طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی
طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی

خانم بخشی آشپزی, دسر

 

طرز تهیه دسر رنگین کمان یا ژله رنگین کمان موضوع این بخش از سایت برفانک است. در اینجا آموزش این دسر خوشمزه و شیک را در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید.

در این بخش مواد لازم برای تهیه دسر خوشمزه رنگین کمان را تقدیم تان می کنیم :

بستنی وانیلی ۲عدد (لیوانی)

 

پودر ژله به میزان لازم (۵ رنگ)

 

طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی

 

دوره مقدماتی php

البته تعداد رنگ ها دلخواه است. ولی هر چه تعداد رنگ ها بیشتر و متنوع تر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

برای تهیه ژله رنگین کمال شما می توانید از هر رنگی استفاده کنید. ولی سعی کنید رنگهایی را انتخاب کنید که در کنار هم زیبا باشد.

ولی ما پیشنهاد می کنیم رنگهای رنگین کمان را انتخاب کنید تا دسرتان کاملا شبیه رنگین کمان شود. مثل ژله های زیر :

انگور یا شاتوت(برای بنفش )

 

بلوبری،تمشک آبی(برای آبی)

 

لیمو یا کیوی(برای سبز)

 

موز یا آناناس(برای زرد)

 

پرتقال(برای نارنجی)

 

آلبالو یا انار یا توت فرنگی (برای قرمز).

 

در اینجا ما اولین رنگ را بنفش انتخاب کرده ایم. 5 قاشق غذاخوری یا همان نصف ژله را با نصف لیوان آب جوش حل کنید. پبشنهاد می کنیم برای شفاف تر شدن دسر تان آن را کمی روی حرارت بگذارید تا بجوشد. همچنین می توانید 30 ثانیه آن را در ماکروویو قرار دهید.

 

 

حالا باید  ۴ تا ۵ قاشق از این مایه را کنار بذارید و به بقیه ۲-۳ قاشق آب یخ اضافه کنید.

حالا قالب ژله را با آب سرد بشویید و 1 دقیقه در فریزر بگذارید. سپس آن را چرب کرده و این مایه را در آن بریزید.

 

 

حالا آن را در یخچال بگذارید. حدودا  ۴۵ تا۶۰ دقیقه برای گرفتن ژله کافیست. ولی شما گهگاهی آن را چک کنید. همین که ژله خودش را بگیرد و با ژله بعدی مخلوط نشود کافیست. ژله شما نباید خیلی سفت شود.

4-5 قاشق ژله ای را که گفتیم کنار بگذارید با دوقاشق بستنی ( باید در دمای اتاق شل شده باشد ) اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

حالا این ژله را هم روی ژله بنفش بریزید. این ژله بستنی زودتر از ژله ق بلی سفت می شود.

رنگ بعدی ما رنگ نیلی است. برای بدست آوردن رنگ نیلی 5 قاشق ( مخلوط 3 قاشق پودر ژله بلوبری و 2 قاشق پودر ژله بنفش) نیاز دارید. مراحل کار درست شبیه مرحله قبل است. اول ژله ساده را روی ژله بستنی بنفش ریخته تا سفت شود. سپس ژله بستنی نیلی را به آن اضافه می کنیم.

همه مراحل درست شبیه مرحله اول برای رنگ بنفش است. فقط برای لایه های بالاتر پیشنهاد می کنیم کمی پودر ژله بیشتر بریزید که ما در این قسمت مقدار تقریبی را به طور خلاصه به شما می گوییم.

رنگ نیلی : 5 قاشق پودر ژله / 5 قاشق از مخلوط آب جوش و ژله کنار گذاشته / به مخلوط باقیمانده 3 قاشق آب یخ / برای بخش ژله بستنی 2 قاشق بستنی

 

 

رنگ آبی : 6 قاشق پودر ژله با نصف لیوان بیشتر آبجوش / 6 قاشق از مخلوط آب جوش و ژله کنار گذاشته / به مخلوط باقیمانده 4 قاشق آب یخ / برای بخش ژله بستنی 2 قاشق بستنی

رنگ سبز: 7 قاشق پودر ژله با نصف لیوان بیشتر آبجوش / 6 قاشق از مخلوط آب جوش و ژله کنار گذاشته / به مخلوط باقیمانده 5 قاشق آب یخ / برای بخش ژله بستنی 2 قاشق بستنی

 

 

رنگ زرد: 8 قاشق پودر ژله با نصف لیوان بیشتر آبجوش / 7 قاشق از مخلوط آب جوش و ژله کنار گذاشته / به مخلوط باقیمانده 4 قاشق آب یخ / برای بخش ژله بستنی 2 قاشق بستنی

رنگ نارنجی: 9 قاشق پودر ژله با یک 1 لیوان آبجوش / 7 قاشق از مخلوط آب جوش و ژله کنار گذاشته / به مخلوط باقیمانده یک چهارم لیوان آب یخ / برای بخش ژله بستنی 2-3 قاشق بستنی

رنگ قرمز : تمام پودر ژله با یک لیوان آبجوش / به مخلوط باقیمانده یک چهارم لیوان آب یخ ، در این قسمت آب و ژله کنار نمی گذاریم. چون لایه آخر نیاز به ژله بستنی ندارد.

 

 

اکنون باید صبر کنید تا ژله تان حسابی سفت شده و ببندد. اگر وقت دارید یک روز صبر کنید.

حالا برای دراوردن ژله باید با استفاده از سشوار ظرف را گرم کنید. سپس با چاقو لبه های آن را از قالب آرام جدا کنید و بعد آن را در ظرف برگردانید.

همچنین می توانستید ظرفتان را در آب جوش فرو کرده و ۱۰۰۱ ،۱۰۰۲ ،۱۰۰۳ بشمارید و ظرف را برگردانید.

حالا ژله رنگین کمان شما آماده است و می توانید به دلخواه آن را تزیین کنید.

 

 

 

طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی
طرز تهیه ی ژله رنگین کمان لیوانی

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرز تهیه پیتزا در ماکروویو سامسونگ x بخوانید...