طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر
طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

امروزه با بیشتر شدن هزینه های زندگی در تهران، همگی به دنبال مکانی هستند تا خرید ارزان و با کیفیت انجام دهند. اما واقعا جایی وجود دارد که که با پول کمتری همان کیفیت کالا را بخریم؟ پاسخ مثبت است. اما کجا؟
پس در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید تحولی اساسی در هزینه های زندگیتان بدهید و خریدی ارزان و با کیفیت داشته باشید. خرید کردن در تهران با افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتثادی سخت شده است.

 

 

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

دوره مقدماتی php

کافیست به مترو پانزده خرداد بروید، هنگامی که از مترو خارج شدید، به سمت بازار تهران حرکت کنید، چند صد متر جلوتر، هنگامی که به مسجد امام خمینی رسیدید، وارد پله نوروزخان شوید. بله درست است! وارد بزرگترین بورس لوازم التحریر ایران به نام بازار بین الحرمین می شوید. در این بازار همه جور لوازم التحریر را با مناسب ترین قیمت می بابید، فقط کافیست مقداری حوصله و صبر به خرج دهید. راستی در زمان شروع سال تحصیلی بسیار شلوغ تر از همیشه می باشد و با ترافیکی بی سابقه رو به رو خواهید شد. ترافیکی از بچه مدرسه ای ها و والدین آن ها! پس اگر قصد خرید دارید سعی کنید زودتر از شروع سال تحصیلی به بازار بین الحرمین بروید. پس حوصله داشته باشید و خرید ارزان لوازم التحریر خود را با بهترین کبفیت انجام دهید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
کافیست به خیابان فردوسی سری بزنید. در این خیابان همه نوع کفش از هر قیمتی وجود دارید. از کفش های رنگی بچگانه گرفته تا کفش دامادی و چرمی بزرگ مخصوص پیرمردها! را می توانید در این خیابان بیابید.

کلاس قیمت: متوسط و بعضی مغازه ها لوکس
اگر سری به خیابان جمهوری، بعد از تقاطع سعدی بزنید به خیابان صف یا همان باغ سپهسالار سابق خواهید رسید. این بازار، بسیار متنوع و بزرگ است که سرک کشیدن به همه جاهای آن، وقت و حوصله بسیاری می طلبد، اما پیشنهاد ما این است که حتما به مغازه چهلستون و پاساژ کوچکی که انتهای سمت چپ خیابان است مراجعه کنید.

کلاس قیمت: متوسط و گاهی لوکس
اگر در میدان ولیعصر به سمت بالا و تا حوالی تقاطع خیابان فاطمی بروید به بورس کفش فروشی ها خواهید رسید. از هر نوع کفش و از هر قیمتی می توانید بیابید. فقط باید صبر و حوصله داشته باشید.

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط و لوکس
در فلکه اول صادقیه اگر به دنیای کفش سر بزنید، کفش های بسیار راحت و بادوامی را می توانید بیابید که قیمت ارزانی نیز دارند اما اگر شکل ظاهری برایتان مهم است به دنبال این کفش ها نباشید! اگر به پاساژ پردیس هم سری بزنید، کفش های بهتری نیز می توانید بیابید.

کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط
بدون شک اولین بازار برای پرده که به ذهن همگان می رسد، مولوی است. در این بازار از هر نوع پارچه و پرده ای با هر قیمتی، مطابق سلیقتان پبدا کنید. هنگامی قصد خرید در مولوی را دارید بیشتر تحقیق کنید و در خرید کردن عجله نکنید تا اطلاعات دقیقی از جنس و قیمت بازار داشته باشید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
اگر به دنبال پارچه های مجلسی و کت شلواری هستید، خیابان زرتشت انتخاب مناسبی می تواند باشد. البته انتظار قیمت های مولوی را نمی توانید از خیابان زرتشت داشته باشید، چرا که کلاس کاری آن ها در کل متفاوت است.

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس
این خیابان از چند پارچه فروشی و یک بزازی تشکیل شده است. اگر در بازار پارچه تا کنون اسم برند “عادل” به گوشتان رسیده است در این خیابان چند پارچه فروشی به نام عادل، عادل اصل و… وجود دارد که نمی توانید اصل یا فرع هیچکدام را تشخیص دهید!

کلاس قیمت: اقتصادی
اگر می خواهید کیلویی پارچه بخرید به عبدل آباد بروید! تنها ایراد عبدل آباد این است که نمونه ای آماده در قالب نمایشگاه و ویترین مغازه ها نخواهید یافت و فقط از نمونه های موجود در طاقه های مغازه ها تصمیم خود را بگیرید. بیشتر این مغازه ها به سبک عمده فروشان کار می کنند و حداقل قیمت پارچه کیلویی ۴ هزار تومان است! پارچه های کیلویی عمدتا از کیفیت لازم برخوردار نبوده و بیشتر برای دستمال و ملحفه به کار می روند.

کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط
اولین گزینه برای خرید لباس، بازار ۱۵خرداد می باشد. می توانید به بازار کویتی ها سری بزنید و از هر نوع لباسی با هر قیمت و سلیقه ای بیابید. بازار بزرگ برای خریدهای بانوان گزینه های متفاوتی دارد. از کیف و کفش گرفته تا لباس های راحتی و جوراب! بازار تهران را از نظر قیمت لباس، می توان مناسب ترین جای تهران در نظر گرفت. اگر مسیرتان به بازار تهران خورد حتما به پاساژ رضا، پاساژ مریم یا مرکز خرید کوچه مروی نیز سری بزنید.

کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط
اگر گذرتان به خیابان فردوسی افتاد، حتما سری به سفارت آلمان بزنید! سفارت آلمان چرا؟ چون کنار آن خیابانی به نام برلن وجود دارد. در این خیابان اکثر تولیدی های لباس وجود دارند و لباس را بدون واسطه و کمترین قیمت ممکن می توانید بخرید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
در بازارچه سنتی ستارخان بورس کاملی از لباس های تولید داخلی و صادراتی را می توانید بیابید. این بازارچه آنقدر شلوغ است که اگر قصد خرید ندارید بهتر حتی از نزدیکی این بازارچه نیز عبور نکنید.

کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط
در این مرکز علاوه بر لباس، کیف و کفش نیز می توانید خریداری کنید. یکی از ویژگی های اصلی این مرکز خرید این است که مغازهای زیادی هستند که بدون واسطه می توانید خرید کنید و این باعث کاهش قیمت اجناس خواهد شد.

کلاس قیمت: متوسط و اقتصادی
یکی از رقیب های بزرگ بازار بزرگ، بازار نازی آباد است که دست کمی از بازار بزرگ ندارد. در این بازار می توانید بورس کاملی از لباس بچگانه و زنانه را بیابید. خیلی ها این بازار را رقیب بازار های شمال شهر نیز می دانند و از نظر کیفیت از بارار های شمال شهر دست کمی ندارد. با همان کیفیت خرید ارزان انجام دهید!

 

در تهران بازارهای مبل زیادی وجود دارد. از بازار مبل یافت آباد در غرب تهران گرفته تا بازار مبل عبدل آباد و جاجرود و دلاوران در شرق تهران، همگی بورس کاملی از مبلمان و تخت خواب هستند. در بازارها، مطابق هر سلیقه و هر قیمتی می توانید مبلمان مورد نظرتان را بیابید. تنها لازم است کمی صبر داشته باشید و به این بازارها سر بزنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید سرویس مبلمان می تواند از شانه تخم مرغ تا بهترین چوب دنیا ساخته شده باشد و شما در نگاه اول تفاوت آن را درک نکنید. پس با دقت و صبر بیشتری به خرید مبلمان بپردازید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار مبل ایران، بازار مبل یافت آباد می باشد که می توانید انواع و اقسام مبلمان را از کلاسیک و مجلسی گرفته تا راحتی را بیابید. در این بازار، مبلمان با انواع قیمت را می توانید بیابید اما انتظار مبلمان خیلی ارزان را نداشته باشید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
پس از بازار مبل یافت آباد که در غرب تهران قرار دارد، بازار مبل دلاوران از به روز ترین بازارهای مبل تهران در شرق است. در این بازار نیز، انواع و اقسام مبلمان را می توانید بیابید اما مانند یافت آباد انتظار مبلمان خیلی ارزان را نداشته باشید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
می توان گفت هر آنچه در دلاوران می یابید، در بازار مبل جاجرود نیز می بینید! چرا؟ چون اکثر کارگاه های مغازه های دلاوران در جاجرود هستند. تفاوت قیمت آنچنانی بین این دو بازار مبل وجود ندارد، فقط باید هزینه جابجایی بیشتری را بپردازید.

کلاس قیمت: اقتصادی
می توان گفت ارزان ترین مبل ها را می توانید در عبدل آباد بیابید! مکانی برای خرید ارزان ما!
اما از قدیم گفته اند “هر چقدر پول یدهید، همان قدر آش می خورید!” پس خیلی انتظارات خود را بالا نبرید، و انتظار مبلمان به روز، خوش نشین و با کیفیت را نداشته باشید.

 

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس
این روزها به علت پیشرفت و توسعه فروشگاه های اینترنتی مخصوصا در زمینه کالاهای دیجیتال کالایی مانند موبایل تقریبا در همه جا قیمت یکسانی پیدا کرده است. اما اگر شیفته ی خرید حضوری و خرید بازارهای تخصصی هستید، می توانید به پاساژ علاءالدین که معروف ترین پاساژ در این زمینه است، سر بزنید.

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس
بزرگترین مزیت بازار موبایل ایران، این است که طبقات این مجتمع بر اساس محصولات، تفکیک شده است، به طوریکه:
o طبقه زیر همکف: فروش گوشی تلفن همراه
o طبقه همکف: برند های معروف گوشی های تلفن همراه
o طبقه اول: فروشگاه های عرضه کامپیوتر، دوربین و لوازم جانبی آن
o طبقه دوم: محصولات صوتی و تتصویری و لوازم جانبی
o طبقه سوم: فروشگاه های مولتی مدیا

در میدان ولیعصر نیز چند پاساژ کامپیوتری وجود دارد که می توانید به آن ها سر بزنید، کلی تحقیق کنید و خرید خود را انجام دهید.

کلاس قیمت: متوسط و لوکس
مجتمع پایتخت یکی از بزرگترین مجتمع های ایران در زمینه فروش محصولات موبایلی و لپتاپ است. برای تعمیرات لوازم کامپیوتری خود نیز می توانید به این مجتمع مراجعه کنید.

 

کلاس قیمت: اقتصادی
در عبدل آباد همه چیز می توانید بیابید! حتی فرش! اگر به فرش های ماشینی کم قیمت نیاز دارید حتما به عبدل آباد واقع در جنوب تهران سر بزنید! حتما پیدا خواهید کرد! گزینه ی مناسبی برای خرید ارزان شما است.

کلاس قیمت: متوسط، لوکس
متنوع‌ترین مکان برای دیدن و خریدن فرش است. انواع فرش‌های ماشینی، کلاسیک و فانتزی را می توانید در شهر فرش بیابید. تمرکز بر انواع برندهای معتبر و مطرح ایرانی در زمینه تولید فرش ماشینی و نیز برخورداری از کامل‌ترین مجموعه‌ی انواع فرش‌های فانتزی وارداتی از کشورهایی نظیر ترکیه، هند، بلژیک از ویژگی های این مرکز خرید است. آن قدر طرح‌ها، رنگ‌ها و نقش‌ها گونا‌گون و متنوعند که زیبادوستان و مشکل‌پسندان تنها با یک بار مراجعه، مطلوب خود را پیدا می‌کنند و در سریع‌ترین زمان، درب منزل تحویل می‌گیرند. شهر فرش دو شعبه دارد که یکی در جاده مخصوص و دیگری در میدان حر قرار دارد.

کلاس قیمت: متوسط، لوکس
بازار فرش هفت تیر یکی از معتبر ترین بورس های فرش تهران است که می توانید انواع فرش های ماشینی را از هر نقش و نگاری که بخواهید، بیابید. هنگامی که از هفت تیر خرید می کنید، می توانید از کیفیت خرید خود اطمینان حاصل نمایید، چراکه نمایندگی معتبرترین یرندهای فرش ایران در این بازار قرار دارند مانند:
o فرش زمرد مشهد
o ستاره کویر
o خاطره
o فرهی
o نگین
o ستاره طلایی دلیجان
o مهستان

کلاس قیمت: اقتصادی
در حد فاصل چهارراه مولوی تا چهاراه سیروس، بورس کامل فرش ماشینی و موکت را می توانید بیابید! این مغازه ها تقریبا هم کیفیت مغازه های هفت تیر هستند و اگر صبر داشته باشید، میتوانید خرید خود را با قیمت کمتری نسبت به هفت تیر انجام دهید.

کلاس قیمت: متوسط

اگر در تشخیص لوازم برقی تقلبی خبره نیستید اصلا به بازار شوش فکر نکنید! اما اگر در این کار خبره هستید، لوازم خانگی را می توانید با کمترین قیمت ممکن البته بدون گارانتی! بیابید. مکان ایده آلی برای خرید ارزان!

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

اصلی ترین و بزرگ ترین بورس لوازم برقی ایران در سه راه امین حضور نزدیک بهارستان قرار دارد. در این بازار، نمایندگی همه ی برند های معتبر وجود دارد و مکان خوبی برای خریدن جهیزیه است. بیشتر سعی کنید خریدهای خود را از نمایندگی ها انجام دهید تا بتوانید از گارانتی آن ها نیز استفاده کنید.

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

خیابان جمهوری نیز گزینه مناسب و مطمئنی برای خرید لوازم برقی به حساب می آید هرچند قیمت های آن تفاوت چندانی با بازارهای دیگر حتی فروشگاه های اینترنتی ندارد!

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

ارزان تر از بانه نمی توانید بیابید! بانه شهری است که در غرب استان کردستان واقع است و اکثر لوازم خانگی به صورت قاچاق و کولبری وارد شهر می شود! پس اگر دنبال لوازم ارزان و بدون گارانتی هستید، حتما به بانه سری بزنید.

کلاس قیمت: متوسط، لوکس
کافیست به میدان امام خمینی بروید و پس از آن به خیابان پشت شهرداری سری بزنید. انواع و اقسام پلی استیشن ها و ایکس باکس را می توانید در این خیابان پیدا کنید. همه ی بازی های به روز دنیا را نیز می توانید در این بازار بخرید و یا در پلی استیشن خود بریزید. البته به صرفه تر است که چند بازی را همزمان در هارد پلی استیشن خود بریزید. تقریبا قیمت ۱۰ بازی حافظه ای برابر یک بازی هارد دیسکی است.

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

اگر اهل ورزش هم نیستید، باز هم بازار منیریه شما را به خود جذب می کند. منیریه که در زمان قاجار یکی از مناطق اعیان نشین ایران بوده است، این روزها به بزرگترین بورس لوازم ورزشی ایران تبدیل شده است و می توان گزینه مناسبی برای خرید ارزان شما در تهران باشد. نام این محله از اسم مادر کامران میرزا، منیر السلطنه گرفته شده است. در منیریه می توانید به دنبال کالاهای زیر باشید:

اولین فروشگاه هایی که در ضلع شمالی منیریه خواهید دید، مغازه های تخصصی فروش لوازم کوهنوردی از طناب و کوله گرفته تا لباس و کفش هستند. در این مغازه ها می توانید از لوازم حرفه ای تا تفریحی بیابید که گزینه های مناسبی برای خرید ارزان شما هستند.

در این بازار هم می توانید کفش های فیک که قیمت آن ها از ۹۰ هزار تومان شروع می شود بیابید هم کفش های برند. درنتیجه برای کفش هم می تواند گزینه مناسبی برای خرید ارزان در تهران و خرید لوکس شما باشد.

انواع و اقسام کوله در هر اندازه و قیمتی می توانید بیابید. قیمت های آن ها از حدود ۵۰هزار تومان شروع می شود و کوله های یک میلیون تومانی نیز می توانید بیابید.

از هر نوع تجهیزات ورزشی از پیکنیک کوهنوردی گرفته تا اسیکیت بورد و توپ و راکت از هر قیمت و برندی می توانید بیابید. فقط کمی صبر داشته باشید و با حوصله بازار را بگردید.

از لباس های استقلال و پرسپولیس و سپاهان گرفته تا رئال مادرید و منچسترسیتی و تیم ملی برزیل می توانید در منیریه بیابید. لباس های اوریجینال تیم های خارجی قیمتی در حدود یک میلیون تومان دارند ولی لباس های فیک قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار تومان. که باز هم گزینه مناسبی برای خرید ارزان شما هستند.

خرید کالاهای سوپرمارکتی بخش عمده ای از هزینه های خانواده ها را شامل می شود. پس اگر بتوانید در این بخش هزینه هایتان را مدیریت کنید و خرید ارزان انجام دهید، در پایان ماه به موفقیت بزرگی دست یافته اید! اما چگونه؟
کافیست به یکی از فروشگاه های همواره تخفیف سر بزنید! چه فروشگاهی؟ فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش گزینه مناسبی برای خریدهای شما هستند! فروشگاه های افق کوروش این روزها در هر محله ای یافت می شوند. در این فروشگاه ها می توانید تا ۵۰% تخفیف بگیرید و کاملا از خرید خود راضی باشید. اگر هم حوصله ی رفتن به فروشگاه های بزرگ را ندارید یا افق کوروش در نزدیکی محل زندگی شما وجود ندارد، کافیست وارد وبسایت فروشگاه اینترنتی افق کوروش شوید و خریدهای خود را از این سوپرمارکت اینترنتی با همان تخفیف ها انجام دهید و طبق زمانبندی انتخابی خودتان، سفارش خود را رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

کلاس قیمت: متوسط، لوکس، اقتصادی

اگر به بازار تهران رفته باشید، حتما سری به کوچه مروی زده‌اید. بازار تران همان‌طور که قبلاً اشاره شد در خیابان پانزده خرداد قرارد دارد و اگر می‌خواهید با مترو بروید، همان ایستگاه پانزده خرداد که پیاده شوید از هرکسی بپرسید، کوچه مروی را به شما نشان خواهد داد. انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با مارک‌های مختلف را در اینجا می‌توانید پیدا کنید. رژ، ریمل، خط لب، خط چشم، کرم پودر، محصولات مراقبتی، عطر، ادکلن و… به صورت تک فروشی و عمده در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. مراکز خرید دیگر مانند منوچهری و یافروشگاه‌های آنلاین نیز وجود دارند که با تخفیف‌های وسوسه‌انگیز محصولات آرایشی و بهداشتی عرضه می‌کنند.

 

بسیار عالی ، از مفیدترین مقاله هایی بود که تا به حال خوندم. مفید و کاربردی.

اینکه کلاس قیمت رو هم نوشتید خیلی خوبه ?

ادرس بازار نازی آباد رو هم بذاربد

بازار آرایشی و بهداشتی کجاست؟

خیابان منوچهری برای خرید لوازم آرایش مفید میباشد.

وحشتناک گرون

بازار لوازم بهداشتی و آرایشی یکی چهارراه استانبول و کوچه برلن و یکی کوچه مروی در انتهای خیابان ناصرخسرو.بازار خواربار هم یکی خیابان انبار نفت و یکی خیابان صاحب جمع بین مولوی و انبارگندم

انبارهای عطر و ادکلن کجاست؟….من شنیدم سمت مولوی ولی نمی دونم کجاشه

خ خ بود
منون

مرسی.اطلاعات خوبی بود

ممنون ازتوضیحات کامل

عالی بود ممنون از اطلاع رسانی

جوراب شلواری و ساپورت کجا داره بصورت عمده

ممنون بابت توضیحات کامل و خلاصه و مفید

سلام اگه ممکنه لطفا نامی هم از بازارهای کاغذ دیواری هم ذکر کنید با تشکر

عاااااالی بود

عالی بود تک

خیلی عالی بود تشکر از شما

عالی بود

در مورد بازار لوازم آرایش هم بنویسید لطفا

چه خوب بود. کلی جاهای جدید برای خرید یاد گرفتم.


طرز تهیه شله زرد ، طرز تهیه شله زرد نذری برای 100 نفر آموزش پخت  شله زرد نذری برای 30 نفر طرز تهیه شله زرد برای  نذری . شله زرد یکی از دسرهای اصیل ایرانی است که بیشتر در ایام مذهبی به عنوان نذری پخته می شود. معمولا خانم های ایرانی طرز تهیه این دسر را به خوبی میدانند ولی گاهی برای تهیه آن به مقدار زیاد دچار مشکل می شوند. در این پست از روزگار طرز تهیه شله زرد آسان را بریا شما عزیزان ارائه می دهیم. 


 


 

  

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر


 


طرز پخت شله زرد نذری ماه محرم

برای پخت شله زرد همیشه از برنج های ایرانی دانه ریز استفاده کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید. برنج آشی و برنج های خیلی ریز برای شله زرد نذری مناسب تر و البته مقرون به صرفه تر هستند. برنج های ریز قیمت کمتری از برنج های دانه درشت دارند. اگر برنج دانه ریز در اختیار نداشتید می توانید از هر نوع برنج دیگری هم استفاده کنید ولی در میزان آب دقت کنید برنج های دانه درشت نیاز به آب بیشتری برای پخت دارند.برنج را از ۲۴ ساعت قبل بشویید و با مقدار کافی آب سرد برنج را خیس کنید.بعد از گذشت ۲۴ ساعت برنج خیس خورده را کمی با دست هم بزنید تا بیشتر خرد شود.در یک قابلمه بزرگ آب ریخته و آن را بر روی شعله قرار دهید. آب باید به مقدار ۷ برابر برنج در نظر گرفته شود.وقتی آب به جوش آمد می توانید برنج خیس خورده را در آب جوش بریزید. البته قبل از آن آب اضافی برنج را خالی کنید.تا زمانی که آب و برنج به جوش بیایند شعله را زیاد کیند. پس از به جوش آمدن باید حرارت زیر قابلمه را کمتر کنید تا برنج کاملا مغز پخت شود.در حدود ۲ ساعت زمان برای مغز پخت شدن برنج در نظر بگیرید. در این مدت نیازی به هم زدن برنج به طور مرتب نیست. مراقب باشید برنج ته نگیرد.در این مدت شکر را آماده کنید. همه شکر را در قابلمه ای ریخته و رویش را آب بریزید تا شکر کاملا حل شود. نیازی به حرارت دادن نیست و شکر به طور کامل در آب حل خواهد شد. با استفاده از یک صافی ریز، آب شکری را صاف کنید تا ناخالصی های شکر گرفته شود.نکته: می توان شکر را مستقیم به برنج در حال جوش اضافه کرد. به تجربه ترجیح می دهم شکر را از صافی رد کنم تا ناخالصی وارد شله زرد نشود.


 


 


شله زرد ماه محرم

وقتی برنج کاملا مغز پخت شد محلول شکر را کم کم به برنج اضافه کنید و شله زرد نذری را هم بزنید تا شکر و برنج مخلوط شوند.نگران رقیق بودن شله زرد نباشید با چند جوش شله زرد نذری ماه محرم به غلظت کافی خواهد رسید.چنانچه بعد از افزودن شکر، برنج کمی سفت شد می توانید یکی دو لیوان آب به برنج اضافه کنید با جوش آمدن، برنج به غلظت دلخواه خواهد رسید.خلال بادام را می توا همراه با شکر در برنج ریخت تا نرم شود.وقتی شله زرد نذری ماه محرم به غلظت کافی رسید می توانید زعفران و گلاب را نیز اضافه کنید.زعفران را باید قبلا با استفاده از مقداری آب جوش خوشرنگ کنید و سپس این زعفران را به برنج در حال جوش اضافه کنید.از زمان افزودن شکر و بقیه مواد باید مرتب شله زرد را هم بزنید تا ته نگیرد.در شله زرد نذری ماه محرم و سایر مراسم مذهبی، چون مقدار پخت زیاد است به طور معمول چندین نفر برای کمک و شرکت در صواب حضور دارند که هر کدام به نوبت شله زرد نذری را هم می زنند.وقتی شله زرد به غلظت مورد نظر رسید درب ظرف را بسته و زیر شعله را بسیار کم کنید تا شله زرد حسابی جا افتاده و لعابدار شود. ۱۵ دقیقه در حرارت بسیار کم برای جا افتادن شله زرد کافی است.اکنون زیر شعله را خاموش کرده و از یک ترفند ویژه برای خوش آب و رنگ شدن و دم کشیدن شله زرد نذری استفاده کنید. کافی است شله زرد نذری را با یک دم کنی بپوشانید و به مدت نیم ساعت بدون شعله استراحت دهید.


 


 


 

حالا شله زرد آماده کشیدن در ظرف و تزئین است. با دارچین، پودر هل، خلال پسته و بادام روی شله زرد را تزئین کنید. برای ایام مذهبی با توجه به مناسبت می توان از اسما مبارک معصومین استفاده کرد. شله زرد نذری ماه محرم اغلب با نام مبارک امام حسین تزئین می شود.نکته۱: مقدار شیرینی شله زرد کمی سلیقه ای است ولی به طور معمول شکر ۲ برابر مقدار برنج در نظر گرفته می شود.نکته ۲: شکر را وقتی برنج کاملا مغزپخت شد اضافه کنید. در غیر این صورت برنج خوب نمی پزد.


 


 

1 –  برنج را از شب خوب شسته و با مقداری آب سرد خیس کنید. روز بعد برنج خیس خورده را کمی با دست خرد کنید. به اندازه 7 برابر برنج ، آب داخل ظرف مناسب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد ، آب برنج را خالی کنید و برنج را داخل آب در حال جوش بریزید. منتظر شوید تا دوباره آب جوش آید و سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید برنج خوب مغز پخت شده و باز شود. ( حدود 2 ساعت کافیست ) . برنج در حال پختن را زیاد هم نزنید ، در حد یکی دو بار جابجا کردن برنج و مطمئن شدن از ته نگرفتن آن کافیست.

 
2 – نبات و شکر را در ظرفی بریزید و کمی آب جوش روی آن بریزید و کنار بگذارید تا شکر و نبات داخل آب حل شود. می توانید برای تسریع حل شدن ، قابلمه را روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر و نبات داخل آب حل شود. سپس این محلول را صاف کنید تا ناخالصی شکر و نخ های نبات گرفته شود. محلول را به برنج پخته شده اضافه کنید و کمی هم بزنید تا برنج و محلول شکر به خوبی مخلوط شود. اگر احساس کردید شله زرد شما سفت است ، میتو انید به اندازه یک تا دو پیمانه آب جوش اضافه کنید تا غلظت دلخواه به دست آید.

 
3 – بعد از اینکه شله زرد کمی غلیظ شد ، زعفران ، گلاب و 50 گرم خلال بادام را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. بعد از ریختن شکر باید همزدن را به طور مرتب انجام دهید تا ته نگیرد.  بعد از هم زدن مداوم شله زرد ، درب ظرف را بگذارید و روی حرارت خیلی ملایم بگذارید 15 دقیقه حرارت ببیند.

 
4 – وقتی شله زرد کاملا جا افتاد حرارت زیر ظرف را خاموش کنید و یک دم کنی روی آن بگذارید و به مدت 30 دقیقه در جایی گرم تر از دمای محیط ( به طور مثال فر خاموشی که از چند ساعت قبل با حرارت 150 درجه سانتیگراد گرم شده باشد ) قرار دهید تا دم بکشد  و بعد از این مدت شله زرد را در ظرف مناسب بریزید و با دارچین و خلال بادام و پسته روی آن را تزئین و سرو کنید.


 

 
نکته :
1 – برای سهولت در نتیجه میتوانید از برنج نیم دانه استفاده کنید که در آن صورت باید مقدار برنج نیم دانه را دو برابر میزان معمولی در نظر بگیرید.2 – اندازه شکر و در واقع شیرین بودن طعم شله زرد به ذائقه افراد بستگی دارد ولی به طور معمول اندازه شکر تقریبا دو برابر اندازه برنج در نظر گرفته میشود و بهتر است شکر را قبل از استفاده در شله زرد ، در کمی آب حل کرده و صاف کنید تا دانه های شکر کاملا در شله زرد حل شده و ناخالصی نداشته باشد.3 – دقت کنید قبل از باز شدن کامل برنج ، شکر را به آن اضافه نکنید چون باعث خام ماندن مغز برنج میشود.4 – برای دم کردن زعفران به طور معمول یک قاشق چایخوری زعفران را در یک استکان آب جوش دم میکنند ، ولی بهتر است برای شله زرد کمی مقدار زعفران خشک را افزایش دهید.


 


 


شله زرد به عنوان یک دسر خوشمزه

قبلا هم در مطالب مختلف از دسر صحبت کردیم و ویژگی هاش رو بیان کردیم. شله زرد یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای دسر هست. البته کمی سنگینه و بهتره به مقدار کم سرو بشه. ولی از نظر موادی که در اون به کار میره مثل زعفران و خلال بادام و پسته بسیار مغذی هست و همچنین طعم فوق العاده ای داره.


 

طرز تهیه شله زرد, آموزش طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی

طرز تهیه شله زرد, آموزش طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

طرز تهیه شله زرد, آموزش طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی

طرز تهیه شله زرد, آموزش طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

نمی پسندم

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

می پسندم

اموزش شله زرد نذري به مقدار زياد توسط مربی آشپزی

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

شله زرد علاوه بر این که یه دسر گرم سنتی برای انواع نذری ها و مراسمات مذهبی هست. در این ویدئو طرز تهیه شله زرد نذری و یاد بگیرید

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

طرز تهیه شله زرد نذری به همراه عکس تزیین شله زرد نذری موضوع این بخش از مجله اینترنتی شورانگیز است. در اولین مرحله باید تهیه شله زرد نذری باید برنج را از شب قبل بخیسانید. فردا آن را ریز کرده و …

عکس تزیین شله زرد نذری

در این قسمت طرز تهیه شله زرد نذری را به شما تقدیم می کنیم. اگر برای اولین بار است که قرار است شله زرد بپزید حتما برای خود با مقدار کمتر درست کنید تا متوجه اشکالات تان بشوید.

عکس تزیین شله زرد نذری

مواد زیر تقریبا برای ۵ کاسه کوچک شله زرد کافیست. خودتان به همین نسبت برای هر تعداد نفر می توانید مواد را اضافه کنید. مثلا برای 30 نفر باید تقریبا مواد 6 برابر شود.

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

برنج ایرانی / ۱ پیمانه ( تقریبا هر پیمانه برای 5 نفر است)

شکر / ۱ پیمانه  +  نبات خرد شده  / ۱ پیمانه   یا    شکر / 2 پیمانه

گلاب / ۱ پیمانه

آب  / 7-8 پیمانه

زعفران پودر شده / یک قاشق چایخوری

خلال بادام  /  ۵۰ گرم

خلال پسته و بادام  / برای تزئین

پودر دارچین  / برای تزئین

طرز تهیه شله زرد نذری

برای تهیه شله زرد نذری در اولین مرحله باید برنج را از شب قبل خوب شسته و با مقداری آب سرد بخیسانید.

روز بعد برنج خیس خورده را با دست کمی خرد کنید. حالا باید تقریبا به اندازه ۷ برابر برنج ، آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند.

حالا آب برنجی که از شب قبل خیس کردید را خالی کنید و برنج را داخل آب در حال جوش در قابلمه بریزید.

صبر کنید تا دوباره آب قابلمه جوش آید. حالا باید حرارت زیر قابلمه را کم کنید و صبر کنید تا برنج خوب مغز پخت شده و باز شود. ( تقریبا 2 ساعت ) .

لازم نیست که برنج در حال پختن را زیاد هم بزنید، در حد یکی دو بار جابجا کردن برنج و مطمئن شدن از ته نگرفتن آن کافیست.

در مرحله بعدی برای تهیه شله زرد نذری باید نبات و شکر را در ظرفی بریزید و کمی آب جوش روی آن بریزید. حالا این ترکیب را کنار بگذارید تا شکر و نبات داخل آب حل شود. اگر عجله دارید آن را روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر و نبات داخل آب حل شود. در نهایت باید این محلول را صاف کنید.

عکس تزیین شله زرد نذری

در این قسمت باید محلول را به برنج پخته شده اضافه کرده و کمی هم بزنید تا برنج و محلول شکر به خوبی مخلوط شود.

اگر حس کردید شله زردتان غلیظ است، میتو انید به اندازه یک تا دو پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید تا رقیق تر شود.

حالا می توانید زعفران ، گلاب و ۵۰ گرم خلال بادام را به آن اضافه کنید و دائم هم بزنید. بعد از ریختن شکر باید مرتبا آن را هم بزنید تا ته نگیرد. حالا می توانید درب ظرف را بگذارید و روی حرارت خیلی ملایم بگذارید تا حدود ۱۵ دقیقه حرارت ببیند.

وقتی شله زرد نذری شما کاملا جا افتاد زیر شعله را خاموش کنید.

حالا می توانید یک دم کنی روی آن بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه در جایی گرم تر از دمای محیط بگذارید تا دم بکشد.

حالا می توانید آن را در ظرف های دلخواه ریخته و با دارچین و خلال بادام و پسته روی آن را تزئین کنید. یادتان باشد تزیینات را در حالی که شله زرد خنک نشده باید انجام دهید.

طرز تهیه شله زرد نذری

در این قسمت از مجله اینترنتی شورانگیز چند عکس تزیین شله زرد نذری را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از دیدن این تصاویر ایده بگیرید و بتوانید به زیبایی شله زرد تان را تزیین کنید.

طرز تهیه شله زرد نذری

عکس تزیین شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد نذری

عکس تزیین شله زرد نذری

عکس تزیین شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد نذری

عکس تزیین شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد نذری

اموزش شله زرد نذری

عکس تزیین شله زرد نذری

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر

اموزش شله زرد نذری

 

امیدواریم از طرز تهیه شله زرد نذری و عکس تزیین شله زرد نذری در این بخش از مجله اینترنتی شورانگیز بهره کافی را برده باشید.

 

 

مهر 1, 1396

مهر 1, 1396

وب سایت

ارسال نظر

هفت  ×  پنج  =  .hide-if-no-js{display:none !important}

طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر
طرز تهیه شله زرد برای 30 نفر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *