طرز تهیه کوکوی مرغ ساده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کوکوی مرغ ساده
طرز تهیه کوکوی مرغ ساده

کوکو مرغ

کوکو مرغ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که از کوکوهای جدید محسوب می شود. کوکوی مرغ یکی از غذاهایی است که مانند دیگر کوکوها می توانید آنرا به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری تهیه و سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کوکوی مرغ ساده

دستور پخت

دوره مقدماتی php

ابتدا سینه مرغ و سیب زمینی ها را به صورت جداگانه به همراه مقداری آب داخل دو قابلمه کوچک بریزید ، سپس قابلمه ها روی حرارت قرار دهید تا سینه مرغ و سیب زمینی ها آبپز شوند. پس از اینکه سینه مرغ و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

ادامه مطلب

در مرحله بعد یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کنید و سینه مرغ و سیب زمینی ها را داخل کاسه رنده کنید. سیر ها و پیازها را به صورت جداگانه رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید سپس به کاسه حاوی مرغ و سیب زمینی اضافه کنید.

جعفری را هم به صورت ساطوری خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن جعفری اجباری نیست ولی این کار باعث می شود کوکو خوش طعم تر شود. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک به خوبی مخلوط کنید سپس به باقی مواد اضافه کنید و مجددا مواد را به خوبی ورز دهید تا مایه کوکو منسجم و یکدست شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه مایه کوکو آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل دهید ، سپس در آرد سوخاری بغلتانید

و داخل روغن بیندازید. برای قالب زدن کوکو ها می توانید از قالب فلافل هم استفاده کنید. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

تصویر از اینستاگرام  haniye_mirhashemi

کوکوی مرغ یک غذای پر طرفدار با مرغ است که طرز تهیه آن هم خیلی مشکل نیست و همه می توانند آنرا درست کنند. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید با مرغ در منزل تهیه نمایید. با مواد لازمی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو مرغ تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو مرغ در ادامه با سایت همدوره همراه باشید.

ابتدا سینه مرغ را به همراه مقداری آب ، یک عدد پیاز ، مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا سینه مرغ کاملا بپزد. بعد از اینکه سینه مرغ پخت اجازه می دهیم تا خوب سرد شود.

سپس آن را به صورت ریش ریش می کنیم. حالا یک عدد پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقدار کمی روغن مایع سرخ می کنیم. پس از اینکه پیازها آماده شد آنها را تا حد ممکن از روغن جدا می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم.

در اینجا تخم مرغ را در یک ظرف جدا می شکنیم و خوب هم می زنیم سپس به مواد کوکو اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در اینجا اگر دوست داشتیم زعفران دم کرده را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم . زعفران باعث می شود رنگ کوکو زیباتر شود.طرز تهیه کوکوی مرغ ساده

یک تابه مناسب با حجم مایه کوکو روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم سپس مایه کوکو را مانند کوکو سبزی یه صورت یکجا داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صافش می کنیم. حرارت زیر کوکو را باید متعادل قرار دهیم تا کوکو مغز پخت شود.

بهتر است بعد از اینکه روی کوکو را صاف کردیم درب تابه را بگذاریم. تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا قسمت زیرین کوکوی مرغ شما سرخ شود. پس از اینکه قسمت زیرین سرخ شد کوکو را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

اولین نکته برای پف کردن کوکوی مرغ این است که باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد دیگر آنها را به صورت جداگانه خود با همزن بزنیم تا کاملا یکدست شوند. نکته دوم این است که باید زمان اضافه کردن تخم مرغ ها مواد کوکو سرد باشند و حرارت بالایی نداشته باشند.

نکته آخر هم این است که برای سرخ کردن کوکوی خود از تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکو استفاده کنید. مثلا اگر از یک تابه خیلی بزرگ استفاده کنید مایه کوکو در سراسر تابه پخش می شود و پف چندانی نمی کند. ضمن اینکه به هیچ وجه از جوش شیرین برای پفکی شدن کوکو استفاده نکنید.

برای اینکه طعم خاص تری داشته باشید می توانید به مواد کوکوی خود مانند کوکو سبزی مقداری زرشک اضافه کنید. برخی افراد از قارچ ، فلفل دلمه ای و سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری در تهیه کوکوی مرغ استفاده میکنند. شما هم می توانید برای تنوع در دستور پخت کوکو مرغ خود از این مواد استفاده نمایید.

نمیشه به جای سینه ران مرغ باشه؟

سلام و عرض ادب فرقی نمی کند ، می توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. موفق باشید.

کوکوی مرغ یکی از خوشمزه ترین کوکوها به شمار می رود که طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. زرشک یکی از موادی است که برای ایجاد طعمی بهتر این کوکو می توان از آن استفاده کرد.

کوکوی مرغ یکی از کوکوهای بسیار خوشمزه است که توصیه می کنیم اگر تا به حال آن را طبخ ننموده اید حتما آن را امتحان کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. تهیه ی این کوکو بسیار ساده است ولی دارای نکاتی است که باید بدان توجه شود.

سینه مرغ ریش ریش شده : 2 عدد متوسط

طرز تهیه کوکوی مرغ ساده

پیاز خرد شده : 4 عدد متوسط

زعفران آب کرده : به مقدار لازم

تخم مرغ : 7 عدد

نمک : به مقدار لازم

زردچوبه : به مقدار لازم

زرشک : در صورت تمایل

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکوی مرغ, سینه های مرغ را به همراه 1 عدد پیاز و کمی زردچوبه و مقداری آب, بخار پز یا آب پز کنید. توجه شود پخت مرغ مدت زمان طولانی نیاز ندارد, به همین دلیل مقدار آب نباید خیلی زیاد باشد.  سپس پیاز های خرد شده را به همراه مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی شود. در ادامه مقداری نمک و فلفل به پیاز های سرخ شده اضافه کرده و مواد را خوب هم زنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله دوم از طرز تهیه کوکوی مرغ, بعد از پخته شدن سینه های مرغ, اجازه داده مرغ سرد شده و بعد آن ها را ریش ریش کنید. دقت کنید سپس پیاز سرخ شده را به آن اضافه کرده و هم زنید تا مرغ و پیاز به خوبی با هم مخلوط شوند. در ادامه ی این مرحله تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کرده و مجددا خوب هم زنید و زعفران آب کرده را نیز به آن اضافه کنید. کف تابه ی نچسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار داده تا روغن کمی داغ شود, سپس مایه کوکو را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه کوکو پخته شود و بعد از پخته شدن, طرف دیگر کوکو را هم سرخ کنید.

 برخی افراد در طبخ کوکوی مرغ از برخی سبزیجات معطر نظیر جعفری به مقدار کمی استفاده می کنند که بسته به ذائقه می تواند به مواد اضافه شود. همچنین اضافه کردن زرشک به این کوکو می تواند طعم بهتر و زیبایی بیشتری به آن دهد. امیدواریم از آموزش طرز تهیه کوکوی مرغ استفاده لازم را برده باشید برای آشنایی با طرز تهیه انواع کوکوها کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



طرز تهیه کوکوی مرغ ساده
طرز تهیه کوکوی مرغ ساده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *