طرز پختن آبگوشت مرغ

دوره مقدماتی php
طرز پختن آبگوشت مرغ
طرز پختن آبگوشت مرغ

آبگوشت مرغ یک غذای عالی برای سفره های ایرانی است. این غذا به راحتی آماده می شود و برای تهیه آن نیاز به زحمت چندانی نیست. همچنین این نوع آبگوشت برای کسانی که از خوردن گوشت قرمز منع شده اند، غذای مناسبی است. لطفا با طرز تهیه آبگوشت مرغ همراه ما باشید.

آبگوشت مرغ به خاطر جایگزینی گوشت مرغ با گوشت گوسفندی غذای نسبتاً رژیمی محسوب می شود. در طرز تهیه آبگوشت مرغ نیز از حبوبات و سیب زمینی استفاده می کنیم و از این نظر به همان آبگوشت معمولی شباهت دارد. 

همان طور که می دانید آبگوشت غذای ایرانی و بسیار قدیمی است. هنوز هم در بسیاری از خانه ها و مخصوصاً برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گزینه اول انتخاب وعده غذایی است. دیزی یا آبگوشت سنتی ترین غذای ایرانی محسوب می گردد که اغلب با گوشت گوسفند طبخ می شود. حال ما می خواهیم با ارائه طرز تهیه آبگوشت مرغ طعم متفاوتی را تجربه نماییم و با روش تهیه آبگوشت جدید آشنا شویم.

 ابتدا حبوبات را از شب قبل بگذارید تا خیس بخورند.

طرز پختن آبگوشت مرغ

بهتر است در این مدت چند بار آب آن ها را عوض کنید و آب تازه بریزید. در این صورت نفخ آن ها نیز برطرف می شود. برای استارت کار، حبوبات را داخل ظرفی مناسبی مانند قابلمه بریزید. آن گاه مرغ را شسته و به قطعات کوچک تقسیم کنید.

دوره مقدماتی php

حالا تکه های مرغ را در دیگچه یا قابلمه ای که برای آبگوشت در نظر گرفته اید، بریزید. البته قبل از تکه های مرغ، مقداری روغن در آن بریزید و مرغ را در آن تفت دهید. منتظر بمانید تا این تفت دادن منجر به تغییر رنگ مرغ شود. در ادامه پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه گوشت اضافه کنید. پیاز و سیر را نیز تفت دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه آبگوشت مرغ خوشمزه، حبوبات نیم پز شده را به گوشت اضافه و آن گاه ۶ فنجان آب را به قابلمه اضافه کنید.

اگر می خواهید آبگوشت پر آبی داشته باشید، میزان آب برای آبگوشت را کمی بیشتر از ۶ فنجان در نظر بگیرید. برای طعم دهی به غذا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه آبگوشت مرغ نیز سیب زمینی را به سایر مواد اضافه و منتظر پختن و جا افتادن مواد شوید.

بعد از جا افتادن غذا نیز آبگوشت را در کاسه های مخصوص ریخته و نوش جان کنید. البته برای طعم بهتر آبگوشت می توانید از لیمو عمانی هم استفاده کنید. از همین آبگوشت نیز می توانید کوبیده مناسبی تهیه کنید. یعنی گوشت مرغ، حبوبات و سیب زمینی را جدا کرده و در داخل ظرفی بکوبید. جالب است بدانید طبخ این غذا تا حدودی شبیه به تاس کباب مرغ می باشد.

در این مطلب با طرز پخت آبگوشت مرغ خوشمزه آشنا شدید. امیدواریم با این شیوه پخت توانسته باشیم انگیزه لازم  را در شما برای امتحان یک بار این غذا ایجاد کنیم. شما طرفداران غذاهای سنتی و اصیل می توانید با مراجعه به بخش غذای ایرانی مجله آرگا از دیگر دستورات عالی و بی نظیر برای پخت غذاهای متنوع و بسیار خوشمزه دیدن نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98


طرز پختن آبگوشت مرغ


تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز پختن آبگوشت مرغ

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

مواد لازم: گوشت مرغ مخلوطی از سینه و ران ۷۰۰ گرم، پیاز خلالی شده ۲ عدد بزرگ، لپه نیم پیمانه، سیب زمینی یک عدد،‌ آرد ساده ۱/۵ قاشق غذاخوری، سماق نیم پیمانه، تخم مرغ ۲ عدد، پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری،‌پودر زردچوبه ۱ قاشق چایخوریویدیویهای دیگرطرز تهیه مرغ ترش شمالی درجه یکPersian Sour Chicken Recipehttps://youtu.be/K0h-2G94jlcطرز تهیه خوراک (گراتن) مرغ و سبزیجات سالم و فوق العاده خوشمزهhttps://youtu.be/4tVHFl2uiD0Subscribe: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchenAshpazi ba Sana tareh kababAshpazi ba Sanaآشپزی با سناآشپزی با سنا آبگوشت مرغآشپزی با سنا تره کباب

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…


در دسته بندی آموزش آشپزی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آبگوشت مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

این آبگوشت مخصوص کسانیست که بخاطر بیماری نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند یا اینکه از خوردن گوشت سفید لذت بیشتری می برند.طرز پختن آبگوشت مرغ

با آموزش طرز تهیه آبگوشت مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. در ابتدا حبوبات مان را از شب قبل داخل آب می گذاریم تا نفخ شان برطرف شود . اگر بتوانیم چند بار آب حبوبات را عوض کنیم خیلی بهتر است.

حبوبات را بصورت جداگانه داخل قابلمه میریزیم تا نیم پز شوند. سپس مرغ را به قطعات کوچک خرد می کنیم و در قابلمه اصلی که برای تهیه آبگوشت مرغ در نظر گرفته ایم ، مقدار کمی روغن مایع می ریزیم و کمی مرغ را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

حالا پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و به قابلمه آبگوشت اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگشان طلایی شود سپس آب را به آبگوشت اضافه می کنیم. در اینجا حبوبات را به آبگوشت رژیمی و خوشمزه مان اضافه می کنیم . اگر تمایل دارید آبگوشت پر آبی داشته باشید می توانید کمی بیشتر از 6 فنجان آب داخل قابلمه بریزید.

حالا نوبت طعم دهی به غذاست . نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم غذا آماده شود. اگر دوست دارید از سیب زمینی هم استفاده کنید می توانید یک سیب زمینی پوست بکنید و داخل قابلمه بیندازید.

در آخر آبگوشت را در کاسه های مورد نظر بریزید و سرو کنید. نکته دیگر اینست که می توانید برای طعم بهتر اگر دوست داشتید یک لیمو عمانی هم داخل آبگوشت بیندازید. می توانید مانند گوشت کوبیده آبگوشت سنتی گوشت مرغ و حبوبات این آبگوشت را نیز جداگانه بکوبید و سرو نمایید.

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

طرز پختن آبگوشت مرغ

آرایش

مدل مو

مدل لباس

مواد لازم برای آشپزی آکا
برای (6-5 نفر):مرغ متوسط یک عددلپه یک فنجان سرخالیپیاز متوسط یک عددمغز لیمو عمانی یک قاشق سوپخوریآب گوجه فرنگی یک فنجانرب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوریسیب زمینی 5 عددنمک و فلفل به مقدار لازمطرز تهیه :مرغ را پس از پوست کندن چهار قسمت کرده و آن را سرخ کنید تا طلایی شود. پیاز را در روغن سرخ نمایید و لپه خیس داده شده را به پیاز اضافه کرده و لپه را هم کمی تفت دهید. مرغ سرخ شده را با 4 لیوان آب ، زردچوبه ، لپه و پیاز داغ با شعله ملایم بپزید. سپس مغز لیمو عمانی را به آبگوشت اضافه کنید.در اواخر طبخ 5 تا 6 عدد سیب زمینى را پوست گرفته و با کمى نمک ، فلفل و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم. بعد هم آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای آشپزی آکا

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

طرز پختن آبگوشت مرغ
طرز پختن آبگوشت مرغ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *