طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

دوره مقدماتی php
طرز پخت خورش اسفناج با مرغ
طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

خورش آلو و اسفناج

خورش آلو و اسفناج یکی از انواع خورش های ایرانی است که به عنوان یک خورش مجلسی شناخته می شود. این خورش علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود سبزیجات مقوی مانند اسفناج برای بدن نیز بسیار مفید است.

اسفناج خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص اسفناج می توان به محافظت از بدن در مقابل سرطان ، تقویت ایمنی بدن ، محافظت از سلامت چشم ، استخوان ها و پوست اشاره کرد.

خورشت آلو و اسفناج به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

دوره مقدماتی php

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خوش آلو و اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خوش آلو و اسفناج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا یکی از پیازها را به صورت خلالی خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را یه قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و با پیار تفت دهید تا پیاز و زردچوبه با هم یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای ( مانند خورش قیمه ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

گوشت را خوب تفت دهید تا سرخ شود و رنگش تغییر کند سپس چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به طور کامل بپزد. در مرحله بعدی پیاز باقیمانده را به همراه سیرها خرد کنید و در یک تابه جداگانه تفت دهید تا نرم شوند.

در همین حین اسفناج و تره را به صورت ساطوری خرد کنید و به تابه اضافه کنید. سبزیجات را چند دقیقه تفت دهید تا کمی سرخ شوند سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از اینکه گوشت نیم پز شد سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید.

ادامه مطلب

حرارت زیر قالمه را کم کنید و اجازه دهید خورش با حرارت پایین جا بیفتد. این خورش باید در زمان سرو آب خیلی کمی داشته باشد و کاملا روغن انداخته باشد. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید.

آلو ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد بخیسانید و در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش به قابلمه اضافه کنید. برای طعم دهی بهتر می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو هم به خورش اضافه کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نکات پخت خورش آلو و اسفناج

اگر نمی خواهید از گوشت قرمز برای تهیه خورش آلو اسفناج استفاده کنید و تمایل دارید از گوشت مرغ برای تهیه آن استفاده کنید کافیست گوشت خورشتی را از مواد لازم حذف کنید و ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ اضافه کنید. دستور پخت خورش با گوشت یا مرغ با هم تفاوتی ندارد.

خورش آلو و اسفناج را می توانید مانند خورش آلو مسما با گوشت مرغ یک تکه هم طبخ کنید. به این صورت که برای دستور بالا ۴ تکه ران یا سینه مرغ سرخ کنید سپس در مراحل پخت به خورش اضافه کنید. با این روش خورش شما مجلسی تر خواهد شد.

اگر بخواهید خورش آلو و اسفناج خود را به سبک شمالی ( گیلانی ) طبخ کنید می توانید از گردوی سابیده شده و رب انار هم استفاده کنید. برای دستور بالا ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم مغز گردو و ۲ قاشق غذاخوری رب انار نیاز است.

جالب است بدانید که خورش آلو و اسفناج شمالی شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. رب انار و گردوی سابیده شده را پس از اضافه کردن گوشت به خورش اضافه کنید و با دیگر مواد تفت دهید ، سپس مراحل دیگر را مانند دستور بالا ادامه دهید.

در صورتی که این خورش را با گردو درست کنید مانند خورش فسنجان روغن زیادی می اندازد. برای اینکه تمام روغن موجود در گردوها را خارج کنید هر نیم ساعت کمی آب خنک به خورش اضافه کنید. این کار باعث شوک به گردو می شود و روغن شان را خارج می کند.

خورش آلو اسفناج از خورشت های ملین با طعم عالی است که در بسیاری از مهمانی ها پیشنهاد می شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ را به شما علاقه مندان به هنر آشپزی آموزش دهیم.

خورشت ها از غذاهای ایرانی هستند که معمولاً با برنج و کته نوش جان می شوند. خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش آلو … از خورشت های ایده آل ایرانیان محسوب می شود. در طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ, آلو و اسفناج از طعم دهنده های عالی و مواد اصلی به حساب می آیند.

خورشت آلو اسفناج از خورشت های خوشمزه با خواص فراوان است که می توان با گوشت گوسفندی و مرغ تهیه کرد. برای شروع دستور تهیه آلو اسفناج با مرغ, ابتدا باید نصف مرغ را تهیه کنید و آن را بشویید. سپس به تکه های کوچک تقسیم کنید. تکه های مرغ را داخل آبکش بریزید. در قابلمه روغن بریزید و منتظر بمانید تا روغن داغ شود. پیازهای خرد شده را در روغن تفت دهید.

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

بعد از طلایی شدن پیازهای خرد شده می توانید سیر را به آن اضافه کنید. بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. بعد از تفت خوردن زردچوبه و ادویه، تکه های مرغ را بریزید و تفت دهید. حالا درب ظرف را قرار دهید و شعله اجاق گاز را کم کنید تا مرغ آب بیندازد. اسفناج را بشویید و اجازه دهید تا آب اسفناج کشیده شود. بعد از کشیده شدن آب اسفناج، اسفناج را خرد کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه آلو اسفناج با مرغ, اسفناج های خرد شده را در ظرفی ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شود. وقتی آب اسفناج گرفته شد، اسفناج را به مرغ اضافه کنید. توجه داشته باشید برای پخت اسفناج هیچ آبی به آن اضافه نکنید. اسفناج آب می اندازد و تا تبخیر آب نیز پخته می شود.

در ادامه آلوها را به همراه دو لیوان آب به غذا اضافه کنید. اجازه دهید تا با شعله کم غذا بپزد و جا بیفتد. اگر تمایل داشته باشید برای چاشنی غذا می توانید از آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.

از اینکه تا پایان مطلب دستور پخت آلو اسفناج با مرغ همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید از دستور تهیه نهایت استفاده را ببرید. شما عزیزان می توانید ما را با لینک انواع خورشت در مجله اینترنتی آرگا همراهی بفرمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق متعلق به شرکت سپهر فرتاک ایرانیان است.

 

مرغ  یک سینه کامل
اسفناج  ٨٠٠گرم
گشنیز . ۲۰۰ گرم
پیاز  ٢عدد
سیر داغ یک قاشق
نمک، فلفل و زردچوبه  به میزان لازم
آب  ١-۲ لیوان
روغن  به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی  ۲ قاشق غذاخوری
رب آلوچه ١قاشق مرباخورى

مرغ را به ابعاد دلخواه خرد کرده و به همراه ١ عددپیاز ، نمک ، فلفل و زردچوبه و اندکی روغن تفت داده و سپس با یک لیوان آب بپزید.
پیاز دیگر را خرد کرده و در ظرفى سرخ کنید و اسفناج و گیشنیز را نیز خرد کرده و به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید حالا رب آلوچه و رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه کنیدو نصف لیوان آب اضافه کنید حالا اجازه دهید تا جا بیفتد ،بعد از اماده شدن اسفناج را به مرغ اضافه کنید ، حرارت را کم کنید تا کاملا خورش جا بیفتد ( در صورت تمایل مى تونید مقدارى آلو را به همرا پیاز و اسفناج تفت دهید)و به مرغ اضافه کنید
در پایان میتوانید خورش را با گوجه سرخ شده و پیاز داغ تزیین کرده و با پلو سرو نمایید

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

 

 

 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مواد لازم

اسفناج يك كيلوگرم مرغ نصف عددپياز يك عددسيرخردشده دو حبهنمك، زردچوبه، فلفل و ادويه به ميزان لازمروغن يك قاشق غذاخوريآلوبخارا به ميزان لازمآب دو ليوان

خورش آلو اسفناج با مرغ

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

طرز تهيه

مرغ را به اندازه‌ دلخواه خرد مي‌كنيم و همراه پياز خرد شده، سير و روغن تفت مي‌دهيم. زردچوبه، فلفل، ادويه و نمك را به آن اضافه مي‌كنيم و در ظرف را مي‌گذاريم و زير گاز را كم مي‌كنيم تا خود مرغ آب بياندازد. آن‌گاه اسفناج را بعد از شستن و خرد كردن در ظرف ريخته و مي‌گذاريم با حرارت كم پخته شود (اسفناج احتياج به آب ندارد چون اسفناج آب مي‌اندازد) وقتي آب اسفناج گرفته شد به مرغ‌ اضافه مي‌كنيم آن‌گاه آلوها را همراه با دو ليوان آب به درون غذا مي‌ريزيم و مي‌گذاريم با شعله كم غذا بپزد و جا بيفتد. براي چاشني و مزه غذا اگر آلوها كافي نبود مي‌توانيم از آبغوره يا آبليمو استفاده كنيم.

نكته: در اين غذا به جاي آبغوره يك قاشق قره‌قورت هم مي‌توان استفاده كرد.

خورش ها و قلیه ها

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

https://www.paypal.me/javadjavadi???????????????????درود بر دوستان عزیز تر از جانبنا به درخواست شما دوستان تو قسمت بالا ???لینک پرداخت پی پل رو براتون گذاشتم دوست‌هایی که دوست دارند برای رشد و متنوع شدن برنامه های کانال مامان تی کمک مالی می‌توانند مستقیم روی لینک کلیک کنند و هنگام پرداخت میتونید غذای مورد نظرتون رو برامون مسیج کنید تا براتون درست کنم دوست دار شما پروانه جوادی

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

طرز پخت خورش اسفناج با مرغ
طرز پخت خورش اسفناج با مرغ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *