طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله
طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

دستور آشپزی و طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی در منزل

پیاز :•: 2 عدد

لیمو :•: 3 عدد

ماست :•: 250 گرم

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

نمک و فلفل سیاه :•: به اندازه کافی

دوره مقدماتی php

روغن زیتون :•: 3 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای :•: به اندازه کافی

گوشت ران یا فیله گوسفند :•: یک کیلو گرم

دنبه گوسفند :•: به میزان لازم

دستور آشپزی و طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی در منزل

نکته مهم در تهیه کباب چنجه اندازه برش های گوشت است ، ابتدا گوشت را با دقت به قطعات دو سانتی متری برش می زنیم. این کار باعث می شود که کباب چنجه یکسان و همزمان کباب شود. بعد از قطعه قطعه

و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم .

بعد از رنده شدن پیاز آبش را کامل می گیریم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس ماست را داخل ظرف می ریزیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. سپس نمک ، فلفل و روغن زیتون را به ظرف اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می خوابانیم و روی ظرف را سلفون می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم. برای اینکه گوشت طعم دار و نرم شود حداقل 12 ساعت گوشت باید در یخچال قرار داشته باشد.

بعد از خارج کردن گوشت ها از یخچال و آماده کردن برای سیخ کردن ، با پشت کارد روی گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند ، سپس سروع به سیخ کردن گوشت ها می کنیم . بعد از سیخ کردن هر تکه گوشت مقدار کمی دنبه سیخ می کنیم تا از سوختن کباب چنجه جلوگیری کند.

اگر می خواهید کباب چنجه خوش طعم تری داشته باشید می توانید بین گوشت ها فلفل هم سیخ کنید. اگر می خواهید کباب چنجه خشک نشود ، باید حرارت ذغال ها بسیار ملایم باشد. چون گوشت بخوبی در مواد خوابیده است نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

می توانید در کنار کباب چنجه مثل کباب کوبیده و جوجه کباب چند سیخ گوجه کبابی هم آماده نمایید و با برنج سرو کنید. برای تزیین کباب می توانید از پیاز حلقه شده و گوجه و فلفل کبابی استفاده نمایید. هر چه دمبه بین کباب چنجه بیشتر باشد کباب چرب تر و نرم تر خواهد شد.

کباب چنجه در رستوران ها جزو گران ترین نوع کباب است که با تهیه این کباب خوشمزه در منزل می توانید تا نسبت دو برابر در هزینه های تهیه کباب چنجه صرفه جویی کنید.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

طرز تهیه کباب چنجه به صورت کاملاً حرفه ای—- به صفحه ما در فیسبوک بپیوندید و تجربیات ارزنده آشپزی خود در فرنگ را با دیگران به اشتراک بگذارید.https://www.facebook.com/shekambazane…انجمن شکم بازان مقیم فرنگ

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که گوشت اصلی و سنتی برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است ، البته در حال حاضر کباب چنجه با گوشت گوساله هم تهیه می شود. کباب چنجه با نام های فنجه و کنجه هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب چنجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب چنجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید گوشت را به قطعات یک اندازه برش بزنیم. در صورتی که قطعات کباب چنجه یک اندازه باشند در پایان کباب های یکسان داریم که همزمان با هم کباب می شوند. پس از برش زدن قطعات گوشت یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پیازها را داخلش رنده می کنیم.

پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم ، آب پیاز را در کاسه نگه می داریم و باقیمانده پیاز را دور می ریزیم. پس از آن ماست را اضافه می کنیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله بعد نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مواد دیگر اضافه می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم روی ظرف یک سلفون می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا قطعات گوشت طعم دار شود. حداقل باید گوشت ۶ ساعت در یخچال قرار بگیرد.طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

در مرحله بعد باید گوشت ها را سیخ کنیم. قبل از اینکه بخواهیم گوشت ها را سیخ کنیم بهتر است با پشت کارد روی گوشت بزنیم تا کمی تخت شوند سپس سیخ کردن آنها را شروع می کنیم. بهتر است در هر سیخ ۱ یا ۲ تکه دنبه هم بین گوشت ها سیخ کنیم.

برای کباب کردن گوشت ها مقداری زغال آماده می کنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت زغال زیاد باشد گوشت چنجه خشک می شود. اگر گوشت مدت طولانی در یخچال مانده باشد نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

و مانند جوجه کباب به سرعت کباب می شود. نکته دیگر این است که هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب شما چرب تر و لذیذتر خواهد بود. در کنار کباب چنجه می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید. در پایان می توانید کباب چنجه را با نان یا برنج سرو نمایید.

مناسب ترین گوشت برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است. البته در صورتی که گوشت بره در دسترس ندارید می توانید با گوشت گوساله هم چنجه تهیه نمایید. مناسب ترین قسمت برای تهیه کباب چنجه راسته و فیله گوساله است.

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

کباب چنجه

کباب چنجه یکی از کباب های اصیل و قدیمی ایرانی است که در گذشته به صورت سنتی با گوشت گوسفند طبخ می شده است. البته امروزه این کباب را با گوشت گوساله هم طبخ می کنند. اگر می خواهید کباب چنجه شما ترد و لذیذ شود حتما از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب چنجه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب چنجه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب چنجه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

دستور پخت

ابتدا فیله گوسفند را میشوییم و روی تخته آشپزخانه قرار میدهیم و با چاقو به اندازه های یکسان برش میزنیم.(این یک اندازه بودن باعث میشود که در هنگام کباب کردن همزمان چنجه ها با هم کباب شوند.)سپس در کاسه ای بزرگ تکه گوشت های برش زده را میریزیم.

پیازها را پوست میگیریم و میشوییم و ریز رنده میکنیم و آب آن را کاملا میگیریم و به کاسه پر از گوشت اضافه میکنیم و باقیمانده پیاز را دور میریزیم.لیموها را نیز میشوییم و نصف میکنیم و با دست خوب آب آنها را میگیریم و تخمه های آن را خارج میکنیم

و به همراه ماست به مواد کاسه می افزاییم و نمک،فلفل و روغن زیتون را نیز به مواد اضافه میکنیم و مواد را خوب زیر و رو میکنیم تا کاملا تکه گوشت ها با مواد مخلوط شوند،بعد روی کاسه را سلفون میکشیم و به مدت ۶ ساعت فرصت میدهیم تا در داخل یخچال تکه گوشت ها خوب طعم دار شوند.

پس از گذشت ۶ ساعت کاسه را از داخل یخچال خارج می کنیم سپس قطعات گوشت را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با پشت چاقو چند ضربه روی دو طرف تکه گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند سپس آنها را به آرامی سیخ می کنیم

(در هر سیخ ۱الی ۲ تکه دنبه نیز مابین گوشت ها میگذاریم و سیخ میکنیم،چون هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب لذیذ تری خواهید داشت)زغال را آماده میکنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار میدهیم تا کباب شوند دقت کنید حرارت زغال زیاد نباشد

چون باعث خشک شدن چنجه ها میشود.اگر گوشت ها مدت زیادی در یخچال بوده باشند اصلا نیاز به کباب کردن طولانی مدت نیست و زود کبابی میشوند.شما میتوانید پس از کباب کردن چنجه ها چند سیخ گوجه فرنگی نیز کباب کنید و با نان و یا پلو سرو کنید. نوش جان مطالب پیشنهادی


در دسته بندی آموزش آشپزی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای سنتی کشورمان را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله

با آموزش طرز تهیه کباب چنجه از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا باید گوشت را مناسب با سیخ های خود برش بزنیم ، برای این منظور گوشت را روی در سایز 2 سانتی متر در 2 سانتی متر برش می زنیم. اینکه همه قطعات چنجه ما یکسان باشند باعث می شود زمان کباب کردن همه قطعات گوشت همزمان با هم کباب شوند.

پیازها را با رنده ریز یا چرخ گوشت رنده می کنیم ، پس از اینکار تفاله پیاز را می گیریم و آبش را نگه می داریم . آبش را در یک کاسه بزرگ می ریزیم. فلفل دلمه ای را با قطعات بزرگ خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم. سپس ماست را داخل کاسه می ریزیم و خوب هم میزینیم تا مواد یکدست شوند.

آب لیمو ها را می گیریم و در کاسه می ریزیم ، در پایان ادویه های دلخواه خود را به همراه نمک ، فلفل و روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. پس از اینکه همه مواد را خوب مخلوط کردیم و چنجه ها را داخل کاسه می ریزیم و با دست زیر و رو می کنیم تا مواد کامل به خورد گوشت برود.

اگر در زمانی که کباب چنجه درست می کنید کیوی موجود هست حتما از کیوی هم در طعم دار کردن کباب تان استفاده کنید ، چون علاوه بر طعم عالی که به کباب می دهد باعث می شود بافت گوشت باز شود و مواد طعم دهنده تا مغز گوشت بروند.

بعد از اینکه خوب مواد را مخلوط کردیم یک سلفون روی کاسه می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم. اگر می خواهید کباب چنجه عالی و خوش طعمی داشته باشید مواد کباب را حداقل 12 ساعت در یخچال نگهدار کنید تا خوب طعم بگیرد.

بعد از اینکه گوشتمان طعم گرفت و آماده سیخ کردن شد ، گوشت ها را قبلا از اینکه سیخ کنیم روی تخته گوشت می گذاریم و پشت کارد روی گوشت ها می زنیم تا مقداری تخت شوند ، بعد از اینکار چنجه ها را سیخ می کنیم. در وسط هر سیخ مقداری دنبه گوسفندی قرار می دهیم تا از سوختن روی کباب ها جلوگیری کند ، ضمن اینکه این کار باعث می شود کباب نرم و چرب تری داشته باشیم.

بعد از اینکه تمام سیخ ها آماده شد ذغال ها را آماده می کنیم. بطوری که ذغالمان سرخ باشد ، فقط توجه داشته باشید زمانی که گوشت به مدت طولانی در مواد خوابیده باشد خیلی سریع کباب می شود . پس به هیچ وجه شروع به باد زدن ذغال ها نکنید و بگذارید کباب به دل بپزد. زمان سرو هم می توانیم مقداری پیاز حلقه حلقه کنیم و برای تزیین کباب چنجه استفاده کنیم.

در پایان می توانید برای لذت بیشتر مانند کباب های معروف ایرانی مثل جوجه کباب و یا کباب کوبیده در کنار کباب چنجه تان چند سیخ گوجه و یک سیخ فلفل کبابی هم تدارک ببینید تا هنگام میل کردن لذت بیشتری ببرید. زیرا کباب چنجه با پلو حالت خشکی دارد و با استفاده از گوجه می توانید غذا را آب دار تر کنید.

توصیه ما اینست این کباب خوشمزه را برای بعد نگه ندارید زیرا کباب چنجه طعم واقعی خود را از دست می دهد. در صورتی که مجبور شدید کباب چنجه را برای بعد نگه دارید آنرا به شکلی که عرض می کنم گرم کنید. کباب را در ظرفی بریزید و ظرف را در قابلمه ای پر از آب جوش بگذارید تا کم کم توسط بخار هوا کباب ها نرم و قابل استفاده شوند.

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله
طرز تهیه کباب چنجه نرم با گوشت گوساله
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *