طرز پخت شاورما مرغ

دوره مقدماتی php
طرز پخت شاورما مرغ
طرز پخت شاورما مرغ

شاورما از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است, در ادامه این مطلب طرز تهیه شاورما و سس و نان مخصوص شاورما را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

شاورما غذایی لذیذ و خوش طعم است و برای پذیرایی از مهمانی ها در مهمانی های کوچک می تواند غذای مناسبی باشد. در طرز تهیه شاورما از سینه مرغ و سس مخصوص و نان مخصوص شاورما استفاده می شود و این غذا اگر در منزل تهیه شود جزء سالم ترین و لذیذ ترین غذا ها محسوب می شود.

شاورما و کبه و فلافل لبنانی از انواع غذاهای عربی و لبنانی خوش طعم و متفاوت است و اگر شما به پخت غذاهای فرنگی علاقه مند هستید بهتر است این نوع غذاها را نیز در منزل بپزید.

در دستور پخت شاورما مرغ ابتدا باید سینه مرغ و سس مخصوص و نان مخصوص را تهیه کنید و سپس سینه مرغ و سس مخصوص را به همراه خیار شور و گوجه و کاهو خلالی شده در نان شاورما قرار دهید.طرز پخت شاورما مرغ

دوره مقدماتی php

سینه مرغ را در ظرف مناسبی بریزید سپس روغن زیتون و ماست و نمک و فلفل و آبلیمو و ادویه مخلوط را به سینه مرغ اضافه کنید و با دست مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید تا مواد به خوبی جذب مرغ شوند.

سپس ظرف را به مدت یک روز کامل در یخچال قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده سینه مرغ را از یخچال بیرون آورید و ۵۰ گرم کره را در تابه ای مناسب نسوزی بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید سپس سینه مرغ را در کره تفت دهید تا روی سینه مرغ طلایی رنگ شود.

سپس سینه مرغ را از روی حرارت گاز بردارید و به صورت خلالی سینه مرغ را خرد کنید و سینه مرغ خلالی شده را در مقداری کره تفت دهید تا خلال های مرغ سرخ شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید و در گوشه ای قرار دهید.

ماست غلیظ و پودر سیر و ارده را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس نمک و فلفل را به مخلوط این مواد اضافه نمایید و با کمک قاشق مواد سس را باهم مخلوط کنید.

آرد سفید و خمیر مایه و شکر و تخم مرغ و نمک را با آب مخلوط کنید.

و سپس مخلوط این مواد را با کمک دست به خوبی ورز دهید تا خمیر صاف و یکدستی بوجود آید سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت ظرف خمیر را در جای گرمی قرار دهید تا خمیر ور آید و حجم آن دو برابر شود.
خمیر نان را به ۱۵ یا ۲۰ مساوی تقسیم کنید و خمیر های تقسیم شده را با کمک وردنه به صورت نازک باز کنید و سپس نان ها را در تابه نسوزی با حرارت متوسط بپزید.

در طرز تهیه شاورما مرغ با کمک قاشق مقداری از سینه مرغ خلالی شده را درون نان بریزید و سپس کاهو و خیار شور و گوجه فرنگی خرد شده را روی سینه مرغ قرار دهید و با کمک قاشق مقداری از سس مخصوص شاورما را بر روی مواد درون نان بریزید.

سپس نان را به صورت رولی بپچید و دور آن فویل و یا کاغذ ساندویچی بپیچید.

      

شاورما از انواع غذاهای فرنگی لذیذ و مقوی است. در این مطلب با طرز تهیه شاورما و نان و سس مخصوص شاورما آشنا شدید که امیدواریم از سرو این غذای خوشمزه در کنار خانواده خود نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

طرز پخت شاورما مرغ

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه شاورما مرغ لبنانی خوشمزه به همراه طرز تهیه سس مخصوص شاورما – طرز پخت شاورما مرغ لبنانی – طرز تهیه شاورما لبنانی خوشمزه به همراه طرز تهیه سس شاورما

 

در این پست از مطالب آشپزی طرز تهیه شاورما مرغ لبنانی خوشمزه را به همراه طرز تهیه سس مخصوص شاورما مرغ برای شما عزیزان آماده نموده ایم. با این دستور پخت می توانید یک شاورما لبنانی خوشمزه را برای خود و خانواده گرامیتان تهیه و نوش جان کنید.

 

طرز پخت شاورما مرغ

این مواد برای ۵ ساندویچ پر ملات کافیست.

○ فیله مرغ …………………………………. ۱ کیلو

○ ماست ……………………………………. ۶ ق غ

○ سیر رنده شده …………………………. ۴-۵ حبه

○ سرکه ……………………………………. ۲ ق غ

○ فلفل سبز ………………………………. ۱ عدد

○ نمک و فلفل سیاه ……………………… به اندازه لازم

○ ادویه دلخواه …………………………….. به میزان لازم

○ آب لیمو ترش…………………………….. ۲ عدد

○ پیاز متوسط ……………………………… ۲ عدد

○ سماق …………………………………… ۱ ق غ سرپر

○ گوجه فرنگی متوسط ………………….. ۲ عدد

 

○ نان پیتا ( مدیترانه ای یا لبنانی )

○ سیب زمینی سرخ شده

○ گوجه فرنگی

○ خیار شور

○ جعفری خرد شده

○ سس ارده ( شامل ماست، پودر یا خود سیر، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و نمک و فلفل )

 

آرد سفید ………. ۵ لیوان خمیر مایه ……… ۱٫یک دوم قاشق غذا خوری شکر …………… ۲ قاشق غذا خوری نمک …………… به مقدار لازم تخم مرغ ………. ۲ عدد متوسط آب …………….. ۱ و ۱/۳ لیوان

 

برای تهیه شاورما مرغ لبنای باید ابتدا فیله های مرغ را به تیکه های درشت ببرید. سپس ماست، سیر، سرکه، فلفل سبز خرد شده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه و ادویه را در ظرفی ریخته و حسابی با هم مخلوط کنید.

حالا فیله های مرغ را در این سس بخوابوانید و یک روز در یخچال بگذارید. باید مرغ کاملاً به سس آغشته شود.

 

در مرحله بعدی برای تهیه این غذای لبنانی باید برای پختن مرغ، تقریباً ۱ ق غ روغن در ماهیتابه ریخته و وقتیکه داغ شد، تیکه های مرغ را از سس در آورده و در ماهیتابه بپزید.

صبر کنید تا آب مرغ کشیده شود. چند بار فیله ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف مرغ کاملاً طلایی شود. مراقب باشید سس نسوزد. دائما باید ان را زیر و رو کنید.

 

حالا مرغ ها را ریش ریش کنید. سپس گوجه فرنگی ها را پوست کنده و ریز خرد کنید. پیازها را هم خلالی کرده و با سماق ترکیب نمایید.

در این مرحله مجددا مرغ ها را به همان ماهیتابه ( لازم نیست ماهیتابه را بشویید) برگردانده و روی حرارت بگذارید. گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و مرتب هم بزنید.

 

وقتی گوجه فرنگی نرم شد، پیاز سماقی را هم اضافه کرده و بلافاصله زیر غذا را کم کنید.طرز پخت شاورما مرغ

الان غذای شما اماده است. ولی خیلی ها دوست دارند غذایشان عطر دودی داشته باشد. برای اینکار باید قبل از اضافه کردن پیاز، یک تیکه فویل را پشت لیوان فشار بدید تا به شکل ته لیوان در بیاید. سپس ۱ ق روغن در فویل بریزید و وسط مایه مرغ قرار دهید. همچنین یک تیکه زغال را جداگانه روی حرارت بگذارید تا کاملاً داغ و قرمز شود. بعد این تیکه زغال رو در فویل بیندازید و بلافاصله در ماهیتابه را ببندید و حدود ۲-۳ دقیقه صبر کنید.

 

بعد در ماهیتابه رابردارید و با احتیاط فویل و زغال را دور بیندازید. پیاز را اضافه کرده و هم بزنید.

 

برای تهیه ساندویچ حتماً باید از سس ارده، خیار شور و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید. اکثراً از نان پیتا یا همون نان مدیترانه ای یا نان لبنانی استفاده می کنند ولی نان لواش هم مناسب است. نان باگت خیلی مناسب نیست.

روی نان کمی مایه شاورما قرار دهید، بعد یک مقدار سس، چند تا سیب زمینی و در نهایت هم کمی گوجه، خیار شور و جعفری خرد شده را اضافه کنید.

 

برای تهیه سس ارده یا شاورما هم باید ماست غلیظ و پودر سیر و ارده را در ظرفی مناسب ریخته و حسابی با هم مخلوط کنید.

سپس نمک و فلفل را به مخلوط این مواد اضافه کرده و با کمک قاشق مواد سس را با هم مخلوط نمایید.

 

تمام مواد لازم برای نان را با هم مخلوط کرده با دست ورز دهید تا خمیر صاف و یکدستی بدست آید. در صورتی که خمیر به دست چسبید به آن کمی آرد اضافه کنید. سپس روی خمیر را پوشانده.

به مدت یک ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود. نان ها را به ۱۵ یا ۲۰ قسمت مساوی تقسیم کرده،هر کدام را با وردنه به صورت نازک باز کرده سپس نان ها را روی صاج یا ماهی تابه نسوزی با حرارت متوسط بپزید.

 

منبع : نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز پخت شاورما مرغ

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

مواد لازم برای تهیه شاورمای مرغ: مرغ نصف سینه، سرکه سفید 1 قاشق غذا خوری، پودر سیر نصف قاشق چای خوری، فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری، روغن مایع 1 قاشق غذاخوری، سماق 1 قاشق چای خوری، ادویه مخلوط 1 قاشق چای خوری، پیاز (خلال شده) 1 عدد، قارچ 100 گرم، آب لیمو به میزان لازم، نان پیتا به میزان لازم، نمک به میزان لازم. مواد لازم برای تهیه سس شاورما: ماست غلیظ 1 پیمانه، ارده 2 قاشق چای خوری، پودر سیر 1 قاشق چای خوری، نمک و فلفل به میزان لازم. سینه مرغ را به اندازه های یک بند انگشت خلال می کنیمhttp://www.negahmedia.ir/media/show_v…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

مواد لازم:

فیله مرغ …………………………………. 1 کیلو

ماست ……………………………………. 6 ق غ

سیر رنده شده …………………………. 4-5 حبه

سرکه ……………………………………. 2 ق غ

طرز پخت شاورما مرغ

فلفل سبز ………………………………. 1 عدد

نمک و فلفل سیاه ……………………… به اندازه لازم

ادویه دلخواه …………………………….. به میزان لازم

آب 2 عدد لیمو ترش

پیاز متوسط ……………………………… 2 عدد

سماق …………………………………… 1 ق غ سرپر

گوجه فرنگی متوسط ………………….. 2 عدد

 

مواد لازم برای ساندویچ:

نان پیتا (مدیترانه ای یا لبنانی)

سیب زمینی سرخ شده

گوجه فرنگی

خیار شور

جعفری خرد شده

سس ارده (شامل ماست، پودر یا خود سیر، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و نمک و فلفل)

(برای تهیه سس ارده به اینجا مراجعه کنید)

 

طرز تهیه:

فیله های مرغ رو به تیکه های درشت ببرید. ماست، سیر، سرکه، فلفل سبز خرد شده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه و ادویه رو با هم به خوبی مخلوط کنید. من از ترکیب پودر زیره، فلفل سفید، پودر تخم گشنیز، پودر دارچین و پودر هل استفاده کردم. البته به میزان خیلی خیلی کم! یعنی اگه همه رو با هم جمع می کردم شاید به زور 1 ق م می شد.

مرغ رو توی این سس بخوابونید و بذارید قشنگ یه روز کامل توی یخچال باشه. دقت کنید که مرغ کاملاً به سس آغشته بشه.

برای پختن مرغ، به اندازه تقریباً 1 ق غ روغن توی ماهیتابه بریزید و پس از این که داغ شد تیکه های مرغ رو از توی سس در بیارید و توی ماهیتابه بپزید. صبر کنید تا آب مرغ کشیده بشه. چندین دفعه هم پشت و رو کنید تا هر دو طرف مرغ کاملاً طلایی بشه. (این سس سریع می سوزه. باید مراقب باشید تا نسوزه ولی اگه سریع پشت و رو کنید هم از سوختنش جلوگیری می کنید هم اون طعم کارامل شده سس به همه جای مرغ می رسه)

حالا مرغ رو ریش ریش کنید. گوجه فرنگی ها رو پوست بگیرید و ریز خرد کنید. پیازها رو هم خلالی خرد کنید و با سماق مخلوط کنید.

دوباره مرغ ها رو به همون ماهیتابه برگردونید و روی حرارت بذارید. گوجه فرنگی رو هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید. (گفتم به همون ماهیتابه چون سرشار از طعم مرغ کارامل شده س که قبلاَ توش پخته شده)

وقتی گوجه فرنگی نرم شد، پیاز سماقی رو هم اضافه کنید و بلافاصله زیرش رو خاموش کنید تا پیاز نرم نشه.

تا اینجای کار شاورما آماده ست ولی اگه دوس داشتید عطر دودی داشته باشه، قبل از اضافه کردن پیاز، یه تیکه فویل رو پشت لیوان فشار بدید تا به شکل ته لیوان در بیاد. 1 ق روغن بریزید توی فویل و بذارید وسط مایه مرغ. یه تیکه زغال رو هم جداگونه روی حرارت بذارید تا کاملاً داغ و قرمز بشه و بعد این تیکه زغال رو بندازید توی فویل و بلافاصله در ماهیتابه رو ببندید و حدود 2-3 دقیقه صبر کنید.

بعد در ماهیتابه رو بردارید و با احتیاط فویل و زغال رو بلند کنید و بذارید کنار. پیاز رو اضافه کنید و هم بزنید و برید سراغ درست کردن ساندویچ!

برای تهیه ساندویچ فرد اعلای شاورما حتماً باید سس ارده، خیار شور و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید. برای نونش هم اکثراً از نان پیتا یا همون نان مدیترانه ای یا نان لبنانی استفاده می کنن ولی نون های خونگی و لواش هم مناسبه. نون باگت رو به هیچ وجه توصیه نمی کنم چون کلاً طعم سنتی شاورما رو ازش می گیره.

روی نون کمی مایه شاورما قرار بدید (من خودم زیاده روی کردم، می دونم!!!! شما حتماَ کمتر از این مقدار بریزید) بعد یه مقدار سس، چند تا سیب زمینی و در نهایت هم کمی گوجه، خیار شور و جعفری خرد شده!

ساندویچ رو رول کنید و اگه دوس داشتید گریل کنید که دیگه محشر میشه!طرز پخت شاورما مرغ

بخورید و لذت ببرید!

این شاورما فوق العاده خوشمزه س و واقعاً درست کردنش هم وقت زیادی از آدم نمی گیره. (به استثناء اون 24 ساعت خوابوندن مرغ توی سس) من دست تنها و با وجود بچه ای که به شدت به مامانش وابسته س 70 درصد کار رو به تنهایی انجام دادم و اون 30% رو وقتی بقیه اعضاء خانواده وارد خونه شدن!

با این مقدار مواد من 5 تا ساندویچ بزرگ پرملاط درست کردم ولی اگه مقدار کمتری شاورما توی هر ساندویچ بریزید مسلماً تعداد ساندویچ ها هم بیشتر میشه.

امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد!

صفورای عزیزم….. بابت تأخیری که داشتم منو ببخش! 2 هفته پیش به شدت درگیر بیماری پسرم بودم و اصلاً وقت نشد ولی الآن خیلی خوشحالم که هم پسرم حالش خوب شد و هم این که بالاخره تونستم درست کنم و قبل از رسیدن پایان سال تو رو به خواسته ت برسونم!

نوش جان!

سلام خانم گل ,دستوراتون عالین.یک دنیا ممنون …فقط یه سوال… میخوام بدونم این نونی که شما برای شاورماتون استفاده کردید همون نان پیتا هست که توی سایت شف طیبه اموزش داده شده و برای عرایس هم ازش استفاده شده؟ اخه این نون شما خیلی نازکتر و نرم و لطیفتر و بزرگتر هست…ممنون

فدات شم خانمی , خیلی ممنون که به این زودی و با مهربونی وحوصله جواب میدین , خدا حفظتون کنه…بازم به خاطر زحمات و سایت فوق العادتون تشکر می کنم[گل][قلب]

سلام ترلان جووووووون
من تازه با سایت شما آشنا شدم و امشب شاورمای مرغ درست کردم
عالی بود عالییییییییییییییییییی
دستت درد نکنه به خاطر این دستور خوب و معرکهههههههه
وای خیلی خوب بود[خجالت]

چند شب پیش برای دومین بار این غذا رو درست کردم و به خاطرش شب خوبی رو با همسرم داشتیم.
ممنونم ازت و برات دعا میکنم

سلام من امشب با سایت شما اشنا شدم. تبریک میگم به این همه سلیقه . انتخاب غذاهاتون عالیه. می خوام چندتا از دستوراتونو امتحان کنم امیدوارم پسر کوچولویه بدغذای من اشتهاش وا شه.

ترلان عزیز میگی ساندویچها رو گریل کنیم یعنی توفویل بپبچیم بذاریم توفر یا ماکروفر یافویل نیازی نیست. راستش من یه ساندویچ من دراوردی باپیتا درست میکنم که موادو لای پیتا میذارم وچند دقیقه ای توساندویچ میکر میذارم ولی خوب ساندویچم سس که نداره. میشه گریل را به روش خودت توضیح بدی؟؟؟
ممنون ترلان عزیز[ماچ][ماچ][ماچ]

ترلان جون خیلی دوستت دارم.بابت دستورهای خیلی خوبت خدای جزای خیر بدهد.ببخشید شما تو وات ساپ گروه ندارین عضوتون بشم .عاشقتونم

ترلان جون می خوام غذای لذیذ رو درست کنم فقط یه سوال دارم
نون فتا دولایه است باید از هم بازش کنیم یا نه ؟

ترلان جون پیتا درست کردم وبعدش هم شاورما خیلی خوب بود قبلا همین کارو باگوشت چرخ کرده انجام داده بودم ولی این یه جور دیگه بود من کمی هم پنیر پیتزالای نونها گذاشتم. ارده هم نزدم. بچه هام دوست ندارن[قهر]
ممنون ترلان هنرمند عزیز

راستی یهچیز دیگه من زغالو برافروخته کردم وگذاشتم روفویل و……
ولی هیچ تأثیری تو بوی غذا نداشت. چراااااا؟؟؟؟؟؟

عکسهایی از امیرحسین صدیق و همسرش باران خوش اندام با لباس بلوچی در فضای مجازی منتشر شده است . در ادامه عکسهای امیرحسین صدیق و همسرش را با لباس بلوچی مشاهده می کنید امیرحسین…

روغن بادام شیرین یکی از روغن هایی است که خواص بسیار شگفت انگیزی به ویژه برای پوست دارد. برای آشنایی با خواص روغن بادام شیرین این بخش گهر را بخوانید. معرفی همه خواص روغن…

خواندن سخنان بزرگان و اندیشمندان برای بسیاری از افراد از بهترین سرگرمی ها محسوب می شود. گهر در این بخش تعدادی سخنان ناب و کوتاه از بزرگان را منتشر می کند. سخنان ناب و…

نیلوفر استخری خواهر شاهرخ استخری است که با انتشار عکسی در کنار برادرش صفحه اینستاگرامش را بروز کرد. نیلوفر استخری در زمینه هنر فعالیت می کند. در ادامه عکسهای نیلوفر استخری را مشاهده می کنید…

همه افرادی که می خواهند لاغر شوند، به دنبال سریع ترین راه برای لاغری هستند! گهر در این بخش در مورد رژیم سه روزه و برنامه غذایی آن صحبت می کند. رژیم سه روزه…طرز پخت شاورما مرغ

توانایی خواندن زبان بدن به ویژه زبان بدن زنان یکی از مهمترین ویژگی ها می باشد. برای اینکه بدانید چگونه می توان زبان بدن زنان را یاد گرفت این بخش گهر را بخوانید. چگونه…

استان فارس یکی از قطب های گردشگری ایران است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استان فارس این ببخش از سایت گهر را تا انتها مطالعه نمایید. آشنایی با جاذبه های گردشگری استان فارس…

همانطور که می دانید روغن آفتابگردان خواص بی شماری دارد. برای آشنایی با روغن آفتابگردان این بخش از سایت گهر را تا پایان مطالعه نمایید. با خواص روغن آفتابگردان آشنا شوید ۱- ضد التهاب…

 صفحه اول روزنامه های امروز کشور  روزنامه های  آرمان امروز ، آفتاب یزد ، ابرار ، ابرار اقتصادی ، ابتکار ، اعتماد ، افکار  ، اقتصاد پویا ، اطلاعات ، ایران ، بانی فیلم…

 قیمت دلار ۲۹ فروردین ۹۸  قیمت و و ارز  قیمت دلار امروز ۹۸ در بازار آزاد  و قیمت آنلاین دلار  و قیمت دلار ازاد امروز در بازار بروزرسانی ساعت ۱۸:۱۲…

قیمت روز سکه و طلا  قیمت طلا ۲۹ فروردین ۹۸  – قیمت طلا اتحادیه طلا و جواهرات تهران و مزنه طلا  قیمت لحظه ای طلا در تلگرام قیمت خرید طلا از مشتری انلاین بروزرسانی ساعت…

برای از بین بردن چربی های بدن می توان از مواد گیاهی استفاده کرد. گهر در این بخش مواد غذایی طبیعی برای از بین بردن چربی های بدن را معرفی می کند. مواد غذایی…

رژیم ۱۵ روزه کانادایی یکی از پرطرفدارترین رژیم های دنیا است. برای آشنایی با رژیم ۱۵ روزه کانادایی این بخش گهر را تا پایان بخوانید. رژیم ۱۵ روزه کانادایی چگونه است؟ معرفی رژیم کانادایی:…

دریا مرادی دشت بازیگر و عروس فاطمه گودرزی ، به تازگی در زمینه مدلینگ برای یک برند روسری فعالیت می کند. در ادامه عکسهای تبلیغاتی دریا مرادی دشت را مشاهده می کنید عکسهای مدلینگ…

مریم معصومی بازیگر در شب تولدش عکسی به همراه سولماز غنی که مربوط به پشت صحنه یک نمایش بوده است را در صفحه اینستاگرمش منتشر کرد. در ادامه عکس مریم معصومی در کنار سولماز…

  راه های مناسب برای درمان خال های گوشتی و پوستی روی صورت و روش از بین بردن خال های ریز صورت در مطلب امروز با روش های کاملا خانگی و کم هزینه با…

روغن سیاه دانه یکی از پرخاصیت ترین روغن ها می باشد. برای آشنایی با خواص روغن سیاه دانه این بخش گهر را تا پایان بخوانید. با خواص روغن سیاه دانه آشنا شوید خواص روغن…

نخ دندان وسیله ای مکمل مسواک برای تمیز نگه داشتن سطوح بین دندان ها می باشد. روش صحیح نخ دندان کشیدن را در مطلب امروز دنبال کنید به همراه تصاویر برای آموزشی کامل تر…

هرمزگان یکی از شهرهای زیبای ایران است. برای آشنایی با مهمترین جاذبه های گردشگری هرمزگان این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید. مهمترین جاذبه های گردشگری هرمزگان آبشار تزرج در هرمزگان نقاشی منحصر…

الکساندر دوما یکی از معروف ترین نویسندگان فرانسوی است. گهر در این بخش بیوگرافی الکساندر دوما نویسنده معروف را منتشر می کند. بیوگرافی الکساندر دوما نویسنده معروف الکساندر دوما ۲۴ ژوئیه سال ۱۸۰۲ در…

عکسهای آتلیه ای عجیب الناز شاکردوست …

سلفی روناک یونسی و همسرش در باشگاه بدنسا …

عکس خاص تیپ فریبا طالبی و همسرش …

تغییر چهره و افزایش وزن محمدرضا گلزار در …

عکسهای نامتعارف محسن افشانی و همسرش در ا …

ازدواج دریا مرادی دشت با پسر خانم بازیگر …

عکس ریحانه پارسا و مادرش بدون آرایش …

عکسهای سحر قریشی در اکران رقص روی شیشه …

ازدواج مریم کاویانی با رامین مهمانپرست س …

فتوشات های جدید مریم معصومی با مدل موی م …

عکسهای دیدنی امیرحسین صدیق و همسرش با لب …

معرفی همه خواص روغن بادام شیرین …

سخنان ناب و کوتاه از بزرگان …

عکسهای شاهرخ استخری و خواهرش …

رژیم سه روزه و برنامه غذایی آن …

چگونه می توان زبان بدن زنان را یاد گرفت؟ …

آشنایی با جاذبه های گردشگری استان فارس …

طرز پخت شاورما مرغ
طرز پخت شاورما مرغ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *