طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی
طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف با استفاده از خرده ژله های رنگی و ژله بی رنگ آلوئه ورا یا آناناس است. تهیه ژله خرده شیشه با زمینه سفید نیز با بستنی یا شیر مناسب می باشد.

طرز تهیه ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی با دو زمینه مختلف شفاف و سفید را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد. که هرکدام  از ژله های خرده شیشه شفاف و سفید زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. برای زمینه ژله خرده شیشه شفاف از پودر ژله آلوئه ورا یا پودر ژله آناناس، و برای زمینه ژله خرده شیشه سفید از شیر یا بستنی می توانید استفاده کنید.

پودر ژله آلوئه ورا : 2 بسته

طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

پودر ژله با رنگ ها و طعم های متفاوت : از هر کدام یک بسته

دوره مقدماتی php

آب جوش : برای هر بسته یک لیوان

آب سرد : برای هر بسته 3/4 لیوان

هر کدام از ژله های رنگی را در ظرفی جدا ریخته و هر بسته ژله را در یک لیوان آب جوش کاملا حل کنید. سپس برای بر روی هر کدام از ژله های رنگی 3/4 لیوان آب سرد بریزید. هر کدام از ژله ها را در قالب ریخته و درون یخچال بگذارید تا کاملا بسته شوند.

بهتر است از قالب های مستطیل شکل استفاده کنید تا بهتر و زیباتر بتوانید ژله ها را برش بزنید. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند.

می توانید از قالب های کوچک برای فانتزی شدن دسر ژله خرده شیشه استفاده کنید.

سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید.

بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. قالب بزرگ اصلی را از قبل به مدت 15 دقیقه داخل فریزر گذاشته تا سرد و خنک شود. ژله آلوئه ورا را کاملا در آب جوش حل کرده سپس یک لیوان یا 3/4 لیوان آب به آن اضافه کنید و در یخچال بگذارید و اجازه دهید نیم بند شود. قالب را از فریزر بیرون آورده و مقداری از ژله آلوئه ورا نیم بند شده را درون قالب بریزید. سعی کنید ژله به تمام دیواره قالب بچسبد. سپس خرده ژله ها را در قالب بچینید توجه کنید که باید یک سانتی متر سر قالب خالی باشد.

ژله آلوئه ورا باقی مانده را روی خرده های ژله بریزید و قالب را درون یخچال بگذارید. وقتی ژله کاملا بسته شد، آن را از قالب جدا کنید و دسر ژله را در ظرف سرو قرار دهید.

پودر ژله در 4 رنگ و طعم های مختلف : هر کدام یک بسته

شیر سرد : 1 لیوان

شیر داغ : 1 لیوان

پودر ژلاتین : 3 قاشق غذاخوری

شیرعسلی : 1/2 لیوان

پودر ژله ها را جداگانه در یک لیوان آب جوش حل کرده و در قالب مناسبی بریزید و آن ها را درون یخچال بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند. از قالب های کوچک فانتزی هم می توانید برای برش های ژله استفاده کنید.

سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید. بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. پودر ژلاتین را با شیر سرد مخلوط کرده و سپس شیر داغ را به آن اضافه کنید تا کاملا پودر ژلاتین حل شود. شیر عسل را نیز به این مخلوط اضافه و هم بزنید و آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. ژله های رنگین کمانی را درون قالب خنک و سرد ریخته و ژله سفید رنگ را بر روی خرده ژله ها بریزید.

قالب را در یخچال به مدت 12 ساعت بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کرده و نزدیک به 15 دقیقه آن را در یخچال نگه دارید تا حسابی سفت و گرفته شود. سپس دسر ژله زیبای موزاییکی را برای میهمانان عزیز خود سرو کنید.

در طرز تهیه ژله خرده شیشه برای اینکه در هنگام برش، ژله به چاقو نچسبد، بهتر است کارد را مقداری خیس کنید. در ژله با زمینه سفید حتما ژله پایه را در یخچال بگذارید تا خنک شود و گرنه باعث قاطی شدن رنگ های خرده های ژله می شود. (برای آموزش سایر دسر و پیش غذا کلیک کنید.)

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

سلام عالی بود ممنون

واقعا خوشمزه است امتحان کنید

عالی بود

سلام به جایی شیر عسل میشه بستنی وانیلی ریخت.

خوب بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Jeleh khordeh shisheh – jelly – ژله خرده شیشه آسان▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ژله یا لرزانک، آب میوه پخته شده در شکر حاوی ژلاتین که در هوای سرد منعقد می‌شود.در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می شود که باید آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در یخچال منعقد کرد. به دلیل این که در این ماده از ژلاتین استفاده میشود ، گیاه خواران از خوردن آن پرهیز می کنند زیرا این ماده از کلاژن پوست و استخوان جانوران تهیه میشود.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Jelly desserts are desserts made with sweetened and flavored gelatin. They can be made by combining plain gelatin with other ingredients or by using a premixed blend of gelatin with additives. Fully prepared Jelly desserts are sold in a variety of forms, ranging from large decorative shapes to individual serving cups.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬[Channels]:Youtube : https://youtu.be/ovuT7gw2ZGgGoogle+ : https://plus.google.com/u/0/b/1109081…Website: www.ashpazi.890m.com

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

طرز تهیه ژله خرده شیشه با توضیحات کامل و تصاویر مربوط به هر مرحله را در این مطلب گرداوری نموده ایم که با استفاده از آن می توانید خوشمزه ترین دسر و ژله را تهیه نموده و بهترین پذیرایی را از مهمان ها داشته باشید. در ادامه با مشاهده این آموزش کامل و نحوه تهیه ژله خرده شیشه با دو روش مجزا و عالی همراه ما باشید.

ژله خرده شیشه یکی از خوشمزه ترین و زیباترین مدل های ژله است که اغلب برای مهمانی های مختلف تهیه می شود. بر هیمن اساس در این مطلب به ارائه آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه می پردازیم که با استفاده از آن می توانید این ژله خوشمزه را تهیه نمایید.

پودر ژله آلوئه ورا : یک بسته

ژله در رنگ ها و طعم های دلخواه: هر کدام یک بسته

طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

بستنی وانیلی : یک پاکت

اب جوش و اب سرد: به مقدار نیاز

برای تهیه این نوع ژله ابتدا ژله های رنگی را طبق دستور پشت پاکت آماده نمایید و داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که برای سفت تر شدن ژله می توانید از مقدار آب کمتر و یا مقداری پودر ژلاتین استفاده نمایید.

بعد از سفت شدن ژله ها، آن ها را از ظرف خارج نموده و به صورت مکعب های ریز برش بزنید.

پودر ژله آلوئه ورا را با آب جوش مخلوط نموده و به جای آب سرد معادل آن یعنی برای هر بسته یک لیوان بستنی وانیلی اضافه نمایید. از این روش در طرز تهیه ژله رولی نیز استفاده می شود.

مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی را با مکعب های ژله ایی مخلوط نموده و در قالب که از قبل چرب نموده اید، بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بگیرد.

بعد از خارج نمودن ژله خرده شیشه از قالب در صورت دلخواه می توانید ان را برش بزنید و یا به تزیین ژله بپردازید.

در صورتی که می خواهید ژله خرده شیشه را با شیر تهیه نمایید می توانید از مواد ذکر شده در بالا استفاده نمایید با این تفاوت که به جای ژله آلوئه ورا و بستنی از مقداری شیر یا شیر و عسل و پورژلاتین استفاده نمایید. ظاهر هر دو نوع ژله تقریبا یکسان می باشد، اما در مزه آنها مقداری تفاوت وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود هر یک را امتحان نمایید.

امیدواریم از مشاهده آموزش کامل طرز تهیه ژله خرده شیشه لذت برده باشید و حتما این ژله خوشمزه و عالی را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات و آموزش های جالب و امتحان شده دیدن فرمایید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله شیشه خرده خوشمزه و مجلسی

آب جوش :•: ۳ لیوان

آب سرد :•: ۳ لیوان

ژله آلوورا :•: ۲ بسته

طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی

بستنی وانیلی :•: دو لیوان

پودر ژله رنگی :•: به تعداد دلخواه

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله شیشه خرده خوشمزه و مجلسی

برای تهیه ژله خرده شیشه ابتدا پودر ژله ها را یکی یکی با یک لیوان آب جوش داخل شیرجوش با حرارت کم حل می کنیم.گرما باعث میشود ذرات پودر کاملا در آب حل شوند.

سپس در ظرف های جداگانه با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و داخل یخچال میگذاریم تا سفت شوند. بهتر است جای یک لیوان آب سرد ۲/۳ لیوان آب سرد بریزید چون زودتر میبندد و سفت تر میشود.

وقتی ژله ها آماده شد آنها را با چاقو به شکل مکعب های نامنظم برش میدهیم و داخل ظرف ژله مان میریزیم. بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم چون موقع درآوردن یخ ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف میشود.

ژله آلوورا را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنی نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت.

همینکه کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست. و فراموش نکنید که منظور از دولیوان بستنی، بستنی شل شده است. کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و ظرف را داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله های کف فیکس شوند بعد از آن دوباره ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم

 بهتر است این کار را در ۳ تا ۴ مرتبه انجام دهید تا ژله ها کاملا فیکس شوند. بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم

بهتر است به جای استفاده از ژله آلوئه ورا و بستنی از شیر عسل و پودر ژلاتین استفاده کنیم تا ژله خرده شیشه خوشمزه تری داشته باشیم البته اضافه کردن مقداری گلاب در خوشمزه تر شدن بسیار موثر است.

حتما و حتما قالب را چرب کرده و ۱۵دقیقه در فریزر قرار دهید تا هنگام جدا کردن ژله مشکلی نداشته باشید. در صورت تمایل ژله ها را بعد از بسته شدن قالب بزنید تا ژله خرده شیشه زیباتری داشته باشید.

تهیه این ژله با ژله پایه آلوئه ورا بدون شیر و به صورت بی رنگ نیز بسیار شکیل خواهد بود البته در این صورت بهتر است ژله ها حتما قالب زده شوند.

برای ژله شیشه خرده قالبی به شکل گل دار یا هر چیز دیگر باید از قالب های آماده پلاستیکی استفاده نمایید. این ژله یکی از مجلسی ترین دسرهای ایرانی است.

طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی
طرز تهیه ژله خورده شیشه بدون بستنی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *