طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سوپ شلغم با شیر
طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

HOAC+RksZ2jRu9u

پرتال محلات منطقه

نقشه منطقه

شورای اسلامی شهر تهران

شهرداری تهران

طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

مرکز نظارت همگانی 1888

دوره مقدماتی php

سامانه مدیریت شهری 137

نمایشگاه گل و گیاه

نقشه شهر تهران

نقشه موبایل شهر تهران

قوانین و مقررات شهرداری

سوپ شلغم

سوپ شلغم از جمله سوپ های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی در فصل زمستان است که بیشتر برای تقویت بدن تهیه می شود. این سوپ علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی نیز بسیار مناسب است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ شلغم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ شلغم تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ شلغم با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

دستور پخت

ابتدا آب مرغ را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس جو پرک را نیز به آن می افزاییم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ الی۲۰ دقیقه جو پرک در آب مرغ بپزد. (در قابلمه را نمی گذاریم چون جو سر می رود)

هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم سپس میشوییم و یا با رنده ریز رنده میکنیم و یا روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم که این مورد کاملا سلیقه ای است. کرفس را نیز میشوییم و روی تخته ریز ریز خرد میکنیم.

سپس هویج و کرفس خرد شده را نیز به مواد داخل قابلمه اضافه میکنیم و فلفل را نیز روی مواد به هر میزان که تمایل داریم میپاشیم.شلغم ها را پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و به سوپ اضافه میکنیم

و صبر میکنیم با حرارت کم خوب مواد سوپ بپزد.جعفری را نیز میشوییم و روی تخته ریز خرد میکنیم. گه گاه سر میزنیم تا ببینیم شلغم های خرد شده نرم شده اند یا نه.اگر نرم بودن نمک میپاشیم و سپس جعفری را اضافه میکنیم و (اینکار باعث میشود رنگ سبز جعفری در هنگام پخت کم تر تغییر کند)

پس از تقریبا ۱۰دقیقه که جعفری پخت شعله زیر قابلمه را خاموش میکنیم.(توجه کنید که در این زمان شما باید سوپ تقریبا رقیقی داشته باشید)و را در ظرف مورد نظر سرو میکنیم و با طعم بی نظیر این سوپ آب لیمو تازه نیز توصیه میشود.نوش جان مطالب پیشنهادی


0 کاربر و 2 مهمان درحال دیدن موضوع.

نویسنده DELFAN

Bad Behavior has blocked 11930 access attempts in the last 7 days.

سوپ شلغم یکی از سوپ های مفید و خوشمزه ایرانی است که برای برخی بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی بسیار مفید است. این سوپ خوشمزه را می توانید در دوران فراوانی شلغم که همان فصل پاییز و زمستان است برای خانواده تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ شلغم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ شلغم در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا آب مرغ را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم سپس جو پرک را به آن اضافه می کنیم. در مرحله بعد کرفس را هم خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکار پوست هویج ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

هویج را هم به قابلمه اضافه می کنیم و اجاز می دهیم تا کرفس و هویج بپزند و جو پرک نیز شروع به لعاب انداختن کند. درب قابلمه را نباید به صورت کامل ببندیم چون در مواد سوپ جو استفاده شده است سوپ سر می رود و اجاق گاز را کثیف می کند.

در مرحله بعد شلغم ها را پوست می گیریم و خرد می کنیم ، پس از پختن کرفس و هویج شلغم را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در مرحله پایانی پخت سوپ ، نمک و فلفل آن را اندازه می کنیم و در پایان جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می کنیم.طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

حدود ۱۰ دقیقه می گذاریم جعفری در قابلمه بپزد سپس سوپ را از روی حرارت بر می داریم. در زمان برداشتن قابلمه ، سوپ باید حالت رقیق داشته باشد. در زمان سرو آب لیمو ترش ها را به سوپ اضافه می کنیم تا طعم بهتری را تجربه کنیم.

سوپ شلغم از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است و بیشتر در فصولی که هوا سرد است طبخ می شود. سوپ شلغم همانند سوپ کلم بروکلی بسیار مقوی می باشد و برای سلامتی و تقویت بدن بسیار مفید است. سوپ شلغم به دلیل اینکه در طبخ آن از شغلم استفاده می شود، برای افراد سرماخورده و کودکان بهترین پیشنهاد می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و روش درست کردن سوپ شلغم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ شلغم را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید سوپ شلغم خوشمزه و مقوی درست کنید.

1. برای درست کردن سوپ شلغم خوشمزه، ابتدا جو پرک و برنج را می شوییم و بعدش در یک ظرف به مدت یک ساعت خیس می کنیم. در این مدت زمان سیب زمینی را به صورت مربعی و ریز خرد می کنیم. هویج را هم به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم یا اینکه آن را به صورت ریز رنده می کنیم. این مورد کاملا اختیاری است و بستگی به سلیقه هر شخص دارد.

2. شلغم را هم از پس از شستن به صورت مربعی و ریز بر روی تخته خرد می کنیم. پیاز را هم بهتر است به صورت نگینی و ریز خرد کنیم. هم اکنون تمام مواد سوپ شلغم آماده است.

3. برای شروع در یک قابلمه جو پرک و برنج خیس شده را به همراه کمی آب روی حرارت می گذاریم تا کمی بپزد. پس از نیم ساعت گوشت مرغ را اضافه می کنیم و پس از اینکه گوشت مرغ کمی پخت، شلغم + هویج + سیب زمینی و پیاز را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند.طرز تهیه سوپ شلغم با شیر

4. بعد از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آن را از قابلمه بیرون می آوریم و استخوان هایش را جدا می کنیم و گوشت مرغ را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره به سوپ اضافه می کنیم.

5. در ادامه گوجه فرنگی را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم و بعدش به سوپ اضافه می کنیم. همچنین مقداری نمک، فلفل و آویشن اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. توجه داشته باشید اگر احساس کردید آب سوپ کم است در این مرحله می توانید مقداری آب جوش اضافه کنید.

6. بعد از اینکه سوپ با حرارت ملایم به خوبی پخت و جا افتاد، آن را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری و گشنیز خرد شده تزیین می کنیم و بعدش با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ شلغم خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

طرز تهیه سوپ شلغم با شیر
طرز تهیه سوپ شلغم با شیر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *