طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده
طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

امتیاز دهید


3.6
از

41

انواع شیرینی خشک تو مراسم و مناسبت های مختلف مثل عید سرو میشه که هر کدوم خوشمزگی های خودشون رو دارن. از شیرینی گل مینا در شکل های مختلف گرفته تا شیرینی نخودچی پر طرفدار همیشه تو عید سر میز پذیرایی همه وجود داره. یکی از شیرینی های پر طرفدار و معروف که البته همیشه تو شیرینی فروشی ها وجود داره شیرینی پاپیونیه. از اون جایی که طرز تهیه شیرینی پاپیونی خیلی آسونه، اغلب افراد، به ویژه خانم های با سلیقه ای که اهل درست کردن کیک و شیرینی هستن، دوست دارن این شیرینی خوشمزه رو خودشون درست کنن. البته اگه شما هم به دنبال دستور پخت شیرینی پاپیونی هستین، باید بهتون بگیم که درست کردن خمیر اون یه کم به دقت و مهارت نیاز داره. شیرینی پاپیونی با خمیر هزارلا درست میشه که البته می تونید اون رو به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. فقط حواستون باشه که اون رو تو فریزر نگهداری کنید. اگر هم دوست دارید خمیر هزارلای این شیرینی خوشمزه رو خودتون درست کنید طرز تهیه خمیر هزارلا رو هم بهتون یاد میدیم تا از اول تا آخر شیرینی پاپیونی رو خودتون درست کنید و بپزید. یادتون نره که شیرینی پاپیونی یکی از شیرینی هاییه که برای عید میتونید درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. با ما همراه بشید تا طرز تهیه شیرینی پاپیونی کره ای رو بهتون یاد بدیم.

 

 

دوره مقدماتی php

طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

– ابتدا کره ی به دمای محیط رسیده را در کاسه بریزید و خوب بزنید تا نرم شود. آرد را دو مرتبه الک کنید، به همراه نمک داخل سینی بریزید و وسط آن ها را گود کنید.

– ۱۰۰ گرم از کره را به همراه آب وسط آرد بریزید و به آرامی با دست مخلوط کنید تا خمیر شود.

– خمیر به دست آمده را داخل کیسه بگذارید و در جای گرم به مدت حدود ۲ ساعت استراحت دهید و روی آن را بپوشانید.

– بعد از ۲ ساعت، خمیر را از کیسه بیرون آورید. با چاقو به شکل مثبت (+) روی خمیر برش بزنید و آن را آرام با وردنه باز کنید.

– باقی مانده ی کره را وسط خمیر باز شده بریزید و چهار طرف خمیر را روی کره برگردانید.

– خمیر به دست آمده را با وردنه به شکل مستطیل باز کنید. سپس آن را چهار لا کنید و روی هم بیاورید. مجددا با وردنه خمیر را باز کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید و هر بار خمیر را ۲ تا ۴ تا روی هم باز و بسته کنید تا کاملا مخلوط شود. باید یک بار خمیر را از طول و یک بار از عرض باز و بسته کنید.

– پس از این مراحل، خمیر را حدود ۳۰ دقیقه استراحت دهید. سپس مجددا آن را ۴ تا ۵ بار باز و بسته کنید و خمیر را در یخچال بگذارید و دوباره به مدت ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

 

– خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید و به شکل مربع یا مستطیل های کوچک ببرید.

– وسط برش ها را یک یا دو پیچ بدهید.

 

 

– فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. سینی فر را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بیندازید.

– شیرینی ها را روی سینی فر با فاصله از هم بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

– شیرینی ها را از داخل فر در آورید و بعد از آن که کاملا خنک شد روی آن پودر قند الک کنید. می توانید برای تزیین شیرینی پاپیونی از پودر نارگیل و پودر پسته هم استفاده کنید.

 

 

– برای درست کردن شیرینی پاپیونی می توانید از خمیر هزارلا آماده استفاده کنید. بعد از آن که یخ خمیر آب شد و از حالت سفتی در آمد، آن را به دلخواه برش بزنید و با آن شیرینی درست کنید.

– هنگام استفاده از خمیر هزارلا آماده، آن را زمان زیاد در هوای آزاد قرار ندهید. چون بعد از این که یخ آن آب شود، کار کردن با آن سخت می‌ شود.

– برش زدن خمیر هزارلا به شکل مستطیل یا مربع به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می خواهید شیرینی پاپیونی کشیده تر داشته باشید می توانید آن را به صورت مستطیلی برش بزنید. اگر می خواهید شیرینی ها کوچک تر و کمی گرد باشند، می توانید آن ها را به شکل مربع ببرید.

 

 

طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

– برای شیرنی های خشک مثل شیرینی زبان و پاپیونی پودر قند را بعد از خنک شدن شیرینی ها روی آن بپاشید و الک کنید. در غیر این صورت اگر شیرینی ها داغ باشند پودر قند روی آن ها آب می شود.

– در صورت تمایل می توانید از شهد نیز به جای پودر قند استفاده کنید.

تصاویر از :  qazalbanoo01 ، @43ali4 ، @asal.sweet@

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

  • کاشت نهال بید مجنون
  • برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

    آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

    | ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

    غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

    

     

    تهیه شیرینی زبان و پاپیونی

     

    این خمیر، خمیر حساسی است برای تهیه ی آن باید وقت و حوصله داشته باشید و با دقت درست کنید.

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

     

    آرد آن بهتر است خیلی خوب و با مرغوب تهیه شود. هر آردی خوب بدست نمی آید.

    برای کره میانی از مارگارین هزارلا استفاده کنید. کره هم می شود استفاده کرد اما بوی کره غالب است و ماندگاری آن خیلی کمتر است.

     

    این خمیر نمی تواند زیاد داخل دمای محیط بماند. اگر می بینید کاری برایتان پیش آمد خمیر را حتما داخل یخچال بگذارید.

     

    این خمیر را می توانید ماه ها داخل فریزر نگهداری کنید و هنگامی که خواستید با آن شیرینی درست کنید از شب قبل داخل یخچال بگذارید تا کامل یخ زدایی شود.

    این خمیر برای تهیه انواع شیرینی مثل شیرینی زبان، شیرینی پاپیونی، شیرینی ناپلئونی استفاده می شود.

     

    طرز تهیه خمیر هزارلایه :

    شیرینی با خمیر هزارلا

     

    مواد لازم برای خمیر هزارلایه :

     

    طرز تهیه خمیر هزارلایه :

    آرد و جوهر لیمو را با هم مخلوط کنید سپس کم کم آب را اضافه کنید یکم که خمیر شکل گرفت روغن و نمک را اضافه کنید اگر نیاز به آب داشت آب اضافه کنید. خمیر را آنقدر ورز بدهید تا خمیر صاف و یکدستی بدست بیاورید. ممکن است آب کمتر یا بیشتری احتیاج داشته باشد پس تو اضافه کردن آب دقت کنید خمیر نباید به دست بچسبد سپس آن را به شکل یک چانه ی بزرگ در بیاورید و وسط آن را با چاقویی تیز یک علامت + بگذارید و روی خمیر را با نایلون بپوشانید و داخل یخچال بگذارید.

     

    اکنون مارگارین هزارلا را بین دوتا نایلون قرار بدهید و با وردنه باز کنید و بعد داخل فریزر قرار بدهید. بعد از اینکه مارگارین سفت شد خمیر را از داخل یخچال بیرون بیاورید و با وردنه روی آن بکشید و خمیر را باز کنید بعد مارگارین را روی خمیر قرار بدهید.

     

    و اطراف خمیر را روی مارگارین برگردانید به صورتی که کره بین خمیر باشد و اصلا پیدا نباشد و با وردنه صاف کنید. آردهای اضافی خمیر را بردارید و با وردنه ضربه های آهسته به خمیر بزنید و خمیر را پهن کنید. آردهای اضافی خمیر را با برس پاک کنید و از لبه های بالا و پایین خمیر روی آن قرار بدهید و خمیر را از وسط تا کنید به صورتی که خمیر 4 لاتا شده باشد و بعد آن را داخل ظرفی قرار بدهید و روی آن نایلون بکشید.

     

    و داخل یخچال قرار بدهید بعد از 20 دقیقه خمیر را بیرون بیاورید و آن را باز کنید و اگر لازم بود خیلی کم آرد روی آن بپاشید و با وردنه باز کنید و دوباره لبه های بالا و پایینی آن را تا بزنید و نایلون بکشید و داخل یخچال قرار بدهید این کار باید تا 6 مرتبه انجام بدهید و هربار بین آن ها به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار بدهید.

     

    بعد از این مراحل خمیر هزار لایه ی شما آماده است.

    از خمیر هزارلا می توانید برای تهیه ی انواع شیرینی استفاده کنید.

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

     

    طرز تهیه شیرینی زبان خانگی :

    طرزتهیه شیرینی زبان

     

    مواد لازم برای شیرینی زبان :

     

    طرز تهیه شیرینی زبان :

    خمیر هزارلا را روی صفحه آشپزخانه به ضخامت نیم سانتیمتر پهن کنید. در یک کاسه عسل و آب را مخلوط کنید و خوب هم بزنید و با برس آشپزخانه روی خمیر بمالید و روی آن را شکر بریزید. اکنون با قالب مخصوص شیرینی زبان قالب بزنید اگر قالب نداشتید می توانید برش های مستطیلی بزنید و با چاقو یک شیار طولی در وسط هر کدام ایجاد کنید و در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی ها را با کمی فاصله بچینید.

     

    فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و سینی را در طبقه وسط فرقرار بدهید. برای 10 دقیقه حرارت را بالا نگه دارید تا نان ها پف کنند سپس حرارت را به 170 درجه سانتیگراد پایین بیاورید و بگذارید شیرینی ها برای 15 تا 20 دقیقه دیگر بپزند.

  • پروفایل منظره
  •  

    اکنون شیرینی ها را از فر بیرون بیارید دوباره عسل روی آنها بزنید و با پسته و کنجد تزیین کنید و اجازه بدهید خنک شوند و بعد داخل ظرف مورد نظرتان بچینید. اگر تمایل داشتید می توانید شربت بار تهیه کنید و بعد از پخت شیرینی روی آن ها بریزید.

     

    شیرینی زبان با خمیر یوفکا را هم تهیه می شود.

     

    طرزتهیه شیرینی پاپیونی خانگی :

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی

     

    مواد لازم برای 30 تا شیرینی پاپیونی :

     

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی :

    خمیر هزارلا را به قطر 1 سانتیمتر باز کرده و نوارهایی به ابعاد 2 سانتیمتر در 6 تا 8 سانتیمتر ببرید. وسط آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.

     

    سپس در سینی فر چیده و در فری که از قبل با حرارت 400 درجه فارنهایت گرم کرده اید به مدت 15 دقیقه (در طبقه وسط فر) قرار دهید.

     

    بعد از پختن و سرد شدن روی آن کمی پودر قند یا شکر درشت بپاشید یا این که می توانید بعد از پخت مقداری شربت روی آن بریزید و کمی پودر پسته بپاشید.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

    خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

    باغ رستوران پیشنهادی مرجانه گلچین در فشم

    تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    درمان وسواس در دوران کرونا

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    چگونگی مواجهه بااختلالات شخصیتی کودکان

    ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

    برای خرید این ست 3تکه دخترونه کلیک کن

    شیک ترین لباسهای بچگانه رواینجاسفارش بده

    رزرو آلاچیق های اختصاصی شاخه نبات

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم

    چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه شیرینی زبان و پاپیونی (شیرینی نوروزی)

     

     

    این دو تا شیرینی به شدت خوشمزه و پر طرفدار با خمیر هزار لا تهیه میشن که قبلا طرز تهیش رو به صورت کاملا مفصل و مصور در لینک زیر توضیح دادم !

    طرز تهیه خمیر هزارلا

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    پس برای تهیه اونها اول یه مقدار خمیر هزارلا تهیه کنید و اگر میخواید میتونید آمادش رو با نامهای میل فوی یا puff pastry تهیه کنید. کمی هم عسل رو با آب جوش و یه ذره گلاب و زعفران ترکیب کنید تا شهد تهیه بشه(برای روی شیرینی)

    خمیر رو بعد از آماده شدن به صورت کاملا سرد روی سطح باز کنید و به قطر 1سانت پهنش کنید و خیلی فوری قالب بزنید با با چاقو مستطیلی ببرید.بعد روی شیرینی یک خط عمیق ایجاد کنید .توجه کنید که وسایل شما هم باید سرد باشه تا پف خمیر نخوابه. بعد با برس روی شیرینی ها شهد بریزید و یک عدد زرده تخم مرغ رو با مقدار کمی شیر مخلوط کنید و با برس روی شیرینی ها بکشید و کمی کنجد بریزید روش.حالا شیرینی ها رو با فاصله داخل سینی فری که روش کاغذ روغنی داره قرار بدید و بذارید 25 دقیقه بپزه.(حرارت 180 درجه و از نیم ساعت قبل گرم شده)در مورد شیرینی پاپیون هم به بعد از اینکه به صورت مستطیلی با چاقو برش دادید با دستتون یه فر بهش بدید و کمی بپیچونیدش.
    وقتی شیرینی ها از فر خارج شدن بذارید سرد بشن و بعد دوباره روشون شهد بریزید.

    نکات:

    1)حتما بعد از پهن کردن خمیر به شکل مستطیل دورش رو با چاقو ببرید تا هواگیری بشه.
    2)خیلی سریع عمل قالب زدن یا بریدن رو انجام بدید چون اگر خمیر سرد بشه پف نمیکنه.
    3)سوالی که برای خیلیا پیش میاد اینه که آیا خمیر خودش لایه لایست؟نه خمیر معمولیه ولی هنگام پخت خودش چند لایه میشه.

     

    سوران

    نام:


    شیرینی ها از آن دسته خوراکی هایی هستند که می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. در این بین، شیرینی هایی که به روش خانگی تهیه می شوند، محبوبیت دارند. در این مطلب طرز تهیه شیرینی پاپیونی را برای شما علاقه مندان به هنر شیرینی پزی قرار داده ایم.شیرینی ها را می توان در شکل ها و مدل های مختلفی تهیه کرد. شیرینی های مختلفی مانند شیرینی ناپلئونی، شیرینی خامه ای، شیرینی قیفی و شیرینی زبان را می توانید با خمیر هزارلا تهیه کنید. در طرز تهیه شیرینی پاپیونی نیز از خمیر هزارلا باید استفاده کنید.

    مواد لازم:شربت بار: یک پیمانهپودر پسته: یک چهارم پیمانهسفیده تخم مرغ: ۲ عددپودر قند: نصف پیمانهخمیر هزارلا: یک کیلو

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی خوشمزه:خمیر هزارلا را به قطر یک سانتی متر باز کرده و نوارهایی به ابعاد ۲ سانتی متر در ۶ تا ۸ سانتی متر ببرید. مرکز آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.

    قبل از اینکه قالب های شیرینی را در سینی فر بچینید، فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و قالب ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    بعد از پخته شدن قالب ها و سرد شدن آن ها، روی آن کمی پودر قند یا شکر بپاشید.

    در صورت تمایل می توانید به جای پودر قند یا شکر، کمی شربت بار و پودر پسته بر روی آن بریزید.

     

     مواد لازم تهیه خمیر هزارلا یا کره ای:آرد کاملا سفید: ۳۰۰ گرمکره: ۱۵۰ گرمروغن مایع: یک قاشق سوپ خوریجوهر لیمو: یک دوم قاشق چای خوریتخم مرغ: یک عددنمک: یک قاشق چای خوریآب خنک: یک فنجانوانیل: یک قاشق چای خوری

    طرز تهیه خمیر هزارلا:در طرز تهیه شیرینی پاپیونی ابتدا باید خمیر هزارلا را آماده کنید. آرد را در کاسه بزرگ بریزید. وسط کاسه آرد را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهر لیمو، آب و نمک را با هم مخلوط کنید. در آخر آرد را به آن اضافه کنید. خمیر صاف و تهیه شده را یک ساعت در کناری بگذارید تا جا بیفتد.

    روی سطحی صاف آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در میان خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و روی خمیر با وردنه آرام آرام ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود.

    خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا تا بزنید و در جای خنک قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه خمیر را مجددا پهن کنید و به قطر یک سانتی متر باز کنید. این بار عکس دفعه ی قبل، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا تا بزنید و در جای خنکی قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید. دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. خمیر هزارلا برای مرحله بعدی  دستور طبخ شیرینی پاپیونی آماده شد.

    در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی پاپیونی در صورت تمایل می توانید از شربت بار برای روی شیرینی استفاده کنید.

    مواد لازم

    آب: ۲۰۰ گرمشکر: ۵۰۰ گرماسید سیتریک(جوهر لیمو): به اندازه ی نوک قاشق چای خوری

    طرز تهیه شربت بار:آب را در ظرفی ریخته و شکر را کم کم به آن اضافه کنید. آن گاه آن را روی اجاق قرار بدهید. زمانی که آب به جوش آمد، جوهر لیمو را به آن اضافه کنید.

    به منظور اینکه شربت ما زلال شود، یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه سفیده داخل شربت بسته می شود و با خود ناخالصی های شکر را جذب می کند و به سطح شربت می آورد. بعد با صاف کن مخصوص آن را صاف کنید. برای تکمیل دستور تهیه شیرینی پاپیونی شربت آماده شده را می توانید بر روی آن بریزید.از اینکه در طرز تهیه شیرینی پاپیونی همراه ما بودید، صمیمانه سپاس گذاریم و امیدواریم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای دیدن انواع شیرینی کلیک نمایید.

    منبع: آکاایران


    شیرینی ها از آن دسته خوراکی هایی هستند که می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. در این بین، شیرینی هایی که به روش خانگی تهیه می شوند، محبوبیت دارند. در این مطلب طرز تهیه شیرینی پاپیونی را برای شما علاقه مندان به هنر شیرینی پزی قرار داده ایم.شیرینی ها را می توان در شکل ها و مدل های مختلفی تهیه کرد. شیرینی های مختلفی مانند شیرینی ناپلئونی، شیرینی خامه ای، شیرینی قیفی و شیرینی زبان را می توانید با خمیر هزارلا تهیه کنید. در طرز تهیه شیرینی پاپیونی نیز از خمیر هزارلا باید استفاده کنید.

    مواد لازم:شربت بار: یک پیمانهپودر پسته: یک چهارم پیمانهسفیده تخم مرغ: ۲ عددپودر قند: نصف پیمانهخمیر هزارلا: یک کیلو

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی خوشمزه:خمیر هزارلا را به قطر یک سانتی متر باز کرده و نوارهایی به ابعاد ۲ سانتی متر در ۶ تا ۸ سانتی متر ببرید. مرکز آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.

    قبل از اینکه قالب های شیرینی را در سینی فر بچینید، فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و قالب ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

    بعد از پخته شدن قالب ها و سرد شدن آن ها، روی آن کمی پودر قند یا شکر بپاشید.

    در صورت تمایل می توانید به جای پودر قند یا شکر، کمی شربت بار و پودر پسته بر روی آن بریزید.

     

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

     مواد لازم تهیه خمیر هزارلا یا کره ای:آرد کاملا سفید: ۳۰۰ گرمکره: ۱۵۰ گرمروغن مایع: یک قاشق سوپ خوریجوهر لیمو: یک دوم قاشق چای خوریتخم مرغ: یک عددنمک: یک قاشق چای خوریآب خنک: یک فنجانوانیل: یک قاشق چای خوری

    طرز تهیه خمیر هزارلا:در طرز تهیه شیرینی پاپیونی ابتدا باید خمیر هزارلا را آماده کنید. آرد را در کاسه بزرگ بریزید. وسط کاسه آرد را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهر لیمو، آب و نمک را با هم مخلوط کنید. در آخر آرد را به آن اضافه کنید. خمیر صاف و تهیه شده را یک ساعت در کناری بگذارید تا جا بیفتد.

    روی سطحی صاف آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در میان خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و روی خمیر با وردنه آرام آرام ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود.

    خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا تا بزنید و در جای خنک قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه خمیر را مجددا پهن کنید و به قطر یک سانتی متر باز کنید. این بار عکس دفعه ی قبل، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا تا بزنید و در جای خنکی قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید. دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. خمیر هزارلا برای مرحله بعدی  دستور طبخ شیرینی پاپیونی آماده شد.

    در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی پاپیونی در صورت تمایل می توانید از شربت بار برای روی شیرینی استفاده کنید.

    مواد لازم

    آب: ۲۰۰ گرمشکر: ۵۰۰ گرماسید سیتریک(جوهر لیمو): به اندازه ی نوک قاشق چای خوری

    طرز تهیه شربت بار:آب را در ظرفی ریخته و شکر را کم کم به آن اضافه کنید. آن گاه آن را روی اجاق قرار بدهید. زمانی که آب به جوش آمد، جوهر لیمو را به آن اضافه کنید.

    به منظور اینکه شربت ما زلال شود، یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه سفیده داخل شربت بسته می شود و با خود ناخالصی های شکر را جذب می کند و به سطح شربت می آورد. بعد با صاف کن مخصوص آن را صاف کنید. برای تکمیل دستور تهیه شیرینی پاپیونی شربت آماده شده را می توانید بر روی آن بریزید.از اینکه در طرز تهیه شیرینی پاپیونی همراه ما بودید، صمیمانه سپاس گذاریم و امیدواریم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای دیدن انواع شیرینی کلیک نمایید.

  • طرز پخت سوپ قارچ با شیر
  • منبع: آکاایران

    10

    لطفا امکان داره موادلازم را پیمانه ای بگید که ترازو نخواد

    به نظر من کسانی که دارند میمیرند نشان بدهید شاید مردم تحت تسیر ودر خانه بمانند

    درست کردن شیرینی در منزل لطف و صفای خاص خود را دارد
    ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان  طرز تهیه شیرینی پاپیونی بدون فر را
    آموزش دهیم این شیرینی بسیار خوشمزه می تواند با خمیر هزارلا درست و طبخ شود
    در ادامه با دستور این شیرینی بیشتر آشنا خواهیم شد

    مواد لازم:

    خمیر هزارلا ۱ کیلو

    پودر قند نصف پیمانه

    شربت بار ۱ پیمانه

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    پودر پسته یک چهارم پیمانه

    سفیده تخم
    مرغ ۲ عدد

    پودر پسته به مقدار لازم

    طرز تهیه:

    خمیر هزارلا را به قطر ۱ سانتیمتر باز کرده
    و نوارهایی به ابعاد ۲سانتیمتر در ۶ تا ۸ سانتیمتر ببرید.
    وسط آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.
    سپس در سینی فر چیده و در فری که از قبل با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده اید به
    مدت ۱۵ دقیقه (در طبقه وسط فر) قرار دهید.

    بعد از پختن و سرد شدن روی آن کمی پودر قند یا شکر درشت بپاشید.
    یا این که می توانید بعد از پخت مقداری شربت بار روی آن بریزید و کمی پودر پسته بپاشید.
    کالری هر یک عدد شیرینی‌ پاپیونی، تقریبا ۱۷۰ کیلو کالری است.

    طرز تهیه خمیر کره ای یا هزارلا:

    مواد لازم:

    آرد کاملا سفید ۳۰۰ گرم

    کره ۱۵۰ گرم

    تخم مرغ یک عدد

    روغن مایع یک قاشق سوپخوری

    جوهرلیمو
    یک دوم قاشق چایخوری

    وانیل یک دوم قاشق چایخوری

    نمک یک قاشق چایخوری

    آب خنک یک فنجان

    آرد را در
    کاسه بزرگی بریزید.
    وسط آن را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمک را مخلوط کنید
    و آن را به آرد اضافه کنید تا خمیر صاف و یک دستی به عمل بیاید.
    خمیر را یک ساعت بگذارید بماند تا جا بیفتد.
    روی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتیمتر به شکل مربع پهن کرده و کره را
    در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی
    وارد کنید تا کره نرم شود.

    سپس خمیر را به ضخامت یک سانتیمتر پهن کرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای
    خنک بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه خمیر را مجدداً پهن کرده و به قطر یک سانتیمتر باز کنید و
    این بار برعکس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای
    خنکی بگذارید و باز بعد از ۲۰ دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی
    خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید و در دفعه آخر
    آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید.

    شیرینی هایی که می توانید با این خمیر تهیه کنید عبارتند از: ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه ای و
    ولوان.
    یادآوری: ما می توانیم به جای کره از روغن مخصوص قنادی( روغن صاف) نیز استفاده نماییم.
    در ضمن تهیه این خمیر نیاز به تجربه دارد.
    لذا از خانم های عزیز خواهش می کنیم در تهیه این خمیر دقت کافی و کامل را رعایت کنند تا
    خمیر مورد علاقه خود را به دست آورند.

    مواد لازم:

    شکر ۵۰۰ گرم آب ۲۰۰

    گرم اسید سیتریک(جوهر لیمو) نوک قا شق چای خوری

    طرز تهیه:

    ابتدا آب را درون ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه کنید.
    سپس آن را روی اجاق گاز بگذارید تا به جوش آید.
    در این زمان جوهر لیمو را به آن اضافه کنید.
    برای این که شربت ما زلال شود، یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه نمایید.
    پس از چند دقیقه سفیده داخل شربت بسته می شود و همراه خود ناخالصی های شکر را جذب کرده و
    به سطح شربت می آورد.
    بعد با صاف کن مخصوص آن را صاف می کنیم.

    آماده سازی: ۲ ساعت

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    مدت انتظار: ۳۰ دقیقه

    مجموعاً: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

    مواد اولیه :

    آرد ۲و ۱چهارم لیوان

    آب (کاملا یخ) ۶قاشق

    کره (منجمد رنده شده) ۱۱۳گرم به علاوه ۵قاشق غذاخوری

    نمک ۱چهارم قاشق چایخوری

    آب گازدار ۳قاشق غذاخوری

    طرز تهیه :

    ۱)آرد را ۳مرتبه الک کنید و بعد نمک را داخل کاسه اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

  • عکس میز سماور زغالی
  • ۲)کره رنده شده را به آرد اضافه کنید و با چنگال خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.

    ۳)اب بسیار سرد و آب گازدار بسیار سرد را مخلوط کرده و آن را قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.

    ۴)خمیر را از ظرف خارج کرده و روی سطح کار آرد پاشی شده با دست ورز دهید.

    با کف دست به خمیر فشار آورده و آن را به سمت جلو بکشید و چند بار این کار را انجام دهید.

    ۵)خمیر را به صورت توپ جمع کرده و داخل نایلون قرار دهید و ۲۰ دقیقه داخل فریزر نگه دارید.

    ۶)بعد از این مدت خمیر را روی سطح ارد پاشی شده با وردنه پهن کنید.

    ۷)خمیر را از دو طرف به داخل جمع کنید.

    ۸)کل شکل را به صورت مستطیل جمع کرده و با وردنه دوباره پهن کنید.

    ۹)حد اقل ۱۲ بار این کار را در مورد خمیر انجام دهید(تا کردن و بعد وردنه)
    ۱۰)حال خمیر را دوباره داخل نایلون قرار داده و ۲۰ دقیقه دیگر داخل فریزر قرار دهید.

    ۱)این خمیر مناسب ترین خمیر برای غذاها و شیرینی های ساده و خشک است
    .شما میتوانید برای روکش مرغ، ماهی، میگو ، شیرینی زبان، ناپلئونی، دسر و حتی پیراشکی از این خمیر خوشمزه استفاده کنید.
    ۲)خمیر آماده را میتوانید چند تا بزنید سپس داخل کیسه فریزر بگذارید و تا چند روز در یخچال نگهداری کنید .
    ۳)در صورت تمایل مقداری شکر و دارچین به خمیر اضافه کرده و بپزید تا یک شیرینی خوشمزه داشته باشید.
    ۴)در تمام مراحل کار خمیر باید سرد باشد ، در صورتی که خمیر بیش از حد نرم شد

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده

    ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد ، خمیر را به هیچ عنوان ورز
    ندهید ، تمام موادی که استفاده میشود حتی دستها باید سرد باشند ،
    از رازهای تهیه خمیر هزارلا سرد بودن خمیر و لوازم در طی مراحل کار است.

    ۵)برای تهیه ساده ترین نوع شیرینی با این خمیر آن را روی سطحی که
    آرد پاشی کرده اید پهن کنید و با تا زدن به صورت رول درآورید سپس به شکل
    رولت برش بزنید ، روی سطح خمیر را با آب مرطوب کنید و شکر بپاشید ،
    شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت ۵تا ۱۰ دقیقه داخل فر با
    دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پخته و طلایی شوند
    ( دقت کنید که فر پیش از قرار دادن شیرینی باید روشن شده و داغ باشد ).

    **توجه داشته باشید بهترین و اصولی ترین آرد برای تهیه هزار لا ترکیب
    ۲لیوان آرد کتان و ۱چهارم لیوان آرد سفید معمولیست در این حالت خمیر شما
    پوکترین حالت را به خود گرفته و تعداد لایه های آن بعد از پخت بسیار زیاد خواهد شد!

    سیب سبز / tasvirezendegi

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده
    طرز تهیه شیرینی پاپیونی با خمیر آماده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *