طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی
طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

کرم شکلاتی , طرز تهیه کرم شکلاتی ، میل کردن دسر شکلاتی لذت غیرقابل وصفی دارد. همانطور که مطلع هستید انواع و اقسام دسر وجود دارد که طرز تهیه‌ آنها معمولا با اندک تفاوت هایی شبیه به هم هستند که خیلی هم دردسرساز نیست. برای مهمانی ها معمولا دسر تهیه می کنند که به فراخور هر مهمانی نوع این دسر متفاوت است. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم به آموزش طرز تهیه کرم شکلاتی بپردازیم.


 


 


 

دوره مقدماتی php

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

علاقه شدید کودکان به دسر نیز غیرقابل انکار است خصوصا اگر این دسر ، کرم شکلاتی باشد. اگر تا به حال برای اهل خانه چنین دسری آماده نکرده اید توصیه می کنیم دست به کار شوید، چرا که طعم این دسر می تواند تجربه دلنشینی برای اهل خانه باشد. تهیه کردن دسر کرم شکلاتی نیز آنچنان سخت نیست. در ادامه خواهید دید که برای تهیه یک دسر 4 نفره خیلی به زحمت نخواهید افتاد.


 


 

برای تهیه کرم شکلاتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 

 


 


 

1) در ابتدای کار وانیل، نیمی از شکر و تخم مرغ ها را با یکدیگر به خوبی ترکیب و مخلوط کنید تا رنگ کرم رنگی بدست آورید. معمولا بعد از ترکیب شدن کش‌دار خواهد شد. سپس بار دیگر شیر، باقیمانده شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید.


 


 

2) بعد از مخلوط کردن این موارد، آنها را روی شعله قرار بدهید. از بهم زدن پرهیز نکنید، آنقدر بهم بزنید تا شکر در شیر کاملا حل شود. حالا که شیر شکلاتی را ساخته اید آن را به مایه تخم مرغ اضافه کنید.


 


 

3) پس از اضافه کردن شیر شکلاتی به مایه تخم مرغ آنقدر بهم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط بشوند. حالا ژلاتین را نیز با آب مخلوط کنید و در گوشه ای قرار دهید تا موقعی که می خواهیم از آن استفاده کنیم. ژلاتین باید شکل اسفنج مانند به خودش بگیرد.


 


 

4) پس از آنکه ژلاتین حالت اسفنجی به خود گرفت، با استفاده از روش بن ماری حرارتش بدهید. باید به رنگ شفاف درآید و در آب حل شود. سپس آن را به مابقی مواد اضافه کنید.


 


 

5) سرانجام خامه را بهم بزنید تا کاملا یکدست شود. بعد از آن می توانید آن را به کرم اضافه کنید. اکنون زمان آن است که کرم شکلاتی را در یخچال بگذارید تا شکل و فرم بگیرد. معمولا به مدت 3 ساعت کرم شکلاتی را در یخچال نگه می دارند. بعد از این مدت می توانید آن را سرو کنید.


 


 


 

طبق دستور قبل تهیه کرم شکلاتی می توانید آن را در سه رنگ تهیه نمایید که علاوه بر طعم متفاوت ، زیبایی دسر خود را دو چندان کنید. پس چنانچه تمایل دارید دسر خود را در سه رنگ تهیه نمایید ، دستور تهیه دو رنگ باقیمانده را در ادامه مشاهده نمایید.


 

برای تهیه قسمت شکلاتی کمرنگ ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی


 


 

1) در ابتدا باید شیر و شکر را درون قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهیم تا کاملا داغ شود و دقت کنید که نباید به نقطه جوش برسد. حالا هات شکلات یا همان پودر شکلات داغ را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود.


 


 

2) پودر ژلاتین را در مقدار آب سرد میریزیم و بهم می زنیم و روی حرارت بخار آب قرار میدهیم تا کاملا شفاف شود. سپس اجازه می دهیم تا ژلاتین حل شده کمی خنک شود. ژلاتین آماده شده را به شیر ولرم شده اضافه می کنیم و ترکیب را خوب مخلوط می کنیم و کناری می گذاریم. قسمت شکلاتی کمرنگ دسر آماده است. بهتر است به سراغ قسمت سفید رنگ آن برویم.


 


 

برای تهیه قسمت سفید رنگ دسر شکلاتی ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 

1) پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی حرارت بخار آب قرار میدهیم تا ژلاتین کاملا در آب حل شود. به میزان مشخص شده شیر و شکر را مخلوط می کنیم و آنها را روی حرارت ملایم گاز قرار میدهیم و بطور مرتب هم میزنیم تا شکر در شیر حل شود.


 

2) در این مرحله ، خامه و وانیل را به ترکیب شیر اضافه می کنیم و خوب مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شود و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود. زمانی که حرارت ژلاتین کم شد و خنک شد آن را با شیر مخلوط می کنیم و کنار میگذاریم تا خنک شود و به دمای اتاق برسد. قسمت سقید رنگ دسر ما آماده است. حال زمان آن است که به سراغ مرحله آخر برویم.
 

 


 

اگر در خانه قالب مخصوص ژله دارید آن را مرطوب کرده و درون فریزر قرار میدهیم تا کاملا سرد شود. سپس یک لایه از کرم شکلاتی تیره که در ابتدا تهیه کرده ایم را در قالب میریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود. در لایه دوم از کرم شکلاتی روشن استفاده میکنیم و همینطور پس از نیم بند شدن لایه دوم ، لایه سوم را از کرم سفید رنگ داخل ظرف میریزیم. به همین روش مرحله به مرحله و تا انتها مواد را لایه لایه میریزیم.در آخر دسر را در یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد.


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

امتیاز دهید


3.5
از

63

 

 

 

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

 

 

 

 

طرز تهیه : کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. سپس پنیر ماسکارپونه و کره را داخل کاسه ای بریزید و 3 دقیقه با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود.

 

 

پودر شکر و پودر کاکائو را کم کم روی مخلوط کره و پنیر الک کنید ، نمک را نیز اضافه کنید و با همزن 1 دقیقه بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

 

 

در انتهای کار اسانس وانیل را اضافه و مخلوط کنید ، روی کاسه را بپوشانید و کرم را داخل یخچال استراحت دهید تا خوب سرد شود ، پس از خروج از یخچال کمی کرم شکلاتی را هم بزنید سپس استفاده کنید.

 

نکته : این کرم عالی و خوشمزه فرم پذیری بالایی دارد ، شل نمی شود و برای تزیین انواع شیرینی ، دسر ، تزیین کیک و … قابل استفاده است.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام نیلوفر بانو خسته نباشید، با تشکر از سایت خوب و به روزتون، یه سوال داشتم اگه جواب بدید ممنون میشم، میشه کیکی رو که با این کرم کاور شده روش ژله بریلو ریخت؟؟؟

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز، ی سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید، اگه کیک رو با این کرم کاور کنیم میشه روش ژله بریلو ریخت؟؟؟

سلام واقعا ممنون از این سایت خیلی عالیه . من پس فردا تولدمه میخواستم این کرمو درست کنم ولی همزن ندارم حتما باید همزن باشه ؟ خواهشا زود جواب بدین

سلام ، ممنون بهنوش جان تولدت مبارک باشه بخصوص که مثل خودم مردادی هستی … مشکلی نیست بدون همزن هم میشه فقط محیط کار سرد باشه و با سرعت بالا هم بزن

سلام وقت بخیر.مت این کرم رو درست کردم ولی پودر قند کامل حل نمیشه .کرمش حالت زبری داره.میشه راهنماییم کنید.ممنون میشم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

اگر شما از طرفداران پروپاقرص شکلات هستید و دوست دارید کیکی سرشار از شکلات تهیه کنید، ما به شما کرم کیکِ شکلاتی این شماره را پیشنهاد میکنیم. این کیک با ظاهر زیبایش، برای سرو در میهمانی ها بسیار مناسب است. برای تزیین این کیک، از توت فرنگی، تمشک و رِدبری استفاده شده است. رِدبری میوه ای از خانواده توت است که در سایر کشورها به وفور یافت می شود. در صورت عدم دسترسی به آن، می توانید از هر نوع میوه فصل دلخواه استفاده کنید.

سَری های همزن برقی را پیش از هم زدن سفیده ها، کاملاً بشویید و خشک کنید؛ زیرا چربی زرده تخم مرغ، مانعِ پف کردن سفیده می شود.

© 2014-2019 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه سانازسانیا و برای این گروه محفوظ است.

گاناش شکلاتی سیاه و سفید یکی از کرم های عالی و پرطرفدار برای روکش و کاور کردن و تزیین انواع کیک ، کاپ ، شکلات ، بیسکویت و … مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا کسانی که عاشق شکلات هستند همیشه دوست دارند هر نوع کیکی که می پزند رویه آن را با یک لایه گاناش شکلاتی یا همون گنش شکلاتی تزیین و کاور کنند.

اما اگر تا به امروز گاناش شکلاتی درست نکردید و طرز تهیه آن را بلد نیستید نگران نباشید درست کردن گاناش شکلاتی کار بسیار آسان و ساده ای است و نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد. مواد اصلی گاناش شکلاتی ، خامه ، شکلات تخته ای سیاه و سفید و کره می باشد.

در این پست بارونک طرز تهیه و درست کردن گاناش شکلاتی خوشمزه و عالی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش می توانید به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای گاناش شکلاتی فرم دار درست کنید و برای تزیین کیک های خود استفاده کنید.

نکته : یک پنس وانیل مقداری است که بین انگشت شست و اشاره جا می گیرد.

1. اگر شما هم مثل من از شکلات تخته ای استفاده می کنند ابتدا آن ها را در یک کاسه خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس خامه ، کره و وانیل را داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مرتب و آرام هم می زنیم تا در اثر حرارت ، خامه کم کم شل شود و کره هم ذوب شود. (باید از قبل کره را در بیرون از یخچال قرار بدهید تا با دمای محیط یکنواخت باشد)

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی

2. وقتی محلول خامه و کره از کناره ها شروع به حباب زدن کرد سریع شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و با لیسک شروع به هم زدن می کنیم تا شکلات با حرارتی که خامه دارد ذوب شود. در این مرحله باید با لیسک به صورت عمیق و سریع همه شکلات را به خوبی مخلوط کنیم و مطمئن شویم هیچ تکه شکلاتی ذوب نشده داخل مواد باقی نمانده است.

3. عمل هم زدن را تا وقتی که کرم شکلاتی مون روان و یکنواخت نشده ادامه می دهیم. بعد از یکنواخت شدن گاناش شکلاتی ما آماده است. و می توانید از آن برای روکش کردن و کاور کردن انوع کیک ، بیسکویت و شیرینی استفاده کنید.

4. اما اگر مثل من می خواهید گاناش شکلاتی فرم گرفته درست کنید باید با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه ، گاناش شکلاتی را هم بزنیم تا رد پره های همزن روی گاناش بیفته و فرم بگیرد. هم اکنون می توانید با استفاده از قیف و ماسوره و با توجه به ایده ای که در ذهن دارد رویه کیک یا دسر خود را تزیین کنید.

توجه کنید اگر می خواهید گاناش شکلاتی را به شکلی روی کیک بریزید که به نظر مایع در حال ریختن از سطح کیک باشد باید 10 دقیقه بعد از خنک شدن گاناش و وقتی که هنوز داغ و رقیق است این کار را انجام بدهید. در این حالت ضخامت لایه گاناش هم خیلی کم می شود.

همچنین می توانید بعد از 30 دقیقه که کاملا گاناش شکلاتی خنک می شود و به شکل خمیر تبدیل می شود آن را همانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید و این موضوع کاملا اختیاری است و بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.

برای تهیه گاناش شکلاتی عالی و فرم گرفته می توانید از چیپس شکلات یا شکلات تخته ای استفاده کنید و میزان شیرینی شکلات هم بستگی به ذائقه شما دارد اگر مثل من مزه تلخ شکلات را بیشتر ترجیح می دهید می توانید از شکلات هایی با درصد بالاتر که تلخ هستند استفاده کنید.

این نکته را هم بگویم شما می توانید گاناش شکلاتی را با شکلات سیاه یا سفید درست کنید البته نوع سیاه گاناش مرسوم تر است. من شکلاتی که در این آموزش استفاده کردم شکلات تخته ای دارک هست که طعم تلخی دارد و گاناش خیلی عالی و باکیفیت می شود.

در برخی از دستور االعمل های طرز تهیه گاناش از کره استفاده نمی شود اما ما این کار را به شما پیشنهاد نمیکنیم چون وقتی رویه کیک را با گاناش حاوی کره تزیین می کنیم موجب می شود کیک مون درخشش و زیبایی بیشتری داشته و جلوه بهتری پیدا کند. علاوه بر این در خوش طعم شدن گاناش شکلاتی بسیار مؤثر است و مزه گاناش را عالی می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی
طرز تهیه کرم روی کیک شکلاتی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *