طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه
طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه

فلافل از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این غذا پرطرفدار و محبوب را در منزل به راحتی تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه فلافل به همراه نکات طلایی در پخت بهتر فلافل را مشاهده خواهید کرد.

فلافل بندری غذایی تند است که معمولا با ترشی سرو می شود و نام این غذای خوش طعم از فلفل گرفته شده است. در طرز تهیه فلافل بندری از تخم مرغ و سیب زمینی و فلفل و نخود و فلفل قرمز استفاده می شود.

فلافل خوزستانی و فلافل لبنانی از انواع فلافل با طعم های متفاوت هستند که هر کدام با روش های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید این غذاهای خوش طعم را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از طعم متفاوت و بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

ابتدا نخود را به مدت 48 ساعت در آب خیس کنید در این مدت زمان به صورت مرتب آب نخود را عوض کنید تا نخود ها لیز نشوند.
بعد از مدت زمان ذکر شده نخود ها را از آب بیرون آورید و همراه با سیب زمینی نخود ها را چرخ کنید.

طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه

دوره مقدماتی php

فلفل و نمک و فلفل قرمز را به مخلوط سیب زمینی و نخود چرخ کرده اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس تخم مرغ را به مایه فلافل اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا با تخم مرغ به خوبی مخلوط شوند و به شکل خمیر در آیند.

در مرحله بعدی طرز تهیه فلافل بندری در تابه مناسبی مقدار زیادی روغن بریزید و بعد از اینکه روغن به خوبی داغ شد از مایه فلافل مقداری بردارید و به مایه فلافل را به شکل گرد در آورید و در روغن سرخ کنید.

 

در دستور پخت فلافل بندری می توانید بعد از سرخ کردن فلافل ها آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و به کمک روش های تزیین فلافل این غذای خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع فلافل کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه , کمتر ایرانی را می توانید پیدا کنید که فلافل نخورده باشد. غذای فست فودی که مختص جنوب کشورمان می باشد که البته در حال حاضر در تمامی نقاط کشور تهیه و به فروش می رسد. مگر می شود اسم فلافل بیاید و کسی دلش نخواهد این غذای خوشمزه و معروف را تست کند؟ در بخش آموزش آشپزی همراه ما باشید تا دستور پخت فلافل بندری خوشمزه را مشاهده نمایید.


 


 


 

طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه

فلافل غذای مناسب برای افراد گیاهخوار می باشد. فلافل بعلت داشتن حبوبات به خصوص نخود، پروتئین را در حد کافی و نیاز بدن تامین می کند. نخود نیز مانند سایر حبوبات، فیبر بالایی دارد. فیبر مانند یک برس زبر سیستم گوارش را تمیز می کند. همچنین گلوکز و کلسترول خون را کاهش می دهد. فیبر نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند.


 

آیا می دانستید که می توانید به راحتی در خانه فلافل درست کنید؟ مطمئنا تهیه این غذا در خانه هم به صرفه تر است و هم بهداشتی تر. اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، همین حالا دست به کار شوید و فلافل خانگی خوشمزه تان را تهیه کنید.


 


 

برای تهیه فلافل بندری ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 

1) وقتی غذایی با نخود تهیه می شود اولین کار این است که نخود ها حداقل از دو روز قبل خیس بخورند. پس اگر این کار را نکرده اید، انجام دهید. بهتر است که در این دو روز چندین دفعه هم آبش را عوض کنید. بعد از این کار مهم نخود ها را له کنید. حالا با هر وسیله ای که در منزل به آن دسترسی دارید.


 

2) نوبت به خرد کردن سیر، پیاز و جعفری می رسد. بعد از ریز کردن آنها به خوبی ورزشان دهید. سپس آرد نخود را نیز به آنها اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید در همین مرحله تخم مرغ را اضافه کنید چرا که به شکل دادن بهتر فلافل بسیار کمک می کند.


 

3) دقت کنید که همه این موارد را باید با هم ترکیب کنید. بعد از این کار نوبت به ریختن ادویه است. سپس مجددا هم بهم بزنید ( مخلوط کنید ).

4) حال مرحله اصلی فرا رسیده است. باید گوله گوله مواد فلافل را با دست بردارید. اگر هم دستگاه فلافل زن در منزل دارید می توانید برای شکل دادن از آن استفاده کنید. بعد از این کار نیز باید در روغن فلافل ها را سرخ کنید.

5) مشاهده کردید که درست کردن فلافل بسیار آسان بوده است و ما توصیه اکید می کنیم برای اینکه سلامت کسانی که دوست‌شان دارید را به خطر نیندازید حتما درست کردن فلافل بندری را در منزل تست کنید. بعد از سرخ کردن گوله های فلافل می توانید آن را به دلخواه خود تزئین و سرو کنید.


 


 


 

برای تهیه فلافل به روش دوم ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 


 

1) بهتر است نخود را از قبل خیس کنید تا زودتر بپزد و بعد آن را بپزید. سپس نخود را در حالی که هنوز گرم است چرخ کنید تا مثل پوره نرم و لطیف گردد.


 

2) گشنیز را تمیز کنید و بشویید و در صافی بریزید تا آب گشنیز کشیده شود سپس آن را خرد کنید.


 

3) تخم مرغ ها را با زیره و کمی نمک و فلفل قرمز یا فلفل سیاه مخلوط کنید. اگر از فلفل سیاه استفاده می کنید حتما یک قاشق چایخوری زعفران حل شده در آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آنها را داخل پوره نخود بریزید و خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه


 


 

4) سپس گشنیز را به مواد اضافه کنید وهم بزنید تا مواد مخلوط شوند. روغن مایع را در تابه مناسبی بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود تا حدی که دود نکند.


 

5) از مواد تهیه شده گلوله هایی به اندازه تخم مرغ بردارید و آنها را در آرد بغلطانید و با دست گرد کنید. دقت کنید که سطح گلوله ها صاف باشد.


 

6) گلوله های فلافل را درون روغن بیندازید و حرارت را ملایم کنید. وقتی یک طرف فلافل طلایی شد آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان سرخ شود.


 


 


 

برای تهیه فلافل عربی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 


 

1) باقلا و نخود را از قبل خیس می کنیم سپس آنها را پوست می کنیم و با گوشت کوب یا خردکن برقی به طور کامل خرد می کنیم.


 

2) سیر، پیاز، پیازچه و بقیه مواد را اضافه می کنیم و دوباره له می کنیم تا نرم شود و اجازه می دهیم تا یک ساعت بماند.


 


 

3) گلوله هایی به اندازه گردو از مخلوط این مواد بر می داریم و به صورت شامی های گردی در می آوریم و در یک سینی می چینیم و می گذاریم تا 15 دقیقه بماند.


 

4) گلوله های فلافل را در روغن فراوان سرخ می کنیم تا طلایی شود.


 


 


 

برای تهیه فلافل خانگی به روش دیگر ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 


 

1) نخود را که از شب قبل خیس کرده ایم را بدون آنکه بپزیم همراه با سیب زمینی پوست گرفته شده، پیاز، ادویه، جعفری خرد شده و سیر را داخل غذاساز یا میکسر میریزیم تا ریز ریز شود.


 


 

2) اینکار را ادامه می دهیم تا مواد به این شکل و به صورت خمیری دربیاید.


 


 

3) اگر قالب مخصوص فلافل تهیه کنید یک قدم جلو هستید در غیر اینصورت باید فلافل ها را با دست گلوله کنید.


 


 

4) روغن را داغ می کنیم و موادمان را داخل قالب درست می کنیم و داخل روغن داغ می اندازیم تا طلایی شود.


 


 

5 ) وقتی یک طرف آن طلایی شد نوبت به طرف دیگر آن است که طلایی شود. بعد از اتمام کار می توانید آنها را با مواد و تزئینات دلخواه سرو کنید. نوش جان


 


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

falafel Abadani asl

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…



طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه
طرز تهیه ی فلافل بندری خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *