طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز
طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

در آشپزی ۴ آذر ۱۳۹۵ ۰ 60,032 بازدید

آموزش و فوت و فن کوزه گری یک خورشت فسنجان شمالی جا افتاده و خوشمزه ،طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت مرغ برای ۱۰ نفر ۴ نفر فسنجون با مرغ مجلسی

یک خورشت فسنجان خوشمزه باید پرملاط و غلیظ باشد . گردو و رب انار از ویژگی های یک خورشت فسنجان اصیل است . خورشت فسنجان را با مرغ و مرغابی و اردک و گوشت چرخ کرده به صورت قلقلی تفت داده شده تهیه میکنند برخی نیز با گوشت شترمرغ میپزند . گوشت چرخ کرده مورد استفاده بهتر از کم چرب و در صورت امکان گوشت گوساله باشد . اگر میسر نیست مخلوط گوشت گوساله و گوسفند بهتر است . گوشت گوساله طبیعت سردی دارد و برای این منظور بهتر است . برخی نیز از این خورش را مخلوط مرغ و گوشت تهیه میکنند .

گردو باید خوب سابیده شود و ریز باشد, خام نماند و تفت داده شود . رنگ گردوی تفت خورده نقش تعیین کننده ای در رنگ این خورش دارد . پس مراقب باشید تیره نشود . رب انار باید با گردو ها کمی تفت داده شود . در این خورش پیاز داغ بهتر است رنده شده باشد که داخل خورش به چشم نیاید . برخی پر گردو تر می پسندند .

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

دوره مقدماتی php

در تهیه این خورش زردچوبه و زعفران معمولا کافیست ولی اگر لازم میبینید میتوانید مقدار کمی از ادویه مخلوط خورشی ( سفره خونه ای )داخل آن استفاده کنید .

از انجایی که گردو طبع بسیار گرمی دارد برای خنثی کردن آن از کدوحلوایی تفت داده و آلو تفت داده و لواشک استفاده میکنند . رب انار هم به صورت ترش و ملس و هم شیرین استفاده میشود . مزه این خورش به سلیقه و ذایقه افراد بستگی دارد . برخی این خورش را شیرین و برخی ملس و برخی ترش میپسندند . برای مزه شیرینی از شکر یا شیره خصوصا شیره انگور میتوان بهره گرفت . خورش فسنجان با کدو حلوایی و خورش فسنجان با کدو حلوایی.

رنگ خورش از رب انار صاف و یکدست و صاف شده است و بعضا با مقدار کمی رب گوجه فرنگی و نیز کدوحلوایی و آلو ( بخارا و قطره طلا و …. ) میتواند روشن تر شود که این نیز به سلیقه و ذائقه بستگی دارد . زعفران لازمه یک خورش خوش رنگ است که برای این خورش نیز جز رمز و رازهاست .

در تهیه یک خورش جا افتاده معمولا کم آب بودن و به روغن افتادن خورش مهم است . مدت زمان و حرارت ملایم میتواند خورش را به خورش جا افتاده تبدیل کند . برخی در دو نوبت به فواصل داخل خورش یخ میندازند تا خورش به روغن بیفتد . البته اینکار زمان به روغن افتادن خورش را تسریع میکند . در وقاع شوک حرارتی و برودتی داده میشود . البته اگر در مدت طولاتی و حرارت ملایم خورش بپزد نیازی به اینکار هم نیست .

چون این خورش به واسطه گردو و تفت دادن بسیار چرب میشود برخی در پی کم کردن مقدار گردو از مواد دیگری مانند سیب و به و گوجه فرنگی نیز استفاده میکنند که طبیعتا از مقدار گردو کاسه میشود و هم مقرون به صرفه تر میشود و هم چربی کمتری پیدا می کند و طبیعتش هم معتدل تر میشود  . خورش فسنجان با مرغ و گوشت و به ,  خورش فسنجان با سیب گلاب

این خورش بهتر است در تابستان تهیه نشود . ولی برای زمستان و فصول سرد ایده ال است . برخی توصیه میکنند که هنگام کشیدن این خورش در ظرف حدودا ده دقیقه قبل از کشیدن غذا دو تا تکه یخ به خورشت اضافه کنید و حرارت زیرش رو خاموش کنید تا روغن خورش رو جمع شود .

رمز و راز خورش های جا افتاده و خوشمزه

برخی به تنهایی و یا همراه با گردو از :  پودر بادام با بادام هندی و بادام زمینی نیز برای تهیه این خورش استفاده میکنند که اگر نکات دیگر رعایت شود خوشمزه خواهد شد .

حتی برخی با بادنجان و سبزی هم همراه با گردو فسنجان تهیه میکنند . خورش سبزی فسنجان یا طلاکوله غورابه , خورش فسنجان بادمجان ( تیل قاتق )

به هرحال این خورش خیلی سنگین است و بهتر است همراه با دسر و خوراکی های خنک و سبک تر استفاده شود .

مغز گردو نیم کیلو مرغ به مقدار لازم پیاز دو عدد رب انار دو قاشق غذا خوری آب یک و نیم لیتر

طرز تهیه فسنجان

قبل از هرچیز باید گردوهارو چند باری چرخ کنیم چرا که هرچی بیشتر آسیاب بشن خورشتمون روغن بیشتری میندازه. پیازهارو رنده میکنیم و در ظرفی همراه گردو های آسیاب شده با مقدار کمی روغن تفت میدیم. بعد آب رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم گردوها بپزه. مرغها رو هم میتونیم بپزیم و نیم ساعت آخر اضافه کنیم یا اینکه فقط تفت بدیم و یک ساعت آخر اضافه کنیم. گردوها که کمی غلیظ تر شدن میتونیم رب انار رو اضافه کنیم.اضافه کردن نمک هم فراموش نکنین.

مقدار رب انار و ترشی  فسنجان

این خورشت در نقاط مختلف کشور عزیزمون به شکلهای مختلف پخت میشه و بعضیها ترش و بعضیها شیرین و بعضیها ملس دوست دارن. رب انار انواع مختلفی داره که بعضیها خیلی ترش و بعضی ها ملس هستن و به نسبت این ترشی باید در خورشت اضافه بشن ولی دو قاشق سر صاف رب انار برای فسنجان ملس کافیه پس اگر ترش دوست دارید میتونید یکی دو قاشق بیشتر استفاده کنین و اگر شیرین دوست دارین میتونین یک قاشق رب اناز اضافه کنین و دو سه قاشق شکر.فوت کوزه گریش اینه که وقتی رب انار اضافه میشه و بلافاصله خورشت رو بچشین احساس میکنین ترشیش خیلی کمه و این در حالیه که اگر بیست دقیقه بعد همون رو بچشید متوجه میشید اصلا کم نبوده و ترش شده و این به خاطر اینه که ترشی رب انار خودش رو بعد از دقایقی نشون میده و همین باعث میشه بعضیها به اشتباه بیفتن و ترشیش رو زیاد کنن.

رنگ خورش فسنجان

رب انار باعث تیره شدن رنگ گردوها میشه. نکته دیگه اینه که اضافه کردن شکر رنگ فسنجان رو به قهوه ای تیره و سیاهی میبره. همچنین خیلی ها برای خوشرنگتر شدن فسنجان در اون یک قاشق رب گوجه میریزن. نکته برای روغن انداختن

اگر غذاتون آماده شده بود و دیدید روغن ننداخته میتونید در آخر نصف لیوان آب سرد اضافه کنین.این به روغن انداختن خورشتتون کمک میکنه.

به طور کلی فسنجان غذایی هست که با تجربه میشه فوت و فن هاش رو یاد گرفت ولی رعایت کردن موارد بالا، مقدار آب و به اندازه ریختن رب انار خیلی بهتون کمک میکنه.

فسنجان غذای خورشتی ایرانی است که ماده اصلی آن مغز گردو است. در طبخ این غذا (خورشت) از گوشت و رب انار هم استفاده می شود. این خوراک از قدیمیترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود و در دوران ساسانیان، به مناسبت پایان زمستان و شروع بهار در ماه اسفند و مراسم نوروز پخته می شده است. نام فسنجان عربی شده نام باستانی اسپندگان است.

فسنجان غذای سنتی ایرانی است و در اکثر مناطق ایران درست می شود. جدای مغزگردو که ماده اصلی فسنجان است، سایر مواد با توجه به سلیقه آشپز و یا ذائقه آن اقلیم انتخاب می شود. به طور مثال در شمال کشور و به خصوص در گیلان در طبخ فسنجان از گوشت پرندگان شکار استفاده می شود. در مرکز ایران در طبخ فسنجان از گوشت قرمز چهارپایان به صورت رنده شده و قل قلی ریز استفاده می کنند.

برای پخت فسنجان مغز گردو را آسیاب کرده و در خورشت بکار می برند. خورشت فسنجان به طور کل غذای پر هزینه است و گاها دیده شده جهت به صرفه بودن از سایر مغزها (مغز کنجد) هم استفاده شده است.

فسنجان در مناطق مختلف کشور به روش های گوناگون پخت می گردد که برخی از آنها شیرین و برخی ملس است و در تهیه آن از شکر یا قیسی و یا حتی خرما هم استفاده می شود.

فسنجان شمالی ترش و ملس است ولی فسنجانی که در نواحی مرکزی ایران تهیه می شود شیرین است. مردمان آذربایجان فسنجان را ملس می پسندند و برای ملس کردن آن از قیسی استفاده می کنند ولی فسنجان آذری ها ترش نیست.

فسنجان شمالی مزه ای ملس (ترش و شیرین) دارد و معمولا با گوشت پرندگان تهیه می شود. برای ملس کردن در کنار رب انار از قیسی استفاده می کنند. فسنجان شمالی معمولا مملو از گردو و غلیظ است و مزه اش شیرین نیست بلکه ترش و شیرین یا ملس است

فسنجان مازنی مزه ای ملس دارد و معمولا با گوشت پرندگان تهیه می شود. برای ملس کردن در کنار رب انار و آب نارنج از مقدار کمی شکر استفاده می کنند. این فسنجان به رنگ قهوه ای است و معمولا روشن تر از سایر فسنجان ها است.

فسنجان گیلکی که به صورت سنتی تهیه شده باشد ، مزه ای ملس دارد و رنگ آن سیاه است. معمولا مغزگردو را بسیار آسیاب کرده به حالت خمیر در می آورند. فسنجان گیلکی را در گمج (ظرف سنتی و سفالی گیلان) تهیه می کنند.

در فصل پاییز و زمستان گوشت پرنده شکار (مرغابی یا غاز) یا گوشت اردک یا غاز محلی را با رب انار ترش بر اجاق گذاشته و در ادامه خمیر مغزگردو (که بسیار ریز آسیاب شده) را به آن اضافه می کنند. در ادامه جهت ملس کردن خورشت از میوه قیسی خشک شده استفاده می کنند. در ادامه و برای سیاه تر شدن خورشت تیکه آهنی را که بر آتش گذاشته شده و حسابی داغ (سرخ رنگ) شده را در گمج خورشت می اندازند. در ادامه مقداری از آهن به خورد خورشت رفته و رنگ خورشت کاملا سیاه می شود. تیکه آهن به کار گرفته شده در طبق فسنجان گیلکی معمولا نعل اسب است ولی هر نوع وسیله آهنی تمیز دیگر می تواند استفاده شود. امروزه نو عروسان شهری بعضا از قرص آهن هم ممکن است استفاده کنند که مورد پسند نیست و عمومیت ندارد.

گاها در مراحل پخت به خورشت آب سرد اضافه می کنند که باور دارند باعث میشود روغن مغزگردو تماما استخراج شده و روی خورشت رو بگیرد.

در فصل های بهار و تابستان که معمولا فصل شکار نیست از گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده می کنند.

به این خورشت در گیلکی آغوز خوروش هم گفته می شود. آغوز در گویش کیلکی به معنی مغز گردو است. در گیلان از گذشته مهم بوده است که رنگ فسنجان کاملا مشکی باشد.

 

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “e8495d65a4a28da6f649e37cfd80af8b” );document.getElementById(“df5c2c5d5c”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

طرز تهیه خورشت فسنجون با گوشت قرمز 

مواد لازم برای تهیه غذا 

گردو ۵۰۰ گرمگوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرمپیاز ۱ عدددارچین ۳ قاشق چایخوریرب انار ۵ قاشق غذاخوریشکر ۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل به مقدار لازم

پیاز را ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا مواد چسبندگی مناسبی پیدا کنند. سپس با دست کوفته های کوچکی از این مواد درست کنید و داخل روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید.

گردوها را چرخ کنید. درون قابلمه ۲ لیوان اب بسیار سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا اب جوش بیاید . پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۳ ساعت گردوها با آب بجوشند و کاملا به روغن بیافتند.

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

پس از پختن گردوها باید رب انار و دو قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید ( رنگ تیره خورشت از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای طعم ترش و ملس کاربرد دارد ). شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس به مقدار لازم آب بریزید و چاشنی غذا را تنظیم نمائید.

گوشت های قلقلی که از قبل اماده کرده بودید به خورشت اضافه کنید و حدود ۱ ساعت دیگر بگذارید گوشت های قلقلی درون فسنجان با حرارت کم بجوشند. پس از این مدت فسنجان آماده سرو میباشد.

نکته ها : در ابتدای کار گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها آزاد شود ؛ مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد؛ فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.

طرز تهیه فسنجان با مرغ برای ۴ نفر همانند آموزش بالا هست و برای اندازه کردن مواد کافی هست تعداد تکه های مرغ را براساس تعداد نفرات در نظر بگیرید اگر می خواهید خورش فسنجان مجلسی درست کنید باید چند تکه بیشتر از تعداد مهمان ها در نظر بگیرید که وقتی غذای خوشمزه شما آورده شد همه با رضایت از سر سفره رنگین شما بلند شوند.

در صورتی که گوشت مرغ زودتر بپزد، می توان مرغ را از خورشت خارج کرد تا با شعله ملایم کاملاً بپزد و جا بیفتد( کم آب شود). در این صورت خورش خوشمزه ای خواهد شد.

طرز تهیه فسنجان شمالی : در شمال ایران برای بهتر جا افتادن خورشت، از شب قبل، گردو را به مدت چند ساعت با حرارت ملایم در آب می پزند و هر نیم ساعت، یک استکان آب خنک به آن اضافه می کنند. روز بعد بقیه مواد را به آن می افزایند. شما هم می توانید برای داشتن خورشتی لذیذتر این کار را انجام دهید.

خورش فسنجان مجلسی یکی از غذاهای محبوب مجالس شادی در شهرهای مختلف است و می توان از آن در مراسم های عروسی استفاده کرد، چراکه طرفداران زیادی دارد.

چربی گردو از نوع گیاهی و غیر اشباع است. بنابراین مصرف آن، خطر مصرف چربی های اشباع را ندارد. – گردو یکی از مغزهای روغنی است که املاح گوناگونی مثل مس، آهن، کلسیم و فسفر دارد. گردو منبع خوبی از بیوتین است بنابراین برای پوست و ریزش مو مفید است.

خوردن زیاد مغز گردو باعث سوء هاضمه می شود. افرادی که دچار آلرژی (حساسیت)، ناراحتی کبدی و ناراحتی معده هستند، باید در خوردن گردو احتیاط کنند.

خورش فسنجان یکی از دوست داشتنی ترین و خاص ترین خورش های ایرانی است که به دلیل اینکه طرفداران زیادی دارد به روش های بسیار متنوعی طبخ می شود. خورش فسنجان از مجلسی ترین و گران قیمت ترین خورش های ایرانی محسوب می شود.

از انواع خورش های فسنجان معروف می توان به خورش فسنجان با گوشت قلقلی ، خورش فسنجان با اردک ، خورش فسنجان با بوقلمون اشاره کرد. جالب از بدانید در خورش فسنجان با فندق که یکی دیگر از انواع خورش های فسنجان است به جای گردو از فندق استفاده می شود.

مواد اصلی تشکیل دهنده خورش فسنجان به صورت متداول گردو ، رب انار ، پیاز ، شکر و گوشت هستند. خورشت فسنجان هم مانند دیگر خورش های اصیل ایرانی مثل خورش قیمه و خورش قورمه سبزی هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند جا افتاده تر و خوشمزه تر می شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورش فسنجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش فسنجان با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

ابتدا باید مرغ ها را آماده کنید ، برای این منظور مرغ ها را تمیز کنید و به خوبی بشویید ، سپس پس از خشک کردن مقداری نمک ، فلفل سیاه روی مرغ ها بپاشید. یک تابه مناسب و گود روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید سپس اجازه دهید روغن داغ شود.

پس از اینکه روغن داغ شد مرغ ها را داخل تابه بچینید تا با حرارت ملایم سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت مرغ ها سرخ شد آنها را بر گردانید تا سمت دیگرانشان نیز سرخ شود. پس از اینکه مرغ ها را به طور کامل سرخ کردید آنها را از روغن خارج کنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود.

در ادامه کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی مغز گردو را آسیاب کنید و به قابلمه اضافه کنید. مخلوط پیاز و مغز گردو را حدود ۵ دقیقه دیگر تفت دهید سپس رب انار را اضافه کنید.

پس از اینکه رب انار را اضافه کردید ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا رب انار هم سرخ شود. در مرحله بعدی مرغ هایی که در مرحله اول سرخ کردید را به قابلمه اضافه کنید. مواد را کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا خورش به آرامی جا بیفتد. برای اینکه خورش به خوبی روغن بیندازد حداقل باید ۳ ساعت روی حرارت بسیار ملایم بماند. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش شکر را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و پس از پخت کامل خورش آنرا به همراه برنج سرو کنید.

خورش فسنجان با طعم های شیرین ، ترش و ملس پخته می شود. در صورتی که می خواهید خورش شما مانند فسنجان شهرهای شمالی ( گیلان و مازندارن ) ترش باشد شکر را از مواد لازم حذف کنید و در صورتی که می خواهید خورش شما شیرین شود مقدار شکر را بیشتر کنید.

آموزش آشپزی و دستور پخت خورشت فسنجان جا افتاده و خوشمزه

گردو چرخ شده :•: 300 گرم

گوشت قرمز یا گوشت مرغ :•: 400 گرم

رب انار :•: 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

شکر :•: 1 الی 2 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده :•: 1 عدد متوسط

نمک و ادویه :•: به مقدار لازم

آموزش آشپزی و دستور پخت خورشت فسنجان جا افتاده و خوشمزه

برای تهیه فسنجون ابتدا پیاز خرد شده را تفت می دهیم تا خوب سرخ شود و بعد از اینکه پیاز خوب سبک و سرخ شد گردو های آسیاب شده را اضافه می کنیم.

بعد از تفت گردو نمک و ادویه را می افزاییم و بعد درون مواد آب ریخته و اجازه می دهیم تا شروع به پخت کند. برای اضافه کردن گوشت و یا مرغ می توانید گوشت را داخل موادی که در بالا گفتیم از ابتدا اضافه کنید تا بپزد

و یا اینکه آنها را جداگانه بپزید و در اواسط پخت خورشت به مواد اضافه کنید. بعد از حدود 40 دقیقه رب انار و شکر را به فسنجون اضافه کنید تا خوب به خورد مواد رفته و مزه آن را لذیذ کند.

آموزش آشپزی و دستور پخت خورش فسنجان جا افتاده و خوشمزه

خورشت فسنجان هم مثل خورشت قورمه سبزی ترش بودن مزش خیلی مهم هست . رب انار انواع مختلفی داره که بعضیها خیلی ترش و بعضی ها ملس هستن و به نسبت این ترشی باید در خورشت اضافه بشن

ولی دو قاشق سر صاف رب انار برای فسنجان ملس کافیه پس اگر ترش دوست دارید میتونید یکی دو قاشق بیشتر استفاده کنین و اگر شیرین دوست دارین میتونین یک قاشق رب اناز اضافه کنین و دو سه قاشق شکر.

فوت کوزه گریش اینه که وقتی رب انار اضافه میشه و بلافاصله خورشت رو بچشین احساس میکنین ترشیش خیلی کمه و این در حالیه که اگر بیست دقیقه بعد همون رو بچشید

متوجه میشید اصلا کم نبوده و ترش شده و این به خاطر اینه که ترشی رب انار خودش رو بعد از دقایقی نشون میده و همین باعث میشه بعضیها به اشتباه بیفتن و ترشیش رو زیاد کنن.

آموزش آشپزی و دستور پخت خورشت فسنجان جا افتاده و خوشمزه

رب انار باعث تیره شدن رنگ گردوها میشه. نکته دیگه اینه که اضافه کردن شکر رنگ فسنجان رو به قهوه ای تیره و سیاهی میبره. همچنین خیلی ها برای خوشرنگتر شدن فسنجان در اون یک قاشق رب گوجه میریزن.

آموزش آشپزی و دستور پخت خورش فسنجان جا افتاده و خوشمزه

اگر خورشت فسنجان آماده شد و احساس کردید به اندازه دلخواه شما روغن نینداخته است ، در اخر یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید ، این کار به روغن انداختن خورش کمک می کند.

به طور کلی خورشت فسنجان هم مانند خورشت قیمه و خورشت قورمه سبزی ، از غذاهایی محسوب می شود که فوت و فن های بسیاری دارد و با تجربه کردن میشود خورشت خوشمزه تری تهیه کرد ، توجه داشته باشید مقدار آب و به اندازه ریختن رب انار در طعم دهی فسنجان خیلی اهمیت دارد.

اگر می خواهید اشتهای مهمانان را بیش از پیش تحریک کنید ، با تزییین خورشت فسنجون با دانه های انار و مغز گردو می توانید این کار را انجام دهید. البته رنگ این خورشت مهمترین معیار برای اکثر افراد به حساب می آید . با دقت در این پست می توانید یک خورشت خوش طعم و خوشرنگ داشته باشید.

برخی در این خورش مقدار کمی کاکائو خالص می ریزند تا رنگ آنرا سیاه تر و زیباتر کنند البته در طعم آن هم تاثیر خواهد گذاشت البته اگر روغن موجود در گردوها را به خوبی خارج کنید رنگ خورش شما عالی خواهد شد.

ورود | عضویت

● مواد لازم :
▪ مغز گردو ۵۷۰ گرم
▪ گوشت نیم کیلو
▪ رب انار۳۰۰ گرم
▪ رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
▪ پیاز ۱۰۰ گرم
● طرز تهیه :
مغز گردو را از پشت الک سیمی متوسط دست مالیده یکدست نرم شود …

مغز گردو را از پشت الک سیمی متوسط دست مالیده یکدست نرم شود بعد در آب سرد ریخته بطوریکه خوب به هم زده حل شود گوشت را قطعه قطعه بریده باز نمایید پس از پختن گوشت، گردوی خیس کرده را در آب گوشت ریخته رب انار را با ۱ پیاز ۱۰۰ گرمی رنده ریز کرده با قدری نمک و زردچوبه و فلفل در آب ریخته تا گردو پخته و روغن پس دهد البته نباید نه زیاد رقیق و نه زیاد غلیظ باشد بعد ۱ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی را در قدری روغن سرخ کرده داخل نمایید تا جوش زند در آخر وقت که خورشت جا افتاد یعنی روی گردو که روغن زیاد آمد۱ قاشق مربا خوری سرخالی گلپر کوبیده نرم در فسنجان ریخته بهم زنید و جوش که زد برداشته در ظروف کشیده سر سفره ببرید. می توانید در این خورشت گلپر هم نریزید.

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز

kho۰o۰o۰oshmazze.mihanblog.com

مصاحبه با امیر همایون کاشانی کیا

مصاحبه با محبوبه شادروان

مصاحبه با رعنا مستعلمی بازیگر تلویزیون و تئاتر

مصاحبه با آقای جواد انصافی بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون

جاجو اپلیکیشن رزرو آنلاین اقامتگاه و هتل

تزریق ژل در کلینیک پوست و مو رز

با بلیط هواپیما و انواع آن آشنا شوید!

اپلیکیشن مدیریت عروسی | فیلم

تور استانبول

هشت راه برای اینکه در دوران بارداری زیباتر به نظر برسیم

ارائه مدرک بین المللی , آموزش تخصصی آشپزی،شیرینی پزی , کافی شاپ و تشریفات و … تلفن: بهرامي 2 22878670 ?

آموزشگاه آشپزی،شیرینی،کبابی , فست فود،سفره آرائی،کافی شاپ، , دسر،گردشگری،بامدرک بین المللی تلفن: 09126707837 66880011 ?

آموزشگاه کلبه میترا , مدرک‎بین المللی آشپزی،شیرینی‎ , نان، کافی‏شاپ میترامینایی تلفن: 09192039003 22927758 ?

کسب درآمد از آشپزی در , منزل خودتان ، ویژه خانمها , باتوانایی کاربا گوشی هوشمند تلفن: 28429915 ?

موقعیت شغلی عالی , بدون پورسانت , خانم 25 الی 55 سال , با تجربه جهت کار , شبانه روزی امور منزل و آشپزی تلفن: داخلي 500 و 235 27630 021 ?

آموزشگاه آشپزی،شیرینی،کبابی , فست فود،سفره آرائی،کافی شاپ، , دسر،گردشگری،بامدرک بین المللی تلفن: 09126707837 66880011 ?

ارائه مدرک بین المللی , آموزش تخصصی آشپزی،شیرینی پزی , کافی شاپ و تشریفات و … تلفن: بهرامي 2 22878670 ?

آموزشگاه کلبه میترا , مدرک‎بین المللی آشپزی،شیرینی‎ , نان، کافی‏شاپ میترامینایی تلفن: 09192039003 22927758 ?

کسب درآمد از آشپزی در , منزل خودتان ، ویژه خانمها , باتوانایی کاربا گوشی هوشمند تلفن: 28429915 ?

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز
طرز تهیه فسنجان مجلسی با گوشت قرمز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *