طرز مصرف قرص یدوکینول

دوره مقدماتی php
طرز مصرف قرص یدوکینول
طرز مصرف قرص یدوکینول

قرص یدوکینول برای درمان آمیب روده ای مورد استفاده قرار می گیرد که نباید بدون تجویز پزشک از آن استفاده کرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با کاربردها و عوارض جانبی قرص یدوکینول آشنا کنیم.

قرص یدوکینول در درمان آمیب روده ای تاثیر گذار می باشد. آمیب در واقع انگلی است که در روده انسان زندگی می کند به غشای روده آسیب رسانده و از سلول های خونی تغذیه کرده و موجب پاره شدن دیواره روده شده و اسهال خونی را به وجود می آورد. در این مطلب با کاربردها و عوارض قرص یدوکینول در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

یدوکینول خودش به تنهایی در درمان آمیب روده ای در ناقلین بدون علامت و نشانه کیست آمیب و همراه با مترونیدازول برای درمان آمیب حاد مورد استفاده قرار می گیرد. از این دارو در درمان بالانتیدیاز و یا همان عفونت های ناشی از تک یاخته ها نیز استفاده می شود. در ادامه با عوارض و موارد استفاده قرص های یدوکینول با شما همراه خواهیم بود.

انگل آمیب بر خلاف بسیاری از میکروب هایی که عامل ایجاد اسهال می باشند با کلرزنی به آب از بین خواهند رفت، چون تک سلولی می باشد با کلر از بین نخواهد رفت و اگر در منطقه ای از بدن شایع شود و پراکنده شود برای مرگ انگل آن تنها راه جوشاندن آب است. یدوکینول در ترکیب شدن با مترونیدازول برای درمان بیماری روده ای مصرف می شود. این قرص فقط برای شکل کیست دار انگل مفید می باشد.

طرز مصرف قرص یدوکینول

دوره مقدماتی php

ضد آمیب روده ای ( اسهال خونی آمیبی )

داروی یدوکینول ضد تک یاخته است که بر تک یاخته ای ها مخصوصا آنتامبا هيستوليتيكا تاثیرگذار است. این دارو در مجرای داخلی روده و با مکانیسم ناشناخته ای اثر خود را می گذارد.

در بزرگسالان مقدار 630-650 میلی گرم و 3 بار در روز به مدت 20 روز باید مورد استفاده قرار گیرد و در کودکان 30-40 میلی گرم در 2 یا 3 مقدار به مدت 20 روز باید استفاده شود.

مهمترین عوارض جانبی که ممکن است مصرف یدوکینول به همراده داشته باشد عبارتند از:

اختلال حسی، سرگیجه حقیقی، فراموشی خاطره گذشته، آشفتگی، نوروپاتی محیطی، مسمومیت عصبی، ضعف و کسالت

کاهش بینایی، آتروفی چشمی، نوریت چشمی

کهیر، تغییر رنگ ناخن و موها، خارش پوست، پوستولی و پاپولی

یبوست، استفراغ، حالت تهوع، کرامپهای شکمی، اسهال،  بی اشتها شدن، خارش و تحریک ناحیه مقعد، گاستریت

آگرانولوسيتوز

تب و لرز، ریزش مو، بزرگ شدن تیروئید، دردهای عضلانی و کورک های منتشر

در این مقاله با کاربردها و عوارض قرص یدوکینول آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع دارو به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


طرز مصرف قرص یدوکینول


خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

نام های کاربری را بواسطه کاما”،” از هم جدا کنید.

تبلیغات


شروع موضوع توسط ☠@_@negi ‏26/7/17 در انجمن داروشناسی

هر گونه استفاده از کتابهای قرار داده شده بر روی نگاه دانلود به هر نحوی ( انتشار از طریق اپلیکیشن های موبایل ، کپی بر روی سایت و وبلاگ ها حتی با ذکر منبع و …) ممنوع می باشد و با متخلفین طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای برخورد می شود . تیم نگاه دانلود هیچ گونه رضایتی از قرار دادن فایل رمان ها در تلگرام و … ندارد و از نظر اخلاقی کار صحیحی نیست .

طرز مصرف قرص یدوکینول

با دنبال کردن نگاه دانلود در شبکه های اجتماعی از جدیدترین رمان ها با خبر شوید .

قدرت گرفته از : زنفورو فارسی

پشتیبانی و راه اندازی توسط : وطن وب هاست

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

درمان و عوارض داروها

درمان سنتی ضعف عمومی بدن و سرگیجه

طرز مصرف قرص یدوکینول

داناکده

داناکده

درمان ضعف بدن با طب سنتی

داناکده

راز ساده

داناکده

mohsen

داناکده

راز ساده

داناکده

ثروت همراه

ثروت همراه

داناکده

طرز مصرف قرص یدوکینول

داناکده

داناکده

داناکده

کلید اسرار

کلید اسرار

کلید اسرار

کلید اسرار

حکیم اسکندری

درمان ضعف بدن با طب سنتی

برای هر ویدیو امکان ثبت 3 زمان تخلف وجود دارد ، در صورتیکه زمان به درستی ذکر نشود، ویدیو بررسی نخواهد شد.

لطفاً فقط عدد دقیقه ای را که مورد تخلف در آن دقیقه رخ داده است ، وارد کنید. مانند : 12

حدود دقیقه عبارتست از تایمی که ، گزارش شما بر اساس آن زمان ارسال می شود.

لطفا برای درج حدود دقیقه دقت فرمایید تا امکان پیگیری مورد تخلف فراهم باشد.

وارد کردن موارد *دار الزامی است.

آینت، به شما این امکان را می دهد که در فضایی ساده و جذاب ویدیوهای زیبای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

* امام باقر علیه السلام فرمود : کسی که خاک بخورد دچار خارش بدن و بواسیر میشود و زمینه مرض سودا در او پیدا میشود و قدرت جسمانی و قدرت پاهای او کم میشود . ( ک طب الائمه ص ۲۰۹)

* امام صادق علیه السلام فرمود : کسی که بدن او را ضعف فرا گرفته است بایستی شیر بخورد تا استخوانش محکم شود .

*امام صادق علیه السلام فرمودند : اگر مردم کمتر آب بیاشامند بدنشان پر مقاومت میشود .

* امام صادق علیه السلام فرمود : یکی از پیامبران از ضعف بدن و عدم توانائی در قوه باء به خداوند متعال شکایت کرد خدوند او را به خوردن حلیم فرمان داده و یا روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله از درد کمر به خداوند شکایت کرد و خداوند او را به خوردن حلیم فرمان داد . ( ک طب الائمه ص ۷۷ )درمان ضعف بدن با طب سنتی

*امام موسی ابن جعفر علیه السلام فرمودند : کسی که از نظر بدنی جسمی ضعیف شده دارد بایستی گوشت کبابی بخورد ( نه گوشت آب پز ) .

* امام صادق علیه السلام فرمود : شب ها حتما” غذا بخورید اگر به اندازه یک لقمه باشد زیرا باعث قوی شدن بدن میگردد ..

* ابوهاشم جعفری یکی از شاگردان امام حسن عسگری علیه السلام بود ، او چند روزی با حضرت روزه مستحبی می گرفت و روزی بر اثر گرسنگی ، ضعف شدید بر او مستولی شد و او آن روز را طاقت نیاورد و روزه خود را شکست و سپس بی آنکه جریان را به امام بگوید روزه خودرا شکست و مخفیانه مقداری نان خورده و از درب دیگری وارد جمع جلسه با امام شد ، امام خطاب به غلام خود فرمود : برای ابوهاشم غذائی تهیه کن و چون او روزه خود را شکسته است و آنگاه فرمود اگر میخواهی نیروئی پیدا کنی گوشت ( کبابی ) بخور که در خوردن نان قوتی نیست .( ک صائمین روزه دار ص ۹۱ ) 

*امام صادق علیه السلام فرمودند : سه چیز، بدن را فرسوده مى کند و شاید هم (فرد را) بکُشد: حمام رفتن با شکم پُر، آمیزش کردن با شکم پُر، و همبسترى با پیرزنان .

*کتاب کافى – به نقل از سعید بن جناح ، از یکى از وابسته هاى امام صادق (ع)-: (امام (ع) ) چند خرمایى خواست و خورد. سپس فرمود:((اشتهایى نداشتم ؛ امّا ماهى خورده بودم )) .

سپس فرمود : ((هر کس در حالى بخوابد که ماهى خورده و در پى آن ، چند خرما یا مقدارى عسل نخورده است ، تا صبح ، رگِ سستْ اندامى بر او غلبه خواهد داشت )).

* از منظر طب سنتی : شام نخوردن ، آب زیاد خوردن ، زیاده روی در مصرف تغذیه با مزاج سرد و تر (مثل مرغ و سیب زمینی و گوجه فرنگی و عدسی ) ، غم و اندوه ، حمام زیاد رفتن ، تماس زیاد با آب ، بیحالی ، تغذیه گوشت گاو و گوساله ، کسالت ، انرژی کم ، ضعف عمومی و سستی بدن نتیجه غالب شدن اخلاط کثیف سوداوی و یا بلغم در اندام ها میباشد ، یا بروز بیماری مثل ام اس که ضعف در اندام است ، سرماخوردگی مکرر که نتیجه نزله بلغمی بدن است ، بروز کم خونی ، انگل در بدن دلیلی بر کم خونی ارثی ، ویروس هپاتیت ، عفونت ویروسی ، عدم رعایت بهداشت فردی ، ریزه خوری ، هله خوری پی درپی ، غذاهای پر چرب و سرخکردنی ، وسط غذا آب نوشیدن ، خواب زیاد در روز ، مصرف زیاد وانیل .

*لمس شدن بدن و یا ضعیف شدن اندام های بدن مثل دست وپاها میتوانند دلیلی بر علل بیماری تدریجی مثل سرطان مغزی بوده باشد .

*طبع بلغمی که ذاتا” در بدن سردی و تری دارد و باعث کسالت و تنبلی میشود .

راهکارهای تقویت بدن با تغذیه جات ( بصورت مصرف دوره ای ):

*از جناب امیر المؤمنین علیه السلام منقول است که هرگاه ضعف برمسلمانى مستولى شود گوشت را با شیر بپزد و بخورد.

*مصرف گوشت گوسفند بالاخص راسته آن تقویت کننده بدن است و لیکن خوردن کبابی آن بسیار موثر است و بالعکس خوردن آبگوشتی آن چندان اثری در رفع ضعف بدن ندارد . همه کباب ها از نظر مزاجی ، گرم و خشکند و برای بدن تقویت کننده موثرند و لیکن بعد از کباب خوری نبایستی آب میل شود که بسیار مضر است .

*برای تقویت بدن های ضعیف بایستی از شربت عسل با افشره لیموترش ، یا روزی یک دو گرم  رویال ژله عسل در زیر زبان ( غذای ملکه است ) ، گرده گل زنبور عسل روزی یک قاشق چایخوری در آب گرم حل کرده و با اندکی عسل و در صورت امکان ناشتا میل شود ، پولک عسل موثر است  .

*معجون آب سیب ، آب به ، آب انار شیرین و آب هویج  بصورت مخلوط با نصف قاشق چایخوری ترنجبین  تقویت کننده بنیه بیماران است . ( تذکر آب پرتقال زیاد سستی و یبوست می دهد).

*عرق اعصاب ترکیب شده از عرق های گل گاوزبان با  عرق بادرنجبویه با عرق سنبل الطیب به نسبت مساوی است و این عرق دارای طبع گرم و خشک است و خواص درمانی آن عبارتند از : تقویتی – شادی آور – مفرح – خواب آور – تقویت و محرک مغز – مسکن درد – ضد نزله سرد – ضد عفونی کننده – صفرآور – بازکننده انسداد و گرفتگی عضلات – بازکنندگی خون قاعدگی – تقویت حافظه و اعصاب – تقویت حس های پنجگانه – درمان بی حوصلگی – رفع کج خلقی – درمان تند خلقی دخترهای جوان – رفع عصبانیت – درمان هیستیری – درمان خستگی – درمان ترس – درمان افسردگی – درمان پارکینسون – دفع کننده سودا است .

*حجامت فصلی رافع کسالت برای دفع اخلاط مزمن و کثیف توصیه موکد است ( البته افراد بالای ۶۰ سال بایستی با پزشک حاذق طب سنتی مشورت کنند )

تغذیه های نوبه ای و دوره ای : روغن زیتون و کنجد ، نان سبوس دار ، مخلوط پودر هفت مغز خشکبار ایرانی با چلغوز یک قاشق ناشتا ، مویز سیاه شانی ، انگور سیاه و شیره آن ، شیره توت ، سیب و گلابی ، کاچی ( یا قیماق که برای زنان باردار تهیه میشود ) ، حلو ا شکری ، حلوای خانگی  ، خورشت قیمه و فسنجان ، گوشت و تخم مرغ بلدرچین ، ارده ، تنبیه خرما ، ماهی سالمون دریایی ، مصرف پنیر با گردو بالاخص شب هنگام ، پودر سنجد ، عرق زیره سبز بعد از غذا ۲/۱ استکان ، عرق گلپوره ( زنان باردار ممنوع ) ، عرق رزماری ، عرق اسطوخدوس ، شربت رقیق دارچین با عسل ، انبه ، عسل جعفری ، عسل شوید ، شربت آرتیشو یا کنگر فرنگی ، اسفناج ، تمشک ، نخودچی ، کنجد ، میخک ، عرق طارونه ، سبزی ترخون و یا عرق آن ، انجیر ،  هلو ف فلفل سیاه ، زیره سیاه ، شیر ، دمنوش هل ، نان گندم ، ماش ، نارگیل ، شیرین بیان ، زیتون ، ترب و تربچه ، شربت خاکشیر با عسل ، شیر با عسل ، معجون گوشت چرخکرده با زردچوبه و پیاز و روغن حیوانی با تخم مرغ محلی .

* ۵ گرم پودر ثعلب با ۵ گرم دارچین و اندکی عسل و آب ولرم مخلوط کنید و و بصورت نوبه ای مصرف شود ( مصرف زیاد ثعلب برای گرم مزاجان مضر است ) .

*گیاه جین سینگ تولید کننده انرژی ، رفع بیحالی و سستی ، تقویت کننده دفاع ایمنی بدن ، درمان کننده کم خونی و رفع خستگی بدن است .

*اعتدال در مصرف غذا ، ورزش معتدل ، ماساژاندام بدن با روغن های گیاهی مثل بادام شیرین ، حمام رفتن در حد اعتدال ، خشم و غصب در حد اعتدال .

*حکما طب سنتی عصر جدید : برای ازبین بردن ضعف مغز و اعصاب ، پای مرغ یک کیلو ( پوست زرد رنگ و ناخن آن کنده شوند ) و حدود ۲ ساعت داخل آب نمک کم غلظت گذاشته و سپس در دیگ مسی قرار داده و ۱۰۰ گرم ماش و ۲۰۰ گرم هویج با سبزی مورد علاقه افزوده و پخته شوند و سپس صاف کرده و روزی چند لیوان آب آن خورده و یا بعنوان یک وعده غذائی مصرف شود .

برچسب زده شده با :اعصاب اعصاب و عرق آن تغذیه خوب تقویت بدن سستی ضعف بدن

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه …

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …درمان ضعف بدن با طب سنتی

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع …

در مورد گیاه شنگ چه می دانید؟ آیا می دانید با مصرف این گیاه، از چه بیماری هایی میتوان پیشگیری کرد و کدام یک از آنها را میتوان …

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می …

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

9 دلیل که چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است!

هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(اسکلت ویژه هالووین)

درمان ضعف بدن با طب سنتی

ضعف عمومی و یا احساس بی حال یک مشکل شایع  است. به گفته مرکز  مراقبت حمایتی، ضعف را می توان به عنوان “عدم قدرت فیزیکی و یا عضلانی و احساس ناتوانی در انجام فعالیت های روزانه ” تعریف کرد.علائم ضعف شامل خستگی، تنبلی، تعریق بیش از حد، کاهش اشتها، عدم تمرکز، و مشکل  خواب است.

علت ضعف بدن شامل سیستم ایمنی ضعیف، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی،  حذف وعده های غذایی، استرس عاطفی، و کار فیزیکی بیش از حد است.ضعف مداوم به علت کم خونی، ورم مفاصل، کم کاری تیروئید، اختلال خواب، سرطان، سندرم خستگی مزمن، دیابت و بیماری های قلبی ایجاد می شود.

خوردنی ها و آشامیدنی هایی که طبع سرد دارند مانند ماست، خیار و عدس باعث کسالت و خواب آلودگی می شود. درحالی که به و سیب، از میوه های شادی بخشی هستند که توصیه می شود به صورت میوه تازه، مربا، خورش و آب میوه از آن ها استفاده شود. زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفندی و نخود نیز با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون لطیف در بدن و به دنبال آن احساس نشاط و شادابی می شوند.

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است . یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود. آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A , B , C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند. شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.

پرتقال قهرمان انرژی بخشی است. این میوه سرشار از ویتامین ‌C می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز در سلامت نگه می‌دارد و از سلول‌های ما محافظت می‌کند. ویتامین C نسبت به نور و گرما بسیار حساس است. خوشبختانه پوست کلفت و طعم نسبتا ترش پرتقال باعث می‌شود که بیش‌ترین میزان ویتامین C آن حفظ شود.

یک عدد پرتقال 70 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که معادل نیمی از نیاز روزانه است. توصیه می‌کنیم پرتقال‌های تازه را انتخاب و مصرف کنید. تا می‌توانید مصرف آب پرتقال‌های صنعتی را محدود کنید. توجه داشته باشید که مرکبات دیگر مانند گریپ‌فروت، نارنگی و لیموترش نیز حاوی این ویتامین هستند.

ماهی آزاد سرشار از امگا 3 می‌باشد. این اسیدهای چرب ضروری برای عملکرد خوب بدن و تقویت سیستم ایمنی فوق‌العاده است. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که این اسیدهای چرب خواص ضدخستگی نیز دارند. علاوه بر این، ماهی آزاد حاوی ویتامین B1 می‌باشد که برای تبدیل قند به انرژی، لازم و ضروری است.

100 گرم ماهی آزاد نیاز روزانه‌ی ما به امگا3 ها را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که پخت طولانی‌مدت باعث از بین رفتن امگا3 ها می‌شود. ماهی ساردین نیز جزو منابع امگا3 ها می‌باشد.

گوشت قرمز منبع آهن می‌باشد که برای تولید انرژی بسیار مفید است. آهن موجود در گوشت قرمز بیشتر از آهن سبزیجات جذب بدن می‌شود. علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی پروتئین‌های حیوانی نیز می‌باشد.200 گرم گوشت نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به آهن را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی نکنید و از کباب کردن طولانی مدت آن بپرهیزید. گوشت بوقلمون نیز حاوی آهن بوده و چربی کمی دارد.

بین تمام کارهای ریز و درشتی که انجام می‌دهید یک مشت آجیل میل کنید. بادام و فندق سرشار از منیزیم هستند که به سلول‌های ما، در جهت تولید انرژی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مغزهای روغنی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. فندق سرشار از گلوسیدهاست که منبع اصلی تولید انرژی است

در طب سنتی کیفیت خواب وبیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می شود؛ برای مثال جوانی که می خواهد روز بانشاطی را سپری کند باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد. توجه داشته باشید که باکیفیت ترین خواب مربوط به ساعات 9 شب الی 1 نیمه شب است، به طوری که هر یک ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

فعالیت حرکتی منظم مثلاً سه روز در هفته، هر بار 20 دقیقه پیاده روی باعث افزایش کیفیت زندگی و پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

ازدواج به موقع و داشتن روابط زناشویی سالم و متعادل باعث افزایش نشاط و شادابی می شود و بالا رفتن سن ازدواج و افراط وتفریط در رابطه جنسی موجب کسالت و افسردگی می شود.

حمام کنید ، بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانی می کنید. برای این که احساس طراوت را در روزها و شب های پاییزی پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع های معطری که در کنار وان می گذارید، آرامش خاصی پیدا می کنید.درمان ضعف بدن با طب سنتی

بووهای شادی آفرین رفع کسالت و بی حالی می کنند .بعضی از بوها برای تغییر احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ از جمله این بوها هستند. این بوها را به عنوان خوشبوکننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 171 bytes written, possibly out of free disk space in /home/mashrooh/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 440

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

امواج وای‌فای بر عملکرد مغز چه تاثیری دارد؟

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

مراقبت و بهبود بینایی بدون استفاده از لیزر و عینک

. استفاده از مطالب سايت مشروح فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع استدرمان ضعف بدن با طب سنتی10

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از همراه باشید : با یک مطلب تازه در مجله سلامتی کامور ، همراه ما باشید :   طرز …

طرز مصرف قرص یدوکینول

اسلام صله رحم و رسیدگی به بستگان را به عنوان یک ارزش الهی واجب کرده است   «صله» در لغت به معنای احسان و دوستی آمده است و مراد از …

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :   از آبیاری زیاد گل ها در زمستان بپرهیزید   • این روزها بیشترین سوالی …

مشکلات زناشویی‌تان خود به خود حل نمی‌شوند   از مشکلات زناشویی‌تان عذاب می‌کشید؟ مطمئنا می‌خواهید زندگی مشترک‌تان را نجات دهید اما آیا به تنهایی می‌توانید یا نیاز به توصیه و …

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ضرب المثل و سخنان پند آموز همراه باشید : داستان ضرب المثل محتسب در بازار است   کاربرد ضرب المثل: ضرب المثل …

طرز مصرف قرص یدوکینول

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: احتمالا فکر می کنید تمرین هوازی، کالری سوز بوده و یک فعالیت کاتابولیک محسوب می‌شود و تمرین بدنسازی یک فعالیت آنابولیک بوده و …

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از طنز و کاریکاتور همراه باشید : کاریکاتور چهارشنبه سوری   چهارشنبه سوزی    کاریکاتور چهارشنبه سوزی   کاریکاتور چهارشنبه سوری   …

روزنامه آرمان امروز – احسان انصاری: نامش با تاریخ سینمای ایران گره خورده است. بازیگری که با بازی در بیش از هفتاد فیلم سینمایی و تئاتر هنوز هم فاتح گیشه‌ها …

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گالری عکس خودرو همراه باشید : شرکت آلمانی تیونینگ «براباس» سریعترین مدل مرسدس بر اساس مدل مرسدس اسپورت AMG S63 را …

Webmaster : Keyhanifard.ir

طرز مصرف قرص یدوکینول
طرز مصرف قرص یدوکینول
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *