طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده
طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

احتمالا در مورد خواص زنجبیل زیاد شنیده‌اید. زنجبیل یک معجون فوق‌العاده و جادویی برای درمان انواع بیماری‌ها است که می‌تواند به عنوان ادویه و یک نوشیدنی پرخاصیت و بدون کافئین، جایگزین چای سیاه و قهوه باشد. دمنوش زنجبیل به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌‌ها دارای خواص ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب، مسکن درد است و برای درمان سرماخوردگی و سلامت گوارش استفاده می‌شود. در ادامه با خواص دمنوش زنجبیل و طرز تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

زنجبیل فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد. زنجبیل پاک‌کننده قوی کولون و از بین برنده گاز‌های آن است. همچنین باعث افزایش آب و حرکات روده می‌شود. همه این خواص باعث راحت‌تر هضم شدن غذا می‌شود.

خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد عفونی زنجفیل می‌تواند در پیشگیری و درمان سرفه و عطسه کمک کند. بنابراین در مواقع سرماخوردگی یک فنجان چای داغ زنجبیل همراه با آبلیمو و عسل می‌تواند حالتان را جا بیاورد.

اگر معده درد دارید، زنجبیل برای شما مفید است. چون این گیاه خواص ضد درد و آرام بخش است که برای درمان درد‌های شدید معده مانند دیسپپسی یا کولیک و اسهال استفاده می‌شود.

طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

دوره مقدماتی php

اگر کلسترول بد خون بالا باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند. غذایی که روزانه می‌خورید تاثیر زیادی روی میزان کلسترول بد خون دارد. بر اساس مطالعات مصرف ۳ گرم پودر زنجبیل تاثیر چشمگیری روی کاهش میزان کلسترول دارد.

زنجبیل با کاهش درد و التهاب در رگ‌های خونی به تسکین میگرن کمک می‌کند. استفاده موضعی از این گیاه رقیق شده روی پیشانی دردهای شدید میگرنی را بهبود می‌بخشد.

یکی از خواص زنجبیل درمان درد‌های قاعدگی است. بر اساس مطالعات مصرف روزانه یک گرم زنجبیل در روز‌های اول قاعدگی به اندازه مفنامیک‌اسید و ایبوپروفن موفق عمل می‌کند.

زنجبیل به طور قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعات مصرف روزانه ۲ گرم پودر زنجبیل قند ناشتا را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

زنجبیل یک ضدالتهاب قوی است که به آرام شدن پوست آسیب دیده کمک می‌کند. از طرفی آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده موجود در زنجبیل از بین برنده جای زخم و لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن است.

استرس‌های اکسیداتیو و التهابات مزمن، بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون را به همراه دارد. زنجبیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و پیشگیری از بیماری‌های مغزی ایفا می‌کند.

زنجفیل در کاهش وزن مثل معجزه عمل می‌کند. دمنوش زنجبیل هضم را بهبود بخشیده، اشتها را کاهش داده و به کاهش قند و چربی خون کمک می‌کند که همگی از عوامل موثر در پیشگیری از چاقی است.

ریشه زنجبیل را داخل آب جوش قرار دهید. فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید. خوب هم بزنید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. در آخر مقداری عسل به دمنوش اضافه کنید.

ریشه زنجبیل خرد شده را داخل صافی قوری یا لیوان دمنوش بریزید. آب جوش را اضافه کنید و منتظر بمانید تا برای چند دقیقه دمنوش دم بکشد.

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

چای زنجبیل فایده‌های زیادی برای سلامتی بدن دارد. یکی از مزایای بسیار عالی این چای، خاصیت ضد تهوع و ضد استفراغ آن می باشد.  جای تعجب نیست که مصرف چای، قرن ها در بین همه افراد محبوبیت داشته است. نه تنها به دلیل دارا بودن فواید مختلف برای سلامتی بدن، بلکه به دلیل طعم خوشایند ، رایحه و عطر خوشی که دارد، نوشیدنی محبوب همه ی افراد می باشد. نوشیدن یک فنجان چای داغ، با بخاری که از آن نمایان می شود، در زمان مطالعه یک کتاب بسیار جذاب را، تجسم کنید؛ این لحظه تداعی گر حس آرامش برای شما می باشد.

یکی از محبوب ترین و معروف ترین چای ها به عنوان داروی طبیعی تهوع، چای زنجبیل است. همچنین نوشیدن چای زنجبیل را به افرادی که از ناراحتی معده رنج می برند، توصیه می کنیم. در زمان های قدیم زنجبیل برای دردهای معده در طب سنتی، تجویز می شد. چای زنجبیل از دیدگاه طب سنتی چینی و طب آیورودای هند، به عنوان راهی برای ارتباط با معنویت استفاده می‌شود. این چای خواص بسیار زیادی برای ذهن و بدن دارد: به تنظیم سطح قند خون، افزایش ایمنی و کاهش درد می پردازد. نوشیدن چای زنجبیل، راهی عالی برای زندگی خوب و سالم است. تا آخر این مقاله جالب ، با دکتر چک همراه باشید…

منشا چای و دمنوش زنجبیل در آسیای جنوبی است. اکنون به صورت عمده توسط چین و هند تولید می شود. هم چنین این گیاه در کارائیب، آفریقای شرقی، برزیل و جامائیکا نیز کشت می شود. چای زنجبیل از ساقه یا ریشه گیاه« Zingiber officinale »به دست میاید، که با سایر گیاهان با طعم قوی، از جمله: هل و زردچوبه ارتباط نزدیکی دارد.

چای زنجبیل بسیار معطر و طعم کمی تندی دارد. افرادی که تا حالا چای زنجبیل را ننوشیدند ، ممکن است که برایشان جالب به نظر برسد. اگر طعم این چای برایتان خوشایند نیست، می توانید از لیمو یا عسل برای کم کردن تندی و عطر آن استفاده کنید. ولی امتحانش ضرری ندارد.

طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

قرن هاست که چای زنجبیل به عنوان درمانی برای حالت تهوع و استفراغ ناشی از بیماری های صبحگاهی و بیماری های حرکتی  استفاده می شود.  مطالعه ای در کشور تایلند بر روی 32 نفر آزمایش شد. به شرکت کنندگان در این مطالعه ،روزانه 1 میلی گرم زنجبیل دادند. که این مقدار تجویز شده، دوز روزانه ی مصرف آن ها بود. نتایج به این صورت بود که احساس تهوع 28 نفر از این افراد، در دوران بارداری شان بهبود یافت و هیچ عوارض جانبی قابل ردیابی بر روی آن ها مشاهده نشد.

مطالعه دیگری در مجله مراقبت های ویژه بیماری سرطان، نشان داده است :« زنجبیل در درمان علائم حالت تهوع در طی شیمی درمانی بیماری سرطان بسیار مؤثر می باشد.» این مطالعه نشان داد که موثرترین مقدار دوز دارو، بین نیم تا 1 میلی گرم زنجبیل است. یک فنجان چای زنجبیل به طور متوسط، حاوی ​​250 میلی گرم زنجبیل می باشد. بنابراین باید روزانه دو تا چهار فنجان چای زنجبیل بنوشید، تا بهترین نتیجه را در رفع احساس حالت تهوع بدست آورید. نوشیدن چای زنجبیل، درد های شکمی ، ناراحتی های ناشی از نفخ و گرفتگی شکم و معده را بر طرف می کند.

دمنوش زنجبیل می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این چای برای مقابله با بیماری آنفولانزا و بیماری سرماخوردگی بسیار مفید است. زنجبیل حاوی ترکیبات بیولوژیکی و شوگائول است، که با از بین بردن رادیکال های آزاد و دفع سموم بدن، باعث جلوگیری از بیماری شما می شود.

این چای حاوی خواص ضد باکتریایی است که با باکتری های بیماری زا ، مقابله می کند. همچنین خواص موجود در زنجبیل می تواند به شل شدن احتقان قفسه سینه، که منجر به سرفه می شود، کمک کند. با کاهش التهاب، گلو درد را تسکین می دهد. زنجبیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و منیزیم است که به بر طرف کردن سریع تر سرماخوردگی کمک می کند.

اگر از آلرژی رنج می برید، نوشیدن چای زنجبیل می تواند روشی تسکین دهنده برای کاهش اثرات تنفسی و کاهش آلرژی در شما باشد. «رینیت آلرژیک» صرفاً واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به محرک های رایج است. زنجبیل برای جلوگیری از  ایجاد خس خس در سینه، خارش و آبکی شدن چشم و عطسه، بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

یکی از مؤلفه های اصلی خواص ضد آلرژی گیاه زنجبیل، ترکیب 6-زنجبیل می باشد. این ترکیب باعث انسداد فعالیت های سلول های T می شود که نسبت به محرک های طبیعی واکنش می دهند.

در مطالعه‌ای ، در سال 2016 ،روی موش ها انجام شد، موش هایی که رژیم غذایی حاوی 2 درصد پودر زنجبیل را دریافت کرده بودند، به طور متوسط 2.1 برابر، در مقابل 15.2 دفعه که داروی بی اثر را مصرف کرده بودند، عطسه کردند.

این در حالی است که هنوز هیچ مطالعه ای در مورد انسان انجام نشده است. نتایج حاصل از مطالعات حیوانی نشان دهنده ی نتایج امید بخشی در درمان واکنش های آلرژیکی است. در اصل، زنجبیل به عنوان آنتی هیستامین عمل می کند که می تواند احتقان بینی و عطسه را از بین ببرد. و باعث کاهش آلرژی های بهاری و روزانه شما می‌شود.
زنجبیل در حمایت از سلامت کلی ریه ها موثر است. و 2500 سال است که به عنوان ریشه شفابخش مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده خوراکی به از بین بردن مخاط، پاکسازی مجاری هوایی و تنفس بهتر، کمک می کند. همچنین باعث کاهش التهاب ، خس خس و احساس انقباض در قفسه سینه و گلو می شود.

گردش خون سالم می تواند از بروز بیماری های خطرناک مانند: لخته شدن خون جلوگیری کند. نوشیدن چای زنجبیل به گردش خون در حد مطلوبی کمک می‌کند. زنجبیل ماده ای برای گشاد کردن عروق می باشد. که رگ های خونی را باز می کند و اجازه می دهد ،خون راحت تر جریان یابد.

این ماده خوراکی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی است که گردش خون را بهبود می بخشد و از سلامت قلب محافظت می کند، مانع جذب چربی ها در بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. زنجبیل حاوی ترکیبات gingerol و zingrone است، که به عنوان ماده ای گرمازا عمل می کند و باعث افزایش موثر جریان خون می شود. این ماده خوراکی با بهبود گردش خون به کاهش التهاب ، تسکین بافت عضلات صاف در شریان ها و رگ ها، کمک می کند.

اگر می خواهید هر چه سریع تر وزن خود را کاهش دهید، باید نوشیدن دمنوش زنجبیل را در بخشی از کارهای روزمره خود قرار دهید. مطالعات در ژورنال های اروپایی تغذیه ، نشان داده است :« نوشیدن چای زنجبیل حاوی ترکیباتی است که کاهش وزن را آسان تر می کند.»

زنجبیل سیستم هضم چربی ها را در بدن بسیار راحت می کند. و از جذب چربی ها در روده جلوگیری کرده و می تواند باعث کاهش وزن شود . همان ترکیباتی که حالت تهوع را از بین می برند، می‌توانند باعث افزایش کارایی دستگاه گوارش شوند و کاهش وزن ایجاد کنند.

در بررسی های انجام شده در 27 مقاله، در اکثر مطالعات تجربی ثابت شده است که ریشه زنجبیل در تسریع کاهش وزن نقش مهمی دارد؛ در حالی که مطالعات بالینی نتایج محدود تری داشته است.

ذخایر موجود در زنجبیل متابولیسم بدن را سرعت می بخشند و ​اشتها را کنترل می کنند؛ برای همین نوشیدن آن، برای رژیم غذایی سالم و رژیم های ورزشی، مناسب است.

اگر از دردهای ناشی از ورزش یا یک بیماری مزمن رنج می‌برید. مصرف چای زنجبیل به کاهش درد عضلانی و درد های مفصلی مرتبط با آرتریت، درد های قاعدگی و آرتروز به شما کمک می کند. دلیل اصلی مزیتی که این چای برای سلامتی دارد، خاصیت ضد التهابی ریشه زنجبیل است.

مطالعه ای در سال 2001، در مجله آرتروز و روماتیسم نشان داده است : «مصرف چای زنجبیل در زمان درد آرتروز، تاثیر به سزایی در کاهش درد دارد. » این مطالعه بر روی درد زانو، متمرکز شده است. و 63 درصد از 247 شرکت کننده ای که در این آزمایش بررسی شدند، کاهش قابل توجهی از درد« استئوآرتریت» را حس کردند.

برای جلوگیری از دردهای قاعدگی زنجبیل مصرف کنید ؛ زیرا یک مسکن بسیار عالی است. اثرات ریشه زنجبیل را در 120 دانشجویان یک دانشگاه، بررسی و مطالعه کردند. دانشجویانی که به مدت 5 روز ،به اندازه ی 500 میلی گرم پودر ریشه زنجبیل را مصرف کرده بودند، نسبت به گروهی که داروی شیمیایی دریافت کرده بودند، از کاهش شدت و طول مدت درد ناشی از گرفتگی برخوردار شدند.

با افزایش بیماری دیابت، تعداد بیشتری از محققان، وقت و تلاش خود را صرف یافتن راه حل ها و پیشگیری از این بیماری کردند. چای زنجبیل، دیابت را با تنظیم سطح قند خون، کنترل می کند.  مصرف این چای ، نتایج امیدبخشی نشان داده است.

در مطالعه ای که توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی انجام شد: 88 نفر از افرادی را که به مدت 10 سال یا بیشتر با بیماری دیابت زندگی می کردند،  تجزیه و تحلیل کردند. میزان قند خون شرکت کنندگانی که به میزان 1 گرم پودر زنجبیل را به مدت سه بار ،در روز مصرف کرده بودند، پس از گذشت 8 هفته، کاهش پیدا کرد. محققان معتقدند:« زنجبیل با مهار آنزیمی که گلیکوژن را تجزیه می کند، به تنظیم قند خون کمک می کند که برای افراد دیابتی بسیار موثر می باشد».

همچنین لازم به ذکر است که این مطالعه در کنار مصرف داروهای سنتی که پزشک شرکت کنندگان دیابتی، برای آنها تجویز کرده بود، انجام شد؛ بنابراین، به این نتیجه می رسیم که نوشیدن چای زنجبیل لزوماً بیماری دیابت را درمان نمی کند، ولی می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

یکی از دلایل عمده مرگ در دنیا، بیماری قلبی می باشد. عواملی که باعث بیماری قلبی می شود شامل: سیگار و مصرف دخانیات، کلسترول بالا و رژیم غذایی ناسالم است. اگر از کلسترول بالا رنج می برید و می خواهید سلامتی خود را مجدد به دست آورد، خوشبختانه نوشیدن چای زنجبیل می تواند به شما کمک کند.

نوشیدن چای زنجبیل تری گلیسیریدهای خطرناک و کلسترول LDL، معروف به کلسترول بد را کاهش می‌دهد. این چای می تواند گردش خون را افزایش و التهاب را در شریان ها کاهش دهد. همین طور که زنجبیل کلسترول را کاهش می دهد، خطر ایجاد شکاف در شریان ها که می تواند منجر به لخته شدن خون و حملات قلبی شود را نیز کمتر می‌کند.

مصرف چای زنجبیل می تواند باعث افزایش عملکرد شناختی در افراد میانسال، درمان زوال عقل، شود و همچنین به جلوگیری از بیماری های عصبی مانند: آلزایمر و پارکینسون کمک کند. بیشتر این فواید، به خاصیت ضد التهابی ریشه زنجبیل نسبت داده می‌شود.

پس اگر یک فرد میانسال یا پیر در منزلتان دارید ، یا شما که این مطلب را می خوانید، سنتون بالای 60 سال است، به شما توصیه می کنیم که روزانه چای زنجبیل بنوشید؛ زیرا باعث تقویت عملکرد مغزتان می شود و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

مصرف این ماده خوراکی به قدرت حافظه و پردازش سریعتر ناحیه شناختی مغز کمک می کند. این مطالعه همچنین، نشان دهنده افزایش قدرت توجه و کیفیت بهتر حافظه است.

در یک مطالعه حیوانی در سال 2013 ، نیز ارتباطی بین استفاده از ریشه زنجبیل و علائم بیماری آلزایمر مشاهده شده است. دوزهای مختلف عصاره ریشه زنجبیل ،طی مدت زمان 35 روز ، به موش ها داده شد و بر روی عملکرد مغز آن ها آزمایش شدند. موش هایی که بیش از 0.05 میلی گرم عصاره ریشه زنجبیل مصرف کرده بودند، از کمبود حافظه بسیار کمتری برخوردار شدند.

در حالی که تحقیقات بیشتری بر این نظریه لازم است؛ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ،مصرف زنجبیل می تواند در اثرات شناختی بیماری آلزایمر و پارکینسون تاخیر ایجاد کند.

به طور کلی، چای زنجبیل عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. اکثر متخصصان تغذیه و پزشکان مراقبت از بهداشت توصیه می کنند که روزانه حداکثر 4 گرم زنجبیل مصرف کنید. از آنجا که هر فنجان به طور معمول حدود 250 میلی گرم زنجبیل دارد، دیگر نیازی به نگرانی در مورد مصرف زیاد این گیاه نیست. با این حال، مصرف این گیاه عوارض جزئی دارد ؛ برخی از افراد با مصرف چای زنجبیل دچار سوزش سر دل و سرگیجه می شوند.

اگر به خوردن غذاهای تند عادت ندارید، مصرف زنجبیل ممکن است باعث سوزش سر دل یا سوء هاضمه شما شود. مصرف زیاد زنجبیل می‌تواند باعث اسهال شود؛ بنابراین با یک یا دو فنجان، در روز شروع کنید و واکنش بدنتان را زیر نظر بگیرید.

از آنجا که زنجبیل می تواند فشار خون را کاهش دهد، ممکن است شما احساس سرگیجه یا گیجی کنید؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم که این ماده غذایی را در محدوده دوز توصیه شده ،مصرف کنید.

زنجبیل حاوی سالیسیلات های طبیعی است که در قرص آسپیرین استفاده می شود و وظیفه رقیق کردن خون را بر عهده دارد. مصرف زنجبیل و رقیق کننده خون ، می تواند خطر بروز کبودی یا عوارض آن را افزایش دهد. اگر خونتان رقیق است و یا قرص های رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، لازم است که قبل از نوشیدن چای زنجبیل به طور مرتب با پزشک خود مشورت کنید؛ خصوصا کسانی که قرص «پلاویکس» می خورند، لازم است که با پزشک قلب خود مشورت کنند.

چای زنجبیل را می توان با استفاده از پودر زنجبیل، چای های کیسه ای و یا زنجبیل خام تهیه کرد. استفاده از زنجبیل خام یا تازه بسیار رایج است. اما چای های کیسه ای برای استفاده در محل کار، مناسب هستند. برای تهیه چای زنجبیل با استفاده از زنجبیل خام، از دستور چای زنجبیل زیر استفاده کنید:

  • عکس اسم رضا به انگلیسی
  • مرحله 1: چای را تهیه کنید
    اگر از زنجبیل خام استفاده می کنید، باید از خرد کردن زنجبیل در اسلایس های کوچک شروع کنید. برای هر 8 اونس آب یا (150 گرم آب) از 1 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده، استفاده کنید. اگر طعم زنجبیل برای ذائقه ی شما بسیار قوی است، می توانید مقداری آب  اضافه کنید.

    مرحله 2: آب جوش
    برای این که ترکیبات سالم موجود در چای زنجبیل به خوبی با آب مخلوط و تمامی خواصش حفظ شود، هنگام دم کردن از آب جوش و نه صرفا آب گرم، استفاده کنید. آب را به جوش بیاورید و سپس به فنجان آب، زنجبیل رنده شده اضافه کنید.

    مرحله 3: خیس دادن
    هنگام استفاده از زنجبیل خام، بگذارید به مدت 10 دقیقه در آب جوش بماند و خیس بخورد. اگر از چای کیسه ای زنجبیل استفاده می کنید، طبق زمان نوشته شده بر روی جعبه را عمل کنید.

    مرحله 4: اضافه کردن چاشنی
    از آنجایی که زنجبیل می تواند طعم و مزه تند و قوی داشته باشد، می‌توانید لیمو، عسل یا شربت افرا را به عنوان شیرین کننده، به آن اضافه کنید تا طعم تند چای را متعادل سازد.

    اگر از طعم چای زنجبیل لذت نمی برید و طعم چای برایتان خوشایند نیست، می توانید لیمو شیرین یا مقداری دارچین را به چای اضافه کنید. طعم چای زنجبیل و لیمو بسیار محبوب است. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند برش لیمو یا یک قاشق آب لیمو را به دستور العمل بالا اضافه کنید. همچنین می توانید چای« ماسالا» را، که یک چای هندی است و دارای خلال های زنجبیل، غلاف هل، دانه های فلفل سیاه، چوب دارچین و گیاه میخک می باشد را برای خودتان دم کنید. همچنین برای درست کردن یک اسموتی سالم نیز می توانید زنجبیل را با اسفناج و آب داخل مخلوط کن بریزد و نوش جان کنید.

    اگر از نوشیدن جای زنجبیل داغ لذت نمی برید، می توانید چای زنجبیل خنک یا سرد را نیز امتحان کنید :

    زنجبیل را رنده کنید تا خوب ریز شود.آب را در کتری یا شیر داغ کن به جوش بیاورید و به زنجبیل رنده شده، فلفل کاین، دارچین و چای برگ سیب را اضافه کنید. وسپس همه ی مواد را در آب جوش بریزید.

    به مدت 10 دقیقه حرارت گاز را کم و زیاد کنید. مخلوط را از روی حرارت برداشته و در دمای اتاق بگذارید بماند تا خنک شود.
    نوشیدنی را درون یک پارچ شیشه ای بلند بریزید. و در لیوان های پر از مکعب های یخ سرو و نوش جان کنید. اگر از طعم نوشیدنی خوشتان نمی آید، مقداری لیمو یا عسل و یا شکر را به چای خود اضافه کنید.

    سخن پایانی

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    چای زنجبیل به عنوان یک داروی خانگی طبیعی، برای انواع بیماری ها از حالت تهوع و درد معده گرفته تا پایین آوردن کلسترول بالا و محافظت از عملکرد مغز استفاده می شود. فواید چای زنجبیل شامل :کاهش درد و التهاب، و پشتیبانی از عملکرد قلب سالم است. به یاد داشته باشید، قبل از استفاده از چای زنجبیل، به عنوان جایگزینی برای مصرف داروهای شیمیایی، لازم است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

    مصرف چای زنجبیل یک درمان مستقل نیست. چای زنجبیل خانگی یک نوشیدنی ایده آل برای یک زندگی سالم است. عطر و طعم خوشایندی که این چای دارد ، در طول روز، نوشیدن آن، به شما احساس شادابی می‌دهد . یک فنجان چای زنجبیل معطر دم کنید و از مزایایی که برای آرامش و سلامتی شما فراهم می کند، لذت ببرید. به یاد داشته باشید که زیاده روی نکنید و دوز مناسب را رعایت کنید!

    اگر چای زنجبیل را دوست ندارید، حتما نان زنجبیلی یا شیرینی زنجبیلی را امتحان کنید. بچه ها شیرینی ها را بیشتر می پسندند.

    مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

     

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    آیا از خواص زنجبیل خبر دارید؟ زنجبیل تازه عطر و طعم بخصوص و منحصر بفردی دارد و تندی آن این گیاه را خاص و بی نظیر کرده است. اگر از پودر زنجبیل استفاده می کنید پیشنهاد می شود حتما ازتازه ی آن بهره ببرید. روش استفاده از زنجبیل خام خیلی راحت است. زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است. این گیاه به عنوان تقویت کننده معده و بدن، بادشکن و ضد نفخ به کار می­ رود. همچنین پزشکان چینی اخیرا کشف کرده ­اند که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می­ باشد.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    نباید روزانه بیشتر از دو تا چهار گرم زنجبیل مصرف کنید، چرا که علاوه بر میزان زنجبیلی که مصرف می کنید ممکن است مقداری از این ماده را از طریق برنامه غذایی نیز جذب کنید.زنجبیل درد معده را از بین می ­برد و مخصوصا در زمستان بدن را گرم می سازد. زنجبیل را می ­توان برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ و دل بهم­خوردگی، برای اشخاصی که در هنگام مسافرت به آن دچار می­ شوند، استفاده کرد.

    اگر زنجبیل تازه مصرف می کنید،حتماً مقدار مصرفی را وزن کنید تا تقریباً دریابید که چه حدی از آن معادل ۲ تا ۴ گرم است. برای درمان تهوع، گاز معده یا سوء هاضمه روزانه ۲ تا ۴ گرم ریشه تازه (معادل ۰/۲۵ تا ۱ گرم پودر ریشه) یا ۱/۵ تا ۳ میلی لیتر تنتور آن را مصرف کنید. برای پیشگیری از استفراغ، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری)مصرف کنید.

    در این موارد شخص می­ تواند مقدار کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشته و آن را بجود، فورا حالت تهوع برطرف خواهد شد و یا این که چای زنجبیل بنوشد. زنجبیل غیر از آنکه معده را تقویت می­ کند از رشد کرم و انگل نیز در معده و روده جلوگیری می کند.

    این را هم بخوانید: چگوه از زنجبیل تازه در غذا استفاده کنیم

    بیشتر غذاهای چینی و هندی شامل زنجبیل می باشد، که هم طعم خوبی به غذا می­ دهد و هم برای هضم غذا و معده مفید است. زنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن تولید گرما کرده و به این وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می­ سازد. این گیاه برای خانم­ هائی که پریود آنها عقب می­ افتد تجویز شده است.

    لاغری با چای زنجبیل

    زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی و گلو درد می ­باشد. هنگامی که حس کردید دچار سرماخوردگی شده­ اید چند بار چای زنجبیل بنوشید؛ و اگر گلو درد دارید علاوه بر آنکه چای آن را میل می­ نمائید با آن نیز غر غره کنید.

    دستور تهیه چای زنجبیل : یک قاشق چای خوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده تازه  را، در داخل قوری ریخته روی آن آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه آن را روی حرارت ملایم دم کنید و سپس با عسل شیرین کرده میل کنید.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    زنجبیل را حتی برای کمپرس نیز می توان استفاده کرد تا سموم بدن را خارج سازد. برای این منظور ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را با آن آغشته کنید و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند، بیماری آنها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

    چای زنجبیل هر چقدر هم بیشتر بماند و دم بکشد تندتر می­ شود، حتی می­توان چای زنجبیل را بعد از سرد شدن در داخل یخچال گذاشت و خنک کرده و مانند یک نوشابه سرد استفاده نمود.

    اگر از تنتور زنجبیل استفاده می ­کنید 10 قطره آن را در یک لیوان آب گرم ریخته، با عسل شیرین کرده و بنوشید. ضمنا می­ توان زنجبیل خشک شده را از مغازه­ ها خرید و مصرف کرد. برای تهیه شربت زنجبیل یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط کرده و در شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر موقع خواستید مصرف کنید.

    برای درست کردن تنتور زنجبیل می­ توانید از الکل 50 درجه استفاده نمائید. یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت الکل50درجه مخلوط کرده و داخل یک شیشه تیره رنگ بریزید و چهارده روز مرتبا چندین بار در روز تکان دهید. سپس بعد از این مدت، صاف کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

  • عکس های پروفایل رشته ی تجربی
  • منبع: سایت چی نیاز داری

    کپی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    خواص مواد غذایی طریقه مصرف زنجبیل زنجبیل تازه خواص زنجبیل

    ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

    پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

    نظر خود را بنویسید

    chiniazdari[at]gmail.com

    باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

    استفاده از زنجبیل می تواند به صورت تازه، خشک شده، پودر، روغن یا آبمیوه مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل در زمره مفیدترین و پرکاربردترین ادویه ها قرار دارد و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مقوی بسیاری است که برای مغز و بدن انسان مزایای فراوانی را به همراه دارند.

    درست کردن چای زنجبیل آسان است.  1/4 قاشق چای خوری زنجبیل را در یک لیوان بریزید و یک فنجان آب جوش روی آن اضافه کنید.  روی آن را با یک بشقاب کوچک بپوشانید و بگذارید تا قبل از نوشیدن به اندازه کافی خنک شود.  با عسل یا شکر به صورت دلخواه، شیرین کنید.  مقدار مصرف برای کودکان 1/4 فنجان هر دو تا سه ساعت در روز است.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    کمپرس زنجبیل، برای درد مفاصل، پیچ خوردگی عضلانی یا درد های معده مفید است.  چای زنجبیل را درست کنید (برای دستورالعمل شماره 1 را ببینید)، یک لیف یا پارچه پشمی را در آن خیس کنید تا از مواد اشباع شوند سپس آب آنرا بگیرید و در منطقه درد قرار دهید.  با یک حوله روی آن را بپوشانید، سپس یک پد گرم یا بطری آب گرم روی آن قراردهید، سپس با یک حوله دیگر روی آنرا بپوشانید.  برای 20 دقیقه آنرا رها کنید، در صورت نیاز تکرار کنید.

    اگر شما از ژله زیاد استفاده می کنید، ترکیب زنجبیل با ژله لیمو یا پرتقال طعم بینظری را ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد می کنم تجربه کنید.

    آب نبات زنجبیل، یک راه جالب برای کمک به درمان حالت تهوع است، زمانی که با حاملگی یا مسافرت همراه است.  برای ساخت آبنبات گیاهی، شما به 1 فنجان چای زنجبیل آماده (ممکن است بخواهید مقدار زنجبیل را اضافه کنید­، و در صورت تمایل با طعم قوی تر بخورید) و 2/1 فنجان شکر نیاز دارید. آن ها را خوب در یک ماهی تابه عمیق هم بزنید. در گرمای متوسط ​​تا زیاد ، بدون همزدن بیشتر، تا زمانی که مخلوط به 300 درجه فارنهایت برسد، آن ها را بجوشانید.

    بعد از اینکه غلیظ شد آنرا از روی شعله برمی داریم و در یک سینی شیرینی پزی پودر قند می ریزیم سپس مطابق شکل توسط یک وسیله گردی ، حفره های یک اندازه و منظم روی پودر قند ایجاد می کنیم حالا به آرامی شربت زنجبیلی را درون حفره ها می ریزیم تا سرد شود.

    این یک نوشیدنی سرگرم کننده، مخصوصا برای بچه ها است. چای را، همانطور که در دستور شماره 1 نوشته شده است،تهیه کنید فقط دو برابر مقدار گفته شده،  زنجبیل مصرف کنید.  بنابراین نسبت 1/2 قاشق چای خوری زنجبیل به 1 فنجان آب جوش خواهد شد.  مخلوط را برای مدت 5 دقیقه بجوشانید تا کمی مقدار آن را کاهش دهید، سپس برای مدت ده دقیقه قبل از صاف کردن، آنرا کنار بگذارید.  سپس 2 قاشق چای خوری شکر یا عسل را در آن حل کنید(برای طعم و مزه) و سپس کم کم 1/2 فنجان آب گازدار اضافه کنید. بلافاصله بنوشید تا حالت گازدار آنرا حفظ کنید.

    پاشویه زنجبیل بسیار اثر بخش است!  این به گرم شدن و تحریک کل بدن با افزایش گردش خون به ساق پاها و انگشتان کمک می کند. برای افراد مبتلا به بیماری عصبی دیابت، ممکن است این ترکیب بسیار مفید باشد، با این حال، عاقلانه است که ابتدا با مراجعه به پزشک خود شرایط سلامتی خود را بررسی کنید.

    به اندازه 2 بطری آب را به جوش آورده و سپس 2 قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل و یک یا دو قاشق غذاخوری نمک دریا (اختیاری) را به آن اضافه کنید. قبل از اینکه آن را به حوضچه یا جایی که به راحتی پاهایتان را در آن قرار می دهید بریزید، بگذارید کمی خنک شود.  برای اولین پاشویه با زنجبیل، با مقدار کمی از زنجبیل شروع و کم کم مقدار آنرا را بالا ببرد. پاها را برای مدت 10 تا 20 دقیقه در آن غوطه ور کنید.

    روغن ریشه زنجبیل را می توان بر روی مفاصل دردناک، برای کمک به از بین بردن برخی از درد ها در ارتباط با شرایط آرتریتی مالش داد. از دیگر موارد استفاده آن این است که، 2 تا 3 قطره از آن را بر روی یک قطعه پارچه نخی قرار داده و برای چندین ساعت برای از بین بردن درد گوش از آن استفاده کرد.

    برای تهیه روغن، چندین قاشق غذا خوری از زنجبیل در یک ظرف کوچک قرار دهید. روغن زیتون یا روغن بادام شیرین را روی آن اضافه کنید. آن را به خوبی تکان دهید، و اجازه دهید برای چند هفته در محل خنک و تاریک بماند.  روزانه آن را تکان دهید، به طوری که پودر زنجبیل در پایین ظرف ته نشین نشود. بعد از حدود چهار تا شش هفته، روغن را صاف کنید و در یک شیشه ی تمیز خشک با در پوش تنگی قرار دهید.  در صورتی که به درستی نگهداری شود، حدود یک سال ماندگاری خواهد داشت.

     

    در حالی که شما می توانید از روغن ریشه زنجبیل به طور مستقیم استفاده کنید، گاهی اوقات استفاده از آن به شکل مرهم و دارو، راحت تر و کم هزینه تر به نظر می رسد.  برای تهیه ضماد از زنجبیل، از روغن ساخته شده در دستور شماره7 بالا: 100گرم روغن زنجبیل و 15گرم موم (یا 7 برابر روغن نسبت به موم زنبور) را وزن کنید.  آن ها را با هم در یک شیشه ی نسوز، مانند یک شیشه ی مربا ترکیب کنید. آن را با مقداری آب در ماهیتابه قرار دهید.  آب را به آرامی گرم کنید تا زمانی که موم ذوب شود. آن را صاف کنید و در شیشه بریزید. در آن را بسته و سپس آن را در یک کابینت سرد و تاریک نگهداری کنید.

    اگر شما مستعد ابتلا به بیماری های حرکتی در سفر هستید، کپسول زنجبیل بسیار عالی است تا قبل از سفر خود بتوانید آنرا درست کنید.  آن ها همچنین برای زمانی که کمی احساس خستگی می کنند، یا شکم شما احساس ناخوشایندی می کند، مفید هستند. برای درست کردن کپسول زنجبیل، از کپسول های خالی در بازار استفاده کنید و آن ها را با پودر زنجبیل پر کنید.

     طرز تهیه سرکه زنجیل همانند تهیه سرکه مواد دیگر است.سکنجبین زنجبیل برای گرفتگی قفسه سینه و تومورهای متوسط مفید است.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    در حالی که روش های متعددی برای ساخت شربت زنجبیل وجود دارد، در اینجا طرز تهیه شربت مبتنی بر عسل را توضیح می دهیم. ابتدا یک چای بسیار قوی درست کنید (دستورالعمل ها را در شماره 1 این لیست ببینید). چای را دو برابر اندازه ی زنجبیل یا نیمی از مقدار آب درست کنید. سپس، دو تا سه برابر چای ، عسل را اندازه گیری کنید. عسل خام محلی توصیه می شود، اما شما می توانید از هر نوع عسلی که در اختیار دارید استفاده کنید.در حالی که چای هنوز گرم است، به آرامی عسل را به آن اضافه کنید.

    هنگامی که مواد تشکیل دهنده به طور کامل ترکیب شد، آنرا داخل یک شیشه استریل منتقل کنید. برای یک ماه در یخچال نگهداری کنید. دوز مناسب 1 تا 2 قاشق چای خوری برای کودکان بالای یک سال، 1 قاشق غذاخوری برای بزرگسالان تا 5 بار در روز، در صورت نیاز است.

    روغن ماساژ زنجبیل حالت گرم کنندگی دارد و می تواند گردش خون را افزایش دهد و به شما هنگامی که احساس سفتی و خستگی می کنید، به خصوص اگر ناراحتی ناشی از هوای سرد باشد، کمک می کند .برای تهیه روغن ماساژ، چندین قاشق زنجبیل زمینی را در یک کاسه قرار دهید. روی آن را با سرکه بپوشانید و در آن را بگذارید. حدود دو هفته در یک کابینت قرار دهید، هر روز یا هر وقت به یاد می آورید، آن را تکان دهید.

    بعد از این مدت زمان، آن را صاف کنید. روغن را در یک بطری (ترجیحا تیره) نگهداری کنید. برچسبی برای اینکه این فقط برای استفاده خارجی است و در دسترس کودکان قرار ندهید را، نصب کنید. این را روی عضلات گرفته و مناطق درد آرتریت بمالید.

    در نهایت، آخرین راه استفاده از زنجبیل سریع ترین، ساده ترین و مطلوب ترین روش است. فقط یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان یا کاسه کوچکی بریزید، مقدار کمی ( یک پینچ) زنجبیل بر روی آن اضافه کنید، هم بزنید و سپس بخورید!  (به یاد داشته باشید، کودکان تا زمانی که بیش از یک ساله نباشند، نباید عسل مصرف کنند.)

    این مخلوط برای زمانی مناسب است که شما کمی احساس تهوع می کنید، و زیاده روی در غذا خوردن کردید یا احساس می کنید که ممکن است با سردی یا آنفولانزا سر و کار داشته باشید.

  • مدل قاب عکس نمدی پسرانه
  • منبع: سایت چی نیاز داری

    کی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است

    مقالات مرتبط

    لاغری با چای زنجبیل

    چگونه از زنجبیل استفاده کنیم

    استفاده از زنجبیل تازه در غذا و روش پوست کندن + فیلم

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    لاغری با زنجبیل چای زنجبیل طریقه مصرف زنجبیل زنجبیل تازه خواص زنجبیل

    ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

    پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

    نظر خود را بنویسید

    برای درمان کبد چرب چه بخوریمجلوگیری از گرمازدگی در تابستان23 درمان آفتاب سوختگی در منزل5 رقیق کننده طبیعی خون را بشناسیدبرای لاغری از این 9 چربی سوز طبیعی کمک بگیریدچگونه شوره سر را درمان کنیم؟درمان های خانگی برای رفع یبوست 13 روش استفاده از زنجبیل10 خاصیت شگفت انگیز عسل و دارچین16 درمان گلو درد با گیاهان دارویی$(document).ready(function(){$(“.articlelast img.lazy”).lazyload({effect:”fadeIn”});});

    نکته مهم: اگر چه مطالب سایت از منابع معتبر، ترجمه و تولید میشوند اما توصیه های سلامت و تغذیه، جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشند.

    chiniazdari[at]gmail.com

    باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

    زنجبیل را در ایران از زمان‌های قدیم در طب سنتی و در برای پخت  انواع غذا و شیرینی استفاده می‌کرده‌اند. عطر و طعم تند زنجبیل را همه می‌شناسیم، زنجبیل نام ریشه زیرزمینی گیاهی است خودرو، در مناطق گرم و مرطوب از جمله هند، چین، آفریقای شمالی، مکزیک و … این غده‌های زیرزمینی را از زیر خاک خارج می‌کنند، ریشک‌هایش را جدا می‌کنند، به خوبی تمیز می‌کنند و بعد می‌فروشند.

    آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.

    برای درمان شوره دیگر شامپوهای موضعی شیمیایی را لازم ندارید، چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. برای اینکار کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

    یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب صورت و بدن تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجبیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

    مگر کسی هم هست که رشد سریع‌تر برای موهایش نخواهد؟ زنجبیل معمولا به خاطر ترکیب فعال روغن‌های فرّار و آنتی‌اکسیدانی که دارد یکی از مهم‌ترین اجزاء محصولات تجاری مربوط به بهداشت مو است. اگر آن را به همان شکل که در قسمت «ضدشوره» گفتم استفاده کنید، گردش خون را در فولیکول‌های مو سرعت بخشیده و باعث رشد بیشتر می‌شود.

    سرماخوردگی چیز مزخرفی است اما از دست آن ویروس لعنتی هم نمی‌شود فرار کرد. اما می‌شود به زنجبیل پناه برد! زنجبیل منبع اصلی دکونژستان (ماده‌ی ضد احتقان) است. موقع سرماخوردگی لذتی بالاتر از این نیست که با یک فنجان چای داغ زنجبیل زیر پتو بخزید. بهترین کار این است که ترکیبی از زنجبیل خُرد شده با آب داغ، آبلیمو و عسل را به بدن بزنید.

    حساسیت فصلی یا آلرژی دارید؟ می‌دانم چه می‌کشید! اما غصه نخورید: چه به بوی گل حساسیت داشته باشید و چه به موی گربه، زنجبیل جایگزینی طبیعی برای انواع داروهای پزشکی است. ثابت شده است که چند فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد.

    چند پژوهش روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل روی کاهش زوال عقلِ ناشی از افزایش سن که مقدمه‌ای بر آلزایمر است تأثیر دارد. در زنان مسن‌تر هم، آزمایش‌ها نشان از بهبود قابل توجه قدرت حافظه و زمان واکنش داشته‌اند.

    دفعه‌ی بعد که عضله‌تان کشیده شد یا موقع خواب سرتان بد افتاد و گردن‌تان خشک شد چند قطره روغن زنجبیل به آب داخل وان اضافه کنید. حتی می‌توانید کمی خمیر زنجبیل گرم شده را مستقیما به ناحیه‌ی دردناک بمالید. خوردن یک قاشق پودر زنجبیل در روز اول عادت ماهانه هم می‌تواند به کم شدن دردهای شکمی کمک کند.

    یکی دیگر از خواص زنجبیل ضد تهوع بودن آن است. هر نوع حالت تهوع که داشته باشید، تهوع صبحگاهی بارداری، تهوع ناشی از حرکت یا هر نوع دیگری از تهوع، زنجبیل چاره‌ی کار شماست. ثابت شده است که ریشه‌ی زنجبیل، هم شدت و هم دفعات بالا آوردن را کاهش می‌دهد و بهتر از همه اینکه یک ضدتهوع طبیعی است.

    زنجبیل می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی قند خون و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. خاصیت دیگر زنجبیل که اخیرا تحقیقاتی بر روی آن صورت گرفته ضد دیابت بودن آن است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی ۴۱ نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو انجام گرفت، مشاهده شد مصرف ۲ گرم پودر زنجبیل می‌تواند قند ناشتا را تا ۱۲٪ کاهش دهد. همچنین زنجبیل توانست سطح HbA1c را که یکی از علائم قند خون است در بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تا ۱۰٪ کاهش دهد. علاوه بر اینها، کاهش ۲۸ درصدی نسبت ApoB به ApoA و کاهش ۲۳ درصدی در نشانه‌های لیپوپروتئین‌های اکسید شده در اثر مصرف زنجبیل مشاهده شد. هر دوی اینها از عواملی هستند که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

    سوءِ‌هاضمه‌ی مزمن (دیس‌پپسی) از طریق درد و ناراحتی مکرر در قسمت‌های بالایی معده تشخیص داده می‌شود. به‌نظر می‌رسد تأخیر در تخلیه‌ی معده از عوامل اصلی در بروز سوءِهاضمه باشد. پس از خوردن سوپ، زنجبیل توانست زمان تخلیه‌ی معده را از ۱۶ دقیقه به ۱۲ دقیقه برساند. در مطالعه‌ای که بر روی ۲۴ فرد سالم صورت گرفت مشاهده شد مصرف ۱٫۲ گرم پودر زنجبیل قبل از وعده‌ی غذایی می‌تواند سرعت تخلیه‌ی مواد از معده را تا ۵۰٪ افزایش دهد.

    دردهای قاعدگی (دیسمنوره) دردی است که زنان در دوران قاعدگی احساس می‌کنند. یکی از کاربردهای سنتی زنجبیل تسکین دردها از جمله درد قاعدگی است. در یک مطالعه به ۱۵۰ زن در سه روز اول قاعدگی روزانه ۱ گرم پودر زنجبیل داده شد. در نتیجه‌ی این مطالعه مشاهده شد زنجبیل می‌تواند در کاهش درد به اندازه‌ی داروهای مفنامیک اسید و ایبوپروفن موفق عمل کند.

    مقادیر بالای کلسترول بد خون (LDL) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد. غذای مصرفی‌تان تأثیر چشمگیری بر سطح LDL دارد. در یک مطالعه‌ی ۴۵ روزه بر روی ۸۵ نفر که کلسترول بالایی داشتند، مصرف ۳ گرم پودر زنجبیل تأثیر چشمگیری در کاهش بیشتر نشانه‌های کلسترول بالا برجای گذاشت. در یک مطالعه‌ی دیگر که بر روی موش‌های مبتلا به کم‌کاری تیروئید انجام گرفت، عصاره‌ی زنجبیل توانست به اندازه‌ی داروی «آتورواستاتین» در کاهش کلسترول موفق عمل کند. هر دوی این مطالعات نقش زنجبیل در کاهش کلسترول کل و تری گلیسرید خون را به‌خوبی نشان می‌دهند.

    سرطان بیماری جدی‌ای است که در اثر رشد کنترل‌نشده‌ی سلول‌های غیرطبیعی رخ می‌دهد. از عصاره‌ی زنجبیل در برخی مطالعات به‌عنوان درمان جایگزین برای برخی سرطان‌ها استفاده شده است.

    خاصیت ضدسرطان زنجبیل به‌خاطر  جینجرول است که به مقدار فراوان در زنجبیل خام یافت می‌شود.

    در مطالعه‌ای که بر روی ۳۰ نفر صورت گرفت، ۲ گرم از عصاره‌‌ی زنجبیل در روز توانست به‌طور چشمگیری مولکول‌های پیش‌التهابی را در روده‌ی بزرگ کاهش دهد. هرچند مطالعه‌ی بعدی بر روی افرادی که در خطر سرطان روده‌ی بزرگ قرار داشتند، این یافته‌ها را تأیید نکرد. همچنین شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زنجبیل در کاهش سرطان پانکراس، سرطان سینه و سرطان تخمدان مؤثر است. البته برای تأیید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

    استرس‌هاس اکسیداتیو و التهابات مزمن می‌تواند روند پیری را تسریع کند. اینها از عوامل کلیدی در بروز بیماری آلزایمر و کاهش قدرت شناختی وابسته‌‌ به سن هستند. برخی مطالعات صورت‌گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست‌فعال موجود در زنجبیل می‌تواند مانع از واکنش‌های التهابی در مغز شود. همچنین شواهد دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به‌طور مستقیم عملکرد مغز را بهبود دهد. در مطالعه‌ای که بر روی ۶۰ زن میانسال انجام گرفت مشاهده شد که عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند باعث افزایش سرعت عکس‌العمل و تقویت حافظه‌ شود. همچنین مطالعات حیوانی زیادی نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند از کاهش عملکرد مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

    جینجرول یک جزءِ زیست‌فعال موجود در زنجبیل تازه است که می‌تواند خطر بروز عفونت ها را کاهش دهد. در واقع عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند مانع از رشد بسیاری از انواع باکتری‌ها شود. به‌همین دلیل زنجبیل در مبارزه با باکتری‌های دهانی مرتبط با بیماری‌های التهابی لثه، مانند پیوره و التهاب لثه (ژنژیویت) مؤثر است. زنجبیل تازه می‌تواند در برابر ویروس سین‌سیشیال تنفسی که یکی از عوامل شایع عفونت‌های تنفسی است نیز مؤثر باشد.

    مصرف روزانه زنجبیل می‌تواند از شما در مقابل سرما خوردن و آنفولانزا در طول فصل زمستان محافظت کند. این گیاه غنی از روی، کروم و منیزیم است که باعث تحریک گردش خون و کاهش لرز، تعریق بیش از حد و تب می‌شود.لیمو با زنجبیل ترکیب بسیار خوبی است و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن چای زنجبیل و لیمو به صورت روزانه کمک خواهد کرد که در طول هر فصل از سال سالم و شاد بمانید.

    زنجبیل به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. زنجبیل دارای توانایی افزایش حساسیت و گردش خون نیز هست. بنابراین بار بعد که شما برنامه ریزی یک شب عاشقانه در خانه را دارید، فراموش نکنید که زنجبیل را به منو خود اضافه کنید. زنجبیل دارای خواص درمانی بسیاری است، غیر آلرژی‌زا است و به نسخه ویژه نیاز ندارد. با این حال، شما باید مراقب مقدار مصرف روزانه باشید.گیاه‌شناسان توصیه می‌کنند که مصرف روزانه زنجبیل شما نباید بیشتر از ۴ گرم در روز باشد.

    شما به راحتی می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، مصرف موادغذایی خود را کاهش داده و وزن اضافی خود را کاهش دهید. زنجبیل سیری را ترویج می‌دهد، این بدان معنی است که شما نیاز به کالری کمتری احساس می‌کنید. زنجبیل همچنین عامل طبیعی قدرتمندی است که مانع از گرسنگی و اشتهای زیاد می‌شود. زنجبیل به عنوان یک عنصر ضروری برای از دست دادن وزن است به دلیل آن که کم کالری و مولد حرارت است. علاوه بر این، به سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی کمک می‌کند.

    ترکیبات فنلی موجود در زنجبیل به کاهش درد معده، تحریک بزاق و تولید صفرا کمک می کند، در عین حال زنجبیل اثرات مفیدی بر روی آنزیم های تریپسین و لیپاز پانکراس می گذارد. این نشان می دهد که زنجبیل می تواند باعث جلوگیری از یبوست و سرطان کولون شود.

    مطالعات نشان داده که مصرف زنجبیل در بعضی از زنان باردار باعث کاهش تهوع و استفراغ و سرگیجه می شود. اما بعضی از کارشناسان نگران این هستند که مصرف دوز های بالای زنجبیل خطر سقط جنین را افزایش دهد، پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

    زنجبیل سبب تقویت اسپرم در مردان شده و می تواند برای درمان زود انزالی مفید باشد

    افراد مبتلا به IBS کم‌کم خوشحال خواهند شد وقتی متوجه شوند که مصرف زنجبیل بیش‌تر موجب تسکین نشانه‌های ظاهری این بیماری می‌شود. موضوع جالب توجه این است که واقعا مهم نیست که زنجبیل را چگونه مصرف می‌کنید، خواه زنجبیل بیش‌تری در غذاهای‌تان استفاده کنید، و خواه مکمل زنجبیل مصرف کنید یا چای زنجبیل بنوشید، به هر حال زنجبیل اثر آرامش‌بخشی روی سیستم دستگاه گوارش شما خواهد گذاشت.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    در آزمایشی که در نوامبر سال ۲۰۱۱ انجام شد و در ژورنال”مواد غذایی و سم‌شناسی شیمیایی” چاپ شد، تاثیر زنجبیل را بر تورم یاخته‌ای نشان داد. قرار گرفتن سلول‌ها در معرض یک جزء فعال در زنجبیل، تورم را با افزایش ایجاد یک پروتئین بسیار خاص، کاهش داد.

    یکی دیگر از خواص زنجبیل، افزایش میزان بزاق در دهان است. تعدادی موش از طریق تزریق، در طول یک جلسه‌ی آزمایشی زنجبیل دریافت کردند. ترشح بزاق با این روش درمانی در عرض هفت دقیقه افزایش یافته بود. بیش‌تر شدن ترشح بزاق شیوع مشکلات دندان را کاهش می‌دهد.

    در یک تحقیق که برای مطالعهی خواص زنجبیل انجام شد ابتدا سمی توسط حیوانات آزمایشگاهی برای آسیب رساندن به کبد دریافت شد. موش‌هایی که این گیاه را دریافت کرده بودند، دچار آسیب نشدند در حالی که در گروه کنترل که این گیاه دارویی را دریافت نکرده بودند، آسیب مشاهده شد. زنجبیل برای این حیوانات موثر بود و کمک کرد آسیب نبینند حتی زمانی که دوز بالایی از سم به آنها داده شده بود.

    پژوهشی که در ژوئن ۲۰۱۱ توسط ژورنال “علوم باروری” انجام شد، اثر زنجفیل را در رحم جوندگان ماده ارزیابی کرد. این جوندگان انقباضات بیش‌تری داشتند در مقایسه با جوندگانی که زنجفیل دریافت نکردند. انقباضات بیش‌تر رحمی می‌تواند به تولد سالم منجر شود.

    زنجبیل می‌تواند کمکی باشد برای کسانی که دستگاه گوارش ضعیف دارند و می‌خواهند یک سیستم هضم بسیار قوی برای هضم وعده غذایی که می‌خورند، داشته باشند. هضم نادرست مواد غذایی باعث می‌شود که آنها در دستگاه گوارش تخمیر شوند، و ممکن است به اضافه وزن منجر شوند.

    خستگی عضلات بعد از تمرین با وزنه به گونه‌ای است که زنجبیل می‌تواند بهترین درمان برای آن باشد. این بدان معنا است که عضلات‌تان زودتر بهبود می‌یابند و شما را قادر می‌سازند که در روزهایی که تمرین ندارید، تمرینات کاردیو انجام بدهید. این نشان می‌دهد که شما به احتمال زیاد در روزهای بعد از یک تمرین سنگین، به جای این‌ که بی‌حال و خسته باشید، به طور قابل‌ توجهی فعال‌تر خواهید بود. همان‌طور که شبانه‌روز کالری‌ها را می‌سوزانید، افزایش توده‌ی لخم بدن به طور معمول با از دست دادن طبیعی وزن برابر است.

    یکی دیگر از خواص زنجبیل، کمک به جذب مواد مغذی توسط بدن است. هنگامی که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، مصرف مواد مغذی بسیار مهم است. مصرف زنجبیل بیش‌تر به این معنی است که شما به سادگی می‌توانید مواد مغذی مورد نیازتان را جذب کنید، و با سرعت بیش‌تر و همان مقدار تلاش، به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

    خواص زنجبیل نشان می‌دهند که این ریشه‌ی خوراکی می‌تواند به کاهش التهاب اختلالات ایجاد شده و بیماری‌ها کمک کند. زنجبیل حتی دارای خواص تسکین درد است، و این می‌تواند خبر خوشی باشد برای کسانی که هیچ میلی به مصرف مداوم مسکن جهت تسکین درد ندارند.

    اگر شما مبتلا به آسم هستید، احتمالا برای پیدا کردن چیزی که بتواند راه‌های تنفسی‌تان را باز کند و شامل مصرف داروهای استروئیدی نباشد، وب را زیر و رو کرده‌اید. این روش ممکن است مشکل آسم‌تان را به خودی خود و کاملا حل نکند، اما می‌توانید آن را به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع طبیعی استفاده کنید.

    این ریشه‌ی خوراکی به شما انرژی بیش‌تری خواهد داد، و کمک‌تان خواهد کرد که هر گونه احساس رخوت یا خستگی در شما از بین برود. اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، مصرف نوشیدنی زنجبیل برای‌تان عالی است چرا که آن گرمایی را که می‌خواهید به شما خواهد داد، همان گرمایی که از درون‌تان آغاز می‌شود و به بیرون تراوش می‌کند. این تاثیر، ناشی از این واقعیت است که زنجبیل منافذتان را باز می‌کند و باعث می‌شود گردش خون‌تان به طور کلی بهبود بیابد.

  • عکس توله سگ هاسکی سفید
  • زنجبیل همیشه به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری حرکت (بیماری سفر) استفاده شده‌ است چرا که به رفع حالت تهوع کمک می‌کند. قدرتمندترین حالت این درمان زمانی است که به عنوان یک مانع در مقابل بیماری حرکت برای سفر آبی استفاده می‌شود.

    این گیاه می‌تواند مانع از بازگشت اسید به مری شود و به این ترتیب مانع بروز سوزش سر دل می‌شود. اسید اضافی که منجر به این حالت می‌شود را می‌توان با خواص زنجبیل خنثی کرد. جنبه‌ی خوب ماجرا این حقیقت است که زنجبیل بسیار کارآمدتر از داروهایی است که بدون نسخه‌ی پزشک فروخته می‌شوند. این ریشه‌ی خوراکی حتی از داروهایی که به نسخه‌ی پزشک نیاز دارند نیز موثرتر است. از دیگر خواص زنجبیل این است که مصرف آن هیچ گونه عوارضی ندارد.

    وجود گاز می‌تواند در زمان نامناسب موجب شرمساری شخص شود. همیشه محصولات از بین برنده‌ی گاز معده به میزان فراوان در بازار وجود دارند. اگر شما به دنبال یک روش طبیعی‌تر برای مقابله با آن هستید بهتر است خرید زنجبیل و استفاده‌ی بیش‌تر از آن را آغاز کنید. تهیه‌ی چای زنجبیل و نوشیدن آن به اندازه‌ی کافی ساده است، و شما می‌توانید قبل از خواب آن را بنوشید و اجازه دهید که در هنگام این‌که خواب هستید، کار خودش را بکند. این کار به تمیز شدن دستگاه گوارش‌تان کمک خواهد کرد.

    اگر شما به دنبال تسکین سینوس هستید و هیچ تمایلی به مصرف داروهایی که بدون نسخه‌ی پزشک فروخته می‌شوند، ندارید، به زنجفیل روی بیاورید. ثابت شده‌است که یکی از مولفه‌های فعال در زنجبیل تاثیر شگفت‌انگیزی روی سینوس‌ها دارد، به تسهیل پاکسازی آنها کمک می‌کند و مانع گرفتگی آنها می‌شود. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که چای زنجبیل آماده کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

    بر خلاف دیگر مواد غذایی مانند سیر، زنجبیل می‌تواند به تازه نگه داشتن نفس‌تان کمک کند. اگر زنجفیل را در پایان غذا مصرف کنید، می‌تواند باعث شود که در محیط دهان‌تان احساس پاکی داشته باشید. این ریشه‌ی خوراکی دهان‌تان را پاک‌سازی می‌کند به گونه‌ای که نفس‌تان تازه خواهد شد. این یک روش فوق‌العاده است برای این‌که مواد زائد دهان‌تان از بین بروند و مزه‌ی بدی که در دهان‌تان حس می‌کنید (مانند عطر و طعم تند قهوه که پس از نوشیدن قهوه در دهان‌تان باقی می‌ماند) خنثی شود.

    امید است که این هرگز یک موضوع نگران‌کننده در مورد خودتان نباشد، اما باز هم مهم است که این نکته را درک کنیم، چرا که اگر جنگ اتفاق بیفتد، به دردمان خواهد خورد. به کسانی که نزدیک منطقه‌ی فوکوشیما، محل رخ دادن آن فاجعه، زندگی می‌کنند، توصیه‌ی اکید شده‌ است که مصرف زنجبیل خود را افزایش بدهند. اگر برای شما هم ضروری است که از خواص کلی زنجبیل سود ببرید، به دوز روزانه‌ی زنجبیل نیاز خواهید داشت. به این ترتیب این ماده همیشه در بدن‌تان خواهد بود و از شما محافظت خواهد کرد.

    زنجبیل به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کمک به گوارش به شمار می‌رود. مصرف زنجبیل کیسه‌ی صفرا را به ترشح صفرا تحریک می‌کند، و از این طریق، باعث بهبود فرایند گوارش می‌شود. این کار به جذب و ترکیب مواد مغذی موجود در غذاهای مصرفی‌مان کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، زنجبیل هم‌چنین باعث تسکین گرفتگی معده، اسهال و نفخ ناشی از گاستریت یا ورم معده می‌شود. می‌توانید برای کمک به فرایند گوارش، زنجبیل را به صورت دمنوش (چای) یا به شکل مکمل دارویی مصرف کنید.

    شیمی‌درمانی بخشی از فرایند درمانی سرطان است که بعد از انجام عمل جراحی، جهت از بین بردن سلول‌های سرطانی توصیه می‌شود، تا احتمال بازگشت این بیماری به حداقل برسد. مکمل‌های ریشه‌ی زنجبیل در کاهش حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی، به سایر داروهای ضد استفراغ کمک می‌کند. به گفته‌ی دکتر جولی رایان، پژوهشگر ارشد شرکت‌کننده در نشست انجمن آمریکایی انکولوژی بالینی، فلوریدا، بیش از ۷۰ درصد بیماران سرطانی که در معرض اشعه‌های شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، دچار استفراغ و حالت تهوع می‌شوند. مصرف مکمل ریشه‌ی زنجبیل یا آب زنجبیل قبل از انجام شیمی‌درمانی علائم تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد، زیرا ریشه‌ی زنجبیل برای بدن دارای خواص ضد التهابی است. هم‌چنین، پژوهشگران دریافتند زنجبیل برای درمان احساس تهوع مرتبط با بیماری حرکت، دریازدگی و غیره نیز موثر است.

    خواص دارویی موجود در زنجبیل به کاهش التهاب ناشی از بیماری‌های استخوانی نظیر پوکی استخوان کمک می‌کنند. طبق نتایج مطالعات، زنجبیل می‌تواند سطح انرژی افراد مبتلا به چنین بیماری‌هایی را افزایش دهد. با مصرف نوشیدنی تخمیری زنجبیل تحرک مفاصل افزایش می‌یابد، هم‌زمان باعث آرامش‌تان می‌شود. زنجبیل به بهبود انعطاف‌پذیری بدن و هم‌چنین خلق‌وخو کمک می‌کند. مدت زمانی که زنجبیل نیاز دارد تا این تاثیرات را بر بدن‌تان بگذارد، به سطح شدت بیماری استخوانی‌تان بستگی دارد.

    طبق دستورات طب چینی، نوشیدنی تخمیری زنجبیل در تقویت قلب بسیار موثر است. با نوشیدن مرتب نوشیدنی زنجبیل، سطوح کلسترول پایین می‌آیند، و هم‌چنین از ایجاد لخته‌های خونی در داخل بدن پیشگیری می‌شود. این اثر نقش مهمی در پیشگیری از ایجاد شرایطی نظیر سکته‌ی مغزی ایفا می‌کند. جهت محافظت از قلب، مصرف این نوشیدنی تخمیری بسیار خوشمزه را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    نوشیدنی زنجبیل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که ممکن است در اثر واکنش‌های متابولیک (سوخت و سازی) داخل بدن‌تان ایجاد شوند. این اثر زنجبیل، باعث محافظت از بافت‌های بدن در برابر آسیب‌ها می‌شود. هم‌چنین، سلول‌های بدن نیز ممکن است توسط رادیکال‌های آزاد آسیب ببینند، زیرا دیواره‌های این سلول‌ها شکننده‌ و ضعیف هستند. این آسیب ممکن است به جهش سلولی منجر شود. سلول‌های جهش یافته باعث ایجاد مشکلاتی نظیر روماتیسم، آرتروز، و آب مروارید می‌شوند.

    تاثیر حرارتی زنجبیل باعث می‌شود بدن گرم بماند و از بدن در برابر سرما محافظت می‌کند. پژوهشگران دریافته‌اند خواص زنجبیل برای گرمازایی را با بررسی توانایی آن در اتساع عروق خونی ثابت کرده‌اند. این اثر زنجبیل می‌تواند از بدن در برابر هیپوترمی و سایر وضعیت‌های پزشکی ناشی از هوای سرد محافظت کند. کارکردهای بیولوژیک بدن نیز با افزایش جریان خون حاصل از اتساع عروق خونی بهبود می‌یابند.

    افراد مبتلا به مشکلات کلیوی می‌توانند به مقدار قابل توجهی از فواید مصرف مرتب نوشیدنی تخمیری زنجبیل بهره ببرند. مصرف زنجبیل یکی از درمان‌های شناخته شده برای از بین بردن سنگ‌های کلیه به شمار می‌رود. جهت اجتناب از انجام عمل جراحی برای درمان این مشکل، به طور مرتب نوشیدنی زنجبیل بنوشید تا سنگ‌های کلیه‌تان به طور طبیعی از بین بروند.

    مسمومیت غذایی می‌تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سمی یا به دلیل خوردن غذاهای آلوده و مانده ایجاد می‌شود. چنان‌چه مسمومیت به موقع درمان نشود، می‌تواند پیامدهای خطرناک و ناخوشایندی داشته باشد. روغن زنجبیل یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌تواند مسمومیت ناشی از غذاهای آلوده را به سرعت از بین ببرد.

    مصرف روغن زنجبیل می‌تواند در درمان دیسانتری باکتریایی و انواع مختلف عفونت‌های روده موثر باشد.

    بیضه‌ها اندام بسیار مهم و حساسی برای مردان هستند، و التهاب این ناحیه می‌تواند باعث ایجاد درد غیر قابل تحملی شود. به گفته‌ی پژوهشگران، استفاده از روغن زنجبیل بر روی التهاب می‌تواند به اندازه‌ی قابل توجهی باعث کاهش درد آن شود.

    روغن معطر زنجبیل در کاهش سلولیت و علائم رگ‌های واریسی موثر است. با وجود این، در صورتی که دارای پوست بسیار حساسی هستید، باید آن را در ترکیب با سایر روغن‌های معطر از قبیل روغن سرو یا رزماری استفاده کنید.

    مالیدن آب زنجبیل تازه به سوختگی‌ها، از طریق بازیابی پوست به حالت طبیعی، می‌تواند به تسکین سوزش و ترمیم زخم‌های سوختگی کمک می‌کند. هم‌چنین می‌توانید جهت از بین رفتن جای سوختگی، روزی دو تا سه بار به مدت ۶ تا ۱۲ هفته، تکه‌های زنجبیل تازه را روی پوست‌تان بمالید. در هر بار انجام این کار حتما از تکه‌ی تازه‌ای از زنجبیل استفاده کنید.

    محتویات موجود در روغن‌های معطر زنجبیل، علاوه بر این‌که قادر هستند از قرار گرفتن پوست در معرض قارچ پیشگیری کنند، می‌تواند ایجاد و گسترش قارچ‌ها را نیز مهار کنند. چنانچه قارچی در بدن وجود داشته باشد، روغن‌های معطر زنجبیل در برابرشان واکنش نشان خواهند داد. روغن زنجبیل قرمز دارای اثر ضد قارچی است، زیرا حاوی جینجرول، شوگاول، زینجیبرین، اوژنول، و مونوترپن است. فنول یا اسید کربولیک نیز می‌تواند دیواره‌ی سلول‌های قارچ‌ها را مسدود کند. ترکیبات مشتق شده از فنول از طریق فرایند جذب سطحی به همراه پیوند هیدروژنی با سلول‌های قارچ مقابله می‌کنند. فنول و پروتئین، در سطوح پایین، به یکدیگر پیوند می‌خورند و یک پروتئین – فنول پیچیده تشکیل می‌دهند. این پروتئین – فنول پیچیده دارای پیوندهای ضعیفی است و فورا تجزیه می‌شود. آن‌گاه، فنول به سلول‌های قارچ نفوذ می‌کند و باعث ته‌نشینی و واسرشتن پروتئین می‌شود. ترکیبات مونوترپن (آلفا-پینن، بتا-پینن، و آلفا-ترپینن) در کارکرد غشاء سلولی قارچ‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. ریزوم‌ها زنجبیل نیز حاوی ترکیبات ضد میکروبی فنول، فلاونوئید، و روغن‌های معطر هستند که می‌توانند رشد میکروب‌ها را مهار کنند.

    یکی از بزرگ‌ترین عوامل دیابت نوع ۲ سبک زندگی و مواد غذایی ناسالم است. انتخاب زنجبیل و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر آنتی‌اکسیدانی مثبتی بر روی دیابت نوع ۲ داشته باشد.

    تهیه چای زنجبیل هم بسیارساده است اما آشنایی با اصول آن می تواند بسیار موثر باشد چرا که برخی از افراد بدون آگاهی از چگونگی تهیه آن از پودر زنجبیل در چای آماده استفاده می کنند. به این دلیل که ذرات زنجبیل غیر قابل حل در آب است، نه تنها ظاهر بدی به نوشیدنی شما می دهد، بلکه طعم آن را نیز نامطبوع می کند درحالی که با اندکی دقت می توان نوشیدنی بسیار گوارای زمستانی با استفاده از زنجبیل، تهیه کرد. 

    مواد لازم : آب 4 فنجان، ریشه تازه زنجبیل 5 سانتی متر، عسل و لیمو در صورت تمایلطرز تهیه: پوست زنجبیل را کنده ( بهتر است بتراشید) و سپس آن را به شکل ورقه های بسیار نازک برش دهید، آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب ورقه های زنجبیل را به آن اضافه کنید. در آن را بپوشانید، آن را کم کرده و اجازه بدهید 15 تا 20دقیقه بماند، سپس چای حاصله را صاف کنید برای طعم بهتر می توانید به آن عسل و لیموترش هم اضافه کنید. البته بهتر است این نکته را یاد آور شویم که اگر این چای را برای خواص درمانی آن در زمینه سرماخوردگی و آنفولانزا می نوشید، انواع شیرین آن توصیه نمی شود. 

    در برخی از منابع به مزه تند زنجبیل اشاره شده و استفاده توام زنجبیل با برگ نعناع به شکل میکس شده در تهیه چای را به عنوان راهکاری برای حذف این تندی برشمرده اند. البته با افزودن آب بیشتر نیز می توان از تندی آن کاست.

    در بخش قبل طرز تهیه چای زنجبیل ساده توضیح داده شد، که می شد به شکل های مختلف دمنوش را تهیه نمود، اما در اینجا یک روش دیگر آماده کردن چای زنجبیل معرفی می گردد که در آن از شیر استفاده می شود.

    مواد لازم: زنجبیل تازه برش زده شده ۸۵ گرم، آب یک فنجان، شیر ۲ فنجانطرز تهیه: آب را بجوشانید، سپس تکه های برش داده شده زنجبیل را به آن اضافه کنید. ۱۰ دقیقه منظر بمانید با تکه های زنجبیل در آب بجوشانید. ظرف را از روی اجاق برداشته و ۲ فنجان شیر به آن اضافه کنید. سپس مجددا ظرف را روی اجاق بگذارید و به مدت ۵ دقیقه با شعله ملایم آن را حرارت دهید. چای زنجبیل و شیر آماده است.

    چای زنجبیل و شیر برای آرام کردن معده بسیار مفید است.

    در بخش قبل چای زنجبیل به شکل گرم تهیه شده و معمولا به همان صورت هم مصرف می شد اما در این روش تهیه چای زنجبیل که در اینجا توضیح داده شده، پس از تهیه چای، چند تکه یخ هم به آن اضافه نموده و به صورت یک نوشیدنی خنک مصرف می گردد.

     مواد لازم: زنجبیل تازه رنده شده ۲ قاشق غذاخوری، آب حدود ۹۴۰ میلی لیتر (کمی کمتر از یک لیتر)، لیمو ۱ عدد به صورت آبلیمو، تکه های یخ و شیرین کننده (در صورت تمایل)

    طرز تهیه: زنجبیل تازه را شسته و پوست آن را بکنید سپس آن را رنده کنید. حال زنجبیل رنده شده را به همراه حدود ۱ لیتر آب درون یک قابلمه ریخته و حرارت دهید و اینکه آب به جوش آید. یک عدد لیمو را آب گرفته و آن را به محتوای قابلمه اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا در تمام قابلمه پخش گردد. حال محتوای قابلمه را با عبور از صافی درون یک لیوان بریزید و چند تکه یخ هم به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از کمی شیرین کننده هم استفاده کنید.

    یک پیمانه (250 میلی لیتر) آب را به جوش آورید. سپس یک تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه بجوشد. بعد زیر حرارت را خاموش کرده و یک قاشق غذاخوری چای سبز به آن اضافه کنید. بعد به مدت 10 دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش بگذارید تا دم بکشد.

    چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار برای کاهش وزن فوق العاده است.

    مخلوط چای سبز با ریشه زنجبیل یک راه عالی برای ارتقای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام در زمانی کوتاه است.

    یک فنجان 250 میلی لیتر) آب را گرم کرده و قبل از اینکه به جوش آید، یک تکه ریشه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب روی حرارت کم به مدت چند دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت برداشته وقتی کمی ولرم شد آب یک دوم لیموترش را به آن اضافه کنید. دمنوش را خوب به هم بزنید و مقداری عسل (در صورت دلخواه) به آن اضافه کنید.  وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در آب لیموترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی تقویت می کند. با استفاده از این چای علاوه بر سم زدایی و حذف مایعات اضافی بدن، به جنگ چربی های اضافی شکم تان خواهیدرفت.

    آب 4 عدد گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. این نوشیدنی لاغرکننده را با معده خالی در هنگام صبح مصرف کنید.

    گریپ فروت یک میوه کم کالری است که اثرات بسیار عالی در کاهش وزن دارد.

    مغز یا همان گوشت ریزوم زنجبیل زرد، سفید یا قرمز رنگ است. این گیاه عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که به سلامتی‌تان خدمت زیادی می‌کند. در واقع سال‌ها در طب سنتی از ریزوم زنجبیل به عنوان دارو و برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده شده است.

    نه واقعاً، ولی ممکن است برای زیباتر کردن غذای خود بخواهید این کار را انجام بدهید. من دوست دارم پوست زنجبیل را با لبه یک قاشق جدا کنم. پوست زنجبیل تازه آن‌قدر نازک است که شما اصلاً نیازی به جدا کردن آن ندارید. زنجبیل‌های کهنه‌تر، نظیر آن‌هایی که معمولاً در بقالی‌ها پیدا می‌کنید، پوست محکم‌تری شبیه کاغذ دارند که شاید بخواهید آن را جدا کنید. اگر زنجبیل را برای مدتی آویزان کنید یک مقدار چروک می‌خورد که به‌راحتی پوست آن با قاشق جدا نمی‌شود. شما برای پوست کندن آن به یک چاقوی میوه‌خوری نیاز خواهید داشت.مواد لازم :  یک تکه ریشه زنجبیل تازه و سفتروش کار : کندن پوست زنجبیل با قاشق یک تکه ریشه زنجبیل را محکم در یک دست و قسمت گودی قاشق را محکم در دست دیگر نگه‌ دارید. (دقت داشته باشید که شما می‌توانید یک تکه زنجبیل را جدا کرده و فقط پوست آن قسمت را جدا کنید) لبه یک قاشق را روی پوست زنجبیل بکشید تا پوست آن را جدا کنید. کار پوست کندن زنجبیل را تا آنجا که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ادامه دهید. (زنجبیل اگر با پوست نگه‌داری شود، مدت بیشتری تازه خواهد ماند.

    زنجبیل بافتی کاملاً رشته‌ای دارد. این رشته‌ها در راستای ریشه زنجبیل و تکه‌های آن است. قسمت پوست‌کنده شده آن را از سرتاسر بافت رشته‌ای قطعه‌قطعه کنید تا دوایری سکه مانند به دست بیاید.

    اگر دستور تهیه شما به زنجبیل خردشده یا ریز شده نیاز دارد، زنجبیل‌های چوب‌کبریتی را که در قسمت قبلی آماده کرده بودید به‌صورت عرضی برش دهید.

    راحت‌ترین راه رنده کردن زنجبیل این است که یک تکه از آن را در پلاستیک پیچیده و در فریزر قرار دهید و زمانی که به زنجبیل رنده شده نیاز داشتید آن را از فریزر خارج کنید و پوست آن قسمتی را که می‌خواهید بتراشید (درصورتی‌که می‌خواهید، این کار واقعاً لازم نیست) و با رنده ریز زنجبیل را رنده کنید. همان‌گونه که در موقع قطعه‌قطعه کردن زنجبیل انجام دادیم، آن را به‌صورت عرضی و از سرتاسر بافت رشته‌ای رنده کنید.

    برای نگهداری این گیاه دوست داشتنی میتوانیم آن را به صورت خشک یا فریز کرده در بیاوریم.

    برای فریز کردن زنجبیل و بهره بردن از آن در فصولی که در دسترس نیست، زنجبیل تازه رh داخل کیسه ی نایلکس بگذارید و بعد از خالی کردن هوای کیسه آن را گره بزنید و در فریزر نگهداری کنید. به این ترتیب زنجبیل چند ماه تازه میماند و میتوانید هر بار هنگام مصرف یک تکه از آن رو ببرید، پوست بگیرید و رنده کنید. با این روش میتوانید زنجفیل تازه برای تهیه چایی زنجبیل هم همیشه داشته باشید.

    روش دیگر نگهداری زنجبیل خشک کردن آن و تهیه پودر زنجبیل هست. پودر زنجبیل کاربرد فراوانی دارد و در بسیاری از دستورات آشپزی و شیرینی پزی و… پودر زنجبیل به کار برده میشود. برای تهیه این پودر پرخاصیت و معطر ابتدا زنجبیل را پوست میگیریم و آن را حلقه میکنیم. هر چه حلقه ها نازک تر باشد زنجبیل زودتر خشک میشود. ورقه های زنجبیل را داخل سینی بزرگی پهن کنید و در آفتاب قرار بدهید. بستگی به شرایط اب و هوایی هر منطقه متغیر هست. دقت کنید خیلی نباید خشک و چوبی بشوند. میتوانید مقداری از زنجبیل های خشک شده را به همین صورت نگهداری کنید و برای تهیه ی چای زنجبیل استفاده کنید.(به جای ورقه های زنجبیل تازه) زنجبیل های خشک شده را آسیاب کنید و در ظرف در دار و در جای خشک نگهداری کنید. اگر به مقدار زیاد زنجبیل را پودر میکنید بهتر است میزان مصرفی را در ظرف در دار و داخل کابینت بگذارید و بقیه آن را بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید تا عطر و تازگی حفظ بشود.

    از جمله موارد مصرفی پودر زنجبیل به غیر از مصارف آشپزی میتوان به موارد زیر اشاره کنیم:

    نکته ی مهم: هرگز این پودر زنجبیل خانگی را با پودر زنجبیل بازاری مقایسه نکنید. فوق العاده از لحاظ عطر و طعم و کیفیت فرق دارند.

    عسل و زنجبیل بعنوان ترکیبی نیروبخش و مفید در سرتاسر جهان شناخته شده است. در ذیل توضیحات بیشتری درباره خواص زنجبیل و عسل ارائه خواهیم داد. خود زنجبیل به تنهایی فواید زیادی دارد اما وقتی با عسل ترکیب شود فواید بسیار بیشتری برای انسان دارد. در حال حاضر گیاهان طبیعی بعنوان موثرترین روش درمان برخی بیماری ها بصورت طبیعی مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از گیاهانی که در حال حاضر عموما برای درمان و شفا مورد استفاده قرار میگیرد زنجبیل است. زنجبیل بدلیل خواص درمانی مشابه‌ با هِل و زردچوبه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. این خواص همچنین دلیل این هستند که زنجبیل قابل خوردن با غذا و نوشیدنی ها و حتی بعنوان دارو است. از خیلی وقت پیش، زنجبیل مورد بررسی اساسی پزشکی قرار گرفته است. از آنجایی که سرشار از مواد شیمیایی است. مزایای درمانی آن به خوبی شناخته شده است. خواص اصلی آن آنتی اکسیدانی و ضد قارچ هستند که ثابت میکنند زنجبیل بعنوان دارویی طبیعی میتواند زندگی انسان را سرشار از شادابی کند. از آنجایی که زنجبیل بعنوان گیاهی چند کارآمدی شناخته شده، بسیاری از محققان سعی کرده اند فواید آن در صورت ترکیب با مواد پر خاصیت دیگر همچون عسل را ثابت کنند.

    آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود. زنجبیل به عنوان گیاه چند کار آمد در جهان شناخته شده است، در حالی که عسل یا Apis mellifera (عسل زنبور اروپایی) به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده مفید است. در ادامه، مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند. مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل بخاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است که در عسل هم تولید می شود. هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را بوجود می آورد که به طور بالقوه برای درمان مشکلات دندان مفید است. این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین زنجبیل و عسل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد. همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو مفید است.

    زنجبیل حاوی صمغی چرب در ریشه خود میباشد که این صمغ چرب آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل میکند. خود عسل نیز آنتی بیوتیک هایی دارد که در واقع منجر به درمان التهاب میشوند. به احتمال زیاد ترکیب عسل با زنجبیل قابلیت بسیار بالایی در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد. بعضی از مطالعات نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تأثیر قرار بدهد. قرمزی زنجبیل و عسل خام نیز به عنوان درمان موثر برای التهاب مزمن استفاده می شود. این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب زنجبیل و عسل، بهبود یافتند. روغن زنجبیل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم ها و همچنین مشکلات مفصلی شناخته شده است. به همین دلیل ترکیب زنجبیل و عسل نیز برای درمان فعالیت های التهابی که در بالا ذکر شد بسیار مفید است.

    از طریق فواید زنجبیل و عسل کشف شد که برای مقابله با مشکلات قاعدگی نیز مفید است. ترکیبات زنجبیل می تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی های دردناک کمک کند. پژوهشی هم همین موضوع را بررسی کرده و ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند باعث کاهش و حتی جلوگیری از علائم قاعدگی دردناک شود.

    میگرن مشکلی جدی نیست. اما در زمان های باستان، مردم همیشه از گیاهان طبیعی برای درمان میگرن استفاده می کردند. میگرن می تواند توسط داروهای طبیعی مانند زنجبیل درمان شود. در حالي كه مطالعات اخیر نيز نشان داد كه ترکیب زنجبيل و عسل مي تواند اثرات زيادي بر روی سر داشته باشد. نه تنها میگرن را درمان می کند، بلکه برای مغز نیز مفید است. حتی کسانی که همیشه از میگرن رنج می بردند، مشکل شان زمانی که شروع به مصرف منظم زنجبیل و عسل کردند، برطرف شد.

    سکته مغزی یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری ها در سراسر جهان است. بسیاری از محققان پزشکی در تلاش اند تا داروهای موثری برای درمان این مشکل جدی خون را پیدا کنند. یکی از تحقیقات ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند. به علت قابلیت ضد انعقاد خون در زنجبیل و عسل است که این ترکیب می تواند این بیماری خطرناک را درمان کند. هنگامی که آن ها با هم مخلوط شوند، فواید مهمی برای جلوگیری از بیماری مانند سکته مغزی بوجود می آورند.

    اثر ترکیب زنجبیل و عسل می تواند سلامت انسان را بهبود بخشد. مخلوط زنجبیل و عسل می تواند سرفه، گلودرد و سوزش و درد دهان و حتی سرماخوردگی را درمان کند. خوردن زنجبیل و عسل بصورت مخلوط بدن را از سرماخوردگی پاک می سازد و در درمان مشکلات تنفسی موثر است.

    ترکیب زنجبیل و عسل نه تنها خوشمزه است بلکه به عنوان نوشیدنی روزانه مصرف می شود. همچنین برای سلامتی به ویژه در تقویت سیستم ایمنی مفید است. ترکیب عسل و زنجبیل می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش دهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

    با بحث درباره سیستم ایمنی به بیماری ای بسیار جدی رسیدیم، که نامش سرطان است. در حال حاضر محققانی هستند که میگویند زنجبیل میتواند از پیشرفت فعالیت سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. عسل-زنجبیل ترکیبی قدرتمند و ضد سرطان است که در مقابل رشد سلول های سرطانی مبارزه میکند. خوردن عسل و زنجبیل حقیقتا جلوی ریشه اصلی فعالیت سرطان در بدن را میگیرد. بعنوان راه طبیعی درمان سرطان توصیه میشود. همچنین تحقیقاتی مشخص کرد که ترکیب عسل و زنجبیل نه تنها در حال جلوگیری از سرطان است بلکه بدن را در مقابل عوارض شیمی درمانی نیز مقاوم میسازد. به همین صورت عسل و زنجبیل برای درمان سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات نیز موثر است.

    یکی دیگر از مزایای ترکیب زنجبیل و عسل این است که می تواند از دیابت جلوگیری و آن را درمان کند. می تواند حساسیت انسولین را افزایش دهد. همچنین قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را نیز داراست. همچنین نتایج پژوهشی نشان داد که ترکیب زنجبیل و عسل برای کنترل قند خون بسیار موثر است زیرا باعث افزایش جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای می شود. پس مصرف ترکیب زنجبیل و عسل باعث جلوگیری از دیابت و کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.

    مخلوط زنجبیل و عسل داروی آسم هم هست. فواید سلامتی عسل و زنجبیل خواص زیادی برای درمان آسم دارد. خس خس را نیز درمان می کند. عملکرد این ترکیب در درمان مشکلات تنفسی نشان دهنده مزایای بالقوه آن در درمان آسم است.

    ترکیب زنجبیل و عسل می تواند آنزیم هایی که در اطراف عضلات راه هوایی قرار می گیرند را مهار کند و همچنین آنزیم های دیگری را فعال می کند که برای شل کردن آنها کارآمدند.

    ترکیب زنجبیل و عسل به طور گسترده ای غنی از ویتامین های سالم و دیگر اجزای مفید شناخته شده است که برای سلامت انسان مفید هستند. در مقابل، اگر بیش از حد از آن مصرف کنید، اثرات آن کمی غیر دوستانه خواهد بود زیرا ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند مشکل گاز معده، درد معده، درد در دهان و همچنین گلو داشته باشد و همچنین باعث تحریک دهان بویژه زبان می شود.

    چای زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مفید می باشد.

    حتما بخوانید: راهکاری های لاغری با دارچین و زنجبیل

    ترکیب زنجبیل و لیمو برای افزایش انرژی، تقویت ایمنی بدن، کاهش وزن، افزایش چربی سوزی و متابولیسم، درمان دیابت و کاهش درد مفید می باشد.

    ترکیب زنجبیل و زردچوبه برای درمان سرطان، کاهش التهاب و درمان مشکلات گوارشی و معده درد مفید می باشد.

    دمنوش زنجبیل و نعنا برای درمان سریع سرماخوردگی و سرفه، درمان تهوع و استفراغ و هضم غذا مفید می باشد.

    زنجبیل به علت خاصیت گرم کنندگی که دارد  برای افزایش گردش خون پوست سر  و در نتیجه تقویت  رشد مو مفید است. زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان gingerol، است که  برای پوست و مو خوب است سرشار از مواد معدنی، است و مو را درخشان میکند. زنجبیل درمان مفید برای شوره سر و خارش پوست سر است.  خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده طبیعی  آن به  سالم  و تمیز نگه داشتن پوست سر کمک میکند

    مواد لازم: 1 قاشق غذا خوری زنجبیل  ریز رنده شده و 1 قاشق غذا خوری روغن بادام و یا روغن کنجد

    طرز تهیه: هر دو را با هم ترکیب کنید. برای استفاده، مخلوط را به پوست سر ماساژ دهید. یک ساعت تا یک شب میتواند بر روی سر بماند تا پوست احساس گرما کند سپس بشوئید. برای نتیجه بهتر یک یا دو بار در هفته تکرار کنید

    زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان جینجرول است که به مبارزه با رادیکال آزاد کمک می کند بنابراین برای درمان ریزش مو مفید است.

    زنجبیل غنی از مواد معدنی و روغن های ضروری است که باعث افزایش رشد مو و همچنین نرم تر و شفاف تر شدن موی سر می شود.

    شما می‎توانید با زنجبیل روغن ماساژی درست کنید که به موهای ضعیف و نازک شده و قسمت های کم پشت سرتان کمک کند. به آسانی مقدار مساوی از روغن زنجبیل و جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن آووکادو (بستگی به میل شخصی و نوع موی شما دارد) را با هم ترکیب کنید، به آرامی روی پوست سر خود و جاهایی که ریزش مو بیشتر است، به شکل حرکات کوچک دایره‎ای، آن را ماساژ دهید. استفاده‎ منظم از این مخلوط روغنی باعث تقویت و افزایش رشد مو در نواحی کم پشت می‎شود.

    زنجبیل دارای خواص طبیعی ضد التهابی و ضد عفونی کننده بوده و یک درمان مفید برای رفع شوره سر محسوب می شود.

    زنجبیل با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، به طور جدی می‌تواند به درمان مشکل موخوره و خشکی مو کمک کند. کمی روغن زنجبیل را با شامپوی‌ تان مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب‌ کنندگی طبیعی آن به رفع هر گونه خشکی مو کمک می‌کند. 

    یک قاشق غذا خوری زنجبیل ریز شده و دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن کنجد را با هم ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید. این کار یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

    استفاده از زنجبیل تازه می تواند سیاهی آرنج و زانو را از بین ببرد.

    یک تکه زنجبیل تازه را بر روی پوست آرنج و زانو دو تا سه بار در روز بمالید، در عرض 6 تا 12 هفته سیاهی آرنج و زانو از بین می رود.

    3 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه به همراه پوست آن را له کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی جوش ها بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

    2 قاشق غذا خوری جعفری تازه را خرد کنید و در 2 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید یک ساعت بماند تا عصاره آن خارج شود، حالا 2 قاشق سوپ خوری زنجبیل تازه را به آن اضافه کنید و بگذارید برای 20 دقیقه بر روی حرارت کم بماند تا خوب با هم ترکیب شوند. این محلول را هر روز بر روی جوش های صورت بمالید تا درمان شوند.

    در یک کاسه 2 قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را با ½ فنجان شکر، ¼ فنجان روغن زیتون و آب نصف لیموترش تازه را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 3 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید. از این اسکراب هر روز استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

    زنجبیل پوست صورت را تغذیه و نرم کرده و از ایجاد چین و چروک و پیری پوست صورت جلوگیری می کند.

    دو بند انگشت زنحبیل رنده شده را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بجوشانید، پس از سرد شدن روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

    احتمالا عاقلانه نیست که بلافاصله پس از یک سوختگی تازه آن را استعمال کنید، اما گفته می‌شود که بعد از سرد شدن پوست، آب زنجبیل تازه، تاول پوستی که سوخته‌ است و یا آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد

    زنجبیل یکی از بهترین درمان طبیعی برای سرماخوردگی است. نوشیدن چای زنجبیل و دارچین تا حد زیادی سرما خوردگی را بهبود می دهد برای اینکه این چای  را درست کنید:

    مواد لازم: 1/2 قاشق چای خوری زنجبیل، 1 اینچ چوب دارچین، پودر هل 1 اینچ (اختیاری)، 1 قاشق چای خوری عسل (اختیاری)طرز تهیه: زنجبیل و دارچین در 1 فنجان آب داغ به مدت 15 دقیقه قرار دهید. هنگامی که مخلوط خنک شد  عسل و پودر هل بریزید. توجه داشته باشید: هرگز عسل را در آب داغ اضافه نکنید.

    حتما بخوانید: درمان سریع سرماخوردگی در منزل

    زنجبیل حاوی ترکیبات فنولی فعال به نام جینجرول است که چربی سوزی را افزایش می دهد، مطالعات نشان داده که جینجرول تجزیه چربی ها را بهبود بخشیده و با کاهش سطح گلوکز و انسولین خون به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. گیاه زنجبیل دارای خاصیت ترموژنیک می باشد، مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌ هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش داده و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند.

    یک مطالعه توسط دانشمندان آمریکایی نشان داده که مصرف زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل در رژیم غذایی اشتها را کاهش می دهد و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

    محققان می گویند که زنجبیل با بهبود هضم غذا به دفع سموم بدن از طریق روده ها کمک می کند و به این طریق باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

    1. برای بهبود حرکات روده و دفع مواد زاید هر روز صبح ا لیوان آب ولرم را با 1 قاشق چای خوری آب زنجبیل ترکیب کنید و بنوشید. 2. مقداری زنجبیل خرد شده به چای سبز یا چای سیاه اضافه کنید و 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی بنوشید تا اشتهای شما را کاهش دهد. 3. نوشیدن چای زنجبیل هم برای افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن مفید می باشد. 4. قبل از هر وعده غذایی مقداری زنجبیل رنده شده را با آب نصف لیموترش تازه و یک لیوان آب ترکیب کنید بنوشید تا جلوی پرخوری را بگیرد. 5. زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به سس سالاد خود اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم به کاهش وزن کمک کند. 6. یک بند انگشت زنجبیل تازه و ارگانیک را با پوست به آب میوه و آب سبزیجات اضافه کنید و بنوشید. 

    7. معجون زنجبیل و عسل را دو تا سه بار در روز بخورید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

    تحقیقات نشان داده که روغن زنجبیل می تواند به درمان پوکی استخوان، اضطراب و افسردگی، بهبود هضم غذا، درمان عفونت و مشکلات تنفسی، کاهش التهاب و درمان درد قاعدگی و بهبود عملکرد کبد کمک کند.

    درمان با روغن‌های نرم کننده زنجبیل با خواص تمیز کننده امکان پذیر است این روغن اغلب در ترکیب با سایر روغن‌های ضروری مانند روغن جوجوبا، روغن اسطوخودوس، روغن گل رز، روغن بابونه، روغن رزماری، روغن چوب و غیره برای افزایش منافع به کار می‌رود. مزایای مختلف روغن زنجبیل برای درمان و مراقبت از مو در زیر بیان می‌شود.

    خواص تحریک کننده زنجبیل موجب افزایش گردش خون در پوست سر شما و باعث رشد سریعتر موها می‌شود. برای افزایش سرعت رشد مو، چهار قطره روغن زنجبیل را به یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. آن را یک شب روی سرتان بگذارید و صبح روز بعد موها را با آب بشویید.

    این روغن برای قرن‌ها برای درمان شوره سر استفاده شده است. 5 قطره روغن زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به پوست سر بمالید. اجازه دهید ریشه‌ها و فولیکول‌ها مو روغن را جذب کرده و به خوبی ماساژ دهید. این ترکیب روغن با خواص ضد التهاب روغن با مشکلات شوره سر مقابله می‌کند.

    مخلوط روغن کنجد و روغن زنجبیل برای درمان فولیکول‌های آسیب دیده مو مفید هستند. این ترکیب تاثیر موثری روی مو دارد و مو را از آسیب بیشتر محافظت می‌کند. ماساژ پوست سر گردش خون را افزایش می‌دهد و شرایط خشک پوست سر را کاهش می‌دهد و میزان رشد موهای سالم را افزایش می‌دهد.

    این روغن به طور عمده برای خواص تحریک کننده و فرویدسایاک مورد استفاده قرار می گیرد، این روغن به طور گسترده‌ای برای درمان استرس، کاهش افسردگی، افزایش خلق و خو، و غیره استفاده می‌شود. این روغن دارای خواص گرم کننده و تسکین دهنده برای بدن، درمان سینوزیت، افزایش اشتها و کاهش درد عضلات است. برای بهبود حافظه نیز مفید می‌باشد. روغن زنجبیل روغن بی‌خطر، غیر سمی و قابل تحمل است. با این حال، از آنجا که قوی است، نباید آن را در غلظت‌های بالا استفاده کنید. این روغن می‌تواند باعث ایجاد حساسیت می‌شود و انواع پوست حساس را تحریک می‌کند. علاوه بر این، قبل از اینکه روی موهایتان بکار ببندید، اطمینان حاصل کنید که شما به روغن زنجبیل حساسیت ندارید، حساسیت‌هایتان را بررسی کنید. هنگام خرید آن از فروشگاه مراقب باشید! افزودنی‌هایی را که می‌توانند خواص روغن زنجبیل را تغییر دهند، بررسی کنید. روغن ارزان را در اکثر داروخانه ها خریداری نکنید، و مطمئن شوید که یک روغن با کیفیت خوب برای موهایتان انتخاب می‌کنید.

    کالری : 80 کربوهیدرات : 18 گرم پروتئین : 1.8 گرم چربی : 0.8 گرم قند : 1.7 گرم فیبر : 2 گرم

    خمیر زنجبیل خاصیت ضد التهابی  دارد و برای درمان روماتیسم، یا درد آرتروز بسیار مفید است. 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل (یا زنجبیل تازه رنده شده)، 5 قطره  اسانس اوکالیپتوس، و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون (یا روغن کنجد).  بر روی ناحیه دردناک، ماساژ داده و با یک پارچه می بندیم تا گرم شود پس از چند ساعت با آب گرم می شوئیم.

    ترکیب سیر، زنجبیل و عسل یک داروی طبیعی است که از زمان دوران باستان برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها و بهبود سلامتی استفاده شده است. این ترکیب خواص درمانی دارد و از ترکیب ساده زنجبیل، سیر، عسل و سرکه سیب تهیه می شود. تمام این ترکیبات خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند که به پیشگیری و درمان برخی مشکلات مانند بیماری های زیر کمک می کنند:

    این ترکیب طبیعی به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بالا، مانند اکسیر جوانی عمل می کند چون بدن را از عوامل مهاجم حفظ کرده و مانع از بروز مشکلات سلامتی جدی می شود. متخصصان چینی بر این عقیده هستند که بهتر است این دارو به صورت طبیعی مصرف شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. به عقیده این متخصصان بعد از یک هفته مصرف این دارو، کاهش چشمگیری در میزان فشار و کلسترول خون مصرف کننده ها دیده می شود. متخصصان ایتالیایی نیز در این خصوص بررسی هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده اند سیر، عسل و سرکه سیب جزو معجزه های طبیعت برای سلامتی هستند. تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت کمک می کند. در واقع ترکیبات این دارو ضدالتهاب های طبیعی بوده و قادر هستند التهاب های به وجود آمده در بدن را که عامل اصلی درد و بیماری های مزمن هستند از بین ببرند.

    تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است و ترکیبات آن در هر خانه ای پیدا می شود.

    مواد لازم : 

    آب لیموترش: نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر

    آب زنجبیل: نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر

    سیر: 25 حبه

    سرکه سیب: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

    عسل: 340 گرم معادل 1 لیوان

    روش تهیه : ابتدا آب زنجبیل را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری زنجبیل تازه را با دقت بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را ورقه ورقه کنید و همراه با کمی آب در مخلوط کن بریزید و کاملاً مخلوط کنید. می توانید به این مخلوط کمی آب لیموترش تازه نیز اضافه کنید. داخل ظرف تمیزی نصف لیوان آب لیموترش را با نصف آب زنجبیل مخلوط کنید. 25 حبه سیر و تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. یک لیوان سرکه سیب و سپس یک لیوان عسل را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت ترکیب را در یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید، در آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. توصیه می شود بعد از 5 روز شروع به مصرف این دارو بکنید. تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت کمک می کند

    روش استفاده : برای استفاده از این دارو در جهت پیشگیری از ناخوشی ها دو قاشق غذاخوری از ترکیب را در یک استکان آب ولرم یا آب میوه خانگی دلخواهتان مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب را شب ها یک ساعت بعد از شام میل کنید.

    خواص پودر زنجبیل در موارد بسیاری کاربرد دارد. از این پودر پر خاصیت می توان در آشپزی و پخت غذاهای زیادی استفاده کرد و همچنین فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. پودر زنجبیل خشک از زنجبیل تازه خشک شده تهیه می شود. رنگ این پودر ریز سفید مایل به زرد است که دارای عطر و طعمی قوی و دوست داشتنی است. نگهداری از آن بسیار آسان است و طول عمر طولانی در حدود یک سال دارد. در اینجا خواص پودر زنجبیل خشک را بررسی می کنیم.

    پودر زنجبیل خشک شده در ادویه جات، ترشی جات و ماسالا، آب گوشت، کاری، سس و غیره استفاده می شود. می توانید مخلوط دارچین، رازیانه، هل و میخک را برای تهیه چای ماسالا با پودر زنجبیل مخلوط کنید. از عطر زنجبیل در تهیه نان استفاده می شود. پودر ریشه زنجبیل خشک شده برای آماده کردن غذا برای ویار زنان و تغذیه مادران استفاده می شود. پودر زنجبیل خشک شده برای افزودن طعم به انواع مواد غذایی مانند شیرینی زنجبیلی و آب نبات و شکلات زنجبیلی استفاده می شود.

    دو قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک را در چهار فنجان آب جوش می ریزیم. صبر می کنیم تا خنک شود؛ حالا چند قطره روغن اسطوخودوس یا رزماری اضافه می کنیم. همه این مواد را خوب مخلوط کنیم و این مخلوط را در یک بطری شیشه ای می ریزیم. این مرطوب کننده را خنک می کنیم و با پنبه روی صورت می مالیم. این مرطوب کننده از پوست محافظت می کند، ناخالصی ها را حذف می کند، پوست را هیدراته می کند، خشکی پوست را کاهش می دهد و حالت ارتجاعی به آن می دهد.

    پودر زنجبیل خشک همراه با نوشیدنی نبات داغ برای درمان زخم معده استفاده می شود. مصرف این مخلوط بصورت روزانه و اول صبح به جلوگیری از تحریک معده کمک می کند.

    یکی از بهترین خواص پودر زنجبیل، تسکین سردرد است. شایع ترین مشکلات مربوط به سردردها می تواند با استفاده از مالیدن خمیر پودر زنجبیل بر روی پیشانی درمان شود. این درمان برای بهبود سردرد استفاده می شود. همچنین می توانید خمیر را روی گلو خود بگذارید تا درد گلو را تسکین دهد.

    درد قفسه سینه را می توان با استفاده از پودر زنجبیل خشک درمان کرد. مخلوط پودر زنجبیل خشک و شکر در مقداری آب نارگیل برای این درمان منحصر به فرد است. این میکس را بخورید تا درد قفسه سینه را درمان کنید.

    پودر زنجبیل خشک حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند آرتروز را تسکین دهد. 2 الی 3 قاشق غذاخوری از این پودر را به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا آب جوش آید. می توانید این آب را برای درمان مفاصل متورم استفاده کنید. شما می توانید خمیر پودر زنجبیل را روی مفاصل متورم زانو بگذارید تا درد را تسکین دهد.

    پودر زنجبیل یکی از مواد غذایی رایج موجود در آشپزخانه شما است که به درمان علائم سرماخوردگی کمک می کند.

    چندین بار در روز برای تسکین سرماخوردگی زنجبیل خام و یا پودر چای زنجبیل مصرف کنید. شما همچنین می توانید خمیر یا پودر زنجبیل خشک، گل میخک و نمک را ترکیب کنید و این مخلوط را دو بار در روز برای درمان علائم سرماخوردگی استفاده کنید. روش دیگر برای درمان سریع سرماخوردگی این است که مخلوط پودر زنجبیل خشک با شکر زرد را برای باز کردن بینی استفاده کنید.

    پودر زنجبیل خشک حاوی عوامل ترموژنیک است که برای سوزاندن چربی مفید هستند و چاقی را درمان می کنند. این پودر را برای افزایش میزان متابولیسم که چربی ذخیره شده در بدن را می سوزاند، استفاده کنید. پودر زنجبیل همچنین برای کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید بدن مفید است.

    یکی از خواص موثر پودر زنجبیل، کمک به کاهش وزن است. چای پودر زنجبیل بهترین دارو برای کاهش وزن است. ½ قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید. سپس آن را کاملا هم بزنید و هر روز برای کاهش وزن بصورت نوشیدنی بخورید. در صورت لزوم می توانید از عسل هم برای شیرین کردن این چای استفاده کنید.

    مخلوط پودر زنجبیل خشک، مقدار کمی آسافوئیتا و نمک سیاه را در آب گرم به منظور از بین بردن نفخ معده مخلوط کنید. پودر زنجبیل خشک را با نصف قاشق چای خوری بذر گیاه کاروم و 2 تا 3 قطره آب لیمو مخلوط کنید. یک خمیر ضخیم ایجاد کنید و آن را در سایه خشک کنید. هر روز صبح و عصر 1 گرم از آن را همراه با نمک برای از بین بردن نفخ معده مصرف کنید.

    پودر زنجبیل خشک را می توان به شیر و شکر اضافه کرد تا عفونت های ادراری را از بین ببرد.

    1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک را بردارید و آن را با مقداری مساوی از جوش شیرین مخلوط کنید. به آرامی و با ملایمت بدن خود را برای تمیز کردن با آن مالش کنید.

    قبل از شروع درد میگرن، 2 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک را با آب گرم مخلوط کنید و بخورید.

    پودر زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که منافذ پوست را از بین می برد و باعث از بین بردن باکتری های آکنه می شود. پودر شیر و پودر زنجبیل خشک را به شکل خمیر نرم و صاف در بیاورید. برای پاکسازی آن را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید و بعد از مدت زمان 15 الی 20 دقیقه آن را بردارید. صورت و گردن خود را شستشو دهید و از مرطوب کننده صورت استفاده کنید. برای از بین بردن جوش و جلوگیری از شیوع آن، یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. این ماسک پوست شما را جوان می کند و سلول های پوست را بازسازی می کند تا پوست شما بدرخشد.

    انجمن فرآورده های گیاهان دارویی آمریکا ریشه زنجبیل تازه را از نظر درجه بندی سلامتی و بی خطری در ردیف اول قرار داده است لذا زنجبیل گیاهی بی خطر و وسیع الطیف است. با این وجود میزان تجویزی آن باید رعایت شود. انجمن آمریکایی مذکور ریشه زنجبیل خشک را در مرتبه دوم سلامتی و بی خطری قرار داده است و توصیه می کند که از مصرف آن در طول بارداری اجتناب گردد. برخی از زنان برای رهایی از علایم بیماری صبح دم از زنجبیل استفاده می کنند لیکن مصرف زنجبیل برای این هدف بحث انگیز است. برای رعایت اصول ایمنی و سلامتی هرگز نباید بیش از میزان معمولی آن مصرف گردد. زنجبیلی که به عنوان بخشی معمولی از برنامه غذایی فرد مصرف می شود بی خطر تلقی می شود.

    اگر از سنگ صفرا رنج می برید، از مصرف زنجبیل بپرهیزید. هر چند که مصرف زنجبیل معمولاً فاقد عوارض جانبی است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند سبب گرمازدگی جزیی گردد.

    مضرات خاصی برای آن بیان نشده است .

    اگر داروهای تهیه شده از سیر یا داروهای ضد انعقادی نظیر وارفارین یا داروهای مربوط به درمان دیابت مصرف می کنید و می خواهید جهت پیشگیری از بیماری مسافرت، سرگیجه، میگرن، گرفتگیهای رحمی یا ورم مفاصل زنجبیل مصرف کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. هر چند هیچ مطالعه ای تداخل این گیاه دارویی را با سایر داروها نشان نداده است، لیکن این خطر وجود دارد که زنجبیل اثرات برخی از این داروها را خنثی و یا تشدید کند.

    در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می‌شود، یعنی اینکه باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند. اگر شما با مصرف زنجبیل احساس التهاب و سوزش در دهان داشتید از مصرف آن بپرهیزید.

    نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ی خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تأثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد.

    منبع : | بی بی عطار | چطور | مجله سلامت | یزد نیوز | بازده | بیتوته | نو آورد | مشروح | دکتر سلام | کوکا | راسخون | میزان | برترین ها | سلامت گو | کدبانو | همشهری آنلاین

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی و گزارش تخلف به گوگل خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    زنجبیل یا زنجفیل از گیاهان دارویی جادویی و فوق العاده پرخاصیت است که طی قرن های طولانی از ریشه و دمنوش آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها استفاده شده و به دلیل عطر و طعم قوی و تند و تیز از ادویه جات پرکاربرد در آشپزی محسوب می شود.

    چای زنجبیل برای درمان مشکلات معده، سرماخوردگی، و اختلالات زنان و مردان به شهرت رسیده و برای سلامت قلب و مغز عالی است.

    در ادامه قصد داریم شما را با عالی ترین خواص دارویی زنجبیل و روش های مصرف آن برای درمان انواع بیماری ها آشنا کنیم. با کوکا همراه باشید.

    برای آشنایی بهتر شما با خواص زنجبیل برای لاغری، پوست و مو و روغن زنجبیل، ما 3 مقاله جداگانه و کامل تهیه کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک های آبی زیر آن ها را مطالعه کنید :

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    زنجبیل دارای خواص آنتی هیستامینی است و با باز کردن راه تنفسی و تحریک ترشح مخاط به درمان انواع آلرژی تنفسی کمک می کند.

    همچنین از دیرباز زنجبیل به عنوان درمان گیاهی سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده شده است.

    درمان گیاهی سرفه و گلودرد

    1 قاشق چایخوری آب زنجبیل و عسل برای رفع سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی مفید است و چای زنجبیل احتقان گلو و بینی را برطرف می کند.

    مخلوط شنبلیله و آب زنجبیل تازه نیز به درمان آسم کمک می کند.

    زنجبیل از بهترین گیاهان دارویی برای معده و گوارش است که به ترشح صفرا و تحریک هضم بهتر غذا کمک کرده و دمنوش زنجبیل ناراحتی های معده از جمله گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ را برطرف می کند.

    برای درمان نفخ معده توصیه می شود در طول روز دو یا سه بار مقداری زنجبیل (در دوزهای 250 تا 500 میلی گرم) میل کنید.

    برای درمان ناراحتی های معده زنجبیل تازه را خرد کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس در طول روز به طور مرتب این قطعات را بجوید.

    اسموتی زنجبیل برای درمان دل درد

    برش های نازک یک تکه زنجبیل تازه را به همراه 1 عدد سیب و 3 تا 5 عدد هویج کوچک خرد شده داخل مخلوط کن ریخته و قبل از مصرف 1 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

    تحقیقات نشان داده زنجبیل حاوی ویتامین B6 است و برای درمان بیماری صبحگاهی و تهوع زنان باردار عالی است.

    مصرف زنجبیل در دوران بارداری برای پیشگیری و درمان ناراحتی های شایع معده مانند نفخ و سوش سر دل مفید است.

    زنجبیل به کاهش قند و کلسترول خون در زنان باردار کمک می کند و خطر بروز اختلالات مادرزادی در جنین را کاهش می دهد.

    هشدار: زنان باردار از مصرف بیش از 1 گرم در روز اجتناب کرده و قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند.

    مصرف زنجبیل در آغاز دوره قاعدگی، علائم و درد پریود را در برخی زنان کاهش می دهد. جالب است بدانید از دیرباز در طب چینی از چای زنجبیل با شکر قهوه ای برای درمان مشکلات قاعدگی و عادت ماهیانه استفاده می شده است.

    تحقیقات نشان می دهد اثر زنجبیل مشابه اثر داروهای ایبوپروفن و مفنامیک اسید برای دردهای قاعدگی می باشد.

    خواص ضد درد زنجبیل برای ورزشکارانی که از دردهای عضلانی بعد از تمرینات شدید رنج می برند، عالی است و مصرف منظم مکمل زنجبیل و چای گرم زنجبیل باعث کاهش التهاب و آسیب عضلانی در بدنسازان می شود.

    بیضه از اندام های حساس و مهم مردان است و التهاب آن می تواند درد غیر قابل تحملی در آقایان ایجاد کند، استفاده از روغن زنجبیل برای تسکین درد شدید بیضه ها و کاهش التهاب آن مفید است.

    زنجبیل حاوی مقادیر فراوانی منگنز است که برای سلامت عصب ها ضروری بوده و برای تولید و ترشح هورمون جنسی توستوسترون برای تشکیل جنین و تولید اسپرم حیاتی می باشد.

    کمبود منگنز در بدن به ناباروری و اختلالات نعوظ در مردان منجر می شود.

    برخی بیماری ها همچون سرطان روده بزرگ در مردان بیشتر از زنان است، زنجبیل از بروز این بیماری ها و همچنین بیماری های قلبی و سرطان پروستات در مردان پیشگیری می کند.

    مطالعات متعدد نشان می دهد زنجبیل توانایی مبارزه با سلول های سرطانی مختلف از جمله سرطان ریه، تخمدان، سینه، پروستات و سرطان روده بزرگ را دارا بوده و با دفع مواد سمی و ضایعات بدن، از موثرترین و ارزان ترین روش های پیشگیری از ابتلا به سرطان به شمار می رود.

    زنجبیل تاثیر جادویی در درمان انواع مختلف تهوع دارد، برای درمان تهوع ناشی از سوهاضمه یا گاز معده توصیه می شود 1 گرم زنجبیل در طول روز مصرف شود.

    به نظر می رسد مصرف مکمل های ریشه زنجبیل یا آب زنجبیل قبل از انجام شیمی درمانی برای کاهش تهوع به همراه دیگر داروهای تهوع مفید باشد زیرا زنجبیل دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و حتی تهوع ماشین یا دریا را نیز کاهش می دهد.

    زنجبیل درمان طبیعی تهوع، سردرد و گرفتگی های معده در کودکان است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها مفید است.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    هشدار: از مصرف زنجبیل در نوزادان و کودکان کمتر از 2 سال اجتناب شود.

    خاصیت ضدالتهابی زنجبیل برای درمان التهاب مزمن عالی بوده و درد و ورم ناشی از التهاب را برطرف می کند. همچنین برای افرادی که ابتدای صبح احساس سفتی در بدن می کنند مفید است.

    تحقیقات نشان می دهد مکمل زنجبیل با کاهش التهاب روده بزرگ از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

    اگر از بیماری های مفاصل همچون استئوآرتریت زانو، آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان یا ناراحتی های عضلانی رنج می برید از زنجبیل استفاده کنید، زنجبیل دارای خواص ضددرد و ضد التهابی است و با گنجاندن آن در رژیم غذایی نیازی به مصرف داروهای مسکن شیمیایی نخواهد بود.

    اگر به درد مفاصل مبتلا هستید مقداری روغن زنجبیل به وان حمام اضافه و در آن دراز بکشید. اگر از کشیدگی عضلات رنج می برید از مخلوط زنجبیل گرم و زردچوبه استفاده کنید.

    همچنین می توانید هر روز 100 میلی لیتر آب را با چند تکه زنجبیل روی حرارت گذاشته و درب آن را بگذارید تا بجوشد، بعد از 10 دقیقه از روی حرارت برداشته و به آب حمام اضافه کنید.

    زنجبیل با کاهش درد و التهاب در رگ های خونی به تسکین میگرن کمک کرده و استفاده موضعی از زنجبیل رقیق شده روی پیشانی دردهای شدید میگرنی را بهبود می بخشد.

    زنجبیل باعث کاهش سطح قند خون شده و مصرف منظم آن از بروز دیابت نوع 2 و چاقی پیشگیری می کند. زنجبیل همچنین خطر ابتلا به نفروپاتی دیابتی (آسیب کلیه ناشی از قند خون بالا) را کاهش می دهد.

    بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون ارتباط نزدیکی با استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن مغزی دارند. زنجبیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و پیشگیری از بیماری های شناختی ایفا می کند.

    زنجبیل روند زوال سلول های مغز را کند کرده و با محافظت سلول ها از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

  • عکسهای زیبای تابستانی
  • خواص آنتی اکسیدانی روغن های موجود در ریشه زنجبیل با آسیب رادیکال های آزاد که باعث بروز واکنش های متابولیک در بدن می شوند، مقابله کرده و از آسیب بافت های بدن جلوگیری می کند. رادیکال های آزاد با آسیب به سلول ها می توانند موجب بروز جهش سلولی شوند که نقش موثری در ابتلا به روماتیسم، آرتریت و آب مروارید دارد.

    همچنین به درمان مشکلات مفاصل، تب، سرفه، دندان درد، برونشیت و التهاب تاندون ها کمک می کند.

    یکی از بزرگ ترین خواص دارویی زنجبیل کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید خون است و اثری مشابه داروی آتورواستاتین در کاهش چربی خون دارد. زنجبیل همچنین تاثیر خوبی در افزایش کلسترول خوب بدن دارد.

    مطالعات نشان می دهد مکمل ریشه زنجبیل به دلیل کاهش کلسترول و فشار خون بالا برای سلامت قلب مفید بوده و چای زنجبیل از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

    در طب چینی از زنجبیل برای تقویت قلب استفاده می کنند.

    مصرف منظم زنجبیل در مقادیر کم، با از بین بردن ذخایر چربی درون شریان ها و بهبود جریان خون از بروز سکته مغزی پیشگیری می کند.

    زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

    زنجبیل از گیاهان با طبیعت گرم است که به حفظ حرارت بدن کمک کرده و عروق خونی را منبسط می کند و همین امر باعث بهبود جریان خون می گردد.

    خاصیت گرما بخشی زنجبیل از بروز بیماری هایی همچون هیپوترمیا (افت شدید دمای بدن) جلوگیری می کند.

    اگر دچار دردهای شدید سنگ کلیه هستید به طور منظم چای زنجبیل مصرف کنید زیرا درمان طبیعی و خانگی دفع سنگ کلیه بدون نیاز به عمل جراحی است.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    برای افزایش تمرکز در فعالیت های معنوی از روغن زنجبیل استفاده کنید زیرا انرژی منفی بدن را گرفته و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

    مصرف زنجبیل قبل از شروع کارهای جدید باعث افزایش انگیزه و روحیه فرد شده و افکار منفی را از ذهن دور می کند.

    روغن زنجبیل از بهترین داروهای خانگی برای رفع سموم بدن به ویژه مسومیت غذایی می باشد و در درمان انواع بیماری های باکتریایی و عفونت های روده ای موثر است.

    زنجبیل دارای خواص ضدقارچی قوی بوده و از بروز انواع عفونت قارچی پیشگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل به خصوص در درمان دو نوع عفونت قارچی دهان موثر می باشد.

    زنجبیل به دلیل خاصیت ضدباکتریایی با انواع عفونت باکتری از جمله پاتوژن که شایع ترین عامل عفونت دستگاه ادراری، برونشیت و سینه پهلو می باشد مبارزه کرده و عفونت لثه را درمان می کند.

    خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل و کاهش تری گلیسرید خون به درمان درمان کبد چرب کمک کرده و مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد و نمو سلول های سرطانی از بروز سرطان کبد پیشگیری می کند.

    مواد غذایی موجود در 100 گرم زنجبیل خام به صورت زیر است:

    در ادامه بخوانید : فواید دارچین

    منابع : stylecraze – draxe – homeremediesforlife – healthy

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    زنجبیل و دارچین هر دو دارای طبیعت گرم و خشک هستند. هر دوی این ماده ها دارای خواص زیادی برای سلامتی و پوست دارند. و ترکیب این دو با هم به صورت یک دمنوش فوق العاده دارای خواص عالی زیادی می باشد. می توان گفت مهمترین خاصیتی که دمنوش زنجبیل و دارچین دارد درمان سردی و بلغم از بدن می باشد. دارچین یکی از گیاهان ادویه ای بی نظیر برای کاهش وزن، کلسترول خون و چربی سوزی می باشد. زنجبیل نیز به دلیل داشتن خواص عالی مثل خواص سیرکنندگی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی جز داروهای گیاهی که در کاهش وزن و درمان بیماری های مثل سرطان، میگرن، تنبلی تخمدان و … قرار می گیرد.دمنوش زنجبیل و دارچین جز یکی از بهترین دمنوش ها می باشد. این دمنوش دارای خواص عالی برای چربی سوزی، کاهش درد آرتروز، سردرد و رفع مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص شگفت انگیز دمنوش زنجبیل و دارچین آشنا کنیم. همچنین طرز تهیه این دمنوش عالی را برای شما بیان کرده ایم.

    استفاده از چای زنجبیل و دارچین به دلیل خواص تسکین دهندگی می تواند موجب درمان و تسکین فوری سوزش سر دل شود. برای این کار باید به اندازه نوک قاشق جای خوری پودر زنجبیل و دارچین را درون یک فنجان چای بریزید و بنوشید.

    دارچین خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و می تواند با تقویت گلبول های سفید خون می شود. همچنین دارچین و زنجبیل مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند که در کنار هم باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شود.

    استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین می توانند موجب کاهش خستگی، خواب آلودگی و افزایش انرژی بدن شوند. همچنین این دمنوش به دلیل عطر خاص زنجبیل و دارچین می تواند باعث از بین رفتن تنش و استرس شود.

    استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین می تواند به کاهش درد در دوران قاعدگی کمک نماید. باید به این نکته توجه کرد که نباید در این دوران از این دمنوش بیش از حد استفاده شود زیرا ممکن است موجب تشدید خونریزی شود.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    چای زنجبیل و دارچین می توانند برخی از مشکلات و ناراحتی های دستگاه گوارش مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه را برطرف نماید. و همچنین به علت داشتن خاصیت ضد عفونی کننده، می تواند موجب پاکسازی معده و کاهش حالت تهوع شود.

    یکی از مهم ترین خاصیت دمنوش یا چای دارچین و زنجبیل کمک به کاهش وزن و لاغری می باشد. هر دو این گیاهان دارای خاصیت چربی سوزی بوده که می تواند باعث تناسب اندام و لاغری شود. برخی از خاصیت های مهم دارچین و زنجبیل که سبب کاهش وزن می شوند عبارتند از :

    خواص زنجبیل برای لاغری

    1- زنجبیل باعث تحریک روده بزرگ می شود که این کار سبب از بین رفتن ضایعات و غذاهای اضافی بدن می شود.

    2- زنجبیل می تواند جریان خون را افزایش دهد برای همین موجب پاک شدن خون از سموم و چربی ها می شود.

    3- گیاه زنجبیل می تواند سبب پاکسازی دستگاه گوارش، از شر قارچ ها و انگل ها که محیطی سمی در روده به وجود می آورند، شود.

    خواص دارچین برای لاغری

    1- دارچین می تواند باعث درمان نفخ و یبوست شود و این کار به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند.

    2- دارچین به دلیل داشتن ترکیبی به نام سینامالدهید (Cinnamaldehyde) می تواند به سوزاندن چربی و افزایش تولید انرژی بدن کمک نماید.

    3- دارچین می تواند با کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین و تنظیم میزان قند خون باعث جلوگیری از چاقی، دیابت و تجمع چربی شود.

    4- دارچین در طب سنتی آیورودا (طب باستانی هند) به عنوان یک ادویه عالی برای لاغری و کاهش وزن استفاه می شود. استفاده از دارچین و همچنین انجام تمرین های ورزش به طور منظم می تواند باعث کاهش وزن به اندازه 0.9 کیلوگرم در هفته شود.

    خواص دارچین و زنجبیل برای لاغری

    1- دارچین و زنجبیل می تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شوند.

    2- این دو ماده با افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن باعث کالری سوزی بیشتر می شوند.

    انواع چای زنجبیل و دارچین و لیمو برای لاغری

    خواص زنجبیل و دارچین را قبلا ذکر کرده ایم. قبل از اینکه طرز تهیه دمنوش ها

    را بیان کنیم. اجازه دهید کمی از خواص لیمو برای لاغری صحبت نماییم.

    استفاده از آب لیمو گرم در صبح می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن به

    کاهش وزن کمک نماید. همچنین به دلیل اینکه آب لیمو دارای مقادیر زیادی

    آب می باشد برای سوزاند کالری مفید بوده و باعث هیداتاسیون (آبرسانی) بدن

    می شود که این عمل در کاهش تجمع آب در بدن، رفع نفخ و سوزاندن چربی

    موثر می باشد.

    لیموترش سرشار از ماده ای به نام پکتین است. پکتین یک نوع فیبر می باشد که موجب احساس سیری در فرد و مانع از پرخوری می شود. ترکیب زنجبیل و دارچین و لیمو با هم می تواند یک چای و دمنوش بی نظیر برای لاغری باشد.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    دستوالعمل چای زنجبیل، دارچین و لیمو با نعناع

    مواد لازم:

    1- زنجبیل 1 تکه2- لیمو ترش 3 عدد3- چوب دارچین 2 تکه4- آب ¾ لیتر5- نعناع چند برگ

    طرزتهیه:

    1- ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

    2- بعد از آن لیموهای برش خورده، دارچین و زنجبیل را به آب در حال جوش بیفزایید همچنین می توانید چند برگ نعناع به آن اضافه کنید تا طعمی عالی تر داشته باشد.

    3- این مخلوط را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت 25 دقیقه بماند تا دم بکشد. بعد آن را از صافی رد کنید و بنوشید.

    دستورالعمل چای زنجبیل و دارچین و لیمو با عسل

    مواد لازم:

  • چکار کنم جنینم خوب وزن بگیره
  • 1- دارچین 2 تکه 2- زنجبیل 1 تکه 3- آب 4 فنجان4- لیمو 1 عدد

    طرزتهیه:

    1- اول آب را درون یک قوری ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد.

    2- زنجبیل و دارچین را به آب در حال جوش اضافه کنید و درب قوری را گذاشته و از روی حرارت بردارید.

    3- اجازه دهید تا چای به مدت 10 تا 20 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد.

    4- سپس آب لیمو را بگیرید و با مقداری عسل به چای اضافه نمایید و بعد از صاف کردن، بنوشید.

    یکی از خواص دارچین کاهش سطح کلسترول خون و پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها می باشد. و از خواص زنجبیل تنظیم جریان خون است. این خواص از مهم ترین عوامل برای داشتن سلامت قلب می باشد.

    چای زنجبیل و دارچین به خاطر داشتن خواص ضد التهابی می تواند باعث کاهش درد های ناشی از آرتروز یا مفصلی شود. استفاده منظم از این دمنوش می تواند باعث کاهش و حتی از بین رفتن کامل درد شود.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده

    دمنوش زنجبیل و دارچین بسیار انرژی زا بوده و می تواند با تقویت دستگاه ایمنی بدن، مانع از سرماخوردگی در فصل زمستان شود.

    به دلیل اینکه گیاهان دارچین و زنجبیل دارای طبیعت گرم و خشک هستند، استفاده از دمنوش آن برای تقویت قوای جنسی موثر می باشد.

    11- استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین برای کاهش چربی خون و همچنین درمان تب موثر است.

    طرز تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل

    دو روش برای این کار وجود دارد:

    روش اول :

    مواد لازم:

    1- پودر دارچین ½ قاشق چای خوری2- پودر زنجبیل ¼ قاشق چای خوری

    طرزتهیه:

    1- دارچین و زنجبیل را درون یک قوری بریزید و سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.

    2- اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    3- در صورت تمایل می توانید این دمنوش را با عسل شیرین کنید، زیرا موجب بالا رفتن خواص آن می شود.

    روش دوم : استفاده از زنجبیل تازه و چوب دارچین

    مواد لازم:

    1- زنجبیل تازه 1 یا 2 تکه

    2- دارچین یا چوب دارچین ½ قاشق چای خوری (اگر از چوب استفاده می کنید نصف چوب دارچین کافی است)

    3- آب   2 لیوان

    طرز تهیه:

    1- زنجبیل و چوب دارچین را با 2 لیوان آب درون قوری بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد.

    2- جوشاندن دارچین و زنجبیل باعث آزاد شدن خواص آنها می شود.

    هشدار :

    لطفا به این نکته توجه کنید که مثل هر غذای دیگر که باید به اندازه باشد، مصرف ادویه جات مثل دارچین و زنجبیل هم باید به اندازه باشد، زیرا مصرف زیاد آن می تواند سبب آسیب رسیدن به بدن شود. پس فقط روزانه یک فنجان از این دمنوش را میل نمایید.

    1- خانم های باردار نباید از این دمنوش در دوران بارداری استفاده کنند به دلیل اینکه ممکن است سبب سقط جنین شود.

    2- همچنین خانم هایی که در دوران شیر دهی هستند از مصرف این دمنوش خودداری نمایند زیرا ممکن است موجب ناراحتی معده در نوزاد شود. اگر کودک شما با مصرف این دمنوش دچار اسهال، دل درد و یا استفراغ شد می تواند نشان دهنده حساس بودن دستگاه گوارش کودک شما به این نوع غذاها باشد.

    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده
    طرز تهیه چای زنجبیل برای درد معده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *