طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره

دوره مقدماتی php
طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره
طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده و سیر تهیه می شود و به همین دلیل طعمی دودی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری میرزا قاسمی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی میرزا قاسمی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا بادمجان ها را میشوییم و یکی از چدن های گاز را بر میداریم و بادمجان ها را روی شعله زیاد کباب می کنیم به این صورت که پوست بادمجان بسوزد و داخل آن نرم شود. در صورت تمایل بر روی آتش  یا ذغال نیز می توانید بادمجان ها را کباب کنید.

اما اگر از طعم کبابی آن را دوست ندارید میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید. پس از کبابی کردن تمام بادمجان ها پوست شان را میگیریم و با گوشت کوب برقی یا دستی آن ها را خوب له میکنیم،البته میتوانید در مخلوط کن نیز بریزید.

در قابلمه ای کوچک آب میریزیم و حرارت آن را زیاد میکنیم تا زود به جوش بیاید آن گاه گوجه فرنگی ها را در آن قرار می دهیم تا کمی نرم شوند و بتوانیم پوست شان را جدا کنیم.سیرها را پوست میگیریم و میشوییم و با رنده ریز رنده میکنیم.

در داخل یک تابه مقداری روغن میریزیم و کمی تامل میکنیم تا داغ شود سپس سیر رنده شده را درون روغن تفت می دهیم.گوجه ها را کمی خرد میکنیم و به تابه اضافه میکنیم وبا سیر تفت می دهیم و بادمجان میکس شده را به مواد تابه می افزاییم

و مجددا تفت میدهیم و نمک،فلفل سیاه روی مواد میریزیم و صبر میکنیم تا آب مواد کاملا تبخیر شود و اصطلاحا به روغن بیفتد.(میتوانید برای خوش رنگ تر شدن میرزاقاسمی مقداری رب گوجه فرنگی در کمی روغن بریزید و تفت دهید

و به مواد اضافه کنید،البته قبل از اینکه تخم مرغ را به میرزاقاسمی اضافه کنید) در تابه ای کمی روغن میریزیم و تخم مرغ ها را در آن می شکنیم و به مواد میرزاقاسمی می افزاییم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و در ظرف مورد نظر سرو کنید.نوش جان

غذاهای دیگر با بادمجان

آموزش آشپزی و دستور پخت میرزا قاسمی خوشمزه و مجلسی اصل شمال

بادمجان :•: 5 عدد متوسط

گوجه فرنگی تازه :•: 2 عدد

سیر :•: یک حبه

طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره

تخم مرغ :•: 3 عدد

روغن ، فلفل و نمک :•: به مقدار لازم

آموزش آشپزی و دستور پخت میرزا قاسمی خوشمزه و مجلسی اصل شمال

در ابتدا بادمجان ها را کباب می کنیم سپس پوست آنها را کنده و سرهای بادمجان ها را جدا می کنیم ، پس از آن بادمجان ها را ساطوری می نماییم .

حال نوبت به گوجه فرنگی ها می رسد ، گوجه فرنگی ها را در آب جوش ریخته و پوست آنها را می گیریم و سپس خرد می کنیم.

سیر را در ظرف جدا به خوبی می کوبیم و داخل روغن داغ که از قبل در تابه روی اجاق آماده شده است می ریزیم تا کمی سیر ها سرخ شود.

سپس بادمجان ها و گوجه های آماده شده را به همان تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم ؛ این کار را تا زمانی که آب آنها کشیده شده و کمی روغن بیافتد ادامه می دهیم.

حال کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و مایه را در یک طرف تابه قرار می دهیم و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها را شکسته و مخلوط می کنیم

و انقدر هم می زنیم تا بسته شده و سرخ شود بعد بادمجان ها و تخم مرغ ها را با هم مخلوط می کنیم. میرزا قاسمی ما آماده شده و می توانید آنرا در دیس کشیده و سرو کنید.

برای تزیین میرزا قاسمی می توانیم تخم مرغ ها را در قالب قرار بدهیم و در آخر روی میرزا قاسمی بگذاریم تا غذای ما زیباتر جلوه کند ،

همچنین می توانیم میرزا قاسمی را مانند کشک بادمجان با سبزی خوردن تازه سرو کنیم تا لذتش دو چندان شود.

می توانید برای اینکه رنگ میرزا قاسمی زیباتر جلوه کنید از یک قاشق رب گوجه فرنگی و مقداری کمی زردچوبه در میرزا قاسمی خود استفاده کنید ،

همچینین اگر حوصله داشته باشید و گوجه ها را هم به جای آب پز کردن کبابی کنید طعم بهتری خواهید داشت.

اگر می خواهید میرزا قاسمی را در فر تهیه کنید باید از قبل فر را با 200 درجه فارنهایت روشن کنید و بعد از اینکه تمام مواد میرزا قاسمی را اضافه کردید آنرا را به مدت 20 تا 30 دقیقه درون فر قرار دهید.

اگر از طعم کبابی بادمجان خوشتان نمی آید می توانید بادمجان ها را آبپز کنید و سپس در مواد میرزا قاسمی اضافه کنید البته طعم میرزا قاسمی با مزه بادمجان کبابی شناخته می شود.

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین غذاهای محلی استان گیلان است که امروزه در کل کشور فراگیر شده است. مواد اصلی میرزا قاسمی رشتی سیر ، بادمجان و تخم مرغ هستند. میرزا قاسمی توسط ( محمد قاسم خان والی ) حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع و گسترش یافت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی رستورانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میرزا قاسمی در ادامه با همدوره همراه باشید.

بادمجان ها را روی اجاق گاز یا ذغال کباب کنید. باید بادمجان ها را تا حدی کباب کنید که پوست بادمجان بسوزد و مغز بادمجان نرم شود. البته بعضی افراد طعم بادمجان کبابی را دوست ندارند و ترجیح می دهند بادمجان ها را سرخ کنند.

بعد از کباب شدن بادمجان ها پوست شان را بگیرید و بادمجان ها را ( مانند کشک و بادمجان ) کاملا له کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی ها را در آب جوش می اندازیم تا پوست شان به راحتی جدا شود. سپس خردشان می کنیم و کنار می گذاریم.

درون یک تابه مقداری روغن می ریزیم و سیر ها را یا له می کنیم یا رنده و داخل تابه می ریزیم. پس از اینکه سیرها را کمی تفت دادیم تکه های گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و در آخر بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره

مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب مواد تبخیر و به روغن بیفتند. در تابه ای جداگانه تخم مرغ ها را نیمرو می کنیم و به مواد میرزا قاسمی اضافه می کنیم سپس مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در پایان بعد از آماده شدن میرزا قاسمی ، آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم. این غذا یکی از اصلی ترین غذاهای رستوران های گیلان است و جالب است بدانید میرزا قاسمی رستورانی را با سبزی خوردن سرو می کنند.

برای اینکه میرزا قاسمی مجلسی ما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد می توانیم مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنیم. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت دهیم تا کمی سرخ شود سپس قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مواد میرزا قاسمی اضافه کنیم و خوب با مواد مخلوطش کنیم.

مواد اصلی میرزا قاسمی عبارتند از بادمجان ، سیر و تخم مرغ . اما برای طعم بهتر و زیبایی بیشتر میرزا قاسمی بیشتر افراد از گوجه فرنگی هم در آن استفاده می کنند. البته در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

تخم مرغ را به دو روش به میرزا قاسمی اضافه می کنند. یک روش را که در بالا توضیح دادیم. روش دوم به این صورت است که بعد از اضافه کردن ادویه ها ، تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا تخم مرغ ها به آرامی بسته شوند سپس مواد را مخلوط می کنیم.

سلام بسیار عالی ومتشکرم دستور غذاها خیلی خوب بودن لطفا دستور غذاهای شمالی وی غذا دراصفهان هست بنام خورش مرغ سبز با گردو وسبزی درست میشه .

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. چشم حتما در آینده دستور غذاهای شمالی و مرغ سبز را هم به سایت اضافه می کنیم. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره
طرز تهیه میرزا قاسمی سایت دو نفره
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *