طرز تهیه ژله بستنی ساده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله بستنی ساده
طرز تهیه ژله بستنی ساده

ژله بستنی

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است از ترکیب بستنی ساده و ژله تهیه می شود. ژله بستنی با نام ژله لایه ای هم شناخته می شود که در این نوع ژله از رنگ های متنوع استفاده می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ژله بستنی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ژله بستنی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر ژله بستنی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه ژله بستنی ساده

دوره مقدماتی php

دستور تهیه

برای تهیه ژله بستنی ساده ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود.کتری را ب می کنیم و روی حرات می گذاریم تا بخار کند و یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم ویک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم

و هم می زنیم تا ژله در آب کاملا حل و شفاف شود و اثری از ذرات ژله نباشد.سپس نصف بستنی وانیلی را به آن می افزاییم و آرام با قاشق کمی هم می زنیم تا یکدست شود و بعد در ظرف یا قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم

تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که بستگی به دمای یخچال دارد ژله بستنی آماده شود.اگر بخواهیم ژله بستنی دو لایه درست کنیم زمانی که ژله ۲۰ دقیقه در یخچال بود روی آن را تست می کنیم روی ژله را با انگشت کمی فشار می دهیم

اگر ژله حالت خود را گرفته بود زمان آن است که ژله دوم را آماده کنیم و روی آن بریزیم.ژله دوم را دقیقا مانند ژله اول آماده می کنیم و بعد از اضافه کردن بستنی کاسه را از روی کتری بر می داریم و با قاشق کمی ژله و بستنی را مخلوط می کنیم

و اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد با ملاقه آرام روی ژله قبلی می ریزیم. ( چون ژله اگر خیلی گرم باشد ، زمانی که آنرا روی ژله قبلی بریزیم حتما ژله فبلی را آب می کند و طعم ژله ها با هم مخلوط می شود )

دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله ها مخلوط شود،پس یک ملاقه از ژله بستنی بر می داریم

و به صورت پخش روی همه جای ژله قبلی می ریزیم.ژله بستنی را کاملا روی ژله قبلی می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. می توانید با همین روش ژله هایی با لایه های بیشتر نیز آماده کنید که ژله شما زیباتر خواهد شد.

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.

طرز تهیه ژله بستنی ساده

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

مرسی ازراهنماییتون

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

در این مطلب از سایت مدل 24 طرز تهیه ژله بستنی ساده خانگی خیلی خوشمزه را برای شما کاربران گرامی آماده نموده ایم با این دستور میتوانید یک دسر یا ژله بستنی خوشمزه برای خانواده خود تهیه نمایید.

مواد لازم

میوه (تازه و با طعم ژله یكی باشد) ………………. (به میزان لازم)

بستنی (وانیلی)……………………………………..(یک و نیم لیوان)

طرز تهیه ژله بستنی ساده

پودر ژله………………………………………………..( 2 بسته )

 

برای تهیه ژله بستنی ابتدا یک بسته پودر ژله را اندک اندک در یک لیوان آب جوش ریخته، هم می زنید تا حل شود خوب است آن را روی حرارت مستقیم بگذاریم تا دانه های ژله كاملا محو شوند. سپس بستنی وانیلی را در دمای محیط قرا دهید تا آب شود.

وقتی ژله كمی خنک شد ( در حدی كه سفت نشود ) بستنی را اضافه کرده، و هم می زنید تا مایه یکسان شود.

مایه ژله بستنی را تا نیمه در ظرفهای بستنی ریخته و در صورت لوزوم روی آن چند عدد میوه مناسب با مزه و طعم ژله گذاشته، یک ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود.سپس یک بسته پودر ژله دیگری را با یک لیوان آب جوش و سپس یک لیوان آب سرد حل می کنید و چند دقیقه صبر می كنید تا مایه سرد شود تا ژله بعدی را آب نكند.وقتی دمای آن کم شد مایه را روی ژله بستنی بریزید و دو ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

نكات طلایی
1- بستنی باید شکل روان داشته باشد یعنی نه كاملا آب شده باشد و نه سفت و منجمد شده باشد.این نكته بسیار اهمیت دارد، چون اگر بستنی خیلی سرد باشد بعد از تهیه ژله میبینید كه بستنی رو آمده و ژله زیر آن سفت شده كه ظاهر خوبی نیست.
2- میتوانید به صورت رنگین  چند نوع ژله را با بستنی تهیه كنید و لایه لایه روی هم قرار دهید.
3- میتوانید از ژله آلوئه ورا كه بی رنگ است و بستنی های پر رنگ مثل شاتوت هم برای این كار استفاده كنید تا ژله شما بسیار قشنگتر شود.
4- در شكل از یك لایه ژله به همراه فالوده استفاده شده.برای تهیه این ژله فالوده و پودر ژله و آب را مخلوط كنید و وقتی ژله شکل گرفت روی آن ژله بستنی بریزید و اجازه دهید ببندد.البته بهتر است از مقدار بستنی بیشتری استفاده شود كه زیباتر شود.میتوانید بستنی معمولی را هم در دمای محیط كمی آب كنید و روی ژله بریزید تا ببندد.


منبع : سایت مدل 24

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خريد بک لينک
خريد رپورتاژ
ترمیم مو
دانلود آهنگ جدید
كنكور آسان است
اوج يادگيري
كنكور آسان است
مهندس امير مسعودی
انتشارات گیلنا
تشک خوشخواب
تالار
دانلود آهنگ جدید

هنر در خانه


تزئینات کاردستی آموزش خیاطی

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب مشاهده نموده و با روش های ساده و آسان برای تهیه انواع ژله بستنی خوشمزه و شیک آشنا شوید و با استفاده از این آموزش ضمن یادگیری نحوه تهیه ژله بستنی با بهترین و شیک ترین ایده ها برای تزیین ژله بستنی های مجلسی نیز آشنا شوید و از مدل های ارائه شده نهاست استفاده را ببرید. در ادامه مطلب با طرز تهیه ژله بستنی لایه ایی همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم آموزشی که در این مطلب به ارائه آن می پردازیم طرز تهیه ژله بستنی با چند لایه می باشد که به عنوان ژله بستنی طبقه ای و رنگین کمانی نیز شناخته می شود. تهیه این نوع ژله آسان است و تنها نیاز به کم صبر و حوصله و همچنین زمان دارد. این نوع ژله بستنی، از لحاظ طعم و مزه شباهت زیادی به ژله رولی که قبلا نیز آموزش داده بودیم دارد.  در ادامه با طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ آشنا می شوید.

طرز تهیه ژله بستنی ساده

پودر ژله : در چند رنگ مختلف (دلخواه)

بستنی وانیلی : به ازا هر بسته ژله یک چهارم لیوان

آب جوش و آب سرد به مقدار لازم

برای تهیه ژله بستنی ابتدا قالبی را که برای اینکار در نظر گرفته اید، چرب نمایید. سپس هر بسته پودر ژله را به سه قسمت مساوی تقسیم نموده و دو بخش از آن را با نصف لیوان آب جوش حل نمایید و به روش بن ماری (روی بخار اب) ذوب کنید.

سپس نصف لیوان آب خیلی سرد به آن اضافه نموده و در قالب چرب شده بریزید و در یخچال قرار دهید.

حال باقیمانده پودر ژله را در یک چهارم لیوان آب جوش حل نموده و سپس یک چهارم پیمانه بستنی که در محیط آشپزخانه ذوب شده است را به آن اضافه نموده و مخلوط نمایید. قالب حاوی ژله را بعد از حدود ۴۰ دقیقه از یخچال خارج نموده و ژله ترکیب شده با بستنی را با قاشق روی آن بریزید.

توجه داشته باشید که زمان نگهداری ژله ها در یخچال بستگی به درجه یخچال شا دارد اما باید زمانی آن را خارج نمایید که بیش از حد خود را نگرفته باشد تا به لایه های بعدی بچسبد، هچنین بسیار مهم است که بیش از حد شل نیز نباشد، زیرا در این صورت نیز ممکن است ژله با بستنی و یا با رنگ بعدی ترکیب شود و ظاهر ژله شما دلخواه نیاشد. حال با روشی که در مرحله قبل گفتیم ژله بعدی را تهیه نموده و در قالب می ریزیم.

انتخاب طعم و رنگ ژله ها کاملا سلیقه ایی است، اما پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگی استفاده نمایید که در کنار یکدیگر زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشند. تمامی ژله ها را با روشی که در ابتدا ذکر نمودیم تهیه نموده و به صورت لایه ایی در قالب بریزید.

بعد از گذشت چند ساعت و زمانی که از گرفتن ژله ها اطمینان کسب نمودید، قالب را به مدت سی ثانیه در آب گرم قرار داده و سپس ژله را در ظرف مناسب برگردانید. شاهده ژله بستنی زیبا و شیکی خواهید بود که می تواند بهترین ایده برای پذیرایی از مهمان ها باشد. این زله را می توان در کنار ژله تزریقی، ژله خرده شیشه و سایر ژله ها برای مهمانی های مختلف سرو نمود.

تزیین ژله از جمله مهم ترین مواردی است که همه خانم های با ذوق و سلیقه توجه زیادی به آن می نمایند، بدین منظور و برای تزیین ژله بستنی می توانید از قالب های متنوع استفاده نموده و زیبایی خاصی به ژله خود ببخشید. همانگونه که در تصاویر زیر ملاحظه می فرمایید این نوع زله بستنی به دلیل چند لایه و چند رنگ بودن نیاز به تزیینات خاصی ندارد، تنها کافیست برای زیبایی بیشتر آن از ترکیب رنگ مناسب استفاده نمایید.

در صورتی که تمایلی به استفاده از قالب برای تهیه ژله بستنی نداریدف می توانید این ژله خوشمزه و زیبا را در جام و لیوان های شیشه ایی تهیه نمایید. در این روش نیز ترکیب رنگ ژله ها از اهمیت زیادی برخوردار است و با انتخابی مناسبی می توانید شیک ترین ژله را برای پذیرایی از مهمان ها داشته باشید. در ادامه نمونه هایی از انواع تزیین ژله در لیوان و جام را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند بهترین انتخاب برای تزیینات شما باشند.

امیدواریم آموزش ارائه شده برای شما نیز مفید بوده باشد و  با طرز تهیه ژله بستنی چند لایه آشنا شده باشید و این ژله خوشمزه و شیک را در منزل تهیه نمایید. از شما دوستان هنرمند و علاقه مند دعوت می نماییم با مراجعه به بخش تزیین ژله از دیگر آموزش ها و همچنین مدل های متنوع و جدید در این زمینه دیدن فرمایید.

من یلدا هستم، دانشجو کارشناسی ارشد حسابداری اما هدف از ایجاد این وب سایت اشتراک گذاری هنرهای خونگی در این دنیای مجازی با شما دوستان خوبمه، امیدوارم لحظات مفیدی رو در سایت هنر در خانه سپری کنید
View more posts

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.



آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

∴ ژله رنگی :•: 3 بسته با رنگ و طعم دلخواه ∴

∴ بستنی وانیلی :•: ¾ لیوان ∴

∴ آب جوش برای حل کردن ژله :•: ¾ لیوان ∴

طرز تهیه ژله بستنی ساده

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ خوشمزه و مجلسی

برای تهیه ژله بستنی ابتدا بستنی وانیلی را در ظرف بریزید تا کمی نرم شود مراقب باشید بستنی شل نشود. سپس یک بسته پودر ژله را در لیوان آب جوش خوب حل کنید . یا در کاسه شیشه ای ریخته روی بخار کتری هم زنید تا شفاف شود.

وقتی پودر ژله حل شد بستنی را به ژله اضافه می کنید تا مواد صاف شود و در قالب مورد نظرتان میریزید و در یخچال به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد از 45 دقیقه دوباره مرحله بالا را تکرار می کنید فقط با پودر ژله روشن تر که رنگ ژله ردیفی خودش را نشون بده.  بعد دوباره مواد آماده را روی اون ژله قبلی که گذاشتید خودش را بگیره میریزید و بلا فاصله در یخچال میگذارید که ژله زیری آب نشه

و همینطور پودر ژله سومی را هم مانند اولی و دومی بعد از 45 دقیقه مواد دومی تکرار کنید و بگذارید یک تا دوساعت بسته بشه.

ژله بستنی تقریبا مهم ترین دسر بعد از غذا هست که در کشورمون در مجالس و مهمانی ها سرو می شود.

طرز تهیه ژله بستنی ساده
طرز تهیه ژله بستنی ساده
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *