طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی
طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل که با نام سوپ رشته فرنگی هم شناخته می شود یکی از سوپ های مقوی و خوشمزه است که بیشتر برای درمان سرماخوردگی تهیه می شود. هر چند این سوپ خوشمزه در خیلی از مواقع به عنوان پیش غذا هم سرو می شود.

نام این سوپ از رشته های ورمیشل گرفته شده است. رشته های ورمیشل از ترکیب آرد به همراه نمک و آب تهیه می شود. یکی از دلایلی که سوپ ورمیشل لعاب زیادی دارد به این دلیل است که رشته های آن از آرد تهیه شده است.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ ورمیشل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ ورمیشل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ ورمیشل با پارسی دی همراه باشید.طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا ۲ لیوان آب در یک قابلمه کوچک بریزید و قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا آب سریع به جوش بیاید ، سپس مرغ را به همراه کمی زردچوبه به آرامی به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه داخل آب جوش بماند.

ادامه مطلب

پس از گذشت این زمان مرغ را از آب جوش خارج کنید و کنار بگذارید. در ادامه قابلمه ای را که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. سپس پیاز را پس از پوست گرفتن به صورت ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و با پیاز تفت دهید تا یکدست شوند. در مرحله بعد مرغ را به صورت ریز خرد کنید ( به صورت ریش ریش خرد کنید ) و به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز تفت دهید.

پس از اینکه مرغ را کمی تفت دادید ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید. در ادامه گوجه فرنگی را پس از گرفتن پوست به صورت ریز خرد کنید. هویج و سیب زمینی را هم پس از گرفتن پوست به صورت مکعبی خرد کنید.

ادامه مطلب

پس از گذشت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی را به همراه هویج به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید هویج کمی نرم شود ، در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه سیب زمینی را اضافه کنید. مجددا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی هم پخته شود.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت دهید و به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید. در این مرحله رشته ورمیشل را نیز اضافه کنید و سوپ را مخلوط کنید تا مواد سوپ یکدست شود و رشته ها به هم نچسبند.

پس از اینکه رشته را داخل قابلمه ریختید حدود ۱۵ دقیقه دیگر به سوپ زمان دهید تا رشته ها از هم باز شوند و لعاب بیندازند. پس از گذشت این زمان سوپ را در ظرف مورد نظرتان بکشید و با لیموی تازه و جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

ادامه مطلب

نکات پخت سوپ ورمیشل

به دلیل استفاده از رشته ورمیشل این سوپ لعاب زیادی دارد و اگر بیش از حد رشته داخل آن ریخته باشید سوپ به شدت سفت می شود. به همین جهت زمان اضافه کردن رشته ورمیشل مراقب باشید که بیش از حد رشته داخل سوپ نریزید.

ضمن اینکه سوپ ورمیشل باید به صورت داغ سرو شود و نباید بگذارید خیلی سرد شود. زیرا در صورتی که سرد شود نیز سفت می شود. نکته دیگر در مورد سوپ ورمیشل این است که هر زمان می خواهید سوپ را سرو کنید کمی قبل تر رشته را اضافه کنید تا سوپ حاوی رشته روی حرارت نماند و سفت شود.

ممکن است بارها با این مشکل مواجه شده باشید که سوپ شما بوی بدی بدهد که حتی باعث شود نتوانید آنرا مصرف کنید. این بوی نامطبوع بوی زهم مرغ است که همانطور که در مرحله اول آشپزی توضیح داده شد با قرار دادن مرغ در آب جوش می توانید آنرا برطرف کنید.

در دستور پخت اصلی سوپ ورمیشل از قارچ استفاده نمی شود ولی اگر دوست دارید در سوپ خود از قارچ استفاده کنید ، ۲۰۰ گرم قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید سپس در زمان اضافه کردن هویج به قابلمه اضافه کنید.

سوپ رشته یکی از پیش غذاهای خوشمزه است. در طرز تهیه سوپ رشته می توانید از انواع سبزیجات نظیر هویج، پیاز، سیب زمینی، جعفری و … استفاده کنید. همچنین برای خوش طعم کردن سوپ رشته از انواع ادویه ها استفاده می شود.

سوپ رشته به سوپ ورمیشل نیز معروف است و شما می توانید برای طرز تهیه سوپ رشته از رشته های سوپی و پاستای شکل دار استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید از رشته های سوپی برای پخت سوپ رشته استفاده کنید بهتر است سبزیجات را به شکل خلالی باریک و کوچک خرد کنید و اگر تمایل دارید که از پاستای شکل دار برای پخت رشته سوپی استفاده کنید سبزیجات را به صورت نگینی خرد کنید تا ظاهر سوپ شما بهتر شود.

سوپ از پیش غذاهای محبوب و پرطرفدار است که بیشتر برای مجالس و مهمانی ها افطاری پخته می شود. سوپ جو و سوپ رشته و سوپ مرغ از انواع سوپ های خوشمزه و مناسب برای مهمانی ها و مجالس هستند که بهتر است هر کدبانویی دستور پخت سوپ های متنوع را یاد بگیرد.

سیب زمینی متوسط : 2 عدد
هویج متوسط : 1 عدد
پیاز : 1 عدد
آب مرغ غلیظ : 1 لیتر
رشته سوپی : 1/2 پیمانه
زردچوبه : 1/2 قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه : 1/4 قاشق چای خوری
آبلیمو و آبغوره : به میزان لازم
نمک و روغن : به میزان لازم
زعفران دم کرده : 1 قاشق غذا خوریطرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

در مرحله اول طرز تهیه سوپ رشته بهتر است ابتدا استاک ( آب ) مرغ را برای پخت سوپ تهیه کنید. برای تهیه استاک مرغ ران و بال و گردن مرغ را در درون قابلمه ای به همراه آب و پیاز و جعفری و هویج و نمک قرار دهید تا به خوبی پخته شوند سپس همه مواد را در درون صافی بریزید و از آب صاف شده مرغ برای پخت سوپ استفاده کنید.

هویج و سیب زمینی را با توجه به شکل رشته های خود برش دهید و سپس پیاز را به صورت ریز خرد کنید و در درون تابه ای مناسب پیاز را با کمک یک قاشق روغن تفت دهید.

سپس هویج را به پیاز اضافه کنید.

بعد از اینکه هویج تفت خورد سیب زمینی های خرد شده را به همراه زردچوبه به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه دیگر نیز مواد را تفت دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ رشته استاک مرغ و نمک را نیز به سوپ اضافه کنید و بعد از اینکه همه مواد سوپ به خوبی پخته شدند رشته سوپی را به مواد اضافه کنید.

سپس برای خوش طعم کردن سوپ رب و زعفران را نیز به سوپ رشته اضافه کنید.

در مرحله آخر پخت سوپ رشته چند دقیقه قبل از آماده شدن سوپ، آبلیمو و آبغوره را اضافه کنید و اجازه دهید سوپ به مدت چند دقیقه دیگر نیز بر روی حرارت گاز بماند.

 

1. می توانید در پخت سوپ رشته از استاک مرغ و گوشت استفاده کنید.
2. سوپ رشته را اگر با آب ماهیچه بپزید طعم بی نظیر و خوشمزه ای را پیدا می کند.
3. برای تهیه سوپ رشته می توانید از فلفل دلمه ای و نخود فرنگی نیز استفاده کنید.
4. اگر زمان کافی برای تهیه سوپ رشته را ندارید می توانید سیب زمینی و هویج را بدون تفت دادن در درون آب مرغ بریزید تا پخته شوند.

در طرز تهیه سوپ رشته می توانید بعد از آماده شدن سوپ آن را با کمک زرشک و جعفری ساطوری تزیین کنید. امیدواریم روش پخت سوپ رشته مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید با کمک این مطلب آشپزی سوپ رشته با طعم متفاوتی را در منزل تهیه کنید. از سوپ رشته می توانید به عنوان پیش غذا و یا وعده غذایی کامل استفاده کنید, اگر شما تمایل دارید با پخت سوپ های متنوع آشنا شوید می توانید به بخش انواع آش و سوپ مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

آپارتمان مبله در شیراز این امکان را به شما می دهد که با هزینه ی بسیار مناسبی در هر جایی از این شهر که دوست داشته باشید اقامت کنید و امکاناتی کامل برای یک استراحت خوب را هم در اختیار داشته باشید. مسافران شیراز هر کدام به دلیل پا به این شهر می گذراند. برخی افراد به علت اطلاع از مناطق گردشگری و به قصد تفریح در اوقات فراغت خود به این شهر می آیند؛ اما برخی افراد نیز به دلایل کاری، تحصیلی و حتی تعداد زیادی هم به علت مقاصد درمانی در شهر شیراز اقامت می کنند. از این رو هر کسی بسته به نیازی که دارد و دسترسی هایی که باید داشته باشد در یک منطقه ی خاص از این شهر اقامت می کند. هتل های زیادی در شهر شیراز وجود دارند همچنین تعداد زیادی جاذبه های گردشگری شیراز نیز در اطراف این هتل ها قرار دارند اما اگر اطلاعاتی در این مورد داشته باشید، می دانید که هزینه های این مکان ها بالاست و اخیراً زیادتر هم شده است. همچنین یک سری محدودیت ها نیز در هتل وجود دارد که شما آن ها را در منزل مبله شیراز نخواهید داشت.

 

مزایای استفاده از آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل

نه تنها هزینه های هتل بالا است بلکه به علت فضای خاصی که دارد ممکن است احساس آرامش در آن نداشته باشید. سالن هایی که در دو طرف دارای اتاق های متعددی هستند، انرژی لازم را به انسان نمی دهد و به همین علت است که اکثر افراد سریع از اقامت در هتل خسته می شوند؛ اما رزرو آپارتمان مبله در شیراز حس بودن در خانه و امنیت و آسایش را برای شما به دنبال دارد و به علت امکانات خوبی که برای مسافران در آن ها فراهم شده است خسته کننده نیست.

همانطور که گفتیم هتل یک سری محدودیت ها دارد که با رزرو و اجاره آپارتمان مبله در شیراز و شهرهای دیگر شما این محدودیت ها را نخواهید داشت. به عنوان مثال در هتل نمی توانید به شستشو و آشپزی بپردازید و مجبورید دائم از غذای بیرون استفاده کنید و لباس های خود را به خشکشویی بسپارید؛ اما با اقامت در یک آپارتمان مبله و شیک به راحتی این امکانات را در اختیار دارید.طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

شما حتی می توانید در آپارتمانی که اجاره کرده اید دوستان خود را مهمان کنید و از آن ها پذیرایی کنید در صورتی که مدیریت هتل این اجازه را به شما نمی دهد که کسی را به اتاق یا سوئیت خود دعوت کنید. از این رو در این آپارتمان ها شما راحت تر هستید.

 

رزرو آپارتمان مبله در شیراز در مناطق متعدد آن

بسته به این که بیشترین کاری که در شیراز دارید کجا است، می توانید در مناطق مختلف این شهر آپارتمان رزرو کنید. اگر دسترسی به مرکز شهر برای شما مهم است می توانید با اجاره آپارتمان مبله در فرهنگ شهر شیراز، یک منطقه ی خوب هم به مراکز اداری، درمانی و مرکز شهر دسترسی داشته باشید؛ هم بتوانید از مراکز تجاری زیادی که در این منطقه قرار دارند بهره ببرید. همچنین مناطق گردشگری مختلفی مانند باغ عفیف آباد، باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی و … نیز به شما نزدیک هستند و با اجاره آپارتمان مبله در عفیف آباد شیراز به آن ها دسترسی دارید.

اگر می خواهید در منطقه ای آرام تر باشید و از سر و صدای مرکز شهر فاصله بگیرید، می توانید از گزینه اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز بهره ببرید. در منطقه ی معالی آباد کسانی که به گردشگری طبیعی علاقه دارند، می توانند از کوه دراک و جاذبه های گردشگری آن بهره ببرند. همچنین مجتمع های تجاری و تفریحی مانند آفتاب فارس، خلیج فارس و … نیز قابل دسترسی راحت هستند که برخی از آن ها را پیاده هم می توانید پیدا کنید. همچنین در کنار بلوار زیبای چمران می توانید از هوای خوب شیراز بهره ببرید و با اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز اقامتی عالی داشته باشید.

همچنین در مناطق دیگر مانند زرهی نیز می توانید به اجاره منزل با قیمت های مناسب بپردازید.

از این رو موارد متعددی را برای اقامت پیش رو دارید که بسته به شرایط و هزینه های خود می توانید بهترین مورد را برای اجاره آپارتمان مبله در شیراز پیدا کنید.

 

بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز

حال ممکن است از خود بپرسید چگونه می توان یک آپارتمان مبله شیک و مرتب در شیراز اجاره کرد؟ سایت مبلیتو، بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز است که هر کسی در هر جایی از کشور که باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد از خدمات این سایت می تواند بهره ببرد. تعداد زیادی آپارتمان مبله در مناطق مختلف شیراز برای مسافران مهیا شده که می توانند با قدرت انتخاب بالایی از بین آن ها یکی را رزرو کرده و در زمان اقامت خود در شهر شیراز از آن استفاده کنند.

سایت مبلیتو سال ها است که در زمینه ی اجاره آپارتمان مبله در شیراز فعال است و تجربه و سابقه ی خوبی که در این زمینه دارد سبب شده تا نیاز مسافران را از این منازل به خوبی تشخیص دهد و بتواند با مشاوره به مسافران امکان رزرو و اجاره بهترین منزل مبله در شیراز را برای آن ها فراهم کند. به همین علت است که مسافرانی که قبلاً از خدمات سایت مبلیتو بهره برده اند، در مسافرت های بعدی نیز ترجیح می دهند از این سایت استفاده کنند.

هزینه های اجاره در بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل بسیار مناسب تر است. در این آپارتمان ها شما هزینه کل یک منزل را می پردازید ولی در هتل باید برای هر تخت هزینه پرداخت کنید. از این رو اگر با دوستان و خانواده ی خود به سفر می روید بدون شک اقامت در این آپارتمان های مبله هم برای شما راحت تر است و هم هزینه های مسافرت شما را به مراتب کمتر خواهد کرد.

حتی اگر جزو افراد مشکل پسند هستید، واحدهای VIP مختلفی نیز برای شما در این سایت قرار داده شده که آسایش و امکانات بیشتری را برای شما فراهم می آورد و آپارتمان و منازل لوکس با امکاناتی جدید را به شما ارائه می دهد. از این رو سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز برای هر کسی گزینه ای مناسب در آستین دارد.

 

 

 

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

سوپ مرغ یک سوپ خوشمزه است که می تواند ترکیبات متنوعی داشته باشد. سوپ مرغ کلاسیک از آب مرغ ، سبزیجات و تکه های گوشت مرغ تشکیل می شود. البته برخی به سوپ مرغ موادی مثل جو ، قارچ و … اضافه می کنند. سوپ مرغ بسیار مغذی است و برای بیماران هم مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا گوشت مرغ را به همراه یک پیاز با مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود ، سپس آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آن گوشت مرغ را خرد می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.

در مرحله بعد پیاز باقیمانده و دو حبه سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از آن آب مرغ را به همراه یک لیتر آب ولرم به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر سوپ را کم می کنیم تا به آرامی بپزد. وقتی هویج نیم پز شد سیب زمینی ها را به صورت مربع شکل خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ به سوپ اضافه می کنیم. بعد از اینکه سوپ کمی جوشید سبزیجات را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی

پس از اضافه کردن سبزیجات به سوپ ۵ دقیقه بعد ادویه جات مورد نظر خود را به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سوپ به خوبی جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

می توانیم برای سوپ مرغ هم مانند سوپ جو از سبزیجات معطر استفاده کنیم. سبزیجات اصلی که برای سوپ مرغ استفاده می شود عبارتند از جعفری ، گشنیز و تره . البته بسته به ذائقه خود می توانید از سبزیجات معطر دیگری هم برای تهیه سوپ مرغ استفاده کنید.

اگر احساس کردید سوپ شما بیش از حد آبکی شده است می توانید با این روش لعاب آن را افزایش دهید. برای این منظوری مقداری آرد را با کمی روغن تفت دهید سپس کم کم به سوپ اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا آرد در سوپ گلوله نشود. با این روش غلظت سوپ افزایش می یابد.

سوپ مرغ به خودی خود رنگ خاصی ندارد و تقریبا رنگش زرد خیلی کمرنگ است. اگر می خواهید مانند سوپ جو قرمز رنگ سوپ شما هم قرمز شود ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری زردچوبه به سوپ خود اضافه کنید تا رنگ زیباتری داشته باشید.

طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی
طرز تهیه سوپ رشته با مرغ مجلسی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *