طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر
طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

ایرانی, خورش | 2015-03-05 | By nooshejaan

11 comments

مواد مورد نیاز جهت تهیه خورش قیمه برای 4 نفر
گوشت خورشی … 400 گرم
لپه … 100 گرم
پیاز … 300 گرم
لیمو عمانی … 4 عدد
رب گوجه فرنگی … 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی … 300 گرم
آب لیمو … 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب کرده غلیظ … 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین … 1 عدد 5 سانتی
نمک و فلفل و زرد چوبه و پودر دارچین به میزان لازم
1روغن و آب به میزان لازم

Ingredients for Khoresh Gheymeh for four:

Stew meat (preferably beef) … 400 grams
Yellow Split Peas … 400 grams
Onion … 300 grams
Dried limes … 4 limes
Tomato paste … 1 Tablespoon
Potatoes … 300 grams
Lemon/lime juice … 1 Tablespoon
Brewed saffron … 2 Tablespoons
Cinnamon stick … 1 piece of 5 centimeters
salt, pepper, turmeric, and ground cinnamon to tasteطرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

روش تهیه این خورش خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

دوره مقدماتی php

خلاصه روش تهیه:
100 گرم پیاز را نگینی خرد کنید و با 3 قاشق غذاخوری روغن حرارت دهید تا سبک و شفاف شود. گوشت را به قطعات 2 سانتی خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید تا گوشت به آب بیافتد و تفت بخورد.
اگر لپه دیر پز است آن را 1 ساعت قبل در آب بخیسانید و بپزید تا لپه نرم شود ولی له نشود.200 گرم پیاز باقیمانده را نگینی خرد کنید و با 3 قاشق غذاخوری روغن تفت بدهید و به آن زرد چوبه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید تفت بدهید.
بعد از اینکه آب گوشت جمع شد، لپه و 2 لیتر آب جوشیده و چوب دارچین و لیمو عمانی را اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد از بجوش آمدن آب، حرارت را به متوسط تبدیل کنید و بگذارید گوشت 2 ساعت بپزد تا 2 پیمانه آب داشته باشد.
سیب زمینی را پوست گرفته و خلالی خرد کنید و سرخ کنید.
بعد از پخته شدن گوشت مخلوط رب و پیاز داغ و زعفران آب کرده و نمک و فلفل و پودر دارچین و وآب لیمو و در صورت تمایل سیب زمینی سرخ شده را به گوشت اضافه کنید. اجازه دهید 30 دقیقه مواد با هم بپزند و طعمشان را به هم بدهند.

سلام.خانوم عزیز. من دانشجوی خوابگاهی هستم از تهران. واقعیتش اگه سایت شما رو پیدا نمیکردم تا االان از گرسنگی مرده بودم. خیلی از برنامه های شما استفاده میکنم.مرسی ممنون از اینکه با حوصله به ما یاد میدین. کل بچه های خوابگاه حافظ تهران از طبقه یک تا یازده فقط سایت نوش جان رو قبول دارن.

? ? ?
سلام به شما. خیلی خوشحالیم که سایت برای شما و دوستانتون مفید هست. کلی روحیه گرفتیم که ویدئوها و غذاهای بیشتری براتون درست کنیم به زودی.

سلام کدبانوی غزیز(من از این ساباتون خیلی چیزها یاد گرفتم وبرام جالب بود من در المان هستم واین جور غذاهای شمارا خیلی دوست دارم واز توصیح با حوصلهوخوبتون خیلی تشکر یه طوری توضیح مدد وقتی درست مکن عالی در میاد غذام البته با کمک خوب اموزش دادن شما مرسی ازتون یه دنیا

ممنون از لطف شما ?

Amazing! ?

سلام خانوم واقعا دستت درد نکنه من آلمان زندگی میکنم و برای اینکه غذاهای ایرانی یادبگیرم فقط ویدئو های و دستور پخت شما رو استفاده میکنم واقعا خیلی خوبه آشپزیتون . از خدا هرچی میخواهید بهتون بده آموزش مرغ درست کردنتون هم عالی بود ? من هفته ای یه بار الان مثل کدبانوها مرغ درست میکنم واقعا خدا خیرتون بده ❤

سلام خیلی خوب یاد می دین مرسی کاش عکستون راتو سایت می ذاشتین مرسی از زحماتتون

با سلام
شما لیمو عمانی را لیمو امانی تلفظ می کنید…این لیمو در سواحل دریای عمان برداشت می شده و هنوز هم عمان و چابهار ایران بهترین لیمو ترش را دارد و به آن لیمو عمانی می گویند….

لیمو عمانی
لغت‌نامه دهخدا
لیمو عمانی . [ ع ُم ْ ما ] (اِ مرکب ) لیموئی ترش که از عمان آرند. لیموترش . تفاح ماهی . رجوع بلیمو و بلیموترش شود.

ممنون از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید ?

سلام شما بی نظیرید از دیدن دستور آشپزی شما لذت میبرم خیلی چیزها ازتون یاد گرفتم دعا گوی شما هستم واقعا کار بزرگی کردید یک دنیا تشکر

خیلی ممنون از لطفتون. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایانامه آگاه کن.

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

مالکیت حقوق معنی تمامی مطالب، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در اینجا متعلق به سایت «نوش جان» می‌باشد. کپی و یا بازنشر هرگونه محتوا بدون اجازه‌ی کتبی از سایت نوش جان پیگرد قانونی خواهد داشت.

Food Blog Theme from NimbusPowered by WordPress

امتیاز دهید


3.9
از

232


386
کالری


24 گرم
چربی


38 گرم
کربوهیدرات

طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر


24 گرم
پروتئین


58 میلی گرم
کلسترول

 خورشت قیمه قطعاً یکی از محبوب ترین خورش های ایرانی هست که گرچه در ایام خاصی مثل محرم بازارش بیشتر داغ میشود در همه سال در سفره های ما ایرانی ها جا دارد و تقریباً همه دوستش دارند اما درست کردن خورشت قیمه نکات و جزئیاتی زیادی دارد و در واقع خیلی چیزها میتوانند باعث شوند قیمه شما کیفیتی را که انتظارش را دارید نداشته باشد. گاهی لپه سفت میماند و گاهی بیش از حد پخته شده و به اصطلاح وا میرود. گاهی کمی تلخ میشود یا رنگش تیره میشود. گاهی به نظر میرسد خورشت جا افتاده نیست، لعاب ندارد و اجزایش از هم جدا هستند. همه این ها با رعایت چند نکته ساده قابل حل هستند و هر کسی میتواند با کمی صبر و حوصله یک خورشت قیمه جا افتاده لذیذ درست کند.

 

 

در اینجا میخواهیم طرز تهیه خورشت قیمه را با همه جزئیات و نکات بازگو کنیم و تصویر مراحل تهیه خورشت قیمه را با هم ببینیم. گرچه قیمه بادمجان هم یک گزینه عالی است، در اینجا خورشت قیمه با سیب زمینی سرخ کرده، یک پلوی زعفرانی خوش عطر و رنگ، سبزی خوردن و سالاد سرو میشود. این خورشت قیمه با سیب زمینی برای سرو در مهمانی ها هم عالی است. در آخر ضمن بیان نکات خواهیم گفت که چه چیزهایی به تهیه خورشت قیمه مجلسی کمک میکنند.

 

 

 

لپه ها را از دو سه ساعت قبل در مقداری آب خیس دهید و چند بار آب آن را تعویض کنید. پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند. سپس 1 قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید.

 

 

لپه های خیس خورده و گوشت های قیمه ای خرد شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

 

 

وقتی رنگ گوشت عوض شد به آن نمک، فلفل سیاه، پرک فلفل قرمز و 1 قاشق چایخوری زردچوبه بزنید. سپس رب را اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ بهتری پیدا کند.

 

 

 

مواد را داخل قابلمه بریزید. 4 پیمانه پر آب به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا خورشت به جوش بیاید ؛ سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورشت یکی دو ساعت بپزد. زمان پخت بستگی به نوع لپه دارد.

 

 

وقتی گوشت و لپه پختند لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و به خورشت اضافه نمایید. خورشت را بچشید. 1 ساعت دیگر بگذارید خورشت روی حرارت بماند و جا بیافتد(به روغن بیفتد).

 

 

طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

بگذارید زعفران در 1/4 پیمانه آب جوش دم بکشد و آن را در نیم ساعت آخر همراه دارچین اضافه کنید. خورشت را بچشید و در صورت لزوم کمی دیگر نمک و فلفل اضافه کنید.

 

 

در این مدت سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید، با آب سرد بشویید و خشک کنید و بعد در کمی روغن سرخ نمایید.

 

 

خورشت قیمه را در ظرف بریزید و به همراه سیب زمینی سرخ شده و پلو زعفرانی سرو کنید. در کنار پلو قیمه میتوانید از سالاد و سبزی خورن هم استفاده کنید. نوش جان!

 

 

1- میتوانید برای خوشمزه تر شدن خورشت یک قلم گوسفند را نیز به همراه گوشت اضافه کنید.

 

2- دارچین طعم خوب خورش قیمه نذری را به غذای شما میدهد اما آن را زود اضافه نکنید زیرا باعث تیره شدن رنگ خورشت میشود.

 

3- لیمو عمانی را در یک ساعت آخر اضافه کنید چون در غیر این صورت باعث تلخ شدن غذا میشود و در ضمن لیمو عمانی ها با پختن بیش از حد له میشوند و ظاهر زیبایی پیدا نمیکنند که به ویژه در تهیه خورش قیمه مجلسی اهمیت دارد.

 

4- برای این که سیب زمینی ها به هم نچسبند بعد از خرد کردن آنها را در کاسه آب سرد خوب شستشو بدهید و آبکش کنید تا نشاسته روی سطح آنها گرفته شود. سپس بین دستمال حوله ای خشک کنید و در روغن داغ بریزید. همچنین سیب زمینی ها را در تابه بزرگی بریزید تا به هم نچسبند یا آنها را در دو نوبت سرخ کنید.

 

5- پخت خورشت قیمه در زودپز زودتر از قابلمه است اما لازم است اول گوشت نیم ساعت در زودپز پخته شود و بعد لپه اضافه شود. بعد از حدود 40 دقیقه پخت لپه هم تمام میشود. اگر گوشت و لپه را همزمان اضافه کنید لپه ها له میشوند.

 

6- در صورتی که عجله دارید میتوانید برای روغن انداختن خورشت دو قالب کوچک یخ داخل آن بیاندازید و هم بزنید. البته اگر اجازه بدهید خورش زمان کافی روی شعله بماند و به طور طبیعی روغن بیاندازد خیلی بهتر است. (برای این که طعم خورش با اضافه کردن یخ کم نشود میتوانید مشابه ترفندی که برای تهیه ریحان قالبی گفته شده، عصاره مرغ را فریز کنید و در چنین مواردی از آن استفاده نمایید).

 

7- اضافه کردن زعفران اختیاری است اما رنگ و عطر خیلی خوبی به خورشت شما میدهد.

 

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

خیلی سایت مفید و ضروری ای دارید، لطفا همیشه ادامه اش بدید و طرز پخت غذاهای جدید را هم وارد کنید.

ممنون از شما

عالــــــــــی بوووووووودمرسی

سلام
همین مراحلو با جزییات می نویسید که وقتی از خانمها میپرسی چکار کردی میگن:
کلی کار کردم. اول پیاز سرخ کردم.. دوم گوشت تفت دادم..سوم چهارم پنجم…منت هم میذارن.
تک مرحله ایش کنین..بگین همون تصویر اول بریزین توی قابلمه درشو ببنید.. قیمه میشه .. تموم.
قیمه در هم برهم بی منت ” به ” از قیمه رنگی با منت… سعدی گفت.

شما یه دفعه به اون روشی که میگی درست کن ببین قابل خوردهن میشه یا نه ?

خیلی عالی دستورپخت خیلی خوبی بود مرسی از سایت خوبتون

سلام مرسی ازتون هر بار غذا پختم با رسپی شما همه گفتن عالی شده

من هیچوقت اصلا آشپزی نکردم

ولی غذا هام خیلی میشه با رسپی شما

فقط اینکه لطفا بگید که در قابلمه رو بذاریم یا نه

و میزان آب که باید بریزیم رو بگید

مرسی بازم خیلی ازتون ممنونم

سلام…نظر لطفته عزیزم.
در جواب سؤالت باید بگم اول بذار آب جوش بیاد و بعدش که جوش اومد شعله رو کم کن و در قابلمه رو ببند تا خورش بپزه. خورشت هر چی بیشتر بمونه روی شعله بهتر جا میوفته. ولی اگر آخر کار دیدی آب زیاد داره میتونی دوباره یه مدت در قابلمه رو برداری تا آبش بخار شه و به غلظتی که میخوای برسه.

سلام خدمت مدیربت محترم سایت، سایتتون معرکه اس اما یه انتقاد کوچیک داشتم، بنده در اشپزی صفرکیلومترم و هیچی از آشپزی نمیدونم برای همینم دستورات آشپزیتون خیلی خلاصه اس و من وامثال من گاهی متوجه توضیحاتتون نمیشیم.واسه همین تقاضامندم بیشتر به جزییات بپردازین.
مثلا در دستور خورش قیمه گفتین:
رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن تفت دهید و بهمراه چند لیوان اب به خورشت اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا خورشت به جوش بیاید ؛ سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورشت بپزد.
الان این جمله اجازه دهید خورشت بپزد یعنی چی؟ از کجا بفهمیم خورشت چه موقع پخته شده؟ لااقل یه زمانی بگین یا یه توضیحی بدین واسه منی که از آشپزی چیزی نمیدونم متوجه بشم که خورشت چند دقیقه طول میکشه بپزه یا اصلا از کجا بفهمم پخته.
ممنون از سایت خوبتون

سلام دوست عزیز
انتقادتون کاملاً به جاست. ممنونم از نظرتون. اتفاقا ما الان داریم دستورهای جدیدمون رو همونجوری که شما گفتید کامل و جامع میذاریم. دستورهای قدیمی رو هم داریم به تدریج کامل میکنیم و عکس مراحلشونو هم اضافه میکنیم با نکات و جزئیات کامل. مثلاً دستور قورمه سبزی رو اخیراً کامل کردیم.

بازم ممنون از نظرتون

خخخخخ….یعنی هر چی هم ادم صفر کیلومتر باشه،وقتی از غذا بخورید میدونید پخته یا نه…???????

دستتون درد نکنه سایتتون عالیه و هرچی تا حالا از سایت شما درست کردم عاااالی بوده،ممنون از زحماتتون!
والا من یه پروژه سخت دارم که نامزدم پیاز نمی خوره و سفارش قیمه هم داده،واقعا قیمه یا هرخورشتی بدون پیاز میشه خوب بشه؟؟

سلام. خوشحالیم که مورد پسندتون واقع شده.
پیاز داغ تو طعم خورشت خیلی تاثیر داره

پیاز و‌چرخ کن مشخص نمیشه تو‌غذا

سلام و خسته نباشید من سحر جعفر پوریان هستم ممنون از زحمتاتون

خواهش میکنم سحر جان…موفق باشید.

خیلی خورش خوشمزه ای میشه

لپه رو از ابتدا اضافه میکنین له نمیشه؟
رب رو هم اول کار اضافه کردین گوشت رو دیرپز میکنه که؟

نه عزیزم… تفت دادن لپه اول کار باعث میشه له نشه.
در مورد رب اینو نشنیده بودم. ممنون ازتون.

عالی بود

نوش جانتون عالی بود

برای طعم و بوی بیشتر و مجلسی تر میتوانید از هل و گلاب و در آخر از دارچین استفاده کرد

خوب ومختصربودممنون

ممنون از زحمت های شما،بسیار عالی

خواهش میکنم سروش جان!

واقعا ممنون از اینهمه دستور پخت عالی،مرسی از زحمت هاتون

بهترین دستور پخت خورشت قیمه با رعایت ریزه کاریاش

سلام خسته نباشید جای تقدیر و تشکر داره از زحمت هاتون

من که عاشق قیمه سیب زمینیم برا قیمه سیب زمینی بهتون توصیه میکنم 1 بار از چاشنی خوراک با زعفران استفاده کنید خیلی خوب میشه

ممنون نیلوفرجان، خیلی خوب بود،آخه من فقط خورشت بادمجان بلدم! چون تازه ازدواج کردم وهیچ کلاسی هم نرفتم که یادبگیرم ، واقعأسایتت عالی و شدید قابل استفادست . مرسی

خواهش میکنم عزیزم ، خوشحالم که مفید بوده

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

خورشت قیمه یکی از خورش های پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که کمتر کسی پیدا می شود این غذا را دوست نداشته باشد. مواد اصلی این خورش گوشت ، سیب زمینی ، لپه و لیمو عمانی می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت قیمه آشنایی ندارید و تا به امروز خورش قیمه درست نکردید نگران نباشید. شما با این آموزش آشپزی بارونک به تنهایی می توانید خورشت قیمه خوشمزه و مجلسی رستورانی درست کنید و از مهمان خود با این خورشت خوشمزه پذیرایی کنید.

برای اینکه نفخ لپه ها گرفته شود و بهتر پخته شوند بهتر است از شب قبل آن ها را در یک ظرف بخیسانید و چند باری آب آن را عوض کنید. برای شروع پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه روغن درون قابلمه ای که می خواهید خورش را در آن بپزید تفت دهید. زمانی که پیازها کمی نرم شدند گوشت را که از قبل به صورت تکه های کوچک خرد کردید به قابلمه خورش اضافه کنید و تفت دهید وقتی رنگ گوشت هم تغییر کرد لپه ها را اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

بعد از انجام دادن مراحل قبل حالا در این مرحله حدود 5 لیوان آب به قابلمه خورشت اضافه کنید و در ظرفی جدا رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم و به قابلمه خورش اضافه می کنیم حالا باید حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

بعد از اینکه آب داخل قابلمه جوشید حرارت را کم کنید و درب قابلمه را هم بزارید تا خورش به آرامی شروع به پختن کند. لیمو عمانی ها را هم بهتر است با چنگال سوراخ کنید و درون یک لیوان آب بریزید تا کمی از تخلی آن ها گرفته شود و باعث تلخ شدن خورش نشوند.طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

وقتی که گوشت و لپه خورش پخته شد لیمو عمانی ها را به قابمه خورش اضافه کنید. نمک ، فلفل و ادویه های دیگر را در صورت تمایل هم اضافه کنید و من برای خوشرنگ شدن خورشت ، کمی زعفران نیز به آن اضافه کردم.
حالا باید حدود یک ساعت منتظر بمانید تا خورش با حرارت کم بپزد و خوب جا بیفتند. در این مدت زمان می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلالی برش دهید و با مقدار کمی روغن سرخ کنید تا در زمان کشیدن خورش ، آن را با سیب زمینی های سرخ شده تزیین کنید و به همراه برنج سرو کنید.

من همیشه برای تهیه خورشت قیمه سعی میکنم از گوشت سردست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده می کنم چون واقعا خورش قیمه ای که با این گوشت ها پخته شود یه چیز دیگه است.

نکته دیگر هم این است که خیلی از خانما از من راجب تلخ شدن خورشت قیمه شون می پرسند؟ ببینید تلخ شدن خورش قیمه تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم لیمو عمانی است. شما باید قبل از انداختن لیمو عمانی داخل خورشت آن را با چنگال سوراخ کنید و داخل آب بیندازید تا تلخی شان برطرف شد و موقع پخت هم اگر لیموعمانی را زودتر از مؤید داخل خورش بیندازید موجب تلخی خورشت شما خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی ها قیمه هست و انواع قیمه ها همیشه مورد توجه بوده است از قیمه معمولی و همراه بادمجان تا قیمه نثار امروز قصد داریم در مقاله طرز تهیه خورش قیمه برای 4 نفر آموزش کامل این غذای خوشمزه ایرانی را بصورت های مختلف برای شما توضیح دهیم … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر

می پسندم

0

سایر خبرها

… کلاً همانطور که گفته شد کودکان در این سن دوست دارند که مواد غذایی را با دست خودشان بردارند. لذا در صورت امکان بهتر است که غذای آنان شامل یک تکه گوشت یا حبوبات پخته شده همراه با یک نوع سبزی با برگ سبز یا زرد ( اسفناج ، کرفس و … کدو حلوایی ، هویج و …) به اضافه پلو یا نان یا سیب زمینی و هر روز همراه با یک میوه باشد . در غیراینصورت از همان برنامه غذایی روزانه خانواده مثل خورش سبزی یاخورش قیمه و… می توان با تغییراتی که در آن داده می شود ( مثلاً با نمک و چاشنی کمتر) استفاده نمود. روغن زیتون یا کره به غذاهایش اضافه کنید. بعد از هر غذا، 3 عدد خرما بخورد. …

، لوبیا پلو و انواع کتلت…. به کار ببریم؟ در مورد انواع خورشت مانند: خورشت کرفس و قورمه سبزی، سعی کنید بر پایه اصول گفته شده برنج را در قسمت نان و غلات و سبزی را در قسمت سبزی های غیر نشاسته ای قرار دهید، البته به خاطر داشته باشید که گوشت و حبوبات موجود در خورشت باید بتواند یک چهارم بشقاب شما را پر کند. در مورد انواع خورشت دیگر که محتوی منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ و یا …

اضافه جایگزین کنید. غذاهای حاوی تخم مرغ نیز گزینه های مناسبی به عنوان وعده ی غذایی هستند. به عنوان مثال املت یا تخم مرغ به همراه گوشت، گزینه های مناسبی هستند. گزینه ی دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. همچنین بهتر است به جای برنج، نان و سیب زمینی سرخ شده، از سبزیجات استفاده کنید. مقدار بیشتری آووکادو، پنیر، گوشت و تخم مرغ مصرف کنید. عوارض …

فلفل بمیزان لازم طرز تهیه: مرغ رو خوب پاک میکنیم شسته و بعدش نمک زده و با مواد میانی پر میکنیم و شکم مرغ رو میبندیم تا باز نشه (میتونین با نخ و سوزن اینکار رو بکنید) داخل قبلمه یا ظرف مخصوص چکدرمه که قازن هستش روغن رو میریزیم تا داغ بشه بعد مرغ رو داخلش سرخ میکنیم قشنگ سرخ که شد مرغ رو خارج کرده پیازمون رو تفت میدیم طلایی که شد رب رو بهش اضافه کرده میزاریم چند دقیقه خوب …

واردات گوشت تازه باید ادامه یابد تا بتوانیم شاهد ثبات قیمت این محصول در بازار باشیم. یکی از قصابان سطح شهر در مورد قیمت گوشت می گوید: ارزان و گران شدن گوشت برای ما تفاوتی ندارد، جز اینکه هر چقدر قیمت گوشت پایین تر باشد مشتری بیشتری داریم و هر چقدر گران تر مشتری کمتر و چانه زنی بیشتر؛ چراکه ما موظفیم طبق قانون اتحادیه تنها 10 درصد به قیمت گوشت اضافه کنیم. او می افزاید: به عنوان …

می گوید ما خانواده ای پنج نفره هستیم که به دلیل داشتن داماد و عروس حداقل هفته ای یک بار هم باید برای میهمان غذا درست کنم، اما وقتی می بینم باید برای تهیه یک خورشت یک کیلو گوشت گوسفند مصرف کنم ترجیح می دهم آن را با خرید مرغ جایگزین کنم و گوشت را تنها برای غذاهای مصرفی واجب که طعم آن جایگزین ندارد، استفاده می کنم. روش جدیدی که این خانم برای صرفه جویی اقتصادی در پی گرفته، این است که …

قرار بگیرد و درمان شود. البته ممکن است خون دماغ به دلیل دستکاری ساده داخل بینی یا کنده شدن ترشحات خشک مخاط داخل بینی باشد و علت مهمی نداشته نباشد، ولی درعین حال ممکن است مشکلات عمده ای خودشان را به صورت خون دماغ نشان دهند. پس اگر خون دماغ تداوم داشته باشد بهتر است پیگیری شود . آداب مراقبت از موها در فصول سرد بیشتر افراد معمولا از شامپو برای تمیز کردن طول مو استفاده می کنند. با …

… “نانایمو” دسری از بریتیش کلمبیا که نیاز به هیچ پخت و پزی ندارد و از کاستارد،شکر،تخم مرغ،کره که با شکلات ذوب شده پوشش داده شده و تهیه می شود. در حدود 85 درصد شیره درخت افرا در کانادا تولید می شود و بیشترین استفاده آن خوردن همراه با پنکیک است. “پته شینوآ” غذای فرانسوی-کانادایی است که از یک لایه گوشت چرخ کرده،ذرت شیرین و پوره سیب زمینی تهیه و اغلب با سس کچاپ نیز خورده می شود. “بیگل مونترال” نوعی نان دوناتی شکل است که با عسل شیرین می شود و کانادایی آن را برای صبحانه استفاده می کنند. “آیسد کپ” نوشیدنی کانادایی تهیه شده از قهوه،خامه یا شیر و یخ است . …

…: چهار قاشق غذاخوری نمک: یک قاشق چایخوری فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری پودر پیاز: نصف قاشق چایخوری آب سرد: 6 قاشق غذاخوری مواد لازم برای داخل کاپ کیک سبزیجات: بادمجان سرخ شده و خرد شده: یک عدد متوسط کاهوی خرد شده: نصف پیمانه هویج رنده شده: نصف پیمانه زیتون سیاه خرد شده: یک چهارم پیمانه طرز تهیه: آرد، کره …

“),t.close()},t.write(‘

طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر
طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *