طریقه مصرف امپول وینسترول

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف امپول وینسترول
طریقه مصرف امپول وینسترول



وﯾﻨﺴﺘﺮول از ﺧﺎﻧﻮاده آﻟﻔﺎ اﻟﮑﯿﻠﺖ می باشد و به ﻧﺴﺒﺖ ﺳﺎیر اﺳﺘﺮوﺋﯿدها ، داروی ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮔﺮاﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و در طبقه ﺑﻨﺪی داروهای اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪی ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻨﺪ اﺛﺮ ﺑﺎ ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮐﻢ و دوام اﺛﺮ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

دوام اﺛﺮ وﯾﻨﺴﺘﺮول در ﺧﻮن ﻧﺴﺒﺘﺎً ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﻮده و تنها ٢ روز ﻣﯽ ﺑﺎﺷـﺪ و ﺗﺎ ٢ ﻣﺎه ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﺗﻮان آن را در آزﻣﺎﯾﺸﺎت دوﭘﯿﻨﮓ ردﯾﺎﺑﯽ ﮐﺮد از اﯾﻦ رو در دوره های آﻣﺎده ﺳﺎزی ﭘﯿﺶ از ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت اﮐﺜﺮا ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد .این دارو بصورت قرصهای ۲و۵ میلی گرمی و آمپولهای ۵۰mg/ml و ۱۰۰mg/ml در بازار
موجود است.وﯾﻨﺴﺘﺮول ﺗﻮﺳﻂ ورزﺷﮑﺎران دو ﻣﯿﺪاﻧﯽ نیز استفاده می گردد.ﻣﺜﻼ رﮐﻮرد ﺟﺎدوﯾﯽ ﺑﻦﺟﺎﻧﺴﻮن در اﻟﻤﭙﯿﮏ ﺳﺌﻮل ، که دو ۱۰۰ ﻣﺘﺮ را در کمتر از ۱۰ ثانیه ﭘﯿﻤﻮد ﻣﺮﺑﻮط به ‫ﻣﺼﺮف وﯾﻨﺴﺘﺮول ﺑﻮد!

این دارو برای جلوگیری از عدم کار غدد جنسی تضمین شده است .همچنین ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﯿﺴﺖ ها و ﺳﺎﯾﺮ ورزﺷﮑﺎراﻧﯽ که ‫ﻧﯿﺎز به اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﯿﺮو و ﻗﺪرت و ﺑﺎﻓﺖ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺑﺮای بهبود ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﺪن ﺧﻮد دارﻧﺪ وﻟﯽ اﻓﺰاﯾﺶ وزن ﺑﺮای آنها ﻣﺸﮑﻞ ﺳﺎز اﺳﺖ از اﯾﻦ اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. از اﯾﻦ رو داروی ﺑﺴﯿﺎر ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪاری ﺑﯿﻦ ‫ورزﺷﮑﺎران زن و ﻣﺮد در رشته های ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ورزﺷﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

به طور کلی پذیرفته شده است که به علت سمی بودن استانوزول استفاده از آن را بایستی به ۶ هفته محدود کرد افراد زیادی آن را برای ۱۲ هفته بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی مصرف کنند.

دوره مقدماتی php

ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ آﻣﭙﻮل وﯾﻨﺴﺘﺮول دﯾﭙﻮت ۵۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در روز و ﺣﺪاﻗﻞ ٢ روزی ۵۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ از اﯾﻦ رو دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ آن در دوره ها نهایتاً ۶ آﻣﭙﻮل در هفته که ﻣﻌﺎدل ۳۰۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در هفته ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .

‫ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ دوز ﻣﺼﺮﻓﯽ در اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪ ﺧﻮراﮐﯽ اﺳﺘاﻧﺎزول که در ﺑﺎزار ﺑﺼﻮرت ﺳﺘﺎﺑﻮن ٢ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم و وﯾﻨﺴﺘﺮول ۵ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم ﻣﻮﺟﻮد ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﺑﯿﻦ۱۲ ﺗﺎ ۲۵ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در روز ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

استانوزولول که با نام تجاری وینسترول شناخته می‌شود به عنوان مکمل دارویی و استروئید انابولیک مصنوعی است که ورزشکاران از آن به عنوان بهبود دهنده روند پرورش اندام عضله سازی استفاده می‌کنند. همراه ما در جیمیتو باشید تا استانوزولول یا وینسترول را بهتر بشناسید و با فواید و عوارض آن آشنا شوید.

 

استانوزولول استروئیدی ساخته شده به دست انسان و مصنوعی است که به مانند تستسترون و هورمون مردانه طبیعی در بدن عمل می‌کند. استانوزولول به عنوان درمان برخی از بیماری‌های التهابی ارثی که موجب بروز التهاب در نواحی صورت، اندام‌های تناسلی، دیواره معده و گلو می‌شود کاربرد دارد. استانوزولول می‌تواند علائم و شدت این بیماری را کاهش دهد. مصرف خودسرانه وینسترول ممکن است دارای عوارض جانبی باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

استانوزولول، با نام تجاری وینسترول شناخته می‌شود به عنوان مکمل دارویی و استروئید آنابولیک مصنوعی است.

طریقه مصرف امپول وینسترول

 

در موارد نادری مصرف استانوزولول به عنوان درمان موجب بروز مشکلات کبدی و مرگ در بیماران شده است. در مدت زمان مصرف وینسترول اگر دچار مشکلاتی به مانند درد شکمی، تغییر رنگ مدفوع، ادرار تیره، خستگی نامعمول، تهوع یا استفراغ، زرد رنگ شدن پوست یا چشم را شاهد بودید، حتماً به پزشک خود مراجعه و علائم را به او اطلاع دهید. این علائم نشانگر مشکلات کبدی است.

اگر دارای یکی از مشکلات اشاره شده در زیر هستید، قبل از مصرف استانوزولول بنا به توصیه مربی یا خودسرانه با پزشک متخصص مشورت کنید. این مشکلات عبارت‌اند از:

پزشک به شما ممکن است عدم مصرف استانوزولول را توصیه کند یا به شما در مورد مصرف کنترل شده آن هشدار دهد. در هر صورت می‌بایست به گفته‌های پزشک در مورد مصرف وینسترول به شدت توجه کنید چرا که مصرف خودسرانه موجب بروز مشکلات حاد می‌شود.

 

استانوزولول به عنوان داروهای خطرناک در دوران بارداری شناخته شده است. این دارو می‌تواند باعث بروز مشکلات در جنین شود. لذا مصرف آن در دوران بارداری به صورت خودسرانه ممنوع شده است. خوشبختانه اثرات استانوزولول در شیر مادر بروز نمی‌دهد و می‌توان با تجویز پزشک آن را در دوران شیردهی مصرف کرد.

 

برای تهیه استانوزولول می‌بایست از پزشک خود نسخه داشته باشید. اگر در مورد نسخه نوشته شده و نحوه استفاده از آن نمی‌توانید مطلع شوید از داروخانه، پرستاران یا مربیان ورزشی می‌توانید استفاده کنید. وینسترول را به همراه یک لیوان کامل آب میل کنید. همچنین استانوزولول را می‌توانید به همراه غذا نیز مصرف کنید. مصرف دوره‌ای و به موقع با دوزهای مخصوص استانوزولول اثرات و نتایج آن را بهبود می‌بخشد لذا اگر وعده‌ای را فراموش کردید، وعده بعدی را دو برابر نکنید. پزشک شما مسلماً شما را در طول دوره درمان مورد بررسی از طریق آزمایش خون و دیگر تست‌های هورمونی قرار خواهد داد. این تست‌ها را جدی بگیرید. استانوزولول را به دور از گرما، رطوبت و نور خورشید نگه ‌دارید.

در مورد مصرف دوزهای فراموش شده، اگر ساعت مصرف دوز فراموش شده تا دوز بعدی طولانی است، هر زمان که توانستید دوز فراموش شده را مصرف کنید اما اگر فاصله زمانی اندک است از خوردن دوز دو برابر در وعده بعدی نیز پرهیز کنید.

مصرف دوز بالای این دارو در وعده‌های مختلف می‌تواند موجب اوردوز دارویی شود. در صورت مشاهده علائم غیرمعمول سریعاً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید و آن‌ها را از مصرف دوز غیرمعمول استانوزولول روشن کنید. نشانه‌های مخصوصی برای اوردوز استانوزولول وجود ندارد.

خوردن استانوزولول به همراه هیچ غذایی محدودیت به وجود نمی‌آورد. لذا تا زمانی که پزشک شما دستور منع غذایی تجویز نکرده است می‌توانید از هر غذایی در کنار استانوزولول استفاده کنید و نگران عوارض جانبی نباشید.

در موارد نادری مرگ و میر به واسطه مصرف وینسترول گزارش شده که عموماً به علت مشکلات کبدی بوده است. بلافاصله اگر دچار بروز علائمی به مانند درد شکمی، مدفوع روشن، ادرار تیره، خستگی نامعمول، تهوع یا استفراغ شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید و مصرف استانوزولول را قطع کنید. علاوه بر این علائم جانبی و عوارضی در ادامه گفته خواهد شد که می‌بایست آن‌ها را جدی گرفت و به پزشک گزارش کرد. این علائم عبارت‌اند از:

مشکلات دیگری هم وجود دارند که اکثراً در مصرف مکمل‌های دارویی و ورزشی به وجود می‌آیند اما می‌بایست در مورد مصرف وینسترول جدی گرفته شوند که عبارت‌اند از:

البته عوارض دیگری از مصرف استانوزولول نیز وجود دارد که در طول مقاله با آن آشنا خواهید شد.

 

برای درمان بیماری‌هایی به مانند آنژیودام در بزرگسالان مصرف وینسترول توصیه شده است. دوز مصرفی برای درمان ۲ میلی‌گرم به صورت خوراکی در ۳ وعده متوالی در روز است. مدت زمان مصرف استانوزولول ۱ تا ۳ ماه پیشنهاد شده است و در مدت مصرف می‌بایست تحت نظر پزشک بود.

در صورتی که داروهایی به مانند آنچه که در ادامه شاهد آن خواهید بود مصرف می‌کنید، حتماً قبل از مصرف استانوزولول به پزشک خود در مورد مصرف آن اطلاع دهید. از جمله این داروها عبارت‌اند از:

ما از ذکر اسامی داروهای مربوط به بیماری‌های مختلف امتناع کردیم چرا که شما می‌بایست در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. به هنگام مصرف استانوزولول اگر قصد دارید ماده دارویی جدید، ماده معدنی، محصولات گیاهی جدید یا پزشکی وارد رژیم غذایی خود کنید قبل از آن با پزشک در مورد آن مشورت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از خواندن نوشته‌های به همراه دارو از ایمن بودن مصرف به همراه استانوزولول مطلع شوید.

 

استانوزولول با نام تجاری وینسترول در داروخانه‌ها وجود دارد. سایر برندها با فرمول‌های شیمیایی مشابه نیز وجود دارند که می‌توانید با مشورت مسئول داروخانه و اطلاع پزشک از آن استفاده کنید ولی عمدتاً وینسترول را با عنوان قرص‌های ۲ میلی‌گرمی صورتی رنگ وینسترول می‌شناسیم. به یاد داشته باشید که داروهای خود را با دیگران سهیم نشوید چرا که این دارو نیاز به تجویز پزشک دارد همچنین از دسترس کودکان نیز خارج کنید.

این دارو دارای عوارض جانبی و خطرناکی است که اگر بدون مشورت پزشک و تجویز او اقدام به استفاده از آن بکنید می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

 

مصرف استانوزولول در برخی موارد موجب جمع شدن آب و بروز تورم در پوست می‌شود. افراد بدون سابقه مشکلات قلبی نیز با مصرف استانوزولول دچار تورم در اندام‌ها شده‌اند؛ بنابراین اگر با مصرف وینسترول شاهد بروز تورم به خصوص در مچ دست یا پا بودید به پزشک گزارش کنید.

 

خوردن داروهای استروئید انابولیکی موجب بروز برخی اختلالات هورمونی در دوران کهن‌سالی و حتی جوانی نیز می‌گردد. ازدیاد هورمون جنسی مردانه در افراد مسن مشکلاتی از قبیل بزرگ شدن پروستات را به همراه دارد که در نهایت باعث کاهش کنترل ادرار توسط مردان می‌شود.

در بیماران زن، مصرف استانوزولول به عنوان یک هورمون مردانه مصنوعی، موجب بروز خواص مردانه در زنان می‌شود. از جمله این عوارض کلفت شدن صدای زنانه، بروز موهای صورت، آکنه‌های پوستی و اختلالات در قاعدگی است. قطع دارو به یک‌باره موجب بروز عوارض جانبی و برگشت‌ناپذیر در زنان می‌شود. همچنین در مردان و زنان مصرف داروی وینسترول در مواردی باعث بروز مشکلات و اختلال در میل جنسی شده است.

 

بیماری کبدی متعددی با مصرف خودسرانه و طولانی مدت استانوزولول گزارش شده است که باعث کاهش کیفیت زندگی و در موارد معدودی باعث مرگ و میر شده است. البته با قطع دارو و درمان این علائم کاهش و از بین رفته‌اند. لذا اگر شما شاهد یکی از علائم بیماری‌های کبدی که در گذشته به آن اشاره داشته‌ایم، بودید به پزشک خود اطلاع دهید.

 

حتی مصرف کم و اندک وینسترول در دوزهای پایین نیز مشکلات کبدی خاصی را به وجود می‌آورد لذا با پایین آوردن دوز از بروز بیماری کبدی نمی‌توان جلوگیری کرد.

 

طریقه مصرف امپول وینسترول

در برخی موارد مصرف استانوزولول به عنوان مکمل ورزشی و دارویی باعث بروز مشکلات رشد استخوانی می‌شود؛ بنابراین در دوران رشد و بلوغ نوجوانانی که استانوزولول مصرف می‌کنند باید تحت نظر پزشک باشند تا با کاهش رشد استخوان‌های دست و پا مواجه نشوند.

در موارد معدودی مشاهده شده است مشکلات کبدی با مصرف دوز بالای اسـتانوزولول باعث رشد سلول‌های سرطانی در نواحی داخلی کلیه شده است. لذا علائم مشاهده شده در بیماری کلیه را جدی تلقی کنید و از آن پیشگیری کنید تا مشکلات بزرگ‌تر به سراغ شما و سلامتی‌تان نیاید.

 

خوردن استانوزولول به صورت نظارت نشده و مازاد بر نیاز بدن باعث بروز مشکلات خونی همانند تغییر در غلظت عوامل لخته کننده خون و مدت زمان لازم برای لخته شدن آن می‌شود. همچنین گزارش شده است مصرف استانوزولول غلظت سلول‌های خونی را نیز افزایش می‌دهد.

 

از دیگر مشکلات شایع در مصرف استانوزولول (وینسترول) تغییر قدرت غدد انسولین ساز و متابولیک بدن است.

 

همان‌طور که گفته شد استانوزولول به عنوان دارو ممنوعه در دوران بارداری شناخته شده است و استفاده از آن در دوران بارداری ممنوع است. استفاده از هر نوع استروئید انابولیک در دوران بارداری مخصوصاً سه‌ماهه اول بارداری موجب بروز اختلال در اندام‌های جنسی جنین می‌شود. مشکلاتی که با مصرف دوز بالا استانوزولول در مادران باردار به وجود آمده است به مرور زمان و کاهش دوز از بین می‌رود، لذا اگر دوز مصرفی پایین‌تر نیز مصرف می‌شود باید توسط پزشک تحت نظر باشید.

خوردن وینسترول در دوران شیردهی نوزاد، باید بیشتر بررسی و نظر قطعی در مورد آن صادر شود چرا که تا کنون مشکلی در شیردهی مادران به کودکان با مصرف اسـتانوزولول وجود نداشته است. البته احتیاط در مورد مصرف اسـتانوزولول در دوران بارداری امری ضروری است و نباید از آن غافل شد.

استانوزولول قرص حجم دهنده عضلانی به مانند دیانابول است اما تفاوت اندکی در ساختار آن‌ها وجود دارد که مصرف استانوزولول را مناسب‌تر از دیانابول کرده است. استانوزولول به صورت مستقیم تبدیل به هورمون زنانه در مردان نشده و از بروز نشانه‌هایی به مانند افزایش سایز سینه جلوگیری می‌کند. البته اسـتانوزولول موجب جمع شدن آب در عضلات و افزایش توده عضلانی می‌شود که مسلماً خواسته همه ورزشکاران و بدن‌سازان است.

 

دلیل عمده مصرف استانوزولول توسط ورزشکاران افزایش توده عضلانی در بدن است. نیمه‌عمر فعال اسـتانوزولول ۴۸ ساعت است و در دسته دارویی استروئیدها طبقه بندی می‌شود. در صورت مصرف تزریقی این دارو، احتمال بروز مشکلات کبدی با درصد بالا وجود دارد. استانوزولول، استروئیدی با خواص آنابولیک قوی و اندروژنیک متوسط هست که افزایش چشمگیری را در سنتز پروتئین ایجاد نموده و احتباس نیتروژن را بهبود می‌بخشد.

برای دستیابی به نتیجه بهتر در ورزشکاران توصیه شده است که این دارو را به همراه رژیم غذایی ۳٫۳ گرم تا ۴٫۴ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند. شما با مصرف استانوزولول نباید توقع نتیجه دهی زود به هنگام داشته باشید چرا که این مکمل به‌تدریج و آهسته اثرات خود را نشان می‌دهد.

مصرف ورزشکاران بر اساس نیاز روزانه آن‌ها متغیر است اما می‌توان گفت اغلب آن‌ها از دوزهای روزانه ۱۰ تا ۲۰ میلی‌گرم وینسترول خوراکی استفاده می‌کنند. اگر استانوزولول، به صورت تزریقی مصرف می‌شود معمولاً قسمتی از دوز کلی آن به شکل خوراکی، خورده می‌شود. به این صورت که یک میلی‌لیتر از آن را با ۹ میلی‌لیتر آب ترکیب نموده و به محلولی دست می‌یابید که هر میلی‌لیتر آن برابر با ۵ میلی‌گرم اسـتانوزولول است و به صورت خوراکی خورده می‌شود.

 

خانم‌ها بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم یا سطح ۲/۵ تا ۵ قرص ۲ میلی‌گرمی حفظ کنند. بدن خانم‌های ورزشکار به خوبی می‌تواند استانوزولول را تحمل کند اما مصرف نوع تزریقی را اصلاً توصیه نمی‌کنیم زیرا آمپول ۵۰ میلی‌گرمی دوز بالایی به شمار رفته و خطر افزایش خواص آندروژنی را به همراه دارد. بهتر است آن‌ها قرص را به آمپول ترجیح دهند. در این صورت به راحتی می‌توانند قرص را شکسته و تقسیم‌بندی کنند اما نمی‌توانند آمپول یک سی‌سی را تقسیم کرده و در چند نوبت مختلف تزریق کنند.

همواره در مصرف مکمل‌های دارویی احتیاط لازم را داشته باشید و بدون توصیه مربی متخصص و پزشک اقدام به تزریق و مصرف ننمایید و هر آنچه که گفته شد برای افزایش آگاهی شما عزیزان بوده است.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


در داروها
۷ مهر ۱۳۹۷

در مورد هورمون وینس ترول شنیده اید؟ عوارض هورمون استانازولبرای بدنسازان چیست؟ وینس ترول چه تاثیری بر بدن دارد و آیا باعث کات عضلانی می شود؟

نام وینس ترول یا استانازول را خیلی بدنسازان حرفه ای شنیده اند. در این نوشتار اطلاعاتی در مورد این هورمون بدنسازی ارائه کرده ایم.

هدف از عضله سازی می تواند زیبایی، سلامت و ورزشکار شدن باشد. برخی فقط عضله سازی را محدود به باشگاهبدنسازی و ورزش های سنگین می دانند. اما در کنار آن تغذیه سالم و استراحت کافی نیز از ملزومات عضله سازی می باشد. امروزه مصرف برخی از انواع قرص حجم دهنده عضلات مانند انواع پروتئین بدنسازی ، آمینو اسید ها و مکمل های حجم دهنده نیز در کنار تغذیه، نقش مهمی را در افزایش حجم عضلات ایفا می کنند.

طریقه مصرف امپول وینسترول

وینس ترول

وینس ترول نام تجاری قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول می باشد که در گروه استروئیدی های آنابولیک طبقه بندی می شود. این دارو میل بیشتری به رشد عضلات دارد در صورتی که میل آن به فعالیت آندروژنی کمتر است.

این نوع از قرص حجم دهنده عضلات مقدمات رشد کیفی عضلات را فرآهم می کند. در واقع خواص آنابولیک این ماده در مقایسه با بسیاری از ترکیبات قوی تر، بسیار ملایم و ضعیف است اما باز هم می توان در زمینه تقویت عضلات به آن اعتماد کرد. البته خواص آنابولیک این دارو با دیانابول برابری می کند اما تمایل به جذب یا عدم دفع آب در هر دوی آنها متفاوت است.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول نیز مثل دیانابول حاوی همان ساختمان متیلی ۱۷ کربنی است اما با تغییر کوچکی که در آن ایجاد شده است، امکان مصرف به صورت خوراکی هم وجود دارد. علی رغم این طراحی، انواع تزریقی این دارو نیز تولید شده است.

ساختمان استانوزولول طوری نیست که بتواند به استروژن تبدیل شود. بنابراین زمانی که از این استروئید استفاده می کنید، دیگر نیازی به مصرف آنتی استروژن ندارید. در این صورت حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند.

اگرچه استروژن مقصر اصلی در بروز مشکل جذب آب است اما استانوزولول ظاهر کیفی بسیار خوبی را در عضلات ایجاد و چربی را از آنها دور می کند. در نتیجه دیگر نیازی نیست که نگران جذب زیاد مایعات زیرپوستی باشید. به همین دلیل استروئید بسیار خوبی است که ورزشکار طی دوره تقویت کات عضلات می تواند از آن استفاده کند یعنی همان زمانی که جذب آب و چربی به نگرانی بزرگ ورزشکاران تبدیل می شود.

اثرات وینس ترول

وینس ترول یا همان قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول به دو شکل قرص خوراکی و محلول تزریقی آماده می شود. اگر چه ساختمان شیمیایی هر دو شکل مثل هم است اما نوع تزریقی به مصرف کننده امکان می دهد تا دوز بیشتر استروئید را مصرف کند. علت هم این است که داروی تزریقی از اثرات بیشتری برخوردار است و به همین دلیل به نوع خوراکی ترجیه داده می شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر دو نوع استانوزولول می تواند نسبت کلسترول HDL به LDL را تغییر داده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که درمان با استروئید انابولیک را شروع می کنید بروز این عارضه جانبی بسیار معمول و متداول است و زمانی که دوز مصرف دارو یا زمان مصرف آن از حد نرمال بیشتر شود، مسلما باید نگران سلامتی خود باشید.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول خوراکی در مقایسه با نوع تزریقی تاثیرات بیشتری روی مقدار کلسترول باقی می گذارد که این عمل به نوع مصرف دارو مربوط می شود. همچنین مصرف نوع خوراکی استانوزولول تاثیر عمیقی روی مقدار SHBG (گلوبولین وابسته به هورمون جنسی) باقی می گذارد.

آنچه گفته  از خصوصیات بارز همه استروئیدهای آنابولیکی/آندروژنی می باشد اما آنچه باعث می شود استانوزولول از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار شود، توانایی و نوع مصرف آن است. از آنجا که پروتئین های وابسته به پلاسما مثل SHBG طوری عمل می کنند که هورمن های استروئیدی را به فعالیت مجبور کنند چنین تاثیری موجب می شود درصد هورمون های استروئید در بدن بالا برود. این مسئله موجب ایجاد مکانیسم جالب  مثری می شود که در نتیجه آن استانوزولول قابلیت و توان استروئید مصرف شده را افزایش می دهد.

برای این منطور می توانید پرووبرون را به دوره مصرف خویش بیفزایید؛ زیرا میل ترکیبی شدیدی در مقابل SHBG از خود نشان می دهد.

این میل ترکیبی سبب می شود پروویرون جانشین سوبستراهای ضعیف تر SHBG (مثل تستوسترون) شود و مکانیسم دیگری را بوجود آورد که در آن امکان افزایش مدار هورمن های آزاد وجود دارد. بنابراین بهتر است استانوزولول و پرووپرون را به دوره بعدی تستوسترون اضافه کرده و از اثرات مفیدش برخوردار شوید. زیرا تحت چنین شرایطی است که اندروژن تقویت عضلات در موقعیت آزاد قرار گرفته و عضلات را به خوبی تقویت می کند.

در حال حاضر به نظر می رسد محصولات استانوزول که در مکزیک تولید می شوند از جمله معروف ترین محصولات موجود در بازار سیاه باشند. این محصولات عبارتند از: استانول -V که محصولات ت توکیو است، استانوسوس که محصول شرکت ژوراکس می باشد و استانازولیک که محصول شرکت ایلیوم می باشد. در حال حاضر نام جدید آنابولیک -ST جایگزین نام استانوسوس شد و برچسب گروه تجاری تاراسکو (توزیع کننده محصولات ژوراکس استرالیا) روی آن به چشم می خورد. شاید علت تغییر برچسب این باشد که گفته می شود درصد زیادی از استروئیدهای تولید شده در استرالیا به مکزیک صادر می شوند ( از آنجا نیز به بازار سیاه امریکا راه پیدا می کنند). البته هر دو محصول در بازار فروش یافت می شوند بنابراین نیازی نیست نگرانی به خود راه دهید. خط تولید محصولات ت توکیو موفق به تولید و بازاریابی خوب استانوزولول مکزیکی شده است بطوری که آمپول تزریقی ۱۰۰ میلی گرمی/میلی لیتری استانوزولول و همچنین قرص ۱۰ میلی گرمی توسط این شرکت تولید شده است.

اگر چه عده ای از مشکل تزریق این آمپول و دردسرهای همراه با آن شکایت می کنند (شاید جهت تزریق آن به سوزن ۲۱ نیاز پیدا کنید) اما اکثرا معتقدند دوز ۱۰۰ میلی گرمی آنقدر بالاست که به راحتی نمی تواند وارد بدن شود. بنابراین عده زیادی مایلند به قرص ۱۰ میلی گرمی دسترسی پیدا کنند. بویژه این مطلب در مورد کسانی صدق می کند که از دوز پایین قرص ۲ میلی گرمی خسته شده اند. وقتی به دوز بالا و تقاضای زیاد مصرف کنندگان این دارو نگاه می کنیم دیگر تعجبی ندارد چرا دو نوع استانازولیک تولیدی ایلیوم llium این قدر مورد استقبال بازار قرار گرفته است.

نوع جدید استانوزولول که به شکل تزریقی است در شیشه ۱۰ میلی لیتری عرضه شده و مثل محصولات ت توکیو حاوی ۱۰۰ میلی گرم/میلی لیتر می باشد. حال اگر به کیفیت بالای نوع ۵۰ میلی گرمی توجه کنیم، در می یابیم چرا مورد توجه زیادی قرار دارد. نوع دوم کپسول استانوزولول ۶ میلی گرمی است که در شیشه های ۳۰۰ تایی عرضه می شود. اگر چه با دوز ۱۰ میلی گرمی ت توکیو برابری نمی کند اما غلظت  قدرت ان سه برابر قرص معمولی وینس ترول است  تنها محصول دیگری است که به کل ۵ میلی گرمی تولید می شود. علی رغم اینکه امریکا محصولات مکزیکی را زیاد وارد می کند اما زامبود اسپانیایی هم راهی بازارهای آمریکا می شود. زامبون به شکل قرص ۲ میلی گرمی و آمپول ۵۰ میلی گرمی و مخلوط با اب تولید می شود.

وینس ترول به صورت قرص خوراکی یا تزریقی از جمله استروئیدهایی است که همواره مورد توجه تولیدکندگان داروهای تقلبی قرار دارد. از آنجا که استانوزولول مجاز و قانونی در سطح بالا تولید نمی شود، همواره به علایم ظاهری وینس ترول خریداری شده جه کنید. بهترین توصیه ای که در این میان وجود دارد این است که هرگز درصدد خرید قرص یا آمپولی نباشید که فقط نام ژنریک استانوزولول روی آن به چشم می خورد. البته محصولات ژن فارم کشور یونان تحت این قانون قرار نمی گیرند. همه محصولاتی که به صورت قانونی تولید می شوند، حتما حاوی برچسبی هستند که معرف نام تجاری آنها است.

دوز معمول مصرف این قرص حجم دهنده عضلات بسته به نوع دارو از ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم در روز متغیر است. ورزشکار با توجه به نتایج دلخواه می تواند مصرف وینس ترول را با سایر استروئیدها ترکیب کند. اگر قصد دارید با افزایش حجم عضلات مواجه شوید بهتر است از آندروژن قوی تری مثل تستوسترون، دیانابول یا آنادرول ۵۰ استفاده کرده  آن را به دوز مصرفی وینس ترول بیفزایید. در اینجا وینس ترول بیشتر جهت حفظ تعادل دوره مصرفی عمل می کند بطوری که اثرات آنابولیک خوبی را ایجاد کرده و فعالیت عممی استروژنی را کاهش می دهد. در صورتی که چنین استروئیدهایی به تنهایی مصرف شوند نمی توانیم شاهد چنین پیشرفت هایی باشیم. نتیجه حاصل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات افزایش قابل توجه حجم عضلات است و به علاوه آب و چربی در سطحی حفظ می شود که برای بدن ناراحتی ایجاد نکند.

اگر قصد دارید در مرحله رژیم غذایی و حضور در مسابقه از این قرص حجم دهنده عضلات استفاده کنید می توانید وینترول را به طور متناوب یا یک آندروژن آروماتیز نشده مثل ترن بولون یا هالوتستین ترکیب کنید. چنین ترکیبی به عضلات کمک می کند تا هم سفت شده و هم از ظاهر متراکم و زیبایی برخوردار شوند؛ یعنی همان چیزی که ورزشکاران پرورش اندام درصدد دست یابی به آن هستند. ورزشکار مسن تر یا حساس تر می تواند ترکیباتی مثل پریمویولان یا اکوپی پویز با دکادورابولین را به دوره مصرف وینس ترول بیفزاید. در نتیجه شاهد بروز عوارض جانبی کمتر و نتایج خوبی خواهد بود .

خانم ها بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۵ تا ۱۰ میلی گرم یا سطح ۲/۵ تا ۵ قرص ۲ میلی گرمی حفظ کنند. بدن خانم های ورزشکار به خوبی می تواند استانوزولول را تحمل کند اما مصرف نوع تزریقی را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا امپول ۵۰ میلی گرمی دوز بالایی به شمار رفته و خطر افزایش خواص آندروژنی را به همراه دارد. بهتر است آنها قرص را به آمپول ترجیح دهند. در این صورت به راحتی می توانند قرص را شکسته و تقسیم بندی کنند اما نمی توانند آمپول یک سی سی را تقسیم کرده و در چند نوبت مختلف تزریق کنند.

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شود قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات حتماً با پزشک مشورت کنید :

• سرطان پروستات
• سرطان سینه یا
• سطح بالای کلسیم خون (هیپر کلسمی)
• بیماری های قلب و عروق
• سابقه ی سکته ی قلبی
• سطح کلسترول بالا در خون
• اختلالات خون ریزی دهنده و انعقادی
• دیابت
• مصرف دارو های ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون )
• مشکلات کبدی
• مشکلات کلیوی

مصرف استانوزولول در دوران بارداری می تواند باعث آسیب به جنین شود ؛ بنابراین چنانچه باردار هستید و یا در دوران مصرف دارو قصد باردار شدن دارید به هیچ وجه از این دارو استفاده نکنید.

هنوز مشخص نشده است که آیا استانوزولول قادر به انتقال از طریق شیر هست یا خیر بنابراین اگر شیر می دهید قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات با پزشک مشورت کنید.

این قرص حجم دهنده عضلات  را مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید.
استانوزولول را همراه با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.
استانوزولول را می توان همراه با غذا و یا بدون آن مصرف کرد.

پزشک شما ممکن است برای بررسی میزان بهبودی و عوارض جانبی دارو، انجام یک سری آزمایش های خون یا دیگر تست های پزشکی را در طول درمان با استنوزولول درخواست کند. قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول را در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور مستقیم نگه داری کنید.

اگر پس از مصرف قرص حجم دهنده عضلات هرگونه عوارض جانبی جدی و خطرناک زیر را دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کرده یا به پزشک اورژانس مراجعه کنید:

• یک واکنش آلرژیک (دشواری در تنفس ، بسته شدن گلو و احساس خفگی ، تورم لب ها، زبان یا صورت ، کهیر)
• تورم دست ها یا پاها (به خصوص مچ پا)
• نعوظ مکرر یا مداوم، حساسیت به لمس یا بزرگ شدن پستان ها (در بیماران مرد)
• تغییرات صدا (بم شدن صدا)، ریزش مو، رویش مو های زائد در صورت، بزرگ شدن اندام تناسلی خارجی(کلیتوریس) یا بی نظمی قاعدگی (در بیماران خانم).

عوارض جانبی دیگری به جز لیست نیز می توانند در اثر مصرف این قرص حجم دهنده عضلات به وجود آیند . درصورتی که این عوارض آزاردهنده هستند به پزشک مراجعه کنید.

منبع ایده آل شو

همچنین بخوانید :

طریقه مصرف امپول وینسترول

مزایا و معایب افزایش هورمون تستوسترون برای مردان

سوستانن Sustanon چیست و چه استفاده در بدنسازی و چه عوارضی دارد؟

۳ آذر ۱۳۹۷

۲۵ آبان ۱۳۹۷

۲۲ مهر ۱۳۹۷

۱۷ مهر ۱۳۹۷

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۹ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

متاسفانه از قرص سیلدنافیل به منظور تاخیر در انزال استفاده می کنند و یکی از …

طریقه مصرف امپول وینسترول
طریقه مصرف امپول وینسترول
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *