طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز
طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

امتیاز دهید


3.5
از

789

پیتزا انواع بسیاری دارد که هر کسی معمولا یک نوع از آن را بیشتر می پسندد. یکی از این پیتزاها، پیتزا مخلوط است. شاید بپرسید پیتزا مخلوط چیست؟ پیتزا مخلوط پیتزایی است که همه عاشقش هستند! چرا که در پیتزا مخلوط سبک های مختلفی از تهیه پیتزا گنجانده شده است. در این مطلب بهترین پیتزا مخلوط ممکن را به شما آموزش خواهیم داد. چون این پیتزا را قرار است کاملا از پایه و تمام مراحلش را خودتان انجام دهید. البته نگران نباشید. ما کنارتان هستیم.

برای داشتن یک پیتزا مخلوط خوشمزه شرط اول داشتن یک خمیر پیتزای با کیفیت است که قرار است خودتان آن را باب میلتان آماده کنید. میتوانید خمیر پیتزای آماده تهیه کنید اما مسلما خمیر پیتزا خانگی تازه کیفیت و طعم بهتری دارد. شرط دوم یک پیتزای ایده آل؛ سس خانگی ای است که به شما تهیه آن را آموزش خواهیم داد. و شرط آخر تاپینگ یا موادی است که روی پیتزا می ریزید. البته مواد روی پیتزا را میتوانید به سلیقه خود کم و زیاد کنید یا تغییر بدهید. در ضمن علاوه بر طرز تهیه پیتزا مخلوط در این آموزش با نکات کلی تهیه پیتزا آشنا می شوید که میتوانید این نکات را برا ی تهیه هر نوع پیتزای دیگری استفاده کنید و لذت ببرید.

 

طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

دوره مقدماتی php

در یک کاسه متوسط آب، خمیر مایه، شکر و نمک را در یک کاسه کوچک به آرامی با هم مخلوط کنید. بهتر است آب حدودا در دمای 35.5 تا 37 درجه سانتی گراد باشد. مخلوط را به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که مایه خمیر به طور کامل حل شود بهم بزنید.

 

 

مقداری آرد روی سطح کار بپاشید و بقیه آرد را روی آن قرار دهید. به کمک دست و یا چنگال در میانه ی آرد، گودالی ایجاد کنید. میتوانید این مرحله و مراحل بعد از تهیه خمیر پیتزا مخلوط را به کمک میکسر انجام دهید و داخل ظرف میکسر را آرد بپاشید.

 

 

در گودالی که درست کرده اید، یک سوم از مخلوط آبی را که تهیه کرده اید، بریزید. خمیر را ورز دهید تا مخلوط آب با آرد ترکیب شود. سپس این کار را تکرار کنید و یک سوم دیگر از مخلوط آب را با آرد مخلوط کرده و به وزر دادن خمیر ادامه دهید. در نهایت یک خمیر چسبناک خواهید داشت.

 

 

ورز دادن خمیر پیتزا را به مدت ده دقیقه ادامه دهید. دست هایتان را حین کار به آرد آغشته کنید. وقتی احساس کردید خمیر سفت و چسبناک شده دست از ورز دادن بکشید. اگر تمایل دارید این کار را با میکسر انجام دهید؛ دقت کنید که سرعت میکسر پایین رو به متوسط باشد و این کار ده دقیقه طول بکشد.

 

 

کاسه ای بزرگ بردارید و در آن مقداری روغن زیتون بریزید. تمام سطح داخلی کاسه را با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را در کاسه قرار دهید و کمی بغلتانید تا سطح خمیر به روغن آغشته شود.

 

 

روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و کاسه را در محلی با درجه حرارت 24 تا 29 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت بگذارید تا خمیر پف کند. اگر محلی با این دما ندارید میتوانید فر را با دمای 65 درجه سانتی گراد یا 150 درجه فارنهایت روشن کنید و پس از گرم شدن خاموش کنید. کمی درب فر را باز بگذارید تا دمایش کمتر شود. سپس کاسه را درون فر بگذارید تا خمیر آماده شود.

 

 

خمیر را به دو بخش تقسیم کنید. هر بخش از خمیر پیتزا را روی سطح پوشیده شده از آرد بگذارید و به شکل گلوله توپ درآورید. میتوانید یکی از آن ها را در ظرف در بسته و در فریزر به مدت دو هفته نگه دارید و بعدا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید خمیر منجمد، قبل از استفاده، باید به دمای محیط برسد.

 

 

در این مرحله از تهیه پیتزا مخلوط خانگی قصد داریم آماده کردن سس پیتزا را توضیح دهیم. برای تهیه سس پیتزا مخلوط ابتدا گوجه فرنگی ها را در یک کاسه متوسط بریزید و با پشت چنگال آن ها را خرد و له کنید. این کار را تا وقتی که گوجه فرنگی ها به شکل سوپ شوند ادامه دهید. میتوانید این مرحله را به جای چنگال با دست هم انجام دهید. بعد ظرف گوجه فرنگی ها را در کناری بگذارید.

 

 

روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. پیاز ها را نگینی خرد کنید و در روغن داغ بریزید تا در چند دقیقه سرخ شود. به ماهیتابه سیر خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود. مراقب باشید چون سیر زود می سوزد.

 

طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

 

به ماهیتابه گوجه فرنگی له شده، پونه کوهی، پودر ریحان، شکر، نمک و فلفل را اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط روی حرارت متوسط بپزد تا به آرامی به جوش بیاید.

سس پیتزا مخلوط خانگی شما باید به مدت 30 دقیقه بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و نیم ساعت دیگر اجازه دهید جوش بخورد. اگر سس پیتزای شما 90 دقیقه هم روی حرارت باشد مشکلی پیش نمی آید و خوش طعم تر خواهد شد.

 

 

پس از این مدت، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود و به دمای محیط برسد. این سس را میتوانید به مدت یک هفته در یخچال و دو ماه در فریزر نگهداری کنید.

 

 

اگر احساس می کنید سس پیتزای شما خیلی غلیظ است میتوانید آن را در مخلوط کن بریزید تا رقیق تر شده و مواد پوره شوند.

 

 

میتوانید از پنیر موزارلا برای پیتزا استفاده کنید. پنیر پیتزا مخلوط را به شکل رشته های 6 میلیمتری برش بزنید. هم چنین میتوانید انواع پنیرها را با هم ترکیب کنید.

 

 

سوسیس ها را به کمک یک چاقوی تیز برش بزنید.

 

 

یک ماهیتابه را روی حرارت ملایم بگذارید. گوشت چرخ کرده را با روغن، نمک و فلفل تفت دهید تا به طور کامل قهوه ای رنگ شود.

 

 

پیاز و فلفل دلمه ای را حلقه ای برش بزنید. در ماهیتابه 5 تا 7 سانتی متر روغن بریزید و پیاز و فلفل را در آن تفت دهید. سپس پیاز و فلفل را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغنشان گرفته شود.

میتوانید از قارچ، زیتون سیاه و یا سبزیجات دلخواه دیگری هم در پیتزا مخلوط استفاده کنید.

 

 

برگ ریحان تازه را با دست به نوار های کوچکی خرد کنید. میتوانید از پونه و جعفری و هر سبزی دلخواه دیگری نیز استفاده کنید.

 

 

فر را روشن کنید و روی 230 درجه سانتی گراد یا 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا به مدت 30 دقیقه الی 60دقیقه گرم شود. در این مدت مواد پیتزا مخلوط را آماده کنید. یک گلوله خمیری که آماده کرده بودید را روی میز بگذارید. خمیر را به کمک دست به یک دایره ی تخت تبدیل کنید. میتوانید این کار را به کمک وردنه انجام دهید. قطر خمیر بهتر است 6 میلیمتر یا کمتر باشد.  به طور مداوم خمیر را به سمت بیرون و با حرکت دایره ای صاف کنید. اگر خمیر دوباره کوچک شد، 5 دقیقه صبر کنید و بعد کار را ادامه دهید.

 

 

یک ورقه آلومینیومی را در سینی فر بگذارید و خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید. به کمک یک لیسک مقداری روغن زیتون را روی خمیر پیتزا بزنید. این کار باعث می شود پیتزای تردی داشته باشید.

 

 

یک قاشق از سسی که تهیه کرده اید را روی خمیر پیتزا بریزید. با پشت قاشق سس را در مرکز پیتزا پخش کنید. 1.25 سانتی متر از لبه های پیتزا را خالی بگذارید.

 

 

در این مرحله از تهیه پیتزا مخلوط مواد را روی پیتزا بریزید. روی سس را با پنیر پیتزا پر کنید. گوشت، سوسیس ها، فلفل و پیاز را روی پیتزا قرار دهید.

 

 

پیتزا را داخل فر بگذارید تا به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزد. وقتی پنیر پیتزا طلایی رنگ و خمیر آن طلایی مایل به قهوه ای شد میتوانید پیتزا را از فر خارج کنید.

اگر لازم بود بعد از 5 تا 7 دقیقه پیتزا را داخل فر بچرخانید تا کاملا حرارت ببیند.

 

 

پیتزا را از فر خارج کرده و چند دقیقه صبر کنید تا خنک  شود. وقتی به اندازه کافی خنک شد، پیتزا مخلوط را برش بزنید و نوش جان نمایید.

 

 

– اگر دوست دارید خمیر پیتزا برشته تر شود، قبل از شروع مراحل، خمیر را حدود 5 دقیقه در فر قرار دهید تا زیر آن شروع به طلایی شدن کند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و شروع به چیدن تاپینگ کنید. البته اگر خمیر شما نازک است این کار را نکنید چون بیش از حد خشک می شود.

– برای خمیر پیتزای نازک بهتر است از آرد سفید استفاده کنید. ولی برای خمیر پیتزای ضخیم تر میتوانید از آرد سنگک استفاده کنید.

– معمولاً برای تهیه پیتزا توصیه میشود خمیر را روز قبل تهیه کنید و در کیسه زیپ دار داخل یخچال قرار دهید. چند ساعت قبل از زمان تهیه پیتزا آن را از یخچال بیرون بیاورید و در دمای اتاق بگذارید تا به آرامی گرم شود و ور بیاید.

 

 

 – این مطلب از سایت wikihow ترجمه شده است.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

بصورت تجربی فهمیدم که اگه جای کالباس پپرونی استفاد بشه خیلی بهتر میشه

مرسی خیلی عالی بود

ممنونم عالی بود . من در ماکروفر سولاردام گذاشتم خیلی خوب در اومد . بازم ممنون

سلام..من از نانه اماده استفاده میکنم..گوشته چرخ کرده هم دوست ندارم.. اشکالی ک نداره؟؟؟؟

عاااااااااااااااااااااالی بود

سلام من سولاردوم دارم، با نون های حاضری چی شکلی می تونم پیتزا اماده کنم؟ یکیم پنیر من هیچ وقت کش نمیاد، اونو چیکارش کنم؟ من طبق دستور با خمیر اماده و پنیر فریز شده درست می کنم ولی …

سلام به جایی کالباس سوسیس بزنیم

با سلام
پیتزا رو درست میکنم ولی وقتی گاز میگیری پیتزا رو پنیرروش با همه مخلفاتش باگاز اول پراکنده میشن چیکار کنم که وقتی یه گاز از پیتزا میگیرم دقیقا همون قسمت بریده شه نه کل پیتزا تیکه پراکنده شه
اگه جواب رو به ایمیلم بفرستی ممنون میشم

خیلی خوشمزه بود
تشکر

من عاشق پیتزاهستم

فاطمه جان ممنون

باسلام و خسته نباشید
ممکن است پیتزاپپرونی راتوضیح دهید

عالی بودتشکر

میشه به جای گوشت چرخ شده از گوشت مرغ استفاده کرد؟

چیکار کتیم پنیر کش بره

عالی بود

عااالی.

نسیم جان
عالی بود تشکر

خیلی عالی بود تشکر

نوش جان.

بانو تو بی نظیری دمتگرم کدبانو…خیلی عالی بود ?❤

وای وای مرسی من میمیرم واسه پیتزا

خیلی ممنون (;

ببخشید این مال چند نفره
ممنون

برای 1 یا 2 نفر

مرسی عدیدم..حسسابی استفاده کردم

خواهش میکنم عزیزم

نیلوفر جان چرا پیتزایی که درست میکنم نرم نمیشه و خیلی صفته !!!! کمک !!؟!????

سلام عزیزم. درجه حرارت فر رو کمتر کن و مدت زمان بیشتری در فر قرار بده.

عالی بود ممنون خیلی خوش مزه بود

سلام میشه به جای کالباس از بادمجان یا کدو در پیتزااستفاده کرد؟

سلام عزیزم، بادمجون رو سرخ کنی بریزی بهتره. اما کدو رو میتونی خام رنده کنی بریزی. خیلیم خوشمزه میشه.

ممنون خیلی راه های خوبی بود

ممنون . من درست کردم واقعا خوشمزه شد ممنونم بابت آموزش عالی شما واقعا ممنون

من از سایت شما خیلی خوشم می اید می شه لطفا من را به اشتراک بگذارید وغذاهاتون را برام ایمیل کند.

ممنون مهدیه جان ، من ایمیلت رو ثبت کردم فقط باید از طریق ایمیلی که برات میاد فعالش کنی

خمیر پیتزا را چگونه به شکل بهتردرست کنیم
از من همیشه نون پیتزا صفت ویاهم خیلی نرم میاید باید کرسپی باشه
ممنون

http://irancook.ir/08/15/pitza-khamir-italiae/234/ اینم لینک تهیه خمیر پیتزا

عالی بود

دمت گرم عالیییییییی بود کوتاه ومفید

با سلام اگر کسی دستگاه فر را ندارد باید چه کند؟؟؟

گلناز جان برای پخت کیک و شیرینی از ماکروفر میتونی استفاده کنی ، برای پیتزا هم دستور تهیه پیتزا تابه ای رو امتحان کنی خیلی عالی درمیاد

سلام .ازوب سایتون کمال تشکر دارم .ممنون از راهنمایی تون.

خیلی خوب بود مرسی.

با تشکر از دستوراتتان ممنون

مرسی نیلوفر جون ما دانشجوییم تو خوابگاه فر نداریم چیکار کنیم برا پخت پیتزا مرســــــی عزیزم

عزیزم از پیتزا تابه ای میتونی استفاده کنی

پیتزا تابه ای چیه

خوب بود مرسی

ممنون

مرسی از آموزشتون.من عاشق آشپزی ام.پیتزام دوست دارم البته چون میخوام واسه شوهرم یه پیتزای خوشمزه درست کنم تو این سایت اومدم.ممنون

خواهش میکنم ماریای عزیز ، امیدوارم در کنار همسرت از پیتزای خونگی لذت ببری

سلام هر کار میکنم پیتزا ی خوبی در نمیشه خ میرش همون طور نرم و مواد روش هم ول میشه خلاصه پیتزا خوبی نیس البته با ماکرو ویو تهیه میشه لطفا همکاری کنید متشکرم

مریم جان در ماکروویو نمیشه پیتزای خوبی تهیه کرد ، حتی برای گرم کردن پیتزا هم مناسب نیست ، پیتزا تابه ای رو امتحان کن خوشمزه است

خمیر از ۱۵۰گرم بیشتر نباشه زدن رب به خمیر یادتون نره کالباس وقارچ را بریزید وبعد پنیر وروش فلفل وذرت

گشتم شد رفتم پیتزا فروشی جلوی خونمون ، یک بار درست کردم این پیتزا رو خیلی عالی بود من ١۵سالمه از بندر عباس هستم

ای شکمو ? خوشحالم خوب درستش کردی ، افرین

خیلی خوب بود ممنون واقعا از سایت خوبتون از این کمتر انتظار نمیرفت

ممنون مریم جان ، لطف داری عزیزم

عالی بود

ممنون لیلا جان

سلام وبتون خیلی خوشمزه است . به وب بنده هم سری بزنید . همواره شاد و سربلند باشید . با احترام ندا

ممنون ندای عزیز

سلام از شما ممنونم و یه سوال دارم من دانشجو هستم میخواستم بدونم پیتزا رو روی گاز هم میشه پخت؟

عزیزم به آموزش پخت پیتزا تابه ای که روی گاز تهیه میشه مراجعه کن ( بخش پیتزا )

میشه طرز پخت پیتزا بدون فر رو بگید ؟؟؟؟؟ ممنون

دوست خوبم به آموزش پیتزا تابه ای در بخش پیتزا مراجعه کنید

دستتون درد نکنه

ممنون

ممنون از توضیح عالیتون خیلی متشکرم

خواهش میکنم ونوس جان

از کمکتان متشکرم.

قابلی نداشت

مرسی

خواهش

ممنون

خواهش میکنم

خوب بود

ممنون

مرسی ازتون عالی بود

ممنون رضا جان

سلام عالی بود درست میکنیم ببینیم مزه اش همین طور عالی است که البته فکر میکنم عالی باشه

ممنون اعظم جان ، امیدوارم خوشت بیاد

بسیار خوب بود

ممنونم

مرسی

سلام وخسته نباشید . تصویرش که اشتها برانگیزه حتما خوردنش خالی از لطف نیست.از شما کمال تشکر رو دارم . آموزش هاتون واقعا فوق العاده و کاربردی هست امیدوارم همیشه ادامه داشته باشه و پیروز باشید

ممنون فاطمه جان ، مطمئن باش تا من هستم ایران کوک هم هست

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

;
(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’j.async=true;j.src=’https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-T9SDVJH’);

در میان 6000+ رستوان و کافی‌شاپ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

اپلیکیشن موبایل فیدیلیو را دریافت کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط نیازمند مواد اولیه ساده و سبک مانند قارچ ، فلفل دلمه ، پودر آویشن ، گوشت چرخ شده ، کالباس ، پیاز و پنیر پیتزا می باشد. در تهیه پیتزا مخلوط برای طلایی و برشته شدن پیتزا می توانید گریل بالای فر را روشن کنید اما مراقب باشید پیتزا نسوزذ.

طرز تهیه پیتزا مخلوط نیاز به زمان و وقت لازم دارد . مواد لازم ارایه شده برای 6 نفر می باشد و زمان تهیه این پیتزا حدودا 65 دقیقه است. پیتزا مخلوط با ذائقه خیلی از افراد سازگار است و به خاطر مواد لازم آن طعمی فوق العاده را داراست. سس کچاپ و سس الویه و … برای این پیتزا فوق العاده می باشد.

1 – خمیر پیتزا یا پیراشکی : 1 بسته

طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

2 – پنیر پیتزا :  به مقدار لازم

3 – گوشت چرخ شده : 200 گرم

4 – فلفل دلمه ای : 2 عدد در دو رنگ

5 – رب گوجه فرنگی :  3 قاشق غذا خوری

6 – قارچ : 200 تا 250 گرم

7 – کالباس : 200 گرم

8 – پیاز متوسط :  1 عدد

9 – نمک : به مقدار لازم

10 – فلفل : به مقدار لازم

11 – پودر آویشن : به مقدار لازم

12 – زیتون : به مقدار لازم

1 – خمیر پیتزا یا پیراشکی را طبق دستوری که روی بسته بندی وجود دارد ، آماده کنید. البته خمیر پیتزا را خودتان نیز می توانید آماده کنید .

2 – پیاز را به هر صورتی که دوست داشتید خرد کنید ولی رنده نکنید، سپس با مقداری روغن درون ماهی تابه تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

3 – گوشت چرخ شده ، نمک ، فلفل و پودر آویشن را به پیاز اضافه کرده و با حرارت ملایم مواد را به خوبی با هم تفت دهید .

4 – بعد از اینکه رنگ گوشت تیره و قهوه ای شد ، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید ، ماهی تابه را پس از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید.

5 – کالباس و فلفل دلمه ای را مکعبی و حبه ای خرد نمایید، پیاز  را نیز حلقه ای برش بزنید، قارچ و مقداری زیتون نیز ریز کنید.

6 – 2 قاشق رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا بوی خامی ندهد ، می توانید از سس گوجه نیز استفاده کنید

7 – خمیر پیتزا را نازک پهن کنید. رب تفت داده شده و یا سس گوجه فرنگی را بر روی خمیر آغشته کنید.

8 – مقداری پنیر پیتزا بر روی خمیر بریزید و کاملا پخش کنید.

9 – سپس تمام مواد گوشتی را بر روی خمیر بریزی و پهن کنید.

10 – کالباس ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، قارچ را که از قبل خرد و آماده کردید را بر روی مواد گوشتی بچینید.

11 – در آخر تمام سطح پیتزا را با پنیر پیتزا بپوشانید و زیتون های خرد شده را در بالاترین لایه بر روی پیتزا بریزید.

13 – حدود 20 دقیقه اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند تا بخوبی پخته و ترد شود.

13 – فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید. مقداری با روغن کف سینی فر را چرب نمایید و پیتزا را درون سینی بگذارید، به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید.

چند نکته : در طرز تهیه پیتزا مخلوط برای طلایی شدن روی پیتزا می توانید در چند دقیقه آخر گریل بالای فر را روشن کنید و مراقب باشید پیتزا نسوزد. برای اینکه پیتزا مخلوط به خوبی پخته و ترد شود بعد از اینکه تمام مواد را روی خمیر پیتزا ریختید اجازه بدهید 20 دقیقه پیتزای آماده نشده استراحت کند و بعد داخل فر بگذارید. بعد از آماده شدن پیتزا مخلوط را می توانید با سس های دلخواه آن را میل و نوش جان فرمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز


آشنایی با عمارت دریایی آتاتورک


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

سلام ببخشید میخواستم بدونم میشه بجای قالب از ماهیتابه تفلون برای تهبه پیترا استفاده کرد؟

سلام
برای تهیه پیتزا بهتر است از سینی فر که ضخامت تعیین شده ایی دارد و مخصوص دمای فر طراحی شده است استفاده نمایید. البته می توانید اقدام به تهیه پیتزا تابه ای نموده و پیتزا را داخل تابه تفلون قرار داده و به مدت 20 دقیقه بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پیتزا بپزد. توجه داشته ابشید که در این مدت و بریا پخت پیتزا بدون فر باید در ماهیتابه پیتزا کاملا بسته باشد و حتی می توان برای نتیجه گیری بهتر ده دقیقه اول از دم کنی نیز استفاده نمود. موفق باشید.

نه چون نمیزاره مواد خوب پخته شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پیتزا مخلوط محبوب ترین نوع پیتزا است که تقریبا هیچ محدودیتی در مواد آن وجود ندارد و می توانید نسبت به ذائقه خود موادی را اضافه و مواد دیگری را حذف کنید. در این دستور ما بهترین روش تهیه پیتزا مخلوط را برای شما اماده کرده ایم. مواد اصلی پیتزا مخلوط عبارتند از نان پیتزا ، قارچ ، کالباس ، سس کچاپ و پنیر پیتزا. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۲ نفر پیتزا مخلوط تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پیتزا مخلوط در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس آویشن را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

مواد را با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا گوشت پخته شود ، سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در این مرحله کالباس را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم ، قارچ ها را به صورت حلقه ای با دقت خرد می کنیم.

فلفل دلمه ای را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. چند عدد زیتون را هم به صورت حلقه ای خرد می کنیم. پس از آماده کردن خمیر پیتزا آنرا در ظرف مخصوص قرار می دهیم. رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن تفت می دهیم.طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز

پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد آنرا روی نان پیتزا می ریزیم و با پشت قاشق روی نان پیتزا پخشش می کنیم. مقداری پنیر پیتزا روی رب گوجه فرنگی پخش می کنیم و پس از آن کالباس را به همراه گوشت چرخ کرده روی پیتزا می ریزیم.

در مرحله بعد قارچ را به همراه فلفل دلمه ای و ذرت روی پیتزا می ریزیم و در مرحله پایانی مقداری پنیر پیتز روی مواد می ریزیم. روی پنیر پیتزا مقداری زیتون ، فلفل دلمه ای ، قارچ و ذرت برای زیبایی روی پیتزا می ریزیم.

فر را باید از قبل روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. پس از اینکه مواد پیتزا آماده شد آن را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا رنگ پنیر طلایی شود. سپس پیتزا را به ۸ قسمت تقسیم می کنیم و با سس کچاپ سرو می کنیم.

طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز
طرز تهیه پیتزا داخل فر گاز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *