طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ
طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

دوره مقدماتی php

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

مرسی ازراهنماییتون

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

ژله یکی از دسرهای مورد علاقه اکثر افراد می باشد. ترکیب ژله با بستنی موجب خوشمزه تر شدن ژله می شود و یکی از دسرهای مناسب برای پذیرایی از میهمان به شمار می رود.

ژله بستنی یکی از ژله های خوشمزه و مورد علاقه اکثر افراد است. برخی افراد تمایل دارند با ژله بستنی از میهمانان خود پذیرایی کنند به همین دلیل ظاهر ژله نیز اهمیت ویژه ایی پیدا می کند. در این مطلب با طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ و تزیین آن آشنا می شویم.

ژله رنگی : 3 بسته

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

بستنی وانیلی : به ازای هر بسته ژله, 3/4 لیوان

آب جوش : به ازای هر بسته ژله, 3/4 لیوان

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی, 3/4 لیوان بستنی وانیلی که به رنگ سفید می باشد را درون ظرفی ریخته و اجازه دهید کمی نرم شود. دقت کنید بستنی نباید شل شود و فقط کمی نرم شود. سپس یک بسته ژله رنگی را با 3/4 لیوان آب جوش به خوبی حل کنید. توجه کنید رنگ ژله ها می تواند به دلخواه انتخاب شود و هر طعمی داشته باشد. ژله های انار , آلبالو و ژله های قرمز رنگ از پیشنهادات ما, برای این دسر می باشد. همچنین توصیه می کنیم برای حل شدن پودر ژله در آب جوش از روش بن ماری استفاده شود تا پودر به خوبی درون آن حل شود و مایع شفافی به دست آید. سپس بستنی نرم شده را به مایه ژله اضافه کرده و مخلوط کنید و در قالب مورد نظر ریخته و به مدت 45 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

در مرحله بعدی مشابه روشی که بیان شد, عمل می کنیم با این تفاوت که این بار رنگ پودر ژله را باید طوری انتخاب کرد که در کنار ژله استفاده شده, خودش را نشان دهد. پیشنهاد ما استفاده از ژله های به رنگ زرد مثل ژله زردآلو, ژله طالبی و ژله انبه و … می باشد. سپس مایه ژله آماده شده را بر روی ژله ایی که درون یخچال خودش را گرفته, ریخته و سریعا قالب را درون یخچال قرار می دهیم و مشابه قبل, 45 دقیقه صبر می کنیم تا ژله دوم نیز خودش را بگیرد.

در مرحله سوم نیز مشابه دو مرحله قبل عمل کنید و ژله را بر روی دو ژله دیگر ریخته و 45 دقیقه به آن اجازه دهید تا خودش را بگیرد. در انتخاب رنگ ژله سوم نیز دقت کنید تا رنگ ژله ها کاملا مشخص باشند. پیشنهاد می کنیم ژله های به رنگ صورتی را برای این منظور در نظر بگیرید. ژله های انگور, هندوانه و هلو می توانند گزینه های خوبی باشند.

به منظور داشتن ژله بستنی خوشمزه و زیبا , در حین طبخ آن باید به نکاتی توجه شود که برخی از آن ها عبارت اند از :

در ادامه تصاویری از تزیین ژله بستنی را مشاهده می کنید.

امیدواریم از آموزش طرز تهیه ژله بستی نهایت استفاده را برده باشید برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

ممنون.خیلی به دردم خورد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

امتیاز دهید


2.9
از

55

ژله بستنی محبوب همه است. از بچه ها گرفته تا بزرگترها همه عاشقش هستند. اما ژله بستنی دو رنگ علاوه بر جذابیت ظاهری اش یک ویژگی دیگر هم دارد. طعم ژله ساده در کنار ژله بستنی که شیرینی بیشتری دارد بسیار دلنشین است. با قالب زدن ژله بستنی دو رنگ میتوانید آن را به شکل های مختلفی مثل قلب در بیاورید و در مناسبت های مختلف از جمله ولنتاین سرو کنید.

 

 

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

 

پودر ژله را داخل کاسه ای بریزید ، آب جوش را به پودر ژله اضافه کنید و کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شفاف شود.

 

 

سپس نصف ژله را داخل قالبی که چرب کرده اید بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد ( میتوانید برای راحتی کار و جلوگیری از چسبیدن ژله ته قالب سلفون قرار دهید ).

 

 

نصف دیگر ژله را با بستنی مخلوط کنید و بزنید تا یکدست شود ( بهتر است از همزن استفاده کنید ) ، پس از اینکه ژله خودش را گرفت از یخچال خارج کنید و مخلوط ژله بستنی را روی ژله ساده بریزید.

 

قالب ژله را مجدد داخل یخچال قرار دهید تا لایه ها سفت شده و دسر خودش را بگیرد سپس از یخچال خارج کنید و به شکل قلب و یا هر شکلی که دوست دارید قالب بزنید و همراه با خامه ، تکه های میوه و .. تزیین و سرو کنید.

 

میتوانید از هر نوع ژله ای که دوست دارید استفاده کنید ، در صورت استفاده از میوه داخل ژله نوع میوه را با رنگبندی و طعم ژله انتخاب کنید و میوه را به لایه شفاف ژله اضافه نمایید.

 

بزرگترین فروشگاه لوازم قنادی در ایران

سلام وقت بخیر
ببخشید سرکار خانم بنده سوالی داشتم

وقتی بار اول ژله را با آب جوش مخلوط میکنیم,اون نصفه ای که قرار هست اول بزارم داخل یخچال , لازم نیست با آب سرد مخلوط کنیم?بدون اب سرد خودش میگیرد ?

نصف دوم که بستنی آب شده,دوباره بزاریم داخل یخچال خودش میگیره و بستنی سفت میشود?نیاز به ژلاتین نداره?

وای وای وای, من درست کردم واسه مهمونیم عالییییییییییی شد , دستتون درد نکنه واقعا, مهمونام خودشون کلی صاحب سلیقه بودن و با این حال تا تهش خوردن!!

ممنون زینب جان ، خوشحالم که لذت بردی ، امیدوارم همیشه در آشپزی و شیرینی پزی و زندگی موفق باشی

چه کار کنیم که لایه ژله با لایه بستنی مخلوط نشود .

عزیزم توضیح دادم بعد از اینکه ژله خودشو گرفت ژله بستنی رو اضافه میکنی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

هنر در خانه


تزئینات کاردستی آموزش خیاطی

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب مشاهده نموده و با روش های ساده و آسان برای تهیه انواع ژله بستنی خوشمزه و شیک آشنا شوید و با استفاده از این آموزش ضمن یادگیری نحوه تهیه ژله بستنی با بهترین و شیک ترین ایده ها برای تزیین ژله بستنی های مجلسی نیز آشنا شوید و از مدل های ارائه شده نهاست استفاده را ببرید. در ادامه مطلب با طرز تهیه ژله بستنی لایه ایی همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم آموزشی که در این مطلب به ارائه آن می پردازیم طرز تهیه ژله بستنی با چند لایه می باشد که به عنوان ژله بستنی طبقه ای و رنگین کمانی نیز شناخته می شود. تهیه این نوع ژله آسان است و تنها نیاز به کم صبر و حوصله و همچنین زمان دارد. این نوع ژله بستنی، از لحاظ طعم و مزه شباهت زیادی به ژله رولی که قبلا نیز آموزش داده بودیم دارد.  در ادامه با طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ آشنا می شوید.

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

پودر ژله : در چند رنگ مختلف (دلخواه)

بستنی وانیلی : به ازا هر بسته ژله یک چهارم لیوان

آب جوش و آب سرد به مقدار لازم

برای تهیه ژله بستنی ابتدا قالبی را که برای اینکار در نظر گرفته اید، چرب نمایید. سپس هر بسته پودر ژله را به سه قسمت مساوی تقسیم نموده و دو بخش از آن را با نصف لیوان آب جوش حل نمایید و به روش بن ماری (روی بخار اب) ذوب کنید.

سپس نصف لیوان آب خیلی سرد به آن اضافه نموده و در قالب چرب شده بریزید و در یخچال قرار دهید.

حال باقیمانده پودر ژله را در یک چهارم لیوان آب جوش حل نموده و سپس یک چهارم پیمانه بستنی که در محیط آشپزخانه ذوب شده است را به آن اضافه نموده و مخلوط نمایید. قالب حاوی ژله را بعد از حدود ۴۰ دقیقه از یخچال خارج نموده و ژله ترکیب شده با بستنی را با قاشق روی آن بریزید.

توجه داشته باشید که زمان نگهداری ژله ها در یخچال بستگی به درجه یخچال شا دارد اما باید زمانی آن را خارج نمایید که بیش از حد خود را نگرفته باشد تا به لایه های بعدی بچسبد، هچنین بسیار مهم است که بیش از حد شل نیز نباشد، زیرا در این صورت نیز ممکن است ژله با بستنی و یا با رنگ بعدی ترکیب شود و ظاهر ژله شما دلخواه نیاشد. حال با روشی که در مرحله قبل گفتیم ژله بعدی را تهیه نموده و در قالب می ریزیم.

انتخاب طعم و رنگ ژله ها کاملا سلیقه ایی است، اما پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگی استفاده نمایید که در کنار یکدیگر زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشند. تمامی ژله ها را با روشی که در ابتدا ذکر نمودیم تهیه نموده و به صورت لایه ایی در قالب بریزید.

بعد از گذشت چند ساعت و زمانی که از گرفتن ژله ها اطمینان کسب نمودید، قالب را به مدت سی ثانیه در آب گرم قرار داده و سپس ژله را در ظرف مناسب برگردانید. شاهده ژله بستنی زیبا و شیکی خواهید بود که می تواند بهترین ایده برای پذیرایی از مهمان ها باشد. این زله را می توان در کنار ژله تزریقی، ژله خرده شیشه و سایر ژله ها برای مهمانی های مختلف سرو نمود.

تزیین ژله از جمله مهم ترین مواردی است که همه خانم های با ذوق و سلیقه توجه زیادی به آن می نمایند، بدین منظور و برای تزیین ژله بستنی می توانید از قالب های متنوع استفاده نموده و زیبایی خاصی به ژله خود ببخشید. همانگونه که در تصاویر زیر ملاحظه می فرمایید این نوع زله بستنی به دلیل چند لایه و چند رنگ بودن نیاز به تزیینات خاصی ندارد، تنها کافیست برای زیبایی بیشتر آن از ترکیب رنگ مناسب استفاده نمایید.

در صورتی که تمایلی به استفاده از قالب برای تهیه ژله بستنی نداریدف می توانید این ژله خوشمزه و زیبا را در جام و لیوان های شیشه ایی تهیه نمایید. در این روش نیز ترکیب رنگ ژله ها از اهمیت زیادی برخوردار است و با انتخابی مناسبی می توانید شیک ترین ژله را برای پذیرایی از مهمان ها داشته باشید. در ادامه نمونه هایی از انواع تزیین ژله در لیوان و جام را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند بهترین انتخاب برای تزیینات شما باشند.

امیدواریم آموزش ارائه شده برای شما نیز مفید بوده باشد و  با طرز تهیه ژله بستنی چند لایه آشنا شده باشید و این ژله خوشمزه و شیک را در منزل تهیه نمایید. از شما دوستان هنرمند و علاقه مند دعوت می نماییم با مراجعه به بخش تزیین ژله از دیگر آموزش ها و همچنین مدل های متنوع و جدید در این زمینه دیدن فرمایید.

من یلدا هستم، دانشجو کارشناسی ارشد حسابداری اما هدف از ایجاد این وب سایت اشتراک گذاری هنرهای خونگی در این دنیای مجازی با شما دوستان خوبمه، امیدوارم لحظات مفیدی رو در سایت هنر در خانه سپری کنید
View more posts

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

∴ ژله رنگی :•: 3 بسته با رنگ و طعم دلخواه ∴

∴ بستنی وانیلی :•: ¾ لیوان ∴

∴ آب جوش برای حل کردن ژله :•: ¾ لیوان ∴

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

برای تهیه ژله بستنی ابتدا بستنی وانیلی را در ظرف بریزید تا کمی نرم شود مراقب باشید بستنی شل نشود. سپس یک بسته پودر ژله را در لیوان آب جوش خوب حل کنید . یا در کاسه شیشه ای ریخته روی بخار کتری هم زنید تا شفاف شود.

وقتی پودر ژله حل شد بستنی را به ژله اضافه می کنید تا مواد صاف شود و در قالب مورد نظرتان میریزید و در یخچال به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد از 45 دقیقه دوباره مرحله بالا را تکرار می کنید فقط با پودر ژله روشن تر که رنگ ژله ردیفی خودش را نشون بده.  بعد دوباره مواد آماده را روی اون ژله قبلی که گذاشتید خودش را بگیره میریزید و بلا فاصله در یخچال میگذارید که ژله زیری آب نشه

و همینطور پودر ژله سومی را هم مانند اولی و دومی بعد از 45 دقیقه مواد دومی تکرار کنید و بگذارید یک تا دوساعت بسته بشه.

ژله بستنی تقریبا مهم ترین دسر بعد از غذا هست که در کشورمون در مجالس و مهمانی ها سرو می شود.

طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ
طرز تهیه ی ژله بستنی دو رنگ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *