طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک
طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک

فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. در این مطلب آموزش پخت فرنی با دو روش متفاوت را مشاهده خواهید کرد.

 فرنی نوعی دسری سبک و خوشمزه است که شما می توانید آن را به صورت گرم و یا سرد سرو کنید. فرنی را می توانید همانند حریره بادام با توجه به ارزش غذایی که دارد در وعده غذایی کودک خود قرار دهید. در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی با نشاسته را در اختیار شما قرار داده ایم.

در طبخ فرنی می توانید از آرد برنج و نشاسته استفاده کنید پخت فرنی با آرد برنج مانند طبخ شیر برنج است با این تفاوت که در پخت فرنی به جای برنج از آرد برنج استفاده می شود. در این مطلب از آشپزی مجله آرگا روش تهیه فرنی را با نشاسته به شما همراهان عزیز و گرامی به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک

در این مطلب دو نوع طرز تهیه فرنی با نشاسته را در اختیار شما کدبانو های عزیز ایرانی قرار داده ایم که فرنی قالبی با نشاسته می تواند بهترین نوع دسر برای مهمانی و سفره های افطاری شما باشد.

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای 2 نفر

نشاسته : 2 قاشق غذا خوری
شیر : 2 پیمانه
شکر : 2 قاشق غذا خوری
گلاب : به میزان لازم

طرز تهیه فرنی ساده

برای پخت فرنی ابتدا در درون قابلمه ای مناسب به ازای هر یک لیوان شیر 1 قاشق غذا خوری نشاسته بریزید و سپس شکر را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و مواد فرنی را هم بزنید بعد از این که مواد فرنی غلیظ شدند مقداری گلاب به مواد اضافه کنید.

سپس فرنی را در صورت تمایل در درون یخچال بگذارید تا خنک شود.

نکاتی برای تهیه بهتر فرنی

فرنی را بهتر است در شکل قالبی برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. در این بخش روش تهیه فرنی قالبی با نشاسته را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

شیر : 2.5 لیوان
شکر : 6 قاشق غذا خوری
گلاب : 3 قاشق غذا خوری
هل ساییده شده : 1/4 قاشق غذا خوری
دارچین : به مزان لازم بریا تزیین فرنی

دستور طبخ فرنی قالبی با نشاسته

ابتدا نشاسته را در درون ظرف مناسبی در 1/2 لیوان شیر سرد به خوبی حل کنید.

سپس دو لیوان شیر را در قابلمه ای مناسب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد سپس شکر را در درون نشاسته به خوبی حل کنید و مخلوط نشاسته و شکر را به آرامی به شیر در حال جوش اضافه کنید.

و به صورت مکرر هم بزنید تا مخلوط مواد فرنی کاملا یکدست شود بعد از اینکه مواد فرنی کاملا یکدست شدند هل را به مواد اضافه کنید و فرنی را به مدت 5 دقیقه دیگر هم بزنید.

بعد از این که فرنی به غلظت مناسب رسید گلاب را به فرنی اضافه کنید و فرنی را هم بزنید تا با گلاب به خوبی مخلوط شود سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید و بعد از اینکه فرنی ولرم شد می توانید آن را قالب بزنید برای قالب فرنی می توانید از هر نوع قالب دلخواهی استفاده کنید بعد از این که فرنی را قالب ریختید قالب را در درون یخچال به مدت 2 ساعت قرار دهید تا به خوبی فرنی خودش را بگیرد بعد از مدت زمان ذکر شده فرنی را از درون یخچال بیرون آورید و آن را در ظرف مناسبی برگردانید.

نکاتی برای تهیه فرنی قالبی

فرنی و شله زرد از انواع دسر های خوشمزه هستند که در سفره های افطاری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید فرنی را به عنوان دسر در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید بهتر است که آن را به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه فرنی با نشاسته در منزل نهایت لذت را برده باشید. برای تهیه انواع دسر های متنوع در صورت تمایل می توانید به بخش دسر مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک


آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

ممنون ازشما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک
طرز تهیه فرنی با نشاسته برای کودک
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *