طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد
طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد

کیک تولد

کیک تولد یکی از مهم ترین کیک ها در سراسر جهان است و به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار است. تقریبا تمام کیک های تولد با پایه کیک اسفنجی ساده تهیه می شوند و با خامه ، انواع میوه ها ، ژله ها تزیین می شوند.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کیک تولد تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کیک تولد تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور شیرینی پزی کیک تولد با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد

دوره مقدماتی php

دستور پخت

برای تهیه کیک تولد ساده ابتدا کیک اسفنجی را که از روز قبل پخته ایم را از ارتفاع آن به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و با کارد برش می زنیم و لایه های برش زده را در سینی قرار می دهیم و لایه زیرین کیک را روی تخته قرار می دهیم

و یک سوم از شربت پرتقال را روی ان می ریزیم. بهتر است این کار را با یک کفتگیر که روی آن سوراخ است انجام دهیم که شربت از روی کفتگیر به همه جای کیک نفوذ کند و مرطوب شود.بعد خامه فرم گرفته روی سطح کیک می ریزیم

و آن را روی کیک پخش می کنیم تا تمامی قسمت های کیک از خامه پوشیده شود و نصف مغز گردو و شکلات خرد شده را روی خامه می ریزیم به صورتی که همه جای کیک از گردو و شکلات پخش شده باشد و موز را ورقه ورقه برش می دهیم

و نصف آن را نیز روی کیک می چینیم و لایه دوم کیک را مجددا مثل لایه قبلی کیک با آب پرتقال مرطوب می کنیم و آرام روی لایه قبلی قرار می دهیم و خامه روی آن می کشیم و مغز گردو شکلات و موز های حلقه شده روی آن می چینیم

و در آخر لایه سوم را نیز با شربت پرتقال مرطوب می کنیم و ارام روی لایه دوم قرار می دهیم و با لیستک یا کارد روی آن را با خامه کاملا می پوشانیم و آسترکشی می کنیم تا تمام سطح کیک به طور یکدست صاف شود.

حالا ما یک کیک ساده داریم اگر تمایل داشتید می توانید روی آن را با شکلات یا میوه تزئین کنید و یا باقی مانده خامه را رنگ غذا قرمز بزنید و داخل قیف بریزید و روی کیک را با گل های ریز یا درشت تزئین ویژه تری کنید. نوش جان

کیک خامه ای یکی از انواع کیک هایی است که شما می توانید آن را برای جشن تولد خود و یا هر کدام از اعضای خانوادتان تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه کیک خامه ای را به همراه طرز تهیه کیک اسفنجی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

برای طرز تهیه کیک خامه ای به یک کیک اسفنجی نیازمند هستید. در این مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی را به عنوان پایه کیک خامه ای به شما عزیزان آموزش می دهیم.

شیر : 1 لیوان
شکر : 1 لیوان
آرد سفید : 1 لیوان
تخم مرغ : 3 عدد
وانیل : 1/4 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر : 1 قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته شده : به میزان لازم
روغن مایع : 1 لیوان

طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد

ابتدا فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. تا به خوبی داغ شود سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرفی مناسب به کمک همزن به خوبی هم بزنید مایه کیک بعد از هم زدن این مواد باید به شکل سفید و کشدار در آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک خامه ای روغن را به مایه کیک اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه مواد را هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را به خوبی الک کنید و آرد و شیر را آرام آرام به مایه کیک خامه ای اضافه کنید و مایه کیک را به کمک لیسک قنادی هم بزنید.

اطراف قالب و ته قالب فر را به خوبی چرب کنید و آرد بپاشید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید سپس قالب فر را در طبقه وسط فر به مدت 45 دقیقه قرار دهید.
بعد از اینکه کیک اسفنجی آماده شد آن را از وسط نصف کنید.

روی لایه زیری کیک خامه ای مقداری کمی شیر بریزید تا مرطوب شود. اگر می خواهید کیک خامه ای آناناسی و یا پرتقالی تهیه کنید می توانید به جای شیر در لایه زیری کیک خامه ای آب کمپوت آناناس و یا پرتقال بریزید. خامه را از قبل به کمک همزن به خوبی هم بزنید و سپس خامه زده شده را روی لایه زیرین کیک بمالید به طوری که سطح خامه مالیده شده بر روی کیک یکنواخت شود.

سپس میوه برش های میوه دلخواهتان را بر روی خامه قرار دهید می توانید به جای میوه از گردو نیز استفاده کنید و اگر می خواهید کیک پر خامه شود مجددا روی برش های میوه و یا گردو ها را خامه بریزید. اگر ترجیح می دهید کیک خامه ای ساده تهیه کنید می توانید خامه را به تنهایی در پخت این کیک استفاده کنید سپس لایه دوم کیک را بر روی لایه اول بگذارید و دوباره مرحله مرطوب سازی را به همان روشی که گفته شد تکرار کنید. می توانید تمام سطح کیک را خامه بمالید و سپس کیک را تزیین کنید.

می توانید روی کیک را دوباره خامه بکشید و با کمک روش های تزیین کیک با خامه کیک را با انواع میوه ها و شکلات های رنگی و … تزیین کنید. برای آموزش پخت کیک های متفاوت و متنوع به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

عااالی

ممنون از آموزش خوبتون..خیلی خوب بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد
طرز تهیه کیک خامه ای ساده برای تولد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *