طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی
طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی

در این مطلب برای شما همراهان گرامی طرز تهیه 2 نوع غذای ساده با گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و قارچ را آموزش میدهیم امیدواریم بتوانید با استفاده از آموزش آشپزی آرگا بتوانید این دو غذای خوشمزه را تهیه و سرو کنید.

در این مطلب، طرز تهیه 2 نوع غذای ساده با گوشت چرخ کرده بسیار عالی و خوشمزه را برای میان وعده  آموزش می دهیم آن را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

در روزهای گذشته طرز تهیه واویشکا و طرز تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده خوشمزه و متفاوت را آموزش دادیم. آموزش امروز نیز برای تهیه دو غذای ساده و بسیار خوشمزه با استفاده از گوشت چرخ کرده می باشد.

برای تهیه 2 غذای ساده با گوشت چرخ کرده ابتدا پیاز را پوست گرفته خرد نمایید، داخل ظرف روغن بریزید سپس پیاز را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا پیاز سرخ شود، گوشت چرخ کرده را درون آن بریزید خوب تفت دهید تا رنگش تغییر کند،

طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی

دوره مقدماتی php

بعد از تغییر رنگ گوشت نمک، فلفل، ادویه و سیر را اضافه کنید تفت دهید. سیب زمینی را در آب قرار دهید تا پخته شود سپس سیب زمینی را ریز کرده، فلفل دلمه ای را به همراه ذرت (در صورت تمایل ) به گوشت چرخ کرده اضافه کنید به این ترتیب شما یک غذای ساده با گوشت چرخ کرده خوشمزه آماده کرده اید که می توانید با نان و سبزی سرو کنید.

حال غذای ساده دیگری که با گوشت چرخ کرده و قارچ برایتان تهیه کرده ایم را آموزش می دهیم.

پیاز را به صورت خلال در آورده در روغن سرخ کنید،

گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده هم بزنید. سپس نمک، فلفل و زرد چوبه را اضافه کرده تفت دهید تا آب آن گرفته شود و به روغن بیفتد.

قارچ را بشویید و ریز کرده با مقدار کمی کره سرخ کنید.

در مرحله بعد فلفل دلمه ای را ریز کرده همراه با نمک و فلفل  و قارچ به گوشت چرخ کرده اضافه کنید،

تفت دهید تا آب گوجه فرنگی خشک شود و غذای ما خوب جا بیفتد.

در این مطلب شما را با طرز تهیه 2 نوع غذای ساده با استفاده از گوشت چرخ کرده آشنا کردیم آن را تهیه و در کنار خانواده تان از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی

خوراک گوشت و سیب زمینی آسان و سریع تهیه میشود. میتوانید ظرف پیرکس را جهت پخت در مایکرویو با دمای متوسط به مدت 15 دقیقه بگذارید.

برای پخت خوراک گوشت و سیب زمینی ابتدا روغن را داخل ماهیتابه ریخته و پیاز را اضافه نموده و سرخ نمایید سپس گوشت چرخ کرده را همراه با سیر رنده شده، هویج رنده شده، فلفل دلمه ای ریز شده و قارچ برش داده شده تفت داده و سپس نمک و زردچوبه و ادویه و فلفل را نیز اضافه کنید و پس از مخلوط و سرخ کردن کنار بگذارید.
در ظرفی سیب زمینی را آب پز کرده و با رنده درشت رنده نمائید و سپس ۱ عدد تخم مرغ خام و کمی نمک و زردچوبه و ادویه اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.

سپس ظرف پیرکس را چرپ نموده و مخلوط سیب زمینی را داخل آن ریخته و آن را کاملا درته ظرف پهن نمائید. سپس با مخلوط گوشت چرخ کرده روی سیب زمینی را کاملا بپوشانید و پنیر پیتزا رنده شده را روی آن بریزید و با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده روی آنرا بپوشانید. سپس ظرف را بمدت ۴۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا پخته شده و ته سیب زمینی طلایی شود. سپس ظرف خوراک گوشت و سیب زمینی را از فر خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه کنار گذاشته و با همان ظرف پیرکس آنرا سرو نمایید. نوش جان

ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی یکی از انواع ناگت های پر طرفدار در جهان است ، این غذای خوشمزه هم مانند دیگر ناگت ها به عنوان یک غذای فوری شناخته می شود. ناگت سیب زمینی شباهت های زیادی به کوکو سیب زمینی دارد البته در طریقه پخت و مواد کمی متفاوت است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ناگت سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ناگت سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ناگت سیب زمینی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی

دستور پخت

در صورتی که سیب زمینی ها خاک و گل دارند آنها را می شوییم سپس داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا چهار انگشت روی سیب زمینی ها آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

پیاز را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود و آنگاه پیاز را در آن تفت می دهیم تا نرم شود،بعد کمی زردچوبه،فلفل،نمک روی پیاز می پاشیم

و مجددا تفت می دهیم و گوشت چرخ کرده را نیز اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.زیر شعله را خاموش می کنیم و همچنان تفت می دهیم چون تابه هنوز داغ است و اگر رهایش کنیم ممکن است گوشت ما بسوزد.

پس از آبپز شدن سیب زمینی ها صبر می کنیم تا خنک شوند و آن وقت پوست آن ها را می گیریم و با گوشتکوب له می کنیم و مواد تابه را به سیب زمینی اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یکدست شوند. مواد ناگت را به اندازه های دلخواه مان قالب می زنیم

و روی سینی پلاستیک پهن می کنیم و ناگت های قالب زده را روی آن می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم. در تابه ای کوچک با قطر زیاد روغن می ریزیم به مقداری که ناگت ها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود.

ناگت ها را از فریزر خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و هم می زنیم.ابتدا ناگت را در آرد سفید می غلتانیم و بعد به تخم مرغ آغشته می کنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن داغ شده قرار می دهیم.

حرارت همچنان باید کم باشد تا ناگت ها مغز پخت و سرخ شوند. همگی ناگت های سرخ شده را در دیس میچینیم و با سس قرمز سرو کنید.نوش جان

همچنین ببینید

طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی
طرز تهیه غذا با گوشت چرخی و سیب زمینی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *