و کم‌نظیری در کنترل بیماری‌ها و درمان آنها داشته باشد.

    مخلوط سیاه دانه خام و عسل به ترتیب به میزان 25 و 100 گرم و میل کردن آن هنگام سردرد به تسکین دردهای ناحیه سر و جمجمه کمک می‌کند.
    افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند ‌می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه خام و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.
    برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می‌شود.
    افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه خام استفاده کنند.
    خوردن سیاه دانه خام در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می‌شود.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    سیاه دانه علاوه بر فوایدی که دارد دارای عوارض نیز هست عوارض خطرناک سیاه دانه خام را در اینجا بیان می کنیم. هرچند که خواص خوردن سیاه دانه خام و خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد هستند اما مصرف سیاه دانه در دوران بارداری عوارض خطرناکی دارد. ممکن است خوردن سیاه دانه در برخی افراد موجب بروز عوارض خطرناکی شود. بنابراین باید قبل از استفاده از مکمل‌های سیاه دانه یا سایر مکمل‌ها برای درمان بیماری‌ها، با پزشک مشورت کنید. ممکن است سیاه دانه در برخی افراد موجب بروز عوارض جانبی زیر بشود:

     

    – زیاده روی در خوردن سیاه دانه عوارض گوناگون پوستی و گوارشی ایجاد می کند.
    – اسراف در خوردن سیاه دانه خام در گرم مزاجان، موجب ورم و دردهای گلو و گرفتگی هایی می شود. از این جهت، گرم مزاجان باید در سرکه بخیسانند و سپس بخورند.
    – خوردن سیاه دانه برای کلیه مضر است.
    – مصرف روغن و دانه سیاه دانه در دوران بارداری ضرر داشته و ممنوع است.

    – اینکه می‌گوییم سیاه دانه را به صورت خودسرانه مصرف نکنید منظورمان این است که تداوم مصرف آن به صورت خودسرانه می‌تواند مشکلات و عوارضی ایجاد کند اما با یکی دو بار مصرف اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

    عوارض خطرناک سیاه دانه

     

    سیاه دانه در بیماری‌های گوارشی، ریوی، کبد و کلیوی اثر درمانی دارد و ترکیب سیاه دانه با عسل سبب سنگ‌شکنی می‌شود، اما افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند نباید این ترکیب را به صورت خودسرانه مصرف کنند زیرا بسته به اینکه سایز سنگ کلیه در چه اندازه است و وضعیت آن به چگونه است میزان خوردن سیاه دانه تفاوت دارد.

     

    مانند بیشتر مکمل‌های گیاهی احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک در اثر مصرف سیاه دانه خام وجود دارد. برخلاف درماتیت تماسی این واکنش‌های آلرژیک به پوست محدود نمی‌شوند و می‌توانند موجب ورم لب، گلو و صورت شوند. همچنین سختی در تنفس، احساس سوزن‌سوزن‌شدن در دهان، کهیر، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گرفتگی های عضلانی شکمی می‌توانند از مهمترین عوارض احتمالی مصرف سیاه دانه است.

     

    یکی دیگر از عوارض خطرناک خوردن سیاه دانه کاهش شدید فشار خون است. مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering” هشدار داده که خوردن سیاه دانه می‌تواند فشار خون را تا نقطه‌ی کم‌فشاری خون کاهش دهد. این وضعیت زمانی‌که از داروهای کاهنده‌ی فشار خون یا داروهای مدر استفاده کنید، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. فشار خون پایین می‌تواند مانع از انتقال اکسیژن به مغز شود و موجب بروز خستگی، حالت تهوع، تاری دید، تنفس کم‌عمق، سرگیجه و کاهش هوشیاری شود. کاهش بسیار شدید فشار خون می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند.

    یکی از عوارض خطرناک سیاه دانه خام بروز درماتیت تماسی است. درماتیت تماسی نوعی واکنش آسیب‌زا در برابر آلرژن‌ها یا مواد تحریک‌کننده است. تنها لمس سیاه دانه می‌تواند موجب بروز جوش‌های قرمز در پوست برخی افراد شود. معمولا این جوش‌ها با خارش پوست همراه هستند. همچنین ممکن است در محل تماس علائمی مانند تاول زدن، درد و حساسیت پوستی نیز مشاهده شود.

     

    براساس اعلام مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering” زنان بادار نباید به هیچ وجه از سیاه دانه استفاده کنند. این امر بیشتر به آن خاطر است که خوردن سیاه دانه می‌تواند بر انقباضات ماهیچه‌های صاف رحم تأثیر بگذارد. برای تعیین دقیق تأثیر سیاه دانه بر بارداری ارزیابی‌های بیشتر موردنیاز است. بنابراین بهتر است در زمان بارداری از سیاه دانه استفاده نکنید.

    عوارض خطرناک سیاه دانه

     

    براساس اعلام مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering” خوردن سیاه دانه خام می‌تواند در شیمی‌درمانی و پرتودرمانی اختلال و عارضه ایجاد کند. ازجایی‌که سیاه دانه در بدن مانند یک آنتی‌‌اکسیدان عمل می‌کند، بنابراین می‌تواند از تأثیر درمان‌های سرطان بکاهد.

     

    خوردن سیاه دانه خام فواید و خواص بسیاری دارد اما مصرف آن باید زیر نظر پزشک طب سنتی باشد خوردن سیاه دانه خام برای لاغری توصیه شده است اما برای جلوگیری از عوارض خطرناک سیاه دانه آنرا طبق دستور پزشک داروهای گیاهی مصرف کنید.

    صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » سیاه دانه: خواص، عوارض، طریقه مصرف / خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری و حافظه

    سیاه دانه گیاهی است از جنوب و جنوب غربی آسیا.

    فیبر موجود در آن برای تمامی قسمت های بدن مفید است.

    کمک به دستگاه گوارش یکی از بهترین خواص آن به شمار می آید و حتی از بروز زخم معده نیز جلوگیری می کند.

    نصف قاشق چای خوری سیاه دانه با چای به صورت ناشتا کمک بزرگی به افراد دیابتی می کند.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    سیاه دانه, خواص سیاه دانه, عوارض خطرناک سیاه دانه, طریقه مصرف سیاه دانه, خواص سیاه دانه برای لاغری, خواص سیاه دانه و عسل و دارچین, سیاه دانه و عسل برای لاغری, خواص سیاه دانه برای حافظه, پودر سیاه دانه سمی است, معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

    سیاه دانه مواد سمی و شیمیایی را از کبد بیرون می کند و سلامت کبد شما را تنظیم می کند.

    به دلیل خواص ضد باکتریائی که دارد به مبارزه با باکتری ها می پردازد.

    ترکیبات آنتی اکسیدانی اش به از بین بردن رادیکال های آزاد می پردازد که متقابلا با سرطان نیز مبارزه می کند.

    مصرف سیاه دانه از آلزایمر جلوگیری می کند، خصوصا اگر روغن آن به ملاج سر مالیده شود.

    خاصیت ضد التهابی اش باعث می شود درد مفاصل را تسکین دهد.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

     

    تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

    اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

    سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

    سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

    افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند.

    خواص سیاه دانه

    این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

    برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

    افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

    مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

    مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبه السوداء منه شفاء إلا السام” یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

    امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:در سیاهدانه برکت است.

    در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

    مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند.

    امام رضا (ع) می فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّهُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.(۳)

    یکی از مضرات سیاه دانه، درماتیت تماسی است.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    درماتیت تماسی یک واکنش منفی به یک ماده آلرژی‌زا یا محرک است.

    فقط دست‌زدن ساده به سیاه دانه ممکن است باعث دانه‌های پوستی قرمز در پوست شود.

    این دانه‌ها اغلب با حس خارش همراهند.

    همچنین ممکن است باعث تاول، درد یا سفتی آن قسمت از بدن شود.

    عوارض خطرناک سیاه دانه

    مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، هشدارمی‌دهد که سیاه دانه می‌تواند فشار خون را تا حد افت شدید پایین‌بیاورد، به‌خصوص اگر داروی ادرارآور یا داروی ضد پرفشاری خون مصرف‌می‌کنید.

    افت فشار خون از انتقال اکسیژن به مغز، قلب و دیگر اعضاء جلوگیری‌می‌کند.

    این مسئله می‌تواند باعث خستگی، تهوع، تاری دید، تنفس کم عمق، سرگیجه، سردرد و از دست‌ دادن هوشیاری شود.

    اگر فشار خون بسیار پایین‌بیاید، ممکن است جان انسان را به خطربیندازد.

    به گفته مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، زنان باردار اصلا نباید سیاه دانه مصرف‌ کنند.

  • پروفایل پسرانه غمگین بدون متن
  • زیرا این گیاه ممکن است انقباضات ماهیچه‌ای نرم رحم را تحت تاثیر قراردهد.

    برای تعیین دقیق نحوه تاثیر این گیاه بر بارداری، به تحقیقات بشتری نیاز است، بنابراین بهتر است در هنگام بارداری از خوردن این دانه خودداری‌کرد.

    با استناد به گفته مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، سیاه دانه با داروهای شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، تداخل دارد.

    چون ممکن است این مکمل گیاهی مانند یک آنتی‌اکسیدان در بدن عمل‌کند، می‌تواند اثر درمان‌های استاندارد سرطان را کاهش‌دهد.

    مانند هر مکمل گیاهی دیگری، واکنش حساسیتی به مصرف سیاه دانه نیز ممکن است پیش‌بیاید.

    برخلاف درماتیت تماسی، این واکنش حساسیتی محدود به پوست نیست.

    این واکنش ممکن است باعث تورم لب‌ها، زبان، گلو یا صورت و همچنین سختی در تنفس، حس خارش در زبان، کهیر، سرگیجه، تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی شود.

    یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد.

    در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

    طریقه مصرف سیاه دانه

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید مصرف سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه دانه است.

    برای تهیه این املت که می توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به تخم مرغ، یک عدد گوجه فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، سیاه دانه و اندکی فلفل نیاز دارید.

    برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید.

    سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم مرغ بریزید.

    به این ترتیب به سادگی می توانید سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه  کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

    یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن گیاه سیاه دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از  پودر تخم سیاه دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان وعده عصر است.

    می توانید با پودر کردن تخم سیاه دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه دانه استفاده کنید.

    خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است.

    برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد.

    بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

    سیاه دانه بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد.

    سیاه دانه خاصیت چربی سوزی داشته و از این رو مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

    خواص سیاه دانه برای لاغری

    همچنین به اعتقاد پزشکان طب سنتی، در این علم درمان به ضد است؛

    یعنی به طور کلی برای درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس برای درمان لاغری باید رطوبت را به تن بازگردانیم.

    بنابراین با توجه به طبیعت بسیار گرم و خشک آن استفاده از سیاه دانه برای لاغری پرفایده است.

    برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید.

    سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید.

    این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

    روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید.

    برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود ۲۰ تا ۳۰ قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید.

    به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر ۲ گرم می باشد.

    در این مورد اطلاعات معتبر و مستندی یافت نشد.

    برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید.

    تهیه این ترکیب بسیار آسان بوده با این حال بارها بر تاثیر آن در کاهش وزن صحبت شده است.

    مقدار ۵۰ گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید.

    سیاه دانه و عسل برای لاغری

    از این ترکیب می توانید یک مرتبه در طی روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب و دلخواه خود برسید.

    علاوه بر لاغر کنندگی سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و همچنین به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند.

    می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه و یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

    حافظه‌ و عملکرد شناختی ضعیف مشکل رایجی در بین افراد سالخورده است، اما تقویت قدرت حافظه و تمرکز نیز یکی دیگر از فایده‌های سیاه دانه برای سلامتی است.

    خواص سیاه دانه برای حافظه

    این ماده به درمان ضعف حافظه و افزایش سطح هوشیاری نیز کمک می‌کند.

    در این مورد اطلاعات ضد و نقیضی در دست است.

    برخی معتقدند شکسته و یا آسیاب شده آن اگر فورا با ماده ای دیگر مثل عسل مخلوط نشود سمی است

    و برخی دیگر معتقدند با این کار خواص آن بیشتر هم می شود.

    این گروه معتقدند برخی دانه ها هستند که باید بصورت سالم استفاده بشوند مثل اسفند اما گیاه سیاه دانه اینطور نیست.

    برای تهیه این معجون می توانید چند قاشق سیاه دانه را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و آن را صبح ها ناشتا میل کنید

    و حتی می توانید در طی روز چندین بار از آن استفاده کنید.

    در ادامه این مطلب می توانید فواید دارویی این معجون را مطالعه کنید.

    معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

    خواص سیاه دانه و خواص عسل هر یک به تنهایی برای درمان بیماری ها و رفع بسیاری از مشکلات جسمی و زیبایی بسیار موثر هستند.

    اما ترکیب این دو ماده غذایی پرخاصیت خواص جدید و مزیت های فراوان دیگری نیز به آن ها افزوده است.

    از جمله خواص سیاه دانه و عسل می توان به درمان بیماری لوزالمعده اشاره کرد.

    یکی از مهمترین فواید دارویی ترکیب عسل و سیاه دانه سم زدایی است.

    سیاه دانه و عسل دارویی موثر در درمان دیابت به شمار می رود.

    مصرف ۲ گرم سیاه دانه در طی روز باعث کاهش قند خون می شود و از طرفی به افزایش عملکرد سلول بتا کمک می کند و نیاز بدن به انسولین را نیز کم می کند.

    از خواص شگفت انگیز ترکیب سیاه دانه و عسل، درمان تشنج می باشد.

    همچنین کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند می توانند از سیاه دانه استفاده کنند.

    مصرف سیاه دانه به همراه عسل طی دو ماه می تواند سبب کاهش فشار خون بالا شود.

    برای اثر بخشی بهتر و گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که مقدار ۲۰۰ میلی گرم سیاه دانه به همراه عسل در طی روز مصرف شود.

    از خواص بی نظیر سیاه دانه به درمان آسم و بیماری های دستگاه تنفسی می توان اشاره کرد.

    ترکیب سیاه دانه با آویشن می تواند در درمان بیماری های دستگاه تنفس بویژه آسم مفید باشد.

    همچنین مصرف سیاه دانه و عسل به همراه آب جوش یکی دیگر از درمان های توصیه شده برای افرادی است که از آسم رنج می برند.

    سرطان روده بزرگ یکی از خطرناکترین بیماری هایی است که در عملکرد دستگاه گوارش و سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد.

    می توان در کنار درمان هایی دارویی از ترکیب سیاه دانه به همراه عسل نیز برای درمان این بیماری بهره برد.

    طی تحقیقاتی محققان دریافتند که روغن سیاه دانه بر روی سلول های سرطانی اثر گذاشته و باعث کند شدن روند پیشرفت این بیماری می شوند.

    ترکیب سیاه دانه و عسل برای کاهش وسوسه مواد مخدر موثر است.

    افرادی که در مرحله ترک اعتیاد هستند می توانند از مخلوط عسل و سیاه دانه به طور روزانه استفاده کنند.

    یکی از خواص سیاه دانه و عسل تقویت سیستم ایمنی بدن است.

    همچنین برای درمان بیماری هایی که باعث تضعیف قدرت دفاعی بدن می شوند نیز به کار می رود.

    به عنوان مثال بیماری سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که با ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود.

    مخلوط عسل و سیاه دانه دارای خواص درمانی عفونت بویژه عفونت ادراری است.

    همچنین ادرار آور بوده و به درمان بیماری پروستات نیز کمک می کند.

    از فواید درمانی و خواص سیاه دانه و عسل می توان به درمان سر درد اشاره کرد. مخصوصا درمان سر درد هایی که با مزاج سرد ارتباط دارند.

    پیشنهاد می شود در هنگام بروز سر درد از مخلوط عسل و سیاه دانه میل کنید تا در مدت کوتاهی سر دردتان درمان شود.

    سیاه دانه و عسل علاوه بر خواص متعدد درمانی به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند.

    این ترکیب باعث از بین بردن جوش های زیر پوستی می شود اما برای جوش های ملتهب ممکن است باعث التهاب بیشتر شود و نتیجه معکوس داشته باشد.

    همچنین برای از بین بردن بیماری های پوستی نظیر لک های پوستی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

    تقویت دستگاه گوارش از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل می باشد.

    در از بین بردن انگل های روده موثر است و به درمان دل درد و نفخ نیز کمک می کند.

    به طور کلی یکی از درمان های توصیه شده برای مشکلات گوارشی از جمله زخم معده، استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه است.

    سنگ کلیه و سنگ مثانه از بیماری هایی است که علاوه بر درد شدید باعث از بین رفتن کارایی کلیه ها نیز می شود.

    همچنین ترکیب عسل و سیاه دانه از آسیب و تاثیر مخرب داروها بر کلیه ها جلوگیری می کند.

    اضطراب از علائم بیماری افسردگی است که غالبا همراه با تپش های نامنظم قلب است.

    استفاده از سیاه دانه و عسل باعث تنظیم ضربان قلب، کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی می شود و در افزایش میزان نشاط و انرژی تاثیر بسزایی دارد.

    مصرف مخلوط سیاه دانه و عسل باعث کاهش درد زایمان می شود و به افزایش قوای بدن زنان باردار نیز کمک می کند.

    همچنین مصرف آن در دوران شیردهی نیز سبب افزایش میزان شیر مادران می شود.

    از دیگر خواص دارویی سیاه دانه و عسل می توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد

    و از طرفی در افزایش تعداد اسپرم ها موثر است که در نتیجه آن ناباروری که ناشی از کمبود تعداد اسپرم است درمان می شود.

    از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

    برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

    در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

    ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است.

    همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

    برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

    مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است.

    توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند

    و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

    تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

    نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

    برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

    برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

    از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

    باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

    با طبع گرم بسیار انرژی زا است.

    مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

    سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

    سریال سلمان فارسی / آخرین اخبار، فیلمنامه و بازیگران سریال سلمان فارسی + عکس

    رمز دوم یکبار مصرف / رمز پویا و رمز ایستا / آخرین اخبار

    یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

    ویروس کرونا: آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان ویروس جدید کرونا در چین و ایران

    معامله قرن ترامپ: آخرین اخبار و جزئیات طرح معامله قرن ترامپ

    استقلال: آخرین اخبار باشگاه استقلال / فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال

    کارت سوخت و بنزین / یارانه بنزین / واریز سهمیه بنزین بهمن ماه

    انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

    مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

    خدمت سربازی / آخرین اخبار مربوط به مشمولان : خرید خدمت سربازی

    ارز دیجیتال / رمز ارز / بیت کوین / پول اینترنتی : آخرین اخبار

    سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

    استیضاح ترامپ : آخرین اخبار مربوط به استیضاح ترامپ

    برگزیت انگلیس: آخرین اخبار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا / تصویب و توافق برگزیت

    جنگ ایران و آمریکا / آخرین اخبار احتمال جنگ ایران و امریکا در سال ۹۸ و ۹۹

    تلگرام : اخبار تلگرام، امکانات جدید، رمزارز و تبلیغات / آموزش زمانبندی پست ها

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ : تاریخ، پیش بینی و نتیجه انتخابات امریکا

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    برگ بو: خواص، مضرات، طبع / برگ بو در بارداری / برگ بو در آشپزی و مرغ

    مخملک: علائم، واگیر، درمان سنتی / مخملک در کودکان، بزرگسالان و بارداری

    امین تارخ: بیوگرافی و زندگی نامه / امین تارخ و همسرش و فرزندان + عکس

    پاپایا (خربزه درختی) : خواص، مضرات، طبع / پاپایا و سقط جنین / پاپایا در بارداری

    یونجه: خواص، مضرات، طبع، جوانه، کاشت / فرق یونجه و شبدر / طریقه مصرف یونجه

    طرز تهیه کیک لیمو و ماست / کیک لیمویی / کیک لیمو فرانسوی

    رفلاکس معده: علائم، تشخیص، درمان صددرصد، جدید و گیاهی رفلاکس معده

    عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

    تعبیر خواب انگور: انگور برای زن باردار / خوشه انگور سبز / دادن انگور به دیگران

    کنگر: خواص، مضرات، طبع، خورشت کنگر و کنگر فرنگی / کنگر ماست + عکس

    سیاه دانه سیستم ایمنی را تقویت می کند و خواص ضد باکتری، ضد التهاب و ضد قارچ دارد. سیاه دانه برای درمان مشکلات تنفسی و دستگاه گوارش استفاده می شود اما مطالعات نشان میدهد عناصر مبارز با سرطان نیز در سیاه دانه وجود دارد. می توانید سیاه دانه را همراه با عسل، آب، ماست و سایر غذاها مصرف کنید یا به صورت موضعی بر روی پوست اعمال کنید. 

     

    1- پیش از هضم سیاه دانه را گرم کنید. نمی توانید دانه ها را به صورت خام مصرف کنید. بنابراین برای مراقبت از معده و مزه بهتر، دانه ها را گرم کنید. دانه ها را در یک ماهی تابه قرار دهید و گاز را روشن کنید. هر چند دقیقه دانه ها را هم بزنید. 

     

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

     

    2- بعد از گرم کردن دانه ها را آسیاب کنید. دانه ها را آسیاب کنید تا هضم آن ها راحت تر شود. تبدیل آن ها به پودر راحت ترین راه مصرف آن ها می باشد. 

     

     

    3- پودر را در یک ظرف در بسته قرار دهید. پودر را در ظرفی در بسته که رطوبت و هوا به آن راه ندارد بریزید. 

     

     

    4- می توانید روغن سیاه دانه یا دانه های فراوری شده تهیه کنید. اگر نمی خواهید دانه ها را حرارت دهید و آسیاب کنید، می توانید روغن سیاه دانه یا دانه های حرارت داده شده تهیه کنید. 

    1- یک قاشق چایخوری سیاه دانه را دو بار در روز مصرف کنید. سیاه دانه به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مانع از بسیاری از بیماری ها می شود. بنابراین روز دو بار یک قاشق چایخوری سیاه دانه مصرف کنید. 

     

     

    2- سیاه دانه را با عسل مخلوط کنید. یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. این مخلوط را روزی یک تا سه بار مصرف کنید. این ماده خاصیت ترمیم دارد و بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، آنفولانزا و کیست فیبروئید  (فیبروم یا میوم رحم چیست+درمان) را بهبود می دهد.

     

     

     

    3- تهیه آب سیاه دانه. اگر نمی خواهید دانه ها را آسیاب کنید اما می خواهید آن ها را حرارت دهید و استفاده کنید، از جوشاندن آن ها در آب استفاده کنید. کمی آب را به جوش بیاورید و یک قاشق چایخوری سیاه دانه به آن اضافه کنید. بعد از جوشیدن، بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس این مخلوط را در ظرف بریزید و هنگامی که به قدر کافی سرد شد مصرف کنید. 

     

     

    4- روغن سیاه دانه را با ماست مخلوط کنید. روغن سیاه دانه برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. اگر اسهال هستید یا مشکل گوارشی دارید می توانید یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با ماست مخلوط کنید و روزی دو بار مصرف کنید (22 درمان خانگی اسهال به روش آسان).  

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

     

     

    5- سیاه دانه را به غذا اضافه کنید. بعد از گرم کردن و آسیاب سیاه دانه، می توانید پودر تهیه شده را به غذا اضافه کنید. می توانید یک قاشق چایخوری از پودر را به نان، سوپ و هر غذایی اضافه کنید. 

     

     

    1- روغن سیاه دانه را بر روی پوست ماساژ دهید ( سه روش ماساژ صورت با فیلم آموزشی) . روغن سیاه دانه خواص ضد باکتری و ضدالتهاب دارد و مشکلات پوست و آکنه را برطرف می کند. همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که روند پیری را به تاخیر می اندازد. به صورت روزانه از ماساژ با روغن سیاه دانه استفاده کنید. 

     

  • داستان کامل رمان گناهکار
  •  

    2- روغن سیاه دانه را بر روی قفسه سینه بمالید. روغن سیاه دانه خواص تنفسی دارد و بیماری هایی مانند کیست فیبروئید را درمان می کند (12 درمان خانگی کیست سینه). مقدار کمی از این روغن را بر روی سینه بمالید. این کار باعث می شود راحت تر نفس بکشید. 

     

     

    3- روغن سیاه دانه را روی شقیقه ها بمالید. روغن سیاه دانه سر درد را کاهش می دهد (5 نوع سردرد | 10 درمان خانگی سردرد). روغن سیاه دانه را روی شقیقه ها بمالید. همچنین می توانید چند قطره از این روغن را روی پوست سر بمالید.

     

     

    4- سیاه دانه آسیاب شده را با روغن زیتون مخلوط کنید تا گوش درد بهبود یابد. سیاه دانه به کاهش گوش درد کمک می کند (برای درمان فوری گوش درد چه کنیم؟). یک قاشق چایخوری دانه آسیاب شده را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید. حدود 7 قطره از این مخلوط را صبح و شب داخل گوش بچکانید. 

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

    منبع: www.wikihow.com

    با سلام دلیل اینکه تو مقاله نوشته شده بود ک از خرید شاهدانه به مقدار زیاد اجتناب شود چیه؟ من الان حدود یک سال است ک سیاهدانه دارم یعنی مشکل پیدا کرده؟و اینکه مصرف سیاهدانه حالا به صورت های ک در مقاله ذکر شده بود برای آقایان ممنوعیت ندارد؟

    سلامت نیوز: در متون طب سنتی برای سیاه‌دانه خواص مقوی و منحصر به فردی ذکر شده است. بسیاری از حکما و اطبای طب سنتی ایران، هند و چین از سیاه‌دانه، روغن و عصاره آن به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها…به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، به اعتقاد این گروه از درمانگران مصرف سیاه دانه می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های دستگاه کلیه، دستگاه گوارش (مثل نفخ، تورم معده، زخم معده) و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن و سرطان موثر باشد. مصرف موضعی و خوراکی سیاه‌دانه علاوه بر جنبه درمانی در حوزه بهداشت و زیبایی نیز کارکرد‌های متنوعی دارد که مهم‌ترین آن درمان جوش‌های چرکی و ناشی از چربی پوست است.درمان نفخ دردناک شکمنفخ یکی از شایع‌ترین اختلال‌هایی است که امروزه بسیاری از مردم آن را تجربه می‌کنند. پیدایش این اختلال رابطه زیادی با شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی و حتی زیاده‌روی در مصرف غذا‌ها دارد. از دیدگاه درمانگران طب سنتی مصرف سیاه‌دانه می‌تواند نفخ و درد‌های ناشی از آن را در بیشتر افرادی که به نفخ معده دچار هستند درمان کند. البته در برخی متون اشاره شده در صورتی که پودر تخم سیاه‌دانه را با پودر دارچین مخلوط کرده و اندکی از این مخلوط را روی غذایشان بپاشند به درمان نفخ معده کمک و درد‌های ناشی از آن را کنترل می‌کند.پوستی صاف و یکدست می‌خواهیددر برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه‌دانه و روغن کنجد برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان‌گران برای تهیه این ترکیب به بیماران‌شان توصیه می‌کنند روغن کنجد و پودر سیاه‌دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند.استفاده از این ترکیب به مدت ۲ هفته به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن‌ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان‌تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست‌تان ماساژ دهید.برای افرادی که شیمی‌درمانی کرده‌اندیکی دیگر از خواص سیاه‌دانه و عصاره به دست آمده از آن کاهش عوارض ناشی از مصرف دارو‌های شیمیایی و مدرنی است که امروزه برای درمان بیماری‌های سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.دانه‌های سیاه دانه و روغن گرفته شده از آن به دلیل خواص درمانی ویژه‌ای که دارد از جمله بهترین دارو‌های گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می‌شود که به دلیل شیمی‌درمانی یا مصرف دارو‌های شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه‌ها شده‌اند. با مصرف روغن سیاه دانه می‌توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی کراتین موجود در خون را کنترل و مهار کرد. از این رو افرادی که در معرض شیمی‌درمانی قرار دارند، می‌توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتی و مصرف سیاه دانه بخشی از عوارض جانبی شیمی‌درمانی را بر کلیه‌های‌شان کنترل کنند.نکاتی درباره سیاه‌دانه که باید بدانید سیاه دانه خواص درمانی بی‌شماری دارد که در کنار برخی گیاهان یا روغن‌های طبیعی دیگر می‌تواند تاثیرات درمانی موثر و کم‌نظیری در کنترل بیماری‌ها و درمان آن‌ها داشته باشد. مخلوط پودر سیاه‌دانه و عسل به ترتیب به میزان ۲۵ و ۱۰۰ گرم و میل کردن آن هنگام سردرد به تسکین درد‌های ناحیه سر و جمجمه کمک می‌کند. افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند. برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می‌شود. افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند. مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن‌ها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آن‌ها می‌شود.تسکین درد‌های شکمیخانم‌های بارداری که در روز‌های پایانی دوران بارداری قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر می‌برند با شروع درد‌های شکمی یا درد‌های زایمان می‌توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل برای کنترل درد و افزایش مقاومت و توان بدن‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است ۲۵ گرم از پودر الک شده سیاه دانه را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکی روغن حیوانی به آن اضافه کنند.مصرف این مخلوط علاوه بر کاهش میزان درد در ناحیه شکم به افزایش توان و قوت زائو هنگام زایمان کمک می‌کند. البته فراموش نکنید که نباید خودسرانه از این مخلوط استفاده کنید و برای تجربه آن حتما از مشاوره با متخصص طب سنتی و پزشک زنان‌تان بهره بگیرد.املت یونانی با سیاه‌دانه بخوریدیکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید مصرف سیاه‌دانه را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه‌دانه است. برای تهیه این املت که می‌توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به ۲ عدد تخم‌مرغ، یک عدد گوجه‌فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، ۲ قاشق سیاه‌دانه و اندکی فلفل نیاز دارید. برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. سپس تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم‌مرغ بریزید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید سیاه‌دانه را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.پنیر با چاشنی سیاه‌دانه بخوریدیکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن سیاه‌دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از پودر تخم سیاه‌دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان‌وعده عصر است. می‌توانید با پودر کردن تخم سیاه‌دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه‌دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه‌دانه استفاده کنید.نسخه‌ای برای درمان جوش‌های چرکیاگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که از دست جوش‌های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می‌آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می‌کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می‌کند جوش‌های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

    سياه دانه دارای فسفر، آهن، فسفات، کربوهيدرات و … است و يک ماده ي آنتي‌بيوتيک محسوب مي‌شود که نابودي ويروس‌ها، ميکروب‌ها و باکتري‌ها مي‌شود. کاروتن موجود در سياه دانه خواص ضدسرطاني دارد. چند سالي است که محققان در خصوص اين دانه هاي ريز کنجکاوتر شده و خواص فوق العاده اي براي آن کشف کرده اند. در اين مطلب مي‌خواهيم کمي بيشتر در خصوص سياه دانه صحبت کنيم. لطفا با ما همراه باشيد.

    سياه دانه در يک نگاه

    سياه دانه سرشار از ترکيباتي مانند زينک، کلسيم، فسفر، پتاسيم، سلنيوم و همچنين ويتامين هاي B1، B2، B3 ،B9 و C و E مي باشد. تمام اين ترکيبات مفيد و قوي باعث شده اند تا سياه دانه ضدويروس، هضم کننده، تقويت کننده ي سيستم ايمني بدن، ضدالتهاب و ضدقارچ باشد. حدود بيش از دو هزار سال است که از سياه دانه به صورت روغن يا همان دانه هاي ريز استفاده مي‌شود.نتايج بررسي ها و مطالعات جديد نيز نشان مي دهد که سياه دانه باعث روان شدن برونشيت شده و خواص ضد ميکروبي دارد. علاوه بر اين سياه دانه باعث تنظيم فشار خون شده و باعث ترشح صفرا مي‌شود. اين دانه هاي ريز براي درمان و بهبود ناخوشي مربوط به دستگاه تنفسي، پوست، معده و روده ها و همچنين براي بهبود عملکرد کليه ها و کبد و تقويت بدن موثر هستند. علاوه بر اين محققان معتقدند که سياهدانه خاصيت ضدسرطاني دارد و باعث افزايش هورمون هاي جنسي و افزايش باروري مي‌شود. سياه دانه باعث تسريع دفع ادرار شده و براي تقويت حافظه نيز مفيد است.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    سياه دانه: خداحافظ سرماخوردگي

    سياه دانه خواص ضدويروسي و ضدباکتريايي دارد؛ بنابراين مي‌تواند از بيماري هاي مربوط به سرما مانند سرماخوردگي، برونشيت، آنفلوانزا و غيره پيشگيري کند. اين دانه هاي ريز باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شوند و سرماخوردگي را از شما دور مي سازند. توجه داشته باشيد که مصرف مرتب سياه دانه و همچنين روغن آن در برنامه ي غذايي تاثير فوق العاده اي روي تقويت سيستم ايمني بدن دارد و شما را در برابر بيماري‌هاي زمستاني مصون مي‌کند. معمولا ايراني‌ها از اين دانه ها در ترکيب ترشيجات استفاده مي‌کنند. مي‌توانيد به خورش ها، ماست يا سالادهايتان نيز سياه دانه بزنيد و از خواص آن نهايت استفاده را ببريد.

    سياه دانه براي درمان مشکلات گوارشي

    مشکلات گوارشي بنا به دلايل متعددي از قبيل تغذيه ي نامناسب، مشکلات روحي و غيره بروز مي‌کند. اگر شما نيز جزو افرادي هستيد که دچار اختلالات گوارشي هستيد مي‌توانيد به سياه دانه اعتماد کنيد. مي‌توانيد هر روز چند قطره از روغن سياه دانه را به نوشيدني گرم تان اضافه کرده و ميل کنيد. سياه دانه و روغن آن باعث تقويت فلور روده شده، با نفخ و گاز معده مقابله مي‌کند و همچنين ميکروب‌هاي آسيب رسان به دستگاه گوارش را که باعث نفخ و دل درد و ورم معده مي شوند، از بين مي‌برد. مي‌توانيد با پزشک يا عطار مشورت کرده و بر حسب نوع مشکل تان از اين ماده ي مفيد طبيعي استفاده کنيد.

    سياه دانه براي مقابله با خستگي هايتان

    سياه دانه سرشار از مواد مغذي و مواد معدني است؛ به همين دليل باعث تقويت بدن شده و مانع از کاهش انرژي مي‌شود. اگر مدتي است که از احساس خستگي مداوم شکايت داريد حتما روغن سياه دانه را به برنامه ي غذايي تان اضافه کنيد. به جاي اينکه براي کسب انرژي به مصرف بيش از اندازه ي قهوه رو بياوريد بهتر است صبح‌ها به چايتان چند قطره روغن سياه دانه، کمي عسل و چند پر نعنا اضافه کنيد. اين کار را به مدت 10 روز ادامه دهيد. خواهيد ديد که به مرور انرژي از دست رفته برگشته و انرژي تان چند برابر مي‌شود.

    پوستي صاف و يکدست مي خواهيد

    در برخي متون طب سنتي به اين نکته اشاره شده که استفاده موضعي از تخم سياه دانه و روغن کنجد براي درمان جوش هاي زيرپوستي بسيار موثر است. اين درمان گران براي تهيه اين ترکيب به بيماران شان توصيه مي کنند روغن کنجد و پودر سياه دانه را با يکديگر ترکيب کرده و آن را روي پوست صورت ماسک کنند. استفاده از اين ترکيب به مدت ? هفته به بهبود جوش هاي زيرپوستي منجر مي شود، اما هنگام استفاده از اين ترکيب بايد مراقب بود که بيش از اندازه از اين روغن روي پوست استفاده نکنيد چرا که استفاده بيش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستي مي شود. براي استفاده از اين ترکيب بايد سرانگشتان تان را اندکي به اين روغن آغشته کنيد و روي پوست تان ماساژ دهيد.

    براي افرادي که شيمي درماني کرده اند

    يکي ديگر از خواص سياه دانه و عصاره به دست آمده از آن کاهش عوارض ناشي از مصرف داروهاي شيميايي و مدرني است که امروزه براي درمان بيماري هاي سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار مي گيرد.دانه هاي سياه دانه و روغن گرفته شده از آن به دليل خواص درماني ويژه اي که دارد از جمله بهترين داروهاي گياهي و طبيعي براي بيماراني محسوب مي شود که به دليل شيمي درماني يا مصرف داروهاي شيميايي دچار نارسايي و اختلال در عملکرد کليه ها شده اند. با مصرف روغن سياه دانه مي توان مانع از دفع پروتئين از ادرار شد و تا حد زيادي کراتين موجود در خون را کنترل و مهار کرد. از اين رو افرادي که در معرض شيمي درماني قرار دارند، مي توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتي و مصرف سياه دانه بخشي از عوارض جانبي شيمي درماني را بر کليه هاي شان کنترل کنند.

    نکاتي درباره سياه دانه که بايد بدانيد

    سياه دانه خواص درماني بي شماري دارد که در کنار برخي گياهان يا روغن هاي طبيعي ديگر مي تواند تاثيرات درماني موثر و کم نظيري در کنترل بيماري ها و درمان آنها داشته باشد.مخلوط پودر سياه دانه و عسل به ترتيب به ميزان و گرم و ميل کردن آن هنگام سردرد به تسکين دردهاي ناحيه سر و جمجمه کمک مي کند.افرادي که بعد از ابتلا به سرماخوردگي مدام عطسه مي کنند مي توانند جوشانده مخلوط سياه دانه بوداده و روغن زيتون را به مدت يک دقيقه روي پيشاني خود مرهم کنند. اين مخلوط به آنها کمک مي کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.برخي از درمانگران طب سنتي بر اين باورند که سياه دانه جويده شده و ترکيب شده با بزاق دهان موجب درمان زگيل مي شود.افراد مبتلا به سينوزيت بهتر است در فصل پاييز هفته اي يک بار از بخور سياه دانه استفاده کنند.مصرف سياه دانه در وعده هاي غذايي براي خانم هاي سردمزاجي که شير آنها براي نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزايش شير آنها مي شود.

    تسکين دردهاي شکمي

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    خانم هاي بارداري که در روزهاي پاياني دوران بارداري قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر مي برند با شروع دردهاي شکمي يا دردهاي زايمان مي توانند از ترکيب سياه دانه و عسل براي کنترل درد و افزايش مقاومت و توان بدن شان استفاده کنند. براي تهيه اين ترکيب کافي است گرم از پودر الک شده سياه دانه را با گرم عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکي روغن حيواني به آن اضافه کنند.مصرف اين مخلوط علاوه بر کاهش ميزان درد در ناحيه شکم به افزايش توان و قوت زائو هنگام زايمان کمک مي کند. البته فراموش نکنيد که نبايد خودسرانه از اين مخلوط استفاده کنيد و براي تجربه آن حتما از مشاوره با متخصص طب سنتي و پزشک زنان تان بهره بگيرد.

    املت يوناني با سياه دانه بخوريد

    يکي از روش هايي که به کمک آن مي توانيد مصرف سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه کنيد تهيه املت يوناني با سياه دانه است. براي تهيه اين املت که مي توانيد در وعده صبحانه آن را ميل کنيد به ? عدد تخم مرغ، يک عدد گوجه فرنگي، کمي پنير سفيد فتا، يک حبه سير، ? قاشق سياه دانه و اندکي فلفل نياز داريد. براي تهيه اين املت کافي است به اندازه نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون در تابه بريزيد و گوجه خرد شده و سير را در آن تفت دهيد. سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنيد و در آخرين مرحله پخت پنير رنده شده فتا، فلفل و سياه دانه را روي تخم مرغ بريزيد. به اين ترتيب به سادگي مي توانيد سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه کنيد و از خواص درماني و تسکين دهنده آن بهره ببريد.

    پنير با چاشني سياه دانه بخوريد

  • پریود در هفته دوم بارداری
  • يکي ديگر از روش هايي که مي توانيد به کمک آن سياه دانه را به سبد غذايي خانواده اضافه کنيد استفاده از پودر تخم سياه دانه با پنير در وعده صبحانه يا ميان وعده عصر است. مي توانيد با پودر کردن تخم سياه دانه و پاشيدن آن روي پنيري که تصميم داريد ميل کنيد يک پنير با چاشني سياه دانه در منزل تهيه و از آن براي بهره بردن از خواص سياه دانه استفاده کنيد.

    نسخه اي براي درمان جوش هاي چرکي

    اگر در گروه جوان هايي قرار داريد که از دست جوش هاي التهابي و ترشحات چرکي آن رنج مي بريد، مي توانيد با استفاده از خمير سياه دانه براي درمان اين جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود مي آيد و در برخي موارد تا جواني افراد ادامه پيدا مي کند، اقدام کنيد. براي تهيه اين خمير کافي است ? قاشق پودر سياه دانه را با مقداري سرکه ترکيب کرده و آن را روي صورت خود ماسک کنيد. اين ترکيب کمک مي کند جوش هاي التهابي و چرکي به مرور خشک و برطرف شوند.

    گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

     

    خواص سیاه دانه با ماست یکی از ترکیبات پیشنهاد شده در طب سنتی است که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم. بسیاری از مواد به صورت ارگانیک در طبیعت، ارزش بالای غذایی و دارویی دارند که از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این مواد طبیعی بدون نیاز به هیچ گونه فرآوری یا عملیات شیمیایی، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. یک مشکل بسیار کوچک با مصرف برخی از مواد طبیعی وجود دارد و آن هم این است که نمی‌توان آن‌ها را به دلیل مزه تلخ به راحتی استفاده کرد. در این مواقع مواد طبیعی و گیاهی را با شیرین کننده‌های طبیعی و گیاهی مانند عسل استفاده می‌کنند یکی از موادی که در طبیعت وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید سیاه دانه است. مقالات بسیار زیادی درباره خواص سیاه دانه نوشته شده است. در گذشته و در کتاب‌های طب سنتی و هم در حال حاضر در بین مقالاتی که در اینترنت وجود دارند، سیاه دانه بسیار پر طرفدار است. در این نوشته‌ها خواصی برای سیاه دانه نام برده شده است برای مثال خواص ضد سرطان، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی، انواع دیابت و فشار خون از جمله این فواید هستند. یکی دیگر از خواص مهم و مشهور سیاه دانه این است که سیاه دانه خاصیتی شبیه به آنتی بیوتیک دارد یعنی مصرف آن تا میزان چشمگیری وجود میکروب‌ها را در بدن کاهش می‌دهد. در آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان مشخص شده است که روغن سیاه دانه می‌تواند تاثیراتی مانند تتراسایکیلین و آموکسی سیلین در بدن مصرف کنندگان داشته باشد. با ادمه مطلب همراه باشید تا نکات بیشتری را درباره خواص سیاه دانه با ماست و به طور کلی سیاه دانه بررسی کنیم.

    خواص سیاه دانه با پنیر هم بایستی مورد بررسی قرار بگیرد به هر حال سیاه دانه با اینکه فواید بسیاری برای بدن دارد ولی به دلیل طعم تلخ آن نمی‌توانیم این ماده را به تنهایی مصرف کنیم. خواص سیاه دانه با پنیر هم ترکیبی است که فواید سیاه دانه را حذف نمی‌کند بلکه به عنوان یک خوراکی خوش طعم و اشتها آور به‌خصوص در وعده‌های صبح مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص سیاه دانه با پنیر می‌تواند شامل کاهش ۵۰ درصدی احتمال ابتلا به سرطان باشد. ترکیباتی که در پنیر وجود داردند، خواص آنتی اکسیدان سیاه دانه را تقویت می‌کنند و همان‌طور که می‌دانید آنتی اکسیدان از جمله موادی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد به این صورت که رادیکال‌های آزاد در بدن را دفع می‌نماید. از دیگر خواص سیاه دانه با پنیر هم می‌توانیم به پیشگیری از درمان انواع بیماری‌های کبد اشاره کنیم. به‌خصوص کسانی که دچار بیماری‌های کبد چرب شده‌اند و امکان استفاده از دارو های شیمیایی را به دلیل بروز حساسیت ندارند می‌توانند از خواص سیاه دانه با پنیر بهره ببرند و این ترکیب را در رژیم غذایی خود تا مدتی مشخص حفظ کنند.

    خوردن سیاه دانه با ماست توسط بسیاری از کتاب‌های مرجع طب سنتی توصیه شده است زیرا خوردن سیاه دانه با ماست می‌تواند تا حدی طبع سرد ماست را خنثی کند و باعث شود که مصرف ماست مشکلاتی مانند درد شکم را بوجود نیاورد. پس به طور کلی می‌توانیم چنین نتیجه بگیریم که استفاده از لبنیات که دارای طبعی سرد هستند به همراه سیاه دانه، انتخاب مناسبی می‌باشد. در قسمت‌های قبلی مطلب گفتیم که از سیاه دانه برای کنترل و یا پیشگیری از ابتلا به انواع دیابت هم می‌توانیم استفاده کنیم. با این حساب وجود سیاه دانه در رژیم غذایی ما می‌تواند به سلامتی و تندرستی کمک کند. از آنجایی که سیاه دانه ماده‌ای تقریباً تلخ است برای استفاده دائمی از آن باید فکر بهتری داشته باشته باشیم. تقریباً در عادات غذایی تمام ایرانیان ماست نقش مهم دارد و در وعده‌های شام و ناهار از آن استفاده می‌شود و به دلیل همخوانی که طعم ماست و سیاه دانه با هم دارند می‌توانیم با خوردن سیاه دانه این ماده را برای مدتی طولانی در عادات و رژیم غذایی خود جای دهیم. از طرفی خوردن سیاه دانه با ماست می‌تواند باعث کاهش کلسترول و چربی‌های اطراف شک شود حتی می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه چند قطره به ماست اضافه کرده و میل نمایید. تکرار مصرف سیاه دانه و ماست باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    جهت مشاهده سایر محصولات بکردانه از جمله دستگاه روغن گیری به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

    دستگاه کره بادام زمینیدستگاه آسیاب ادویه جاتدستگاه آسیاب سنجددستگاه روغن کشی هسته اناردستگاه آسیاب سماقدستگاه آسیاب هسته خرمادستگاه روغن گیری کلزادستگاه آسیاب دانه های سختدستگاه روغن گیری زیتوندستگاه روغن گیری کنجددستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی

    ارتباط با کارشناسان فروش:

    طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

     سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

     سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

     

     تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

    اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

    سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

     افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

    برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

    افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

    مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

     مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام” یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

    امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

    مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.(3)

     

      مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

    یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

    یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

    یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

    مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

    خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

    افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

    آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

    این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

    برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

    مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

    مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

    همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

    نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

    یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

    مالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.

    پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

    به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

  • اسم سعید به انگلیسی برای پروفایل
  • برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

    اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

    اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

    خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

    1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

    2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

    3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

    4-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    5-برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

     6-مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

     7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

     8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

     9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

     10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

     11-می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

     12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

     13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

     14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

     15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

     16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

     17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

     18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

     19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

     20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم است.

    حالا خودتان قضاوت کنید که خواص سیاه دانه چقدر می تواند معجزه گر باشد.

    سیاه دانه یکی از ادویه هایی است که اغلب در ترشیجات از آن استفاده می کنیم و دارای طعم تلخی است.

    این ادویه دارای خواص درمانی بسیاری است و بومی جنوب غربی آسیا می باشد. سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی نام های دیگر سیاه دانه است. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه مصرف این ادویه پرخاصیت بیشتر صحبت کنیم.

    یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

    ۱- معجون به نسبت یک قاشق غذاخوری سیاه دانه و  نیم کیلو عسل تهیه شود ،

    ۲-سیاه دانه بایستی آسیاب شود وگرنه تاثیر چندانی نخواهد داشت ،

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    ۳-سیاه دانه لازم است بلافاصله پس از آسیاب شدن با عسل مخلوط شود وگرنه تحت تاثیر هوا خواص مفید آن تغییر یافته و کاهش می یابد ،

    ۴-  هر روز صبح و شب یک قاشق مرباخوری همراه با یک لیوان شیر یک ساعت بعد از صبحانه و شام میل شود

    یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید مصرف سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید تهیه  املت یونانی با سیاه دانه است. برای تهیه این املت که می توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به تخم مرغ، یک عدد گوجه فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، سیاه دانه و اندکی فلفل نیاز دارید.

    برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم مرغ بریزید. به این ترتیب به سادگی می توانید سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه  کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

    یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن گیاه سیاه دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از  پودر تخم سیاه دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان وعده عصر است. می توانید با پودر کردن تخم سیاه دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه دانه استفاده کنید.

    مصرف مرتب سیاه دانه و همچنین روغن آن در برنامه ی غذایی تاثیر فوق العاده ای روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و شما را در برابر بیماری‌های زمستانی و سرماخوردگی مصون می‌کند. می‌توانید به خورشت ها، ماست یا سالادهایتان نیز سیاه دانه بزنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

    اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دچار اختلالات گوارشی هستید می‌توانید به سیاه دانه اعتماد کنید. می‌توانید هر روز چند قطره از روغن سیاه دانه را به نوشیدنی گرم تان اضافه کرده و میل کنید. سیاه دانه و روغن آن باعث تقویت فلور روده شده، با نفخ و گاز معده مقابله می‌کند و همچنین میکروب‌های آسیب رسان به دستگاه گوارش را که باعث نفخ و دل درد و ورم معده می شوند، از بین می‌برد.

    اگر مدتی است که از احساس خستگی مداوم شکایت دارید حتما روغن سیاه دانه را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. صبح‌ها به چایتان چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید. این کار را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید. خواهید دید که به مرور انرژی از دست رفته برگشته و انرژی تان چند برابر می‌شود.

    دانه های سیاه دانه و روغن گرفته شده از آن از جمله بهترین داروهای گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می شود که به دلیلشیمی درمانی یا مصرف داروهای شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه ها شده اند. با مصرف روغن سیاه دانه می توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی کراتین موجود در خون را کنترل و مهار کرد.

    استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است.

    روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود.

    استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان جوش هایی که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، موثر است. برای تهیه این خمیر کافی است، پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

    یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

    یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

    مصرف تنها ۲ گرم سیاه دانه در روز میزان قندخون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

    افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

    آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

    این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

    خانم های بارداری که در روزهای پایانی دوران بارداری قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر می برند با شروع دردهای شکمی یا دردهای زایمان می توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل برای کنترل درد و افزایش مقاومت و توان بدن شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است، پودر الک شده سیاه دانه را با عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکی روغن حیوانی به آن اضافه کنند.

    سیاه دانه قادر بوده ۳۵ فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

    مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

    همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

    نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

    یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید.

    این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر

    پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

    به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

    برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

    اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

    برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده  و بر سر ضماد کنید.

    ایمپلنت

    با این لباس‌ها خودتان را برای رفتن به مهمانی در فصل سرد آماده کنید

    خواباندن نوزاد

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

  • عکسهای پروفایل اصفهانی
  • وبسایت

    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر
    طریقه مصرف سیاه دانه با پنیر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *