طرز پخت غذای راتاتویی

دوره مقدماتی php
طرز پخت غذای راتاتویی
طرز پخت غذای راتاتویی


بادمجان: یکي (قلمی باشه و از قسمت بالاییش استفاده کنید که بدون تخمه باشه.)

کدو: یکي(هم اندازه بادمجان باشه.)

پیاز: یکي

سیر: دو حبه

طرز پخت غذای راتاتویی

دوره مقدماتی php

گوجه فرنگی: دوتا

فلفل دلمه ای: نصف یه دونه

نمک و فلفل و سبزیجات معطر تازه

گوجه فرنگی

نمک

فلفل

سیر و پیاز تفت داده

پرشین استار : برای تهیه راتاتوی اصل بادمجان و کدو و گوجه فرنگی و پیاز رو حلقه ای خرد کنید. همشون رو خیلی مرتب توی تابه با روغن خیلی خیلی کم به مدت خیلی خیلی کم تفت بدید. اصلا لازم نیست که برشون گردونید. فقط در این حد یکم ازون حالت خامی در بیاد. البته آخرش من به این نتیجه رسیدم که میشه اصلا تفت نداد، این مواد رو کنار بگذارید. نمک هم یادتون نره.

توی ظرفتون، فلفل دلمه ای خرد شده، سیر خرد شده و یکم از پیاز رو با هم دیگه تفت بدید. و وقتی که یکم نرم شدن از تابه خارج کنید و کنار بذارید.

حالا وقت چیدنه. میتونید از یه ظرف پیرکس کوتاه استفاده کنید که با همون ظرف سرو کنید. من این بار از یه تابه کوچیک استفاده کردم که یکم هم روغن توش ریختم. اول یه برش گوجه، بعد یه برش کدو، یه برش بادمجان و یه برش پیاز و همین ترتیب رو ادامه بدید. فقط پیاز رو یه خط درمیون استفاده کنید.

وقتی که چیدن کامل شد، سیر و فلفل دلمه ای و پیاز تفت داده شده رو گوشه ها یا مرکز مواد بریزید. یه دسته کوچیک سبزی معطر شامل ترخون، نعناع و هر چی که دوست داشتید هم روی مواد بذارید. یکم آب (خیلی کم) اضافه کنید، در ظرف رو ببندید و روی حرارت بذارید.وقتی که صدای آب رو شنیدید، حرارت رو کم کنید (خیلی خیلی کم یا حتی از شعله پخش کن استفاده کنید.) تا کاملا مواد پخته شن.
هر زمان که حس کردید آب غذا تموم شده، یه ته استکان آب اضافه کنید و باز درش رو ببندید (آب رو یه دفعه اضافه نکنید.) حدود 30 دقیقه زمان لازمه تا غذا پخته بشه.

توی این مدت یه سس گوجه فرنگی درست کردم. به این ترتیب که:

چند تا گوجه فرنگی رو حدود 5 دقیقه توی آب جوش انداختم و بعد توی آب سرد. پوستش رو گرفتم و توی یه ظرف به همراه یکم آب، حدود 5 دقیقه پختم (تازمانی که گوجه ها کاملا له بشن). وقتی آبش تموم شد پیاز و سیر تفت داده رو اضافه کردم یکم هم روغن زدم و چند دقیقه مواد رو با همدیگه تفت دادم.

بعد که غذا کاملا پخته شد، سبزی ها رو از روش برداشتم و به همراه سس سرو کردم.

نکته 1: این غذا رو میتونید با نان یا با سیب زمینی پخته سرو کنید. من که خالی خالی خوردم.

نکته 2: این مقداری که من گفتم برای 2 نفر به عنوان غذای اصلی کافیه.

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

دستور تهیه راتاتویی غذای سنتی محبوب فرانسوی که از گوجه فرنگی بادمجان خیار و کدو با سس مخصوص آماده می گردد

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

راتاتویی

راتاتویی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که با بادمجان تهیه می شود. اصالت این غذای گیاهی و بسیار خوشمزه متعلق به کشور فرانسه می باشد. جالبت است بدانید این غذا از نظر طعم و مزه شباهت زیادی به یتیمچه ما ایرانی ها دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۳ نفر راتاتویی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری راتاتویی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه راتاتویی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر

طرز پخت غذای راتاتویی

دستور پخت

ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت مربع های بزرگ خرد می کنیم و کنار می گذاریم.بعد سیر را پوست می گیریم و می شوییم و پیاز را نیز پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم

و سیر را نیز همراه آن خرد می کنیم سپس کمی روغن زیتون در یک تابه بزرگ می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود و پیاز و سیر را در روغن تفت می دهیم تا نرم و سبک شود و بعد فلفل دلمه ای را می شوییم

و به صورت مربع های کوچک برش می دهیم و داخل تابه می ریزیم و با پیاز و سیر تفت می دهیم تا فلفل ها نیز نرم شوند و بعد مواد داخل تابه را در بشقابی می ریزیم و تابه را مجددا روی حرارت می گذاریم و کمی روغن زیتون کف تابه می ریزیم

و بادمجان ها را در تابه می ریزیم تا کمی سرخ شوند.گوجه فرنگی ها را می شوییم و به صورت مربع های درشت خرد می کنیم و به بادمجان اضافه می کنیم و مخلوط پیازو سیر و فلفل دلمه ای را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم

و خوب تفت می دهیم و مواد را زیر و رو می کنیم و پودر آویشن را روی مواد می پاشیم و کمی مک و فلفل نیز روی مواد می ریزیم و مخلوط می کنیم تا طعم ادویه ها به خورد مواد برود. در تابه ای کوچک کمی روغن می ریزیم

و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و بعد رب گوجه فرنگی را در روغن تفت می دهیم تا رنگ روغن کاملا قرمز شود و رب بوی خامی ندهید سپس رب را به مواد اضافه می کنیم و نصف لیوان آن روی مایه راتاتویی می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم

و حرارت را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا مواد کاملا پخته شوند و آب موجود در تابه کاملا تبخیر شود.سپس از تبخیر آب مواد و پخت راتاتویی تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و صبر می کنیم تا کاملا پخته شوند و در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان.

همچنین ببینید

راتاتویی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشور فرانسه است که اصلیت آن به شهر نیس باز می گردد. این غذای خوشمزه یک غذای گیاهی است و به همین دلیل بین طرفداران غذاهای سالم و رژیمی بسیار محبوب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر راتاتویی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه راتاتویی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا بادمجان را پوست می گیریم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. برای خارج کردن آب اضافی و تلخی بادمجان ها مقداری نمک رویشان می پاشیم و کنار می گذاریم. ۱ساعت بعد بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار وارد می کنیم تا آب اضافی خارج شود.

مقداری روغن زیتون درون یک تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کمکی داغ شود سپس سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون روغن زیتون تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز سبک شدند فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا فلفل دلمه ای هم کاملا نرم شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد داخل تابه را خارج می کنیم. مجددا مقداری روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و بادمجان را اضافه می کنیم.

طرز پخت غذای راتاتویی

در ادامه گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعدی مخلوط سیر ، پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و پودر آویشن را روی مواد می ریزیم. سپس ادویه های دلخواه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در یک ظرف کوچک با مقداری روغن کمی تفت می دهیم سپس نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن رب و آب آن را به تابه حاوی بادمجان اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا آماده شود. پس از اینکه آب غذا تبخیر شد تخم مرغ ها را روی غذا می شکنیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها پخته شود ، سپس غذا را سرو می کنیم.

در برخی دستور های راتاتویی تخم مرغ وجود ندارد و پس از آماده شدن غذا مانند پیتزا مقداری پنیر پیتزا روی سطح آن می پاشیم و درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر طلایی شد راتاتویی را از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.

طرز پخت غذای راتاتویی
طرز پخت غذای راتاتویی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *