طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی

دوره مقدماتی php
طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی
طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی

مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف امریکایی است که همانطور که از نامش مشخص است با مرغ تهیه می شود. این غذای خوشمزه به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. در ایران این غذا را نام های کی اف سی یا مرغ سوخاری هم می شناسیم.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر مرغ کنتاکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری مرغ کنتاکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه مرغ کنتاکی با پارسی دی همراه باشید.

کالری مرغ کنتاکی : هر ۱۰۰ گرم ۳۸۸ کالری

طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا اگر پوست مرغ ها را نگرفته اید می گیرید و آن ها را می شوییم و در یک قابلمه ای ۴ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوش بیاید سپس مرغ ها را در آن قرار می دهیم و زمانی که مرغ ها را در آب جوش می گذاریم از جوش می افتد صبر می کنیم تا مجددا به جوش بیاید

و با قاشق کف های روی آب را می گیرییم و بیرون می ریزیم و ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم وداخل قابلمه می گذاریم، همچنین  ۱عدد از سیرها را پوست می گیریم و به همراه یک عدد چوب دارچین داخل مرغ می اندازیم

و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه میدهیم تا با حرارت ملایم مرغ نیم پز شود. مرغ نیم پز را از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شود.سپس در کاسه ای مرغ ها را قرار می دهیم و سیر باقی مانده را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم

و ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده درشت می کنیم روی مرغ ها می ریزیم و زعفران دم کرده را با آبلیمو روی مواد می ریزیم و خوب زیر رو می کنیم دقیقا مانند زمانی که جوجه را می خواهیم طعم دار کنیم.

روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می گذاریم تا مرغ کاملا طعم دار شود. در یک کاسه پودر کنتاکی را میریزیم و یا می توانید از پودر سوخاری استفاده کنید و در کاسه ای دیگر آرد سفید را داریم و تخم مرغ ها را می شکنیم

و زعفران دم کرده روی آن می ریزیم و خوب هم میزنیم،سپس قلم مو آشپزی را داخل روغن زیتون می زنیم و بعد روی مرغ ها خنک شده می کشیم تا کاملا آغشته به روغن شوند و بعد در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم.

در تابه ای روغن می ریزیم به میزانی که مرغ ها در آن تغریبا شناور باشند و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود. تا داغ شدن روغن مرغ ها را ابتدا در آرد سفید کاملا می غلتانیم تا کاملا با آرد پوشیده شود بعد در تخم مرغ می غلتانیم

و در آخر در پودر کنتاکی ( یا پودر سوخاری ) می غلتانیم و در بشقاب می گذاریم سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ صبر می کنیم تا مواد خوب به خورد تکه مرغ ها برود ، سپس در روغن داغ شده مرغ ها را به آرامی قرار می دهیم

و حرارت را ملایم می کنیم تا در ۱۰ دقیقه در  هر دو طرف مرغ ها سرخ شوند و آن وقت مرغ ها را در روی دستمال های که روغن را جذب می کنند قرار می دهیم و در دیس می چینیم و با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و با سس کچاب نوش جان کنید.

تصویر از : mavolay_chicken

همچنین ببینید

مرغ کنتاکی یا kfc یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای جهان است که با گوشت مرغ تهیه می شود. کی اف سی( kfc ) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken است که معنی آن به فارسی مرغ سوخاری کنتاکی می شود. جالب است بدانید برند kfc نام یک رستوران زنجیره ای امریکایی است که در جهان بیش از سیزده هزار شعبه دارد و تنها غذایی که سرو می کند مرغ کنتاکی است. به همین دلیل این غذا را بیشتر در رستوران ها و فست فودها می توانید بیابید. با این آموزش می توانید این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۳ نفر مرغ کنتاکی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مرغ کنتاکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم ، سپس مرغ ها را آغشته به روغن زیتون می کنیم به صورتی که تمام قسمت های مرغ آغشته به روغن زیتون شود ( برای این کار می توان از قلمو استفاده کرد ). حالا مرغ ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

۱ حبه سیر و ۱ عدد پیاز را با رنده درشت خرد می کنیم و روی مرغ ها می ریزیم. پس از آن آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و مواد را مانند مواد جوجه کباب خوب مخلوط می کنیم ، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

توجه داشته باشید که مرغ ها را قبل از سوخاری کردن ، باید نیم پز کنیم. برای این منظور مرغ ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس ۱ عدد پیاز ، ۱ حبه سیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود.طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی

تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ نیم پز شود. پس از اینکه مرغ ها آماده شد آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی مرغ ها برود. در یک ظرف مناسب آرد سفید و شیر خشک را به خوبی مخلوط می کنیم  و کنار می گذاریم.

در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را می شکنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کف کنند. در این مرحله هر قطعه مرغ را به تخم مرغ آغشته می کنیم سپس درون آرد سوخاری می غلتانیم. باید طوری مرغ ها را در آرد بغلتانیم که تمام قسمت های مرغ آردی شود.

بهتر است در یک تابه کوچک و گود مقداری روغن بریزید که مرغ ها در روغن شناور باشند. باید اجازه بدهیم تا روغن کاملا داغ شود سپس قطعات مرغ را به داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید خیلی ملایم باشد تا مرغ کاملا سرخ شود.

به همین ترتیب تمام قطعات مرغ را سرخ می کنیم و در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. سپس مرغ کنتاکی را با سس کچاپ سرو می کنیم. در کنار مرغ کنتاکی می توانید مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید.

مرغ کنتاکی یکی از انواع غذا های خوشمزه است که شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید. در ادامه این مطلب از غذای ملل طرز تهیه مرغ کنتاکی با استفاده از فر به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

مرغ کنتاکی نوعی غذای ملل است که شما می توانید آن را با مخلوطی از قارچ و فلفل دلمه ای  و ادویه و چاشنی هایی مثل زعفران و آبلیمو تهیه کنید. در این بخش طرز تهیه مرغ کنتاکی را با بهترین روش و با استفاده از فر در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

با مرغ می توانید غذا های متنوع و خوشمزه ای مانند ناگت مرغ و رولت مرغ و … تهیه کنید. در این مطلب از آشپزی طرز تهیه مرغ کنتاکی را مشاهده خواهید کرد.

مرغ : 1 عدد
قارچ : 200 گرم
فلفل دلمه ای : 1 عدد
روغن مایع : 2 قاشق غذا خوری
آبلیمو : 1 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده : به میزان لازم
نمک : به مزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز بزرگ : 1 عددطرز پخت مرغ کنتاکی خانگی

در مرحله اول طرز تهیه مرغ کنتاکی ابتدا مرغ را به خوبی بشویید اما پوست مرغ را جدا کنید. سپس تمام قسمت مرغ را زعفران بمالید و به مدت چند ساعت مرغ را در درون یخچال قرار دهید. فلفل دلمه ای و قارچ و پیاز و را به شکل چهار گوش برش دهید و آن ها را در مقداری روغن با حرارت زیاد تفت دهید تا آب نیندازند بعد از اینکه مواد مخلوط شده سرخ شدند می توانید در صورت تمایل مقداری رب گوجه فرنگی به آن ها اضافه کنید بعد از اینکه مواد مرغ کنتاکی به خوبی پخته شدند مقداری زعفران و آبلیمو به آن ها اضافه کنید و مواد را از بعد از 2 دقیقه از روی حرارت گاز بردارید.

در مرحله بعدی روش تهیه مرغ کنتاکی مقداری از مواد تفت داده شده را در درون شکم مرغ بریزید و بعد از اینکه شکم مرغ را با مواد پر کردید شکم مرغ را با نخ بدوزید سپس سیخ جوجه گردان را در درون مرغ فرو کنید توجه داشته باشید که وزن مرغ باید در همه جهات یکسان شود. بال و پای مرغ را با نخ به هم بندید و مرغ کنتاکی را در درون فر قرار دهید.

توجه داشته باشید که قبل از اینکه مرغ را در درون فر قرار دهید زیر مرغ ظرف پیرکسی که حاوی مقداری آب است قرار بدهید با این روش مرغ دیگر خشک نمی شود. گریل فر را روشن کنید و مرغ را حدود 2 تا 3 ساعت در درون فر قرار دهید تا روی مرغ طلایی شود سپس مرغ کنتاکی را بعد از مدت زمان ذکر شده از درون فر بیرون آورید و آن را در درون ظرف پیرکسی قرار دهید و روی مرغ را با فویل بپوشانید و دوباره مرغ را در درون فر قرار دهید و شعله پایین فر را روشن کنید و اجازه دهیدتا مرغ به مدت 1 ساعت در فر بماند بعد از یک ساعت مرغ را از درون فر در آورید و مخلوط مواد را در اطراف مرغ کنتاکی بریزید و مجددا ظرف را به مدت 30 دقیقه در درون فر قرار دهید.

بعد از اینکه مرغ کنتاکی به طور کامل آماده شد آن را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و مخلوط قارچ و آب مرغ باقی مانده در ظرف پیرکس را دور آن بریزید. امیدواریم از طرز تهیه مرغ کنتاکی نهایت لذت را برده ببرید. برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی
طرز پخت مرغ کنتاکی خانگی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *