طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه
طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

» رمز خود را فراموش کردم

دوره مقدماتی php

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

تهیه انواع قهوه در خانه می‌تواند از هر لحاظ به‌صرفه باشد. به همین دلیل در اینجا دستور تهیه قهوه اسپرسو را به شما آموزش می‌دهیم. اما باید بدانیم کاپوچینو چیست و با نوشیدنی‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه

حالا باید ببینیم که چگونه می‌توان این نوشیدنی تقریباً گران را بدون دستگاه تهیه کرد.

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه

اسپرسو نوعی دانه قهوه مخصوص نیست بلکه یک روش دم کردن قهوه است. اولین و مهم‌ترین امر در دم کردن اسپرسو این است که دانه‌های قهوه تازه را خریداری نموده و آسیاب کنید. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید که با لبه‌های تیز دانه‌ها را آسیاب می‌کند و این کار را در زمان کوتاه و به‌سرعت انجام می‌دهند.

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه: آسیاب کردن دانه های قهوه

در اینجا به دو روش اسپرسو را دم می‌کنیم. اولین روش استفاده از اسپرسوساز ایروپرس است. این روش بسیار سریع و آسان است و به کمک آن می‌توانید اسپرسو خوش‌طعمی داشته باشید (یا اینکه قهوه خوش‌طعمی داشته باشید، اگر کافه لایت می‌خواهید). باید فیلتر را وصل کنید، دانه‌های تازه قهوه را اضافه کنید، آب داغ بریزید، آن را 10 ثانیه هم بزنید، سپس دستگاه را روی فنجان قرار دهید. با کمک این دستگاه اسپرسو خوش‌طعمی خواهید داشت.

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه: استفاده از دستگاه ایروپرس

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه: استفاده از قوری موکا

دومین روش استفاده از قهوه ساز یا قوری موکا است. اگر آن‌قدر وقت دارید که چند دقیقه روبه روی گاز بنشینید و منتظر دم کشیدن آن باشید، بنابراین از این روش استفاده کنید. در این روش آب باید کاملاً بجوشد، بنابراین اسپرسو شما کاملاً دم می‌کشد. در این روش اگر از قوری فاصله بگیرید، ممکن است اسپرسو شما خشک شود.

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه: اسپرسو همراه با کف زیاد

این قسمت جالب ماجرا است و آماده کردن آن بسیار آسان است. تنها کافی است که آن را در ماکروویو یا روی حرارت بگذارید تا داغ شود اما نباید بجوشد. سپس کف آن را روی اسپرسو خود بریزید. ترفند داشتن خامه و کف بهتر این است که از کل شیر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر کم‌چرب استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که آماده کردن آن به زمان نیاز دارد.

همه ما می‌دانیم که آب شهری چندان تمیز نیست و می‌تواند بر طعم اسپرسوی ما تأثیر بگذارد. بسته به محل زندگی‌تان ممکن است آلاینده‌هایی مانند فلوراید، کلر، مواد معدنی و رسوبات در آب وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است از آب تصفیه‌شده استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

بستن فرم

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فیلم

سریال

انیمه

شخصیت‌ها

کمیک

تریلر

اخبار سینما و تلویزیون

سایر

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

در صورتی که قهوه جوش ندارید میتوانید به سادگی قهوه ترک ، عربی و فرانسوی مورد نیاز خود را روی گاز و یا فقط با آب جوش درست کنید . در این مقاله ۳ روش برای دم کردن یا درست کردن قهوه آورده شده است . قبل از آن به سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است می پردازیم :

فرق بین قهوه فوری و قهوه چیست و کدام بهتر است ؟

قهوه فوری دارای کافئین کمتر و آکریل آمید بیشتر نسبت به قهوه معمولی میباشد و در کل به دلیل کالری کمتر قهوه فوری از قهوه معمولی سالم تر است . کافئین موجود در یک لیوان قهوه فوری ۶۰ تا ۸۰ میلیگرم و کافئین موجود در قهوه ۶۰ تا ۱۲۰ میلیگرم میباشد . همچنین قهوه های فوری بدون کافئین نیز وجود دارند که از تمام قهوه ها سالم تر هستند .

روش اول : با استفاده از آب جوش و یک ظرف اضافی

طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

آب را بگذارید تا جوش بیاید . به نسبت مقدار مورد نیاز قهوه ( یک یا چند لیوان ) آب را روی گاز یا داخل مایکروویو تا نزدیک به جوش آمدن گرم کنید . حدود ۹۰ تا ۹۶ درجه سانتی گراد عالی است . به ازای هر نفر ۲۵۰ میلی لیتر آب بگذارید تا بجوشد .

قهوه مورد نیاز را آماده کنید . به ازای هر لیوان ۲۵۰ میلی لیتری ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ( ۱۰ گرم ) قهوه مورد نیاز میباشد . قهوه را داخل یک ظرف دیگر بریزید .

آب داغ را اضافه کنید . آب داغ را مستقیما روی قهوه بریزید سپس ۳ دقیقه صبر کنید . البته بعضی از قهوه ها باید مدت بیشتری بمانند. .

قهوه را صاف و سرو کنید . قهوه را از یک فیلتر چای یا قهوه رد کنید تا تفاله های آن گرفته شود و داخل ماگ یا استکان سرو کنید . نسبت به سلیقه میتوانید بعد از این مرحله خامه و شکر به آن اضافه کنید .

روش دوم : تهیه قهوه داخل قهوه جوش

آب و قهوه را مخلوط کنید . به ازای هر نفر ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری و ۱ لیوان آب داخل تابه یا شیر داغ کن بریزید سپس مقداری هم بزنید .  به ازای هر نفر ۲۵۰ میلی لیتر آب بگذارید تا بجوشد .

قهوه را جوش بیاورید . زیر گاز را روشن کنید و روی شعله نرمال قرار دهید . تا به جوش آمدن قهوه آن را هم بزنید .

۲ دقیقه بگذارد بجوشد . بعد از به جوش آمدن به مدت ۲ دقیقه بگذارید بجوشد سپس گاز را خاموش کنید تا تفاله های قهوه ته نشین شود .

قهوه را سرو کنید . به آرامی و با دقت قهوه را بریزید تا از ریختن تفاله ها ( درد ) به داخل ماگ یا استکان جلوگیری کنید .

روش سوم : با استفاده از فیلتر قهوه 

آب را بگذارید تا جوش بیاید . به نسبت مقدار مورد نیاز قهوه ( یک یا چند لیوان ) آب را روی گاز یا داخل مایکروویو تا نزدیک به جوش آمدن گرم کنید . حدود ۹۰ تا ۹۶ درجه عالی است .

قهوه را داخل فیلتر قهوه بریزید . ۲ قاشق غذاخوری ( ۱۰ گرم ) قهوه را داخل فیلتر قهوه بریزید سپس آن را سفت کنید و داخل ماگ یا استکان قرار دهید . در صورت نداشتن فیلتر قهوه میتوانید از هر وسیله تمیزی که قهوه از آن عبور نمیکند استفاده کنید .

آب داغ روی قهوه بریزید . آب داغ را مستقیما روی فیلتر قهوه بریزید .

۳ تا ۴ دقیقه بگذارید تا بماند . برای قهوه معمولی ۲ تا ۳ دقیقه و برای قهوه غلیظ ۴ تا ۵ دقیقه بگذارید تا بماند سپس بنوشید .

اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ در ۹:۳۵ ق.ظ

سلام ببخشید من تمام این مراحل انجام یدم پس را قهوه کف نمیکنه ؟

پاسخ دادن

دی ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۲ ب.ظ

عالی بود دمت گرم

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه

نقره استرلینگ چیست ؟ نقره خالص بسیار نرم است و جهت ساختن زیورآلات و ظروف مناسب نیست . به ه…

بسیاری از رژیم‌های غذایی و الگوهای تغذیه روی کاهش وزن و لاغری تمرکز می‌کنند …

نفخ کردن ، آروغ زدن یا باد معده ( به اصلاح عامیانه گوزیدن و …

خشکی دهان چیست ؟ خشکی دهان به دلیل کاهش ترشح بزاق دهان ایجاد می …

جوان‌سازی پوست بدون هزینه !!! چه اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید بسیاری از …

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه
طرز تهیه پودر قهوه اسپرسو بدون دستگاه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *