طرز پختن تاس كباب

دوره مقدماتی php
طرز پختن تاس كباب
طرز پختن تاس كباب

تاس کباب

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای خوشمزه شباهت هایی به کباب دیگی دارد ولی مواد آن کمی متفاوت است ، تاس کباب با گوشت ، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و .. تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر تاس کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری تاس کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی تاس کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز پختن تاس كباب

دستور پخت

دوره مقدماتی php

ابتدا پیاز ها را پوست می گیریم سپس می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم ، در ادامه در یک تابه مناسب روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیازهای خرد شده را داخل تابه تفت می دهیم تا نرم شوند آنگاه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم

و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود. بجای گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت خورشتی به اندازه مکعب های متوسط خرد کنید و با پیاز تفت دهید.پس از سرخ شدن گوشت ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم

و ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوش بیاید و آن وقت حرارت را متوسط می کنیم تا زودتر مغز پخت شود. گوشت پخته شده باید آب بسیار کمی داشته باشد چون تبخیر شده است.رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را پوست می گیریم

و می شوییم و به صورت حلقه حلقه برش می دهیم و روی گوشت مرتب می چینیم،سپس هویج را تمیز می کنیم و حلقه ای برش می دهیم و روی سیب زمینی ها می چینیم و در آخر گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و دایره دایره خرد می کنیم

و روی مواد می چینیم و نمک،فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد می پاشیم و نصف لیوان آب روی تاس کباب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد.

تاس کباب آماده شده است می توانید آن را قبل از اینکه آب دیگر نداشته باشد از روی حرارت بر دارید و یا اگر تمایل دارید کمی آب داشته باشد زود تر زیر حرارت را خاموش کنید تا آب غذا تبخیر نشده باشد. این غذای اصیل و مقوی ایرانی را می توانید با نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

نکات پخت تاس کباب

تاس کباب به طور متداول با گوشت قرمز تهیه می شود ولی اگر شما به هر دلیل نمی خواهید از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید این غذا را با مرغ طبخ کنید. برای این منظور کافیست گوشت قرمز را از مواد لازم حذف کرده و دو برابر آن گوشت مرغ اضافه کنید.

همچنین ببینید

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی هستند. این غذا با روش های مختلفی پخته می شود. تاس کباب را  می توانیم هم با گوشت خورشتی تهیه کنیم هم گوشت چرخ کرده. البته اگر کسی که منع مصرف گوشت قرمز داشته باشد می تواند این غذای خوشمزه را با گوشت مرغ تهیه کند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر تاس کباب تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه تاس کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند و کمی سرخ شود.

توجه داشته باشید می توانیم به جای گوشت چرخ کرده از گوشت خورشتی قطعه ای هم استفاده کنیم. برای این منظور گوشت ها را به اندازه گوشت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از تغییر رنگ گوشت ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

حرارت را زیاد می کنیم تا آب سریعتر جوش بیاید. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و خوب با گوشت و پیاز تفتش می دهیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی گوشت می چینیم. در این مرحله نمک و فلفل را روی سیب زمینی ها می ریزیم.طرز پختن تاس كباب

حالا گوجه فرنگی و هویج را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی سیب زمینی ها می چینیم ، سپس حرارت زیر تابه را کم می کنیم  و درب تابه را می گذاریم تا تاس کباب به آرامی بپزد و آماده شود. اگر می خواهید تاس کباب شما بدون آب باشد صبر می کنید تا آب غذا کاملا تبخیر شود.

البته برخی افراد تاس کباب را به صورت آبدار می پسندند ، در این صورت زمانی که نصف استکان آب در تابه باقیمانده بود تابه را از روی حرارت بر می داریم. در پایان تاس کباب را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

درود فراوان کپی برداری از مطالبتون مجاز هست?برای اولین اپلیکیشنم…..لطفا اجازه بدید

سلام و عرض ادب در صورتی که آدرس سایت ما را ذکر کنید مشکلی ایجاد نخواهد شد. موفق باشید.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز پختن تاس كباب

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Subscribe: http://bit.ly/2jZKDGXSana Recipe: http://ashpazibasana.com/recipe/tas-k…Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

یکی از بازیگران مرد ایرانی که دارای محبوبت فراوانی است، شهاب حسینی است. اولین بار شهاب حسینی در اکسیژن کار اجرا را انجام می داد و کارهای هنری خود را به عرصه سینما و تلویزیون کشاند و موفقیت های زیادی را تا به امروز به دست آورد.
برای همین هم زندگینامه شهاب حسینی برای طرفدارانش جالب است. در مورد شهاب حسینی و همسرش هم بسیاری از هوادران او پیگیر هستند. نام همسر شهاب حسینی پریچهر قنبری است که متولد سال ۵۹ است. در این مقاله از پارسی نو در مورد این که شهاب حسینی…

این روزها خوانندگان زیادی در عرصه موسیقی فعالیت دارند که برخی از آنها مثل مهدی جهانی دارای طرفدرارن زیادی هستند و آهنگ های مهدی جهانی را دنبال می کنند.
برای برخی از آنها هم ازدواج مهدی جهانی مهم است و خیلی تمایل دارند تا مهدی جهانی و همسرش را ببینند و بشناسند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی کامل مهدی جهانی را منتشر کرده ایم ضمن این که در مورد پدر مهدی جهانی و در مورد مادر مهدی جهانی هم اطلاعاتی را برای شما منتشر کرده…

در تقویم هر سال برخی از روزها را به نام برخی از شخصیت ها و مناسبت ها نامگذاری کرده اند که بر همین اساس هم این روزها بنا به نوع مناسبت مورد بزرگداشت قرار می گیرند.
 یکی از این مناسبت ها روز مادر ۹۷ است که برای همه ما روز مهمی است. البته روز زن ۹۷ هم با همین مناسبت همراه است و به همین علت هم برخی تبریک روز مادر را باید به صورت جداگانه به چند نفر تبریک بگویند.
مثلا تبریک روز زن به همسر یا تبریک روز مادر به مادر شوهر یا تبریک روز مادر به …

یکی از مهمترین ادویه هایی که ما در پخت اغلب غذاها مورد استفاده قرار می دهیم، زردچوبه است. از خواص زردچوبه هر کسی به طور کامل مطلع نیست و می بایست در این مورد اطلاعات بیشتری را به دست آورد.
به همین علت ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد خاصیت زردچوبه و همینطور در مورد مضرات زردچوبه صحبت کرده ایم و مطالبی در مورد خواص زردچوبه برای پوست و یا در مورد خواص زردچوبه تازه و همینطور در مورد خواص زردچوبه برای کبد گردآوری و منتشر کر…

در طب سنتی مواد خوراکی و گیاهی زیادی وجود دارد که دارای اثرات درمانی هستند. اکثر آنها هم برای مصرف معمولی و هم برای اثرات درمانی مورد استفاده عموم قرار می گیرند. یکی از این موارد، تخم شربتی است.
همه ما با این که تخم شربتی چیست تقربا آشنایی داریم و برخی هم که آشنایی چندانی ندارند، با سرچ تخم شربتی ویکی پدیا به اطلاعات مفیدی دست می یابند. در کنار خواص درمانی تخم شربتی باید دانست که عوارض تخم شربتی هم باید مد نظر باشند تا مصرف این دانه م…طرز پختن تاس كباب

بهاره کیان افشار یکی از بازیگرانی است که در چند ساله اخیر بسیار مطرح شده است. شاید همه بهاره کیان افشار در عاشقانه را به خاطر داشته باشند. نقش بهاره کیان افشار در عاشقانه باعث شد تا در سریال خانگی دیگر به نام گلشیفته ایفای نقش کند.
نقش بهاره کیان افشار در گلشیفته متفاوت از نقش های دیگر او است. اکثر طرفداران او این بازیگر را در فضای مجازی دنبال می کنند و تقریبا همه آنها آدرس اینستاگرام بهاره کیان افشار را دارند و پیج او را دنبال می کنند.
بر…

یکی از خوانندگان جوان و محبوب در بین مردم، محسن لرستانی است که یکی از جوانان هنرمند غرب کشور است و به صورت کلی باید بدانید که او در ابتدا در مجالس و میهمانی ها کار خوانندگی می کرده است و آرام آرام با کمک برادر بزرگترش، به عرصه موسیقی گام نهاد.
برای بسیاری از مردم و بخصوص جوانان زندگی خصوصی محسن لرستانی جالب است و در مورد محسن لرستانی و همسرش بسیار پیگیر هستند آهنگهای محسن لرستانی مضمون خاصی دارند و اغلب محسن لرستانی بچه ننه را شنیده اند.
م…

در سالهای اخیر، گروههای موسیقی پاپ زیادی در عرصه موسیقی کشور ظهور کرده اند که برخی از آنها با موفقیت هایی هم همراه بوده اند. یکی از این گروهای موسیقی، گروه هوروش بند است.
این گروه و اعضای آن دارای طرفداران خاص خود هستند و اغلب به دنبال بیوگرافی کامل هوروش بند هستند. در این راستا بیوگرافی مهدی دارابی هوروش بند و همینطور بیوگرافی مسعود جهانی تنظیم کننده زیاد دنبال می شود.
برخی از آهنگ های هوروش بند دارای محبوبیت بیشتری هستند. مثلا هوروش…

امروزه به طور لحظه ای شاهد ظهور خوانندگان جدیدی هستیم که برخی از آنها شانس یاری شان می کند و می مانند و برخی هم از شانس بد یا هر چه که هست، ستاره یک شبه هستند و افول می کنند.
یکی از این خوانندگاه نوظهور و جوان فرزاد فرخ است که صدایی خوب و دلنشین دارد و طرفدران زیادی هم دارد. علاقه مندان به آهنگ های فرزاد فرخ در مورد زندگی خصوصی فراد فرخ هم جویا هستند و بیوگرافی فرزاد فرخ را پیگیری می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو برای شما برای شما در م…

کدو حلوایی یکی از مواد خوراکی است که دارای خواص زیادی است. شاید برخی طعم و مزه کدو حلوایی را چندان نپسندند ولی اگر با این ماده ارزشمند غذایی، دسر و یا شیرینی تهیه کنند، مطمئنا با آن دوست خواهند شد و آن را در رژیم غذایی شان قرار خواهند داد.
به همین علت ما در این مقاله از پارسی نو برای شما روش تهیه دسر کدو حلوایی را در نظر گرفته ایم و سعی کرده ایم در طرز تهیه دسر کدو حلوایی تنوع را هم مد نظر داشته باشم و مثلا طرز تهیه دسر کدو حلوایی کارام…

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

در ماه مبارک رمضان غذاهای ساده و مقوی طرفداران خاصی دارد. یکی از این غذاها شیر برنج است که از ترکیب شیر و برنج درست می‌شود. شیر برنج غذای سنتی ایرانیان است و برای افطاری فوق‌العاده است. از مهم‌ترین دلایل…

فرنی به‌عنوان پیش‌غذا یا دسر برای افرادی که روزه می‌گیرند و به دنبال غذای افطاری سالم و مقوی و خوشمزه هستند مناسب است. البته فرنی را در هنگام سحری نیز میل می‌کنند. فرنی برای کودکان از ۷ ماهگی به بعد…

عدس‌پلو معمولاً پای ثابت سفره‌های نذری است و کمتر کسی ست که با طرز تهیه آن آشنا نباشد؛ اما مشکل وقتی پیدا می‌شود که بر آن باشیم عدس‌پلو را برای تعداد ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر تهیه کنیم. به همین دلیل…

چگونه شله زرد خوشمزه بپزیم؟ شله زرد با فرهنگ نذری ما ایرانی ها گره خورده است. به طوری که این دسر ایرانی بیشتر با بهانه نذری و جمع های ۲۰ نفره و ۱۰۰ نفره تهیه می شود. انگار خوردن شله…طرز پختن تاس كباب

آش ازجمله پرتنوع‌ترین غذاهای ایرانی است. چه در مواد اولیه و شیوه پخت و چه در مناسبت‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی چیزی حدود ۵۰ نوع آش وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها آش رشته است. شاید بتوان این نوع آش را…

شاید کمتر کسی باشد که از حلیم بدش بیاید و آن را در وعده غذایی خود به هنگام صبحانه نگنجاند. حلیم به‌عنوان غذای سنتی یکی از مقوی‌ترین میان وعده‌ها یا حتی وعده غذایی کامل است که به دلیل داشتن گندم،…

با توجه به مشکلات روبرو شده با برداشت زعفران و سختی های متحمل شده، مسلما زعفران گران ترین ادویه در جهان است؛ تقریباً سه هکتار گل یک کیلوگرم زعفران را تولید می کند. زعفران به گیاه Crocus sativus، یکی از…

ماه رمضان مهم‌ترین ماه برای مسلمانان است و در قرآن کریم صریحاً به این ماه اشاره‌شده است که مسلمانان این ماه را از طلوع آفتاب تا غروب خورشید روزه‌ بگیرند و باید چشم و گوش دهان خود را نیز کمتر…

غذاهای نانی همیشه طرفداران خاص خودش را دارد و در ایران کتلت‌ها و شامی‌های خوشمزه در وعده هفتگی خانواده‌ها قرار می‌گیرد. بیس اصلی شامی‌ها گوشت چرخ‌کرده است. بسته به اینکه چه نوع شامی می‌خواهید درست کنید مواد موردنیاز آن تغییر…

کیک مرغ یکی از غذاهای ساده و مجلسی است که معمولاً در مهمانی و تولدها و مجالس شب‌نشینی خانم‌های خانه‌دار درست می‌کنند و اگر بلد نیستید به شما پیشنهاد می‌کنم با من همراه باشید تا طرز تهیه کیک مرغ را…

طرز پختن تاس كباب
طرز پختن تاس كباب
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *