طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر
طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از مسدود شدن جاده هراز خبر داد.

روش هایی که نتیجه عکس به همراه دارند.روش هایی که در این بخش از ایرناک به بیان آن می پردازیم نمونه هایی از این روش های اشتباه هستند!

در ادامه روش و دستور تهیه و  آموزش کامل درست کردن “کوفته تبریزی گیاهی” و نکات و فوت و فن آن را در آشپزخانه ایرناک ببینید.

اکثر ما زمانی که احساس می کنیم انرژیمان تحلیل رفته است، فورا به سراغ نوشیدنی ها و غذاهای انرژی زا می رویم که اکثر آن ها سرشار از کربوهیدرات ها، به خصوص شکر یا کافئین هستند.

ماهی قرمز عید که اغلب کودکان آن را دوست دارند و گاهی از اواسط اسفند ماه آن را تهیه می کنند.حال سوال این است حکم خوردن ماهی قرمز از نظر اسلام چیست؟طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

در این بخش از دنیای مد ایرناک شما را با نحوه چیدمان اتاق خواب دخترانه آشنا میکنیم تا بتوانید اتاق دختر دلبندتان را به بهترین شکل طراحی کنید و بچینید.

دوره مقدماتی php

در ادامه ترفند گذاشتن ویدیوی بالای 60 ثانیه و یک دقیقه در اینستاگرام را در این بخش از ایرناک به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

یاسمینا باهر عروس داریوش ارجمند در سالگرد ازدواجشان با انتشار عکسی دلنوشته ای برای همسرش نوشت.

به طور کلی، سایت هایی که نیاز به خواندن و نوشتن داده ها در سطح وسیعی دارند، بیشتر باید مراقب I / O باشند. چون افزایش میزان I/O Usage برای یک وب سایت درسرساز خواهد بود.

جهت آگاهی از اتفاقات و وقایع پیش روی خود طالع بینی امروز خود را در ایرناک ببینید.

در ادامه نتیجه بازی نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس که در روز شنبه 4 اسفند 97 به همراه گزارش ، عکس و فیلم این بازی با شما در ایرناک خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

آش جو یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین آش ها به شمار می رود که در این مطلب برای شما طرز تهیه “آش جو” بدون گوشت را در نظر گرفته ایم.


All Rights Reserved – © 2016 – 2019

باز نشر مطالب ایرناک تنها با ذکر نام و آدرس سایت و لینک به منبع مجاز می باشد .

امتیاز دهید


3.4
از

128

فرنی مانند حلوا و شله زرد نوعی دسر سنتی ایرانی خوشمزه است که ماده اصلی آن شیر و آرد برنج است. این دسر بافتی بسیار نرم دارد و به خاطر مقدار شیر زیادی که در آن به کار میرود خیلی هم مقوی است. فرنی آرد برنج را به شکل های مختلف میتوان تهیه کرد. در اینجا دستور تهیه فرنی اصفهان برای شما عزیزان آماده شده است که در آن از مقداری نشاسته گل در کنار آرد برنج استفاده میشود. نشاسته بافت آن را لطیف تر میکند. در ضمن از شکر استفاده نمیشود یا به مقدار خیلی کمی استفاده میشود و به جای آن فرنی با شیره انگور سرو میشود که سالم تر و لذیذ تر است. گرچه فرنی ماه رمضان شهرت زیادی دارد و بیشتر در این ماه تهیه و سرو میشود اما در بقیه زمانهای سال هم میتواند تنوع خوبی به برنامه غذایی شما بدهد. میتوانید آن را به عنوان عصرانه یا حتی صبحانه ای مقوی درست کنید که به ویژه برای بچه ها توصیه میشود. پس آرد برنج، شیر، نشاسته و شیره انگور را آماده کنید و با طرز تهیه فرنی با نشاسته همراه ما باشید.

 

طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

شیر را در کاسه بزرگی بریزید. آرد برنج را روی آن بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا تقریبا حل شود.

 

نشاسته را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا در حد امکان یکدست شود. مخلوط را از یک صافی رد کنید و داخل قابلمه بریزید.

قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. این کار حدود ۱۵-۲۰ دقیقه طول میکشد.

 

 

فرنی را داخل ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته تزئین کنید. موقع میل کردن به مقدار دلخواه شیره بریزید تا فرنی شیرین شود.

 

– میتوانید به جای نشاسته گل از نشاسته ذرت هم استفاده کنید. نشاسته ذرت را میتوانید از فروشگاه لوازم قنادی تهیه کنید.

– در صورتی که نشاسته ندارید میتوانید به جای آن یک قاشق آرد برنج اضافه کنید البته طعم و بافت این دسر با نشاسته بهتر است.

–  به جای شیره انگور از شیره خرما هم میتوان استفاده کرد.

– روش تهیه جدید دیگری هم برای این دسر هست: طرز تهیه فرنی با شیره به این صورت است که شیره را در موقع طبخ به آن اضافه میکنند. به این ترتیب رنگ آن قهوه ای میشود.

– میتوانید بخشی از دسر را با زعفران و کاکائو رنگی کنید و به صورت لایه ای بریزید تا فرنی زعفرانی و کاکائویی چند لایه داشته باشید.

– تهیه فرنی برای نوزاد شش ماهه به این صورت است که 1 قاشق مرباخوری آرد برنج را با نصف قاشق مرباخوری شکر و کمی آب حرارت میدهید تا آرد پخته و مخلوط غلیظ شود. سپس بگذارید سرد شود. قبل از دادن به نوزاد روی این مخلوط 5 قاشق مرباخوری شیر مادر یا شیر خشک بچه حل شده بریزید و مخلوط کنید. حالا باید کمی غلیظ تر از شیر مادر شده باشد. این غذا برای تقویت و رشد نوزاد بسیار مفید است. البته توجه کنید که بهتر است قبل از دادن غذا به نوزاد 6 ماهه به پایین با پزشک مشورت کنید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

خیلییییییی خوشمزه من عاشق این دسرم ??

سلام
الان تو این دستور فرنی کی باید ارد اضافه بشه؟
چیزی نیست

من خیلی این دسر خوشمزه رو دوست دارم
دستور پخت های متنوعی هم داره?
زعفرون اضافه کنید عین شله زرد میشه رنگش
چون بدون زعفرون هم مزه ی خوب شله زرد رو میده ?

سلام ، برای پخت فرنی برای صد نفر چند کیلو شیر و چقدر ارد برنج نیاز داریم ؟

سلام ، سارا جان پیشنهاد میکنم با همین مقدار مواد تهیه کنی و ببینی به اندازه ظرفت چند تا فرنی میده

متشکر زیبا هستن

لطفا در هنگام توضیحات برای غذاها ، تعداد راه هم قید نمایید که برا یچند نفر می باشد

اغلب دستورهای سایت برای 4 تا 6 نفر مناسبه ( 4 نفر شکمو و 6 نفر کم غذا ! )

خیلی خوشمزس

نوش جان

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در این آموزش طرز تهیه فرنی با 4 روش متفاوت را در اختیار شما کدبانوهای عزیز گرامی قرار دادیم که امیدواریم با کمک این روش های مختلف بتوانید فرنی خوش طعم و خوشمزه ای را در منزل درست کنید.

فرنی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای تهیه این دسر از روش های مختلفی استفاده می شود. طرز تهیه فرنی به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این دسر سبک و پرطرفدار را در منزل با صرف مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. 

فرنی و شله زرد و حلوا از انواع دسرهای خوش طعم و مناسب برای ماه رمضان هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز با تهیه این دسرهای بی نظیر آشنا شوند و در ماه رمضان با تهیه این دسرها سفره افطاری بی نظیری را برای اعضای خانواده خود تدارک ببینند.

برای تهیه فرنی می توانید از نشاسته و آرد گندم و آرد برنج استفاده کنید همچنین می توانید فرنی را در سه رنگ مختلف بپزید و تزیین باشکوهی را برای این دسر بی نظیر داشته باشید.طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

مواد لازم

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

برای تهیه فرنی با آرد برنج درون قابلمه ای مناسب شیر و گلاب و شکر را بریزید سپس مخلوط این مواد را هم بزنید تا شکر درون شیر حل شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی، آرد برنج را به صورت آرام آرام به مخلوط شیر اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید و مواد فرنی را به صورت مداوم هم بزنید تا شیر به دمای جوش برسد. توجه داشته باشید که بعد از رسیدن شیر به دمای جوش باید همچنان مخلوط مواد فرنی را هم بزنید تا فرنی ته نگیرد و به غلظت مناسب برسد و سفت شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

فرنی را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و با کمک روش های تزیین فرنی این دسر خوشمزه و پرطرفدار را تزیین کنید.

مواد لازم

روش تهیه فرنی با آرد گندم

برای تهیه فرنی با آرد گندم ابتدا آرد و شیر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و مخلوط شیر و آرد را هم بزنید تا آرد درون شیر به خوبی حل شود.

شکر و آب را به مخلوط شیر اضافه کنید و مواد فرنی را هم بزنید تا شکر نیز حل شود. در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی با آرد گندم قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و مخلوط مواد فرنی را هم بزنید تا شیر به دمای جوش برسد سپس کره را به مواد فرنی بیفزایید و بعد از اینکه فرنی به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و فرنی را درون ظرف مناسبی برای سرو بریزید و این دسر خوشمزه را تزیین کنید.

مواد لازم

روش تهیه فرنی با نشاسته

برای تهیه فرنی با نشاسته ابتدا نشاسته را درون یک پیمانه آب حل کنید. می توانید برای حل کردن نشاسته در آب نشاسته را درون یک تنظیف بریزید سپس تنظیف را درون 1 پیمانه آب قرار دهید و شیره آن را بگیرید تا مواد خارجی موجود در نشاسته گرفته شوند.

در این مرحله نشاسته حل شده را به همراه 2 پیمانه شیر درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و با کمک قاشق چوبی فرنی را هم بزنید از گلوله شدن آن جلوگیری شود سپس باقی مانده شیر را به صورت آرام آرام به مخلوط نشاسته اضافه کنید و مواد فرنی را به صورت مداوم هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه فرنی با نشاسته گلاب و مغز هل و شکر را به مواد فرنی اضافه کنید و هم بزنید و بعد از اینکه فرنی به غلظت مناسب رسید آن را درون ظرف مناسبی برای سرو بریزید.

توجه داشته باشید برای اینکه بفهمید فرنی به غلظت لازم رسیده است می توانید روی فرنی به کمک کفگیر خط بکشید و اگر جای کفگیر روی فرنی ماند آماده است.

 

مواد لازم

روش تهیه فرنی با سه رنگ مختلف

ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا پودر ژلاتین درون آب حل شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی سه رنگ آرد برنج را درون شیر حل کنید سپس گلاب و شکر را به آرد برنج حل شده اضافه کنید و مخلوط مواد را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و مواد فرنی را به صورت مرتب هم بزنید تا به غلظت لازم برسند.

قابلمه فرنی را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا فرنی کمی خنک شود سپس پودر ژلاتین حل شده را به فرنی سرد شده اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر پودر ژلاتین را به فرنی داغ اضافه کنید فرنی می برد.
در مرحله آخر طرز تهیه فرنی مواد فرنی را درون قالب بریزید و قالب را درون یخچال قرار دهید تا فرنی ببندد.

برای سه رنگ شدن فرنی می توانید فرنی را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از قسمت ها زعفران اضافه کنید و یک قسمت دیگر فرنی نیز کاکائو اضافه کنید.

در این مطلب با طریقه درست کردن فرنی با 4 روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم از پخت فرنی در منزل نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشی که فرنی از دسرهای سبک و مناسب برای ماه مبارک رمضان است و شما می توانید برای افطار ماه مبارک رمضان این دسر خوش طعم و مقوی را با یکی از این روش ها بالا بپزید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟

طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

فرنی از انواع دسر های سبک و خوش طعم است که با آرد برنج و نشاسته تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

فرنی از انواع دسر های پرطرفدار و محبوب در ماه های سر سال و نیز ماه مبارک رمضان است و شما می توانید از این دسر برای پذیرایی از مهمان هایتان در مراسم مذهبی نیز استفاده کنید. طرز تهیه فرنی مجلسی مانند فرنی معمولی به سادگی در منزل امکان پذیر است و بعد از پخت فرنی شما می توانید ظرف های فرنی را برای پذیرایی از مهمان هایتان به زیبایی تزیین کنید.

فرنی و شله زرد و شیر برنج از انواع دسر های مناسب برای سفره های افطاری هستند و شما می توانید این نوع دسر ها را با رعایت فوت و فن هایی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

در سفره های افطاری اغلب فرنی به چشم می خورد و این دسر سبک می تواند در موقع افطار انرژی از دست رفته را به بدن شما باز گرداند و علاوه بر این فرنی دسری است که با ذائقه اغلب افراد جور در می آید؛ در ادامه دستور تهیه فرنی برای مجالس را مشاهده خواهید کرد.طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر

در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا به ازای هر لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری نشاسته در قابلمه مناسبی بریزید سپس شکر را به مخلوط این مواد اضافه کنید و مواد فرنی را هم بزنید تا نشاسته در شیر سرد حل شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی مجلسی با نشاسته قابلمه حاوی مواد فرنی را روی حرارت گاز قرار دهید و فرنی را به صورت مدام هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد سپس گلاب را به فرنی اضافه کنید و فرنی را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و تزیین کنید.

1. در طرز تهیه فرنی مجلسی با آرد برنج و نشاسته باید مخلوط مواد فرنی را روی حرارت گاز به صورت مدام هم بزنید تا از گلوله شدن مخلوط مواد فرنی جلوگیری شود.
2. برای خوش طعم شدن فرنی مجلسی می توانید در هنگام پخت فرنی با آرد برنج و یا نشاسته مقداری خامه و کره به فرنی اضافه کنید.
3. فرنی مجلسی را روی حرارت ملایم بپزید تا از ته گرفتن فرنی جلوگیری شود.
4. برای درست کردن فرنی مجلسی می توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید که در این صورت فرنی طعم و مزه بی نظیری می گیرد و به یک معجون لاغری بی نظیر تبدیل می شود.
5. فرنی مجلسی را می توانید به صورت سه رنگ نیز تزیین کنید به این ترتیب که بعد از پخت فرنی باید فرنی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه ای بریزید سپس به یکی از ظرف ها زعفران آب کرده را اضافه کنید و مخلوط زعفران و فرنی را هم بزنید تا فرنی زعفرانی شود سپس برای ظرف دیگر فرنی پودر کاکائو را با 3 قاشق آب سرد به خوبی مخلوط کنید و پودر کاکائو را روی حرارت گاز قرار دهید و پودر کاکائو حل شده را به ظرف فرنی اضافه کنید و مخلوط فرنی و پودر کاکائو را هم بزنید سپس سه رنگ مختلف فرنی را می توانید در ظرف دلخواه خود به صورت چند لایه بریزید و ظرف فرنی را در یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

در این مطلب با طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف در منزل آشنا شدید شما می توانید بعد از پخت فرنی آن را با کمک روش های تزیین فرنی مجلسی به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع فرنی کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر
طرز تهیه فرنی با آرد برنج بدون شیر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *