طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده
طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده

پیراشکی یکی از غذاهایی است که براحتی قابل تهیه می باشد. برای خمیر آن می توان از خمیر آماده استفاده نمود اما خمیرهای آماده به خوشمزگی خمیری که خودتان در منزل تهیه می نمایید، نمی باشد. در این مطلب به طرز تهیه پیراشکی سوسیس می پردازیم.

برای تهیه انواع پیراشکی ها همچون پیراشکی گوشت، پیراشکی مرغ، پیراشکی سبزیجات و … ، تهیه خمیری که مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مهم است و نکته اساسی و در واقع بخش مهمی از طرز تهیه پیراشکی به درست نمودن خمیر آن بر میگردد. در این مطلب به طرز تهیه پیراشکی سوسیس می پردازیم.

در تهیه پیراشکی سوسیس می توانید برای مواد درون خمیر، فقط از سوسیس استفاده نمایید یا اینکه سوسیس را همراه با قارچ ، فلفل دلمه ای، رب گوجه فرنگی و مواد دلخواه خود تفت داده، در میان خمیر قرار دهید. در واقع نکته ای که در انواع پیراشکی ها مورد توجه می باشد تهیه خمیر آن می باشد که در عین نرمی و لطیف بودن آن، ترد باشد و به خوبی پخته گردد.طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده

دوره مقدماتی php

ابتدا خمیر پیراشکی را تهیه می نماییم. برای این کار، شکر را در آب ولرم حل نموده، سپس خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم، پس از هم زدن، روی آن را می پوشانیم و به مدت ده دقیقه در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا عمل آید ( تقریبا حجم آن دوبرابر می شود). آرد و نمک را مخلوط نموده، سپس تخم مرغ، شیر، روغن و خمیر مایه عمل آمده را به آن می افزاییم. مواد را به خوبی مخلوط نموده و سپس خمیر بدست آمده را به مدت پنج دقیقه ورز می دهیم. روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و خمیر را به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا خمیر به اصطلاح ور بیاید.

در این حین سوسیس ها را در اندازه های دلخواه برش دهید. ( یا به صورت درسته) در مقدار کمی روغن سرخ نمایید. در آخر سس گوجه فرنگی را به سوسیس ها اضافه نموده از روی حرارت بردارید. حالا خمیر آماده شده را در اندازه دلخواه ( معمولا کوچک) جدا نموده، روی سطحی صاف، پهن می نماییم و از سوسیس ها درون آن می گذاریم و خمیر را به صورت لوله دور آن می پیچیم. پیراشکی ها را درون سینی فر که آن را کمی چرب نموده اید قرار می دهیم. ( می توانید در مرحله پایانی طرز تهیه پیراشکی سوسیس, روی پیراشکی ها را با زرده تخم مرغ زده شده و کنجد تزیین نمایید). پیراشکی ها را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت حدودا نیم ساعت قرار میدهیم تا کاملا پخته شده روی خمیر ها طلایی گردد.

در مواد درون پیراشکی سوسیس می توانید از پنیر هایی که در مقابل حرارت ذوب می گردند مانند پنیر پیتزا یا پنیرهای دیگر استفاده نمایید. برای آشنایی با دستور تهیه انواع پیراشکی کلیک نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پیراشکی سوسیس یکی از غذاهای فست فودی و بسیار خوشمزه ای است که با سوسیس تهیه می شود. این غذای خوشمزه را میتوانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید. در ادامه با آموزش طرز تهیه پیراشکی سوسیس و قارچ با می پاتوق همراه باشید.

آرد :•: 2 لیوان

نمک :•: ربع قاشق چایخوری

طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده

تخم مرغ :•: 1 عدد

روغن :•: یک و نیم قاشق غذاخوری

آب ولرم :•: ربع لیوان

شیر ولرم :•: ربع لیوان

سوسیس :•: به تعداد کافی

قارچ :•: به میزان کافی

آموزش آشپزی و دستور تهیه پیراشکی سوسیس و قارچ مجلسی و خوشمزه

برای تهیه پیراشکی سوسیس ابتدا در کاسه ای بزرگ آرد را میریزید و سپس تخم مرغ را به آن می افزایید و با هم خوب مخلوط میکنید و روغن را نیز اضافه میکنید

و نمک را روی مواد می پاشید و خوب هم میزنید و آب و شیر را نیز به مواد اضافه میکنید و هم میزنید تا مواد تان بشکل خمیر در بیاید.اگر غذاساز در دسترس دارید

میتوانید تمام مواد را در آن بریزید و زمانی که بشکل خمیر در آمد غذاساز را خاموش کنید و خمیر را در کیسه ای بریزید و بمدت 30 دقیقه تا 1ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

سپس روی تخته آشپزخانه آرد بپاشید و خمیر را از کیسه در بیاورید و روی تخته ورز دهید تا خمیر چسبندگیش را از دست بدهد.

(هر چند در یخچال گذاشتن و سرد شدن خمیر هم،به از بین رفتن چسبندگیش کمک میکند)  و اگر نیاز بود مجددا کمی آرد روی تخته آشپزخانه بپاشید و خمیر را ورز دهید.

زمانی که خمیر لطیف شد و فرم گرفت روی تخته آرد بپاشید و خمیر آماده شده را با یک وردنه روی تخته پهن کنید ، توجه کنید که خیلی نازک باید پهن شود.

سپس به هر مدلی که قصد دارید پیراشکی شما باشد خمیر را برش دهید.من برش های مستطیلی میدهم بطوری که سوسیسم کاملا در آن قرار بگیرد.

سوسیس و قارچ را میتوانید سرخ کنید یا آب پز کنید و بعد در خمیر بگذارید و یا خام در وسط خمیر قرار دهید و لبه هایش را بهم وصل کنید یا یک لایه رول کنید

و یا هر مدلی که خودتان دوست دارید خمیر را دور سوسیس بپیچید و در کاسه ای تخم مرغ را بشکنید وزرده آن را  هم بزنید و با قلمو کمی از زرده را روی خمیر بزنید

(تا هنگام پخت طلایی شود) و پیراشکی سوسیس ها را در داخل فر یا ماکروفر قرار دهید تا پخته شوند و نوش جان کنید.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده
طرز تهیه پیراشکی سوسیس با خمیر آماده
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *