طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای
طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

طرز تهیه کيك خامه اى با ژله انار مخصوص شب یلدامواد لازم:كيك اسفنجى: به اندازه قالبخامه قنادى: به مقدار نيازپودر ژله انار: يك بستهدانه انار جهت تزئين طرز تهیه:براي درست كردن اين كيك، احتياج به يك لايه كيك اسفنجي(حدود سه يا چهار سانت) داريد.كيك اسفنجی را، به اندازه قطر قالب كمربندي دربياريد. كف قالب كمربندي را كاغذ روغني بگذارید.كيك را كف قالب قرارداده و خامه فرم گرفته را روي كيك بكشيد. قطر خامه نبايد كمتر از ٢تا٣ سانت باشد.خوب سطح را خامه كشي كنيد و حتی تمام كناره‏ ها را با خامه پرکنید و هيچ منفذی وجود نداشته باشد ژله انار را از قبل در يك و يك چهارم ليوان آب جوش حل كنيد و اجازه دهيد سردو کمی غليظ شدن شود.از ژله به آرامي يك لايه نازك روي خامه بريزيد، كيك را به يخچال منتقل کرده و اجازه دهيد تا ژله بسته شود. سپس روي سطح را با يك لايه از دانه انار پوشانده و بعد بقيه ژله را به آرامي روي انارها بریزید. در انتها كيك را حداقل شش ساعت در يخچال قرار دهيد تا کاملاً بسته شود.نکته:شما مي‏توانيد بنا به سليقه خودتان هر نوع كيك پايه ساده را، براي اين كيك تر انتخاب كنيد.همانطور که ذکر شد، بعد از خامه‏ کشی منفذی نباید وجود داشته باشد تا ژله کاملاَ روی خامه قرار بگیرد.در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید:فیسبوک:https://www.facebook.com/PersianEpoch…تلگرام:https://telegram.me/PersianEpochTimesاینستاگرام:https://www.instagram.com/persianepoc…توییتر:https://twitter.com/PersianETگوگل پلاس:https://plus.google.com/1066055049528…آپارات:www.aparat.com/PersianEpochTimesیوتیوب:https://www.youtube.com/persianepocht…و یا اینکه در سایت ما عضو خبرنامه شویدhttp://persian.epochtimes.com

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

کیک با روکش ژله از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعمی است که می توانید آن را برای مناسبت ها و جشن های مختلف در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک با روکش ژله را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کیک از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم است که اغلب برای جشن های خانوادگی و جشن های بزرگ پخته می شود؛ کیک ها در انواع طعم های مختلف پخته می شوند که یکی از پرطرفدارترین انواع آن ها کیک با روکش ژله ای است؛ در طرز تهیه کیک با روکش ژله از ژله ها با رنگ دلخواه می توانید استفاده کنید همچنین در دستور پخت این نوع کیک می توانید برای خوش طعم تر شدن آن از گردو و خامه صبحانه نیز استفاده کنید.

کیک خامه ای و کیک با روکش ژله ای و کیک میوه ای از انواع کیک های پرطرفدار و محبوب هستند و این نوع کیک ها معمولا با ذائقه اغلب افراد سازگار هستند و بهتر است کدبانوهایی که به پخت کیک های مختلف علاقه مند هستند این نوع کیک های پرطرفدار را برای مهمانی و جشن های خاص در منزل بپزند.

برای تهیه کیک با روکش ژله ابتدا زرده و تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

هر کدام از آن ها در ظرف هایی جداگانه بریزید و با کمک همزن هر کدام از آن ها را هم بزنید.

سپس شکر را به زرده زده شده اضافه کنید و مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک با روکش ژله ای ابتدا شیر را به مایع کیک بیفزایید.

سپس روغن مایع را به مخلوط مواد کیک اضافه کنید و با کمک همزن این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

آرد و بیکنیگ پودر و وانیل را الک کنید سپس مخلوط آرد را به مایع کیک اضافه کنید.

با کمک لیسک و یا قاشقی بزرگ آرد را با بقیه مواد مخلوط نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک با روکش ژله ای سفیده تخم مرغ را به مایع کیک بیفزایید و دوباره با کمک لیسک مایع کیک را هم بزنید سپس قالب کیک را با مقداری روغن چرب کنید و بعد از چرب کردن قالب را آرد پاشی کنید و مایع کیک را درون قالب بریزید سپس قالب را به مدت نیم ساعت درون فر با دمای 160 درجه سانتی گراد قرار دهید.

در هنگام پختن کیک در فر ژله ها را آماده کنید؛ برای تهیه ژله ها ابتدا دو بسته ژله را با 2.5 لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید تا پودر ژله ها درون آب جوش حل شوند سپس اجازه دهید تا پودر ژله های حل شده در دمای محیط به خوبی خنک شوند توجه داشته باشید که نباید از آب جوش برای خنک شدن ژله ها استفاده کنید.
در مرحله آخر دستور پخت کیک با روکش ژله ای کیک پخته شده را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کیک به خوبی خنک شود.

سپس کیک را از وسط برش بزنید.

روی یکی از برش های کیک مقداری خامه بمالید سپس موزهای حلقه ای خرد شده و گردوی های خرد شده را روی خامه بریزید.

لایه دوم برش خورده کیک را روی لایه اول قرار دهید و با کمی فشار دو لایه کیک را به هم بچسبانید سپس خامه فرم گرفته و زده شده روی همه قسمت های کیک بکشید و کیک را در مکانی مناسب قرار دهید.

ژله نیم بند را به صورت آرام آرام روی سطح کیک بریزید سپس کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و ظرف حاوی کیک را درون یخچال قرار دهید تا کیک به خوبی خودش را بگیرد. اگر تمایل دارید همه سطح کیک ژله ای شود می توانید بعد از خامه کشی کیک ژله نیم بند شده را به آرامی روی همه قسمت های کیک بریزید.

برخی از افراد تمایل دارند روکش ژله ای در وسط کیک باشد که در این صورت باید دور تا دور کیک را به صورت دلخواه خود تزیین کنید سپس ژله را در وسط کیک بریزید.

 

در این مطلب با طرز تهیه کیک با روکش ژله در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع کیک خوشمزه و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و شادی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه کیک ها با طعم مختلف بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » نان، شیرینی، دسر » تزیین کیک و شیرینی با ژله بریلو

 

ژله بریلو برای نقاشی روی کیک برای کاور کردن روی کیک، تزیینات کیک و شیرینی و برای مرطوب و براق نگه داشتن میوه ها استفاده میشه

 

ژله بریلو در تزیین کیک تولد و انواع شیرینی خشک و بیسکویت کاربرد دارد شما می توانید غلظت این ژله را بنا بر نیاز خود کم و زیاد کنید در صورتیکه می خواهید اشکال زیبا روی کیک و بیسکویت و … ایجاد کنید می توانید غلظت ژله بریلو را بیشتر کنید و در صورتیکه می خواهید روی کیک را با این ژله کاور کنید نیازی به غلیظ کردن زیاد نیست.طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

 

دستور اول :

مواد لازم
آب 1 لیتر

شکر 300 یا 250 گرم (بسته به اینکه شیرین بخواهید با کم شیرینی)

پودر اگار اگار 12 گرم

جوهر لیمو 1 ق چای خوری

اسانس و رنگ مورد نظر به میزان لازم

 

طرز تهیه ژله بریلو :

درست کردن ژله بریلو کاری نداره تمام مواد رو بریزین داخل ظرف همش بزنین تا شکر و مواد دیگه با هم مخلوط بشن.

بعد بزارین روی گاز روی شعله متوسط نه زیاد باشه نه خیلی کم. خوب می بینین یه لایه سفید رو آب رو پوشونده این اگار اگاره که سریع مخلوط نمیشه و طول میکشه.باید مدام همش بزنین تا کاملا مخلوط شه.
خوب وقتی جوش اومد از زمان به جوش اومدن 10 دقیقه بزارین بجوشه. بعد 10 دقیقه خاموشش کنین. همش بزنین موقع جوشیدن ولی مداوم لازم نیست.
بذارین تو دمای محیط سرد شه. می بینین که لخته لخته شده لخته هاش بزرگه با چنگال یا قاشق خوب بزنین اگه دیدین لخته ها از بین نمیره از یه صافی مثل صافی چای یا الک ردش کنین.
ژله بریلو یا ژله نرم برای تزیین کیک و شیرینی
بعد سرد شدن میتونین اسانس یا رنگ اضافه کنین. بدون اسانس هم خوبه طعمش. این ژله رو وقتی درست کردین یه شب بزارین تو یخچال بعدش میتونین استفاده کنین ماندگاریش هم 6 ماه هست.

 

دستور دوم :

مواد لازم :

آب سرد یک چهارم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
آبلیمو تازه کمتر از یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت 1 قاشق غذا خوری

 

روش تهیه :

در طرز تهیه ژله بریلو ابتدا نشاسته را در ۲ قاشق از آب سرد حل کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شده و یک مایع سفید رنگ بدست بیاید.

سپس شکر را با بقیه آب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا حل شود بعد آب لیمو را در مخلوط آب شکر بریزید در طرز تهیه ژله بریلو اب لیمو را خودتان بگیرید و از ابلیمو اماده استفاده نکنید استفاده از آب لیمو باعث روانی و براقی ژله می شود در صورتیکه مقدار آبلیمو را کمتر بریزید براقی و روانی ژله از بین می رود سپس مخلوط نشاسته را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

حالا یک ژله شفاف و غلیظ دارید . اگر می خواهید ژله بریلو رنگی داشته باشید از رنگ خوراکی استفاده کنید یک نکته ای که باید در زمان اضافه کردن رنگ خوراکی به آن توجه کنید این است که رنگ را با نوک خلال دندان به اندازه یک اپسیلون به ژله اضافه کنید.

 

دستور سوم :

مواد لازم :
آب نیم لیتر
شکر 300 تا 350 گرم
پودر اگار 1/2 ق س
جوهر لیمو (من ابلیمو زدم) 1/2 ق چ

 

طرز تهیه :
آب و شکر رو میذاریم روی حرارت. از شکر دو قاشق برای مخلوط کرده با پودر اگار نگه میدارم . وقتی آب جوش اومد مخلوط شکر و پودر اگار رو بهش اضافه میکنیم 5 دقیقه بهش اجازه میدیم بجوشه (من بیشتر گذاشتم. مثلا یه ربع) بعد که سرد شد سفت میشه. نترسید موقع جوشیدن که این چرا غلیظ نمیشه؟؟؟ نزاریدش زیاد بجوشه هااااااااا بعد که سرد شه سفت میشه و میچسبه به ظرفتون. قالبی قالبی
بعد بهش رنگ و اسانس رو اضافه میکنیم. جوهر لیمو هم همینطور و راااحت باهش کار میکنیم. خوشمزه هم هست.

 

 

دستور چهارم:

مواد لازم :
پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری

آب : ۲ قاشق غذاخوری

کرن سیروپ (شربت ذرت) :۲ لیوان

اسانس مایع

 

طرزتهیه ژله بریلو :
جهت تهیه ژله بریلو ابتدا پودر ژلاتین رو روی آب بپاشید و به مدت دو دقیقه کنار بگذارید تا پف کن . سپس مخلوط ژلاتین را در مایکروفر یا روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود بعد کرن سیروپ (شربت ذرت) را روی حرارت قرار دهید وقتی گرم شد مخلوط ژلاتین رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مخلوط را از روی حرارت برداشته اسانس و رنگ رو اضافه کنید و اجازه دهید سرد شود و بعد برای تزئین استفاده کنید.

 

طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای

نکته :

ژله بریلو که در تهیه آن از نشاسته استفاده شده است با گذاشتن ژله در یخچال سفت نمی شود و روانی و شفافیت خود را از دست نمی دهد و در ژله ای که از پودر ژلاتین استفاده شده است با قرار دادن ژله در یخچال، خودش را می بندد.

مدت ماندگاری ژله بریلو در ظرف دربسته به مدت ۲ ماه است.

 

گردآوری : مجله تصویر زندگی

منابع

اورسوییت

روز منو

 

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)


نام(لازم)

 

طرز تهیه ژله ابر و باد (دسر مجلسی) برای درست کردن ژله ابر و باد به ژله بلوبری و خامه نیاز داریم . مواد اولیه : خامه (زده شده) به میزان لازم ژله بلوبری به …

طرز تهیه شیر عسلی خانگی آماده سازی: 1 ساعت مواد اولیه : کره25گرم شیر2لیوان شکرنصف لیوان حتما شما هم تا به حال در طرز تهیه کیک ها و دسر ها با واژه شیر عسلی رو …

  روش استفاده از قالب های دسر: بهترین قالب ها برای تهیه دسر قالب های فلزی هستند.اگر از قالب های فلزی استفاده می کنید باید داخل قالب ،آب سرد بچرخانید و آن را برگردانید تا …

مقیاس پخت کیک اسفنجی + نکات مهم برای بهتر شدن کیک اسفنجی کیک اسفنجی (Sponge cake) نوعی کیک است که مواد اصلی آن را آرد، شکر، تخم‌مرغ، بکینگ پودر و وانیل تشکیل می‌دهد. در این نوع …

طرز پخت کیک روز پدر به شکل سبیل / کیک سبیل  اگه قراره کیک روز پدر یا کیک هر مناسبت دیگه ای را تزیین کنید بهتره کیک روز قبل آماده شه چون تزیین نیاز به حوصله …

اگر شیرینی الماسی را برای عید نوروز درست می کنید، بهتره حتما از روغن جامد یا روغن قنادی استفاده کنید تا ماندگاری اون بالا بره. این شیرینی ترد و خوشمزس حتما خوشتون میاد. مواد لازم …

لگیمات یک شیرینی عربی بسیار خوشمزه اس که اصلش مربوط میشه به کشور کویت. این شیرینی تو شهرهای جنوبی پای ثابت سفره افطاره. در ادامه روش تهیه لگیمات پنیری با نان تست را تقدیمتون می کنیم …

دسر موز و خامه کاراملی  ترکیبی ازخامه شیرین ، موز تازه ، سس کارامل وبیسکویت با طعم کره که هر کدام به تنهای بسیار خوشمزه می باشند. مواد لازم – مواد لازم برای کرم شیرین …

دستور تهیه دسر مجلسی تری تیست یا سه مزه تری تیست یا دسر سه طعم از سه لایه تشکیل شده که هر کدوم مزه و طعم متفاوتی دارن. در این بخش از آموزش آشپزی مجله …

کیک سیب و دارچین و گردو یکی از کیک های بسیار خوشمره و مقوی است که می تواند به عنوان دسر ، عصرانه و یا صبحانه در کنار قهوه یا چای سرو شود. ین کیک با …

طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای
طرز تهیه ژله روی شیرینی خامه ای
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *