طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی
طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

طرز تهیه عدسی با سیب زمینی خوشمزه به همراه نکات خوشمزه کردن – طرز پخت عدسی با سیب زمینی لذیذ به همران نکات پخت – طرز درست کردن عدسی با سیب زمینی و قارچ

 

طرز تهیه عدسی با سیب زمینی موضوع این بخش از مطالب آموزش آشپزی سایت نیک استار است. عدسی یکی از غذاهای خوشمزه است که می توانید به عنوان صبحانه یا شام و ناهار استفاده کنید. عدس برای سلامتی فواید زیادی داشته و کمبود آهن بدن را جبران می کند.

 

طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

عدس : ۱ پیمانه

دوره مقدماتی php

پیاز : یک عدد

رب گوجه : ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی : یک عدد کوچک

نمک، فلفل و زرد چوبه : به میزان کافی

آب لیمو ترش تازه : ۳ قاشق غذاخوری

قارچ : به دلخواه

 

برای طرز تهيه عدسي با سيب زميني اول از همه عدس ها را شسته و در قابلمه بریزید. سپس در قابلمه آب ریخته و زیر حرارت را زیاد کنید.

وقتی آب جوش آمد سیب زمینی پوست کنده را درسته در قابلمه بیندازید.

حالا زیر شعله را کم کنید تا سیب زمینی و عدس خوب مغز پخت شود.

در مرحله بعدی برای تهیه عدسی باید پیاز را پوست کنده و نگینی کنید. حالا آن را تفت دهید تا پیاز داغ طلایی شود. حالا باید به آن اضافه کرده و تفت دهید تا کمی رنگش تغییر کنید. اگر رب نداشتید میتوانید از گوجه های خیلی ریز شده اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و مقداری آب را  هم داخل تابه ریخته و صبر کنید تا بجوش بیاید و غلیظ شود.

 

زمانی که عدس و سیب زمینی پخته شد، سیب زمینی را از قابلمه در آورده و با گوشکوب آن را له کنید و به داخل قابلمه بریزید. اگر دوست نداشتید سیب زمینی له باشد، آن را در سایز کوچک ریز کرده و در قابلمه بریزید.

حالا مواد داخل تابه را هم داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید. زیر شعله را کم کنید تا عدسی جا بیافتد.

وقتی عدسی آماده شد آن را با آب لیمو تازه و نان سنگک میل کنید.

در صورتی که می خواهید قارچ به عدسی اضافه کنید ، در هنگام اضافه کردن سیب زمینی ها ، قارچ ها را نگینی خرد کنید و به عدسی اضافه کنید.

 

○ عدس های فله ای دیرپز تر از عدس های بسته بندی است.

○ اگر میخواهید نفخ عدس برود از روز قبل آن را خیس کنید. البته بیشتر از ۲۴ ساعت هم عدس نباید خیس شود.

○ برای سریعنر پختن عدسی ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید و بعد از طلایی شدن، عدس‌ها را نیز اضافه کنید و بعد از این مرحله به عدس، آب اضافه کنید.

○ اگر آب عدسیتان تمام شد، بهتر است به آن آب جوش اضافه کنید.

○ اگر دوست داشتید میتوانید کمی عصاره مرغ یا سبزیجات هم در عدسی بریزید تا خوشمزه تر شود.

○ ادویه و چاشنی‌های خوراک عدسی را در مراحل پایانی به آن اضافه کنید. چون باعث دیر پختن آن می شود.

○ زیره، گلپر و آبلیمو برای طعم دادن به عدسی پیشنهاد خوبی است.

○ خوراک عدسی غلظت مشخصی دارد، بهتر است نه خیلی رقیق باشد و نه مانند حلیم غلیظ.

منبع : نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

شش  −  3  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246



دستور پخت و طرز تهیه عدسی صبحانه را با روش ساده و آسان در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش می توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان اقدام به پخت عدسی خوشمزه و خوش طعمی نمایید. در ادامه مطلب همراه ما باشید و از این دستور پخت آسان و عالی در جهت تهیه صبحانه ایی مقوی و خوشمزه و همچنین ایده هایی برای تزیین عدسی نهایت استفاده را ببرید.

یکی از دستورات آشپزی آسان و کاربردی طرز تهیه عدسی است که اغلب افراد بارها با روش های مختلف آن را امتحان نموده و عدسی های خوشمزه و مقوی پخته اند. اما ما در این مطلب قصد داریم به بیان روشی ساده و امتحان شده برای پخت عدسی با طعم مناسب و ایده آل بپردازیم که مطمئنا این دستور آشپزی برای شما هنردوستان و علاقه مندان به یادگیری به دستورات آشپزی جالب خواهد بود و می توانید عدسی را همچون حلیم و دیگر غذاهای معمول برای صبحانه تهیه نمایید.

عدس : دو پیمانه یا لیوان

طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

سیب زمینی : یک عدد بزرگ

پیاز : یک عدد بزرگ

عصاره مرغ یا گوشت : یک عدد

رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

قبل از شروع تهیه عدسی بهتر است آن را به مدت چند ساعت در آب خیس کنید. در تهیه آش و تمامی غذاهایی که نیاز به حبوبات دارد، برای گرفتن نفخ آنها از این روش استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که عدس ها را بیشتر از ۲۴ ساعت خیس نکنید، زیرا در هنگام پخت ممکن است پوست آن جدا شود. بعد از آبکش نمودن عدس ها، پیازها را خرد  و یا رنده نموده و با مقداری روغن و کمی زردچوبه تفت دهید.

بعد از اینکه پیاز ها کمی تفت خوردن، عدس های آبکش شده را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا عدس ها نیز کمی تفت بخورند.

حال دو لیوان آب داغ و کمی رب به آن اضافه نمایید. البته د رصورتی که به آب مرغ و یا آب گوشت دسترسی دارید، می توانید از آنها استفاده نموده و از این طریق طعم بهتری به عدسی ببخشید.

بعد از اینکه عدس ها نیم پز شدند، یک عدد سیب زمینی درشت را پوست کنده و خرد نموده و به همراه نمک و فلفل به عدس ها اضافه نمایید.

در صورت دلخواه در مرحله آخر می توانید از یک عدد عصاره مرغ و گوشت نیز برای طعم بهتر عدسی استفاده نمایید.

امیدواریم از آموزش تهیه عدسی برای صبحانه لذت برده باشید، در صورت تمایل می توانید در این دستور از رب استفاده نکنید و عدسی را به صورت ساده میل کنید.

با طرز تهیه عدسی مقوی و خوشمزه اشنا شدیدف امیدواریم این دستور پخت برای شما دوستان نیز مفید و کاربردی باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دشتورات آشپزی بیشتر به بخش آشپزی مراجعه نموده و از دیگز دستورات مفید و امتحان شده استفاده نمایید.

خیلی خوب بود ممنون از سایت خوبتون.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که بیشتر با نام “حافظ” شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه نام “دیوان غربی شرقی” دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ نام برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از دیدگاه او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و بیشتر اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد نام داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ” شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او بیشتر در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی بیشتر به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب نام

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار نامی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی نام آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار” او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب” می نامند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده بیشتر آن موضوع است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی
طرز تهیه عدسی ساده با سیب زمینی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *