طرز تهیه صبحانه ساده کودکان

دوره مقدماتی php
طرز تهیه صبحانه ساده کودکان
طرز تهیه صبحانه ساده کودکان

خوردن صبحانه به ویژه برای کودکان اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند نوع صبحانه مغذی و اشتها آور که والدین می‌توانند به راحتی و سرعت آنها را تهیه نمایند، برای شما معرفی می‌گردند.

با وجود این که اکثر والدین می‌دانند که مصرف صبحانه برای بهبود رشد جسمی و بالا رفتن بهره هوشی کودکانشان بسیار موثر است؛ اما مشکل اصلی آنها با فرزندانشان در مورد مصرف صبحانه آن است که بسیاری از کودکان هر نوع غذایی را برای مصرف در صبحانه دوست ندارند. از دیدگاه علم تغذیه، سه اصل مغذی بودن، اشتها آور بودن و طعم و مزه خوب داشتن مواد غذایی می‌توانند باعث شوند تا هر کودکی تمایل پیدا کند تا مواد غذایی مذکور را در صبحانه مصرف نماید.

بیشتر بدانید : مافین انگلیسی، یک صبحانه خوشمزه و مقوی

در این نوع صبحانه یک تخم‌مرغ را کاملا پخته و به صورت اسلایس درآورده سپس هر قطعه را بر روی یک قطعه نان تست قرار داده و روی آن یک عدد گوجه‌فرنگی و یک برگ پنیر گودا قرار داده و به مدت 3 دقیقه در داخل تستر یا مایکروفر گذاشته تا داغ شود. ساندویج حاصل از لحاظ ارزش تغذیه‌ای بسیار مغذی و دارای ارزش سیرکنندگی بالایی می‌باشد.

 

طرز تهیه صبحانه ساده کودکان

دوره مقدماتی php

کودکان مصرف دسر را بسیار دوست دارند. به همین دلیل می‌توان در یک لیوان پایه بلند مقداری کورن فلکس ریخت و روی آن را با ماست و مقدار کمی ژله یا ژلاتین پر کرد و حدود 1 ساعت در فریزر قرار داد تا به شکل بستنی خود را بگیرد. سپس صبح آن را به عنوان صبحانه به کودک داد. این نوع صبحانه برای کودکانی که اشتهایی به خوردن غذا در صبح ندارند، پیشنهاد بسیار خوبی می‌باشد.

 

بسیاری از کودکان ممکن است از خوردن نان و پنیر ساده در صبحانه خوش‌شان نیاید، اما اگر بتوان به نوعی آن را سرو کرد که مورد پسند واقع شود، می‌تواند به عنوان یک صبحانه دوست داشتنی برای کودک مطرح باشد.در این نوع صبحانه می‌توان مقدار حدود 30 گرم پنیر را بر روی یک اسلایس نان تست که ترجیحا هم به شکل گرد و دایره‌ای درآمده مالیده و سپس از برش‌های گوجه فرنگی و خیار برای تشکیل صورت آدمک استفاده نموده.

 

مخلوط کردن مغزهای گیاهی مانند بادام، فندق، بادام هندی با میوه‌های شیرینی مانند موز، زردآلو، هلو، سیب، پرتقال یا نارنگی شیرین برای برخی کودکان می‌تواند بسیار دلپذیر باشد. به علاوه اینکه این نوع صبحانه از نظر ارزش تغذیه‌ای و میزان انرژی مورد نیاز برای کودک بسیار مقوی و مغذی می‌باشد.

 

یکی دیگر از صبحانه‌های مقوی ترکیب کردن پنیر با چیپس تورتیلا و تخم‌مرغ پخته خردشده می‌باشد. این صبحانه از لحاظ ارزش تغذیه‌ای جزء صبحانه‌های مغذی است که توصیه می‌شود حداقل یک تا دو بار در هفته از جمله صبحانه‌های مصرفی توسط کودک باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : salamatnews.com

 

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

رنگ مو قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین تمام خانم ها است. برای یک رنگ مو قهوه ای زیبا چه رنگ ها یی را باید با هم ترکیب کنیم؟

با این هفت مدل ساده می توانید اتاق خوابتان را بر اساس بودجه و درآمدتان تغییر دهید . با طراحی پنجره،کوسن،روتختی یک کار هنری زیبا بسازید و از این تفاوت لذت ببرید

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

سوپ کودک

سوپ کودک یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است برای کودکان تهیه می شود. این سوپ خوشمزه به دلیل وجود مواد غذایی پر خاصیت برای رشد و تقویت کودکان بسیار مناسب است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر سوپ کودک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ کودک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سوپ کودک با پارسی دی همراه باشید.

کالری سوپ کودک : برای هر نفر ۱۰۰ تا ۱۲۰ کالری

طرز تهیه صبحانه ساده کودکان

مواد لازم برای ۲ نفر

دستور پخت

ابتدا در قابلمه ای ۳ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد اجازه می ددهیم تا بجوش بیاید سپس ران مرغ را داخل آب جوش قرار می دهیم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم

و حرارت را ملایم می کنیم و هویج را تمیز می کنیم و آبکشی می کنیم و حلقه حلقه خرد می کنیم و با برنج به مرغ می افزاییم و صبر می کنیم تا ۳۰ دقیقه بعد که مرغ تقریبا پخته شده،سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم

و خرد می کنیم و به همراه نخود فرنگی به مواد سوپ اضافه می کنیم و ۱۵ دقیقه بعد گوجه فرنگی را می شوییم و خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و بعد جعفری را اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه بعد سوپ کوچولوی ما جا افتاده است،زیر شعله را خاموش می کنیم

و مقداری بسیار کم نمک می ریزیم (می توانید حذف کنید) و مواد سوپ را مخلوط می کنیم و ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و گوشت آن را جدا می کنیم و داخل غذا ساز سوپ و گوشت را می ریزیم تا سوپ پوره شود و راحت تر کودک میل کند. نوش جان

تصویر از اینستاگرام sofre_irani23

همچنین ببینید

در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه صبحانه ساده کودکان

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

طرز تهیه صبحانه ساده کودکان
طرز تهیه صبحانه ساده کودکان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *