طرز پخت سمنوی نذری

دوره مقدماتی php
طرز پخت سمنوی نذری
طرز پخت سمنوی نذری

تقویم ۹۸ pdf ، تقویم ۹۸ در یک نگاه ، تقویم سال ۹۸ در یک نگاه ، تقویم ۹۸ با مناسبت ها ، دانلود تقویم …

این روزها بحث بر سر دستمزد بازیگرها به عنوان یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید سینمابالا گرفته است…

در شبکه های اجتماعی عکس های از مریم کاویانی با یک دیپلمات (رامین مهمانپرست) منتشر شده است که حکایت ا…

نام همسر جدید و دوم الهام حمیدی چیست؟ الهام حمیدی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش خبر از ازدواجش دا…

باران خوش اندام همسر امیرحسین صدیق کیست؟ امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش و…

طرز پخت سمنوی نذری

دوره مقدماتی php

نظرات

مادر سه فرزند اعلام کرده است، مردی که قرار بود با او …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

کیهان در ویژه های خود نوشت: چرا دولت هر جا با محدودیت …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

جدول لیگ برتر ۹۶ – ۹۷ ، جدول بازیهای لیگ برتر ،جدول …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

با دیدن فیلم زندگی‌های لاکچری چهره‌ها و درک فاصله‌ زیادی که بین …

نظرات

۱ نظر

نظرات

۱ نظر

نظرات

۴ نظر

۲ نظر

تقویم ۹۸ pdf ، تقویم ۹۸ در یک نگاه ، تقویم سال …

نظرات

طرز پخت سمنوی نذری

نظرات

۲ نظر

۳ نظر

۴ نظر

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

آلینا سانکو alina sanko توانست در رقابت با دیگر دختران زیبای روسیه …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظر مردم در مورد هایفو چیست؟ ایا هایفو واقعا تاثیر دارد؟ تجربه …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

امیر خجسته؛ عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود در خصوص آینده بازار …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بررسی عملکرد شرکت‌های گروه غذایی که در تولید انواع خوراکی فعالند نشان …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

استاد موسیقی به بهانه تدریس گیتار، دختر جوان را به خانه اش …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

سقف قیمت ۲۳ پرواز داخلی در کشور بالای ۹۰۰ هزار تومان است …

نظرات

۳ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱ نظر

نان برساق لکی در لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، بیجار، بدره و دلفان …

نظرات

۱ نظر

نظرات

۱ نظر

۶ نظر

نظرات

نظرات

تصاویری از حضور افراد معروف در خانه مرحوم جمشید مشایخی جمشید مشایخی …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۷ نظر

دانشجوی ۲۱ ساله کلاله‌ای که از ۱۷ سالگی به فکر اهلی کردن …

نظرات

۳ نظر

نظرات

۲ نظر

نظرات

نظرات

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

۱۸ اسفند ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲ بهمن ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۴ دی ۱۳۹۷

۲۳ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه تلاش کنیم مدل سازمان برنامه بودجه به شکلی است که اصفهان رتبه های پایین درآمدی را خواهد داشت.

منطقه عین دو اهواز منطقه ای است که این روزها در کنار فقر و معضلات متعدد سیل را هم میهمان خود می بیند. میهمانی ناخوانده که…

استاندار اصفهان گفت: ارتش های جهان در خدمت سلطه طلبی ها و جاه طلبی های شخصی هستند، اما ارتش جمهوری اسلامی الهی است و با ملت…

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: امروز به همت نیروهای نظامی به جایی رسیده ایم که نه تنها در منطقه، بلکه در سراسر…

یکی از فعالان علوم نجومی و فضایی گفت: پیش از این، عرصه علوم فضایی و نجومی توسط دو کشور آمریکا و روسیه تصاحب شده بود، اما درحال حاضر تلاش قابل توجهی از سوی چین و حتی هند انجام می شود.

طرز پخت سمنوی نذری

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه تیم والیبال بانوان کار بزرگی کرد، اما اولویت باشگاه، جام باشگاه‌های آسیا است، گفت: بودجه امسال باشگاه ذوب آهن جمع‌بندی شده است.

در جریان دیدار مدیران اشتوتگارت آلمان و سپاهان اصفهان، راه های شروع همکاری دوباشگاه در زمینه های مختلف بررسی شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن پس از دیدار حساس تیمش برابر پرسپولیس یک پست جنجالی را در اینستاگرامش منتشر کرد.

استاندار اصفهان گفت: وظیفه برطرف کردن مشکلات جوانان تنها برعهده وزارت و اداره ورزش و جوانان نیست و دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر باید برای برطرف کردن مشکلات جوانان تلاش کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت پخش نقش مؤثری در تحولات بنیادی تجارت و کسب‌وکار استان اصفهان دارد و از این جایگاه می‌توان برای بهبود شاخص‌های کسب‌وکار استفاده کرد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز سرمایه گذارانی که به اشتغال و رونق تولید کمک می کنند، قهرمان ملی هستند.

دیدار ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران از هفته 26 لیگ برتر ایران در 28 فروردین 1398 در ورزشگاه ذوب آهن برگزار شد که با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن درباره اشتباه در چاپ بلیت‌های بازی ذوب‌آهن – پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: باور دارم هنر قرون دوم، سوم و چهارم اسلامی، مدیون هنرهای پیش از اسلام و هنرهای باستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص چگونگی کاهش غم در استانی مثل اصفهان گفت: بهترین راه مقابله با این مشکلات در درجه اول پیشگیری است، با سالم و مفرح کردن فضاهای جامعه و برگزاری برنامه های شاد می‌توان سلامت روان مردم را تضمین کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شاخص کسب‌وکار ایران رتبه 128 دنیاست و استان اصفهان جز چهار استان با شرایط نامناسب کسب‌وکار ارزیابی شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار و وزش باد‌های تند و لحظه‌ای در روزهای آتی خبر داد.

صبح امروز یک میله فلزی در ایستگاه مترو کوی امام، واقع در خط یک قطار شهری اصفهان، با کابین راننده برخورد کرد و موجب تداخل در فعالیت مترو شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در نقشه راه درمان استان در شهر اصفهان گسترش بیمارستان امین در شمال شهر اصفهان و دیگری گسترش بیمارستان فارابی با ۸۰۰ تخت فعال برای شرق اصفهان را در نظر گرفته ایم.

از زبان یکی از اساتید مجرب در پخت سمنو و عضوء ستاد پخت نذری با چگونگی مراحل پخت سمنو آشنا می شویم :

از زمان فصل برداشت گندم در پی خرید ناب ترین نوع گندم هستیم .پس از خرید ؛گندم ها را تمیز کرده و شسته و به مدت 3 روز در آب خیس می کنیم .روز سوم گندم ها را در آبکش ریخته و روی آنها را با پارچه های تمیز پوشانده و در جائی گرم قرار می دهیم و هر روز ؛ روزی 2 الی3  بار روی  آنها آی سرد می ریزیم بعد از چند روز گندم ها از یک طرف جوانه زده و از طرف دیگر ریشه می دهند .زمانی که قد جوانه به اندازه قد خود گندم یا کمی بلندتر شد آنزیم قندی گندم به حد خود میرسد .لازم به ذکر است که جوانه های گندم مایه شیرینی و ریشه های آن مایه ربگ سمنو هستند .

سپس در طی مراسمی و با حضور و همت اعضاء ستاد و دیگر علاقه مندان  با ذکر و صلوات گندم ها را از یگدیگر باز کرده و بر روی پارچه های تمیز در طبقه دوم مسجد پهن می کنیم تا خشک شوند.پس از خشک شدن ؛ گندم ها را به آسیاب برده و تبدیل به آرد می کنند که این آرد به سوهان سمنو مشهور است .

طرز پخت سمنوی نذری

در روز پخت پس از آنکه آب داخل پاتیل گرم شد در حالی که  آرد و سوهان ها را شخصی الک میکند داخل ظرف؛ شخص دیگری به طور مرتب هم می زند تا از گلوله شدن آردها جلوگیری شود و آب و آرد خوب مخلوط و یکدست شود. به همین صورت به هم زدن ادامه میدهیم  تا آبها بخار شود پس از چند ساعت سمنو قرمز شده و بدون آب که اصطلاحا به آن حلوای سمنو می گویند. مدتی را نیز بدون آب به طور مرتب هم میزینم  تا کاملا بوی خومی آردها گرفته شود سپس آب به آن اضافه میکنیم که به نام شربت معروف است . مجددا به طور منظم هم می زنیم تا به علظت دل خواه برسد ( مدت پخت حدود 18 ساعت است )

سپس زیر آن را خاموش  می کنیم و 2 عدد حصون درب پاتیل گذاشته و پارچه ای تمیز درب پاتیل می اندازیم و بر روی آن سینی ای را که حاوی : کلام الله مجید ؛یک ظرف آب ؛ آئینه ؛ شمع ؛شکلات ؛شانه ؛سورمه دان و سبزه و ….( این وسایل از گذشتگان به صورت سنت  به ما رسیده و عقیده دارند که این وسایل نظر مبارک پنج تن آل عبا (ع) در آن دمیده شده و برای شفا و به نیت تبرک از آنها استفاده می شود .)

بر پاتیل گداشته می شود .سیس در حد ممکن تا صبح فردا  از اطراف پاتیل کنار میرویم که  پنج تن با حضور خود نظر بر این نذری کنند صبح فردا پس از نماز با ذکر و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) درب پاتیل را توسط بزرگان و سادات جمع باز میکنیم و با هم زدن روغنی که از مایه ی آن جمع شده مخلوط میکنیم و کار تقسیم آغاز می گردد .

طرز پخت سمنوی نذری

آرایش

مدل مو

مدل لباس

دستگاه آسیاب سبزی خردکن آکا ( اسلایسر ) یک وسیله بسیار مناسب برای آسیاب کردن جوانه گندم برای پخت سمنو می باشد سمنو در قدیم بیشتر برای سفره هفت سین عید نوروز و گهگاهی هم در نذری ها پخته می شد

طرز تهیه سمنو

سمنو در قدیم بیشتر برای سفره هفت سین عید نوروز و گهگاهی هم در نذری ها پخته می شدولی اینروزها سمنو در تجریش با نام تجاری عمه لیلا به وفور یافت می شود و همچنین خیلی از زنان خانه دار به پختن سمنو این عصرانه خوشمزه روی اورده اند. با آکاایران همراه شوید تا طرز تهیه یک سمنوی خوشمزه را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه سمنو :

یک کیلو گندم

3 کیلو آرد نان سنگک

گندم را تمیز کرده و بشویید. مدت سه روز آن را در آب خیس کنید و طی این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا نوک گندم جوانه بزند. سپس آن را در دستمالی تمیز و خیس بریزید تا ریشه درآورد. بعد از درآوردن ریشه آن را در چند عدد سینی پهن کرده و پارچه ای خیس روی آن بیندازید تا گندم ساقه نقره ای بزند. بعد گندم نقره ای شده را با آکا آسیاب کنید. مقداری آب روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس از صافی رد کنید به طوری که شیره از پوسته گندم درآید. چون شیرینی سمنو از همین شیره سفید رنگ می باشد.

باید دقت کنید که گندم خوب نرم شده و شیره ی آن گرفته شود. آرد را در قابلمه ی مناسبی ریخته و شیره ی گندم را کم کم به آن اضافه کنید تا آرد در شیره حل شده و به صورت مایع رقیقی درآید. ظرف را روی شعله ی اجاق قرار دهید و آن را مرتب هم بزنید تا مایع جوش آمده، کم کم غلیظ شود. مایع سمنو را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و مثل حلوا شود. وقتی آب سمنو کشیده شد، آن را کمی تفت دهید و در این مرحله مقداری آب سرد به سمنو اضافه کنید تا کمی رقیق تر و خوش رنگ تر شود. سمنو را در ظرف گردی ریخته و مدت نیم ساعت در فر یا روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید مقداری خلال پسته و بادام به سمنو اضافه کنید. هرگز در سمنو شکر نریزید، زیرا شیره ی گندم به اندازه ی کافی شیرین می باشد. نکات تغذیه ای : تغییراتی که در یک دانه درحین جوانه زدن رخ می دهد، بسیار جالب است و این مساله است که ارزش تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

انرژی و کربوهیدرات آن کاهش می یابد و در عوض پروتئین، کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن و فسفر آن بسیار بالا می رود و ویتامینA،B2، B3وC آن هم بسیار بالا می رود. خصوصاً برای مردان مصرف آن بسیار پرفایده است. جوانه گندم منبع غنی ویتامین های گروهB و نیز ویتامینE است. ویتامین های گروهB برای بهبود وضعیت پوست ، تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن مفید هستند. ویتامینE نیز در تولید مثل نقش مؤثری دارد. همچنین به علت دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی باعث پیشگیری از سرطان می شود.

امیدواریم با تهیه این سمنو خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

 

 

منبع : sooran.com

نـوش جان

گردآوری: آشپزی آکا

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

نذر سمنو دهکده المپیک

فال حافظ

 

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشن

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ

طرز پخت سمنوی نذری

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

طرز پخت سمنوی نذری
طرز پخت سمنوی نذری
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *