طرز تهیه کتلت عدسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کتلت عدسی
طرز تهیه کتلت عدسی

امتیاز دهید


3.3
از

73

 

 

دوره مقدماتی php

طرز تهیه کتلت عدسی

کتلت عدس

 

عدس 2 لیوان  .  سیب زمینی 1 عدد  .  پیاز 1 عدد  .  تخم مرغ 3 عدد

پودر سیر 1 قاشق چایخوری  .  آرد سوخاری مقدار لازم  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

 

طرز تهیه : عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید ، عدس خیس خورده را بهمراه سیب زمینی خرد شده داخل قابلمه بریزید و 2 – 3 لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید تا سیب زمینی و عدس خوب له شوند.

 

پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده ، تخم مرغ ، پودر سیر ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید ( تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به کتلت شکل دهید ).

 

پس از اینکه مایه کتلت اماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید ) ، کتلت ها را بهمراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

 

نکته ها : میتوانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید ، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای ارد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به ان شکل دهید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

ضمنا من اصلا سیر نریختم چون احساس کردم برای بچه شاید هضمش سنگین بشه. و بجای آرد سوخاری آرد گندم معمولی ریختم. ولی واقعا خوشمزه شد

پسر دوساله ست و فوق‌العاده بدغذاست و هیچی رو نمیخوره. امروز این کتلت رو براش درست کردم، خییییییییلی دوست داشت. یه عالمه خورد…
ممنون از دستور عالی تون…

سلام الی جان خیلی خوشحالیم که پسر شما این غذا رو دوست داشت می توانید عکس از غذا و پسرتون بندازین ما در اینستاگرام ایران کوک قرار میدهیم

من درست کردم عالی شد

عالی عالی به رنگ پرتقالی

سلام دوستان
میخواستم بدونم واقعا این غذا خوشمزه میشه
تا حالا درست نکردم و بره اولین بار میخوام بره مهمونام درست کنم
لطفا نظرتون رو بگید
ممنون

سلااام
خسته نباشید
دوستان میخواستم بدونم این غذا واقعا خوشمزه میشه؟
من بره اولین بار میخوام بره مهمونام درست کنم

خوب بود ممنون

سلام من عضوجدیدم میخام اگه میشه منو عوض کانالتون کنید

عزیزم لینک کانال رو صفحه سایت هستش.

امشب درست کردم.مرسی از دستورتون.واقعا خوشمزه شد خیییلی کیف کردم.البته من پودر سیر نداشتم به جاش کمی سیر چرخ شده ریختم.درکل عالی بود

خوشحالم خوشت اومده مهسا جان ، سیر رو منم بیشتر میپسندم ، نوش جان

خوب بود ممنون

سلام نیلوفر جون ممنون از اموزش خوبت خیلی خوشمزه شد.

تا حالا نخورده بودم برا شام درست کردم و همه خانواده خوششون اومد فقط من با عصاره سیر و پودر سوخاری درستش کردم

سلام کوکوی عدس من همیشه خیلی خشک میشه ، لطفا من رو راهنمایی کنید.با تشکر

آیدا جان حتما آرد زیاد اضافه میکنی ، این بار سیب زمینی بیشتر بریز و از آرد کمتری استفاده کن

سلام نیلو بانو خوب هستی خسته نباشی امروز کتلت عدس را درست کردم خیلی عالی شد دستت دردنکنه سپاسگزارم

انشاالله همیشه شمع زندگیت پرنور و گرم باشه عزیزم

طرز تهیه کتلت عدسی

ممنون ندا جان ، منم برات بهترین هارو آرزو میکنم

سلام نیلو جون خسته نباشی اولا تشکر میکنم از اینکه خیلی زود جواب سوالها رو میدی من اشترودل هات داگ را درست کردم عالی شد از خمیرم مونده بود یکی دیگه رو با ذرت گوشت چرخ کرده نخود فرنگی با پنیر پیتزا پیچیدم هر دو عالی شد دستت درد نکنه مجددا سپاسگزارم

ممنون سیمین جون ، خیلی خوشحالم که درست کردی و خوشت اومده ، خوبی خمیرش اینه که میتونی هرچی دلت خواست توش بذاری ، به به !

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

عدس دارای خواص فراوانی می باشد. که از جمله شناخته ترین آن ها رفع کم خونی می باشد. در این مطلب به طرز تهیه کتلت عدس می پردازیم. تا بتوانید به صورت های مختلف غذایی از این ماده غذایی کامل، بهرمند گردید.

طرز تهیه کتلت عدس (شامی عدس) بسیار ساده و همانند دستور پخت کتلت معمولی فقط با افزودن عدس پخته شده به آن تهیه می گردد. با توجه به اینکه عدس دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. درست نمودن این کتلت می تواند سلامتی خانواده را تضمین نماید. با عدس می توان غذاهای مختلفی پخت که از جمله آن ها کوکوی عدس، عدس پلو و عدسی می باشند.

چون عدس خود یک غذای کامل محسوب می شود، شما می توانید کتلت عدس را هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت چرخ کرده درست نمایید. اگر بدون گوشت تهیه می نمایید، به مقدار کافی عدس بیافزایید، همچنین تخم مرغ و پودر نان سوخاری آن را اضافه تر نمایید تا کتلت از هم نپاشد. همچنین عدس برای کاهش کلسترول، تنظیم قند خون و رفع کم خونی و … بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه کتلت عدسی

برای پخت کتلت عدس ابتدا عدس و سیب زمینی را جداگانه بگذارید تا خوب بپزند. پس از آنکه آب عدس به خوبی تبخیر شد به خوبی عدس ها را بکوبید، یا اینکه می توانید از غذا ساز استفاده نمایید. همچنین سیب زمینی های پخته را نیز پوست بگیرید و بکوبید یا داخل غذا ساز به همراه عدس ها خوب میکس نمایید. حالا در ظرفی دیگر بقیه مواد را با عدس ها و سیب زمینی ها مخلوط نمایید ( پیاز را رنده نمایید). نمک و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه نموده خوب ورز دهید. سپس با دست خود به شکل دلخواه از مواد قالب بگیرید و در روغن سرخ نمایید.( بگذارید کی روغن داغ شود بعد سرخ نمایید.) و پس از تزیین کتلت ها سرو نمایید.

امیدواریم از آموزش طرز تهیه کتلت عدس استفاده لازم را برده باشید، و این کتلت خوشمزه و مغذی را در منزل تهیه نمایید و در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع کتلت کلیک نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای که می توانید با عدس تهیه کنید کتلت و یا کوکوی عدس است. عدس یکی از مقوی ترین حبوبات است که مصرف روزانه آن می تواند قوای جسمانی ما را تقویت کند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ تا ۴ نفر کوکو عدس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو عدس در ادامه با هم دوره همراه باشید.

ابتدا عدس را از شب قبل یا حداقل چند ساعت قبل در آب می خیسانیم تا نرم شود و راحت تر پخته شود. پس از خیس خوردن عدس آن را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم. سپس سیب زمینی را پوست می گیریم.

و سیب زمینی را هم داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا عدس و سیب زمینی با حرارت ملایم کاملا بپزند. پس از آماده شدن عدس و سیب زمینی آنها را باید له کنیم . این کار را می توانیم با میکسر یا گوشکوب انجام دهیم.

حالا یک کاسه بزرگ برای آماده کردن مایه کوکوی عدس بر می داریم و پیاز را با رنده ریز در آن رنده می کنیم. پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم و آبش را جدا می کنیم. آب پیاز باعث می شود کوکوی ما هنگام سرخ شدن از هم جدا شود.

طرز تهیه کتلت عدسی

حالا مخلوط سیب زمینی و عدس را به همراه پودر سیر ، نمک ، فلفل سیاه به پیاز آب گرفته شده اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه خوب می زنیم سپس به مایه کوکو اضافه می کنیم. حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم.

زمانی که مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدند کم کم آرد سوخاری را اضافه می کنیم تا زمانی که مایه کوکو کمی خودش را بگیرد آرد سوخاری اضافه می کنیم. البته توجه داشته باشید باید به مقداری آرد سوخاری اضافه کنیم که بتوانیم کوکوها را شکل بدهیم.

اضافه کردن بیش از حد آرد سوخاری می تواند باعث سفت شدن مایه کوکو شود. حالا نوبت به سرخ کردن کوکوی عدس می رسد. برای این منظور مقداری روغن مایع در تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا داغ شود.

پس از داغ شدن روغن مقداری از مایه کوکو بر می داریم و در دست به صورت دایره شکل حالت می دهیم و کمی صافش می کنیم و داخل روغن می اندازیم. روش شکل دادن کتلت عدس دقیقا مانند کوکوی سیب زمینی است.

پس از اینکه قسمت زیرین کوکوها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا قسمت دیگرشان نیز سرخ شود. البته اگر دوست داشته باشید می توانید این کوکو را مانند کوکوی سبزی به صورت یکجا داخل تابه بریزید و سرخ کنید.

اگر آرد سوخاری در دسترس نداشتید می توانید از آرد نخودچی هم استفاده کنید. برای سوخاری کردن آرد سفید خام هم می توانید آرد را به همراه مقداری کمی روغن داخل یک تابه کوچک بریزید و آنقدر تفت دهید تا رنگش قهوه ای کم رنگ شود.

کوکوی عدس به خاطر مواد موجود در آن پس از اینکه کاملا سرخ می شود حالت شکننده ای دارد و مطمئنا هیچ خانمی دوست ندارد کوکوهای خرد شده روی میز غذا بگذارد. به همین دلیل پس از سرخ شدن کوکو با دقت آن را از تابه خارج و در ظرف مورد نظر بگذارید.

سلام خیلی خیلی ممنون بابت طرز تهیه‌ی کوکوی عدس. من خوابگاهی هستم و واقعا دوستام از خوردن این غذا لذت بردن. هم غذای ساده و هم خوشمزه‌ای هستش. عالییییییی بود

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

ممنون بابت دستور خیلی خوبتون. خیلی عالی و خوش طعم بود

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

طرز تهیه کتلت عدسی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

جستجوی پیشرفتهنکات جستجو ارسال بازخورد

طرز تهیه کتلت عدسی
طرز تهیه کتلت عدسی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *