طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه
طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط یکی از انواع پیتزاهای معروف و پرطرفدار در جهان است. همانطور که می دانید پیتزا یک غذای ایتالیایی است و جالب است بدانید پیتزا مخلوط تقریبا در هر کشوری با مواد متفاوتی تهیه می شود. مواد اصلی پیتزا مخلوط کالباس ، سس کچاپ و پنیر پیتزا هستند.

در این دستور ما از مخلوط گوشت چرخ کرده و کالباس استفاده کرده ایم که طعم بی نظیری به پیتز مخلوط می دهد. شما می توانید گوشت چرخ کرده را از دستور حذف کنید و یا اینکه در صورت تمایل می توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ هم استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پیتزا مخلوط تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا مخلوط تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی پیتزا مخلوط با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و درتابه اب روغن می ریزیم و روی حرارت کم اجازه می دهیم کمی داغ شود سپس پیاز را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم

و تفت می دهیم و آویشن ،نمک،فلف سیاه را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند.(اگر تمایل دارید که گوشت کاملا پخته شود می توانید کمی آب در تابه بریزید تا گوشت به مرور زمان کاملا مغز پخت شود و آب آن کاملا تبخیر شود )

پس از تفت دادن و تبخیر شدن آب گوشت ، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و تابه را کنار می گذاریم. کالباس را روی تخته آشپزخانه به صورت مربع های ریز خرد می کنیم. قارچ ها را با مقدار کمی آب گرد و غبار آن را میگیریم

و بعد با کمک پارچه حوله‌ای ذرات سیاه روی آن را تمیز و درنهایت به آرامی و در زمان کوتاهی آبکشی میکنیم و روی تخته به شکل ورقه ورقه برش می زنیم.فلفل دلمه ای را می شوییم و روی تخته ابتدا و انتهای آن را با چاقو کاملا جدا می کنیم

و تخمه ها داخل آن را کاملا جدا می کنیم و از وسط نصف می کنیم و از طول یا عمودی آنها را برش می زنیم و سپس افقی برش می زنیم و می بینید که به صورت مربع های کوچک شده اند و چند عدد زیتون (به دلخواه)را نیز به صورت حلقه ای برش می دهیم.

فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگرا قرار می دهیم تا گرم شود. پس از آماده کردن خمیر پیتزا یا اگر آماده خریداری کرده اید در ظرف مخصوص خمیر را می گذاریم و در تابه ای کوچک کمی روغن میریریم و کمی که داغ شد

رب گوجه فرنگی را کمی در آن تفت می دهیم و سپس روی خمیر می ریزیم و با پشت قاشق روی آن کاملا پخش می کنیم.آنگاه پنیر پیتزا را نیز روی سس پخش می کنیم و گوشت و کالباس را نیز روی پنیر می ریزیم و قارچ،فلفل دلمه ای و ذرت را نیز در لایه بعدی روی مواد پیتزا پخش می کنیم

و در آخر مجددا پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و برای شکیل تر شدن ظاهر پیتزا زیتون و کمی از فلفل دلمه ای و قارچ،ذرت می ریزیم. در پایان پیتزا را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا پنیر کاملا آب شود و رنگ آن طلایی شود.پس از پخت پیتزا را از فر خارج می کنیم و با سس کچاب نوش جان کنید. مطالب پیشنهادی

از محبوب ترین و لذیذ ترین انواع فست فود ها پیتزا است این فست فود خوشمزه دارای تنوع زیادی می باشد و شما می توانید پیتزا را در منزل با استفاده از فر و یا بدون استفاده از فر بپزید, طرز تهیه پیتزا بدون فر را در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد.

پیتزا از انواع پرطرفدارترین فست فود ها در سراسر جهان است پیتزا را می توانید در تابه یا فر بپزید. طرز تهیه پیتزا بدون فر بسیار راحت و آسان است و شما می توانید بدون استفاده از فر پیتزا با شکل متفاوت تری را تهیه کنید.

پیتزا تنوع زیادی در طعم و مزه دارد و با مواد غذایی مختلفی تهیه می شود. از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع پیتزاها می توان به پیتزا مخلوط و پیتزا مخصوص و پیتزا پپرونی اشاره کرد.

ابتدا پیاز را خرد کنید و درون تابه ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید سپس سیر له شده را به پیاز اضافه کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

بعد از اینکه سیر و پیاز مقداری تفت خوردند گوشت چرخ کرده را به آن ها بیفزایید تا گوشت نیز تفت بخورد.

سپس نمک و رب و فلفل و ادویه کاری را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه رب مقداری تفت خورد نصف لیوان آب به مواد روی پیتزا بیفزایید و در تابه را ببندید و اجازه دهید تا مواد روی پیتزا به مدت ۱۵ دقیقه بپزند و آب آن ها کشیده شود. در ظرف مناسب دیگری قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به کمک روغن و با حرارت زیاد تفت دهید و بعد از سرخ شدن این مواد آن ها را هم در گوشه ای قرار دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا بدون فر باید خمیر پیتزا را آماده کنید. برای تهیه خمیر پیتزا آرد و نمک و بیکنیگ پودر را با یکدیگر الک کنید.

سپس ماست و تخم مرغ و روغن را در ظرف مناسبی بریزید واین مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

بعد از مخلوط شدن مواد با یکدیگر مخلوط آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس همه این مواد را با کمک قاشق هم بزنید تا به خوبی یکدست شوند.

این خمیر پیتزا حالت چسبندگی دارد بنابراین از اضافه کردن آرد بیشتر به این خمیر خودداری کنید.

در روش درست کردن پیتزا بدون فر ابتدا تابه ای مناسبی را چرب کنید سپس دست هایتان را نیز چرب کنید و خمیر را با کمک انگشتان چرب شده در کف تابه پهن کنید.

توجه داشته باشید که خمیر پیتزا باید نازک باشد بعد از پهن کردن خمیر تابه را روی حرارت ملایم گاز به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و در تابه را ببندید.

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده در تابه را باز کنید و مخلوط گوشت و قارچ و فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا و آویشن را روی نان پیتزا بریزید و دوباره در تابه را روی تابه قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شود.

سپس بعد از ۱۰ دقیقه در ظرف را بردارید و اجازه دهید تا پیتزا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت گاز باقی بماند. اگر تمایل دارید که نان پیتزا برشته تر شود می توانید حرارت گاز را زیاد کنید توجه داشته باشید که در صورت زیاد کردن حرارت گاز باید مرتب پیتزا را چک کنید تا ته نگیرد.        

امیدواریم از طرز تهیه پیتزا بدون فر در این مطلب نهایت لذت را ببرید شما می توانید در صورت در دسترس نداشتن فر و یا برای تنوع در پخت پیتزا از این روش استفاده کنید. برای مشاهده آموزش پخت پیتزا های مختلف می توانید به بخش انواع پیتزا مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

طرز تهیه پیتزا مخلوط نیازمند مواد اولیه ساده و سبک مانند قارچ ، فلفل دلمه ، پودر آویشن ، گوشت چرخ شده ، کالباس ، پیاز و پنیر پیتزا می باشد. در تهیه پیتزا مخلوط برای طلایی و برشته شدن پیتزا می توانید گریل بالای فر را روشن کنید اما مراقب باشید پیتزا نسوزذ.

طرز تهیه پیتزا مخلوط نیاز به زمان و وقت لازم دارد . مواد لازم ارایه شده برای 6 نفر می باشد و زمان تهیه این پیتزا حدودا 65 دقیقه است. پیتزا مخلوط با ذائقه خیلی از افراد سازگار است و به خاطر مواد لازم آن طعمی فوق العاده را داراست. سس کچاپ و سس الویه و … برای این پیتزا فوق العاده می باشد.

1 – خمیر پیتزا یا پیراشکی : 1 بسته

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

2 – پنیر پیتزا :  به مقدار لازم

3 – گوشت چرخ شده : 200 گرم

4 – فلفل دلمه ای : 2 عدد در دو رنگ

5 – رب گوجه فرنگی :  3 قاشق غذا خوری

6 – قارچ : 200 تا 250 گرم

7 – کالباس : 200 گرم

8 – پیاز متوسط :  1 عدد

9 – نمک : به مقدار لازم

10 – فلفل : به مقدار لازم

11 – پودر آویشن : به مقدار لازم

12 – زیتون : به مقدار لازم

1 – خمیر پیتزا یا پیراشکی را طبق دستوری که روی بسته بندی وجود دارد ، آماده کنید. البته خمیر پیتزا را خودتان نیز می توانید آماده کنید .

2 – پیاز را به هر صورتی که دوست داشتید خرد کنید ولی رنده نکنید، سپس با مقداری روغن درون ماهی تابه تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

3 – گوشت چرخ شده ، نمک ، فلفل و پودر آویشن را به پیاز اضافه کرده و با حرارت ملایم مواد را به خوبی با هم تفت دهید .

4 – بعد از اینکه رنگ گوشت تیره و قهوه ای شد ، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید ، ماهی تابه را پس از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید.

5 – کالباس و فلفل دلمه ای را مکعبی و حبه ای خرد نمایید، پیاز  را نیز حلقه ای برش بزنید، قارچ و مقداری زیتون نیز ریز کنید.

6 – 2 قاشق رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا بوی خامی ندهد ، می توانید از سس گوجه نیز استفاده کنید

7 – خمیر پیتزا را نازک پهن کنید. رب تفت داده شده و یا سس گوجه فرنگی را بر روی خمیر آغشته کنید.

8 – مقداری پنیر پیتزا بر روی خمیر بریزید و کاملا پخش کنید.

9 – سپس تمام مواد گوشتی را بر روی خمیر بریزی و پهن کنید.

10 – کالباس ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، قارچ را که از قبل خرد و آماده کردید را بر روی مواد گوشتی بچینید.

11 – در آخر تمام سطح پیتزا را با پنیر پیتزا بپوشانید و زیتون های خرد شده را در بالاترین لایه بر روی پیتزا بریزید.

13 – حدود 20 دقیقه اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند تا بخوبی پخته و ترد شود.

13 – فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید. مقداری با روغن کف سینی فر را چرب نمایید و پیتزا را درون سینی بگذارید، به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید.

چند نکته : در طرز تهیه پیتزا مخلوط برای طلایی شدن روی پیتزا می توانید در چند دقیقه آخر گریل بالای فر را روشن کنید و مراقب باشید پیتزا نسوزد. برای اینکه پیتزا مخلوط به خوبی پخته و ترد شود بعد از اینکه تمام مواد را روی خمیر پیتزا ریختید اجازه بدهید 20 دقیقه پیتزای آماده نشده استراحت کند و بعد داخل فر بگذارید. بعد از آماده شدن پیتزا مخلوط را می توانید با سس های دلخواه آن را میل و نوش جان فرمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟


طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه


ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

سلام ببخشید میخواستم بدونم میشه بجای قالب از ماهیتابه تفلون برای تهبه پیترا استفاده کرد؟

سلام
برای تهیه پیتزا بهتر است از سینی فر که ضخامت تعیین شده ایی دارد و مخصوص دمای فر طراحی شده است استفاده نمایید. البته می توانید اقدام به تهیه پیتزا تابه ای نموده و پیتزا را داخل تابه تفلون قرار داده و به مدت 20 دقیقه بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پیتزا بپزد. توجه داشته ابشید که در این مدت و بریا پخت پیتزا بدون فر باید در ماهیتابه پیتزا کاملا بسته باشد و حتی می توان برای نتیجه گیری بهتر ده دقیقه اول از دم کنی نیز استفاده نمود. موفق باشید.

نه چون نمیزاره مواد خوب پخته شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

آموزش آشپزی و دستور تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه خانگی

:•: گوشت چرخ کرده :•: 200 گرم :•:

:•: فلفل دلمه ای :•: 1 عدد :•:

:•: رب گوجه فرنگی :•: 3 قاشق غذاخوری :•:

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه

:•: قارچ :•: 200 گرم :•:

:•: پیاز :•: 1 عدد :•:

:•: کالباس :•: 200 گرم :•:

:•: پنیر پیتزا :•: به مقداز لازم :•:

:•: نمک ، فلفل ، پودر آویشن :•: به مقدار دلخواه :•:

آموزش آشپزی و دستور تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه خانگی

برای تهیه پیتزا مخلوط ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و درون ماهیتابه با مقداری روغن تفت بدهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک ، فلفل و پودر آویشن به آن اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد 1 قاشق رب گوجه فرنگی اضافه نموده و دوباره تفت می دهیم و پس از 5 دقیقه از روی حرارت اجاق برمیداریم!

کالباس را مکعبی خرد کنید پیاز را حلقه ای خرد کنید فلفل دلمه ای را ریز کرده مقداری زیتون هم ریز کنید!

خمیر پیتزا را نازک پهن کنید  2قاشق رب گوجه فرنگی را تفت داده تا بوی خامی ندهد سپس با قلمو روی خمیر پیتزا پخش کنید و مقداری پنیر بریزید و تمامی موادی راکه خرد کرده بودید

(کالباس ، پیاز و…) به همراه مایه گوشتی روی خمیر بچینید و در انتها با لایه کاملی از پنیر پیتزا پوشش دهید و روی آن زیتون بریزید

و اجازه دهید پیتزای شما 20 دقیقه بماند تا خمیر استراحت کند و در زمان پخت خوب ترد و برشته شود.

پیتزا مخلوط را به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر میگذاریم البته فر را باید از قبل در دمای 180 درجه گرم کنید!

در صورتیکه می خواهید روی پیتزا مخلوط شما طلایی شود گریل بالا را روشن کنید و مواظب باشد پنیر پیتزایتان نسوزد. پیتزایتان را با سس دلخواه تزیین و سرو نمایید

در صورتی که در منزل فر ندارید می توانید از بخار پز یا کیک پز نیز استفاده کنید که حدود 45 دقیقه زمان می برد تا پیتزای شما کاملا اماده شود.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه
طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماهیتابه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *