طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت
طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

کشک بادمجان مجلسی، فوق العاده خوشمزه وعالی Kashk o Bademjan ) Easy recipe for eggplant and walnut dip )

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

کشک بادمجان , این غذای سنتی و اصیل ایرانی که در اکثر رستوران ها و سفره خانه های سنتی سرو می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد.این بار هم می خواهیم از بادمجان نیز دوباره استفاده کنیم و در مطالب قبلی که هست می توانید فواید بادمجان را ببینید و به آن پی ببرید و این بار می خواهیم یک غذای سالم و خوشمزه شمالی را برایتان درست کنیم.

اول از همه بادمجان ها را پوست می کنیم و مثل خیلی از غذاهای دیگه که گفتم بادمجان ها را می گذاریم نیم ساعت یک کنار تا آب بندازن و بعد از آن آنها را آب می کشیم و میگذاریم خشک بشن.حال در داخل یک ماهیتابه ای مقدار لازم روغن می ریزیم و می گذاریم یک الی دو دقیقه روغن آن داغ شود و بعد از داغ شدن آن بادمجان ها را درون ماهیتابه می ریزیم و بعد آنها را سرخ می کنیم و می گذاریم تا کمی رنگ آنها عوض شود.

حال بعد از سرخ شدن و مغز پخت شدن بادمجان آنها را درون کاسه ای می ریزیم و آنها را له می کنیم و اینکار را به هیچ وجه نباید با گوشت کوب برقی یا … اندازه بدهید چون باعث می شود که کاملا بادمجان خرد شود ولی ما می خواهیم بادمجان کمی بافت خود را حفظ کند و باید آن را به صورت دستی انجام داد.پیازها را خرد می کنیم (می توانید آنها را نیز خرد هم بکنید) و بعد تفت می دهیم و بعد از اینکه کمی رنگ ان طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه می کنیم تا عطر و طعمی خوب به خود بگیرد و بعد آنها را نیز تفت می دهیم.

حال بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، بادمجان ها را به آنها اضافه می کنیم و باز دوباره آنها را با بادمجان نیز تفت می دهیم.در همین حین که بادمجان ها دارن تفت داده می شوند، ما شروع به آماده کردن نعنا داغ می کنیم.برای اینکار روغن را روی ماهیتابه ای ریخته و بعد درون آن نعنا می ریزیم و میگذاریم کمی داغ شود و البته نباید زیاد آن را داغ کنید چون باعث تلخی نعنا می شود.حال کشکی که با دو سوم لیوان آب قاطی شده است را با نعنا داغ رو به بادمجان اضافه می کنیم و مواد رو هم می زنیم.
طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

حال می گذاریم غذامون ما هم جا بیوفته، فقط دقت داشته باشید که باید بگذارید با حرارت کمی آن جا بیافتد و بعد از آن، کشک بادمجون را مزه کنید و اگر نمک کم داشت به آن اضافه کنید و بگذارید در این مدت آب کشک بادمجون نیز تبخیر شود و اگر خواستید میتوانید نعنا داغ و کشک را نیز دوباره به آن اضافه کنید.(همه چی بستگی به خودتان دارد)حال کشک بادمجان ما آماده است و امیدوارم خوشتان بیایید.نوش جان کنید.


در ادامه می خواهیم برای شما طرز تهیه کشک بادمجون کبابی را آموزش دهیم که هم بسیار خوشمزه و هم بسیار ساده است و کار خاصی ندارد، پس با ما باشید.

ابتدا برای درست کردن این نوع از کشک بادمجون، باید بادمجان ها را طبق طرز تهیه خورش بادمجان آنها را کباب کنیم.حال می توانید روی گاز یا داخل فر آنها را کباب کنید و فرقی ندارد.در صورتی که با پوست آنها را کبابی کردید بعد از تمام شدن زمان سرخ شدن آنها، پوست آنها را بکنید و با آب سرد بادمجان ها را بشورید و بخورید کمی خشک شوند و بعد آنها را در کاسه ای خرد کنید و شبیه پوره در بیاوریدشان.

پیاز ها را چه نگینی، چه به طول آنها را ریز کنید و در ماهیتابه ی آنها را سرخ کنید و بگذارید آنها طلایی شوند و بعد از تغییر رنگ پیازها، سیر ها را اضافه کنید و بعد از مدت یک دقیقه ی نوبت به اضافه کردن نعنا می شود و با اضافه کردن نعنا به این مواد باید بادمجان های که پوره کردیم رو به موادی که درست کردیم اضافه کنیم.دقت کنید نعنا نباید زیاد روی حرارت باشد و داغ شود، اول بخاطر اینکه احتمال سوخت آن هست و دوم بخاطر اینکه احتمال دارد نعنا تلخ شود.بعد از اضافه کردن بادمجان ها به مواد آنها را با هم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد نیز کشک را اضافه کنید و انها را دوباره نیز هم بزنید.

بعد از گذشت چند دقیقه،(برای به خورد رفتن کشک در داخل مواد) حال میتوانید آنها را ور دارید و البته نکته مهمی که باید گفت این است که بعد از اضافه کردن کشک دوباره نمک غذا را تست کنید و اگر کم بودن به آن اضافه کنید و اگر خواستید میتوانید دوباره نعنا و کشک نیز اضافه کنید.خسته نباشید میگم، کشک بادمجان شما آماده شده است امیدوارم خوشتان آمده باشد، نوش جان.


عکس تزیین کشک بادمجان کبابی و کشک بادمجون مجلسی


تزیین مجلسی کشک بادمجان


دیدگاه

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی خوشمزه سنتی به صورت مرحله مرحله به همراه نکات خوشمزه کردن کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی مرحله به مرحله

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل و لذیذ ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. از این غذا هم می‌توان به عنوان وعده اصلی و هم می‌توان به عنوان پیش غذا در مجالس استفاده کرد. همچنین می‌توانید با تهیه نان های مخصوص، از کشک بادمجان در اندازه‌های کم برای تهیه فینگر فود های زیبا و خوشمزه استفاده کنید. این غذای خوشمزه به روش های مختلفی پخت و آماده می‌شود. بیشتر مردم آن را با بادمجان سرخ شده درست می‌کنند اما تعدادی دیگر از بادمجان کبابی برای تهیه آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت به دلیل عدم مصرف روغن روش کبابی رژیمی تر است. همچنین می‌توانید از بادمجان آب‌پز شده نیز استفاده کنید اما پیشنهاد ما، استفاده از بادمجان سرخ شده است. ما در این مقاله به آموزش پخت کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه با بادمجان سرخ شده که لذیذ تر است میپردازیم.

 

بادمجان : ۱ کیلو

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

کشک : ۱ پیمانه

نعناع خشک : یک قاشق غذا خوری

پیاز : دو عدد متوسط

گردو : نصف پیمانه

سیر : دو تا سه حبه

نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

عصاره گوشت : در صورت تمایل

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان مجلسی

 

بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن ها را برش بزنید و روز آن ها نمک بپاشید و اجازه دهید مدتی استراحت کنند تا آب بیندازند. پس از حدود یک ساعت آن ها را با آب سرد بشویید. این کار باعث می‌شود تا طعم تلخ بادمجان از بین برود و غذای شما طعم خوشایندی داشته باشد.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی خوشمزه

 

در این مرحله نوبت به سرخ کردن بادمجان ها می‌رسد، کمی روغن در ماهیتابه بریزید و بادمجان ها را به آرامی سرخ کنید. تا حدی که نرم شوند و خامی آن ها کاملا  گرفته شود کافی است.

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

 

می‌توانید هنگامی که بادمجان ها در حال سرخ شدن هستند، پیاز داغ را آماده کنید. پیاز را با قسمت درشت رنده، رنده کرده و کمی زرد چوبه به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شوند. میتوانید سیر را هم در این مرحله رنده کنید و همراه پیاز تفت دهید.

طرز پخت کشک بادمجان مجلسی

 

بادمجان های سرخ شده را با میکسر یا گوشتکوب برقی مخلوط کنید و به پیاز داغ اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید گردوی خرد شده را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز پخت کشک بادمجان مجلسی

 

اگر تمایل به استفاده از عصاره گوشت دارید، آن را هم اضافه کنید. دقت داشته باشید که در صورت استفاده از عصاره گوشت، نمک کمتری مصرف کنید تا غذا شور نشود.

طرز پخت کشک بادمجان خوشمزه

 

حال نوبت به رقیق کردن کشک میرسد. کشک را با کمی آب سرد رقیق کنید و به مواد‌تان اضافه کنید. اجازه دهید مواد بجوشند.

طرز درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

طرز درست کردن کشک بادمجان مجلسی

 

می‌توانید در این فاصله نعنا داغ را آماده کنید. پس از اینکه غذا جوشید، نعنا داغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و چند دقیقه ای روی حرارت کم بگذارید تا خوب جا بیفتد و آب اضافی غذا کشیده شود.

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی خوشمزه

تزیین کشک بادمجان مجلسی

 

○ اگر دوست ندارید در هنگام میل کردن کشک بادمجان، گردو زیر دندانتان حس شود، آن را آسیاب کنید.

○ می‌توانید قبل از میکس کردن بادمجان ها برای خوشرنگتر شدن به آن زعفران ساییده شده اضافه کنید.

○ می‌توانید با اضافه کردن مقداری زعفران به کشک، کشک زعفرانی درست کنید و برای تزیین کشک بادمجان از آن استفاده کنید.طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

○ مقداری نعنا داغ و پیاز داغ و گردوی آسیاب شده برای تزیین کشک بادمجان کنار بگذارید.

 

توجه: جهت مشاهده ۴۰ عکس از زیباترین مدل تزیین کشک بادمجان بر روی تزیین کشک بادمجان کلیک کنید.

 

منبع: نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

نُه  −  شش  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

کشک و بادمجان

کشک و بادمجان یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که به عنوان یک غذای حاضری بسیار خوشمزه شناخته می شود. این غذای خوشمزه از بادمجان ، کشک ، پیاز و سیر تهیه می شود و به همراه نان سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کشک و بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کشک و بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کشک و بادمجان با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت

دستور پخت

ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و می شوییم سپس در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود ،در ادامه بادمجان ها را از وسط نصف میکنیم و روی آنها کمی نمک میپاشیم و میگذاریم تا آب اضافی آنها خارج شود و با یک دستمال تمیز روی آنها را خشک میکنیم

( پاشیدن کمی نمک روی بادمجان ها باعث جذب کمتر روغن و رفع تلخی بادمجان ها می شود ) در داخل تابه ای روغن میریزیم و صبر میکنیم تا داغ شود سپس بادمجان ها را در آن میچینیم تا سرخ شود و بر میگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود،

آنگاه با گوشت کوب دستی یا برقی خوب له می کنیم.سیر و پیاز ها را پوست میگیریم و میشوییم و در تابه ای که قصد داریم کشک و بادمجان را درست کنیم مقداری روغن میریزیم و اجازه میدهیم تا کمی داغ شود بعد سیر ها را در آن سرخ میکنیم

و در بشقابی میریزیم و سپس پیاز ها را با چاقو خلالی کرده و در تابه میریزیم و تفت میدهیم تا طلایی رنگ شود در همین لحظات که پیاز در حال طلایی شدن است روی شعله کوچک شیر داغ کن را میگذاریم و حدودا ۲قاشق روغن در آن میریزیم

و کمی صبر میکنیم تا تقریبا داغ شود سپس نعناع را داخل روغن میریزیم و هم می زنیم حدودا ۱ دقیقه و سپس از روی حرارت بر میداریم تا نسوزد. آن وقت پیاز را نگاه میکنیم اگر طلایی شده بود مقداری از آن را بر میداریم تا برای تزئین استفاده کنیم

و مقداری از سیر داغ را به پیاز داغ می افزاییم و کمی از نعناع داغ را به همراه،بادمجان له شده و نمک و فلفل اضافه میکنیم و تفت می دهیم و مقداری از مغز گردو ها را برای تزئین بر میداریم و باقی آن را در تابه میریزیم و با مواد مخلوط می کنیم.

حرارت را کم میکنیم تا مواد به روغن بیفتد.کشک اگر سفت بود با کمی آب رقیق میکنیم و به تابه اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا کاملا کشک با مواد مخلوط شود و در تابه را میگذاریم تا آب آن کاملا خشک شود

و سپس مطمئن باشید غذا شما خوب جا افتاده است و از روی حرارت تابه را بر میداریم و کشک و بادمجان را در ظرف مورد نظر میریزیم و روی آن را با سیر داغ و پیاز داغ و نعناع داغ و گردو که کنار گذاشته بودیم تزئین میکنیم.نوش جان مطالب پیشنهادی

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت
طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گوشت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *