طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری
طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

چگونه دارچین برای لاغری مصرف کنیم ؟ این سوالی است که بسیاری افراد مبتلا به چاقی، به دنبال پاسخی برای آن هستند. قطعاً لاغری با کمک دمنوش‌ها و گیاهان دارویی، راحت‌تر است و عوارض کمتری بر روی سلامت شما دارد. به همین دلیل است که بسیاری به لاغری با دارچین و زنجبیل تأکید می‌کنند. این گیاه باعث افزایش دمای بدن می‌شود. زیرا چربی‌های اضافه‌ی بدن را در اثر فرآیند متابولیسم از بین می‌برد. به همین دلیل بعد از مصرف دارچین احساس گرمای بیشتری می‌کنید. در ادامه به روش‌های استفاده از این دمنوش برای لاغری می‌پردازیم.

برای مصرف دمنوش دارچین باید آن را ۴ ساعت قبل از مصرف وعده‌های غذایی بخورید. با این روش قند خون شما افزایش پیدا نمی‌کند و در نتیجه مصرف غذا تاثیری در چاقی نخواهد داشت. در واقع دمنوش دارچین تاثیر زیادی در تثبیت قندخون دارد و به کاهش وزن هم کمک زیادی می‌کند. بهترین روش برای کاهش وزن مصرف غذاهایی که همزمان با کاهش وزن، میزان قند خون کلسترول را کاهش دهند. در این صورت به بیماری دیابت و یا چربی خون هم درمان می‌شود. در بسیاری از موارد، چاقی و اضافه وزن، این دو بیماری را نیز به همراه دارد.

برای مصرف دمنوش دارچین باید آن را ۴ ساعت قبل از مصرف وعده‌های غذایی بخورید. با این روش قند خون شما افزایش پیدا نمی‌کند و در نتیجه مصرف غذا تاثیری در چاقی نخواهد داشت.

لاغری با دارچین و زنجبیل یکی از روش‌هایی آسانی است که می‌توانید برای یک ماه آن را تست کنید. عصاره‌ی دارچین تاثیر زیادی بر روی بافت‌های عضلانی بدن دارد. از سوی دیگر چربی‌های بدن را می‌سوزاند تا انرژی مورد نیاز شما را برای انجام فعالیت‌های روزانه تأمین کند. براساس تحقیقاتی که بر روی تاثیر این گیاه صورت گرفت، نتایج آن نشان داد که اگر دارچین و زنجبیل را با هم دم کنید، تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن دارد.
زنجبیل هم مانند دارچین خاصیت چربی‌زدایی دارد. پس با مصرف همزمان هر دو گیاه، در مدت زمان کوتاهی می‌توانید وزن زیادی را کم کنید.

قرص دارچین همانند دمکرده‌ی آن به کاهش وزن شما کمک می‌کند. لاغری با دارچین و زنجبیل را با روش قرص انجام دهید. در این صورت باید یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره سیاه و یک قاشق زردچوبه را با هم ترکیب کنید. سپس به اندازه‌ی کافی به این پودرها، عسل طبیعی اضافه کنید. این خمیر را به شکل قرص درست کنید و در جای گرم قرار دهید تا خشک شوند. این داروی خانگی را در طی روز یک یا دو بار مصرف کنید.

طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

دوره مقدماتی php

یکی دیگر از روش‌های مصرف دارچین برای کاهش وزن، ترکیب آن با عسل است. برای درست کردن این معجون شگفت‌انگیز به صورت زیر عمل کنید:
یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک لیوان جوش دم کنید و سپس نصف قاشق چایخوری به آن عسل اضافه کنید. بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری در زمان صبح به صورت ناشتا و شب قبل از خواب است. پس توصیه می‌شود. این دمنوش را در طی روز ۲ بار مصرف کنید.

یکی دیگر از روش‌های لاغری با کمک دارچین، اضافه کردن مقدار کمی لیمو به دمکرده‌ی این گیاه است. برای درست کردن چای لیمو و دارچین به صورت زیر عمل کنید:
چوب دارچین را در قوری انداخته و سپس یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. اجازه دهید روی حرارت ملایم یا سماور به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا رنگ آن قهوه‌ای شود. سپس چند قطره آب لیمو به این دمنوش اضافه کنید. این دمنوش را روزانه یک بار مصرف کنید. بعد از یک ماه شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

چوب دارچین را در قوری انداخته و سپس یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. اجازه دهید روی حرارت ملایم یا سماور به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا رنگ آن قهوه‌ای شود. سپس چند قطره آب لیمو به این دمنوش اضافه کنید. این دمنوش را روزانه یک بار مصرف کنید.

لاغری با دارچین و زنجبیل به روش دیگری هم انجام می‌شود. البته در این روش باید زنجبیل را حذف و به جای آن از شیر کم چرب استفاده کنید. برای درست کردن دمنوش شیر و دارچین به صورت زیر عمل کنید: ابتدا دو لیوان شیر کم چرب را بجوشانید و بعد از خنک شدن یک قاشق چایخوری به آن پودر دارچین اضافه کنید. همچنین می‌توانید همزمان با جوشیدن شیر، چند تکه چوب دارچین داخل ظرف بریزید تا رنگ شیر تغییر کند. این معجون را در طی روز یک یا دو بار مصرف کنید. توجه داشته باشید که برای لاغری حتماً باید از شیر کم چرب استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از دارچین، ترکیب این گیاه با هل و زردچوبه است. هر سه گیاه در لاغری مؤثر هستند و اگر همزمان از هر سه استفاده کنید، در مدت کوتاهی وزن شما کاهش می‌یابد. برای درست کردن این دمنوش به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا مقداری زردچوبه را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه بجوشد. سپس نصف قاشق چای خوری به این دمنوش دارچین اضافه کنید. بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری در زمان صبح و شب قبل از خواب است.

مریم کوهشاری متولد شهریور 1366 هستم که مدرک تحصیلیم رو در رشته‌ی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد گرفتم. در دروان مدرسه به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشتم و در دانشگاه هم همچنان به نوشتن مقالات علمی ادامه دادم. در حال حاضر هم به عنوان کارشناس تولید محتوای وب‌سایت فعالیت میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

تاکنون تحقیقات زیادی روی خواص گیاهان دارویی انجام شده و دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه خواص خارق العاده بسیاری از این گیاهان برای لاغری و کاهش وزن دست یافته اند.

زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغر کننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از خواص جادویی زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و طرز تهیه چای و دمنوش لاغری زنجبیل، دارچین و لیمو آشنا شوید.

مطالعات نشان داده مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رابطه مستقیم دارد.

طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

محققان طی آزمایشاتی که روی موش ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای کاهش وزن، رفع التهاب، کاهش کلسترول و قند خون موش ها مفید بوده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه روی انسان ها انجام شده اما نتایج بررسی های محدود حاکی از آن است که مصرف زنجبیل در انسان ها نیز با کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش اشتها به کاهش وزن اضافی منجر خواهد شد.

متاسفانه محققان تاکنون به نتیجه قطعی درباره بهترین دوز مصرف روزانه زنجبیل و شیوه مصرف آن (خام، دمنوش یا قرص و کپسول) برای کاهش وزن نرسیده اند اما اعتقاد دارند مصرف زنجبیل به طور کلی و به چند دلیل برای کاهش وزن مفید است:

یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود 2 گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند 3 ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند. بنابراین توصیه می شود هر صبح 2 گرم پودر زنجبیل به 1 فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد، این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود. مطالعه انجام شده در سال 2011 نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود، این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند، این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آئورودا استفاده می شده است.

متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع 2 بسیار مفید است زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2 هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حداقل 5 روز در هفته و روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به 250 میلی لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

2 قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به 250 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از 1 دقیقه از روی حرارت برداشته، بگذارید 15 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

نان سفید بدون قند، بادام ها، لیمو، فلفل هندی، سیر، میوه های تازه، توت ها، آووکادو و عسل

توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن 250 میلی لیتر چای گرم 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین را به 1 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه 4 یا 5 برگ نعناع تازه به 1 فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 2 یا 3 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از 2 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس 1 لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به 1 لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، 1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود 1 تا 2 سانتی متر ریشه زنجبیل در هر 5 تا 6 ساعت می باشد.

دارچین از گیاهان ادویه ای عالی برای کاهش وزن است که به طور گسترده در طب سنتی آئورودا نیز استفاده می شود. با مصرف منظم دارچین و انجام تمرینات منظم ورزشی و نه شدید، می توان هر هفته حدود 0.9 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که به چربی سوزی و تولید انرژی در بدن کمک می کند.

مصرف دارچین با بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون از تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش کلسترول خون، متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

از جمله بهترین دمنوش های لاغری دارچین می توان به دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل و لیمو، دمنوش لاغری دارچین و عسل و دمنوش دارچین و سرکه سیب اشاره کرد.

دوز مناسب برای مصرف دارچین به منظور لاغری حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین (2 سانتی متر) در روز می باشد.

مصرف آب لیمو گرم هنگام صبح به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می کند. آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری محسوب می شود و جایگزین عالی برای نوشیدنی های پرکالری مانند آب پرتقال است.

آب لیمو حاوی آب فراوان است، مصرف آب لیمو برای سوخت و ساز بدن و کالری سوزی مفید است و به هیدراتاسیون بدن کمک می کند، برخی شواهد نشان می دهد هیدراتاسیون بدن تاثیر عالی در چربی سوزی، کاهش احتباس آب در بدن، بهبود نفخ و کاهش وزن دارد.

  • آدرس بيمارستان كوثر شيراز
  • لیمو ترش حاوی ماده ای به نام پکتین است که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و دیرتر گرسنه شود.

    با توجه به خواص ذکر شده برای زنجبیل، دارچین و لیمو حتما متوجه شده اید که ترکیب آن ها تاثیر خارق العاده ای در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان بیماری هایی همچون برونشیت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

    3/4 لیتر آب را روی حرارت بجوشانید سپس 2 تکه چوب دارچین، 3 عدد لیمو ترش برش داده شده و یک تکه کوچک زنجبیل را به آب در حال جوش افزوده و در صورت تمایل چند برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید.

    شعله را بسته و بگذارید چای به مدت 25 دقیقه خوب دم بکشد. سپس چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

    4 فنجان آب را داخل قوری درب دار اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید، سپس 1 تکه کوچک زنجبیل و دو تکه چوب دارچین را به آب در حال جوش افزوده، درب قوری را بگذارید و شعله را ببیندید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد. در مرحله آخر آب یک عدد لیمو تازه و مقداری عسل به چای اضافه کنید و بعد از صاف کردن، میل کنید.

    برای آنکه بتوانید با خیال راحت لیموترش را با پوست به دمنوش های بالا اضافه کنید باید حتما لیموی مورد استفاده شما شما ارگانیک باشد، یعنی فاقد هر گونه کود و سموم شیمیایی؛ بنابراین از آنجا که در ایران به ندرت لیموترش ارگانیک برای خرید پیدا می شود پیشنهاد می شود دمنوش تان را مثلا با زنجبیل و دارچین آماده کرده و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید!

    منبع: time – stylecraze – livestrong – stylecraze2

    سایر منابع:

    www.femniqe.com/ginger-for-weight-loss
    bhrcenter.com/lose-5lbs-naturally-by-drinking-this-tea-ginger-tea
    tlvz.com/en/tea-of-ginger-cinnamon-and-lemon-to-deflate-the-belly-and-lose-weight
    andrearussell.com/ginger-lemon-cinnamon-tea
    www.healthline.com/nutrition/lemon-water-for-weight-loss

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    چای سبز از نوشیدنی های سالم، پرخاصیت و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که اثر معجزه آسای آن برای سلامتی غیر قابل انکار است.

    چای سبز خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش داده، به بهبود سلامت مغز و حافظه کمک می کند، از بدن در برابر بیماری های مختلف از جمله آلزایمر، پارکینسون، مشکلات قلبی و دیابت نوع 2 محافظت کرده و برای سلامت دندان ها مفید است.

    و تمامی این موارد تنها بخش کوچکی از لیست بلند بالای خواص چای سبز محسوب می شود.

    چای سبز به عنوان یکی از نوشیدنی های چربی سوز و کاهنده وزن نیز به شهرت رسیده و در بسیاری از منابع به فواید آن برای افزایش کالری سوزی، چربی سوزی، بهبود متابولیسم بدن و آب کردن چربی های شکمی اشاره شده است.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    در ادامه با کوکا همراه شوید با روش های درست کردن چای سبز برای لاغری و چربی سوزی و همچنین بهترین زمان نوشیدن آن بیشتر آشنا شوید؛

    اگر می خواهید در مورد خواص چای سبز برای لاغری بیشتر بدانید مقاله چگونه چای سبز باعث لاغری می شود را از دست ندهید!

    چای سبز انواع مختلفی دارد اما از نظر تاثیر آن روی لاغری معمولا تفاوت قابل توجهی میان آن ها وجود ندارد اگرچه هر چه چای سبز، کمتر پردازش شود مواد مغذی موجود در آن بیشتر خواهد بود.

    مقدار مصرف روزانه چای سبز با توجه به مقدار کافئین مصرفی در افراد مختلف و متابولیسم طبیعی بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد، به طور کلی نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز داغ در طول روز برای کاهش وزن مناسب است.

    توجه: در برخی منابع این مقدار بین 4 تا 5 لیوان کامل در روز ذکر شده است.

    نکته: برخی معتقدند مصرف چای سبز خنک نسبت به چای گرم کالری بیشتری می سوزاند زیرا بعد از نوشیدن چای، بدن مقداری انرژی نیز صرف گرم کردن خودش خواهد کرد.

    طبق گفته برخی منابع نوشیدن چای سبز در ساعات خاصی از روز تاثیر بیشتری روی سلامتی و لاغری دارد، بنابراین توصیه می شود:

    1. از نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا هنگام صبح خودداری کنید زیرا محتوای کاتچین موجود در آن ممکن است اثرات بدی روی سلامت کبد به جا بگذارد. بهترین زمان مصرف چای سبز صبح ها معمولا حدود ساعت 11 و یا اوایل شب می باشد.

    2. چای سبز را بین وعده های غذایی میل کنید – مثلا دو ساعت قبل یا بعد از غذا – این کار باعث افزایش جذب آهن و مواد مغذی می شود. اگر از کم خونی رنج می برید از نوشیدن چای سبز به همراه غذا اجتناب کنید.

    3. قبل از تمرینات ورزشی چای سبز بنوشید زیرا کافئین موجود در آن باعث افزایش چربی سوزی و تولید انرژی در بدن شده و تمرینات ورزشی کاراتری خواهید داشت.

    4. چای سبز حاوی مقادیری کافئین می باشد و نوشیدن آن قبل از خواب باعث کاهش کیفیت خواب و بی خوابی خواهد شد و آمینو اسیدهای ال تانین موجود در آن نیز باعث افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر فرد می شوند، بنابراین توصیه می شود آن را حداقل دو ساعت قبل از خواب بنوشید در این لحظات متابولیسم بدن در حداقل سطح خود قرار دارد و چای سبز به بهبود آن کمک می کند.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    برگ چای سبز: 1 قاشق چایخوری

    طرز تهیه

    آب را جوشانده و بگذارید 30 ثانیه خنک شود، برگ چای سبز را در صافی مخصوص چای ریخته و آن را روی فنجان قرار دهید. سپس آب داغ را روی برگ های چای بریزید و بگذارید حدود 2 تا 3 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    نکته: از دم کردن برگ های چای سبز در آب با دمای بیش از 90 درجه سانتی گراد اجتناب کنید زیرا باعث تلخ شدن طعم چای می شود.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    چای سبز کیسه ای: 1 عدد

    طرز تهیه

    آب را روی حرارت گرم کرده و درست قبل از رسیدن به نقطه جوش آن را داخل فنجان بریزید. چای سبز کیسه ای را داخل آب داغ قرار داده، روی فنجان را بپوشانید و بگذارید 3 دقیقه بماند.

    سپس کیسه چای را بیرون آورده و چای را میل کنید.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    پودر چای سبز: 1.5 قاشق چایخوری
    عسل: 1 قاشق چایخوری

    طرز تهیه

    آب را روی حرارت گرم کرده، بگذارید 30 ثانیه سرد شود. سپس پودر چای سبز به آب اضافه کرده و اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه دم بکشد.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    در پایان چای را از صافی عبور داده و عسل به آن اضافه و میل کنید.

    برخی مطالعات نشان داده دارچین با تثبت میزان قند خون به کاهش اشتها کمک کرده و برای لاغری مفید است. دارچین همچنین با تقلید اثر انسولین باعث انتقال قند از جریان خون به سلول ها جهت سوخت و ساز می شود.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    دارچین: 1 تکه کوچک
    برگ چای سبز: 1 قاشق چایخوری

    طرز تهیه

    آب را روی حرارت گرم کرده، یک تکه چوب دارچین به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد.

    سپس آن را از روی حرارت برداشته و بعد از کمی خنک شدن، برگ چای سبز به دمنوش اضافه کنید و بگذارید به مدت 3 دقیقه دم بکشد. در پایان چای را از صافی عبور داده و میل کنید.

    علف لیمو یک دیوتیک طبیعی است و مصرف آن به کاهش وزن کمک می کند اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    علف لیمو خرد شده: 2 قاشق چایخوری
    چای سبز کیسه ای: 1 عدد
    عسل: 1 قاشق چایخوری

  • داستان خاله سوسکه و آقا موشه
  • طرز تهیه

    علف لیمو را به آب اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشانید.

    سپس چای کیسه ای را داخل آن قرار داده و 3 دقیقه منتظر بمانید. چای کیسه ای را جدا کرده و مقداری عسل به آن اضافه و میل کنید.

    برخی مطالعات نشان داده زنجبیل با افزایش تجزیه چربی ها، کاهش جذب چربی در بدن و سرکوب اشتها برای لاغری مفید است.

    مواد لازم

    ساقه علف لیمو خرد شده: 1 عدد
    آب: 2 فنجان
    شکر: 2 قاشق چایخوری
    زنجبیل: 7 تکه
    چای سبز کیسه ای: 5 عدد

    طرز تهیه

    علف لیمو را شسته و خرد کنید، سپس آب، شکر و زنجبیل به آن اضافه کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

    ظرف را از روی حرارت برداشته و چای کیسه ای داخل آن قرار دهید و بگذارید 3 دقیقه بماند. در پایان کیسه ها را خارج کرده و چای را بنوشید.

    مواد لازم

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    آب: 1 فنجان
    اسطوخودوس خشک: 1/4 قاشق چایخوری
    چای سبز کیسه ای: 1 عدد

    طرز تهیه

    آب را داخل گرم کرده و داخل یک فنجان بریزید. سپس اسطوخودوس و چای کیسه ای را به آب داغ افزوده و 3 دقیقه منتظر بمانید.

    در پایان چای کیسه ای را خارج کرده و چای را میل کنید.

    مواد لازم

    آب: 1 فنجان
    برگ های تازه نعناع: 1/4 قاشق چایخوری
    برگ های چای سبز: 1 قاشق چایخوری
    عسل: 1 قاشق چایخوری

    طرز تهیه

    آب را داخل قوری بجوشانید، سپس داخل فنجان بریزید. بگذارید 30 ثانیه خنک شود و بعد برگ های نعناع و چای سبز را به آن اضافه کنید.

    بعد از 3 دقیقه چای را از صافی عبور داده و بعد از اضافه کردن عسل میل کنید.

    منابع: medicalnewstoday – lifehack – chefeffect – tempo

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    یکی از دغدغه های افرادی که اضافه وزن دارند یا به دنبال تناسب اندام هستند نوع رژیم غذایی و خوراکی های چاق کننده است. ادویه ها به عنوان جزو فرعی غذاها مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین شاید کمتر کسی بداند که این ادویه ها باعث لاغری نیز می شوند. در این مقاله شما را با چند روش لاغری با دارچین و زنجبیل آشنا می کنیم.

    یکی از ساده ترین روش های لاغری با دارچین و زنجبیل تهیه و استفاده از قرصی است که شامل ادویه های مختلف است. استفاده از این قرص لاغری به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود. برای تهیه این قرص لاغری مقدار یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق زیره سیاه یا سبز را به طور کامل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به مخلوط پودر ها اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید. سپس تکه های کوچکی از خمیر را جدا کرده و به شکل قرص در آورید تا خشک شود. از این قرص ها در طی روز یک یا دو مرتبه استفاده کنید تا به وزن دلخواه خود برسید.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    چای زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است. استفاده از چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک زیادی کند. برای تهیه چای زنجبیل، کافیست به آب در حال جوش مقدار 30 گرم ریشه گیاه زنجبیل اضافه کنید تا با آب به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید 10 دقیقه نیز دم بکشد و آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید عسل و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کرده و میل کنید.

    ترکیب سیب و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می شود. در این روش یک عدد سیب را با یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک عدد چوب دارچین بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب، آن ها را خرد کرده و دوباره به آن پودر دارچین اضافه کرده و در ظرفی که حاوی یک لیتر آب خنک است بریزید و اجازه دهید که چند ساعت در یخچال بماند. از سیب و دارچین می توانید هر روز نیز استفاده کنید فقط نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که برای مصرف هر روز باید آن را تهیه کنید.

    دارچین باعث کاهش اشتها می شود و وقتی همراه با شیر مصرف شود علاوه بر تقویت بدن به لاغری نیز کمک می کند. پیشنهاد می شود که در یک لیوان شیر مقدار نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و این نوشیدنی را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. گفتنی است که میزان مجاز استفاده از این نوشیدنی دو لیوان در طی روز است. محدودیتی برای استفاده از شیر سرد یا گرم وجود ندارد. مصرف شیر و دارچین به زنان شیر ده نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش میزان شیر آنها می شود.

    یکی از بهترین راه های لاغری، استفاده از مخلوط عسل و دارچین است. نصف قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید.

    توجه کنید که روش های لاغری با دارچین و زنجبیل از جمله روش های طبیعی محبوب برای لاغری بدون ورزش می باشند.

    منبع : آرگا

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “aa134ceea529d0eccee14043c96d5e92” );document.getElementById(“ab6ab5f770”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    زنجبیل و دارچین دو ادویه با طبع گرم هستند. و هر کدام دارای خواص دارویی فراوان می باشند و وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند به یک ترکیب عالی تبدیل می شوند. در ادامه چند مورد از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین را برمیشماریم

    اگر دچار ریفلاکس یا سوزش سردل شدید، چای زنجبیل و دارچین باعث می‌شود، خیلی سریع سوزش معده شما تسکین پیدا کند. فقط کافی است؛ سر قاشق چایی‌خوری پودر زنجبیل و دارچین را داخل یک فنجان چای بریزید.

    به شخصه این را تجربه کردم و واقعاً سریع ریفلاکس را درمان می کند. برای درمان ریفلاکس یا سوزش سر دل این پست را بخوانید.

    دارچین و زنجبیل برای درمان مشکلات معده و ضدعفونی کردن معده مناسب هستند و حالت تهوع را کاهش می دهند.

    از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین خاصیت چربی سوزی بالای آن هست. که موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود. دارچین و زنجبیل در کنارهم یک بمب چربی سوز هستند.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین که موجب لاغری می شوند می توان به :

    توجه کنید اگر بخواهید از دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری نتیجه بگیرید، بهتر است همراه با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

    در بیان خواص دارچین هم گفتیم که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی بوده و گلبول های سفید خون را تقویت می کند. بنابراین موجب افزایش قوای ایمنی بدن می شود.

    همچنین دارچین و زنجبیل خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهند و برای بدن انرژی بخش هستند.

    زنجبیل و دارچین مشکلات دستگاه گوارش مانند درد معده، ریفلاکس، نفخ و یبوست را کاهش می دهند و روده بزرگ و معده را ضدعفونی و پاک سازی می کنند.

    زنجبیل و دارچین برای کاهش دردهای آرتروز خیلی کمک می کنند و با مصرف دمنوش آن بصورت مدام به مرور دردها کم  و حتی تمام می شود.

    تجربه: مادربزرگم همیشه برای کاهش درد زانو دمنوش زنجبیل و دارچین می خورد و همیشه بعد از آن می گفت درد زانوم خوب شد. شما هم امتحان کنید و تجربتون را برای ما بنویسید.

    دارچین کلسترول را کاهش می دهد از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری میکند و زنجبیل گردش خون را منظم می کند. و همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم لازم است.

    این نکته را در نظر داشته باشید؛ مصرف دارچین و زنجبیل هم مانند همه مواد غذایی دیگر، باید به اندازه باشد. و استفاده بیش از حد آن موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. و روزانه بیش از یک فنجان دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده نکنید.

    توجه: مصرف دارچین و زنجبیل برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود. چون ممکن است موجب سقط و مشکلات گوارشی در کودک شود. و حتماً برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

    روش اول: برای مصرف زنجبیل و دارچین می‌توانید؛ نصف قاشق چای‌خوری دارچین با یک چهارم قاشق‌چارخوری زنجبیل را در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضاقه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش می توان از عسل استفاده کرد. چرا که زنجبیل  دارچین با عسل خواص بیشتری خواهند داشت.

    روش دوم : یک تیکه یا دو تیکه کوچک از زنجبیل تازه را با نصف قاشق چای خوری دارچین یا (نصف چوب دارچین) را در دو لیوان آب بیندازید و ۱۵ دقیقه آن ها را بجوشانید. جوشاندن دارچین و زنجبیل تازه باعث می شود خواص آن ها بیشتر آزاد شود.

    احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    مرا از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه کن. شما همچنین می توانید بدون دادن نظر مشترک شوید.

    جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

    چاره دان از 1396 تا 1398 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

    سلام نه نمیدونم ولی فک کنم به دستگاه خاصی نیاز باشه…

    سلام وقت بخیر..تهیه پاپ کرن بدون پوسته رو هر چقدر جستجو کردم…

    سلام این روش هایی که در سایت گفته شده امتحان کنید امیدوارم م…

    سلام یک سیوشرت صورتی تریکو با حوله قهوای انداختم قهوای شده م…

    سلام البته در حین پخت سه بار تو فاصله یک ساعتی یخ بندازی و م…

    سلام نوش جان. من این نکته رو نمیدونستم ایندفعه سمنو پختم تست…

    سلام بله اشکالی نداره…

    سلام، تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگر را از دست ندهید و هرهفته داغ در ایمیلتان بخوانید.

  • میزان مصرف مترونیدازول 250
  • ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    به گزارش شفا آنلاین، چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم شاید این
    سوال بسیاری از شماها باشد که می دانید چای زنجبیل لاغر می کند ولی اطلاع
    ندارید که چند باردر روز و در چه زمان هایی باید بنوشیم  و ایا  کافی است
    چای زنجبیل بنوشیم و لاغر شویم و ورزش را کنار گذاشته  و غذا هم بخوریم  یا
    نه اکنون در این بخش بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.


    چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است
    که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی
    که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم
    کنید.



    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری

    زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین
    دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی
    طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با
    کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.



    اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی
    آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از
    این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که برای لاغری لازم است که به
    مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم
    است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی
    سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را
    دریابید.



    اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن
    باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که
    در مدت ۵ هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و
    رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و
    توصیه های زیر را به کار ببندید.




    چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟

    روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد ازشام از این چای
    پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت ۱۵ روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفته
    نوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید.
    فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذایی
    مناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.

    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری
    طریقه مصرف زنجبیل و دارچین برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *