طرز تهیه نان شیرین داخل فر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه نان شیرین داخل فر
طرز تهیه نان شیرین داخل فر

نان یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در بین خانواده های ایرانی است و نوع خانگی آن بی نظیر است. در این مطلب طرز تهیه نان خانگی در فر را به صورت مرحله به مرحله و با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پختن نان و شیرینی از کارهای مورد علاقه برای بیشتر کدبانوها است شما می توانید انواع نان های خانگی و نان شیرمال خوشمزه و سالم را در خانه خودتان تهیه کنید و از عطر و طعم این نان های خوشمزه نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه نان خانگی در فر می توانید از آرد سفید و آب و مایه خمیر و نمک و روغن استفاده کنید.

نان خانگی از انواع نان های سنتی است که از زمان های گذشته تا به امروزه بیشتر کدبانوها این نوع نان را در منزل تهیه می کردند. نان خانگی های تازه عطر و طعم دلپذیری دارند و بهتر است هر چند وقت یکبار خودتان در منزل نان های خوشمزه بپزید. نان خانگی را می توانید با روش های مختلفی در منزل بپزید که طرز تهیه نان خانگی در فر از بهترین و ساده ترین روش پختن نان در منزل است.

آرد سفید : 1 کیلو و 100 گرم
آب : 1/2 لیتر
مایه خمیر : 50 گرم
روغن : 6 قاشق سوپ خوری
نمک : 3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان شیرین داخل فر

دوره مقدماتی php

ابتدا آب را تا دمای 37 درجه سانتی گراد گرم کنید سپس آب را در درون ظرف مخلوط کن بریزید و مایه خمیر خرد شده را به آب اضافه کنید. در مرحله بعدی دستور پخت نان خانگی در فر روغن و نمک را به مخلوط آب و مایه خمیر اضافه کنید و سپس مخلوط کن را روشن کنید و آرد به صورت آرام آرام به مایه خمیر اضافه نمایید و این روش را همین طور ادامه دهید تا خمیر از حالت چسبندگی در آید.

توجه داشته باشید که برای مخلوط کردن خمیر 10 تا 15 دقیقه زمان لازم دارید و همچنین خمیر نان باید به خوبی ورز داده شود. بعد از ورز دادن خمیر نان به کمک مخلوط کن پارچه تمیزی را بر روی ظرف مخلوط کن پهن کنید و سپس به مدت 45 دقیقه مخلوط کن را در درون اتاقی با دمای 37 درجه سانتی گراد قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده مقداری آرد بر روی سطح صافی بریزید و سپس خمیر را از درون ظرف مخلوط کن بیرون آورید و بر روی سطح آرد پاشی شده بگذارید.

دست های خود را با آرد آغشته کنید و خمیر را به 10 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت از خمیر را به شکل توپ گردی در آورید و خمیر های آماده شده را بر روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و سپس پارچه تمیزی را بر روی خمیر ها بیندازید و به مدت 15 دقیقه به خمیر استراحت دهید.

در مرحله آخر طرز تهیه نان خانگی در فر برای پختن نان ها باید فر را بر روی دمای 300 درجه تنظیم کنید توجه داشته باشید که فقط باید از شعله بالایی فر برای پختن نان استفاده کنید و شعله پایینی را خاموش کنید تا فر مانند تنور عمل کند سپس مقداری آرد بر روی سطح کار بپاشید و قطعه های خمیر را به صورت تکی تکی با کمک وردنه نانوایی پهن کنید و خمیر ها را به صورت بیضی و یا دایره با ضخامت 3 میلیمتر بر روی سطح کار پهن کنید و سپس با کمک چنگال سوراخ هایی را بر روی نان ها ایجاد کنید.

 خمیر ها را با احتیاط از روی سطح کار بردارید و بر روی سینی فر قرار دهید و سپس سینی فر را بر روی بالاترین نقطه فر قرار دهید. شعله بالایی فر به نان ها نزدیک است بنابراین باید نان ها را زیر نظر داشته باشید تا نسوزند.

       

در این مطلب با طرز تهیه نان خانگی با استفاده از فر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه نان سنتی در خانه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع نان کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98


طرز تهیه نان شیرین داخل فر


تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه نان شیرین صبحانه و عصرانه

 

این نان شیرین و خوشمزه را می توانید به عنوان صبحانه یا عصرانه میل کنید.

 
آماده سازی: 2 ساعت

مدت انتظار: 1 ساعت

طرز تهیه نان شیرین داخل فر

مجموعاً: 3 ساعت

 
مواد اولیه برای 6 نفر :
نمک 1 هشتم قاشق مرباخوری
آرد  2 تا 3 لیوان
مخمر (پودر) 1 قاشق غذاخوری
شیر شیر 1 لیوان
کره 3 قاشق غذاخوری
شکر 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
کنجد (اختیاری) به میزان لازم

 

طرز تهیه نان شیرین :
ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و شکر و کره آب شده و یک عدد از زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا حل شوند.

آرد و نمک را مخلوط کرده و حد اقل 3 بار الک کنید تا سبک شده و هوا بخورند و بعد کم کم آن را به مواد بیفزایید تا مواد حالت چسبندگی خود را از دست داده و به صورت خمیری نرم و لطیف درآیند.سپس خمیر را چند بار بند کرده و به ظرف بکوبیدو بعد ظرفی را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید و بعد با یک پارچه نخی نمناک روی آن را پوشانده و به مدت 2 ساعت در جایی گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.
طرز تهیه نان شیرین صبحانه و عصرانه
بعد از آماده شدن خمیر آن را روی سطح ارد پاشی شده باز کنید و با وردنه کمی ورز دهید و مثل آدامس چند بار بکشید. سپس خمیر را به چند قسمت تقسیم کرده و به شکل دلخواه شکل دهید .
روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن قرار داده و روی خمیرها پارچه ای نمناک بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی آن نیز کمی کنجد بپاشید.
ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20 تا 30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید، در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید ، در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2تا3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

 

نکات:
1)در صورت تمایل به خمیر نان شیرین مقداری گردو یا کشمش اضافه کنید.
2)بهتر است وسط خمیر مقداری پوره خرما(مخلوط خرمای بدون پوست و کره)اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.
3)در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.
نوش جان

 

سوران

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)

نام(لازم)

 

دستور پخت نان سیر با سبزی و پنیر در این مطلب از بخش آشپزی مجله تصویر زندگی روش پخت نان سیر تقدیم شما می شود. نان سیر نوعی نان دارای سیر و روغن زیتون و کره …

نان شیرمال یکی از نان های سنتی و خوشمزه است که به روش های مختلف طبخ می شود. در ادامه روش تهیه نان شیرمال کشمشی خوشمزه ای را خواهید دید که میتونه میان وعده ای …

نان رول کره ای یکی از نان های خوشمزه با بافت عالیه که خوردنش در وعده های صبحانه و عصرانه لذتبخشه. یک میان وعده سالم برای بچه ها هم هست. این نان را می تونید …

مواد اولیه : خمیر نان 2 قرص کشمش 2 عدد بادام 2 عدد (برش خورده) تخم مرغ تخم مرغ 1 عدد (کمی زده شده) برگ کاهو برای تزئین چاشته برای سرو کردن نان به شکل …

طرز تهیه نان سیر و ریحان پنیری نان سیر و ریحان پنیری خوش عطر و خوشمزه استو تهیه آن وقت زیادی نبرده، به راحتی تهیه می شود . این نان سیر خوشمزه را می توان کنار هر نوع …

روش پخت نان خرمایی ویژه ماه رمضان نان خرمایی را می توانید برای وعده صبحانه با برای میان وعده میل کنید. همچنین میشه در ماه رمضان به عنوان افطار سرو کرد. این نان به شکل های مختلف درست میشه …

نان کشمش و گردو نانی مقوی و سالم برای صبحانه و عصرانه است. این نان مغذی برای وعده سحر و افطار ماه رمضان نیز مناسب است. طرز تهیه نان کشمش و گردو در بخش آموزش …

چیز کیک انار یخچالی بدون نیاز به پخت دسر ویژه شب یلدا در این پست طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی که دسری خوشمزه، بدون نیاز به پخت و مناسب مهمانی های شب یلداست را به …

آموزش تصویری روش پخت نان آچما نان مخصوص ترکیه (açma) نان آچما از نان های مخصوص کشور ترکیه است. در ادامه روش تهیه خمیر ، پیچیدن خمیر و پخت آن را به صورت تصویری به …

دستور پخت شیرینی کنجدی در منزل    شیرینی کنجدی یا کلوچه کنجدی را می تونید سر میز صبحانه یا به عنوان یک عصرونه مقوی و خوشمزه در کنار عزیزانتون با شیر یا چای میل کنید.   …

امتیاز دهید


3.2
از

208

 

  

طرز تهیه : شیر ولرم ( شیر داغی که دست را نسوزاند ) را با خمیر مایه مخلوط کنید، سپس شکر ، روغن یا کره اب شده و یک زرده تخم مرغ را نیز اضافه نمائید. تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود.

طرز تهیه نان شیرین داخل فر

 

 

حالا نوبت اضافه کردن ارد است ، اردی که چند بار الک شده است را قاشق قاشق اضافه کنید تا اندازه ای که بتوانید خمیر را با دست تان بلند کنید ( ارد زیاد نریزید ، فقط تا اندازه ای که چسبندگی خمیر از بین برود ). در این مرحله خمیر را با دست بگیرید و مدام به کف ظرف بکوبید و ورز دهید و چندین بار تکرار کنید ( مهمترین بخش تهیه نان ورز دادن ان است ).

 

پس از بدست اوردن خمیری ترد و لطیف ان را درون کاسه ای که چرب شده است قرار دهید و روی ان با چاقو یک + بزنید. در جای گرمی به خمیر یک ساعت استراحت دهید  تا حجم خمیر دو برابر شود و پس از این مدت خمیر را کمی ورز داده و تکه هایی یک اندازه از خمیر ببرید.

 

 

پس از این برش زدن کمی دیگر خمیر ها را ورز دهید و با وردنه خمیرها را باز کنید. درون هر خمیر را مقداری کشمش ، گردو ، کنجد و … بپاشید.

 

روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را به شکل دلخواه حالت دهید ( هر شکل و طرحی که دوست دارید ). روی خمیرها پارچه ای بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند. سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی ان نیز کمی کنجد بپاشید.

 

 

ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20 – 30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید. در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید. در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2-3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

 

نکته ها : میتوانید برای روی نان از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید ( پودر نارگیل ، پسته ، گردو و … ) ، درون نان را نیز میتوانید قبل از پخت با خرما ، گردو ، شکلات و … پر کنید یا به همین صورت ساده اماده کنید.

 

در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.

 

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام. می خواستم ازتون تشکر کنم.‌عالی بود.

سلام دوست عزیز ممنون از شما

من درست کردم تقریبا سفت شد و به سبکی نون فانتزی نشد. شیرینیش هم کم بود بنظرم

سلام کاسه آب تا آخر پخت نان باید توی فر باشه؟

سلام عزیز دلم
مایه ی خمیر رو از کجا باید تهیه کرد؟

سلام عزیزم…خمیرمایه رو میتونید از سوپرمارکت یا لوازم قنادی تهیه کنید.

سلام نمیدونم چرا هر مدل نانی رو که درست میکنم خمیرش رنگش سفید نیست کمی مایل به کرمی میشه این نون رو هم خیلی درست کردم ولی باز رنگ خمیرم سفید نشد لطفا راهنمایی کنید

سلام عااااالی بوووووددد 2بار درست کردم ^_^

نوش جونت نرگس جان!

سلام عاااااالییییییی بوووووددددد

سلام نرگش جون. ممنونم عزیزم!

طرز تهیه نان شیرین داخل فر

عالی عالی ودوست داشتنی ممنونم از لطف شما

سلام…این نون رو درست کردم ولی نمیدونم چرا با اینکه روش زرده تخم مرغ زدم اما اصلا روی نون طلایی و برشته نشد. غیر از زرده چیز دیگه هم باید اضافه میکردم؟

سلام عزیزم. بعضی ها از مخلوط نوک قاشق جوش شیرین و آب هم استفاده میکنن روی نون میمالن. البته دقت کنید که میزان جوش شیرین باید خیلی کم باشه.

سلام خسته نباشید
به جای خمیر مایع میشه از پکینگ پودر استفاده کرد؟

سلام آیلین جان سلامت باشی. این دستور با خمیر مایه هستش که نان اینطوری بهتر عمل میاد.

salam! mamnun az dasture khubetun. Nane man kheili khub shod, ama be un pookiyi ke mikhastam nashod. Ruye dasture poudre khamir mayeyie k estefade kardam gofte ke ba ard ghatish konam! ama man tuye ab hal kardam bedune shekar, va nun booye torshidegi mide kami, kheili khosh atr nist. nemidunam bayad che chizio avaz konam tu dastur mamnunam az recipe khubetun :)i

عالی بود فقط طرز تهیه خمیر مایه رو هم بگید

سلام عزیزم اینم لینکش http://irancook.ir/khamir-maye/. البته آماده ش هم هست.

سلام خسته نباشید من نمیدونم چرا هربار ته نونام میسوزه با اینک من روی قسمت وسط فر میزارم و بادمای ۱۸۰درجه سانتی گراد و تازه۱۰دقیقه ایی میسوووزه چیکار باید بکنم؟!

سلام بهار جان. استفاده از فر به مقدار زیادی به تجربه وابسته هست. اگر این مشکل رو دارید، دمای فر رو به 170 کاهش بدید و مدت زمان پخت رو به 15 الی 20 دقیقه افزایش بدید.

خوب بود

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

سلام من یه دستور خوب برای تهییه نان تست پیدا کردم و پختم عا ا ا لی شد ولی نمیدونم چطور میتونم دستور و عکسش را براتون بفرستم .

دستت درد نکنه لادن جان ، عزیزم میتونی لینکش رو بهم بدی یا اینکه برام ایمیل کنی ( irancookir@gmail.com ) ممنونم

نیلوفر جان لطفا طرز تهیه نان تست را هم بزارید.سپاسگذارم.

سعی میکنم عزیزم

سلام واقعا دستور فوق العاده ای بود من برای این میزان مواد یک قاشق مرباخوری بهبود دهنده افزودم که عالی شد. ممنون از قرار دادن این پست.

خوشحالم که خوب دراومده لادن جان

نیلوفر جان میزان بهبود دهنده برای این دستور چه میزان باشد ؟

نمیدونم عزیزم ، من از بهبود دهنده تا بحال استفاده نکردم ، فکر میکنم مقدارش متناسب با آرد روی بسته بندی نوشته شده باشه

سلام نیلوفر جونم یه سوال دارم چرا نانهای فانتزی حالت پوک و ماندگاری دارند و نقش بهبود دهنده این وسط چیه و چه فرقی با خمیر مایه داره و تاثیرماندن بیشتر خمیر نان در پخت آن چیه وتاثیر بهبود دهنده در بعضی کیک ها به همراه بکینگ پودر چیه؟ ممنون از اینکه اطلاعات ارزشمندتان را در اختیار ما میگذارید.

لادن جان بهبود دهنده هم باعث بالا رفتن کیفیت و ماندگاری در نان و کیک میشه ، هر کدوم کارایی خودشون رو دارن ، خوب خمیر هرچی بیشتر استراحت کنه حجیم تر میشه و کیفیت نونی که تهیه میشه بیشتره ( البته باید به مدت زمان استراحت در دستور توجه کنی )

با سلام و تشکر از سایت خوبتون..من برای درست کردن خمیر و نان و پیراشکی مرغ که درست میکنم پیمانه های آرد که میریزم کم میاد و مجبور میشم که آرد بیشتری بریزم تا خمیر حالت جمع شدگی پیدا کنه و به دست نچسپد و نون بعد از پخت سفت میشه و حالت خمیری دارد..مثلا اگر 4 پیمانه است من به اندازه 6پیمانه بریزم تا به دست نچسبد نمی دونم چکار کنم تا نون خوب و پوکی درست کنم..جواب سوالم کجا باید ببینم؟؟؟؟

زری جان ارد زیاد خمیر خوبی بهت نمیده . روی سطح کارو ارد پاشی کنی بهتر میتونی بهش فرم بدی . خمیر بعد استراحت بافت خوبی پیدا میکنه و میتونی بهش فرم بدی

بسیار متشکر موفق باشید

عالی بود ممنون

خواهش میکنم مریم جان

سلام … وایی این بخشو من خیلی دوست دارم . منظورم بخش نان است. اما متاسفانه فر ندارم جاش ماکروفر داریم…. گاز مونم رومیزی است اصن فر نداره … ولی خیلی دوست دارم درست کنم بایست چیکار کنم؟

الهام جان میتونی از دستگاه نون پز که در فروشگاه های لوازم خانگی هست برای پخت نان استفاده کنی

با سلام و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک.واقعاً عالی بود من درست کردم ممنون از شما.

ممنونم ، خوشحالم خوشتون اومده

سلا نیلو جون دیروزنان عصرانه سایت شمارا درستکردم پسرم از سرکار اومد خورد عالی شده بود دستت درد نکنه فقط یادم رفته بود اب بزارم زیرش کمی خشک شده بود باز ممنون لطفا برام غذای گیاهی بزارید سپاسگزارمعزیزم

خواهش میکنم سیمین جان ، چشم عزیزم

سلام.من یک مشکل همیشگی با نان ها دارم وان این است که با اینکه تمام موارد را در نظر دارم ولی باز خمیر یکی دو ساعته پف نمی کند لا اقل باید از صبح تا ظهر بماند .خیلی خوب هم بعد از پخت سبک نمی شود.خیلی از سایت ها رفتم و دیدم و همه چیز را میدونم و مو به مو انجام میدم ولی باز نمیشه.لطفا مرا از شر این مشکل همیشگی نجات بدید ممونم

عزیزم مشکل از پودر خمیر مایه است ، پودری که استفاده میکنی فاسده و باید جدید بگیری چون پودری که سالم باشه سریع عملکرد خودشو نشون میده

برنامه های شما بسیار مفید است امااگر امکان دارد برنامه های رژیمی بیشتر ارائه فرمایید با تشکر.

ممنونم – به زودی

به به

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.



طرز تهیه نان شیرین داخل فر
طرز تهیه نان شیرین داخل فر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *