طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

دوره مقدماتی php
طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك
طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

チョコクリーム خامه شکلاتی آسان

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…



ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

شکلات رنده شده ۸۵ گرم
پودر کاکائوی تیره یک سوم فنجان
آب داغ ۱ فنجان
کره هم دما با اتاق سه چهارم فنجان
شکر قهوه ای تیره ۱ و یک چهارم فنجان
تخم مرغ هم دما با اتاق ۲ عدد بزرگ
خامه ترش هم دما با اتاق یک سم فنجان
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
آرد سه چهارم فنجان
آرد کیک نصف فنجان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری

کره هم دما با اتاق ۱ فنجان
پودر شکر ۳ فنجان
پودر کاکائو نصف فنجان
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شیر یا خامه ۲ قاشق غذاخوری

شکلات ۷۲ درصد رنده شده ۸۵ گرم
خامه قنادی ۸۵ گرم
اوریو شکلاتی برای تزئین
ویفر سیگاری شکلاتی برای تزئین
شکلات به اندازه ی دلخواه برای تزئینطرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . دو قالب گرد ۱۵ سانتی را با کاغذ روغنی پوشانده و چرب کنید و کناری بگذارید .شکلات ، پودر کاکائو و آب داغ را مخلوط کرده هم بزنید تا شکلات ذوب شود و کناری بگذارید خنک شود تا دست را نسوزاند .
کره و شکر قهوه ای را در کاسه ی همزن ریخته هم بزنید تا کرمی و پوک شود . تخم مرغ را اضافه کرده بعد از مدتی خامه ترش و وانیل را هم اضافه کنید .
آرد ، آرد کیک ، بکینگ پود و نمک را با هم مخلوط نمایید . یک سوم مخلوط آرد با به کاسه همزن اضافه کرده با سرعت کم هم بزنید تا مخلوط کشود . نیمی از مخلوط شکلاتی را اضافه کنید سپس یک سوم از آرد و بعد از آن نیمه ی دیگر مخلوط شکلاتی را اضافه کرده یکدست که شد یک سوم باقیمانده از آرد را هم اضافه کنید هر جا که نیاز بود همزن را خاموش کرده و خمیر را از اطراف و کف کاسه جمع کنید و به هم زدن ادامه دهید .
خمیر را به اندازه ی مساوی بین دو قالبی که آماده کرده اید تقسیم نموده رویشان را صاف کنید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید بپزد ( بعد از ۱۵ دقیقه قالب را بچرخانید تا هر دو طرفش یکسان بپزد ) اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک ها را از فر بیرون بیاورید . ۵ دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتند سپس با کاردک اطراف کیک را از قالب جدا کرده روی توری سیمی برگردانید تا کاملا خنک شود .

بعد ازین که کیک کاملا خنک شد کرم رویش را آماده کنید .کره را در کاسه همزن ریخته و با سر پدالی همزن بزنید تا نرم شد . پودر شکر و پودر کاکائو را با هم الک کرده حین همم زدن با سرعت پایین در سه مرحله به کره اضافه کنید . نمک و شیر را اضافه نموده به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود . اگر غلظت کرم بیش از حد بود میتوانید ۱ قاشق ۱ قاشق شیر اضافه کرده هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و اگر کرم رقیق شده بود می توانید ۱ قاشق ۱ قاشق پودر شکر اضافه کنید تا غلیظ شود .

خامه را در یک ظرف کوچک روی حرارت بگذارید و هر از گاهی هم بزنید تا از اطراف شروع به ریز جوش زدن کنید سپس روی شکلات ها ریخته و رویش را بپوشانید و ۳ دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی هم بزنید تا یکدست شود و حدود ۸ – ۱۰ دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد و کمی غلیظ شود .

کیک ها را در قالب گذاشته با یک چاقوی دندانه دار بزرگ قسمت هایی که پف کرده اند را برش بزنید و صاف کنید سپس کیک را از عرض برش بزنید تا ۴ لایه کیک داشته باشید . بین لایه ها ی کیک را لایه ای ضخیم از کرم شکلاتی کشیده و روی هم سوارشان کنید و سپس یک لایه نازک کرم شکلاتی دور تا دور کیک بکشید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید خنک شود بعد از آن دوباره یک لایه ضخیم کره شکلاتی روی کیک کشیده و صافش کنید و نیم ساعت دیگر در یخچال بگذارید خنک شود .
در این مرحله گاناش شکلاتی را آماده کرده از حرارت که افتاد روی یک را با آن پر کنید و با وسایل دلخواهتان بلافاصله رویش را تزئین کنید و ۱۰ دقیقه کیک را در یخچال بگذارید که شکلات کمی خودش را بگیرد و بلافاصله سرو نمایید .
اگر تا زمان پذیرایی فاصله ی زیادی مانده کیک ر در یخچال نگهداری کنید و شکلات را درست قبل از پذیرایی روی کیک بریزید چون اگر کیک را با شکلات در یخچال بگذارید موقع برش کیک شکلات ها میشکنند و بهتر است موقع سرو حالت نیمه جامد داشته باشند.

(۱۱۵۱۷)

مجله خبری تصویری تگ

     

کیک خامه ای شکلاتی – یکشنبه 21/6/95ابتدا تخم مرغ و شکر و آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر و وانیل و شیر سرد را با همزن خوب مخلوط می کنیم و کف قالب را کاغذ روغنی می گذاریم و درون قالب 25 سانتی می ریزیم و فر را از قبل گرم کرده و به مدت یک ساعت درون فر با دمای 170 درجه در طبقه وسط می گذاریم تا بپزد. یک شب تا صبح بماند تا خنک شود. اگر خواستیم دو عدد می پزیم تا کیک دولایه شود. برای اینکه کیک مرطوب شود روی آن شیرکاکائو می ریزیم. برای تهیه گاتاش 300 گرم خامه صبحانه را با 300 گرم شکلات آب شده مخلوط می کنیم. حال کرم گاناش را با خامه فرم گرفته مخلوط می کنیم و یک قاشق و نیم پودر کاکائو را الک کرده و به خامه فرم گرفته اضافه می کنیم و مجدد مخلوط می کنیم. اکنون این خامه آماده شده را دور تا دور و سطح رویی کیک از قبل پخته شده آغشته می کنیم و اگر خواستیم یک لایه دیگر کیک می پزیم و همین کار را برای لایه دوم نیز انجام می دهیم. اکنون مقداری کیک شکلاتی رنده شده را دور تا دور و سطح کیک می ریزیم و روی آن را به دلخواه تزیین می کنیم.

 

تمامی حقوق این پایگاه نزد شبکه پنج صدا و سیما محفوظ است طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

امتیاز دهید


3.3
از

145

گاناش شکلاتی یا گاناش شکلات فوق العاده خوشمزه است و کاربردهای زیادی دارد. قطعاً اولین و مهمترین کاربرد آن در تزیین انواع کیک از جمله کیک شکلاتی و کیک وانیلی است. از گاناش حتی بین لایه های کیک هم میتوان استفاده کرد. طعم عالی شکلات و خامه بین لایه های کیک واقعاً وصف ناپذیر است! علاوه بر این میتوانید گاناش را روی انواع دسر هم بریزید.

 

برای درست کردن گاناش شکلاتی، فکر شیر و خامه کم چرب را از سرتان بیرون کنید. برای داشتن یک گاناش عالی، غلیظ و خوشمزه حتماً حتماً از خامه با چربی بالای 30% استفاده کنید.  علاوه بر این موقع داغ کردن خامه نگذارید خامه به مرحله قل زدن برسد و کمی قبل از جوش آن را از روی حرارت بردارید. چون نمیخواهیم چیزی از خامه بخار شود. فقط میخواهیم خامه در حدی داغ شود که شکلات را به خوبی در خود حل کند.طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

 

در بعضی از دستورهای گاناش شکلاتی از کره استفاده نمیشود. اما ما در اینجا از مقداری کره هم استفاده کرده ایم. کره هم باعث میشود آن تجربه فوق العاده در دهان آب شدن گاناش را از دست ندهید و هم وقتی آن را روی کیک میریزید درخشش و زیبایی بیشتری دارد و کمی برق میزند. در نتیجه کیک شما جلوه زیباتری پیدا میکند.

 

اگر شکلات شما تخته ای است آن را با چاقوی تیز به صورت قطعات خیلی کوچک خرد کنید یا با استفاده از رنده (متوسط) رنده کنید. کره را هم تکه تکه کنید و کنار بگذارید.

 

خامه را در شیر جوشی بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید کاملاً داغ شود. درست قبل از این که خامه شروع به بخار شدن کند آن را از روی حرارت بردارید و روی شکلات چیپسی (یا شکلات خرد شده) بریزید. بگذارید 5 دقیقه در همین حالت بماند سپس هم بزنید تا شکلات کاملاً در خامه حل و مخلوط یکدست شود.

 

 

در این مرحله کره خرد شده که به دمای اتاق رسیده است را اضافه کنید. هم بزنید تا کره در مخلوط به خوبی حل شود.

 

 

برای ریختن روی کیک 10 دقیقه صبر کنید و برای مالیدن روی کیک حدود 30 دقیقه صبر کنید.

 

نکته ها:

به هیچ وجه از کره ی سردی که تازه از یخچال خارج کرده اید استفاده نکنید. چون باعث میشود حل شدن آن زمان زیادی طول بکشد و حتی ممکن است موجب شود گاناش بافت تکه تکه پیدا کند. پس حتماً اجازه بدهید کره از قبل بیرون بماند و به دمای اتاق برسد. اما اگر فراموش کردید و مرتکب این اشتباه شدید برای یکدست شدن گاناش کمی دیگر خامه داغ (قاشق قاشق) اضافه کنید تا بافت یکنواخت حاصل شود.

 

 

اگر میخواهید گاناش شکلات را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است باید به غلظت گاناش موقع ریختن روی کیک توجه داشته باشید. اگر بلافاصله و وقتی گاناش خیلی داغ و رقیق است آن را روی کیک بریزید، قطره ها تا پای کیک میرسند و در ضمن ضخامت لایه گاناش شکلاتی خیلی کم میشود. پس باید گاناش نه آنقدر سفت شده باشد که قابل ریختن نباشد و نه خیلی شل باشد. معمولاً بعد از 10 دقیقه (از زمان ریختن خامه داغ) این حالت ایجاد میشود. که البته این بستگی به نسبت خامه و شکلات و همچنین دمای محیط دارد.

 

 

روش دیگر استفاده از گاناش روی کیک این است که بگذارید کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد (30 دقیقه). در این صورت گاناش به صورت یک خمیر قابل مالیدن در می آید که میتوانید آن را مانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام خسته نباشید مرسی بابت مطالب مفیدتون…‌
ببخشید میشه بجای شکلات تخته ای پودر کاکائو بریزیم؟!

نه عزیزم…نمیشه. شکلات علاوه بر کاکائو چربی هم داره.

سلام می خواستم بدونم که شکلات رو در چه مقدار شیر باید حل کنیم؟

این دستور با خامه هست. ولی برای این که گاناش با شیر درست کنید به ازای 110 گرم شکلات یک چهارم پیمانه شیر و دو قاشق کره رو داغ کنید و بریزید روی شکلات خرد شده یا رنده شده.

سلام برای تهیه گاناش خامه رو از کجا باید تهیه کنیم

برای این گاناش از خامه پاکت صورتی میتونید استفاده کنید.

سلام ببخشید میشه از نوتلا هم استفاده کرد؟ و اینکه اگه گاناش سرد شد میشه دوباره اونو روی حرارت قرار داد و گرمش کرد؟طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك

سلام ببخشید چطوری باید با خامه ی قنادی و پودر کاکائو درست کرد گاناش؟

عزیزم گاناش با شکلات درست میشه نه با کاکائو. ولی میتونید با مخلوط کردن کاکائو و خامه قنادی خامه کاکائویی درست کنید.

باسلام ببخشید میتونم خامه صبحانه استفاده کنم؟

سلام ،میخواستم بدونم خامه ای که گفتین از این خامه پاکتی صورتی ها هست یا خامه های صبحانه که توی بسته های مربعی شکله؟؟؟

سلام ممنون از سایت خوبتون میتونم کمی وانیل هم اضافه کنم؟

بله ولی خیلی کم استفاده کنید. وانیل زیاد تلخش میکنه.

سلام.
ممنون بابت این دستور. راستش من میخواستم اینُ درست کنم. فقط یک سوال. چون تازه کار هستم می پرسم. و ممنون بابت وقتی که میگذارید و پاسخ می دید.

200 میلی لیتر چند گرم ِ؟ یا چند قاشق؟

من ی ِ خامه صبحانه (از این پاکتی صورتی ها) استفاده کنم کافی ِ؟

سلام عزیزم 200 میلی لیتر خامه حدودا 200 گرمه. بله همون خامه پاکت صورتی خوبه برای گاناش.

سلام میشه بجای شکلات تخته ای از شکلات کاکائویی خوب هم استفاده کرد؟

سلام منیر جان…بله میشه

سلام ممنون از سایت خوبتون خامه ی صبحانه میشه استفاده کرد؟

سلام دوست عزیز…بله از همون خامه صبحانه میتونید استفاده کنید.

عالی بود،کاش دستور سس شکلات برا روی بستنی هم داشتین

حتما دستور سس شکلات هم اضافه میکنیم. ممنون از توجهتون.

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك
طرز تهيه خامه شكلاتي وسط كيك
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *