طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

دوره مقدماتی php
طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز
طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

گز یکی از تنقلات شیرین و خوش طعم است که شما می توانید آن را در منزل نیز تهیه کنید در ادامه این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه گز اصفهان را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم برای مشاهده این مطلب آموزشی تا پایان مطلب همراه ما باشید.

گز آردی سوغات معروف استان اصفهان است که بسیار پرطرفدار است در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه گز خوش طعم آشنا سازیم. از گز اصفهان می توانید در مهمان ها و مجالس برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده کنید.

بیشتر خانم ها به طرز تهیه انواع شیرینی های خوشمزه در منزل علاقه مند هستند و ترجیح می دهند خودشان شیرینی هایی با طعم دلخواه را بپزند. سوهان و گز و قطاب یزدی از انواع سوغاتی های محلی می باشند که به راحتی در خانه می توانید آن ها را تهیه نمایید. طریقه درست کردن گز آردی با بهترین روش را در در این مطلب مشاهده خواهید کرد.

شکر : 250 گرم
آب : 1 پیمانه
سفیده تخم مرغ : 5 عدد
گلاب : 1 قاشق سوپخوری
مغز پسته : 150 گرم
گلوکز مایع ( بادکا ) :‌1 پیمانه سرخالی

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

دوره مقدماتی php

ابتدا شکر و آب را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید.

بعد از این که شکر در درون آب حل شد بادکا را به مخلوط شکر و آب اضافه نمایید و مایه گز را به صورت مرتب با کمک قاشق چوبی هم بزنید توجه داشته باشید که شهد باید به شکل آب نبات کشی در آید برای این که مطمئن شوید که شهد آماده است می توانید دو قاشق از آن را در درون آب یخ بریزید اگر شهد بعد از سردشدن به حالت شکننده در آمد آماده است سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و مرتب شهد را هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه گز سفیده تخم مرغ ها را از زرده آن ها جدا کنید.

سفیده ها را با کمک همزن برقی به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرند سپس گلاب را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و دوباره مخلوط گلاب و سفیده های تخم مرغ را به کمک همزن هم بزنید و بعد از مخلوط شدن گلاب با سفیده های تخم مرغ  دو قاشق از شهد را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید.

در مرحله پایانی روش تهیه گز محتوای کاسه سفیده تخم مرغ را در درون قابلمه شهد بریزید و هم زدن این مواد را تا زمانی ادامه دهید که مواد گرم هستند ( 10 دقیقه ) باید مراقب باشید که موتاد گز سرد نشوند. بر روی شعله گاز شعله پخش کنی را قرار دهید و سپس قابلمه مواد را بر روی شعله پخش کن قرار دهید و سپس مواد را با کمک همزن برقی هم بزنید و بعد از سفت شدن مواد با کمک قاشق آن ها را به صورت پارویی هم بزنید و مغز پسته را به مواد گز اضافه نمایید.

از مایه گز تکه های کوچکی را بردارید و آن ها را گرد کنید و روی مقداری آرد با کمک کاردک مایه گرد شده را فرم دهید.

     

در طرز تهیه گز می توانید به جای مغز پسته از مغز بادام استفاده نمایید. امیدواریم از تهیه گز اصفهان نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده پخت شیرینی های متنوع و خوشمزه می توانید به بخش انواع شیرنی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

سلام خسته نباشيددستتون دردنكنه ازاموزشتون عالى است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

برای مقدار کامل مواد اولیه، دستور و رسپی نوشته شده بهمراه عکس به لینک زیر در اپلیکیشن کوکپد مراجعه کنید: http://bit.ly/2XpslTsاپلیکیشن کوکپد رو از گوگل پلی، اپ استور و کافه بازار بصورت رایگان دانلود کنید و آشپزی با سنا رو در کوکپد فالو کنید.Ingredients:sugar 150 grams glucose 180 grams2 egg whites rose water 1/8 of a cupwater 1/4 of a cuppistachio or almond or walnut 100 gramsاطلاعات بیشترwww.ashpazibasana.comویدیوی های بیشترMore Videosطرز تهیه قطاب اصیل ایرانیGhottabhttps://youtu.be/dJKBOrePEXcطرز تهیه باسلوق گردویی شیرینی اصیل و سنتی ایرانیBaslogh Persian Recipehttps://youtu.be/amoCCqjkM6Eطرز تهیه حلوای زعفرانی و مجلسی Persian Saffron Halva Recipehttps://youtu.be/22yVFsVS9DQSubscribe: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen Ashpazi ba Sana Gazآشپزی با سناآشپزی با سنا گز آردی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…



گز آردی


مواد لازم :

شکر ۱پیمانه
آب ۱/۴ پیمانه
گلوکز ۱/۳ پیمانه
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۱ قاشق سوپخوری
مغز پسته ۸۰ گرم


طرز تهیه:

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

شکر و آب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا حدی که فقط شکر آب شود. سپس گلوکز را اضافه کنید. در این زمان مواد کف می کند و بالا می آید. مایه را مرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا شهد مانند آب نبات کشی شود.

سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد. برای اینکه بدانید شهد آماده است، کمی از شهد را داخل آب یخ بریزید، پس از سردشدن باید حالت شکننده پیدا کند.

مایه را از روی حرارت بردارید و مرتب هم بزنید. گلاب را به سفیده اضافه کنید و با همزن برقی بزنید. دو قاشق از شهد را داخل سفیده بریزید و با همزن خوب بزنید.
سپس محتوای کاسه سفیده را داخل شهد بریزید و هم زدن را تا زمانی که مواد گرم است (حدود ۱۰دقیقه) ادامه دهید. باید مراقب باشید که مواد سرد نشود، زیرا خراب می شود. مواد را روی شعله پخش کن با حرارت ملایم قرار دهید وهم بزنید. وقتی که مواد سفت شد، با لیسک به صورت پارویی هم بزنید. سپس مغز پسته را اضافه کنید.
از مایه تکه های کوچکی برداشته و آن را گردکنید و روی مقداری آرد فرم دهید.
می توانید به جای مغز پسته از مغز بادام استفاده کنید.
نوش جان امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید. 


 آشپزی آسان با خانم سهیلا چراغی


کارشناس آشپزی نی نی نما

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید …

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

گز اصفهان یکی از معروف ترین سوغاتی های شهر اصفهان است که نه تنها در ایران بلکه در نقاط دیگر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای تست مقدار کمی گز اصفهانی تهیه نمایید. با و طرز تهیه گز اصفهان در ادامه با هم دوره همراه باشید.

ابتدا در یک ظرف مناسب مانند شیر داغ کن ۱ لیوان آب به همراه شکر را می ریزیم. ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را خوب هم می زنیم تا شکر کاملا در آب حل شود. وقتی شربت رنگش مقداری تغییر کرد و تمام شکر در آن آب شد باید بادکا را اضافه کنیم.

بادکا را داخل ظرف اضافه می کنیم. زمانی که که بادکا را داخل شربت بریزیم مانند سر رفتن شیر بالا می آید در این قسمت باید یک قاشق چوبی دم دست داشته باشیم تا مواد را خوب مخلوط کنیم. در این قسمت حرارت زیر ظرف باید خیلی ملایم باشد.

انقدر مواد را می زنیم تا حالت کشداری به خود بگیرد. در اینجا سفیده های تخم مرغ را داخل همزن برقی ( یا همزن دستی ) می ریزیم و خوب می زنیم تا سفت شوند و در صورت برگرداندن ظرف سفیده های تخم مرغ از داخل ظرف نریزد.

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

برای تست اینکه شهد گز ( مخلوط آب ، شکر و بادکا ) آماده هست باید مقداری از آن را داخل آب یخ بریزیم اگر حالت شکننده ای پیدا کرد مواد را از روی حرارت بر میداریم اما هم زدن مواد را ادامه می دهیم. در این مرحله گلاب را به همراه دو قاشق از شهد گز داخل سفیده های تخم مرغ می ریزیم.

پس از اضافه کردن این مواد به سفیده های تخم مرغ دوباره یک مرحله دیگر سفیده های تخم مرغ را خوب هم می زنیم و پس از آن سفیده های تخم مرغ را به شهد گز اضافه می کنیم و حدود ۱۰ دقیقه مواد گز را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

مواد گز باید به صورت متداوم روی حرارت خیلی ملایم قرار بگیرند زیرا در صورت سرد شدن مواد گز خراب می شود. یک بار دیگر با همزن مواد را روی حرارت می زنیم تا زمانی که کمی سفت شود. پس از اینکه کمی سفت شد با قاشق چوبی به صورت پارویی ( مثل هم زدن حلیم گندم ) مواد را هم می زنیم.

در این مرحله مغز پسته را به گز اضافه می کنیم و هم زدن مواد را تا جایی ادامه می دهیم که چسبندگی اش به دست خیلی کم باشد. در مرحله پایانی مقداری از مایه گز را بر میداریم و به شکل دلخواه حالت می دهیم و در آرد سفید آنرا می غلتانیم. به همین صورت تمام مایه را به گز آرد تبدیل می کنیم.

بادکا ( گلوکز ) مایعی چسبده و بی بو است که در دو رنگ زرد و سفید تهیه می شود. برای بسیاری از انواع شیرینی ، سوهان و گز نیاز به بادکا می باشد. برای تهیه بادکا می توانید به شیرینی فروشی ها یا فروشگاه های فروش لوازم قنادی مراجعه نمایید.

سلام علیکم : با تشکر از لطف مطالب ((( همدوره ))) در مورد تهیه گز اصفهان و دیگر شیرینی های دیگر که با انتشار این مطالب هنر بسیار زیبا و شیرینی به خانه ها به ارمغان می بردی ؛ که این در جای خود هدیه بزرگی از جانب ((( همدوره ))) به هموطنان می باشد اینجانب چون پدرم که به رحمت الهی رفته اند قناد بودند ؛ از این لطف شما بسیار لذت بردم و بجای پنج ستاره هزاران ستاره به شما عزیزان اهدا میکنم. با تشکر

سلام و عرض ادب روح پدرتان قرین رحمت الهی … موفق باشید.

سلام خیلی ممنونم فقط لطف کنید بفرمایید چقدر زمان هم زدن طول میکشد اگر مقدار بیشتر باشد زمان بیشتری میخواهد مرسی

سلام و عرض ادب اگر منظورتان مرحله آخر است نمی توان زمان دقیقی اعلام کرد ، باید تا زمانی که چسبندگی مواد کم شود ، هم زدن را ادامه بدهید. فرقی نمی کند مقدار مواد چقدر باشد. موفق باشید.

سلام در ساخت گز بادستوری که گفتید میزان ارد مشخص نشده . با حساب فرمولی که گفتید ارد چه میزان باید باشد ودر زمان ریختن ارد چه مواردی باید رعایت شود . بادکا را چگونه باید اضافه کرد یهو بریزیم یا ارام ارام . اگه ریزه کاری داره بگید چون این همه هزینه مواد میدیم گناه داره ازبین بره .ممنون

سلام و عرض ادب بادکا را باید کم کم با هم زدن متداوم به شربت اضاف کنید. آرد باید به مقداری تهیه کنید که فقط گزها را در آن بغلتانید تا به دست نچسبند. موفق باشید.

با سلام و خسته نباشید دوست عزیزشما نکته ای را جا انداخته اید و آن اضافه کردن آرد هنگام مخلوط کردن مواد گز می باشد تا خمیر گز ساخته بشه و دست آخر هنگام مخلوط کردن نهایی مغز پسته یا بادام به خمیر اضافه ومخلوط میکنند تو چندین سایت این موضوع را فراموش کرده اند

سلام و عرض ادب تشکر از تذکر شما با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

نمی پسندم

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز

می پسندم

مواد لازم:
شکر150 گرم
گلوکز 180 گرم
سفید تخم مرغ 2 عدد
گلاب
آب
مغز پسته یا بادام یا گردو

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز
طرز تهیه گز آردی بدون گلوکز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *