طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

دوره مقدماتی php
طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری
طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

روغن کرچک به دلیل خواصی که دارد برای رشد مو بسیار معروف شده است اما آیا می دانید این روغن برای کاهش چربی شکمی نیز موثر است ؟ روغن کرچک از گیاهی به نام ریسینوس کومونیوس گرفته شده و متعلق به کشور هندوستان می باشد.

روغن کرچک با افزایش متابولیسم ، جلوگیری از جذب چربی ها و کاهش التهاب به عنوان یک ملین به کاهش وزن کمک می کند . علاوه بر این , صدها سال است که از روغن کرچک در عرصه زیبایی و سلامتی استفاده می شود . بنابراین به منظور کاهش وزن بجای مصرف قرص های چربی سوز و رژیم های ضربتی از روغن کرچک استفاده کنید تا در مدت دو هفته 4.5 کیلو کاهش وزن داشته باشید.

چنانچه در مطلب خواص روغن کرچک در بخش سلامت نمناک گفتیم روغن کرچک یک روغن زرد رنگ و چسبناک است که از فشرده شدن دانه های گیاه ریسینوس کومونیوس به دست می آید.

این روغن دارای طعم و بوی خاصی است و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ، ویتامین E و مواد معدنی می باشد. روغن کرچک دارای خواص شگفت انگیز ضدالتهابی ، ضد قارچی و ضد باکتریایی است که از آن در صنایع غذایی به عنوان ماده نگه نگهدارنده در مواد غذایی و ماده افزودنی در شیرینی استفاده می شود.

روغن کرچک همچنین رشد موها را تحریک کرده و یک ملین محسوب می شود . بسیاری از شرکت های داروسازی از آن به عنوان یک مولفه در تولید داروهای مختلف اعم از داروهای جلوگیری از عفونت قارچی گرفته تا داروهای شیمی درمانی استفاده می شود . علاوه بر این روغن کرچک یک ماده اساسی در تهیه مواد آرایشی و صابون ها است.

طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

دوره مقدماتی php

از فواید قابل توجه روغن کرچک ، کاهش چربی های شکمی می باشد . افرادی که از این مشکل و چاقی رنج می برند می توانند روغن کرچک را به رژیم غذایی خود اضافه کنند زیرا با تحریک بدن به خلاص شدن از آب اضافی و سموم کمک می کند.

برای کاهش وزن کافی است روغن کرچک را به مقدار 3 قاشق چای خوری و یا 1 قاشق غذاخوری مصرف کنید زیرا با سرکوب کردن اشتها و در نتیجه رفع گرسنگی باعث کاهش وزن خواهد شد.

روغن کرچک یک ملین قوی می باشد بدین منظور نباید به مدت طولانی مصرف شود زیرا منجر به عدم تعادل الکترولیت و مایعات در بدن ، تحریک دستگاه گوارش و ناراحتی های معده می شود. بدین منظور در ادامه مطلب نحوه استفاده از روغن کرچک به منظور کاهش وزن ذکر شده است :

روغن کرچک را قبل از صبحانه به مقدار 2-3 قاشق چای خوری بخورید. ممکن است طعم روغن برای برخی افراد ناخوشایند باشد بدین منظور آن را با کمی آبمیوه مخلوط کنید . طبیعی است که پس از صرف روغن کرچک سریعا به سمت توالت بروید زیرا ادرار آوری زیاد از عواقب روغن کرچک می باشد.

تنها به مدت یک هفته مصرف آن را ادامه دهید تا منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند تضعیف روده بزرگ و یبوست مزمن نشود.

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را بر روی اجاق گاز گرم کنید سپس آن را برشکم خود بمالید و ماساژ دهید. این روش به کاهش چربی شکمی کمک خواهد کرد علاوه بر این استفاده موضعی از روغن کرچک به سفت شدن و جوانسازی پوست شکم که دراثر بارداری و از قبیل مسائل دچار کشش و افتادگی شده است ، کمک خواهد کرد.

مواد لازم:

طریقه استفاده:

ابتدا به آرامی برروی بالشت دراز بکشید ، مقداری از روغن کرچک را برنوک انگشت خود بمالید و با حرکات دورانی شکم تان را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. حال پارچه ای را بر شکم خود قراردهید و با ورق پلاستیکی دورتادور شکمتان را ببندید . کیسه اب گرم را برروی شکم قرار دهید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید.

این کار را بطور مرتب انجام دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

مواد لازم :

طریقه استفاده:

روغن کرچک را به خوبی با آب کرن بری مخلوط کنید و با شکم خالی آن را بنوشید.

مواد لازم

طریقه استفاده :

ابتدا اب را درظرفی بریزید و برروی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد ، سپس ریشه زنجبیل را درون آب بریزید و بگذارید به مدت 3 دقیقه بجوشد، به آرامی از شعله برداشته ، از صافی رد کنید و در فنجانی بریزید . چای سبز کیسه ای را درون آب انداخته و یک دقیقه صبر کنید تا عصاره آن خارج شود و در نهایت روغن کرچک را به آن اضافه کرده و قبل از نوشیدن به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مصرف روغن کرچک علاوه بر کاهش وزن به سم زدایی از بدن نیز کمک می کند. هنگامی که روغن کرچک مصرف می کنید باعث می شود تا دستگاه گوارش تحریک شده و مواد زائد دفع شوند.

خواص ضد میکروبی روغن کرچک باعث از بین رفتن عفونت های قارچی شده و همچنین انسداد توده های غیر طبیعی لنفاوی را نیز کاهش خواهد داد.

روغن کرچک سرشار از ویتامینE است و خاصیت ضد التهابی دارد. از آن جا که آکنه به دلیل التهاب ناشی از عفونت باکتریایی ایجاد می شود روغن کرچک می تواند باعث کاهش آن شود.

کرچک یک ملین است و می تواند به بهبود عملکرد روده و دفع سموم کمک کند . کسانی که بطور دائم از یبوست رنج می برند با مصرف روغن کرچک به همراه آب سیب در وعده صبح می توانند از شر آن خلاص شوند.

هنگام مصرف روغن کرچک بصورت موضعی سلول های ایمنی بدن و یا سلول های T-11 تقویت می شوند و آنتی بادی هایی را تولید می کنند که علیه پاتوژن های خارجی مبارزه می کند.

همانگونه که در بخش تناسب اندام نمناک می خوانید اعمال روغن کرچک به موها از ایجاد شوره سر و خشکی پوست سر جلوگیری می کند . همچنین باعث می شود تا تارموها ضخیم شوند.

طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

بدین منظور روغن کرچک را می توانید با روغن نارگیل مخلوط کنید و به پوست سر خود بمالید و یک شب صبرکنید و صبح روز بعد شستشو دهید . برای نتیجه گیری بهتر هفته ای 2-3 بار از روغن کرچک استفاده کنید.

استفاده از روغن کرچک بصورت موضعی باعث کلاژن سازی و الاستین سازی می شود . علاوه براین سبب حفظ رطوبت پوست شده و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می کند . انتی اکسیدان های موجود در روغن کرچک به مبارزه علیه رادیکال های آزاد اکسیژن می پردازند و به نوبه خود به جوان سازی پوست کمک خواهند کرد.

زیاده روی در دوز توصیه شده روغن کرچک می تواند خطرناک باشد و عوارضی را به دنبال داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

**برای نتیجه گیری بهتر در کنار مصرف روغن کرچک باید سبک زندگی ناسالم خود را تغییر دهید و از غذاهای سالم استفاده و مرتبا ورزش کنید.

روغن کرچک برای کاهش وزن عالی است و می تواند به سلامت بدن نیز کمک کند اما بهتر است قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

پیش از اینکه خواص روغن کرچک برای لاغری را بگوییم، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که چگونه این روغن می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند. توجه داشته باشید روغنی که وارد بدن می شود، به چربی تبدیل شده و نه تنها باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می شود، بلکه از چربی‌های ذخیره شده و البته ته‌نشین شده بعنوان سوخت بدن استفاده می‌کند. این مسئله باعث برطرف شدن مشکل جذب آب در بدن نیز می‌شود که همین امر نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. در این مطلب به بررسی خواص روغن کرچک برای لاغری و روش‌های استفاده از آن میپردازیم.

به گزارش سیمای سلامت به نقل از «نیوهلث ادوایزر» روغن کرچک یک روغن همه کاره است؛ شما هم می توانید آن را بنوشید، با آن پخت و پز کنید، روی پوست بمالید و یا حتی می توانید بدن خود را با آن ماساژ دهید تا چندین کیلو وزن کم کنید. فکر می کنم نیازی نیست که بگوییم، این روغن معجزه نمیکند و باید برای گرفتن نتایج مطلوب، به فکر ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم نیز باشید.

چند قاشق چایخوری از روغن کرچک را در یک ظرف گذاشته و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. اجازه ندهید تا زیاد داغ شود، زیرا باعث سوزاندن پوست می شود. ظرف را از مایکروویو خارج کرده و روغن را با حرکات دَوَرانی روی پوست ماساژ دهید. این حرکات را به طرف جهت عقربه های ساعت انجام دهید، پس از مدتی بر خلاف جهت بچرخانید (هر کدام ۳ الی ۴ دقیقه). پس از مدتی روغن سرد می شود، پس باید آن را دوباره گرم کنید.

از دیگر مزایای روغن کرچک باید بگوییم که، نه تنها برای از بین بردن چربی های ذخیره شدۀ بدن مفید می باشد، بلکه باعث جوان سازی و سفت شدن پوست نیز می شود. این روغن برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند بهترین گزینه است تا بدن شان را به حالت اولیه برگردانند.

طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

این اصطلاح به نظر خنده دارد می آید، اینطور نیست؟ این روش بسیار ساده بوده و فقط به وسایل زیر نیاز دارید که در هر خانه‌ای یافت می شوند:

-بالش

-ورق پلاستیکی

-کیسه ی آب گرم

-۳ الی ۴ قاشق غذاخوری روغن کرچک

-یک تکه پارچه (نخی یا ابریشمی)

در این قسمت می گوییم که چه کاری باید انجام دهید:

-روی تشک خود به حالت راحتی بنشینید.

-روغن کرچک گرم شده را روی ناحیه ی مورد نظرتان ۳ الی ۴ دقیقه ماساژ دهید.

-به ماساژ دادن ادامه دهید تا دمای بدن تان در آن نقطه ی خاص بالا برود.

-یک تکه از پارچه را روی آن ناحیه قرار دهید.

-سپس ورق پلاستیکی را دورِ قسمت مورد نظر بپیچید.

-کیسه ی آب گرم را روی آن بگذارید و ۸ الی ۱۰ دقیقه نگه دارید.

-برای نتیجۀ بهتر، در روز ۳ الی ۴ بار  این روند را تکرار کنید.

برای بهره‌مند شدن از خواص روغن کرچک برای لاغری ، هر روز صبح، حداقل نیم ساعت قبل از صرف صبحانه، ۲ قاشق چایخوری روغن کرچک بخورید. اگر اندکی آن را گرم کنید، بهتر است. برخی افراد می گویند که پس از مصرف روغن کرچک حتما باید به دستشویی بروند، زیرا این روغن ذاتا ملین است. توجه داشته باشید بیشتر از مقداری که تجویز شده، مصرف نکنید؛ زیرا ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. از مضرات روغن کرچک می توان به ضعیف کردن روده و حتی یبوست مزمن اشاره کرد.

رژیم جنرال موتورز چیست و آیا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

اگر مصرف روغن کرچک در غذاها بخصوص با طعم خاصی که دارد، برای شما کمی زننده است، می توانید از آن در چای مصرفی خودتان استفاده کنید. در اینجا دستورالعمل تهیۀ آن را شرح داده ایم:

مواد لازم

-چای سبز کیسه ای

-چند تکه زنجبیل له شده (به کاهش وزن کمک می کند)

-آب جوش

-۱ قاشق غذا خوری روغن کرچک

دستورالعمل:

چای زنجبیل را طبق معمول دم کنید. ۱۰ دقیقه بگذارید تا دَم بکشد، و سپس روغن کرچک را به آن اضافه کنید. قبل از نوشیدن به خوبی آن را هم بزنید. اگر طعم آن زیاد مطبوع نیست، می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید تا شیرین شود.

طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

آیا فواید دیگر روغن کرچک را می دانید؟ آیا می دانید به چه روش های دیگری می توان از آن استفاده کرد؟ در این جا چندین مزیت روغن کرچک را مطرح کرده ایم.

-از سفید شدن زود رس مو جلوگیری میکند

-جوش صورت را کاهش میدهد

-رنگدانه های پوست را کاهش میدهد

-عفونت پوست را درمان میکند

-سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

-باعث رشد سریع مو میشود

-به درخشش مو کمک میکند

-به درخشش پوست کمک میکند

-برای رشد ناخن ها مفید است

  • طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله انار
  • -لکه های پوست را محو میکند

    -از شل شدن پوست جلوگیری میکند

    -عفونت قارچی را درمان میکند

    -برای مفاصل مفید است

    -برای کمر درد مفید است

    خواص نخود فرنگی؛ سرشار از پروتئین و فیبر

    محصولات تراریخته چه هستند + فواید و عوارض جانبی

    ورم معد؛ علل، تشخیص و درمان

    قاعدگی دردناک یا دیسمنوره چیست؟

    اختلال اضطراب فراگیر چیست و چه علائمی دارد؟

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    سندرم ویلیامز؛ علائم، تشخیص و درمان

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    ابزار سنجش سوخت و ساز پایه – BMR |ابزار سنجش شاخص توده بدنی – BMI |

    کاهش وزن و لاغری شکم
    دغدغه جدی و قابل توجه بسیاری از مردم است و به این خاطر از روش‌ها و داروهای شیمیایی
    زیادی استفاده می شود که متاسفانه نتیجه ای نمی دهد. اما نگران نباشید. اگر می
    خواهید در مدت کمی به تناسب اندام و لاغری شکم برسید و میزان چربی‌های بدن خود را
    کم کنید روغن کرچک به کمک شما آماده است.

     

    استفاده از روغن کرچک
    پیشنهاد اصلی ماست. این روغن‌ با طبیعت گرم خود، همراه حرارت ایجاد
    شده بعد از ورزش، به آب شدن چربی‌ها کمک کرده و در مدت کوتاهی تاثیر مناسبی در لاغری
    شکم و تناسب اندام دارد.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

     

    روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از دانه های گیاه کرچک بدست می آید . استفاده از این روغن هم
    کاربرد داخلی دارد و هم کاربرد خارجی. امروزه از این روغن برای درمان ناراحتی‌ها و
    بیماری های فراوانی از جمله پارکینسون، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس،
    ریزش مو، فلج مغزی، روماتیسم و آرتروز، یبوست، آفتاب سوختگی، ساییدگی پوست، قارچ پوستی،
    میگرن و … استفاده می
    کنند.

     

    یکی دیگر از خواص
    روغن کرچک توانایی آن در لاغری شکم و کاهش وزن است . روغن کرچک کاری می کند که
    بدنتان به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود و بعد از استفاده بدن‌تان را وادار می کند
    تا چربی های ذخیره شده در ناحیه شکم را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

     

    استفاده از این روغن باعث
    افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها می شود. درنتیجه به راحتی می توانید در
    برابر وسوسه یک نوشیدنی شیرین و پرکالری مقاومت کنید. همچنین مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های موجود در روغن کرچک برای سلامت عمومی
    بدن بسیار مفید هستند.

     

    طرز استفاده از روغن
    کرچک برای لاغری شکم :

    روغن کرچک یک روغن
    همه کاره است؛ شما می توانید آن را بنوشید، با آن پخت و پز کنید، روی پوست بمالید
    و یا حتی با ماساژ دادن چندیدن کیلو وزن کم کنید.

     

    برای لاغری شکم با
    استفاده از روغن کرچک می توانید این روغن را با یک
    اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید یا اینکه چند قاشق چای خوری از این روغن را روی حرارت بگذارید تا
    گرم شود و با حرکات دورانی روی پوست شکم بمالید. این حرکات را به طرف جهت عقربه های ساعت انجام دهید، پس از مدتی بر خلاف جهت بچرخانید.

     

    روغن کرچک علاوه بر
    لاغری شکم و تناسب اندام خواص دیگری نیز دارد. در این
    جا چندین مزیت روغن کرچک را مطرح کرده ایم.

     

    از دیگر خواص روغن
    کرچک عبارتند از :

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    درمان عفونت پوست

    رشد سریع مو

    درمان لکه های پوست

    درخشش و شفاف شدن
    پوست

    درمان عفونت قارچی

  • عکس نوشته فائز
  • جلوگیری از کمردرد و
    درد مفاصل

    تقویت سیستم ایمنی
    بدن

    جلوگیری از شل شدن
    پوست

    درمان عفونت پوست

    جلوگیری از سفید شدن
    پوست

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    رشد سریع ناخن

    کاهش جوش صورت

    روغن کرچک خواص زیادی دارد که یکی از این خواص عالی آن برای لاغری و کاهش وزن است ؛ اما این روغن چگونه می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند؟

    روغن کرچک یکی از انواع روغن های مناسب برای کاهش وزن است. روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند. این مسیله باعث برطرف شدن مشکل جذب آب در بدن نیز می‌شود که همین امر نیز به کاهش وزن کمک می‌کند.

    روغن کرچک یک روغن همه کاره است؛ شما هم می توانید آن را بنوشید، یا آن پخت و پز کنید، روی پوست بمالید و یا حتی می توانید بدن خود را با آن ماساژ دهید تا چندین کیلو وزن کم کنید. 

    روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با این روغن ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن است.

    روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت کنید.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    روغن کرچک با طبیعت گرم خود، همراه حرارت ایجاد شده بعد از ورزش، به آب شدن چربی‌ها کمک کرده و در مدت کوتاهی تاثیر مناسبی در لاغری شکم و تناسب اندام دارد.

    برای این کار کافی است چند قاشق چایخوری از روغن کرچک را در یک ظرف گذاشته و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. اجازه ندهید تا زیاد داغ شود، زیرا باعث سوزاندن پوست می شود. ظرف را از مایکروویو خارج کرده و روغن را با حرکات دَوَرانی روی پوست ماساژ دهید. این حرکات را به طرف جهت عقربه های ساعت انجام دهید، پس از مدتی بر خلاف جهت بچرخانید (هر کدام 3 الی 4 دقیقه). پس از مدتی روغن سرد می شود، پس باید آن را دوباره گرم کنید.

    از دیگر مزایای روغن کرچک علاوه براینکه موجب  از بین بردن چربی های ذخیره شده بدن شود، باعث جوان سازی و سفت شدن پوست نیز می شود. این روغن برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند بهترین گزینه است تا بدن شان را به حالت اولیه برگردانند.

    این اصطلاح به نظر خنده دارد می آید،  اما این روش بسیار ساده بوده و فقط به وسایل زیر نیاز دارید که در هر خانه‌ای یافت می شوند:

    1. بالش

    2. ورق پلاستیکی

    3. کیسه ی آب گرم

    4. 3 الی 4 قاشق غذاخوری روغن کرچک

    5. یک تکه پارچه (نخی یا ابریشمی)

    روش استفاده از وسایل ذکر شده در بالا:

    1. روی تشک خود به حالت راحتی بنشینید.

    2. روغن کرچک گرم شده را روی ناحیه ی مورد نظرتان 3 الی 4 دقیقه ماساژ دهید.

    3. به ماساژ دادن ادامه دهید تا دمای بدن تان در آن نقطه ی خاص بالا برود.

    4. یک تکه از پارچه را روی آن ناحیه قرار دهید.

    5. سپس ورق پلاستیکی را دورِ قسمت مورد نظر بپیچید.

    6. کیسه ی آب گرم را روی آن بگذارید و 8 الی 10 دقیقه نگه دارید.

    7. برای نتیجه بهتر، در روز 3 الی 4 بار  این روند را تکرار کنید.

    برای اینکه از خواص روغن کرچک برای لاغری  بهره مند شوید، کافی است که  هر روز صبح، حداقل نیم ساعت قبل از صرف صبحانه، 2 قاشق چایخوری روغن کرچک بخورید. اگر اندکی آن را گرم کنید، بهتر است. برخی افراد می گویند که پس از مصرف روغن کرچک حتما باید به دستشویی بروند، زیرا این روغن ذاتا ملین است. توجه داشته باشید بیشتر از مقداری که تجویز شده، مصرف نکنید؛ زیرا ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. 

    ممکن است مصرف روغن کرچک در غذاها بخصوص با طعم خاصی که دارد، برای شما کمی زننده باشد، می توانید از آن در چای مصرفی خودتان استفاده کنید. در اینجا دستورالعمل تهیه آن را شرح داده ایم:

    مواد لازم

    1. چای سبز کیسه ای

    2. چند تکه زنجبیل  له شده (به کاهش وزن کمک می کند)

    3. آب جوش

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    4. 1 قاشق غذا خوری روغن کرچک

    طرز تهیه:

    چای زنجبیل را طبق معمول دم کنید. 10 دقیقه بگذارید تا دَم بکشد، و سپس روغن کرچک را به آن اضافه کنید. قبل از نوشیدن به خوبی آن را هم بزنید. اگر طعم آن زیاد مطبوع نیست، می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید تا شیرین شود.

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    گردآوری- نبض ما

    گیاه کرچک که بومی مناطق گرمسیر جهان است در اقلیم های گرم مانند هند وآفریقا به صورت یک درختچه که بلندی آن تا ۳۲ متر هم می رسد وجود دارد ولی در مناطق معتدل چون در سرمای زمستان این مناطق مقاوم نیست به صورت یک گیاه یک ساله و در برخی مناطق مناسب دو ساله است.

    دانه های کرچک از نظر درصد روغن، بسته به ارقام مختلف متفاوت است. دانه های گیاه را معمولا به سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می کنند. قاعده این است که دانه های بزرگ دارای چند درصد روغن بیشتری هستند.

    روغن کرچک و مشتقات آن را در تهیه سوپ، روغن هیدرولیک و روغن ترمز، رنگ، جوهر، انواع آستر، پلاستیک های مقاوم در برابر سرما، واکس و دیگر مواد براق کننده، نایلون، عطر و … به کار می‌برند. سم ریسین هم از فراورده‌های جانبی است که ضمن تهیه روغن کرچک به دست می‌آید.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    تنها یک درصد از روغن کرچک تولید شده در سراسر جهان را صرف مصارف دارویی یا تولید فراورده‌های مفید برای سلامتی می‌کنند. با این وجود شمار این مصارف دارویی قابل توجه است.

    روغن کرچک یکی از انواع روغن های مناسب برای کاهش وزن است. روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

    روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با این روغن ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن است.

    روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت کنید.

    روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌های‌تان را تقویت و موهای‌تان را انعطاف‌پذیر می‌کند پس برای زیباتر شدن هم خوب است.

    خواص ضدالتهابی روغن کرچک به اثبات رسیده است. به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. در نتیجه افرادی که دچار آرتروز و آرتریت و غیره هستند می توانند از روغن کرچک استفاده کنند. برای این کار می توانید یک تا دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب، روی مناطق دردناک زده و به آرامی بمالید.

    روغن کرچک ملین است. این روغن حاوی ۹۰ درصد اسید ریسینولئیک است که یک اسید چرب مفید برای انقباض ها و ترشحات روده می باشد، در نتیجه برای رفع یبوست به کار می رود. البته باید توجه داشته باشید که  روغن کرچک  قوی می باشد و نباید در مصرف آن زیاده روی شود، چون می تواند باعث التهاب و آسیب روده ها شود.

    برای مقابله با یبوست می توانید هر دو یا سه روز یکبار، یک قاشق چایخوری روغن کرچک به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب میل کنید. اگر مصرف روغن کرچک مفید نبود، بهتر است مصرف آن را متوقف کنید، چون یبوست در اثر عوامل متعددی بروز می کند و بهتر است به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

    نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که روغن کرچک برای تحریک دستگاه لنفاوی بدن مفید است. این روغن باعث فعال شدن جریان مایع لنف می شود. اگر از ورم پا یا سلولیت ناشی از احتباس مایعات در بدن رنج می برید، می توانید از روغن کرچک برای بهبود وضعیت تان استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره روغن گیاهی گریپ فروت یا سرو کوهی به روغن کرچک اضافه کرده و پاها را از پایین به بالا با حرکات دورانی ماساژ دهید.

    روغن کرچک ضداسپاسم و ضد درد است و برای تسکین دل درد موثر می باشد. برای تسکین دل درد ناشی از قاعدگی و نفخ می توانید از این روغن  به عنوان مرهم استفاده کنید. می توانید مقداری از روغن را روی دستمالی تمیز و یا گاز استریل ریخته و روی شکم تان قرار دهید. برای افزایش تاثیرگذاری این مرهم می توانید یک بطری حاوی آب گرم و یا کوسن گرم را روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.

    روغن کرچک حاوی ویتامین E و مواد معدنی است و به همین دلیل باعث تقویت موها، مژه ها و ناخن ها می شود. در صورتی که دچار ریزش مو شده اید می توانید از  روغن کرچک به عنوان ماسک استفاده کنید تا رشد مجدد موها با سرعت بیشتری صورت بگیرد. البته بهتر است روغن کرچک را با روغن زیتون مخلوط کنید تا علاوه بر افزایش ویتامین های آن، حالت چسبندگی آن کمتر شود.

    متفقا همه قبول دارند که مغز دانه کوچک سمی است. مقدار سمیت دانه های کرچک خام به درصد و اندازه سم ریسین بستگی دارد. اگر چه مقدار دوز کشندگی سم برای بزرگسالان در حدود ۴ تا ۸ دانه هسته شناسایی شده، اما در حقیقت گزارشات ناشی از مسمومیت افراد از این دانه ها بسیار نادر می باشد.

    اگر ریسین بلعیده شود نشانه های آن حدوداً تا ۳۶ ساعت بعد نمایان می شود اما در عرض ۲ تا ۴ ساعت بعد اثر گذاشته و فرد را به کشتن می دهد. که این علایم با احساس برافروختگی در دهان و حنجره آغاز و شامل دردهای شکمی، اسهال خونی (که خود به تنهایی در طی چند روز متوالی تمام آب بدن فرد را کشیده و باعث مرگ می گردد) و کاهش شدید فشار خون می باشد. که پس از گذشت ۳ تا ۵ روز شخص می میرد مگر اینکه قبل از بروز و گسترش علائم فوق به طور کامل شستشو داده و سم زدایی شود.

    اگر با فردی روبه‌رو شدید که از دانه‌های این گیاه خورده یا خود گیاه را مصرف کرده است، باید به اورژانس رسانده شود. با شست‌وشوی معده و استفاده از زغال می‌توان سم موجود در معده و روده‌ها را شست.

    درمانی اختصاصی برای این مسمومیت وجود ندارد و معمولا علائم (استفراغ، اسهال و…) درمان شده و بیمار از نظر بروز عوارضی مثل نارسایی کلیه و کبد تحت نظر قرار می‌گیرد. اگر نارسایی کلیه بروز کند لازم است بیمار دیالیز شود.

    اگر پس از شش ساعت از جویدن دانه‌های کرچک علائمی بروز نکرد، پس سم کم بوده یا دفع شده است. در این حالت می‌توان فرد مسموم را مرخص کرد. البته ترخیص به معنای رفع خطر مسمومیت نیست، بلکه خطر کم شده است. به این بیماران توصیه می‌شود در صورت بروز اسهال خونی یا زردی به سرعت به بیمارستان مراجعه کنند.

    آیا میدانستید برگ سنا نقش مهمی در لاغری دارد. اما نحوه مصرف آن چگونه است؟

    طریقه مصرف برگ سنا برای لاغری

    ۶ میان وعده کم کربوهیدرات که در کمتر از ۱۰ دقیقه قابل آماده کردن هستند

    بی‌اشتهایی کودکان ناشی از چیست؟

    طرز تهیه نان خانگی بدون فر + طرز تهیه نان تابه ای خانگی

    بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

    میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

  • عکسهای خنده دار افغانی
  • دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    مطالب پیشنهادی


    درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    معرفی موثرترین راهکارها در درمان واریس پا


    بهترین متخصصین قلب و عروق زنان در تهران

    ۱۰ علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

    آیا وازکتومی منجر به نارسایی جنسی می گردد؟


    سوالات شایع زگیل تناسلی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    شرکت حسابداری

    ماه عسل

    سیکس پک

    عصاره‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا چند کیلوگرم از وزن تان کم کنید و ضمنا از بدن‌تان در مسیر کاهش وزن، به خوبی حمایت می‌کنند.

    تعداد زیادی از افراد دوست دارند بدانند چطور می‌توانند چربی‌هایشان را بسوزانند و سریعتر وزن کم کنند که هم شیوه‌ای سالم باشد و هم موثر. به همین دلیل، عصاره‌ها یا روغن‌های گیاهی برای کاهش وزن ، یکی از بهترین گزینه ها هستند.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    عصاره‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا چند کیلوگرم از وزن تان کم کنید و ضمنا از بدن‌تان در مسیر کاهش وزن، به خوبی حمایت می‌کنند.

    چهار نوع عصاره‌ی گیاهی وجود دارد که واقعا باور داریم می‌توانند برای  مفید باشند.

    عصاره گریپ فروت

    عصاره گریپ فروت، آنزیم‌های بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک می‌کند تا چربی‌های بدن را آب کنید. ما می‌دانیم که گریپ‌فروت می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و اینکه عصاره‌ی گریپ‌فروت از پوست آن گرفته می‌شود، که حاوی مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات خاصی مانند دی لیمونین (D-limonene) است و به متابولیسم کمک کرده و غدد لنفاوی را پاکسازی و عملکردشان را تقویت می‌کند.

    اگر مقدار کمی از عصاره‌ی گریپ‌فروت را روی پوست استفاده کنید، ادرارآور و محرک خوبی برای سیستم لنفاوی است، به همین دلیل است که از این عصاره در بسیاری از کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت و ترکیباتی که برای برس کشیدن خشک هستند، استفاده می‌شود.

    عصاره‌ی گریپ‌فروت، بهترین عصاره‌ای است که به بدن در چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند زیرا آنزیم‌های بزاق دهان را فعال کرده و در نتیجه چربی‌های بدن بهتر تجزیه می‌شوند.

    اگر عصاره‌ی گریپ‌فروت را با نعناع هندی یا پچولی ترکیب کنید می‌تواند اشتها و گرسنگی‌تان را کم کند و برای همین وسیله‌ی خوبی برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم است.

    چند قطره از این ترکیب را در آب آشامیدنی‌‌تان بریزید، یا در فضای خانه و محل‌ کارتان پراکنده کنید و یا وقتی میل به خوردن داشتید، کمی از آن را روی سینه یا مچ دست‌ها ماساژ دهید.

    عصاره دارچین

    بعد از عصاره‌ی گریپ‌فروت، عصاره‌ی دارچین بهترین ماده برای کاهش وزن است. بارها و بارها ثابت شده که عصاره‌ی دارچین می‌تواند به تنظیم قند خون و همچنین تنظیم چیزی در بدن‌تان به نام GTF که همان عامل تحمل گلوکز است کمک کند.

    عصاره‌ی دارچین، قند خون را متعادل کرده که در بلندمدت برای کاهش وزن و کاهش میل به شیرینی مفید است. تنظیم نبودن قند خون می‌تواند منجر به پرخوری، کمبود انرژی و اضافه وزن شود اما افزودن عصاره‌ی دارچین به میوه، چای، جودوسر، پختنی‌ها و یا اسموتی‌ها می‌تواند سرعت ترشح گلوکز در جریان خون را کم کند.

    عصاره زنجبیل

    بعد از دو عصاره‌ی گفته شده، عصاره‌ی زنجبیل انتخاب خوب دیگری برای کاهش وزن است. زنجبیل میل به شیرینی را کاهش داده و التهاب را در بدن کم می‌کند. اگر قصد کاهش وزن و همزمان کاهش التهاب و البته حمایت و مراقبت از سیستم گوارش و بهبود جذب مواد مغذی را دارید، مطمئن باشید عصاره‌ی زنجبیل انتخاب بسیار مناسبی است.

    ترکیبات موجود در زنجبیل، جینجرول نامیده می‌شوند. از نظر علمی ثابت شده که جینجرول‌ها می‌توانند التهابات ناشی از بیماری را در روده‌ها کاهش دهند و جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها را به طور کلی بهتر کنند، در نتیجه انرژی سلولی بهتری برای کاهش وزن داشته و به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید.

    مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد و نتایج آن در نشریه‌ی هندی Physiology and Pharmacology منتشر شد می‌گوید، عصاره‌ی زنجبیل دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی بوده و خواص چشمگیری از نظر ضدالتهاب بودن و ضد درد بودن دارد. در تحقیقات صورت گرفته روی موش ها، بعد از یک دوره‌ی یکماهه‌ی درمانی با عصاره‌ی زنجبیل، سطح آنزیم‌ها در خونشان افزایش یافته بود، همچنین در همین مدت، رادیکال‌های آزاد از بین رفته و کاهش چشمگیری در التهاب دیده شد.

    از این عصاره ها چگونه برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

    اگر هدف‌تان کاهش وزن است می‌توانید گاهی از ترکیب این عصاره‌ها استفاده کنید و یا به طور جداگانه آنها را به کار ببرید. می توانید یک قطره از هر کدام را در آب ریخته، یا بصورت موضعی استفاده کنید و یا در هوا پخش کنید. اگر می‌خواهید عصاره‌ای را به صورت موضعی به کار ببرید توصیه می‌کنیم از یک روغن سبک دیگر مثلا روغن نارگیل کمک بگیرید، مخصوصا اگر از عصاره‌ی دارچین استفاده می‌کنید.

    یک راه ساده هم این است که عصاره را روی میز کارتان یا در فضای خانه بپاشید، بوی فوق‌العاده‌ای دارد و برای کاهش وزن مفید است. بیش از ۵هزار سال است که از عصاره‌ها استفاده می‌شود.

    عصاره‌های گیاهی یکی از قوی‌ترین داروها در دنیا هستند، اما عصاره‌ی گریپ‌فروت، دارچین و زنجبیل، موثرترین عصاره‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شوند.

    و اما روغن کرچک!

    شاید واقعا ندانید روغن کرچک چیست و چه می‌کند. ما برایتان می‌گوییم روغن کرچک هم چه خواص شگفت‌انگیزی دارد و چطور در کاهش وزن به شما کمک می‌کند، طوری که بتوانید در عرض دو هفته، چهار کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید.

    روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

    روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با روغن کرچک ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن است.

    روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت کنید.

    خواص دیگر روغن کرچک

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌های‌تان را تقویت و موهای‌تان را انعطاف‌پذیر می‌کند پس برای زیباتر شدن هم خوب است.

    اگر می‌خواهید برای تقویت مو و ناخن و پوست از روغن کرچک کمک بگیرید باید به طور خوراکی آن را مصرف کنید. می توانید مقدار بسیار کمی از آن را روی موهای‌تان بمالید تا درخشان شده و مات و کدر نباشد. می توانید با کمک روغن کرچک لکه‌های باقیمانده از جوش را از صورت‌تان برطرف کنید.

    ضمنا روغن کرچک می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند. آنهایی که از عود عفونت‌های قارچی رنج می‌برند می توانند روغن کرچک را به طور روزانه و به صورت خوراکی مصرف کنند تا از این عفونت آزاردهنده رها شوند. پس می‌بینید هرچند فواید روغن کرچک برای کاهش وزن، ایده‌آل است، اما امتیازات فراوان دیگر آن باعث شده روغنی شگفت‌انگیز باشد.

    البته اگر بخواهید روغن کرچک را همراه با فست فود مصرف کنید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت اما اگر همراه با رژیم غذایی مناسبی آن را مصرف کنید، می بینید که تلاش‌های شما برای کاهش وزن سرعت بیشتری می‌گیرد. مجبور نیستید کالری‌تان را آنقدر محدود کنید که به گرسنگی دچار شوید، فقط کافیست مواد مغذی و سالم را در برنامه‌تان داشته باشید.

    روغن کرچک گرانقیمت نیست، موثر است و می‌توانید اثرش را روی وزن و زیبایی‌تان ببینید. همین امروز یک بطری روغن کرچک تهیه کنید تا از فوایدش بهره‌مند شوید و وضعیت سلامتی‌تان را بهبود ببخشید.

     

    پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

    گروه نرم افزاری آسام

    میزبانی می شود.

    ثبت نام رژیم پزشک

    نام کاربری خود را وارد نمایید

    ENTER YOUR PASSWORD

    روغن کرچک روغن گیاهی چند منظوره است که مردم برای هزاران سال استفاده می کنند. این از طریق استخراج روغن از بذر گیاهRicinus communis ساخته شده است.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    این دانه ها، که به عنوان دانه های کرچک شناخته می شوند حاوی آنزیم سمی به نام ریسین هستند. با این حال، روند گرمایش که روغن کرچک را غیر فعال می کند اجازه می دهد این روغن در استفاده ایمن باشد.روغن کرچک دارای تعدادی از استفاده های طبی، صنعتی و دارویی است.این معمولاً به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی، داروها و محصولات مراقبت از پوست و همچنین یک روان کننده صنعتی و ترکیب سوخت بیودیزل استفاده می شود.در مصر باستان، روغن کرچک به عنوان سوخت در لامپ ها سوزانده شد به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بیماری مانند سوزش چشم و حتی به زنان باردار برای تحریک زایمان داده می شد.امروزه روغن کرچک به عنوان یک درمان کننده طبیعی مانند یبوست و بیماری های پوستی باقی می ماند و معمولا در محصولات زیبایی طبیعی استفاده می شود.در اینجا 7 مزایا و روش استفاده از روغن کرچک بیان می شود.

    شاید یکی از شناخته شده ترین داروها، استفاده از روغن کرچک به عنوان یک ملین طبیعی باشد.این به عنوان یک ملین محرک طبقه بندی شده است به این معنی که حرکت عضلات را افزایش می دهد که مواد را از طریق روده تحریک می کنند و به روده کمک می کند.متابولیسم تحریک کننده به سرعت عمل می کند و معمولاً برای کاهش یبوست موقت استفاده می شود.هنگامی که خوراکی مصرف می شود روغن کرچک در روده کوچک شکسته می شود و اسید ریسینولئیک را آزاد می کند اسید چرب اصلی در روغن کرچک است. اسید ریسینولئیک سپس توسط روده جذب می شود و یک اثر ملین قوی را تحریک می کند.در واقع، مطالعات متعدد نشان داده اند که روغن کرچک می تواند یبوست را از بین ببرد.به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که وقتی افراد سالخورده روغن کرچک را دریافت کردند علائم یبوست در آنها از جمله زورزدن در هنگام دفع کاهش یافت احساس حرکات روده ناقص کاهش یافت.در حالی که روغن کرچک در دوزهای کوچک ایمن در نظر گرفته می شود مقادیر بالاتر می تواند باعث گرفتگی شکم، تهوع، استفراغ و اسهال شود.اگر چه می توان آن را برای رفع یبوست گاه به گاه مورد استفاده قرار داد ولی روغن کرچک به عنوان درمان برای مسائل درازمدت توصیه نمی شود.

    روغن کرچک غنی از اسید ریسینولئیک، اسید چرب غیر اشباع است.این نوع چربی ها به عنوان روان کننده ها عمل می کند و می تواند برای مرطوب کردن پوست استفاده شود.رطوبت را با جلوگیری از حذف آب از طریق لایه بیرونی پوست حفظ می کند.روغن کرچک اغلب در لوازم آرایشی برای افزایش هیدراتاسیون استفاده می شود و اغلب به محصولاتی مانند لوسیون، آرایشی و پاک کننده ها اضافه می شود.شما همچنین می توانید این روغن غنی را به عنوان یک جایگزین طبیعی برای مرطوب کننده ها و لوسیون ها خریداری کنید.بسیاری از محصولات مرطوب کننده محبوب موجود در فروشگاه دارای مواد مضر بالقوه مانند نگهدارنده ها، عطر ها و رنگ ها هستند که می توانند پوست را تحریک و سلامت کلی را از بین ببرند.تعویض این محصولات با روغن کرچک می تواند به کاهش میزان قرار گرفتن در معرض این مواد افزودنی کمک کند.به علاوه، روغن کرچک ارزان قیمت است و می تواند بر روی صورت و بدن استفاده شود.روغن کرچک غلیظ است بنابراین اغلب با روغن های دیگر مانند روغن بادام، روغن زیتون و نارگیل مخلوط می شود تا مرطوب کننده فوق العاده آبرسان شود.اگرچه استفاده از روغن کرچک بر روی پوست برای بیشتر افراد ایمن است اما در بعضی افراد ممکن است واکنش حساسیتی ایجاد کند.

    استفاده از روغن کرچک بر زخم یک محیط مرطوب را ایجاد می کند که باعث بهبودی و جلوگیری از خشک شدن زخم ها می شود.ونلکس، یک پماد محبوب است که در درمان های بالینی برای درمان زخم ها استفاده می شود و شامل ترکیبی از روغن کرچک و پرو بالسام، که از درخت Myroxylon گرفته شده است.روغن کرچک رشد بافت را تحریک می کند به طوری که می تواند بین زخم و محیط زیست ایجاد شود و خطر عفونت کاهش یابد.همچنین باعث کاهش خشکی و ایجاد سلول های پوست مرده می شود که می تواند شفای زخم را تاخیر دهد.مطالعات نشان داده اند که پماد حاوی روغن کرچک ممکن است به ویژه در بهبود زخم های فشاری مفید باشد.یک مطالعه در مورد اثرات ترمیم زخم پماد حاوی روغن کرچک در 861 نفر از ساکنان خانه های پرستاری با زخم های تحت فشار دیده شد.کسانی که زخم های آنها با روغن کرچک درمان می شود میزان بهبودی و زمان بهبودی کوتاه تر از درمان های دیگر است.

    اسید ریسیولینیک، اسید چرب اصلی موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی چشمگیر است.مطالعات نشان داده است که وقتی روغن کرچک به طور موضعی استفاده می شود التهاب را کاهش می دهد و درد را کاهش می دهد.ویژگی های کاهش درد و ضد التهابی روغن کرچک ممکن است به خصوص برای افرادی که دارای بیماری التهابی مانند آرتریت روماتوئید یا پسوریازیس هستند مفید می باشد.مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داده است که اسید ریسینولئیک درد و تورم را کاهش می دهد.یک مطالعه نشان داد که درمان با ژل حاوی اسید ریسینولئیک منجر به کاهش قابل توجهی در درد و التهاب پوست در مقایسه با سایر روش های درمانی شد.یکی از اجزای تست لوله همان مطالعه نشان داد که اسید ریسینولئیک به کاهش التهاب ناشی از سلول های آرتریت روماتوئید انسان بیش از یک درمان دیگر کمک می کند.به استثنای پتانسیل روغن کرچک برای کاهش التهاب، به لطف خواص مرطوب کننده آن، ممکن است از پوست خشک و تحریک شده در کسانی که دارای پسوریازیس هستند کمک کند.اگر چه این نتایج امیدوار کننده است مطالعات بیشتری در مورد انسان برای تعیین اثرات روغن کرچک در شرایط التهابی مورد نیاز است.

    آکنه یک بیماری پوستی است که می تواند سبب بروز جوش های بزرگ و دردناک در صورت و بدن شود.این شایع ترین در نوجوانان و بزرگسالان جوان است و می تواند سبب اعتماد به نفس منفی در آنها شود.روغن کرچک دارای چندین ویژگی است که ممکن است به کاهش علائم آکنه کمک کند.تصور می شود که التهاب عامل رشد و شدت آکنه است بنابراین استفاده از روغن کرچک به پوست ممکن است به کاهش علائم التهاب کمک کند.آکنه نیز با عدم تعادل نوع خاصی از باکتری ها که معمولا بر روی پوست یافت می شود، شامل استافیلوکوک اورئوس است.روغن کرچک داراي خواص ضد میکروبی است که ممکن است در هنگام بروز بیش از حد باکتری ها در برابر پوست تاثیر بگذارد.یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره روغن کرچک دارای قدرت قابل توجه ضد باکتری است که مانع رشد چندین باکتری از جمله استافیلوکوک اورئوس می شود.روغن کرچک نیز یک مرطوب کننده طبیعی است بنابراین ممکن است پوست ملتهب شده و متورم را در افراد مبتلا به آکنه ملایم کند.

    Candida albicans نوعی قارچ است که معمولا مسائل دندانی مانند رشد بیش از حد پلاک، عفونت لثه و عفونت های کانال ریشه را ایجاد می کند.روغن کرچک دارای خواص ضد قارچی است و ممکن است به مبارزه با Candida کمک کند و دهان را سالم نگه دارد.یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که روغن کرچک کاندیدا آلبیکن ها را از ریشه های دندان های آلوده انسان حذف می کند.روغن کرچک نیز ممکن است به درمان استوماتیت مرتبط با پروتز کمک می کند استوماتیت بیماری دردناک است که به علت رشد بیش از حد کاندیدا ایجاد می شود. این مسئله رایج در افراد مسن است که دندان مصنوعی دارند.مطالعه در 30 سالمند مبتلا به استوماتیت مرتبط با دندانپزشکی نشان داد که درمان با روغن کرچک موجب بهبود علائم بالینی نشانه های استوماتیس، از جمله التهاب می شود.

    بسیاری از مردم از روغن کرچک برای یک مو طبیعی استفاده می کنند.موهای خشک یا آسیب دیده به طور خاص می توانند از یک مرطوب کننده قوی مانند روغن کرچک استفاده کنند.استفاده از چربی های مانند روغن کرچک به مو به طور منظم، باعث شل شدن مو، افزایش انعطاف پذیری و کاهش احتمال شکستگی می شود.روغن کرچک ممکن است برای افرادی که دارای شوره سر هستند مفید باشد که یک وضعیت پوستی معمولی است که پوست خشک و پوسته روی سر دارد.اگر چه علل مختلفی از شوره سر وجود دارد آن را به درماتیت seborrheeic، یک بیماری پوستی التهابی است که موجب تارهای قرمز و جزیی در پوست سر می شود.به علت توانایی استفاده از روغن کرچک به پوست سر، پوست خشک و تحریک شده را مرطوب می کند و ممکن است باعث کاهش خراش پوست شود.

    بیشتر بخوانید: آیا می توان روغن کرچک را برای رشد مو استفاده کرد؟

    بسیاری از مردم از روغن کرچک برای درمان انواع مسائل استفاده می کنند بیشتر از طریق خوردن روغن و یا استفاده از آن به پوست.اگر چه روغن کرچک به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود اما در بعضی افراد ممکن است واکنش های جانبی و عوارض ناخواسته ای ایجاد کند.زنان در تمام مراحل حاملگی باید از مصرف روغن کرچک جلوگیری کنند.می تواند باعث اسهال شود: در حالی که این می تواند یک راه موثر برای کاهش یبوست باشد اگر شما بیش از حد مصرف کنید سبب اسهال می شود اسهال می تواند باعث کمبود آب بدن و اختلالات الکترولیتی شود.می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود: در بعضی از افراد هنگام استفاده بر پوست به واکنش های آلرژیک منجر می شود. ابتدا سعی کنید یک مقدار کوچک را به پوست بمالید تا ببینید که بدن شما واکنش می دهد.

    امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
    برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
    .

    تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

    تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    خانموما کسی بوده با خوردن روغن کرچک لاغر شده باشه؟

    اگه اره بگین چه جوری خوردین

    سوال منم هست

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    اوهههه بوی بد تهوع دلپیچه درد وای نه روده هات ساب میره

    من لاغری با نخوردن دارم…….روغن و شکر و ….حذف کردم از 65شدم 55

    چجور ینی مگه میشههه

    این داروهای مسهل ممکنه بعده ی مدتی پرزای روده رو از بین ببره

    وای از اسمشم حالت تهوع شدید میگیرم یاد طعم مسخرش میفتم ماه آخر بارداریم میخوردم ینی عووووق میزدم بعدش


    فقط 10 هفته به تولد باقی مونده !

    من امشب برا اولین بار خوردم.بوی بدشو اصلا حس نکردم

    حتما خالی میخوردی؟

    روغن کرچک یادمه سر زایمان گفتن خوردم فقط شکم و خالی میکنه…..وای خیلی بد بود……

    اخه باعث میشه غذا سریع دفع بشه و جذب بدن نشه

    اره همینش باعث لاغری میشه

    مگه باید با چی خورد؟

    به جای خوردن روغن کرچک و انواع دمنوش لاغری که مدشده …..کم بخورید و سالمبخورید

    بریزید تو یه لیوان آبمیوه دیگه هیچیشو نمیفهمین😀

    اصلا همه جورشو امتحان کردم خالی ک فاجعه بود بازم توی شربت قابل تحمل تر بود یبار زدم ب سیم آخر داشتم قرمه سبزی میخوردم ریختم تو بشقابم ینی چشمامو بستم قورت میدادم


    فقط 10 هفته به تولد باقی مونده !

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    پس بی ضرر نیست

    خوب باز گشنت میشه باز میخوری…نمیشه که….یه دور باطله

    اره درسته…امشب بی اراده شدم شام خوردم….خودمو تنبیه کردم

    😷😷😷

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    اگر شما در مورد افزایش وزن یا مشکلات چاقی نگران هستید و یا به دنبال راهی بی خطر جهت کاهش وزن می گردید، روغن کرچک، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. فواید روغن کرچک برای پوست و مو شناخته شده است، اما اغلب مردم نمی دانند که استفاده از این روغن می تواند چربی های ذخیره شده در بدن را سریعا از بین ببرد. حال با خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکم آشنا شوید.

    با مصرف روغن کرچک، چربی بدن به سرعت کاهش می یابد. می توانید این روغن را به قبل از صبحانه یا همراه با سالاد بخورید. علاوه بر این، با اضافه کردن دو تا سه قاشق روغن کرچک به شیر کم چرب و نوشیدن روزانه آن، علاوه بر کاهش وزن، باعث بی اشتهایی می شود به طوری که شما از خوردن غذا اجتناب می کنید.

    خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای کاهش وزن

    شما همچنین می توانید روزانه روغن کرچک را بر روی نواحی چربی و تمام بدن خود ماساژ دهید تا چربی ها، و سلولیت ها از بین بروند. برای این منظور ابتدا روغن کرچک را در یک ظرف ریخته و بر روی حرارت گذاشته و بعد از گرم شدن، به مدت 10 تا 20 دقیقه با دست و به آرامی ماساژ دهید. این روغن همچنین مشکل ترک های پوستی ناشی از بارداری و تغییر وزن را از بین می برد. توصیه می شود، قبل از ورزش از این روغن استفاده کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

    می توانید با استفاده از روغن کرچک یک نوشیدنی خوشمزه برای کاهش وزن تهیه کنید برای تهیه این دمنوش، به یک تکه زنجبیل (یک اینچ)، یک کیسه چای سبز (یا یک قاشق چای خوری چای سبز خشک)، یک قاشق غذا خوری روغن کرچک و یک فنجان آب نیاز است.

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    همچنين بخوانيد : کرچک و خواص و مضرات آن

    برای تهیه دمنوش ابتدا یک قطعه کوچک زنجبیل را به یک فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید، آب بجوشد. پس از 3 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. حالا کیسه چای سبز را برای 1 دقیقه داخل آن قرار دهید و سپس یک قاشق روغن کرچک را مخلوط کنید. این دمنوش را دو بار در روز، یک ساعت قبل از غذا بنوشید. این باعث می شود وزن شما سریعتر کاهش یابد.

    مصرف روغن کرچک برای بدن شما مفید است زیرا مصرف آن مواد سمی در بدن کاهش می دهد. بنابراین، اگر روزانه،یک قاشق روغن کرچک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، در برابر انواع بیماری ها محافظت شده و بدن در سلامت کامل باقی می ماند. همچنین روغن کرچک برای آرتروز، فلج مغزی، یبوست، عفونت پوست، ریزش مو، آفتاب سوختگی، درمان عفونت قارچی، پارکینسون، تسکین دردهای روماتیسمی، جلوگیری از کمردرد و درد مفاصل، جلوگیری از سفید شدن مو، جلوگیری از شل شدن پوست، درمان لکه های پوست، قارچ پوستی، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس، ساییدگی پوست، درخشش و شفاف شدن پوست، کاهش جوش صورت، رشد سریع ناخن، تقویت سیستم ایمنی بدن، میگرن، سوءهاضمه و درمان آلرژی بسیار مفید است.

    روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تقویت معده، تسکین درد آرتروز، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

     @attarak_ad

    وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

     

    راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

    | شما هم نظری ارسال کنید.


    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    اپلیکیشن اندروید


    کد تایید *

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از دانه های گیاه کرچک به دست می آید. این گیاه پرخاصیت علیرغم ظاهر ریز خود، خواص فراوانی دارد و در سلامتی و زیبایی نیز می تواند موثر باشد. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    0

    سایر خبرها

    به گزارش سراج24 ، اگرچه استفاده از کرم های ضد آفتاب بهترین راه پیشگیری از آفتاب سوختگی است، با این حال روزهای گرم تابستان موقعیت هایی فراهم می کنند که با وجود استفاد از کرم ضد آفتاب یا کلاه باز هم در معرض آن قرار می گیرید و چه بسا دچار آفتاب سوختگی شوید. آفتاب سوختگی بسیار آزار دهنده است. این وضعیتی است که علاوه بر اینکه باعث تغییر رنگ پوست می شود خارش و سوزش نیز ایجاد می کند. اگر دچار آفتاب …

    که صورت اشخاص تنها بدون ابرو به نمایش درآمد تنها در 46 درصد موارد شخصیت ها برای شرکت کنندگان قابل تشخیص بودند. 3- موی زیر بغل موهای زیربغل که معمولاً برای همه دردسرساز می شوند در هر شخص بوی خاصی دارند که با بقیه ی افراد متفاوت است و در گذشته های دور به ویژه در مورد انسان های نئاندرتال نقش مهمی در جلب توجه جنس مخالف داشت. این موها روی غده های عرقی رشد می کنند که بوی بدن شما …

    تان پر از جماعت سیگاری است بهتر است هرچه زودتر فکری برای این موضوع بکنید! قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، مغز را در معرض آسیب مواد سمی قرار می دهد. آلن توفیق در این باره می گوید: قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای مدت زمان طولانی مقدار مونواکسیدکربن را در بدن افزایش می دهد؛ مونواکسیدکربن جایگزین ماده ی حیاتیِ اکسیژن می شود که برای ادامه ی حیات بدن و مغز انسان بسیار ضروری است . هنگامی که رگ های …

    . آرتیشو باعث فعال شدن عملکرد کبدی می شود چون حاوی سینارین است. این سبزی پرخاصیت همچنین باعث بهبود گوارش می شود. سبزیجات خام، میوه ها، چربی های خوب و پروتئین های باکیفیت تأثیر زیادی در سلامتی دارند. اگر می خواهید سالم و تندرست بمانید باید این مواد غذایی را در رژیم تان داشته باشید یکی دیگر از سوپرمن های غذایی که بهتر است در برنامه غذایی تان بگنجانید روغن نارگیل است. این روغن فعال …

    رژیم غذایی نیستید و در صورت ابتلا به بیماری هایی از جمله بیماری کرون یا کولیت که باعث سوءجذب موادمغذی می شوند، مکمل های غذایی ممکن است برای بدن مفید باشند. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مصرف روزانه 300 تا 1000 میلی گرم منیزیم به کاهش خستگی کمک می کند. همچنین دریافت 1000 میلی گرم اسیدهای چرب ضروری سه بار در روز و مصرف روزانه 3000 تا 6000 میلی گرم از روغن گل مغربی اثرات …

    قند خون، پیش از رسیدن به سن کهولت می شود. مضرات چای سبز چای سبز به میزان زیادی کافئین ندارد اما این امر نباید دلیلی باشد که شما از این چای به میزان زیاد استفاده کنید؛ چرا که باعث می شود میزان کافئین در بدن شما بسیار بالا رود و همین امر می تواند باعث ایجاد حالت های سرگیجه و بی تعادلی شود. اگر این میزان بیش از 14 گرم در هر کیلوگرم باشد می تواند شما را بکشد! امیدواریم از این مطلب ارائه شده راضی بوده باشید و مصرف چای سبز و حتی قهوه را از این پس بصورت جدی تری دنبال کنید. …

    های ساده مانند پیاده روی کردن از یک مسیر تازه، باغبانی، یا تغییر مسیر دوچرخه سواری و… می تواند بسیار مفید واقع شود . مشکلات خواب : به جای مصرف قرص خواب آور، ورزش کنید. ورزش نسبت به مصرف قرص، خوابی بهتر و عمیق تر ایجاد می کند. غیر از آن، کمبود خواب با بروز مشکلات متعددی ارتباط دارد که با ورزش رفع می شود؛ از جمله افزایش وزن، خستگی مفرط، بیماری قلبی و عدم توانایی کنترل استرس …

    لنفاوی خود باشید، وجود دارد. برای کمک به سیستم لنفاوی خود می توانید چند ترفند را مد نظر قرار دهید تا از شکل گیری احساس بد و ابتلا به بیماری فاصله بگیرید، که در ادامه به آن ها اشاره می شود. تامین آب بدن آب یکی از اجزا اساسی حفظ سلامت محسوب می شود و همان گونه که می دانید بخش قابل توجهی از بدن انسان از این مایع تشکیل شده است. مایع لنفاوی حاوی تقریبا 95 درصد آب است، از این …

    مشکل تر منیزیم و احتمالا دفع بیشتر آن می گردد. خوردن مواد غذایی قندی، بدن را وادار می کند که منیزیم را تنها جهت متابولیزه کردن مواد شیرین به کار گیرد. مصرف انواع نوشابه های حاوی فسفات را بکاهید، زیرا انباشته های کلسیم و منیزیم بدن را تخلیه می کند. ویتامین E : جوانه گندم، روغن ذرت، غذاهای تهیه شده از جو دوسر و ماکارانی. منیزیم: سبزی های سبز پربرگ مثل اسفناج، دانه های روغنی، انجیر و تخمه کدو، کاهو و سیب زمینی کلسیم: شیر خامه گرفته، ماست بدون چربی. منبع: خانه ما …

    …. بنابراین تقویت برنامه غذایی خود با روغن های چرب می تواند به افزایش سطح انرژی تان کمک کند. 7- درد مفاصل اسید چرب های امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد از عوامل قدرتمند کاهش التهاب هستند، به همین دلیل امگا 3 برای افرادی که مشکل درد مفاصل دارند بسیار با اهمیت است. دریافت امگا 3 به اندازه کافی می تواند فرآیند از بین رفتن بافت و مفاصل را متوقف کند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان ک/ …

    ، سرماخوردگی یا ورود ویروس به بدن دچار ضایعه ای شده باشد، برای درمان سکسکه باید ابتدا آن ضایعه را برطرف کند. آلرژی به مواد غذایی مانند بیماری آسم و کهیر نیست و با آنها متفاوت است و به صورت تهوع، دل درد، برگشت اسید، سرفه، سکسکه، نفخ و اسهال ظاهر می شود. در مورد سکسکه اگر علت یا بیماری خاصی را پیدا نکردیم، باید عامل تحریک کننده خارجی از جمله غذا را هم در نظر داشته باشیم، زیرا ممکن است …

    بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد. طرز تهیه 3/5 گرم دانه را در 150 سی سی آب جوش در 10 الی 15 دقیقه دم کرده روزانه 3 الی 4 دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. ***دمنوش ریشه گیاه قاصدک خواص درمانی برای تمیز کردن کبد یک دوره ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن …

    علائمی مانند نفخ، گاز، درد شکمی، یبوست، اسهال، معده درد و حالت تهوع می شود. بانوان باردار به واسطه وجود استروژن نباید دانه کتان مصرف کنند. روش های مصرف دانه کتان دانه کتان را به چند روش مختلف می توان مصرف کرد: دانه کتان قهوه ای را می توان به صورت کامل چه در حالت خام یا سرخ کرده مصرف کرد. برای مصرف این نوع می توانید آن را روی گرانولا، ماست، سالاد یا هر چیز دیگری بریزید …

    را در زبان و داخل دهان به مدت 10 دقیقه قرار دهید، و سپس با آب گرم بشوئید. دو بار در روز تا زمان بهبودی توصیه می شود. برگ زیتون برگ زیتون میکروارگانیسم هایی که باعث برفک دهان می شود را از بین می برد، و این به دلیل خواص ضد قارچی قدرتمند آن است. علاوه بر این، شامل عنصری به نام اولئوروپئین فعال است که افزایش ایمنی بدن را زیاد می کند. چند فنجان چای برگ زیتون در روز بنوشید. بدین …

    برازنده آن است. اگر شما آبلیموی ترش و گرم را به عنوان نوشیدنی صبحانه میل کنید، این نوشیدنی سیستم گوارشی بدنتان را پشتبانی می کند و باعث می شود فرایند دفع مواد زائد از بدن آسانتر شود. همچنین این نوشیدنی سحر آمیز کار کرد روده ها را تضمین کرده و از ابتلای شخص مصرف کننده به اسهال و یبوست جلوگیری می کند. ارزش غذایی آبلیمو یک لیتر آبلیمو کمتر از 25 کالری دارد. این آبمیوه …

    این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد. طرز تهیه 3/5 گرم دانه را در 150 سی سی آب جوش در 10 الی 15 دقیقه دم کرده روزانه 3 الی 4 دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. ***دمنوش ریشه گیاه قاصدک خواص درمانی برای تمیز کردن کبد یک دوره ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه …

    …. ماست نزد بیشتر افراد به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید شناخته می شود که مهمترین تاثیر آن کمک به هضم دیگر غذاهای مصرف شده است. داشتن پروبیوتیک به عنوان باکتری های مفید و کمک کننده به هضم غذا، عقیده دیگری است که سبب شده افراد، برای سالم و همچنین ماندن همیشه ماست مصرف کنند. تحقیقات نشان داده اند این دسته از باکتری ها که به صورت پیش فرض در درون معده نیز وجود دارند، دارای ارتباط …

    مایعات آلوده بدن هستند. دریافت خون آلوده، تماس با تجهیزات آلوده، انتقال از مادر به نوزاد و تماس جنسی کنترل نشده مهمترین روش های انتقال این ویروس کشنده هستند. این بیماری می تواند با علایمی چون یرقان (زردی پوست و چشم)، تیرگی ادرار، خستگی مزمن، تهوع، درد و استفراغ همراه باشد یا بدون هیچ علامت اولیه ای بروز کند. استفاده از سرنگ آلوده یکی از مهمترین روش های گسترش هپاتیت است. به گزارش …

    برای افراد تسهیل می کند. به همین علت در هنگام زایمان مصرف دزهای بالای این گیاه به منظور القای زایمان طبیعی و آسان توصیه می شود. افزایش شیردهی با کمک شنبلیله شنبلیله گیاهی سرشار از تستوفن می باشد که باعث افزایش سطح پرولاکتین در بدن مادران شیرده می شود و ترشح شیر را تسهیل می کند. بعد از 24 الی 72 ساعت پس از مصرف این گیاه، اثرات افزایش شیر در مادران به طور کامل مشهود است. روغنی که …

    همان طور که می دانیم بهداشت مناسب دهان شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بطور منظم و روزانه است. اما در اینجا، برخی از باکتری ها هستند که می توانند باعث بروز بیماری هایی، چون عقب نشینی لثه شوند. عقب نشینی لثه یک بیماری پریودنتال است. این بیماری منجربه درد، خونریزی، عقب نشینی و تحلیل لثه ها و از دست دادن احتمالی دندان ها می شود. البته باکتری های دهان فقط در داخل دهان مشکل ساز نمی …

    استراتژی سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده ها را کاهش می دهد. مصرف غلات سبوس دار در طی وعده صبحانه نیز به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. به طور کلی خوردن صبحانه سرشار از مواد مغذی می تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند. برای کاهش وزن میان وعده صبح را ساعت 10 صبح بخورید اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می کنید …

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری

    به گزارش بلاغ ، مصرف ضد آفتاب، استفاده ی روزانه از مرطوب کننده، ورزش، استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی از اقدامات اولیه برای جلوگیری از چین و چروک پوست است. خوشبختانه برای مقابله با آفتابی که برای بدن ضروری است اما می تواند برای پوست خطرناک باشد، سلاحی مثل کرم ضدآفتاب وجود دارد که می توانید تمام روز پوست تان را با آن بپوشانید. کرم ضدآفتاب نه تنها پوست شما را از انواع بیماری ها مثل …

    تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما شکی نیست که کمبود امگا 3 یکی از این عوامل است. بر اساس تحقیقات دانشکده پزشکی مریلند، خستگی یکی از نشانه های شایع کمبود اساسی امگا 3 است. بنابراین تقویت برنامه غذایی خود با روغن های چرب می تواند به افزایش سطح انرژی تان کمک کند. 7- درد مفاصل اسید چرب های امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد از عوامل قدرتمند کاهش التهاب هستند، به همین دلیل امگا 3 برای افرادی که مشکل درد مفاصل دارند بسیار با اهمیت است. دریافت امگا 3 به اندازه کافی می تواند فرآیند از بین رفتن بافت و مفاصل را متوقف کند. انتهای پیام// …

    در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد. موارد منع مصرف مصرف دارچین برای زنان باردار مضر است. مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده می شود. دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می کند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون می شود. طرز تهیه چند عدد چوب دارچین را …

    روزهای گرم بهاری هیچ چیزی بیشتر از دوش آب سرد طراوت بخش نیست اما آن دسته از افرادی که به جای دوش، عرق شان را با کولر خشک می کنند، 30 دقیقه بعد احساس لرز شروع شده و درد استخوان، گلو و سردرد تا ساعت ها ادامه پیدا می کند. استفاده از کولر با اینکه گرما را دور می کند و احساس طراوت و سر حال شدن به فرد دست می دهد، اما پشت همین مزایای گول زننده کولر عواقب منفی بهداشتی نیز پنهان شده است. شاید برای شما …

    حفره در دندان شده باشید. نوع خاصی باکتری وجود دارد که قند رژیم غذایی تان را گرفته و به اسید تبدیل می کند که سبب پوسیدگی دندان یا ایجاد حفره دندانی می شود و زمانی که این حفره ها عمیق تر شوند باعث ایجاد حساسیت و در نهایت سوراخ هایی در دندان می شود. اگر درد تنها هر از گاهی ایجاد شود و به یک نقطه محدود نباشد احتمالا نگران کننده نیست. ولی اگر مدام بود – یک هفته یا بیشتر عود کرد – باید به دندان …

    اتفاقا همین امر باعث برتری نانوامولسیون نسبت به میکروامولسیون شده است. صحافی درباره شرایط و شیوه استفاده از نانوامولسیون می گوید: برتری دیگر نانوامولسیون ها، پایداری سینتیکی بسیار بالای آن نسبت به امولسیون های دیگر است. کوچک کردن ذرات در ابعاد نانو، نه تنها باعث افزایش سرعت جذب آنها در بدن می شود، بلکه باعث می شود هیچ تغییری در شکل و ساختار مواد غذایی غنی سازی شده نیز بروز نکند. …

    ناراحتی بیمار بعد از از بین رفتن بی حسی بیشتر خواهد بود که با استفاده از داروها ی تجویز شده کنترل خواهد شد. در مواردی هم که دندانها دارای عفونت باشند ممکن است داروهای بی حسی اثر مناسب نگذارند و بیمار در حین عمل درد داشته باشد. بهتر است یعد از جراحی دندان حتما تا چند نوبت، قرص مسکن مصرف کنید. خطرات احتمالی کشیدن دندان عقل درد خونریزی تورم باز بودن مدام سینوس ها …

    مضرات این روش می توان به باقی ماندن موم در سطح بدن، حساسیت پوستی بیشتر و فرو رفتن مو به داخل پوست اشاره نمود . (اصلاح صورت با شمع) موم داغاین روش، قدیمی تر است و امروزه کمتر استفاده می شود. در این روش موم در سطح پوست سرد می شود و سپس برداشته می شود. این روش بهتر از روش قبلی سبب به دام انداختن موها در اپیلاسیون می شود و برای مناطق کوچک با موهای ضخیم مناسب تر است. (عوارض اپلاسیون) …

    صورت ، خستگی یکی از شایع ترین نشانه های فقر آهن است. از دیگر نشانه های آن می توان به تنگی نفس، سر درد، احساس سرما در دست ها و پاها، و شکنندگی ناخن ها اشاره کرد. اگر فقر آهن دارید مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده مانند گوشت قرمز، چغندر، انار، عدس و لوبیا از اهمیت ویژه ای برخودار است. برای بهبود جذب آهن در بدن از مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C نیز اطمینان حاصل کنید. خشکی پوست صورت و لب …

    “),t.close()},t.write(‘

    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری
    طرز مصرف روغن کرچک برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *