طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

دوره مقدماتی php
طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره
طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

موخوره یشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می آید و به خاطر خشکی بیش از حد و با شدت برس کشیدن بر موها ایجاد می شود. وقتی که سطح محافظ مو از بین می رود امکان جایگزینی آن دیگر میسر نیست. اگر شما تغذیه سالم و متناسبی داشته باشید کیفیت مو به طور بارزی تحت تاثیر قرار می گیرد.

یک متخصص پوست و مو می گوید:مو از سولفوپروتئین تشکیل شده است و می توان گفت که بخش مرده فولیکول مو است.

وی گفت:خشکی مو می تواند به دلایل ژنتیکی یا استفاده از شوینده هایی که استاندارد نیستند، شرایط آب و هوایی محل زندگی افراد، استفاده از سشوار و اتوی مو باشد. این متخصص پوست و مو افزود:کرم های مو پایه روغنی دارند و از روغن ساخته شده اند . استفاده از آنها موجب بروز درخشندگی و نرم شدن موها می شود. امیری گفت:افرادی که دارای موهای خشک هستند می توانند از روغن هایی مثل روغن بادام برای موهای خود استفاده کنند زیرا روغن بادام می تواند از خشکی و موخوره مو پیشگیری کند.

مطالب پر بازدید


دوره مقدماتی php

روغن زدن به موها شیوه سنتی است که خانمها و آقایان به طور مساوی در خیلی از فرهنگ ها در کل جهان از آن اطاعت می کنند. روغن زدن به موها آن ها را بادوام تر، نرم تر و درخشان تر می کند. این کار را هم می توان با مقدار کمی روغن به عنوان یک درمان (که لازم نباشد آن را بشویید و تمام روز روی موهایتان باقی بماند) انجام داد و هم می توان مقدار زیادی روغن استفاده کرد و بعد از اینکه روغن اثر جادویی خود را روی موها گذاشت، آن را شست.

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

1-روغن را بر اساس فوایدی که برای موهایتان به همراه خواهد داشت انتخاب کنید. از آنجا که روغن های مختلف فواید متعدد و متنوعی دارند، نیاز دارید که کمی در مورد موها و مسائل مربوط به پوست سرتان تحقیق کنید که شامل از بین بردن شوره سر، درخشان کردن موها، حجم دادن به موها یا کاهش خشکی و … می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای کمک به تصمیم گیری تان وجود دارد :
– هرگز روغن اسانسی را به تنهایی به مو یا پوست سرتان نزنید. ابتدا باید آن را داخل یک روغن حامل بریزید. روغن حامل یک روغن “پایه” است که روغن های اسانسی را داخل آن می ریزند و آنها را برای استفاده بی خطر، رقیق می کنند. ۲ – ۱۰ قطره از روغن اسانسی (بسته به قدرت آن) را قبل از استفاده با چند قاشق غذاخوری یا بیشتر روغن حامل مخلوط کنید.
– روغن های حامل خوب عبارتند از روغن زیتون، روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل.
این روغن ها خواص خود را دارند (از این رو نیازی به اضافه کردن اسانس های روغنی نیست، مگر اینکه خودتان بخواهید.) اما در دسترس بودن و قیمت هم چیزهایی است که باید در نظر گرفت.
– روغن های اسانسی به خاطر خواص شان انتخاب می شوند و این کار نیازمند این است که مسائل مربوط به مو و اینکه چه روغنی می تواند به موهایتان کمک کند را بدانید. موارد استفاده از روغن های اسانسی روی مو عبارتند از: چوب صندل، یلانگ یلانگ، گل شمعدانی و اسطوخودوس برای موهای خشک؛ چوب صندل، چوب بلسان بنفش و گل شمعدانی برای موخوره؛ بابونه رومی، مریم گلی کلاری، لیمو، رزماری درخت چای برای پوست سر؛ درخت چای، چوب سدر، رزماری، لیمو، ترنج، چوب صندل و مریم گلی کلاری برای پوست سر چرب؛ رزماری، لیمو، چوب سدر، سنبل، گل شمعدانی برای موهای معمولی؛ اسطوخودوس، نعناع هندی، چوب بلسان بنفش برای پوست سر پوسته پوسته؛ سرو، چوب سدر، مریم گلی کلاری، لیمو، اسطوخودوس برای موهای چرب و رزماری، آویشن و مریم گلی کلاری برای ریزش مو.
– روغن آرگان، روغنی است که می توانید -در مقادیر کم- مستقیماً به موهایتان بزنید. این روغن گران قیمت است اما برای براق کردن و کاهش وز موها فوق العاده است.

طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

2-چند قطره از روغن را کف دست تان بریزید.

3-دست هایتان را چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور مساوی همه جای دست تان پخش شود.

4-انتهای موهایتان را در دست هایتان فشار دهید. انتهای موها معمولاً قسمتی است که بیشترین آسیب را دیده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

5-دوباره دست هایتان را روغنی کنید و به آرامی دست هایتان را در طول موهایتان از بالا به پایین بکشید. به میزان لازم این مرحله را تکرار کنید.
اگر می خواهید روغن روی موهایتان بماند، یکبار انجام دادن این مرحله باید کافی باشد. نباید موهایتان چرب به نظر برسد.
اگر می خواهید روغن را از روی موهایتان بشویید، چند بار این مرحله را تکرار کنید. موهایتان باید روغنی باشد اما نه طوری که با روغن خیس شده باشد.
اگر می خواهید موهایتان درخشان شود، روغن نارگیل را روی پوست سرتان ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی موهایتان بماند. سپس صبح روز بعد موهایتان را بشویید.

6-روغن را فقط به نوک انگشتان تان بمالید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. اما اگر می خواهید روغن روی موهایتان بماند از این مرحله صرف نظر کنید.

7-با استفاده از یک برس، روغن را روی موهایتان پخش کنید. موهایتان را نکشید و آنها را با حرکات آرام برس بزنید.

منبع-http://phow.ir

مطالب مرتبط

سلام من 22سالمه وسط موهای من کمی کم شده و موهای چربی دارم.حتما باید هر شب موهای خودم رو بشورم وگر نه از شدت خارش ازیت میشم.وبعد از شست شو هم موهام پیچ خورد میشه به خاطر اون روغن بادم تلخ میزنم . سوال اول ایا شست شو هر شب باعث ضعیف شدن مو میشود سوال دوم ایا با موهای چربی که دارم و هرشب شست و شو میکنم مشکلی نداره که روغن بادم بزنم .اگر هم نزم موهام صاف خوش حالت نمیشه و چون که موهام چربه از روغن بادام استفاده میکنم چقدر باید روغن بمونه روی موهام

سلام خسته نباشيد …ممنون بابت مطالب عاليتون
يه سوال من چون موهاي خشكي دارم روش روغن زدن رو دقيقتر ميخاستم بپرسم اول اينكه من اگه موهاي مرطوبم رو با دستم اول به انتهاي مو و بعد به ساقه مو روغن بزنم انوقت كف سرم چي ؟ چون خشكي در اصل براي كف سره
و دوم اينكه من وقتي روغن بيشتر ميزنم به كف سرم و ماساژ ميدم خيلي به سختي پاك ميشه يعني چندين بار بايد شامپو بزنم و خوب بدتر ميشه يعني به اين راحتيا حالت چربيش نميره و خيلي بدم مياد
و خوب استفاده چند بار از شامپو خودش خوب نيست
ممنون ميشم كمكم كنيد

سلام فقط نوک انگشتانتان را به روغن اغشته کنید و به پوست سر ماساژ دهید اثر خودش را می گذارد لازم نیست خیلی چرب کنید که هنگام شستشو دچار مشکل شوید

چند بار در هفته باید از روغن بادام تلخ برای تقویت مو استفاده کرد؟ وچقدر باید روی مو ها بمونه؟

سلام هفته 2 بار و بسته به خشکی موهایتان دارد میزان ماندن روی سر

سلام . من به مدت یک ماه مرتب به موهام روغن زیتون بادام شیرین نارگیل و فندق زدم. موهام دکلره کرده بودم و خشک بود . به پوست سرم هم زدم ولی الان پوست سرم خشک شده و پوسته پوسته شده قسمت جلوی سرم . من روغن زدم بهتر شه بدتر شد. روز اول که میرم حموم خوبه ولی از فرداش پوسته های کف سرم مشخص میشه. هفته ای سه بار روغن میزدم. چیکار کنم

سلام من موهام خشک وشکننده هستش روغن زیتون ونارگیل گرفتم بنظرتون بعداز دویاسه ماه نتیجه میگیرم؟موهام خیلی آسیب دیده??

سلام بله روغن زیتون برای مو های خشک معجزه می کند

طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

سلام خسته نباشید من برای این که موهام خشک نباشه و ریزش موهام کم شه روغن زیتون میزنم بعدش دو سه روز روی موهام میمونه بنظرتون باعث ریزش نمیشه؟؟؟؟

سلام خوب هستین؟لطفا انقد طولانی نزارید رو موهاتون بمونه

سلام خسته نباشید
من ریزش موی زیادی دارم چن سالی هس ک از بغل خالی میشه و الان هم در جلوی سر حجم موهام بسیار کم شده و کمتر میشه. بعد از استحمام از روغن شترمرغ استفازه میکنم ک درمانش زیاد ب چشم نمیاد. خواهش میکنم راهنمایی کنین دارم کلافه میشم

سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرماییدنکات مهم در رابطه با ریزش مو و روش های درمان

سلآم ،
من تو یه کانال خونده بودم که برای رفع موخوره از شب به موهامون روغن زیتون بزنیم بذاریم تا صبح بمونه
منم چندبار امتحان کردم اینو
البته بدون اضافه کردن چیز دیگه‌ای
ینی همون روغن زیتون خالی فقط
الانم نمیدونم چرا موهام انگار ریزش پیدا کرده
ممکنه که به این موضوع ربط داشته باشه؟

  • مدل پردهای جدید اتاق خواب عروس
  • سلام امکانش کم میباشد که باعث ریزش موی شما شود اما برای جلوگیری از ریزش مو مطلب زیر را مطالعه فرمایید10 کلید طلایی برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامتی آنها

    سلام موهای من در اثر سشوار زیاد باعث اسیب دیدگی شدید شده بعد این 27مرداد عروسی در پیش داریم بعد میخواستم بدونم تا اون موقع با استفاده از روغن نارگیل و بادام تلخ و روغن زیتون مترکیب کردم ترمیم میشه؟

    سلام اگر مو های شما خشک شده از روغن زیتون و حتی سس مایونز هم میتوانید استفاده کنید

    اگه روغن زیتون زیاد بزنیم و یه شبم باقی بمونه چی میشه؟

    سلام اگر موهای خشکی دارید بهتر است چند ساعت قبل از استحمام روغن زیتون را روی ساقه ی موهایتان بزنید و با کلاه بپوشانید بعد از چند ساعت موهایتان را بشویید کاملا نرمی موهارو احساس میکنید

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    سلام من موهام چرب و کم حجم و نازکه ، میخواستم بپرسم چه روغنی استفاده کنم خوبه و نکته خاصی درمورد استفادشون باید رعایت کنم؟ و اینکه با توجه به چربی موهام روغن زدن باعث بیشتر شدن ریزش نمیشه؟

    با سلام مطلب زیر قبلا در سایت بوده را مطالعه فرمایید .https://www.hidoctor.ir/246953_%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%B1%D8%A8.html/

    سلام . من ۱۸ سال دارم و فکر میکنم وسط موهام ریخته چون موهامو زدم میبینم وسطش کمیش سفیده و یکمی ازوجلو رفته عقب و از وقتی موهامو زدم رشتش کم شده واسه تقویت و افزایش رشد موهام چکار کنم ؟خواهشا راهنماییم کنید?

    سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرماییدتقویت و رشد مو با مصرف خیار

    با سلام و عرض ارادت بفرمایید در هفته چند بار از روغن کرچک برای مو ی سر می توان استفاده کرد. ایا حدی دارد؟

    برای داشتن موهای عالی، دو بار در هفته به موهایتان روغن بزنید.

    ممنون از مطلب خوب و کاملتون

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    بادام تلخ با وجود داشتن مواد سمی و خطرناک در علم پزشکی و داروسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. مطالعات مختلفی روی خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و درمان بیماری‌ها صورت گرفته است. البته به دلیل سمی بودن نباید از مضرات روغن بادام تلخ هم غافل شد. در این مقاله شما را با فواید روغن بادام تلخ برای مو، پوست و سلامتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

    بادام یکی از مغز دانه‌های مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها به کار برده می‌شود. درخت بادام از گیاهان خانواده «گلسرخیان» (Rosaceae) است و تقریباً در سراسر دنیا کشت و پرورش داده می‌شود. این درخت دو واریته مختلف دارد که محصولات شیرین و تلخ متفاوت تولید می‌کنند. بادام تلخ از درخت Prunus amygdalus var.amara حاصل می‌شود و حاوی مواد سمی است. دانه بادام تلخ از نظر ظاهری کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام شیرین است.

    بادام تلخ طی فرآیندی مخصوص روغن گیری می‌شود. ۵۰ درصد روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است. ۵۰ درصد باقی‌مانده این روغن هم حاوی چربی تک غیر اشباع و ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است.

    روغن بادام تلخ فواید بسیاری دارد و به ویژه برای سلامت پوست و مو مفید است. اما این روغن به دلیل وجود مواد سمی خوراکی نیست و در کل فقط باید به صورت موضعی و خارجی به کار رود.

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    مصارف خوراکی و درمانی روغن بادام تلخ حتما باید زیر نظر پزشک و در دوزهای محدود صورت گیرد. مصرف خوراکی روغن بادام تلخ در مقادیر زیاد اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد.

    همچنین توصیه می‌شود هر گونه مصرف این روغن را در دوران بارداری و شیردهی متوقف کنید. استفاده از روغن بادام تلخ برای نوزاد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

    دو ماده از ترکیبات موجود در روغن بادام تلخ، یعنی هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، برای باکتری، میکروب، قارچ و ویروس هم بسیار سمی هستند و به همین دلیل به عنوان مواد ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس شناخته می‌شوند.

    از زمان قدیم ترکیبات تلخ مانند کینین برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همه مواد تلخ حاوی ترکیبات آلکالینی هستند که با شدت‌های مختلف، سمی محسوب می‌شوند. این سمی و تلخ بودن مانع رشد باکتری، میکروب و ویروس در بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند تب را کاهش دهد.

    روغن بادام تلخ نیز در دوزهای بسیار کم برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    روغن بادام تلخ برای از بین بردن کرم روده هم استفاده می‌شود. ولی همان‌طور که گفتیم برای مصرف خوراکی حتما باید از پزشک اجازه بگیرید.

    یکی از کاربردهای دیگر روغن بادام تلخ درمان عفونت گوش است. این روغن باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و می‌تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد. برای این کار یک قاشق غذاخوری از روغن بادام تلخ را درون کمی آب داغ بریزید و آن را درون گوش خود بچکانید.

    ماده سمی گلیکوسید آمیگدالین موجود در روغن بادام تلخ، روی اعصاب اثر می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به هر نوع احساسی از جمله درد، بی حس می‌کند. البته از آنجا که خوردن این ماده می‌تواند باعث بی حسی بدن و بیهوشی هم بشود، باید استعمال خارجی داشته باشد.

    بنابراین اگر به سردرد دچار شدید، می‌توانید مقداری از روغن بادام تلخ را با سرکه ترکیب کنید و این محلول را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید.

    از خاصیت آرام‌بخشی و تسکین درد بادام تلخ برای درمان درد عضلات و اسپاسم زانو هم استفاده می‌شود.

    بدن به طور طبیعی مواد سمی موجود در بدن را از طریق تعریق، ادرار و مدفوع خارج می‌کند. زمانی که روغن بادام تلخ به میزان بسیار کم خورده شود، بدن تلاش می‌کند آن را با ادرار زیاد دفع کند و از این رو وادار به افزایش حجم ادرار می‌شود. این ادرار کردن مکرر می‌تواند به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کند.

    مطالعات اخیر نشان داده است که به دلیل وجود ماده هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانیک، روغن بادام تلخ برای مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی مفید است. این روغن رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. به این ترتیب سلول‌های سالم امکان رشد و ترمیم پیدا می‌کنند.

    روغن بادام یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روغن‌ها برای سلامت مو است. روغن بادام تلخ مو را تغذیه و سلامت آن را بیشتر می‌کند. این روغن شکنندگی و آسیب مو را درمان می‌کند و درخشش آن را افزایش می‌دهد.

    از دیگر خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌توان جلوگیری از ریزش مو را نام برد. برای تقویت و درمان ریزش مو کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست سر بریزد و سپس کف سر را ماساژ دهید.

    این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به کار می‌رود. استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو، مژه، ریش و سبیل هم می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

    روغن بادام تلخ به راحتی توسط پوست جذب می‌شود. این روغن خاصیت آب‌رسانی دارد و می‌تواند برای درمان چین و چروک پوست مفید باشد. ماساژ بدن با این ماده موجب درمان خشکی پوست می‌شود.

    با توجه به خواص ذکر شده، می‌توانید این ماده را برای درمان خشکی و تقویت ناخن‌ها هم به کار ببرید. به طور کلی روغن بادام تلخ برای درمان پوسته پوسته شدن، پیری و چین و چروک مفید است.

    استفاده از روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم هم نتایج مثبتی دارد. یک تا دو قطره از روغن را هر شب قبل از خواب در ناحیه اطراف چشم بمالید و صبح آن را بشویید.

    این روغن برای رفع ترک پوست و لکه‌های پوستی هم مفید است. پس مصرف آن را برای از بین بردن جای جوش فراموش نکنید. تأثیر روغن بادام تلخ بر پوست سریع مشاهده می‌شود.

    یکی دیگر از خواص روغن بادام تلخ برای پوست، درمان عفونت پوستی، خصوصاً عفونت‌های مربوط به پا است. روغن بادام تلخ را با آب مخلوط کنید و آن را روی پوست در ناحیه عفونی بمالید تا آن را تیمار کند و رشد قارچ‌ها را از بین ببرد. این روغن زخم عفونی را هم درمان می‎‌کند.

    این روغن از آسیب اشعه ماورای بنفش هم تا حدی جلوگیری می‌کند. البته بهتر است همیشه برای محافظت کامل در برابر نور خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

    بهتر است قبل از استفاده کردن از این روغن روی پوست و مو، کمی آن را با دست گرم کنید تا به دمای بدن شما برسد.

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    روغن بادام تلخ مایعی شفاف به رنگ زرد روشن است که اگر کهنه شود، به صورت مایعی کدر در می‌آید. بوی این روغن قوی و تلخ است و یکی از راه‌های تشخیص آن از روغن بادام شیرین همین عطرش است.

    این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می‌شود. به همین دلیل باید آن را در ظرف در بسته و در محیط تاریک و سرد نگهداری کنید.

     − 
    سه
     = 
    یک

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    مجله ویسکا شاپ

    محتوا

    درمان موخوره و کمک به حفظ زیبایی موها یکی از مهم ترین مباحث حوزه سلامت مو می باشد.

    موخوره نیز مانند بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت مو، به دلایل مختلف و در شکل های متفاوت ایجاد می شود.

    امروزه با افزایش آلودگی هوا و حضور ذرات معلق در محیط اطراف و وجود سایر آلودگی های محیطی

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    باعث افزایش عوامل تهدید کننده سلامت مو می باشد . در کنار این عوامل استفاده از ابزار و

    محصولات شیمیایی حالت دهنده مو و رنگ های شیمیایی نیز این روند را تشدید می کند .

    یکی از مشکلاتی که معمولا برای موها ایجاد می شود خشکی بیش از حد و در نتیجه آن ایجاد موخوره می باشد .

    موخوره به معنی دو یا چند قسمت شدن انتهای موها میباشد که در شرایط وخیم تر ممکن است حتی از وسط موها نیز ایجاد شود .

    برای درمان موخوره و رفع دیگر مشکلات موها باید ابتدا علت این مشکلات را شناخته ،

    و سپس نسبت به انتخاب بهترین راه برای از بین بردن آن اقدام کنیم .

    با اینکه به نظر می رسد در اکثر نمونه ها راهی جز کوتاه کردن موها برای رفع موخوره وجود ندارد،

    اما در این مقاله با بهترین روش های پیشگیری و درمان موخوره آشنا می شوید .

    همه می دانیم که ” پیشگیری بهتر از درمان است ” ، پس بزرگترین قدم در درمان موخوره در واقع

    جلوگیری از ایجاد آن است و همینطور بزرگترین قدم در پیشگیری از ایجاد یک مشکل شناخت علت

    ایجاد آن مشکل است . به همین دلیل در این قسمت از مقاله به معرفی عوامل ایجاد موخوه می پردازیم.

    موخوره به عوامل زیادی ایجاد می شود و تقریبا همه آن را تجربه می کنند .

    زیرا هر قدر هم که مراقبت از مو مناسب باشد باز هم انتهای مو در معرض خشکی است .

    میزان مواد غذایی و رطوبتی که برای سلامت مو مورد نیاز است در انتهای مو به میزان کافی نیست .

    به همین دلیل و اصطکاک بیشتر در قسمت انتهایی مو ها، خشک شدن مو در این قسمت طبیعی است.

    بنابراین بهترین روش برای جلوگیری کردن از موخوره کوتاه کردن مرتب موهاست .

    این کوتاه کردن به صورت دوره ای در حدود هر 2 ماه یک بار باشد .

    هر بار به اندازه نیم سانت از موها را کوتاه کنید تا علاوه بر جلوگیری از ابتلا به موخوره، رشد مو را نیز افزایش دهید.

    در گام بعد روش های مراقبت از مو مطرح می شود که در ادامه آن را بررسی می کنیم .

    ابتدا نگاهی به عوامل ایجاد موخوره می اندازیم .

    محصولی که موهای خود را با آن شستشو می دهید، تاثیرگذاری فوق العاده بالایی بر سلامت موها خواهد داشت.

    شامپو و دیگر محصولات شستشوی مو می توانند میزان رطوبت ، چربی و سلامت موی شما را تعیین کنند.

    برای انتخاب محصولی مناسب ، مهم ترین نکته شناخت نوع و تیپ موی خودتان است.

    با توجه به شرایط پوست و موی سر و همچنین مشکلات آن ها نسبت به تهیه محصولات شستشو اقدام کنید.

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    تغیر حالت مو ها و ماندگاری آن برای بازه زمانی طولانی ، معمولا در حرارت های بالا انجام می شود.

    این موضوع و همچنین نامرغوب بودن مواد مورد استفاده در این روند مشکلات زیادی برای مو به همراه خواهد داشت.

    خشک شدن موها و از بین رفتن آب میان بافتی موها یا آسیب به بافت پروتئینی مو که منجر به موخوره می شود ،

    از مهم ترین مشکلات پس از فر یا صاف کردن موها می باشد.

    حالت دادن موقت به موها نیز معمولا با استفاده از اتو ی سشوار انجام می شود.

    حرارت در صورت استفاده بیش از حد از این ابزار می تواند سبب خشکی مو و آسیب به آن شده و ایجاد موخوره کند.

    برای درمان موخوره باید استفاده از ابزارهای حالت دهی به مو را به حد اقل برسانید.

    رنگ مو های شیمیایی از دیگر عوامل آسیب رسان به مو بوده که با وجود تمام مشکلاتی که ایجاد می کنند

    همچنان محبوبیت داشته و رنگ کردن مو بخش مهمی از متد های زیبایی مو است .

    به همین علت استفاده از برند های معتبر و با کیفیت اهمیت بسزایی در کاهش آسیب دارد.

  • عکس نوشته زرفام
  • همانطور که چرب شدن زیاد مو سبب آسیب به آن و کاهش رشد می شود ، شستشوی بیش از حد نیز مضر است.

    این کار سبب خشکی مو ها می شود ، برای درمان موخوره باید تعداد دفعات شستشو و شامپوی خود را کنترل کنید.

    اسپری حالت دهنده مو و همچنین دیگر محصولات مانند چسب و ژل مو در صورت استفاده زیاد آسیب رسان هستند.

    پس از مصرف این محصولات باید حتما موها را بشویید و آن ها را با شوینده مناسب از روی مو پاک کنید.

    این مشکل نیز به دلایل زیادی ایجاد می شود ، چربی بخش مهمی از ساقه مو را تشکیل می دهد.

    از دست دادن چربی سبب می شود موها ضمخت و خشک شده و به موخوره مبتلا شوند.

    هنگام تردد در مکان های شلوغ و پر گرد و غبار حتما مو های خود را بپوشانید .

    مواد مضر پراکنده در محیط اطراف روی موها نشسته و سلامتی آن را تهدید می کنند.

    نور آفتاب نیز در صورت تابش مستقیم و مداوم برای موها مضر است و به تدریج سبب خشک شدن آن می شود.

    برای رفع این مشکلات و درمان موخوره و حتی جلوگیری از آن باید از مو محافظت کنید.

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    دوش گرفتن با آب داغ اگر به صورت روتین انجام شود قطع موهای شما را نابود می کند.

    بهترین حالت برای جلوگیری از آسیب دیدن مو ، شستن آن با آب ولرم و در حالت نشسته است.

    مواد غذایی که مصرف می کنیم قطعا تاثیر مستقیم بر سلامت مو و پوست دارد.

    به همین دلیل رژیم غذایی متشکل از پروتئین ، ویتامین و چربی آن هم به میزان متعادل برای سلامت موها ضروری است.

    همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از عوامل ایجاد موخوره چیز های کوچک روزمره هستند

    که ممکن است به انجام آن ها عادت کرده باشیم و حتی متوجه امکان ایجاد خطر برای موهایمان نباشیم .

    همانقدر که این علل ساده به نظر می رسند ، مشکل آفرین نیز هستند و می توانند در طولانی مدت سلامت مو را تهدید کنند .

    اما نگران نباشید ! راه حل رهایی از این مشکلات نیز بسیار ساده است ،

    به طوریکه با از بین بردن چند عادت بد و پیش گرفتن عادات خوب می توانید آن ها را حذف کنید .

    رعایت همین نکات ساده میتواند تا حد زیادی شما را در روند رفع موخوره جلو ببرد .

    در این قسمت از مقاله بهترین ، موثرترین و ساده ترین روش های رفع موخوره را معرفی می کنیم :

    منظور از رفع موخوره در واقع جلوگیری کردن از ایجاد این مشکل همیشگی است .

    بسیاری از ما دو شاخه و یا نازک و خشک شدن مو در انتهای ساقه را تجربه کرده ایم .

    این باعث می شود موها زبر و خشن شده و ظاهر مناسبی نداشته باشند .

    در میان روش های طبیعی برای رفع موخوره و خشکی مو روغن درمانی روشی مطرح است .

    علت محبوبیت این روش در واقع در سادگی و تاثیرگذاری آن نهان است .

    این روش علاوه بر رفع موخوره فواید بسیار چشم گیری برای مو دارد و به همین دلیل محبوب است .

    روغن های طبیعی برای این منظور طیف متنوعی دارند و این تنوع انتخاب را راحت می کند.

    همه با توجه به نیاز و توانایی هزینه خود می توانند این متد را به کار برده و از نتیجه آن مطمعن باشند .

    درصد بازدهی در این روش طبیعی بسیار بالاست و حتما ارزش امتحان کردن را دارد .

    در گروه بعدی روش های رفع موخوره ، به کارگیر ماسک ها و مواد طبیعی قرار دارد .

    این مواد طبیعی در دسترس و عمومی هستند و بیشتر جنبه مراقبتی و پیشگیرانه دارند .

    در ادامه با برخی از این روغن ها و روش ها برای رفع موخوره همراه ما باشید .

    نحوه استفاده از هریک از مواد فوق جهت درمان موخوره به شرح زیر است

    در این گروه از روش های درمان تعدادی از محبوب ترین روغن های طبیعی مناسب برای

    رفع مشکلات مو از جمله موخوره را معرفی می کنیم ، نحوه استفاده از این روغن ها با یکدیگر

    متفاوت است و تاثیر گذاری آن ها بر افراد مختلف نیز تفاوت خواهد داشت . اما به طور کلی

    می توان گفت تاثیرات مثبت آن بسیار زیاد است و با این روش حتما به نتیجه می رسید .

    روغن های طبیعی عموما سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند .

    نقطه قوت این روش ها بی خطر بودن آن است که بعنی با قطع مصرف آن دچار مشکل نمی شوید .

    روغن ها جذبی سریع دارند و در مدتی کوتاه تاثیر خود را در رفع موخوره و خشکی مو نشان می دهند .

    اغلب علاوه بر رفع خشکی و آبرسانی به مو ، روغن درمانی فواید چشم گیر دیگری برای مو دارد .

    کمک به رشد موها و افزایش استحکام مو از جمله این خواص ارزشمند است .

    در ادامه می توان از بسیاری از این روش ها برای درمان مشکلات و بیماری های پوست سر بهره برد .

    برای مثال التهابات پوستی و بیماری های قارچی کف سر با روغن درمانی قابل رفع هستند .

    در ادامه به برخی از بهترین روغن های طبیعی برای رفع موخوره اشاره می کنیم .

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    روغن های طبیعی

    امروزه روغن کرچک را به عنوان معجزه ای در زمینه مو و زیبایی می دانند،

    که تاثیرات آن علاوه بر درمان ، جنبه پیشگیری از مشکلات و بیماری ها را دارد .

    همانطور که بیان شد خشکی مو مهمترین عامل موخوره می باشد .

    استفاده از روغن کرچک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی آن ، به سرعت موخوره را رفع خواهد کرد

    به علاوه با تقویت پوست سر، به خوبی ساقه های مو را نیز تغذیه می کند .

    برای استفاده از این روغن مخلوطی از روغن زیتون و روغن کرچک را که به دمای محیط رسیده است،

    روی سر ماساژ دهید و پس از دو ساعت دوش بگیرید .

    روغن کرچک در گروه روغن های چگال و سنگین قرار دارد به همین دلیل ممکن است استفاده آن سخت باشد .

    برای یک نواختی در اعمال روغن ابتدا آن را با کف دست مالش دهید

    با گرمای دست روغن روان تر شده و اعمال آن راحت تر صورت می گیرد .

    همچنین می توان آن را با روغن های طبیعی سبک تر مخلوط کرد و ترکیب را استفاده کرد .

    در میان روغن های طبیعی ، روغن مار بهترین انتخاب برای تقویت مو می باشد . این روغن

    که از زمان های قدیم مورد استفاده بوده است حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب ضروری

    برای رشد مو می باشد و دارای مقدار زیادی ویتامین E  می باشد . برای استفاده از این روغن

    موهای خود را با آن ماساژ دهید و پس از ساعتی آن ها را با یک شامپوی ملایم بشویید .

    روغن مار اصل برای رفع موخوره بسیار مناسب است .

    زیرا این روغن نسبت نفوذ بالایی دارد و آبرسانی بیشتری برای مو به همراه دارد .

    به طور کلی مهم ترین کاربرد این روغن برای زیبایی نیز فواید آن برای موها می باشد .

    روغن مار کم یاب تر از اکثر روغن های طبیعی دیگر است و همین دلیل قیمت آن بالاتر می باشد .

    این روز ها آوازه روغن آرگان همه جا به گوش می خورد . اگر شما مرتبا از این روغن استفاده

    کنید یقیناً می توان گفت دیگر به مشکلی در زمینه سلامت مو ها بر نخواهید خورد .جهت

    استفاده از این محصول برای مو ، آن را روی سر استعمال کنید و دوش بگیرید . انجام این کار

    علاوه بر درمان موخوره باعث رفع زبری ، خشکی ، وز ، شکنندگی و آسیب دیدگی مو می شود .

    روغن آرگان بویی مطبوع دارد و به دلیل طبیعت گرم و ملایم خود برای اکثر افراد مناسب است .

    روغن آرگان اصل مرطوب کنندگی بالایی دارد و به دلیل مواد مغذی خود تاثیر گذاری آن سریع است .

    یعنی شما در مدت کمی شاهد تغییر در وضعیت مو و پوست سرتان خواهید بود .

    از آنجا که روغن بادام دارای مقادیر فراوانی ویتامین و اسید های چرب امگا می باشد ، یک گزینه

    خوب برای درمان موخوره به حساب می آید . برای استفاده از این روغن آن را در یک روغن حامل

    مناسب مخلوط کرده و روی مو استعمال کنید .

    میوه آووکادو به علاوه روغن هسته آووکادو از جمله ترکیبات نوظهور برای رفع موخوره می باشد.

    مواد مغذی موجود در این ماده بسیار زود جذب است و این عامل باعث می شود که به راحتی

    پوست سر و پیاز مو را تقویت کند و مشکلات را از پایه حل کند . استفاده از ماسک آووکادو ،

    به مدت نیم ساعت روی سر و سپس شستشوی آن می تواند تاثیرگذار باشد .

    نکته مهم در استفاده از عسل ، اطمینان از طبیعی بودن آن است زیرا در غیر این صورت

    نتیجه مطلوب را ایجاد نخواهد کرد . ترکیب مقداری عسل و کشک طبیعی و استفاده این

    ماسک روی سر موخوره را درمان می کند . یادتان باشد پس از بیست دقیقه این ماسک را بشویید

    این ماده غذایی را می توان جزو پرخاصیت ترین ها دسته بندی کرد . تخم مرغ حاوی انواع

    پروتئین ها ، ویتامین ها و اسید های چرب است که همگی برای مو و سلامت پوست سر

    مهم و حیاتی هستند . تخم مرغ به تنهایی و یا با موادی مانند روغن زیتون ، موز و عسل

    میتواند فولیکول های مو را احیا کند و در درمان موخوره موثر باشد .

    این ماده یکی از ارکان اصلی برای حفظ سلامت موهاست ، بنابراین حتما باید مقدار کافی

    از آن به پوست سر برسد . برای درمان موخوره باید تعداد دو الی سه عدد کپسول ویتامینE

    را در آب ولرم باز کنید و انتهای مو را در آن قرار دهید .

    آلوئه ورا یک گیاه همه کاره است . کافیست مقداری از ژل این گیاه را به تنهایی یا در ترکیب

    با روغن نارگیل روی ساقه موها ماساژ دهید و پس از مدتی بشویید . با این روش از موخوره

    خلاص خواهید شد

    سس مایونز به طور شگفت انگیزی در از بین بردن خشکی موها موثر است به همین دلیل

    میتواند درمان موخوره را عملی کند . برای این کار سس مایونز را تا سه بار در هفته در انتهای

    مو ها استعمال کنید .

    لازم به ذکر است که برای به کارگیری روش های فوق جهت درمان موخوره ، باید ابتدا حتما

    از علت آن آگاه شوید و پس از از بین بردن علت مشکل ، قدم بعدی را در مسیر درمان بردارید .

    موارد بالا تعدادی از روش های خانگی و آسان درمان موخوره می باشد. استفاده از این روش های آسان

    برای درمان موخوره بهتر از استفاده از روش های شیمیایی می باشد. زیرا روش های طبیعی علاوه بر رفع موخوره

    به زیبایی و سلامت موهای شما نیز کمک می کند.

    منبع : food.ndtv

    هرگونه کپی برداری از مطالب بالا بدون ذکر منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

    به نظرم بهترین راه درمان موخوره استفاده از روغن آرگان است.

    ديدگاه ها غيرفعال می باشد.

    جهت ارتباط با فروشگاه ویسکا اویل با شماره های زیر تماس حاصل گردانید :

     

    آدرس فروشگاه : مشهد – جاده ویلاشهر 3 راهی دوم – پلاک 256 فروشگاه ویسکا اویل

    سفارش های شما به 3 طریق میتوانند ثبت و پرداخت شوند . این 3 روش عباتند از : 1 -پرداخت کارت به کارت 2- پرداخت در محل 3- پرداخت آنلاین

    برای ثبت سفارش هم میتوانید از طریق خود وب سایت اقدام کنید و هم میتوانید با مشاورین تماس بگیرید و سفارش را ثبت کنید . پرداخت در محل 6 روز و پرداخت کارت به کارت و آنلاین 2-3 روز طول میکشد .

    توسعه توسط فروشگاه معتبر آنلاین ویسکا اویل

    “یاسمن” از تو می‌خواهد این مطلب را با دقت بخوانی تا به مهم‌ترین فواید روغن بادام تلخ برای مو پی ببری. به “یاسمن” اعتماد کن و برای شروع، به صورت هفتگی یا دست‌کم ماهانه، از روغن بادام تلخ برای موهای خود استفاده کن. در ادامه، روش این کار را هم به تو توضیح خواهیم داد.

    ۱. روغن بادام تلخ برای شوره سر

    نخستین مزیت استفاده از روغن بادام برای موها آن است که از شر شوره سر خلاص می‌شوی! روغن بادام تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها و مهم‌تر از همه، ترکیبات ضدالتهابی است که از فعالیت باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کنند. این باکتری‌ها مسئول ایجاد چربی روی موها هستند؛ در نتیجه، با استفاده از روغن بادام تلخ، به طور کامل شوره سر خود را درمان خواهی کرد!

    “آیا خواص روغن بادام تلخ و موارد استفاده از آن برای سلامتی را می‌شناسی؟” را اینجا بخوانید.

    ۲. روغن بادام تلخ برای رشد موی سر

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره

    فایده دوم استفاده از روغن بادام تلخ برای موها، افزایش رشد موها است. اگر می‌خواهی رشد موهایت افزایش پیدا کند، باید دست‌کم یک بار در ماه، از روغن بادام تلخ استفاده کنی.

    این روغن سرشار از مواد مغذی برای فولیکول‌های مو است و از آن مهم‌تر، از پوست سر در برابر از اشعه‌های خطرناک UV و همچنین، آلاینده‌های خطرناک محیط که فولیکول‌های مو را مسدود می‌کنند و باعث ریزش موها می‌شوند، محافظت می‌کند.

    با استفاده از روغن بادام تلخ به صورت هفتگی، نه تنها به رشد موهای خود سرعت می‌دهی، بلکه موهایی ضخیم و سالم هم خواهی داشت.

    ۳. روغن بادام تلخ برای سلامت موها

    فایده سوم این است که روغن بادام تلخ از مسدود شدن فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند. این ماده غنی از ترکیبات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به باز شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود نه تنها رشد موها افزایش و ریزش موها کاهش یابد، بلکه ضخامت موها نیز بیشتر شود. با استفاده از روغن بادام برای موها به سرعت شاهد رشد موهایی ضخیم‌تر و سالم‌تر خواهی بود!

    ۴. روغن بادام تلخ برای درخشش موها

    و اما فایده چهارم! روغن بادام تلخ به موها ظاهری فوق‌العاده درخشان می‌بخشد. در واقع، به دلیل وجود برخی از اسیدهای چرب بسیار ضروری، از جمله امگا ۹ در روغن بادام تلخ، پس از استفاده از آن، موها برق و بوی فوق‌العاده‌ای می‌گیرند.

    حالا بهترین روش استفاده از روغن بادام تلخ برای موها را به تود یاد می‌دهیم:

    در یک ظرف شیشه‌ای، سه قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ، سه قاشق غذاخوری روغن آرگان و سه قطره روغن نعناع را با هم مخلوط کن. این ترکیب را به صورت هفتگی یا ماهانه روی پوست سر خود ماساژ بده.

    با شانه زدن موها در زمان استفاده از این ترکیب، می‌توانی مطمئن شوی که روغن بادام به تمام بخش‌های مو رسیده است. سپس موهای خود را با استفاده از یک کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشان و دست‌کم ۲۵ دقیقه صبر کن. پس از این مدت، می‌توانی موهای خود را با شامپوی مورد علاقه‌ات شست‌وشو دهی.

    بیشتر بخوانید: “پرپشت شدن مو با مصرف مواد غذایی مناسب و درست”

    مشترک خبرنامه یاسمن شوید تا از آخرین اخبار مد مطلع شده و سبک های زیبایی و آرایشی را دنبال نمایید.

    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره
    طریقه استفاده روغن بادام تلخ برای موخوره
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *