طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله میوه ای قالبی
طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

یکی از انواع دسر های خوشمزه و پرطرفدار ژله است که شما می توانید با میوه های فصل نیز ژله ای خوش طعم و خوشمزه را در منزل برای مهمانی ها و مجالس تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله میوه ای را به شما عزیزان با روشی آسان و متفاوت آموزش می دهیم.

ژله میوه ای نوعی ژله ساده و خوشمزه است و اگر شما فرصت کافی برای درست کردن ژله های مختلف  را ندارید می توانید این نوع ژله را با روشی آسان و صرف وقت کمی در منزل تهیه کنید. طرز تهیه ژله میوه ای را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب مشاهده خواهید کرد.

ژله رنگین کمان و ژله تزریقی از انواع ژله های خوشمزه و مجلسی هستند ولی برای تهیه این نوع ژله ها شما باید مدت زمانی زیادی را صرف کنید. اگر به دنبال طرز تهیه ژله ساده و مجلسی هستید ژله میوه ای می توانید برای شما بهترین ایده باشد این ژله را می توانید با انواع میوه های فصل و در دسترس خود تهیه کنید.

کمپوت آناناس : 1 قوطی
آب جوش : 3 لیوان
ژله آلوئه ورا : 2 بسته
انگور : به میزان لازم
شلیل : به میزان لازم
توت فرنگی تازه و یا کمژوت توت فرنگی : 1 قوطی

طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

دوره مقدماتی php

برای طرز تهیه ژله میوه ای ابتدا دو بسته ژله آلوئه ورا با 3 لیوان آب جوش مخلوط کنید.

وقتی که ژله در آب جوش حل شد آن را به مدت 1 دقیقه بر روی بخار کتری و یا مایکروفر با قدرت 900 وات قرار دهید تا ژله شفاف شود.

در مرحله بعدی روش تهیه ژله میوه ای, میوه ها را در اندازه های مناسب خرد کنید.

مقداری از ژله را در درون قالب مورد نظر تان بریزید و قالب را در درون یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد.

سپس بعد از بسته شدن ژله قالب را از درون یخچال بیرون آورید و برش های کمپوت آناناس و کمپوت توت فرنگی را بر روی هم بچینید.

قالب ژله را از شلیل و انگور و آناناس و توت فرنگی پر کنید.

باقی ماده ژله آلوئه ورا را بر روی میوه ها بریزید و سپس قالب ژله را در درون یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی ببندد.

بعد از اینکه ژله به خوبی بسته شد می توانید آن را از درون یخچال بیرون آورید و در ظرف مورد نظر تان قرار دهید. برای بیرون آوردن ژله از درون قالب به مدت 30 ثانیه قالب را در درون آب گرم فرو کنید و سپس ظرف سرو را بر روی قالب قرار دهید و قالب و ظرف را همزمان برگردانید.

 

ژله میوه ای از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین دسرها است و کمتر کسی پیدا می شود که از این نوع ژله خوشش نیاید پس بهتر است که این دسر خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود در منزل تهیه کنید. امیدواریم از تهیه ژله میوه ای در منزل و میل کردن آن در کنار سایر اعضای خانواده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را سپری کنید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

ژله میوه ای , ژله میوه ای در انواع طعم ها و رنگ های مختلف و متنوع ، از محبوب ترین و خوش خوراک ترین دسرها هستند که علاوه بر مصرف خانگی ، در میهمانی ها و مراسم رسمی نیز جایگاه ویژه ای دارند. حال اینکه اگر این ژله های میوه ای در قالب های زیبا تزیین شوند بسیار چشمگیرتر است و آب و رنگ خاصی به سفره شما می دهد. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه ژله میوه ای قالبی را آموزش دهیم.


 


 


 

طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

قبل از اینکه طرز تهیه ژله میوه ای را در این قسمت برای شما دوستان قرار دهم، میخواهم به بخشی از خواص ژله ها نیز اشاره ای کنم. ژله حاوی ویتامین B است و مناسب برای دوستانی که افسردگی دارند و همچنین برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن آن بسیار مفید هستند.


 


 

ژله ها ارزش غذایی بالایی ندارند و به همین خاطر به عنوان میان وعده استفاده میشوند و اگر روزی بر اثر مصرف زیاد جایگزین وعده های اصلی شما شدند حتما کم اشتهایی و بی اشتهایی را برای شما به وجود خواهند آورد، پس بهتر از تنها به عنوان دسر مصرف شوند.


 


 

برای تهیه ژله میوه ای با پودر ژلاتین ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:


 


 


 


 

قبل از آموزش ژله میوه ای درباره راهکاری صحبت میکنم که مانع ایجاد چسبندگی ژله به قالب مورد نظرتون میشه. اول قالب و ظرف مورد نظرتون بشویید و خوب خشک کنید و در بالاترین قسمت فریزر به مدت سی دقیقه قرار دهید.


 


 

بعد از اتمام زمان تعیین شده میوه ها را که بر اساس طعم ژله های خود انتخاب کرده اید را پوست کنید و بعداز جدا کردن هسته ها، آنها را به قطعات مکعبی یکسان خرد کنید و بعد از در آوردن قالب از فریزر قطعات میوه را در آن ریخته و باز هم به مدت سی دقیقه در فریزر قرار دهید.


 


 

به پودر ژلاتین، اسانس و آب را اضافه کرده و در ظرفی بر روی اجاق گاز، روی حرارت قرار میدهیم تا مواد به خوبی ترکیب شده و به جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد شعله را خاموش کرده و میگذاریم مواد خنک شود.


 


 

بعد از خنک شدن مایع ژله، ظرف‌مان را که قطعات میوه در آن ریخته بودیم را از فریزر خارج میکنیم و مایع ژله را در ظرف روی میوه ها ریخته و به مدت دو ساعت اجازه می دهیم در فریزر باند تا خوب حالت بگیرد و اصطلاحاً ببندد.


 


 

بعد از اتمام زمان، ژله را از فریزر خارج کنید و در ظرفی دلخواه برگردانید و با سلیقه ی خودتان با قطعات میوه یا شکلات و خامه و یا حتی بستنی آن را تزیین کرده و با دوستان و عزیزانتان میل کنید. نوش جان


 


 

دیدگاه

طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله میوه ای خوشمزه در منزل

پودر ژلاتین :•: 2 قاشق سوپخوری

آب :•: 2 پیمانه

شکر :•: 150 گرم

طرز تهیه ژله میوه ای قالبی

اسانس مورد نظر :•: 1/8 قاشق چایخوری

میوه فصل مخلوط :•: یک کیلوگرم

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله میوه ای خوشمزه در منزل

برای تهیه ژله میوه قالب را ابتدا با آب سرد بشویید و بگذارید آب آن خارج شود و کاملا خشک شود سپس به مدت 30 دقیقه در قفسه بالای فریزر آن را قرار دهید و بعد پرتقال و سیب را پوست بگیرید

و هسته های آنها را در بیاورید و مکعبی ، مساوی خرد کنید و قالب را از فریزر در بیاورید و میوه های خرد شده را درون آن بریزید و 30 دقیقه دیگر در فریزر فرصت دهید بماند.

در شیر جوشی آب و شکر و اسانس و پودر ژلاتین را بریزید و زیر شعله اجاق را زیاد کنید تا مواد ژله میوه ای بجوش بیایند.

خوب مواد را مخلوط کنید تا پودر ژلاتین و شکر در یکدیگر حل بشوند. بعد شعله اجاق را خاموش کنید و شیر جوش را به کناری بگذارید تا مواد خنک شود.

سپس قالبی که میوه ها درون آن است را از فریزر در بیاورید و مواد داخل شیر جوش را روی میوه ها بریزید و قالب را مجددا در فریزر بگذارید و به مدت 2 ساعت تامل کنید تا ژله میوه ای شما خوب حالت بگیرد.

در آخر قالب را در بیاورید و ژله میوه ای آماده شده را در بشقابی بلوری برگردانید تا جلوه بیشتر داشته باشد و برای تزیین ژله روی آن را با چند اسکوپ بستنی یا شکلات یا خامه تزئین کنید و نوش جان کنید.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

لطفا برای دیدن ویدئوهای بیشتر از سایت خاله هما دیدن کنید.

khalehoma.com

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.



طرز تهیه ژله میوه ای قالبی
طرز تهیه ژله میوه ای قالبی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *