طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه نان ساندویچ در خانه
طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

امتیاز دهید


3.7
از

109


240
کالری


57 گرم
چربی


336 گرم
کربوهیدرات

طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

دوره مقدماتی php


48 گرم
پروتئین

هرچند میتوانید به راحتی نان همبرگر را از بیرون خریداری کنید، نان همبرگر خانگی مزه دیگری دارد و در ضمن به این ترتیب از کیفیت مواد اولیه مطمئن هستید چون خودتان مواد را تهیه میکنید. بدون شک، خوردن یک نان همبرگر خانگی تازه همراه با همبرگر دست ساز با کیفیت با هیچ همبرگری که از بیرون بخرید قابل مقایسه نیست. پس اگر میخواهید یک برگر فوق العاده را تجربه کنید و در ضمن به سلامتی خانواده تان اهمیت میدهید این دستور تهیه را دنبال کنید.

 

نان همبرگر با نان فانتزی معمولی کمی تفاوت دارد. در تهیه این نان همبرگر خانگی از تخم مرغ، شکر و کره استفاده میشود. بنابراین نان همبرگر غنی شده است و طعم خیلی خوبی پیدا میکند. در اینجا از آرد سفید استفاده شده اما شما میتوانید بخشی از آرد یا همه آن را با آرد سبوسدار جایگزین کنید.

 

 

اول از همه خمیرمایه را همراه با کمی آرد (حدود نصف پیمانه) داخل کاسه بزرگی بریزید. آب گرم را به آن اضافه کنید و بگذارید خمیرمایه عمل بیاید. مخلوط باید شروع به کف کردن کند. این مرحله 10-15 دقیقه طول میکشد.

 

 

حال، کره ذوب شده، تخم مرغ، شکر و نمک را به مخلوط حاوی خمیرمایه اضافه کنید و مخلوط نمایید. آرد باقی مانده را هم اضافه کنید و با سری خمیرزن همزن یا با دست خوب ورز بدهید تا خمیر یکدست و کشسان شود.

 

 

خمیر را یکجا جمع کنید و به شکل یک توپ بزرگ در بیاورید. روی خمیر و کف یک کاسه را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را در کاسه قرار دهید. بگذارید خمیر دو ساعت بماند و ور بیاید.

 

 

بعد از دو ساعت که حجم خمیر زیاد شد، آن را به شکل یک لوله دراز در بیاورید. برای داشتن نان همبرگر بزرگ، خمیر را به 8 تکه مساوی تقسیم کنید و برای داشتن نان همبرگر کوچک آن را 12 یا 14 قسمت کنید.

 

 

کف یک سینی فر بزرگ کاغذ روغنی بکشید. هر تکه از خمیر را با دست چانه کنید و چانه ها را با فاصله یکی دو سانتی روی سینی فر بچینید. 1 ساعت دیگر صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود و کم کم شبیه به نان همبرگر دلخواه شما بشود.

 

 

 

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. وقتی چانه های خمیر آماده شدند، 1 عدد تخم مرغ یا زرده تخم مرغ را در کاسه کوچکی با چنگال بزنید. به آرامی تخم مرغ زده شده را روی خمیر بمالید (مراقب کنید شکل خمیر را به هم نزنید). بلافاصله کنجد را روی نان بپاشید.

 

 

15-17 دقیقه در فر بپزید تا نان همبرگر شما طلایی رنگ و آماده شود. این نان ها تا دو روز کیفیت خود را در دمای اتاق حفظ میکنند. اما اگر میل دارید بیشتر از دو روز آنها را نگه دارید، نان را فریز کنید.

 

 

1- خمیر در هر دمایی ور می آید اما بهترین دما 37 درجه سانتیگراد است. میتوانید فر را روشن کنید تا گرم شود. سپس آن را خاموش کنید. اگر فر بیش از حد گرم شد، در فر را مدتی باز بگذارید تا کمی خنک شود. خمیر را در فر قرار دهید تا حجیم شود.طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

2- به جای کنجد میتوانید از تخم آفتابگردان یا مغزهای دیگر هم استفاده کنید.

3- موقع سرو همبرگر هم میتوانید نان را چند دقیقه در فر قرار دهید تا نان شما داغ باشد.

4- هنگام درست کردن خمیر وقتی خمیر به دست می چسبد دست ها را بشویید تا با اضافه کردن آرد بیشتر سبب سنگین شدن خمیر و سفت شدن نان نشوید. در مراحل اول مخلوط کردن ارد از قاشق استفاده کنید و در مراحل آخر خمیر را با دست ورز دهید.

5- کالری و ارزش غذایی گفته شده در بالا، مربوط به یک عدد نان همبرگر بزرگ است.

 

تبلیغات شما در بزرگترین سایت آشپزی ایران

سلام برای اینکه نونمون بافت اسفنجی داشته باشه باید چیکار کنم؟ ممنون میشن اگه جواب بدین

نکات گفته شده توی دستور رو رعایت کنید نونتون اسفنجی و عالی میشه. البته نگهداریش هم مهمه. اگه بیشتر از یکی دو روز میخواین نگه دارید با زیپ کیپ بذارید فریزر و دو ساعت قبل مصرف بیرون بذارید ولی از کیسه خارج نکنید تا وقتی که نرم نشده.

سلام تشکر از لطفتون امیدوارم درست کنم خوب دربیاد?

سلام
تو مواد لازم شیر هست ولی تو دستورالعمل چیزی نزده کجا شیر رو وارد کنیم؟

سلام من هر کاری میکنم روی نوناماین شکلی نمیشه،با چند مدل رومال هم استفاده کردم ولی اصلااین مدلی نمیشه.لازم هست از گریل هم استفاده کنیم ؟ سینی باید کدوم طبقه قرار. بگیره ؟

با سلام ، این دستور با دستور قبلی که درسایتتون گذاسته بودین فرق داره

دستور قبلی شیر بیشتری داشت شما کدوم رو پیشنهاد می کنید؟

دستور جدید به روزتر هست. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.

مرسی از سایت خوبتان
سوالم اینه که این دستور چند تا نان میدهد

8 نان بزرگ یا 12 نان کوچک

ما نان را درست کردیم اما کوچک شد.

میتونید چانه ها رو بزرگتر بگیرید.

سلام ..میخواستم بدونم که خمیر رو چقدر باید ورز داد ؟؟در این مورد توضیح ندادید؟

حدود 10 دقیقه کافی هست

باسلام.برای نان همبر از چه اردی استفاده کنیم.؟باتشکر

سلام خواهش میکنم. از آرد ساده یا معمولی استفاده کنین.

سلام عزیزم مرسی خوب بود فقط آرد رو از قنادی تهیه کنیم یا نون پزی؟

ممنون مهین جان ٬ عزیزم بهتره برای دستورهایی به غیر از شیرینی و کیک از ارد سبوس دار یا ارد نان استفاده کنی

منظورتون از ارد نان آرد گنبد هست؟

درست نکردم تا حالا ولی فکر کنم خوب در بیاد.ممنون از زحماتون

سحر جان مطمئن باش ب همین روش پیش بری عالی در میاد

پس زرده تخم مرغ برای چی بود ؟

دوست عزیز به توضیحات دقت نکردی !!! همونطور که نوشتم زرده تخم مرغ برای رومال خمیر استفاده میشه

سلام
با تشکر از مطالب بسیار خوبتون. یه سوال داشتم
شما در مواد لازم برای نان همبرگر هم تخم مرغ و هم زرده تخم مرغ را نوشتید
ولی در طرز تهیه فقط از زرده استفاده کردید.میخواستم بدونم ایا از تخم مرغ کامل استفاده میشود یا نه؟ با تشکر

مریم جان 1 تخم مرغ کامل به مواد اضافه میشه و 1 زرده تخم مرغ هم برای رومالی نان هست

سلام بهترین سایت اشپزی ایران است تبریک میگم موفق باشید دستانتان پرتوان

ممنون مهربانوی مهربان ، محبت داری عزیزم

با سلام و تشکر بسیار فراوان از زحمات شما و تشکر بابت سایت آموزنده و مفیدتان.
انشالله هرچه از خدا بخواهید نصیبتان کنه که مارا در آشپزی یاری می رسانید.مخصوصا دخترانی چون من که از نعمت مادر و آموزش های او محرومند.خدا خیرتان بدهد.لطفا طرز پخت غذا و شیرینی و کیک با ماکروویو و سولاردم ال جی را نیز آموزش دهید.من امشب بطور تصادفی با سایت خوبتان آشنا شدم.دعا گوی همیشگی تان:اکرم

ممنون اکرم جان ، خوشحالم از محبتت و منم از صمیم قلب برات ارزوهای خوب دارم ?
امیدارم روح مادرت در ارامش باشه …
چشم عزیزم ، بزودی بخشی قرار میدم تا دوستان هر غذایی که تمایل دارن بگن تا دستورشو بذارم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

نان همبرگر

نان همبرگر یا نان برگر یک نوع نان ساندویچی است که همانطور که از اسمش مشخص است مخصوص انواع برگر می باشد. طعم این نان می توانید تاثیر زیادی روی طعم برگر شما بگذارد و به همین جهت فست فودهای شناخته شده هر کدام نان مخصوص خود را دارند.

از این نان علاوه بر اینکه برای انواع برگرها ( همبرگر ، چیز برگر ، چیکن برگر ، رویال برگر ، ماشروم برگر و … ) می توانید استفاده کنید ، می توانید برای ساندویچ های معمولی مثل کباب ترکی ، سوسیس بندری ، فلافل و … هم استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ ساندویچ نان همبرگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری نان همبرگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه نان همبرگر با پارسی دی همراه باشید.طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

مواد لازم برای ۱۰ نان

دستور پخت

ابتدا کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد خمیر مایه را با نصف پیمانه آرد سفید و آب گرم در ظرفی می ریزیم و در جای گرم می گذاریم تا بعد از گذشت ۱۵ دقیقه خمیر عمل می آید. سپس ۱عدد تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم

و اگر سالم بود به خمیر مایه می افزاییم و کره ذوب شده را به همراه نمک و شکر به آن اضافه می کنیم و مواد را کاملا مخلوط می کنیم و آرد باقیمانده را نیز به مایه می افزاییم و با مخلوط کن هم می زنیم تا مایه نان کشدار و یکدست شود.

سپس در ظرفی کمی روغن اسپری می کنیم و با فرچه تمام ظرف را چرب می کنیم و خمیر را جمع می کنیم تا مانند یک چانه بزرگ شود و بعد در ظرف قرار می دهیم و در جای گرم ظرف را می گذاریم تا به مدت ۲ ساعت خمیر ور بیاید.

آن وقت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و سینی فر را در می آوریم و یک کاغذ روغنی کف آن می اندازیم و ۱۰ قسمت خمیرها را مانند چانه شکل می دهیم و با کمی فاصله در سینی می چینیم و ۱ ساعت دیگر صبر می کنیم

تا چانه ها نیز ور بیایند.(حجمشان بیشتر شود) بعد فر را روشن می کنیم و روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.تخم مرغ باقی مانده را در پیاله ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و قلمو آشپزخانه را داخل تخم مرغ می زنیم

و بعد روی چانه ها می کشیم تا آغشته به تخم مرغ شوند.مقداری کنجد روی چانه ها می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه نان ها پخته و طلایی شوند. نان های آماده شده را از فر بیرون می آوریم و جمع می کنیم.

همچنین ببینید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مواد لازم:

خمیرمایه 2 و 1/4 قاشق چایخوری

آرد سفید 3 و 1/2 پیمانه

آب گرم (40 درجه سانتیگراد) 1 پیمانه

طرز تهیه نان ساندویچ در خانه

تخم مرغ بزرگ 1 عدد

کره ذوب شده 3 قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

روغن مایع برای مالیدن کف ظرف و روی نان

تخم مرغ 1 عدد برای رومال

شیر 1 قاشق غذاخوری

کنجد 2 قاشق چایخوری

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

طرز تهیه نان ساندویچ در خانه
طرز تهیه نان ساندویچ در خانه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *